Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 42 din 22 ianuarie 2004

privind infiintarea Societatii Comerciale "ROMFILATELIA" - S.A., ca filiala a Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 83 din 30 ianuarie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, precum si a prevederilor art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Societatea Comerciala "ROMFILATELIA" - S.A., denumita in continuare ROMFILATELIA - S.A., ca filiala a Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.
    (2) ROMFILATELIA - S.A., filiala a Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A., este persoana juridica romana care se organizeaza ca societate comerciala pe actiuni si functioneaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu statutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    ROMFILATELIA - S.A. are sediul in municipiul Bucuresti, str. Fabrica de Chibrituri nr. 28, sectorul 5, obiectivul II, cladirea noua.
    Art. 3
    (1) Capitalul social initial al ROMFILATELIA - S.A. este in intregime subscris si varsat de Compania Nationala "Posta Romana" - S.A., in calitate de actionar unic, in valoare de 30.047.000.000 lei, corespunzator unui numar de 300.470 de actiuni.
    (2) Capitalul social initial al ROMFILATELIA - S.A. se constituie prin preluarea cotei corespunzatoare din activul patrimonial al Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A., aferenta activitatii desfasurate de fosta Directie specializata Romfilatelia din cadrul acesteia, stabilita pe baza datelor aferente Directiei specializate Romfilatelia din situatiile financiare intocmite la data de 31 decembrie 2003, precum si din alte aporturi in numerar si in natura ale Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.
    (3) Aportul in numerar al Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. se ridica la suma de 24.500.000.000 lei, care este varsat integral in momentul infiintarii ROMFILATELIA - S.A.
    (4) Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. aduce ca aport in natura la capitalul social al ROMFILATELIA - S.A. si imobilul situat in Bucuresti, str. Fabrica de Chibrituri nr. 28, sectorul 5, format din constructia denumita obiectivul II - cladirea noua, terenul aferent si spatiile comerciale filatelice.
    (5) Predarea-preluarea activului si pasivului intre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. si ROMFILATELIA - S.A. se face pe baza de protocol de predare-primire, incheiat provizoriu in decurs de maximum 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (6) Protocolul de predare-primire prevazut la alin. (5) va capata caracter definitiv in urma auditarii situatiilor financiare prevazute la alin. (2), ce va avea loc in termen de maximum 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (7) In situatia in care valoarea capitalului social stabilita prin protocolul de predare-primire definitiv este diferita de cea prevazuta in anexa la prezenta hotarare, inregistrarea rectificarii corespunzatoare la oficiul registrului comertului va fi solicitata in termen de maximum 60 de zile de la data la care protocolul de predare-primire prevazut la alin. (5) a devenit definitiv.
    Art. 4
    (1) ROMFILATELIA - S.A. are ca obiect principal de activitate emiterea, punerea si retragerea din circulatie de timbre si efecte postale.
    (2) ROMFILATELIA - S.A. poate desfasura complementar si alte activitati conexe pentru sustinerea obiectului principal de activitate in conformitate cu legislatia in vigoare si cu statutul propriu.
    (3) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se transfera ROMFILATELIA - S.A. dreptul exclusiv:
    a) de a emite, de a pune si de a retrage din circulatie timbre si efecte postale;
    b) de a distribui si comercializa timbre postale.
    (4) De asemenea, ROMFILATELIA - S.A. poate distribui si timbre fiscale, conform prevederilor legale.
    Art. 5
    (1) Personalul din cadrul Directiei specializate Romfilatelia a Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. este preluat de ROMFILATELIA - S.A. si se considera transferat.
    (2) Pana la incheierea contractului colectiv de munca al ROMFILATELIA - S.A., personalul transferat va beneficia de drepturile de salarizare si de personal avute sau, dupa caz, in vigoare la data transferarii, corespunzatoare posturilor ce urmeaza sa fie ocupate, precum si de alte drepturi prevazute de legislatia in vigoare.
    Art. 6
    (1) ROMFILATELIA - S.A. este condusa de adunarea generala a actionarilor, formata din reprezentantii actionarilor, si este administrata de consiliul de administratie.
    (2) Pe perioada in care Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. este unic actionar al ROMFILATELIA - S.A., adunarea generala a actionarilor a acesteia desemneaza reprezentantul in adunarea generala a actionarilor ROMFILATELIA - S.A.
    (3) Convocarea, cvorumul si atributiile adunarii generale a actionarilor sunt prevazute in statutul ROMFILATELIA - S.A.
    (4) Consiliul de administratie al ROMFILATELIA - S.A. este format din 5 membri alesi de adunarea generala a actionarilor. Dintre membrii consiliului de administratie, adunarea generala a actionarilor il desemneaza pe presedintele acestuia.
    (5) Pe perioada in care Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. este actionar unic la ROMFILATELIA - S.A., membrii consiliului de administratie si presedintele acestuia sunt numiti la propunerea adunarii generale a actionarilor Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.
    (6) Presedintele consiliului de administratie este si directorul general al ROMFILATELIA - S.A., care asigura conducerea executiva a acesteia. Directorul general exercita conducerea executiva a ROMFILATELIA - S.A. in baza unui contract de performanta, anexa la contractul individual de munca, incheiat in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar.
    Art. 7
    (1) In cadrul ROMFILATELIA - S.A. va functiona Comisia filatelica, organism cu atributii in domeniul timbrelor si efectelor postale.
    (2) Componenta, atributiile si modul de functionare ale Comisiei filatelice se aproba prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
    Art. 8
    Prevederile Hotararii Guvernului nr. 371/1998 privind infiintarea Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A., prin reorganizarea Regiei Autonome "Posta Romana", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 6 iulie 1998, se modifica in mod corespunzator.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul comunicatiilor
                         si tehnologiei informatiei,
                         Dan Nica

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                                 STATUTUL
                   Societatii Comerciale "ROMFILATELIA" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea filialei este Societatea Comerciala "ROMFILATELIA" - S.A.
    (2) Societatea Comerciala "ROMFILATELIA" - S.A., denumita in continuare ROMFILATELIA - S.A., este, potrivit art. 42 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, filiala cu personalitate juridica a Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A., denumita in continuare Posta Romana - S.A.
    (3) In toate actele, facturile, scrisorile sau publicatiile emanand de la ROMFILATELIA - S.A. se mentioneaza denumirea acesteia, urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social, din care cel efectiv varsat, de sediul, numarul de inregistrate la oficiul registrului comertului, codul unic de inregistrare.
    (4) Pentru ROMFILATELIA - S.A. se va utiliza in continuare si denumirea societatea.
    Art. 2
    Forma juridica
    (1) ROMFILATELIA - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni, si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    (2) ROMFILATELIA - S.A. este societate comerciala de interes public.
    Art. 3
    Sediul
    (1) Sediul societatii este in municipiul Bucuresti, str. Fabrica de Chibrituri nr. 28, sectorul 5, obiectivul II, cladirea noua.
    (2) Sediul societatii poate fi schimbat la o alta adresa, in aceeasi localitate sau in alta localitate din Romania, in baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    (3) Societatea poate infiinta, in vederea realizarii obiectului sau de activitate, sucursale, filiale, reprezentante, agentii, birouri, puncte de lucru si altele asemenea in tara si in strainatate.
    Art. 4
    Durata
    Societatea se constituie pe o durata nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii sale la oficiul registrului comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul
    Scopul societatii este de a emite timbre si efecte postale, de a le pune si de a le retrage din circulatie, de a distribui timbre postale si fiscale, marci postale, efecte postale, marfuri filatelice, accesorii filatelice etc., in vederea promovarii si dezvoltarii filateliei in Romania.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    (1) Societatea isi desfasoara activitatea in domeniul filatelic.
    (2) Societatea are ca obiect de activitate:
    a) editarea de timbre si efecte postale cu sau fara suprataxa;
    b) comercializarea de marci postale, efecte postale si marfuri filatelice;
    c) editarea si comercializarea de accesorii filatelice si literatura de specialitate (cataloage, periodice, studii, dictionare, produse informatice filatelice);
    d) achizitionarea de marfuri filatelice de pe piata interna de la persoane fizice si/sau juridice in scopul valorificarii lor ca atare sau prin produse filatelice proprii;
    e) efectuarea de operatiuni de export si import pentru produsele de mai sus, precum si pentru alte marfuri, inclusiv operatii de tip switch si prelucrari filatelice in sistem lohn;
    f) prestarea de servicii aferente comertului filatelic: expertize, evaluari, licitatii, prelucrari, acordarea de asistenta de specialitate pentru persoane fizice si juridice rezidente si nerezidente;
    g) organizarea si participarea la targuri si expozitii filatelice nationale si internationale, in nume propriu sau in colaborare cu institutii specializate in promovarea imaginii statului roman;
    h) achizitionarea de marfuri filatelice expertizate de societate, in vederea completarii colectiei nationale pastrate in cadrul Conservatorului de Timbre si in cadrul Muzeului National Filatelic, in limita aprobarilor speciale date de Posta Romana - S.A.
    (3) Societatea desfasoara si orice alte activitati colaterale necesare realizarii obiectului sau de activitate.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al societatii este de 30.047.000.000 lei, impartit in 300.470 de actiuni nominative, fiecare avand valoarea nominala de 100.000 lei, constituit prin aporturi in numerar si aporturi in natura ale Postei Romane - S.A.
    (2) Capitalul social initial al ROMFILATELIA - S.A. se constituie prin preluarea cotei corespunzatoare din activul patrimonial al Postei Romane - S.A., aferenta activitatii desfasurate de fosta Directie specializata Romfilatelia din cadrul acesteia, precum si din alte aporturi in numerar si in natura ale Postei Romane - S.A.
    (3) Aportul in numerar se ridica la suma de 24.500.000.000 lei, varsat integral in momentul infiintarii ROMFILATELIA - S.A.
    (4) Posta Romana - S.A. aduce ca aport in natura la capitalul social al ROMFILATELIA - S.A. si imobilul situat in Bucuresti, str. Fabrica de Chibrituri nr. 28, sectorul 5, format din constructia denumita obiectivul II - cladirea noua si terenul aferent acesteia, precum si spatiile comerciale filatelice.
    Art. 8
    Majorarea sau reducerea capitalului social
    (1) Majorarea capitalului social se face in conditiile legii si ale prezentului statut.
    (2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
    a) emisiunea de actiuni noi sau majorarea valorii nominale a actiunilor existente, in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura;
    b) emisiunea de actiuni noi, ce vor fi distribuite proportional actionarilor existenti, prin incorporarea rezervelor, cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
    c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra societatii cu actiuni ale acesteia;
    d) alte surse, dupa caz, potrivit legii.
    (3) Reducerea capitalului social se face in conditiile legii si ale prezentului statut.
    (4) Capitalul social poate fi redus prin:
    a) micsorarea numarului de actiuni;
    b) reducerea valorii nominale a actiunilor;
    c) dobandirea propriilor actiuni, urmata de anularea lor;
    d) alte procedee prevazute de lege.
    (5) In cazul in care consiliul de administratie al societatii constata ca, in urma unor pierderi, activul net, determinat ca diferenta intre totalul activelor si datoriile societatii, ajunge sa reprezinte mai putin de jumatate din valoarea capitalului social, acesta este obligat ca, in termen de maximum 60 de zile, sa decida fie reintregirea capitalului social, fie reducerea lui la valoarea ramasa.
    Art. 9
    Actiunile
    (1) Actiunile sunt nominative si sunt emise de societate in forma dematerializata, prin inscriere in cont.
    (2) Societatea, din oficiu sau la cererea actionarilor, va elibera un certificat de actionar, care va cuprinde:
    a) denumirea si durata societatii;
    b) data actului constitutiv, numarul din registrul comertului sub care este inregistrata societatea, codul unic de inregistrare si numarul Monitorului Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, in care s-a facut publicarea;
    c) capitalul social si varsamintele efectuate;
    d) numele, prenumele, codul numeric personal si domiciliul actionarului persoana fizica; denumirea, sediul, numarul de inregistrare si codul unic de inregistrare ale actionarului persoana juridica, dupa caz;
    e) numarul, categoria si valoarea nominala ale actiunilor, pozitia la care acestea sunt inscrise in registrul actionarilor si numarul de ordine al actiunilor.
    (3) Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul acesteia.
    (4) Persoanele fizice sau juridice, romane si straine, vor putea detine actiuni la societate, potrivit reglementarilor in vigoare.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 10
    Atributiile adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor este formata din reprezentantul desemnat de actionarul unic, respectiv Posta Romana - S.A.
    (2) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (3) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) discuta, aproba sau modifica situatiile financiare anuale, pe baza rapoartelor administratorilor, ale cenzorilor sau ale auditorilor si fixeaza dividendele;
    b) alege administratorii; pe perioada in care Posta Romana - S.A. este unicul actionar al societatii, membrii consiliului de administratie si presedintele acestuia sunt numiti la propunerea adunarii generale a actionarilor Postei Romane - S.A.;
    c) stabileste remuneratia cuvenita pentru exercitiul in curs administratorilor si cenzorilor societatii, precum si remuneratia cuvenita directorului general in baza contractului de performanta;
    d) stabileste nivelul garantiei cerute administratorilor si cenzorilor, in conditiile legii;
    e) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie;
    f) se pronunta asupra gestiunii administratorilor;
    g) stabileste bugetul de venituri si cheltuieli pentru exercitiul financiar viitor;
    h) aproba nivelul cheltuielilor societatii pe categorii de activitati si actiuni si stabileste plafonul valoric de la care competenta revine consiliului de administratie;
    i) hotaraste gajarea, inchirierea sau desfiintarea uneia sau mai multor unitati ale societatii.
    (4) Adunarea generala extraordinara a actionarilor hotaraste cu privire la:
    a) schimbarea formei juridice;
    b) infiintarea sau desfiintarea unor sedii secundare: sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica;
    c) fuziunea cu alte societati comerciale sau divizarea societatii;
    d) dizolvarea anticipata a societatii;
    e) conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;
    f) emisiunea de obligatiuni, precum si cesiunea actiunilor.
    (5) Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat special emis de organul care l-a numit.
    Art. 11
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca ori de cate ori este nevoie de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre un membru al acestuia, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    (2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar.
    (3) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru intrunire.
    (4) Convocarea va fi facuta prin scrisoare recomandata expediata la adresa actionarului sau prin afisare la sediul societatii, insotita de un convocator semnat de actionari.
    (5) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
    (6) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (7) Adunarea generala a actionarilor se intruneste, de regula, la sediul societatii sau in alt loc indicat in convocare.
    (8) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de cate ori este cazul, la solicitarea actionarului sau la cererea consiliului de administratie ori a cenzorilor, conform prevederilor legale.
    Art. 12
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare a actionarilor este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate de actionarii ce detin majoritatea absoluta din capitalul social reprezentat in adunare.
    (2) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare a actionarilor este necesara:
    a) la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
    b) la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
    (3) In ziua si la ora precizate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor va fi deschisa de presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de cel care ii tine locul.
    (4) Adunarea generala a actionarilor va alege dintre actionarii prezenti un secretar care va verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea sedintei, si va incheia procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
    (5) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor, semnat de presedinte si de secretar, va fi trecut in registrul adunarilor generale.
    (6) La fiecare proces-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, listele de prezenta a actionarilor, precum si, dupa caz, eventualele mandate speciale ale reprezentantilor.
    (7) La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor in care sunt dezbatute problemele referitoare la raporturile de munca cu personalul societatii pot fi invitati si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de sindicat, care nu vor avea drept de vot, conform legii.
    Art. 13
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor se iau prin vot deschis.
    (2) Hotararile se vor putea lua in conditiile si cu majoritatea prevazute de lege pentru adunarile generale ordinare ale actionarilor sau, dupa caz, pentru cele extraordinare.
    (3) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti ori reprezentati se va putea decide ca votul sa fie secret, cu exceptia situatiei in care este necesar votul nominal.
    (4) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea consiliului de administratie si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea acestora.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 14
    Organizarea
    (1) Consiliul de administratie al ROMFILATELIA - S.A. este format din 5 membri alesi de adunarea generala a actionarilor, din care un reprezentant desemnat de Ministerul Finantelor Publice. Dintre membrii consiliului de administratie adunarea generala a actionarilor il desemneaza pe presedintele acestuia.
    (2) Pe perioada in care Posta Romana - S.A. este actionar unic al ROMFILATELIA - S.A., membrii consiliului de administratie si presedintele acestuia sunt numiti la propunerea adunarii generale a actionarilor Postei Romane - S.A.
    (3) Conducerea executiva a societatii este asigurata de directorul general al acesteia, care este si presedintele consiliului de administratie. Directorul general exercita conducerea executiva a societatii in baza unui contract de performanta, anexa la contractul individual de munca, incheiat in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar.
    (4) Membrii consiliului de administratie se numesc pe o perioada de cel mult 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi.
    (5) Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou membru in consiliul de administratie in vederea ocuparii locului vacant. Durata pentru care este ales noul membru al consiliului de administratie pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (6) Consiliul de administratie se intruneste cel putin o data pe luna si ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau.
    (7) Pentru valabilitatea deciziilor consiliului de administratie este necesara prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor acestuia, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    (8) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 5 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    (9) Consiliul de administratie poate delega unele dintre atributiile sale conducerii executive a societatii si poate recurge la consultanti pentru studii, analize sau expertize necesare luarii unor decizii.
    (10) Membrii consiliului de administratie raspund fata de societate individual sau solidar, dupa caz, pentru prejudiciile cauzate acesteia.
    Art. 15
    Atributiile consiliului de administratie si ale directorului general
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza documentatiile si aproba structura organizatorica a societatii, regulamentul de organizare si functionare a acesteia si regulamentul de ordine interioara;
    b) decide strategia globala de dezvoltare, modernizare, restructurare economico-financiara a societatii pe termen lung, mediu si scurt;
    c) decide cu privire la mutarea sediului societatii;
    d) hotaraste cu privire la modificarea si completarea obiectului de activitate al societatii;
    e) hotaraste majorarea capitalului social, in conditiile legii;
    f) decide reducerea capitalului social sau reintregirea acestuia prin emisiune de noi actiuni;
    g) hotaraste cu privire la conversia actiunilor dintr-o categorie in cealalta;
    h) stabileste programul de activitate al societatii si elaboreaza proiectul bugetului anual de venituri si cheltuieli al acesteia;
    i) aproba investitiile societatii si hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si acordarea de garantii;
    j) aproba criteriile de efectuare a operatiunilor de incasari si plati;
    k) aproba efectuarea operatiunilor de cumparare si vanzare de bunuri si servicii;
    l) avizeaza incheierea de acte juridice pentru dobandirea, instrainarea, inchirierea, schimbarea sau constituirea in garantie de bunuri aflate in patrimoniul societatii, in conditiile legii;
    m) aproba delegarile de competenta pentru directorul general al societatii;
    n) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat competenta directorului general;
    o) isi da acordul cu privire la incheierea contractelor de inchiriere, pe care le supune spre aprobare adunarii generale a actionarilor;
    p) stabileste tactica si strategia de marketing si decide strategia de promovare a imaginii societatii si a produselor acesteia;
    q) alege cenzorii, auditorii, consultantii societatii, precum si entitatile ce asigura promovarea imaginii si a produselor societatii;
    r) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, situatiile financiare aferente exercitiului financiar precedent, precum si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia pe anul in curs;
    s) intocmeste raportul privind efectuarea si destinatia cheltuielilor societatii in cazul depasirii plafonului valoric stabilit de adunarea generala a actionarilor;
    t) aproba proiectul contractului colectiv de munca ce urmeaza a fi negociat cu reprezentantii salariatilor;
    u) negociaza si incheie, in numele societatii, contractele individuale de munca cu salariatii avand functii de conducere;
    v) aproba tarifele pentru activitatile specifice societatii, in conditiile legii;
    w) aproba regimul de amortizare a mijloacelor fixe ale societatii;
    x) aproba scoaterea din functiune, casarea si valorificarea unor bunuri materiale, in conditiile legii;
    y) stabileste drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal pentru personalul de conducere al societatii;
    z) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 16
    Atributiile directorului general si ale directorilor executivi ai societatii
    (1) Directorul general reprezinta societatea in raporturile cu tertii.
    (2) Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aplica strategia si politicile de dezvoltare ale societatii;
    b) angajeaza, promoveaza si concediaza personalul societatii, cu respectarea prevederilor legislatiei muncii si ale contractului colectiv de munca;
    c) negociaza contractul colectiv de munca, in conditiile legii, in limita mandatului dat de consiliul de administratie;
    d) negociaza si incheie, in conditiile legii, contractele individuale de munca;
    e) incheie acte juridice prin care se dobandesc, se instraineaza, se inchiriaza, se schimba sau se constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul societatii, cu aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor;
    f) incheie alte acte juridice in numele si pe seama societatii;
    g) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii;
    h) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor stabilite de adunarea generala a actionarilor;
    i) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri, potrivit competentelor;
    j) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi;
    k) deleaga directorii executivi si orice alta persoana sa exercite orice atributii din sfera sa de competenta;
    l) indeplineste orice alte atributii stabilite de consiliul de administratie.
    (3) Directorii executivi sunt numiti de directorul general, sunt subordonati acestuia si raspund pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
    (4) Atributiile directorilor executivi sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a societatii.

    CAP. 6
    Gestiunea

    Art. 17
    Cenzorii
    (1) Societatea va avea 3 cenzori titulari si tot atatia supleanti. Cel putin unul dintre acestia trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil.
    (2) In exercitarea dreptului de control prevazut de lege cenzorilor li se prezinta, la cerere, orice date cu privire la activitatea societatii.
    (3) Cenzorii supravegheaza gestiunea societatii, verifica daca situatiile financiare sunt legal intocmite si in concordanta cu registrele, daca registrele sunt regulat tinute si daca evaluarea elementelor patrimoniale s-a facut conform regulilor stabilite pentru intocmirea si prezentarea situatiilor financiare.
    (4) Cenzorii sunt obligati:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea societatii ori care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
    b) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, putand cere inserarea in ordinea de zi a propunerilor pe care le vor considera necesare;
    c) sa constate depunerea garantiilor prevazute de lege;
    d) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale statutului sa fie indeplinite de administratori sau de lichidatori, dupa caz.
    (5) Cenzorii pot convoca adunarea generala a actionarilor daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea unor dispozitii legale si/sau statutare.
    (6) Atributiile, drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in materie.
    (7) Cenzorilor le este interzis sa comunice tertilor date referitoare la operatiunile societatii, de care au luat cunostinta in exercitarea mandatului lor.
    (8) Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi.
    (9) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor, iar daca au fost alese, decad din mandatul lor:
    a) rudele sau afinii pana la gradul al patrulea inclusiv ori sotii administratorilor;
    b) persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat cea de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la administratori ori de la societate sau ai caror angajatori sunt in raporturi contractuale ori se afla in concurenta cu aceasta;
    c) persoanele carora le este interzisa functia de administrator, conform prevederilor art. 135 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (10) Cenzorii sunt obligati sa depuna in acelasi termen ca si membrii consiliului de administratie o garantie reprezentand a treia parte din garantia stabilita pentru membrii consiliului de administratie.
    (11) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de catre adunarea generala a actionarilor.
    (12) In caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare ori renuntare la mandat a unui cenzor, acesta va fi inlocuit de cenzorul supleant cel mai in varsta.
    (13) Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc alta persoana in locul vacant, pana la cea mai apropiata adunare generala a actionarilor.
    (14) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    (15) Cenzorii vor consemna intr-un registru special deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.

    CAP. 7
    Activitatea

    Art. 18
    Finantarea activitatii
    Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, societatea utilizeaza sursele de finantare constituite in conformitate cu legea, credite bancare si alte surse financiare atrase.
    Art. 19
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data inregistrarii societatii la oficiul registrului comertului.
    Art. 20
    Personalul
    (1) Personalul din cadrul Directiei specializate Romfilatelia a Postei Romane - S.A. este preluat de ROMFILATELIA - S.A. si se considera transferat.
    (2) Personalul se incadreaza, in conditiile legii, pe baza de concurs sau de examen si/sau prin alte forme de selectie.
    (3) Conditiile de angajare, de organizare si de desfasurare a concursurilor, a examenelor si a selectiei personalului se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administratie.
    (4) Personalul de conducere si de executie din cadrul societatii este numit, angajat, revocat sau concediat, dupa caz, de directorul general al societatii, potrivit legii.
    (5) Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, contractul colectiv de munca si regulamentul intern.
    (6) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc de consiliul de administratie, pentru personalul de conducere, si prin contractul colectiv de munca, pentru personalul de executie.
    (7) Salariatii societatii sunt obligati sa respecte prevederile prezentului statut, ale regulamentului de organizare si functionare a societatii si ale regulamentului de ordine interioara.
    Art. 21
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 22
    Evidenta contabila si situatia financiara anuala
    (1) Societatea va organiza si va conduce contabilitatea in conformitate cu reglementarile legale si va intocmi situatiile financiare anuale, cu respectarea normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Situatiile financiare anuale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 23
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul societatii se stabileste pe baza situatiei financiare anuale aprobate de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    (2) Profitul societatii ramas dupa plata impozitului pe profit va fi repartizat in conditiile legii.
    (3) Societatea isi constituie fondul de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre societate, in conditiile legii, dupa aprobarea situatiei financiare anuale de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Art. 24
    Registrele
    Societatea va tine, prin grija consiliului de administratie si, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Schimbarea formei juridice, asocierea, fuziunea si divizarea, dizolvarea si lichidarea, litigii

    Art. 25
    Schimbarea formei juridice
    Adunarea generala extraordinara a actionarilor poate decide schimbarea formei juridice a societatii in conditiile legii.
    Art. 26
    Asocierea
    Societatea poate constitui, singura sau impreuna cu alte persoane juridice ori fizice, romane sau straine, alte societati comerciale ori alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 27
    Fuziunea si divizarea
    Fuziunea si divizarea societatii se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 28
    Dizolvarea si lichidarea
    (1) Dizolvarea societatii are loc in urmatoarele situatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii;
    b) declararea nulitatii societatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) reducerea capitalului social sub minimul legal;
    e) reducerea activului net la mai putin de jumatate din capitalul social, in conditiile in care consiliul de administratie nu decide reintregirea capitalului social sau reducerea acestuia la valoarea ramasa;
    f) falimentul societatii;
    g) hotararea tribunalului de dizolvare a societatii;
    h) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
    (2) Dizolvarea societatii se inscrie in registrul comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    (3) Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii.
    (4) Lichidarea societatii si repartizarea patrimoniului social se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 29
    Litigii
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre societate si persoane fizice sau juridice, romane ori straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    (2) Pentru solutionarea litigiilor nascute intre societate si alte persoane juridice romane si straine se poate recurge si la arbitraj, in conditiile legii.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 30
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 42/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 42 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu