HOTARARE Nr.
370 din 25 martie 2009
pentru modificarea si
completarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea
contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie
publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de
concesiune de servicii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.660/2006
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 215 din 3 aprilie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adopta
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Normele
de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie
publică prin mijloace electronice din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.660/2006, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 978 din 7 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se
modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 10,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) In cazul în care, din motive de natură tehnică
imputabile operatorului SEAP, anterior expirării perioadei de valabilitate,
certificatul de înregistrare în SEAP nu mai poate fi utilizat, acesta urmează a
fi reînnoit cu respectarea procedurii de reînnoire."
2. Articolul 11 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - Procedura de
reînnoire a înregistrării în SEAP atât a autorităţilor contractante, cât şi a
operatorilor economici cuprinde următoarele faze:
a) transmiterea unei cereri de reînnoire a
înregistrării adresate operatorului SEAP;
b) cererea prevăzută la lit. a) va fi transmisă
operatorului SEAP, prin mijloace electronice, utilizându-se formularul de
reînnoire publicat în SEAP;
c) transmiterea prin mijloace electronice de către
operatorul SEAP a certificatului digital de reînnoire a înregistrării şi a
instrucţiunilor de utilizare a acestuia, după finalizarea primei etape."
3. La articolul 50,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Responsabilitatea pentru corecta funcţionare din
punct de vedere tehnic a SEAP revine operatorului acestui
sistem."
4. După articolul
55 se introduce un nou articol, articolul 551, cu următorul cuprins:
„Art. 551. - (1)
Operatorul SEAP pune la dispoziţia operatorilor economici, prin intermediul
sistemului, o serie de rapoarte, statistici şi alte facilităţi configurabile,
în funcţie de natura solicitărilor operatorilor economici şi de posibilităţile
tehnice ale SEAP.
(2) Tipurile de rapoarte, statistici şi facilităţi
prevăzute la alin. (1), modalitatea de solicitare şi furnizare a acestora,
precum şi tarifele aferente furnizării vor fi stabilite prin decizie a
operatorului SEAP, care se va publica în sistem."
5. La articolul 57,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 57. - (1) Cuantumul tarifului de participare este
de maximum 40 de lei pentru orice tip de procedură de
atribuire aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau pentru licitaţia electronica ca faza finala a
unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace
electronice."
6. La capitolul
VIII, titlul secţiunii a 2-a se modifică şi va fi „Tariful de acces".
7. La articolul 64, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 64. - (1) Orice autoritate contractantă
înregistrată în SEAP are obligaţia să plătească anual operatorului SEAP un tarif de acces în sistem în cuantum de 2.500
lei."
8. La articolul 64,
alineatele (2)-(4) se abrogă.
9. La articolul 64, alineatul (5) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(5) La cuantumul tarifului de acces stabilit potrivit
alin. (1) se adaugă taxa pe valoarea adăugată,
potrivit legii."
10. La articolul 64,
alineatul (6) se abrogă.
11. La articolul 65, alineatele (1), (2) şi (4) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 65. - (1) Plata tarifului de acces în SEAP se efectuează în baza deciziei titlu de creanţă emise de
operatorul SEAP şi a facturii anexate la aceasta.
(2) Operatorul SEAP are obligaţia de a emite decizia titlu
de creanţă şi factura pentru tariful de acces până la data de 15 ianuarie a
anului pentru care se datorează tariful de acces.
........................................................................................................................................................................ ........................................................
(4) Autorităţile contractante au obligaţia de a plăti
tariful de acces în termen de 45 de zile calendaristice de la data emiterii
titlului de creanţă prevăzut la alin. (1)."
12. Articolul 66 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 66. - (1) Autorităţile contractante nu datorează
tarif pentru accesul în SEAP şi utilizarea sistemului în primul semestru al
anului 2009.
(2) Pentru accesul în sistem în al doilea semestru al
anului 2009, autorităţile contractante înregistrate în SEAP vor achita
operatorului SEAP un tarif de acces în cuantum de 1.500 lei, la care se adaugă
taxa pe valoarea adăugată, potrivit legii.
(3) Operatorul SEÂP are obligaţia de a emite decizia
titlu de creanţă şi factura pentru tariful de acces prevăzut la alin. (2) până
la data de 15 august 2009.
(4) Deciziile şi facturile
prevăzute la alin. (3) vor fi transmise autorităţilor contractante în termen de
10 zile lucrătoare de la emiterea acestora, fie prin poştă cu scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, fie prin alte mijloace ce asigură
transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.
(5) Autorităţile contractante au obligaţia de a plăti
tariful de acces prevăzut la alin. (2) în termen de 45 de zile calendaristice
de la data emiterii titlului de creanţă prevăzut la alin. (3).
(6) Autorităţile contractante
care se înregistrează în SEAP în cursul unui an datorează un tarif de acces în
sistem aferent anului în care au efectuat înregistrarea în cuantum de 2.500
lei.
(7) Operatorul SEAP are obligaţia de a emite decizia
titlu de creanţă şi factura pentru tariful de acces prevăzut la alin. (6) în termen de 30 de zile de la data
înregistrării autorităţii contractante în sistem.
(8) Deciziile şi facturile prevăzute la alin. (7) vor
fi transmise autorităţilor contractante în termen de 10 zile lucrătoare de la
emiterea acestora, fie prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de
primire, fie prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului şi
confirmarea primirii acestuia.
(9) Autorităţile contractante au obligaţia de a plăti
tariful de acces prevăzut la alin. (6) în termen de 45 de zile calendaristice
de la data emiterii titlului de creanţă prevăzut la alin. (7)."
13. După articolul 663 se introduce un nou articol,
articolul 664, cu următorul cuprins:
„Art. 664. - (1) Nerespectarea
obligaţiei prevăzute la art. 661 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 35.000 lei.
(2) Contravenţiei prevăzute la alin. (1) îi sunt
aplicabile dispoziţiile secţiunii a 2-a «Sancţionarea contravenţiilor» a cap. X «Contravenţii şi sancţiuni» din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările şi completările ulterioare."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
Gabriel Sandu
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
Cristina Trăilă
Ministrul transporturilor şi
infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea