HOTARARE Nr. 333 din 21 aprilie 2005
pentru reorganizarea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare in
inspectorate teritoriale de regim silvic si de vanatoare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 354 din 26 aprilie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 5 si 12
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor masuri
organizatorice la nivelul administratiei publice centrale si al art. 22 alin.
(3) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic
si administrarea fondului forestier national, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) In subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale, ca autoritate publica centrala care raspunde de silvicultura, se
reorganizeaza directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare,
constituite in baza Ordonantei Guvernului nr. 41/2004 privind infiintarea
directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, aprobata prin Legea
nr. 117/2004, ca inspectorate teritoriale de regim silvic si de vanatoare, institutii
cu personalitate juridica, finantate integral de la bugetul de stat.
(2) Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare predau, pe baza
de protocol aprobat de ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
bunurile si dotarile detinute inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de
vanatoare.
Art. 2
Denumirea, sediul si judetele arondate inspectoratelor teritoriale de regim
silvic si de vanatoare, denumite in continuare inspectorate, sunt prevazute in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 3
Inspectoratele sunt coordonate tehnic de directiile de specialitate din
cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si
colaboreaza cu institutiile publice locale si cu alte persoane fizice si
juridice in vederea realizarii atributiilor specifice.
CAP. 2
Structura organizatorica si atributiile inspectoratelor
Art. 4
(1) Conducerea inspectoratului este asigurata de un inspector-sef a carui
functie este echivalenta cu functia publica de director executiv. In
activitatea sa inspectorul-sef este ajutat de un inspector-sef adjunct si de un
contabil-sef ale caror functii sunt echivalente cu functia publica de director
executiv adjunct. Inspectorul-sef, inspectorul-sef adjunct si contabilul-sef
sunt numiti, in conditiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale.
(2) Inspectorul-sef emite decizii, in conditiile legii.
(3) Inspectorul-sef reprezinta inspectoratul in raporturile cu institutiile
publice locale si cu alte persoane fizice si juridice, potrivit competentelor
legale.
(4) Inspectorul-sef adjunct este inlocuitorul de drept al
inspectorului-sef. In situatii deosebite, pentru a indeplini anumite atributii
ale sale, inspectorul-sef poate delega, prin decizie pentru perioada
respectiva, si un consilier superior de specialitate din cadrul
inspectoratului.
(5) Inspectorul-sef este ordonator de credite, in conditiile prevazute de
lege.
(6) Atributiile inspectorului-sef se stabilesc prin ordin al conducatorului
autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
Art. 5
In vederea indeplinirii atributiilor ce le revin, potrivit prevederilor
legale, in inspectorate este incadrat personal tehnic silvic, precum si
personal de alte specialitati, necesar pentru buna desfasurare a activitatii,
potrivit structurii organizatorice.
Art. 6
(1) Structura organizatorica, statele de functii, numarul maxim de posturi
si repartizarea numarului de personal pentru inspectorate se aproba prin ordin
al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
(2) In structura organizatorica a fiecarui inspectorat functioneaza
servicii, birouri sau compartimente, dupa caz, dupa cum urmeaza:
a) de implementare pentru activitatea de silvicultura;
b) de implementare pentru activitatea de vanatoare;
c) de monitorizare a lucrarilor tehnico-economice in fondul forestier
national la nivel regional;
d) de control al regimului silvic;
e) de control al activitatii de vanatoare;
f) de implementare a masurilor din domeniul silviculturii si vanatorii din
Programul SAPARD;
g) de consultanta si asistenta de specialitate;
h) de statistica;
i) pentru relatii cu publicul;
j) economico-financiar;
k) resurse umane;
l) juridic;
m) de audit.
(3) La nivelul fiecarui judet functioneaza cate o inspectie silvica si de
vanatoare, compartiment in structura inspectoratului.
Art. 7
Inspectoratele au urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul managementului activitatilor de silvicultura si vanatoare
I. Silvicultura:
1. asigura implementarea strategiei de dezvoltare a silviculturii, potrivit
competentei teritoriale;
2. tin evidenta, pe ocoale silvice, localitati, proprietari si detinatori,
a terenurilor cu destinatie forestiera si a terenurilor cu vegetatie forestiera
din afara fondului forestier, pe categorii de folosinta, precum si a titlurilor
de proprietate;
3. urmaresc furnizarea de catre administratorii terenurilor cu destinatie
forestiera si terenurilor cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier
a datelor necesare in vederea realizarii sistemului de cadastru general,
prelucreaza aceste date si le transmit potrivit legii;
4. aproba sau avizeaza, potrivit legii, solicitarile de ocupare/scoatere
definitiva sau de folosire/scoatere temporara din circuitul silvic a
terenurilor din fondul forestier national;
5. avizeaza si, dupa caz, aproba, conform competentelor legale, reprimirea
in fondul forestier national a suprafetelor scoase temporar;
6. avizeaza solicitarile de schimbare a categoriei de folosinta silvica
pentru terenurile din fondul forestier national, tin evidenta schimbarilor
aprobate si urmaresc achitarea taxelor;
7. aproba incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din
afara fondului forestier national;
8. participa, potrivit reglementarilor in vigoare, la actiunea de aplicare
a prevederilor legilor de retrocedare a fondului funciar;
9. certifica legalitatea clauzelor contractuale care se refera la regimul
silvic si inregistreaza contractele de administrare;
10. tin evidenta ofertelor si achizitiilor de terenuri ce pot fi incluse in
fondul forestier proprietate publica a statului si urmaresc respectarea
prioritatii la achizitionarea ofertelor;
11. tin evidenta, pe fiecare proprietate, a defrisarii suprafetelor de
padure din fondul forestier national, aprobate potrivit legii;
12. conduc lucrarile conferintelor de amenajare a padurilor proprietate
publica a unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata, a caror
suprafata la nivel de proprietate nu depaseste 1.000 ha;
13. realizeaza receptia finala a lucrarilor de teren din cadrul proiectelor
de amenajare a padurilor, pentru fondul forestier proprietate publica a
unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata, precum si a
studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
14. receptioneaza lucrarile, avizeaza in comisia tehnico-economica proprie si
aproba prin decizie a inspectorului-sef studii sumare de amenajare a padurilor
si studii de transformare a pasunilor impadurite, intocmite pentru suprafete de
pana la 30 ha;
15. avizeaza sau aproba, dupa caz, solicitarile privind derogarea de la prevederile
amenajamentelor sau ale studiilor sumare de amenajare a padurilor, indiferent
de forma de proprietate, in conditiile legii;
16. aproba proiectele de regenerare a padurilor, ajutorare a regenerarilor
naturale, combaterea bolilor si daunatorilor forestieri si de executare a
lucrarilor de ingrijire si conducere a arboretelor, elaborate de ocoalele
silvice, altele decat cele ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru
fondul forestier si vegetatia forestiera din afara acestuia;
17. aproba rezultatele controlului anual al regenerarilor pentru ocoalele
silvice, altele decat cele ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
18. avizeaza solicitarile pentru acordarea contravalorii despagubirilor
destinate proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie, ca urmare
a restrictiilor prevazute in amenajamentele silvice si in studiile sumare de
amenajare;
19. indeplinesc atributiile prevazute de lege si, dupa caz, atributiile de
autoritate contractanta, pentru lucrarile destinate sprijinirii proprietarilor
de paduri, care, potrivit legii, sunt finantate de la bugetul de stat;
20. avizeaza, in vederea autorizarii, persoane fizice sau juridice pentru
certificarea lucrarilor de proiectare si executie in vederea impaduririi,
reimpaduririi, completarii regenerarilor naturale, intretinerii culturilor
forestiere si ingrijirii arboretelor executate in fondul forestier national;
21. avizeaza, in vederea autorizarii, unitatile specializate pentru
executarea lucrarilor de impadurire, reimpadurire, completare a regenerarilor,
intretinere si ingrijire;
22. propun directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice
centrale care raspunde de silvicultura, pe baza prevederilor amenajamentelor
silvice, studiilor sumare de amenajare a padurilor si a studiilor de
transformare a pasunilor impadurite, volumul de masa lemnoasa, resursele si
destinatia masei lemnoase de recoltat anual, pe natura produselor si pe
categorii de detinatori;
23. repartizeaza, in teritoriu, ocoalelor silvice cotele de taiere, in
cadrul volumului maxim de masa lemnoasa aprobat prin hotarare a Guvernului, pe
localitati si pe categorii de detinatori de paduri si de terenuri cu vegetatie
forestiera din afara fondului forestier national, altii decat statul;
24. aproba sau anuleaza, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, actele de punere in valoare a
masei lemnoase;
25. participa, potrivit legii, la comandamentele judetene de analiza a
realizarii programului anual de infiintare a perdelelor forestiere de
protectie;
26. avizeaza lucrarile de prevenire si combatere a bolilor si daunatorilor
pentru terenurile forestiere, altele decat cele administrate prin structuri
silvice, si pentru vegetatia forestiera situata in afara fondului forestier si
dispun executarea acestor lucrari;
27. asigura, conform competentelor legale, implementarea reglementarilor
privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de
reproducere;
28. certifica provenienta din surse aprobate, precum si calitatea
materialelor forestiere de reproducere utilizate in lucrarile de impadurire;
29. indeplinesc calitatea de autoritati contractante pentru proiectarea si
executia lucrarilor de amenajare, ameliorare si punere in valoare prin
impadurire a terenurilor degradate cuprinse in perimetre de ameliorare si de
infiintare a perdelelor forestiere de protectie, pe terenurile din domeniul
public care nu sunt in administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva,
pe terenurile din domeniul privat al statului si pe terenurile proprietate
privata, dupa caz;
30. avizeaza documentatiile pentru proiectele de investitii, altele decat
cele prevazute la pct. 29, efectuate din surse bugetare, extrabugetare sau cu garantii
guvernamentale la care ordonator de credite este autoritatea publica centrala
care raspunde de silvicultura, monitorizeaza punerea in executie si avizeaza
receptiile partiale si finale ale acestora;
31. propun directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice
centrale care raspunde de silvicultura liste de obiective de investitii care se
finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica,
elaborate in concordanta cu documentatiile tehnico-economice, inventarele de
lucrari la finele anului precedent si rezultatele controlului anual al
regenerarilor;
32. avizeaza, in vederea decontarii, situatiile de lucrari intocmite de
directiile silvice ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru
obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a
fondului funciar cu destinatie silvica, situate in fondul forestier proprietate
publica a statului;
33. numesc comisiile de receptie si organizeaza receptia lucrarilor
realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de
ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica;
34. avizeaza, prin reprezentantii lor, procesul-verbal de predare-primire a
lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul
de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, incheiat intre
executant si detinatorul terenului;
35. avizeaza documentatiile privind justificarea calamitatilor din fondul
forestier proprietate publica;
36. comunica oficiilor judetene de cadastru, geodezie si cartografie
modificarile survenite, dupa caz, cu privire la incadrarea in categoria de
folosinta paduri si alte terenuri cu vegetatie forestiera, a terenurilor care
fac obiectul ameliorarii prin impadurire;
37. monitorizeaza implementarea proiectelor specifice silviculturii din
Programul SAPARD;
38. avizeaza documentatiile privind infiintarea structurilor de
administratie silvica, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
39. autorizeaza, in vederea angajarii, personalul silvic de toate gradele,
altul decat cel pentru structurile Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
40. coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire si altele
asemenea, finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei
silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic;
41. acorda consultanta de specialitate la solicitarea detinatorilor sau
proprietarilor de paduri si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara
fondului forestier;
42. asigura aducerea la cunostinta populatiei a obligatiilor privind
prevenirea si stingerea incendiilor de padure;
43. elibereaza autorizatii pentru confectionarea dispozitivelor de marcat
dreptunghiulare si indeplinesc obligatiile legale cu privire la evidenta si
gestionarea acestora;
44. indeplinesc atributiile legale cu privire la achizitionarea prin
cumparare, schimb sau donatie, de catre autoritatea publica centrala care
raspunde de silvicultura, prin Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, a
terenurilor in vederea includerii in fondul forestier proprietate publica a
statului.
II. Vanatoare:
1. incheie, in conditiile legii, contractele de gestionare a fondurilor de
vanatoare si actele aditionale la acestea;
2. incaseaza sumele care reprezinta cota-parte cuvenita bugetului statului
din tariful de gestionare a fondurilor de vanatoare, pe care le vireaza la
bugetul de stat;
3. indeplinesc atributiile ce decurg prin incheierea contractelor de gestionare
a fondurilor de vanatoare;
4. fac observatii asupra starii efectivelor de vanat pe fondurile de
vanatoare, iar in situatii justificate fac propuneri pentru modificarea cotelor
de recolta, precum si pentru modificarea perioadei legale de vanatoare la unele
specii de vanat existente pe aceste fonduri;
5. avizeaza, in vederea aprobarii, solicitarile gestionarilor fondurilor de
vanatoare referitoare la reasezari, suplimentari de cota, recoltarea in afara
perioadei legale si in situatii exceptionale;
6. avizeaza si propun spre aprobare autoritatii publice centrale care
raspunde de silvicultura studiile referitoare la popularea fondurilor de
vanatoare cu specii noi de vanat;
7. avizeaza si propun spre aprobare autoritatii publice centrale care
raspunde de silvicultura documentatiile privind propunerile de infiintare a
crescatoriilor pentru specii valoroase de vanat destinat popularilor, a
crescatoriilor de vanat destinat consumului si a complexurilor de vanatoare;
8. tin evidenta evolutiei efectivelor de vanat, a dinamicii recoltelor si
statistica trofeelor de vanat medaliabile;
9. constata pagubele produse de vanatul din categoria speciilor strict
protejate si propun modul de solutionare a litigiilor;
10. avizeaza studiile de specialitate pentru gestionarea durabila a
vanatului;
11. organizeaza si desfasoara actiuni de prevenire si combatere a
braconajului la vanatoare;
12. fac propuneri, in vederea aprobarii de catre autoritatea publica
centrala care raspunde de silvicultura, privind marimea cotelor de recolta,
incheind in acest sens documentele specifice;
13. autorizeaza, in conditiile legii, tinerea in captivitate a animalelor
salbatice;
14. atesta, in conditiile legii, inspectorii voluntari de vanatoare si fac
propuneri pentru recompensarea acestora in conditiile stabilite prin
reglementari emise de autoritatea publica centrala care raspunde de
silvicultura;
15. atesta, in conditiile legii, persoanele fizice si juridice care pot
intocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor de
vanatoare.
B. In domeniul controlului regimului silvic si controlului activitatii de
vanatoare
I. Controlul regimului silvic:
1. exercita controlul cu privire la respectarea prevederilor regimului silvic
de catre detinatorii si administratorii cu orice titlu de fond forestier si a
modului in care se aplica legislatia silvica pentru administrarea vegetatiei
forestiere din afara fondului forestier;
2. exercita controlul cu privire la respectarea reglementarilor de regim
silvic de catre persoanele fizice si juridice, altele decat cele mentionate la
pct. 1, care desfasoara activitati supuse regimului silvic;
3. controleaza modul in care se aplica normele tehnice in elaborarea
amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare, studiilor de
transformare a pasunilor impadurite si amenajamentelor silvopastorale,
respectarea si aplicarea prevederilor din acestea, precum si inregistrarea in
evidentele specifice a lucrarilor silvice executate;
4. controleaza modul de respectare a normelor tehnice cu privire la
proiectarea si executarea lucrarilor de impadurire si regenerare a padurilor,
reconstructie ecologica, ingrijire si conducere a arboretelor, alegerea si
aplicarea tratamentelor, evaluarea masei lemnoase, protectia padurilor,
controlul anual al regenerarilor, prevenirea si stingerea incendiilor,
gospodarirea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, precum si a
altor norme care reglementeaza regimul silvic;
5. controleaza modul de respectare a prevederilor legale cu privire la paza
si integritatea fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din
afara acestuia;
6. controleaza modul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor si a
asigurarii monitoringului forestier;
7. controleaza modul de aplicare a reglementarilor privind producerea,
comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
8. controleaza, potrivit legii, respectarea reglementarilor silvice in
ariile protejate din fondul forestier national;
9. executa controale la toate structurile de administratie silvica,
indiferent de forma de proprietate asupra terenurilor forestiere, astfel incat
fiecare administrator sau detinator sa fie controlat cel putin o data intr-un
interval de 2 ani;
10. controleaza modul in care sunt realizate lucrarile de proiectare si de
executie pentru investitii in fondul forestier sau pentru gestionarea durabila
a padurilor, finantate de la bugetul de stat, surse extrabugetare sau cu
garantii guvernamentale;
11. propun, potrivit legii, suspendarea sau retragerea autorizatiei pentru
practica a personalului silvic si a autorizatiei de functionare a structurilor
silvice de administrare;
12. propun sau dispun, potrivit legii, suspendarea, anularea sau retragerea
autorizatiilor, avizelor, atestatelor si a altor asemenea documente, pentru
persoanele fizice si juridice, dupa caz;
13. controleaza modul in care este respectata legislatia cu privire la
circulatia materialelor lemnoase si executa controlul instalatiilor de
transformat lemn rotund, al punctelor si activitatilor de depozitare,
prelucrare ori comercializare a produselor lemnoase, conform legislatiei in
vigoare;
14. controleaza respectarea prevederilor normelor tehnice si a celorlalte
dispozitii legale privind recoltarea, achizitionarea, depozitarea, transportul,
prelucrarea si comercializarea produselor nelemnoase ale padurii, mentionate la
art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificarile si completarile
ulterioare;
15. controleaza modul de elaborare a actelor de constatare, stabilire si
evaluare a pierderilor provocate de calamitati si de alti factori vatamatori,
la lucrari de regenerare, reconstructie ecologica si alte obiective de
investitii din fondul forestier;
16. controleaza activitatea de reparare si intretinere a drumurilor
forestiere in conformitate cu reglementarile in vigoare;
17. controleaza modul de transmitere a terenurilor in si din fondul
forestier national;
18. controleaza modul de aplicare si respectare a regulilor silvice de
exploatare a masei lemnoase din fondul forestier national si din vegetatia
forestiera din afara acestuia;
19. controleaza respectarea reglementarilor cu privire la organizarea si
desfasurarea licitatiilor si negocierilor pentru vanzarea masei lemnoase din
fondul forestier proprietate publica;
20. controleaza modul de gestionare si folosire a ciocanelor silvice de
marcat si a dispozitivelor dreptunghiulare pentru marcarea materialului lemnos;
21. controleaza modul de constituire si utilizare a fondului de conservare
si regenerare a padurilor, indiferent de forma de proprietate asupra padurilor.
II. Controlul activitatii de vanatoare:
1. controleaza modul in care gestionarii fondurilor de vanatoare isi
indeplinesc obligatiile contractuale;
2. controleaza si coordoneaza modul in care se desfasoara actiunile de
evaluare anuala a efectivelor de vanat;
3. controleaza modul in care detinatorii de terenuri si gestionarii
fondurilor de vanatoare aplica masurile necesare mentinerii echilibrului
agro-silvo-cinegetic si prevenirii pagubelor cauzate de vanat si prin vanatoare
culturilor agricole, animalelor domestice si fondului forestier si aplica
masurile prevazute de legislatia in domeniu;
4. controleaza activitatea cinegetica pe toate categoriile de fonduri de
vanatoare;
5. controleaza modul de organizare si practicare a vanatorii, cu vanatori
cetateni romani si straini, si a incasarii tarifelor prevazute de lege;
6. controleaza modul in care sunt respectate prevederile reglementarilor in
vigoare privind rasele de caini admise la vanatoare in Romania;
7. controleaza daca la actiunile de vanatoare organizate sunt folosite arme
si munitii omologate;
8. controleaza modul in care se desfasoara actiunile de capturare a
vanatului in vederea repopularii;
9. controleaza modul in care sunt respectate reglementarile privind regimul
de circulatie a vanatului viu, a celui impuscat si a trofeelor de vanat;
10. controleaza legalitatea tinerii in captivitate a exemplarelor din
speciile de interes vanatoresc;
11. controleaza modul in care sunt respectate de catre toate categoriile de
gestionari de fonduri de vanatoare reglementarile cu privire la regimul
permiselor si autorizatiilor de vanatoare eliberate;
12. controleaza transportul de animale salbatice naturalizate, precum si
activitatea atelierelor de naturalizare a speciilor de animale si pasari de
interes vanatoresc;
13. controleaza modul de indeplinire a conditiilor care au stat la baza
acordarii licentei de functionare, pentru toate categoriile de gestionari de
fonduri de vanatoare;
14. controleaza respectarea prevederilor legale cu privire la evaluarea si
crotalierea trofeelor de vanat de catre toate categoriile de gestionari;
15. controleaza reactualizarea suprafetelor fondurilor de vanatoare pe
categorii de detinatori;
16. controleaza modul in care gestionarii fondurilor de vanatoare si-au
achitat obligatiile financiare fata de detinatorii de terenuri pe care sunt arondate
fondurile de vanatoare pe care le gestioneaza;
17. controleaza modul de organizare si de desfasurare a actiunilor de
prevenire si combatere a braconajului, desfasurate de catre gestionarii
fondurilor de vanatoare.
C. Alte atributii:
1. intocmesc evidentele statistice conform competentelor stabilite;
2. prezinta periodic rapoarte, informari si sinteze asupra activitatii
desfasurate;
3. indeplinesc orice alte atributii legale sau dispozitii ale autoritatii
publice centrale care raspunde de silvicultura;
4. primesc, inregistreaza, verifica si solutioneaza petitiile cu privire la
incalcarea legislatiei in vigoare in domeniul respectarii regimului silvic si a
legislatiei cu privire la administrarea vegetatiei forestiere din afara
fondului forestier sau in legatura cu acestea, precum si petitiile cu privire
la activitatea de vanatoare;
5. participa, potrivit competentelor, la colaborari cu alte structuri din
tara si din strainatate care desfasoara activitati in domeniul silvic si
cinegetic sau in legatura cu domeniul silvic ori cinegetic.
Art. 8
(1) Atributiile prevazute in prezenta hotarare se completeaza cu alte
atributii specifice de implementare sau control din domeniul silviculturii si
al vanatorii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
(2) Personalul silvic cu atributii de control constata faptele ce pot
constitui infractiuni in domeniul silvic si de vanatoare, sesizeaza de indata
organele de cercetare penala, iar pentru faptele contraventionale aplica
sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale privind regimul contraventiilor.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 9
(1) Inspectoratele exercita controale programate sau inopinate, potrivit
atributiilor prevazute in prezenta hotarare si prevederilor legale in vigoare
in domeniile regimului silvic si activitatii de vanatoare.
(2) La constatarea contraventiilor si infractiunilor silvice inspectorii
silvici indeplinesc functii ce implica exercitiul autoritatii publice, in
virtutea careia au urmatoarele drepturi:
a) sa aiba acces deplin, in conditiile legii, in orice situatie, in
terenurile forestiere, sediile persoanelor juridice sau in incintele in care se
desfasoara o activitate referitoare la regimul silvic sau la activitatea de vanatoare;
b) sa legitimeze, in vederea stabilirii identitatii, persoanele care
incalca dispozitiile legale din domeniile de competenta a inspectoratelor;
c) sa participe, impreuna cu organele de politie, in vederea efectuarii
primelor cercetari privind persoanele suspecte de savarsirea unor infractiuni
la legislatia silvica sau de vanatoare;
d) sa confiste sau sa retina in vederea confiscarii, pe baza constatarilor
efectuate, bunurile folosite ori rezultate in urma savarsirii faptelor ilegale;
e) sa participe, impreuna cu organele competente, la controlul specific in
punctele de trecere a frontierei;
f) sa fie stimulati material si moral, in conditiile legii.
Art. 10
Conducerea si angajatii persoanelor juridice, precum si persoanele fizice
controlate au urmatoarele obligatii fata de solicitarea inspectorilor silvici
din cadrul inspectoratelor:
a) sa puna la dispozitie documentele de evidenta, rapoartele, registrele si
corespondenta, actele si piesele justificative, precum si orice alte documente
scrise solicitate in legatura cu controlul aplicarii regimului silvic si de
vanatoare;
b) sa prezinte spre verificare bunurile, materialele lemnoase si nelemnoase
prevazute la art. 39 din Legea nr. 26/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare, pe care le gestioneaza sau pe care le au in pastrare si care,
potrivit reglementarilor silvice, intra sub incidenta controlului;
c) sa dea explicatii, verbal si in scris, in legatura cu problemele ce fac
obiectul controlului aplicarii regimului silvic si de vanatoare.
Art. 11
Personalului silvic din cadrul inspectoratelor i se aplica prevederile
statutului personalului silvic si acesta poarta uniforma cu insemne distinctive
conform normelor aprobate pentru personalul silvic din cadrul autoritatii
publice centrale care raspunde de silvicultura. Pentru indeplinirea
atributiilor de control dotarea cuprinde un autovehicul si un telefon mobil
pentru o echipa formata din 2 inspectori.
Art. 12
Dotarea inspectoratelor cu mijloace auto se stabileste prin actul normativ
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale.
Art. 13
Prezenta hotarare intra in vigoare la 5 zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 14
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.046/2000 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si
functionare a controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 604 din 24 noiembrie
2000, Hotararea Guvernului nr. 535/2004 pentru aprobarea numarului de posturi,
a organizarii si functionarii si a atributiilor directiilor teritoriale de
regim silvic si de vanatoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 344 din 20 aprilie 2004, precum si orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
LISTA
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, a sediilor
acestora si a judetelor arondate
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Sediul Judetele arondate
crt.
________________________________________________________________________________
1. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Brasov, Covasna,
Harghita,
Silvic si de Vanatoare Brasov Brasov Mures, Sibiu
2. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Municipiul Bucuresti,
Silvic si de Vanatoare Bucuresti Bucuresti Calarasi, Constanta,
Giurgiu, Ialomita, Ilfov,
Teleorman
3. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Alba, Bistrita-Nasaud,
Silvic si de Vanatoare Cluj-Napoca Cluj-Napoca Cluj, Maramures
4. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Braila, Buzau, Galati,
Silvic si de Vanatoare Focsani Focsani Tulcea, Vaslui, Vrancea
5. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Arad, Bihor, Satu Mare,
Silvic si de Vanatoare Oradea Oradea Salaj
6. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Arges, Dambovita, Prahova
Silvic si de Vanatoare Ploiesti Ploiesti
7. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Dolj, Gorj, Mehedinti,
Silvic si de Vanatoare Ramnicu Olt, Valcea
Ramnicu Valcea Valcea
8. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Bacau, Botosani, Iasi,
Silvic si de Vanatoare Suceava Suceava Neamt, Suceava
9. Inspectoratul Teritorial de Regim Municipiul Caras-Severin, Hunedoara,
Silvic si de Vanatoare Timisoara Timisoara Timis
________________________________________________________________________________