HOTARARE Nr. 410 din 16 august 1993
privind infiintarea Zonei libere Constanta Sud si a Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 216 din 2 septembrie 1993
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se instituie regimul de zona libera in complexul portuar Constanta Sud, pe
o suprafata de teren de 37,00 ha, teren castigat asupra marii in urma
lucrarilor hidrotehnice in Portul Constanta Sud, compusa din doua platforme,
precum si suprafata de teren si fronturile de acostare aferente, reprezentand
teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO situat la
radacina molului II, prezentate in anexele nr. 1 si 3*) la prezenta hotarare,
respectiv 140,00 ha.
Activitatile specifice regimului de zona libera se vor desfasura numai in
perimetre imprejmuite. Desfasurarea unor astfel de activitati in afara
perimetrelor imprejmuite este interzisa.
-------------
*) Anexa nr. 3 se transmite celor interesati.
Art. 2
Se infiinteaza Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud", cu sediul in cladirea administrativa din cadrul terminalului
ferry-boat, situata in afara perimetrului zonei libere.
Art. 3
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este
persoana juridica romana, coordonata de Ministerul Transporturilor prin Agentia
Zonelor Libere, si functioneaza pe principiile gestiunii economice si
autonomiei financiare, in conformitate cu prevederile Legii nr. 84/21 iulie
1992 si cu regulamentul de organizare si functionare din anexa nr. 2.
Pentru anul 1993, cheltuielile de organizare si functionare a activitatii
Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud", in limita
sumei de 100 milioane lei, se suporta din rezerva bugetara, marindu-se alocatia
Ministerului Transporturilor.
Art. 4
Patrimoniul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud" este constituit din:
a) suprafata de teren de 37 ha, cu dotarile existente, inclusiv fronturile
de acostare, realizata in cadrul obiectivului de investitii "Portul
Constanta Sud - Zona libera", in prezent existenta in patrimoniul Regiei
Autonome "Administratia Portului Constanta" se transfera fara plata Regiei
Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" prin diminuarea
patrimoniului Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta";
b) suprafata de teren de 140 ha si fronturile de acostare aferente,
reprezentand teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO,
actual la radacina molului II, inclusiv molul II si molurile ce vor fi
construite ulterior si care se transfera fara plata din patrimoniul Regiei
Autonome "Administratia Portului Constanta" in patrimoniul Regiei
Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud";
c) antrepozitul construit din fondurile de investitii pentru zona libera si
care se transfera fara plata din patrimoniul Societatii Comerciale cu capital
integral de stat "Apronav" - S.A. Constanta in patrimoniul Regiei
Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud".
Art. 5
Persoanele care introduc sau scot bunuri in si din Zona libera Constanta
Sud au obligatia sa prezinte organelor vamale documentele prevazute de
reglementarile in vigoare.
Marfurile periculoase pot intra in Zona libera Constanta Sud numai in
conditiile prevazute de legislatia in vigoare in acest domeniu si pot fi
depozitate numai in spatiile amenajate special in acest scop de Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud."
Art. 6
Supravegherea vamala se efectueaza potrivit reglementarilor legale in
vigoare. In vederea exercitarii acestei supravegheri, la caile de acces in zona
libera vor fi instalate posturi fixe si mobile permanente de control, iar
pentru caile de acces fluviale si maritime vor fi folosite posturi de patrulare
fluviala, maritima si aeriana, dupa caz, permanente sau temporare, in functie
de trafic.
In vederea asigurarii desfasurarii activitatii vamale la accesul in Zona
libera Constanta Sud si zonele adiacente, Ministerul Finantelor urmeaza sa
asigure dotarea corespunzatoare pe baza fundamentarii prezentate de Directia
Generala a Vamilor. De asemenea, numarul de personal pentru Vama Constanta Sud
se suplimenteaza cu 20 de posturi, cu acoperire financiara din prevederile
bugetare aprobate pentru anul 1993.
Art. 7
In baza aprobarii conducerii Regiei Autonome "Administratia Zonei
Libere Constanta Sud", organele vamale politienesti si de trecere a
frontierei pot efectua verificari in interiorul zonei libere, in cazul unor
sesizari temeinice privind incalcarea prevederilor legale specifice domeniului
lor de activitate.
Art. 8
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" va
asigura fara plata spatiile de birou si mijloacele de comunicatii necesare
desfasurarii normale a activitatilor lucratorilor vamali si organelor
graniceresti.
Art. 9
Controlul pasapoartelor si al celorlalte documente pentru trecerea
frontierei de stat romane ale personalului care opereaza in sau tranziteaza
Zona libera Constanta Sud se efectueaza de catre organele politiei de
frontiera, conform prevederilor Legii nr. 56/1992 privind frontiera de stat a
Romaniei. Schema Ministerului de Interne se suplimenteaza cu 7 ofiteri si 12
subofiteri pentru politia de frontiera.
Art. 10
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" va
realiza imprejmuirea perimetrelor mentionate in anexa nr. 1 din resursele
alocate Ministerului Transporturilor de la bugetul de stat pe anul 1993 pentru
activitatea de investitii, potrivit pozitiei 38 din anexa nr. 1 d/20 la Legea
nr. 21/1993 - Legea bugetului de stat pe anul 1993.
Art. 11
Activitatea de concesionare si inchiriere de terenuri si constructii in
Zona libera Constanta Sud se desfasoara pe baza de licitatie publica organizata
de catre Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud",
sub indrumarea si coordonarea Agentiei zonelor libere din cadrul Ministerului
Transporturilor, in conformitate cu legislatia in vigoare si respectarea
Metodologiei concesionarii, inchirierii si locatiei gestiunii, aprobata prin
Hotararea Guvernului nr. 1228/1990.
Comisia de licitatie va fi numita de Consiliul de administratie al Regiei
Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" si va fi formata
din reprezentanti ai acesteia, ai Agentiei Nationale pentru Privatizare,
Ministerului Finantelor, precum si ai Agentiei zonelor libere din cadrul
Ministerului Transporturilor.
Realizarea activitatii industriale, comerciale, financiare, bancare si de
prestari servicii in zona libera de catre persoane romane sau straine este
permisa numai pe baza de licente eliberate de Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud" si, daca este necesar, cu
avizele Ministerului Comertului, Ministerului Finantelor, Bancii Nationale a
Romaniei, Ministerului de Interne sau Directiei Generale a Vamilor, dupa caz.
Art. 12
Predarea-primirea patrimoniului se va efectua pe baza de protocol, in
termen de 30 de zile de la semnarea prezentei hotarari, incheiat intre Regia
Autonoma "Administratia Portului Constanta" si Societatea Comerciala
"Apronav" - S.A., in calitate de predator, si Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud", in calitate de primitor.
Cu valorile prevazute in protocol, capitalul social al Societatii
Comerciale "Apronav" - S.A. Constanta prevazut la pozitia 27 din
anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 19/1991, precum si patrimoniul Regiei
Autonome "Administratia Portului Constanta" prevazut la pozitia 1 din
anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 19/1991 se modifica in sensul
diminuarii.
Art. 13
Pentru primul an de activitate, salarizarea personalului Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud" se va face in conformitate
cu prevederile anexei nr. 11 la Hotararea Guvernului nr. 307/1992, cu
modificarile ulterioare, iar statul de functii si organigrama vor fi aprobate
de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale si Ministerului Finantelor.
Art. 14
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 15
Orice dispozitii contrare prezentei hotarari se abroga.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
p. Ministrul comertului,
Cristian Ionescu,
secretar de stat
Ministru de interne,
George Ioan Danescu
Ministrul transporturilor,
Paul Teodoru
ANEXA 1
DELIMITAREA TERITORIALA
a Zonei libere Constanta Sud
Zona libera Constanta Sud cuprinde teritoriile delimitate de urmatoarele
platforme:
Platforma I - cu o suprafata de 26,7 ha, teren castigat asupra marii in
cadrul obiectivului de investitii "Portul Constanta Sud - Zona
libera", delimitata astfel:
la est - cladire administrativa din cadrul terminalului ferry-boat;
la sud - drum de acces port;
la vest - triaj cale ferata aferenta molului I Sud;
la nord - platforma aferenta fundului de bazin nr. I.
Platforma II - cu o suprafata de 10,3 ha, teren castigat asupra marii in
cadrul obiectivului de investitii "Portul Constanta Sud - Zona
libera", delimitata astfel:
la est - racord cale ferata, triaj cale ferata mol I Sud ;
la sud - triaj cale ferata portuara;
la vest si nord - drum de acces port.
Platforma III - cu o suprafata de teren de 140 ha si fronturile de acostare
aferente reprezentand teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul
RO-RO situat la radacina molului II, inclusiv molul II si molurile care vor fi
construite ulterior, teren castigat asupra marii in cadrul obiectivului de
investitii "Portul Constanta Sud - Zona libera", delimitata astfel:
la sud - digul de protectie Sud;
la vest - terminalul RO-RO;
la nord - acvatoriul portuar;
la est - digul interior situat la jumatatea molului IV.
Aceasta suprafata se va extinde in viitor pana la digul de intrare.
ANEXA 2
REGULAMENT
de organizare si functionare a Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere
Constanta Sud"
CAP. I
Prevederi generale
Art. 1
Denumirea: Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud".
Art. 2.-Forma juridica: "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud" este regie autonoma cu personalitate juridica, functioneaza pe baza
de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe
baza prezentului regulament de organizare si functionare si a legislatiei in
vigoare.
Art. 3
Sediul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud"
este in cladirea administrativa din cadrul terminalului ferry-boat, in afara
perimetrului zonei libere.
Acest sediu va putea fi schimbat in conditiile legii.
Art. 4
Delimitarea geografica a Zonei libere Constanta Sud este:
Platforma nr. I - in suprafata de 26,7 ha, delimitata astfel:
la est - cladirea administratiei din cadrul terminalului ferry-boat;
la sud - drum de acces port;
la vest - triaj cale ferata aferenta molului I Sud;
la nord - platforma aferenta fundului de bazin nr. I.
Platforma nr. II - in suprafata de 10,3 ha, delimitata astfel:
la est - racord cale ferata, triaj cale ferata mol I Sud;
la sud - triaj cale ferata portuara;
la vest si nord - drum de acces port.
Platforma nr. III - in suprafata de 140 ha, delimitata astfel:
la sud - digul de protectie Sud;
la vest - terminalul RO-RO;
la nord - acvatoriul portuar;
la est - digul interior situat la jumatatea molului IV.
Aceasta suprafata se va extinde in viitor pana la digul de intrare.
CAP. II
Obiectul dc activitate
Art. 5
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" are ca
obiect de activitate: administrarea si exploatarea suprafetei declarate zona
libera.
In calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administreaza si
asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalatiilor, utilajelor,
cladirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare
etc., aflate in dotare proprie, si colaboreaza cu toti agentii economici,
persoane fizice si juridice, romane sau straine, in activitati de investitii si
modernizari ale mijloacelor din dotare.
Art. 6
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud", in
calitate de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are urmatoarele
atributii:
a) raspunde de respectarea reglementarilor legale aplicabile in realizarea
obiectului sau de activitate si controleaza felul in care persoanele care
activeaza in zona libera respecta prevederile legale ce se aplica in aceasta
zona;
b) concesioneaza si inchiriaza terenuri si constructii din zona libera
persoanelor fizice si juridice romane sau straine;
c) administreaza ai asigura exploatarea platformelor, magaziilor,
instalatiilor, utilajelor, cladirilor social-administrative, grupurilor
sociale, statiilor de transformare, suprafetelor de teren etc., aflate in
dotare proprie;
d) asigura repararea si intretinerea constructiilor civile;
e) asigura intretinerea in stare de functionare a utilitatilor privind
furnizarea de apa, agent termic si energie electrica;
f) asigura intretinerea cailor rutiere de acces;
g) asigura salubrizarea cladirilor si constructiilor situate in zona libera
si preluarea reziduurilor petroliere, menajere si industriale;
h) inregistreaza situatia statistica a datelor de productie si financiare a
agentilor economici care utilizeaza Zona libera Constanta Sud;
i) avizeaza si coordoneaza realizarea activitatilor in zona libera prin
eliberarea de licente tuturor utilizatorilor zonei libere, agenti economici,
persoane fizice si juridice romane sau straine, in scopul dezvoltarii
echilibrate a zonei, al evitarii concurentei neloiale si al protejarii mediului
ambiant;
i) stabileste, potrivit reglementarilor legale, tarifele minime anuale
pentru toate activitatile care se desfasoara in interiorul zonei libere sau in
legatura cu aceasta;
k) solicita, pe baza unor studii de fezabilitate, extinderea terenului
zonei libere stabilit prin hotarare a Guvernului;
l) in calitate de administrator al Zonei libere Constanta Sud insoteste
echipa de control trecere frontiera la mijloacele de transport;
m) aproba documentatiile tehnice si proiectele de executie a noilor
obiective economice realizate prin mijloace proprii de catre agenti economici
romani sau straini, sau in cooperare cu acestia, in conformitate cu legislatia
in vigoare, in scopul dezvoltarii echilibrate a zonei si al protectiei mediului
ambiant;
n) asigura aplicarea normelor de protectia muncii si a mediului
inconjurator si controleaza modul de respectare a acestora;
o) organizeaza activitatea de prevenire si stingere a incendiilor;
p) intocmeste si executa, conform legii, bugetul de venituri si cheltuieli
pentru activitatea proprie;
r) informeaza periodic sau la cererea Ministerului Transporturilor asupra
activitatilor desfasurate in zona libera si a eficientei acestora;
s) elaboreaza studii si programe privind proportiile, nivelurile si
ritmurile de dezvoltare, modernizare si sistematizare a Zonei libere Constanta
Sud;
t) organizeaza si desfasoara activitatea de paza si control, la portile de
acces si pe intreg teritoriul Zonei libere Constanta Sud, in interiorul
acesteia.
Art. 7
In Zona libera Constanta Sud se pot desfasura urmatoarele activitati:
a) manipularea, depozitarea, sortarea, masurarea, ambalarea, conditionarea,
asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea,
vanzarea-cumpararea, expertizarea, repararea, dezmembrarea marfurilor,
transportul si expeditiile interne si internationale;
b) organizarea de expozitii;
c) operatiuni de bursa si financiar-bancare;
d) infiintarea de cantine si restaurante, precum si magazine de desfacere
sau comercializare en gros sau en detail, in perimetrul zonei libere;
e) inchirierea sau concesionarea cladirilor, terenurilor, spatiilor de
depozitare si a spatiilor neamenajate destinate construirii de obiective economice;
f) controlul calitativ si cantitativ al marfurilor;
g) aprovizionarea mijloacelor de transport care opereaza in Zona libera
Constanta Sud;
h) prestari de servicii, precum si alte activitati specifice regimului de
zona libera.
Activitatile prevazute la art. 7 se vor desfasura asigurandu-se masurile de
protectia mediului. In baza aprobarii conducerii Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud", personalului de control
al protectiei mediului i se permite accesul in zona libera pentru efectuarea
controlului.
Art. 8
Activitatile prevazute mai sus se realizeaza de agentii economici
utilizatori ai Zonei libere Constanta Sud, cu avizul si pe baza licentelor
eliberate de Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud", in conformitate cu instructiunile Ministerului Transporturilor.
Art. 9
Introducerea sau scoaterea in si din zona libera a marfurilor de orice fel,
a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale in
vigoare in ceea ce priveste controlul sau supravegherea vamala, controlul de
frontiera, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, dupa caz.
Este interzis accesul in zona libera al marfurilor al caror import este
prohibit pe teritoriul Romaniei prin lege sau prin conventiile internationale
la care Romania este parte.
CAP. III
Patrimoniul
Art. 10
Patrimoniul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud" este constituit potrivit prevederilor art. 12 din Hotararea
Guvernului nr. 410/1993.
Art. 11
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este
administratorul bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de
administrare, regia foloseste si dispune in mod autonom de bunurile pe care le
are in patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate si beneficiaza
de rezultatele utilizarii acestora, potrivit legislatiei in vigoare.
CAP. IV
Organele de conducere ale Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere
Constanta Sud"
Art. 12
Conducerea Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud" este asigurata de:
- consiliul de administratie;
- directorul general al regiei, care este si presedintele consiliului de
administratie si este numit de consiliul de administratie, cu avizul Ministerului
Transporturilor.
Art. 13
Consiliul de administratie se numeste prin ordinul ministrului
transporturilor si este compus din 9 membri, dupa cum urmeaza:
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- economisti, ingineri, juristi, tehnicieni dintre salariatii Regiei
Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" sau din afara
acesteia, specialisti in ramura de activitate.
La lucrarile consiliului de administratie pot participa, ca invitati, si
delegati ai altor organe sau institutii, pentru consultare in probleme ce
privesc acele organe sau institutii.
Activitatea consiliului de administratie se desfasoara pe baza prezentului
regulament si a regulamentului de functionare propriu.
Art. 14
Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4 ani;
jumatate dintre ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani, prin rotatie. Consiliul
de administratie poate propune Ministerului Transporturilor inlocuirea unui
membru necorespunzator, precum si completarea locurilor devenite vacante din
diferite motive, in cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va functiona
numai pana la incheierea acestei perioade.
Completarea locurilor vacante se va face numai cu persoane de aceeasi
specialitate cu membrii pe care acestea ii inlocuiesc.
Membrii consiliului de administratie nu pot participa la conducerea
societatilor comerciale si regiilor autonome cu care Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud" intretine relatii de
afaceri sau cu care are interese contrare.
Art. 15
Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajati la
unitatea sau institutia de la care provin, cu toate drepturile si obligatiile
derivand din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa in consiliul de
administratie, acestia primesc o indemnizatie lunara al carei cuantum se
stabileste prin hotararea consiliului.
Art. 16
Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cate ori
interesele regiei o cer, la solicitarea presedintelui care stabileste ordinea
de zi, sau la solicitarea a cel putin jumatate plus unu din membrii
consiliului.
Art. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare. Activitatea acestora poate fi compensata material, conform
intelegerii, pe baza de contract.
Art. 18
Consiliul de administratie poate lua hotarari numai in prezenta majoritatii
simple a membrilor sai. Daca aceasta majoritate nu este realizata, intrunirea
acestuia se reprogrameaza intr-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine
de zi.
Art. 19
Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
a) aproba conceptia si strategia de dezvoltare a regiei, aproba
introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente, intretinerea
functionalitatii si repararea tuturor constructiilor din dotare;
b) analizeaza bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi si le
inainteaza Ministerului Finantelor pentru a fi aprobate potrivit legii;
c) aproba bugetul de venituri si cheltuieli;
d) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investitiile
ce urmeaza a se realiza de catre regie;
e) stabileste prin negociere, potrivit legii, grilele de salarizare, in
functie de studii si munca efectiv prestata, formele de salarizare, alte
drepturi salariale pentru personalul regiei;
f) aproba structura organizatorica a regiei, intocmeste nomenclatoarele de
functii si aproba infiintarea de noi compartimente de activitate sau
desfiintarea unora;
g) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor din
aparatul propriu al regiei cu tertii;
h) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru
investitii;
i) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea
patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune ale unor
bunuri sau servicii din patrimoniul regiei;
j) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare si a
altor fonduri, in conditiile legii;
k) aproba, in conditiile legii, angajarea si efectuarea de cheltuieli de
orice natura, inclusiv pentru investitii, tranzactii financiare si comerciale,
vanzari sau inchirieri de bunuri mobile sau imobile catre nu mai sunt necesare
sau ale caror cheltuieli de intretinere sunt nejustificate economic;
l) aproba nivelul minim anual al tarifelor si taxelor pentru toate
activitatile si prestatiile pe care le efectueaza in zona libera, pe baza
analizei complete si comparative si le supune spre avizare Ministerului
Transporturilor;
m) aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licente utilizatorilor
Zonei libere Constanta Sud, agentilor economici, persoane fizice sau juridice
romane sau straine, pentru desfasurarea de catre acestia de activitati in nume
propriu;
n) asigura respectarea prevederilor legale privind protectia mediului
inconjurator, salubrizarea si preluarea reziduurilor petroliere, menajere si a
gunoiului;
o) numeste si revoca, cu avizul ministrului transporturilor, directorii
regiei;
p) prezinta anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activitatii
desfasurate in perioada expirata si asupra programului de activitate in curs;
r) exercita orice alte atributii ce ii revin din prevederile legale in
vigoare si din regulamentul de organizare si functionare si aproba orice alte
masuri care privesc activitatea regiei.
Art. 20
Directorul general al regiei reprezinta interesele acesteia in raport cu
tertii in fata organelor si organizatiilor din tara si din strainatate.
Art. 21
Directorul general al regiei are, in principal, urmatoarele atributii si
competente:
a) conduce sedintele consiliului de administratie;
b) asigura conducerea curenta a regiei;
c) dispune, urmareste si asigura aducerea la indeplinire a hotararilor
consiliului de administratie si a prevederilor legale;
d) aproba regulamente si instructiuni de serviciu pentru administrarea,
pastrarea si intretinerea mijloacelor materiale din dotarea regiei, dezvoltarea
si modernizarea acesteia, precum si pentru operatiunile financiar-contabile
specifice, recrutarea, pregatirea si perfectionarea personalului;
e) aproba angajarea si concedierea personalului din aparatul propriu;
f) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de munca;
g) indeplineste orice alte atributii si aproba orice alte masuri privind
activitatea regiei, potrivit competentelor acordate.
Art. 22
Directorul general poate delega o parte dintre atributiile sale
directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate il
inlocuieste pe directorul general, in lipsa acestuia, pe baza de imputernicire
scrisa a directorului general.
CAP. V
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 23
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud"
intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul
de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor.
Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se aproba in conditiile
legii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 24
Administratia este obligata sa-si acopere, din activitatea proprie, toate
cheltuielile necesare functionarii si dezvoltarii.
Art. 25
Bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome "Administratia
Zonei Libere Constanta Sud" se stabileste pentru fiecare exercitiu
financiar si cuprinde:
- venituri din aplicarea tarifelor de inchiriere si concesionare, sume
provenite din prestari de servicii, din taxe de licente, comisioane, precum si
alte venituri;
- cheltuieli din valori consumate in activitatea de baza, inclusiv
cheltuielile de salarizare, amortizare a mijloacelor fixe, intretinerea,
repararea si exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de
administratie, rambursarea creditelor cu plata dobanzilor, precum si celelalte
cheltuieli prevazute de acte normative in vigoare.
Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste anual si se defalca pe
trimestre.
Art. 26
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud"
hotaraste cu privire la investitiile care urmeaza a fi realizate, in limita
competentelor ce ii sunt acordate, stabileste nivelul surselor proprii de
finantare si determina volumul alocatiilor necesare de la bugetul de stat si,
dupa caz, a creditelor bancare pentru obiectivele de investitii.
CAP. VI
Dispozitii finale
Art. 27
Pentru lucrarile cu ciclu lung de executie, Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Constanta Sud" poate incheia contracte de
lucrari sau prestari de servicii cu plata esalonata in rate, a caror achitare
poate fi prevazuta in mai multe exercitii bugetare consecutive.
Art. 28
Litigiile Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta
Sud" cu persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de
competenta instantelor judecatoresti din Romania sau pot fi solutionate prin
arbitraj, potrivit prevederilor legale.
Art. 29
Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile Legii
nr. 84/1992 si cu alte prevederi legale in vigoare.