Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 333 din 21 aprilie 2005

pentru reorganizarea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare in inspectorate teritoriale de regim silvic si de vanatoare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 354 din 26 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 5 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul administratiei publice centrale si al art. 22 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, ca autoritate publica centrala care raspunde de silvicultura, se reorganizeaza directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare, constituite in baza Ordonantei Guvernului nr. 41/2004 privind infiintarea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, aprobata prin Legea nr. 117/2004, ca inspectorate teritoriale de regim silvic si de vanatoare, institutii cu personalitate juridica, finantate integral de la bugetul de stat.
    (2) Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare predau, pe baza de protocol aprobat de ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, bunurile si dotarile detinute inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de vanatoare.
    Art. 2
    Denumirea, sediul si judetele arondate inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, denumite in continuare inspectorate, sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 3
    Inspectoratele sunt coordonate tehnic de directiile de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si colaboreaza cu institutiile publice locale si cu alte persoane fizice si juridice in vederea realizarii atributiilor specifice.

    CAP. 2
    Structura organizatorica si atributiile inspectoratelor

    Art. 4
    (1) Conducerea inspectoratului este asigurata de un inspector-sef a carui functie este echivalenta cu functia publica de director executiv. In activitatea sa inspectorul-sef este ajutat de un inspector-sef adjunct si de un contabil-sef ale caror functii sunt echivalente cu functia publica de director executiv adjunct. Inspectorul-sef, inspectorul-sef adjunct si contabilul-sef sunt numiti, in conditiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    (2) Inspectorul-sef emite decizii, in conditiile legii.
    (3) Inspectorul-sef reprezinta inspectoratul in raporturile cu institutiile publice locale si cu alte persoane fizice si juridice, potrivit competentelor legale.
    (4) Inspectorul-sef adjunct este inlocuitorul de drept al inspectorului-sef. In situatii deosebite, pentru a indeplini anumite atributii ale sale, inspectorul-sef poate delega, prin decizie pentru perioada respectiva, si un consilier superior de specialitate din cadrul inspectoratului.
    (5) Inspectorul-sef este ordonator de credite, in conditiile prevazute de lege.
    (6) Atributiile inspectorului-sef se stabilesc prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
    Art. 5
    In vederea indeplinirii atributiilor ce le revin, potrivit prevederilor legale, in inspectorate este incadrat personal tehnic silvic, precum si personal de alte specialitati, necesar pentru buna desfasurare a activitatii, potrivit structurii organizatorice.
    Art. 6
    (1) Structura organizatorica, statele de functii, numarul maxim de posturi si repartizarea numarului de personal pentru inspectorate se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
    (2) In structura organizatorica a fiecarui inspectorat functioneaza servicii, birouri sau compartimente, dupa caz, dupa cum urmeaza:
    a) de implementare pentru activitatea de silvicultura;
    b) de implementare pentru activitatea de vanatoare;
    c) de monitorizare a lucrarilor tehnico-economice in fondul forestier national la nivel regional;
    d) de control al regimului silvic;
    e) de control al activitatii de vanatoare;
    f) de implementare a masurilor din domeniul silviculturii si vanatorii din Programul SAPARD;
    g) de consultanta si asistenta de specialitate;
    h) de statistica;
    i) pentru relatii cu publicul;
    j) economico-financiar;
    k) resurse umane;
    l) juridic;
    m) de audit.
    (3) La nivelul fiecarui judet functioneaza cate o inspectie silvica si de vanatoare, compartiment in structura inspectoratului.
    Art. 7
    Inspectoratele au urmatoarele atributii principale:

    A. In domeniul managementului activitatilor de silvicultura si vanatoare

    I. Silvicultura:
    1. asigura implementarea strategiei de dezvoltare a silviculturii, potrivit competentei teritoriale;
    2. tin evidenta, pe ocoale silvice, localitati, proprietari si detinatori, a terenurilor cu destinatie forestiera si a terenurilor cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, pe categorii de folosinta, precum si a titlurilor de proprietate;
    3. urmaresc furnizarea de catre administratorii terenurilor cu destinatie forestiera si terenurilor cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier a datelor necesare in vederea realizarii sistemului de cadastru general, prelucreaza aceste date si le transmit potrivit legii;
    4. aproba sau avizeaza, potrivit legii, solicitarile de ocupare/scoatere definitiva sau de folosire/scoatere temporara din circuitul silvic a terenurilor din fondul forestier national;
    5. avizeaza si, dupa caz, aproba, conform competentelor legale, reprimirea in fondul forestier national a suprafetelor scoase temporar;
    6. avizeaza solicitarile de schimbare a categoriei de folosinta silvica pentru terenurile din fondul forestier national, tin evidenta schimbarilor aprobate si urmaresc achitarea taxelor;
    7. aproba incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national;
    8. participa, potrivit reglementarilor in vigoare, la actiunea de aplicare a prevederilor legilor de retrocedare a fondului funciar;
    9. certifica legalitatea clauzelor contractuale care se refera la regimul silvic si inregistreaza contractele de administrare;
    10. tin evidenta ofertelor si achizitiilor de terenuri ce pot fi incluse in fondul forestier proprietate publica a statului si urmaresc respectarea prioritatii la achizitionarea ofertelor;
    11. tin evidenta, pe fiecare proprietate, a defrisarii suprafetelor de padure din fondul forestier national, aprobate potrivit legii;
    12. conduc lucrarile conferintelor de amenajare a padurilor proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata, a caror suprafata la nivel de proprietate nu depaseste 1.000 ha;
    13. realizeaza receptia finala a lucrarilor de teren din cadrul proiectelor de amenajare a padurilor, pentru fondul forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
    14. receptioneaza lucrarile, avizeaza in comisia tehnico-economica proprie si aproba prin decizie a inspectorului-sef studii sumare de amenajare a padurilor si studii de transformare a pasunilor impadurite, intocmite pentru suprafete de pana la 30 ha;
    15. avizeaza sau aproba, dupa caz, solicitarile privind derogarea de la prevederile amenajamentelor sau ale studiilor sumare de amenajare a padurilor, indiferent de forma de proprietate, in conditiile legii;
    16. aproba proiectele de regenerare a padurilor, ajutorare a regenerarilor naturale, combaterea bolilor si daunatorilor forestieri si de executare a lucrarilor de ingrijire si conducere a arboretelor, elaborate de ocoalele silvice, altele decat cele ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru fondul forestier si vegetatia forestiera din afara acestuia;
    17. aproba rezultatele controlului anual al regenerarilor pentru ocoalele silvice, altele decat cele ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    18. avizeaza solicitarile pentru acordarea contravalorii despagubirilor destinate proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie, ca urmare a restrictiilor prevazute in amenajamentele silvice si in studiile sumare de amenajare;
    19. indeplinesc atributiile prevazute de lege si, dupa caz, atributiile de autoritate contractanta, pentru lucrarile destinate sprijinirii proprietarilor de paduri, care, potrivit legii, sunt finantate de la bugetul de stat;
    20. avizeaza, in vederea autorizarii, persoane fizice sau juridice pentru certificarea lucrarilor de proiectare si executie in vederea impaduririi, reimpaduririi, completarii regenerarilor naturale, intretinerii culturilor forestiere si ingrijirii arboretelor executate in fondul forestier national;
    21. avizeaza, in vederea autorizarii, unitatile specializate pentru executarea lucrarilor de impadurire, reimpadurire, completare a regenerarilor, intretinere si ingrijire;
    22. propun directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, pe baza prevederilor amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare a padurilor si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite, volumul de masa lemnoasa, resursele si destinatia masei lemnoase de recoltat anual, pe natura produselor si pe categorii de detinatori;
    23. repartizeaza, in teritoriu, ocoalelor silvice cotele de taiere, in cadrul volumului maxim de masa lemnoasa aprobat prin hotarare a Guvernului, pe localitati si pe categorii de detinatori de paduri si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national, altii decat statul;
    24. aproba sau anuleaza, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, actele de punere in valoare a masei lemnoase;
    25. participa, potrivit legii, la comandamentele judetene de analiza a realizarii programului anual de infiintare a perdelelor forestiere de protectie;
    26. avizeaza lucrarile de prevenire si combatere a bolilor si daunatorilor pentru terenurile forestiere, altele decat cele administrate prin structuri silvice, si pentru vegetatia forestiera situata in afara fondului forestier si dispun executarea acestor lucrari;
    27. asigura, conform competentelor legale, implementarea reglementarilor privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
    28. certifica provenienta din surse aprobate, precum si calitatea materialelor forestiere de reproducere utilizate in lucrarile de impadurire;
    29. indeplinesc calitatea de autoritati contractante pentru proiectarea si executia lucrarilor de amenajare, ameliorare si punere in valoare prin impadurire a terenurilor degradate cuprinse in perimetre de ameliorare si de infiintare a perdelelor forestiere de protectie, pe terenurile din domeniul public care nu sunt in administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pe terenurile din domeniul privat al statului si pe terenurile proprietate privata, dupa caz;
    30. avizeaza documentatiile pentru proiectele de investitii, altele decat cele prevazute la pct. 29, efectuate din surse bugetare, extrabugetare sau cu garantii guvernamentale la care ordonator de credite este autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, monitorizeaza punerea in executie si avizeaza receptiile partiale si finale ale acestora;
    31. propun directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura liste de obiective de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, elaborate in concordanta cu documentatiile tehnico-economice, inventarele de lucrari la finele anului precedent si rezultatele controlului anual al regenerarilor;
    32. avizeaza, in vederea decontarii, situatiile de lucrari intocmite de directiile silvice ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, situate in fondul forestier proprietate publica a statului;
    33. numesc comisiile de receptie si organizeaza receptia lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica;
    34. avizeaza, prin reprezentantii lor, procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, incheiat intre executant si detinatorul terenului;
    35. avizeaza documentatiile privind justificarea calamitatilor din fondul forestier proprietate publica;
    36. comunica oficiilor judetene de cadastru, geodezie si cartografie modificarile survenite, dupa caz, cu privire la incadrarea in categoria de folosinta paduri si alte terenuri cu vegetatie forestiera, a terenurilor care fac obiectul ameliorarii prin impadurire;
    37. monitorizeaza implementarea proiectelor specifice silviculturii din Programul SAPARD;
    38. avizeaza documentatiile privind infiintarea structurilor de administratie silvica, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    39. autorizeaza, in vederea angajarii, personalul silvic de toate gradele, altul decat cel pentru structurile Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    40. coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire si altele asemenea, finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic;
    41. acorda consultanta de specialitate la solicitarea detinatorilor sau proprietarilor de paduri si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier;
    42. asigura aducerea la cunostinta populatiei a obligatiilor privind prevenirea si stingerea incendiilor de padure;
    43. elibereaza autorizatii pentru confectionarea dispozitivelor de marcat dreptunghiulare si indeplinesc obligatiile legale cu privire la evidenta si gestionarea acestora;
    44. indeplinesc atributiile legale cu privire la achizitionarea prin cumparare, schimb sau donatie, de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, a terenurilor in vederea includerii in fondul forestier proprietate publica a statului.

    II. Vanatoare:
    1. incheie, in conditiile legii, contractele de gestionare a fondurilor de vanatoare si actele aditionale la acestea;
    2. incaseaza sumele care reprezinta cota-parte cuvenita bugetului statului din tariful de gestionare a fondurilor de vanatoare, pe care le vireaza la bugetul de stat;
    3. indeplinesc atributiile ce decurg prin incheierea contractelor de gestionare a fondurilor de vanatoare;
    4. fac observatii asupra starii efectivelor de vanat pe fondurile de vanatoare, iar in situatii justificate fac propuneri pentru modificarea cotelor de recolta, precum si pentru modificarea perioadei legale de vanatoare la unele specii de vanat existente pe aceste fonduri;
    5. avizeaza, in vederea aprobarii, solicitarile gestionarilor fondurilor de vanatoare referitoare la reasezari, suplimentari de cota, recoltarea in afara perioadei legale si in situatii exceptionale;
    6. avizeaza si propun spre aprobare autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura studiile referitoare la popularea fondurilor de vanatoare cu specii noi de vanat;
    7. avizeaza si propun spre aprobare autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura documentatiile privind propunerile de infiintare a crescatoriilor pentru specii valoroase de vanat destinat popularilor, a crescatoriilor de vanat destinat consumului si a complexurilor de vanatoare;
    8. tin evidenta evolutiei efectivelor de vanat, a dinamicii recoltelor si statistica trofeelor de vanat medaliabile;
    9. constata pagubele produse de vanatul din categoria speciilor strict protejate si propun modul de solutionare a litigiilor;
    10. avizeaza studiile de specialitate pentru gestionarea durabila a vanatului;
    11. organizeaza si desfasoara actiuni de prevenire si combatere a braconajului la vanatoare;
    12. fac propuneri, in vederea aprobarii de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, privind marimea cotelor de recolta, incheind in acest sens documentele specifice;
    13. autorizeaza, in conditiile legii, tinerea in captivitate a animalelor salbatice;
    14. atesta, in conditiile legii, inspectorii voluntari de vanatoare si fac propuneri pentru recompensarea acestora in conditiile stabilite prin reglementari emise de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura;
    15. atesta, in conditiile legii, persoanele fizice si juridice care pot intocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor de vanatoare.

    B. In domeniul controlului regimului silvic si controlului activitatii de vanatoare

    I. Controlul regimului silvic:
    1. exercita controlul cu privire la respectarea prevederilor regimului silvic de catre detinatorii si administratorii cu orice titlu de fond forestier si a modului in care se aplica legislatia silvica pentru administrarea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier;
    2. exercita controlul cu privire la respectarea reglementarilor de regim silvic de catre persoanele fizice si juridice, altele decat cele mentionate la pct. 1, care desfasoara activitati supuse regimului silvic;
    3. controleaza modul in care se aplica normele tehnice in elaborarea amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare, studiilor de transformare a pasunilor impadurite si amenajamentelor silvopastorale, respectarea si aplicarea prevederilor din acestea, precum si inregistrarea in evidentele specifice a lucrarilor silvice executate;
    4. controleaza modul de respectare a normelor tehnice cu privire la proiectarea si executarea lucrarilor de impadurire si regenerare a padurilor, reconstructie ecologica, ingrijire si conducere a arboretelor, alegerea si aplicarea tratamentelor, evaluarea masei lemnoase, protectia padurilor, controlul anual al regenerarilor, prevenirea si stingerea incendiilor, gospodarirea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, precum si a altor norme care reglementeaza regimul silvic;
    5. controleaza modul de respectare a prevederilor legale cu privire la paza si integritatea fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
    6. controleaza modul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor si a asigurarii monitoringului forestier;
    7. controleaza modul de aplicare a reglementarilor privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
    8. controleaza, potrivit legii, respectarea reglementarilor silvice in ariile protejate din fondul forestier national;
    9. executa controale la toate structurile de administratie silvica, indiferent de forma de proprietate asupra terenurilor forestiere, astfel incat fiecare administrator sau detinator sa fie controlat cel putin o data intr-un interval de 2 ani;
    10. controleaza modul in care sunt realizate lucrarile de proiectare si de executie pentru investitii in fondul forestier sau pentru gestionarea durabila a padurilor, finantate de la bugetul de stat, surse extrabugetare sau cu garantii guvernamentale;
    11. propun, potrivit legii, suspendarea sau retragerea autorizatiei pentru practica a personalului silvic si a autorizatiei de functionare a structurilor silvice de administrare;
    12. propun sau dispun, potrivit legii, suspendarea, anularea sau retragerea autorizatiilor, avizelor, atestatelor si a altor asemenea documente, pentru persoanele fizice si juridice, dupa caz;
    13. controleaza modul in care este respectata legislatia cu privire la circulatia materialelor lemnoase si executa controlul instalatiilor de transformat lemn rotund, al punctelor si activitatilor de depozitare, prelucrare ori comercializare a produselor lemnoase, conform legislatiei in vigoare;
    14. controleaza respectarea prevederilor normelor tehnice si a celorlalte dispozitii legale privind recoltarea, achizitionarea, depozitarea, transportul, prelucrarea si comercializarea produselor nelemnoase ale padurii, mentionate la art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare;
    15. controleaza modul de elaborare a actelor de constatare, stabilire si evaluare a pierderilor provocate de calamitati si de alti factori vatamatori, la lucrari de regenerare, reconstructie ecologica si alte obiective de investitii din fondul forestier;
    16. controleaza activitatea de reparare si intretinere a drumurilor forestiere in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    17. controleaza modul de transmitere a terenurilor in si din fondul forestier national;
    18. controleaza modul de aplicare si respectare a regulilor silvice de exploatare a masei lemnoase din fondul forestier national si din vegetatia forestiera din afara acestuia;
    19. controleaza respectarea reglementarilor cu privire la organizarea si desfasurarea licitatiilor si negocierilor pentru vanzarea masei lemnoase din fondul forestier proprietate publica;
    20. controleaza modul de gestionare si folosire a ciocanelor silvice de marcat si a dispozitivelor dreptunghiulare pentru marcarea materialului lemnos;
    21. controleaza modul de constituire si utilizare a fondului de conservare si regenerare a padurilor, indiferent de forma de proprietate asupra padurilor.

    II. Controlul activitatii de vanatoare:
    1. controleaza modul in care gestionarii fondurilor de vanatoare isi indeplinesc obligatiile contractuale;
    2. controleaza si coordoneaza modul in care se desfasoara actiunile de evaluare anuala a efectivelor de vanat;
    3. controleaza modul in care detinatorii de terenuri si gestionarii fondurilor de vanatoare aplica masurile necesare mentinerii echilibrului agro-silvo-cinegetic si prevenirii pagubelor cauzate de vanat si prin vanatoare culturilor agricole, animalelor domestice si fondului forestier si aplica masurile prevazute de legislatia in domeniu;
    4. controleaza activitatea cinegetica pe toate categoriile de fonduri de vanatoare;
    5. controleaza modul de organizare si practicare a vanatorii, cu vanatori cetateni romani si straini, si a incasarii tarifelor prevazute de lege;
    6. controleaza modul in care sunt respectate prevederile reglementarilor in vigoare privind rasele de caini admise la vanatoare in Romania;
    7. controleaza daca la actiunile de vanatoare organizate sunt folosite arme si munitii omologate;
    8. controleaza modul in care se desfasoara actiunile de capturare a vanatului in vederea repopularii;
    9. controleaza modul in care sunt respectate reglementarile privind regimul de circulatie a vanatului viu, a celui impuscat si a trofeelor de vanat;
    10. controleaza legalitatea tinerii in captivitate a exemplarelor din speciile de interes vanatoresc;
    11. controleaza modul in care sunt respectate de catre toate categoriile de gestionari de fonduri de vanatoare reglementarile cu privire la regimul permiselor si autorizatiilor de vanatoare eliberate;
    12. controleaza transportul de animale salbatice naturalizate, precum si activitatea atelierelor de naturalizare a speciilor de animale si pasari de interes vanatoresc;
    13. controleaza modul de indeplinire a conditiilor care au stat la baza acordarii licentei de functionare, pentru toate categoriile de gestionari de fonduri de vanatoare;
    14. controleaza respectarea prevederilor legale cu privire la evaluarea si crotalierea trofeelor de vanat de catre toate categoriile de gestionari;
    15. controleaza reactualizarea suprafetelor fondurilor de vanatoare pe categorii de detinatori;
    16. controleaza modul in care gestionarii fondurilor de vanatoare si-au achitat obligatiile financiare fata de detinatorii de terenuri pe care sunt arondate fondurile de vanatoare pe care le gestioneaza;
    17. controleaza modul de organizare si de desfasurare a actiunilor de prevenire si combatere a braconajului, desfasurate de catre gestionarii fondurilor de vanatoare.

    C. Alte atributii:
    1. intocmesc evidentele statistice conform competentelor stabilite;
    2. prezinta periodic rapoarte, informari si sinteze asupra activitatii desfasurate;
    3. indeplinesc orice alte atributii legale sau dispozitii ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
    4. primesc, inregistreaza, verifica si solutioneaza petitiile cu privire la incalcarea legislatiei in vigoare in domeniul respectarii regimului silvic si a legislatiei cu privire la administrarea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier sau in legatura cu acestea, precum si petitiile cu privire la activitatea de vanatoare;
    5. participa, potrivit competentelor, la colaborari cu alte structuri din tara si din strainatate care desfasoara activitati in domeniul silvic si cinegetic sau in legatura cu domeniul silvic ori cinegetic.
    Art. 8
    (1) Atributiile prevazute in prezenta hotarare se completeaza cu alte atributii specifice de implementare sau control din domeniul silviculturii si al vanatorii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
    (2) Personalul silvic cu atributii de control constata faptele ce pot constitui infractiuni in domeniul silvic si de vanatoare, sesizeaza de indata organele de cercetare penala, iar pentru faptele contraventionale aplica sanctiuni, cu respectarea prevederilor legale privind regimul contraventiilor.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    Art. 9
    (1) Inspectoratele exercita controale programate sau inopinate, potrivit atributiilor prevazute in prezenta hotarare si prevederilor legale in vigoare in domeniile regimului silvic si activitatii de vanatoare.
    (2) La constatarea contraventiilor si infractiunilor silvice inspectorii silvici indeplinesc functii ce implica exercitiul autoritatii publice, in virtutea careia au urmatoarele drepturi:
    a) sa aiba acces deplin, in conditiile legii, in orice situatie, in terenurile forestiere, sediile persoanelor juridice sau in incintele in care se desfasoara o activitate referitoare la regimul silvic sau la activitatea de vanatoare;
    b) sa legitimeze, in vederea stabilirii identitatii, persoanele care incalca dispozitiile legale din domeniile de competenta a inspectoratelor;
    c) sa participe, impreuna cu organele de politie, in vederea efectuarii primelor cercetari privind persoanele suspecte de savarsirea unor infractiuni la legislatia silvica sau de vanatoare;
    d) sa confiste sau sa retina in vederea confiscarii, pe baza constatarilor efectuate, bunurile folosite ori rezultate in urma savarsirii faptelor ilegale;
    e) sa participe, impreuna cu organele competente, la controlul specific in punctele de trecere a frontierei;
    f) sa fie stimulati material si moral, in conditiile legii.
    Art. 10
    Conducerea si angajatii persoanelor juridice, precum si persoanele fizice controlate au urmatoarele obligatii fata de solicitarea inspectorilor silvici din cadrul inspectoratelor:
    a) sa puna la dispozitie documentele de evidenta, rapoartele, registrele si corespondenta, actele si piesele justificative, precum si orice alte documente scrise solicitate in legatura cu controlul aplicarii regimului silvic si de vanatoare;
    b) sa prezinte spre verificare bunurile, materialele lemnoase si nelemnoase prevazute la art. 39 din Legea nr. 26/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, pe care le gestioneaza sau pe care le au in pastrare si care, potrivit reglementarilor silvice, intra sub incidenta controlului;
    c) sa dea explicatii, verbal si in scris, in legatura cu problemele ce fac obiectul controlului aplicarii regimului silvic si de vanatoare.
    Art. 11
    Personalului silvic din cadrul inspectoratelor i se aplica prevederile statutului personalului silvic si acesta poarta uniforma cu insemne distinctive conform normelor aprobate pentru personalul silvic din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura. Pentru indeplinirea atributiilor de control dotarea cuprinde un autovehicul si un telefon mobil pentru o echipa formata din 2 inspectori.
    Art. 12
    Dotarea inspectoratelor cu mijloace auto se stabileste prin actul normativ privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    Art. 13
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 5 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 14
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.046/2000 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 604 din 24 noiembrie 2000, Hotararea Guvernului nr. 535/2004 pentru aprobarea numarului de posturi, a organizarii si functionarii si a atributiilor directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 344 din 20 aprilie 2004, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul agriculturii,
                       padurilor si dezvoltarii rurale,
                       Gheorghe Flutur

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                                 LISTA
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si de vanatoare, a sediilor acestora si a judetelor arondate

________________________________________________________________________________
Nr.          Denumirea                   Sediul          Judetele arondate
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Brasov, Covasna, Harghita,
     Silvic si de Vanatoare Brasov       Brasov       Mures, Sibiu
  2. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Municipiul Bucuresti,
     Silvic si de Vanatoare Bucuresti    Bucuresti    Calarasi, Constanta,
                                                      Giurgiu, Ialomita, Ilfov,
                                                      Teleorman
  3. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Alba, Bistrita-Nasaud,
     Silvic si de Vanatoare Cluj-Napoca  Cluj-Napoca  Cluj, Maramures
  4. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Braila, Buzau, Galati,
     Silvic si de Vanatoare Focsani      Focsani      Tulcea, Vaslui, Vrancea
  5. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Arad, Bihor, Satu Mare,
     Silvic si de Vanatoare Oradea       Oradea       Salaj
  6. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Arges, Dambovita, Prahova
     Silvic si de Vanatoare Ploiesti     Ploiesti
  7. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Dolj, Gorj, Mehedinti,
     Silvic si de Vanatoare              Ramnicu      Olt, Valcea
     Ramnicu Valcea                      Valcea
  8. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Bacau, Botosani, Iasi,
     Silvic si de Vanatoare Suceava      Suceava      Neamt, Suceava
  9. Inspectoratul Teritorial de Regim   Municipiul   Caras-Severin, Hunedoara,
     Silvic si de Vanatoare Timisoara    Timisoara    Timis
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 333/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 333 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu