E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 445 din  9 mai 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001*) privind frontiera de stat a Romaniei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 346 din 24 mai 2002


SmartCity3


    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 a fost aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 302 din 8 mai 2002.

    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 81 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de interne,
                         Ioan Rus

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Cristian Diaconescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu

                         p. Ministrul sanatatii si familiei,
                         Radu Deac,
                         secretar de stat

                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Regimul juridic al frontierei de stat cuprinde totalitatea normelor prevazute de legislatia interna care privesc frontiera de stat si desfasurarea diferitelor activitati in zona de frontiera, in zona aeroporturilor si a porturilor deschise traficului international.
    Art. 2
    Frontiera de stat a Romaniei poate avea regim de frontiera interna sau de frontiera externa.
    Art. 3
    Regimul juridic al frontierei interne cuprinde reglementarile cu privire la eliminarea controlului la frontiera comuna sau in aeroporturile ori porturile deschise traficului international de persoane si de marfuri, pentru persoanele, marfurile si serviciile apartinand statului ori comunitatii de state cu care Romania a incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale pentru eliminarea controlului la trecerea frontierei de stat.
    Art. 4
    Regimul juridic al frontierei interne se aplica frontierelor comune terestre cu fiecare dintre statele vecine cu care s-au incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controlului la frontiera comuna, precum si aeroporturilor pentru zborurile externe, curse regulate si neregulate, porturilor maritime si fluviale pentru liniile regulate de pasageri si marfuri care au ca punct de plecare ori ca destinatie exclusiva aeroporturi sau porturi de pe teritoriile statelor ori comunitatilor de state cu care Romania a incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controalelor la frontiera de stat, fara escale in aeroporturi sau porturi din afara teritoriului acestora.
    Art. 5
    Regimul juridic al frontierei externe cuprinde reglementarile cu privire la frontiera de stat din legislatia interna si se aplica frontierelor comune terestre, aeroporturilor si porturilor deschise traficului international de persoane si de marfuri, in relatia cu statele cu care Romania nu are regim de frontiera interna.
    Art. 6
    (1) Culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat, constituite potrivit legii, se administreaza de catre autoritatile administratiei publice locale.
    (2) Culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat, proprietate publica a statului, trec din administrarea Ministerului de Interne in administrarea consiliilor locale pe baza de protocoale incheiate, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, de catre inspectoratele judetene ale politiei de frontiera si consiliile locale ale comunelor si oraselor care au, potrivit organizarii administrative a teritoriului, limita comuna cu frontiera de stat.
    (3) Autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (2) iau masuri de marcare a culoarului de frontiera si a fasiei de protectie a frontierei de stat in colaborare cu formatiunile locale ale politiei de frontiera.
    (4) Pentru curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, intretinerea si repararea semnelor de frontiera sau, la nevoie, pentru inlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale incheiate cu statele vecine, autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (2) intocmesc anual, impreuna cu inspectoratele judetene ale politiei de frontiera, planul de lucrari necesar a fi efectuate.
    (5) Autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (2) desemneaza delegatii si expertii proprii pentru comisiile mixte interguvernamentale constituite pentru solutionarea problemelor rezultate din intelegerile bilaterale de frontiera, cu privire la linia de frontiera si semnele de frontiera. Acestia vor fi comunicati Inspectoratului General al Politiei de Frontiera in vederea inaintarii propunerilor de constituire a comisiilor mixte interguvernamentale, potrivit legii.
    (6) Accesul, circulatia si desfasurarea diferitelor activitati in fasia de protectie a frontierei de stat, in terenul situat intre aceasta si linia de frontiera, in insulele si ostroavele din apele de frontiera, precum si in apele de frontiera se stabilesc, conform legii, prin hotarare a consiliului local, cu consultarea prealabila, daca este cazul, a agentilor economici sau a institutiilor care desfasoara activitati specifice in aceasta zona.
    Art. 7
    Localitatile incluse in zona de frontiera vor avea inscrisa pe panourile cu denumirea acestora mentiunea "LOCALITATE DE FRONTIERA".

    CAP. 2
    Trecerea frontierei de stat

    SECTIUNEA 1
    Punctele de trecere a frontierei de stat

    Art. 8
    (1) Trecerea peste frontiera de stat a persoanelor, a mijloacelor de transport cu care acestea se deplaseaza si a bunurilor de folosinta personala se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international, punctele de mic trafic si punctele de treceri simplificate, denumite in continuare puncte de trecere, in conditiile stabilite de lege.
    (2) Trecerea peste frontiera de stat a marfurilor si a mijloacelor care le transporta se face numai prin punctele de trecere deschise traficului international, anume destinate, potrivit legii.
    (3) Punctele de trecere deschise traficului international, punctele de mic trafic si punctele de treceri simplificate sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezentele norme metodologice.
    Art. 9
    Trecerea frontierei de stat prin alte locuri decat cele prevazute in anexa la prezentele norme metodologice se poate face, in mod exceptional, in conditiile stabilite prin documentele bilaterale incheiate de Romania cu alte state.
    Art. 10
    (1) Punctele de trecere functioneaza in subordinea Ministerului de Interne care coordoneaza activitatea privind controlul trecerii frontierei de stat si asigura ordinea publica in perimetrul functional al acestora prin Politia de Frontiera Romana.
    (2) Autoritatile publice care au, potrivit legii, competente pe linia controlului la trecerea frontierei de stat colaboreaza pentru asigurarea desfasurarii in bune conditii a traficului de calatori, de mijloace de transport, de marfuri si alte bunuri.
    (3) Administratorii punctelor de trecere iau masurile necesare de amenajare a acestor puncte potrivit planului de amenajare a punctului de trecere, intocmit de Ministerul de Interne si avizat de autoritatile publice prevazute la alin. (2), in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    (4) Planul de amenajare a punctului de trecere va cuprinde detalieri ale urmatoarelor perimetre, zone si spatii:
    a) perimetrul punctului de trecere care va cuprinde platformele, imobilele si instalatiile aferente destinate asigurarii activitatii specifice in punctul de trecere, dupa destinatia acestuia, cu specificatia destinatiei si a modului de folosire a fiecarui element component;
    b) zona de tranzit, astfel cum este aceasta definita la art. 22 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, cu modificarile ulterioare;
    c) spatiul de lucru pentru activitatile de control pentru trecerea frontierei de stat, care va cuprinde: imobilele si instalatiile necesare pentru desfasurarea controlului la frontiera conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001; punctele de control pe sensurile de intrare si iesire, separate in conditiile prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001; spatiul anume destinat pentru efectuarea controlului sanitar si sanitar-veterinar, fitosanitar si pentru protectia mediului, atunci cand, potrivit legii, acest control se efectueaza separat de controlul persoanelor, mijloacelor de transport, al marfurilor si bunurilor care nu fac obiectul acestui tip de control.
    Art. 11
    Administratorii punctelor de trecere iau masurile necesare, in termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, pentru delimitarea perimetrului punctului de trecere, a zonelor si spatiilor prevazute la art. 10 alin. (4) si pentru separarea sensurilor de intrare si iesire in/din tara.
    Art. 12
    (1) Personalul autoritatilor publice cu atributii de control la trecerea frontierei de stat va purta in timpul programului de lucru ecusoane pentru identificare.
    (2) Accesul altor persoane in punctul de trecere se stabileste de seful acestuia.
    Art. 13
    (1) Deplasarea personalului cu atributii de administrare a punctului de trecere, in perimetrul acestuia, este permisa pentru desfasurarea activitatilor necesare functionarii punctului de trecere si se face potrivit regulilor stabilite de seful punctului de trecere de comun acord cu seful autoritatii vamale.
    (2) Seful punctului de trecere impreuna cu seful biroului vamal de control si vamuire la frontiera, in functie de personalul disponibil, pot constitui echipe de control, in punctele de trecere cu o suprafata mare si posibilitati limitate de supraveghere directa a perimetrului, care sa asigure controlul accesului si desfasurarii diferitelor activitati in suprafata delimitata de perimetrul punctului de trecere si prevenirea trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, a marfurilor si altor bunuri.
    (3) In functie de specificul punctului de trecere si de misiunea echipei constituite conform dispozitiilor alin. (2), aceasta are in compunere si personal sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar, al Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si de protectie a mediului, pus la dispozitie, la cererea sefului punctului de trecere, de autoritatile competente.
    (4) Personalul echipelor prevazute la alin. (2) urmareste respectarea prevederilor legale din domeniul propriu de activitate, constata si aplica masurile prevazute de lege in competenta sa si dispune masuri obligatorii pentru corectarea deficientelor constatate.
    (5) La terminarea activitatii de control echipa astfel constituita intocmeste un raport comun de activitate, care va cuprinde: componenta echipei, misiunea primita, constatarile si masurile dispuse. Raportul va fi intocmit intr-un numar de exemplare corespunzator pentru a fi comunicat sefilor fiecarei autoritati publice reprezentate in cadrul echipei de control.
    Art. 14
    (1) Zona de tranzit se stabileste intr-un spatiu strict delimitat in cadrul punctului de trecere sau, cand situatia o impune, in imediata apropiere a acestuia si se organizeaza pentru a permite stationarea persoanelor, mijloacelor de transport, a marfurilor si altor bunuri pana la stabilirea regimului lor juridic la trecerea frontierei de stat.
    (2) Accesul in zona de tranzit este permis numai personalului autoritatilor care au atributii de control pe linia trecerii frontierei de stat si pentru indeplinirea atributiilor de serviciu sau, atunci cand situatia o impune, pentru acordarea asistentei medicale de urgenta sau inlaturarea unei stari de pericol. Personalul administrativ al punctului de trecere si personalul de intretinere al acestuia au acces in conditiile stabilite de seful punctului de trecere.
    (3) Stationarea persoanelor, mijloacelor de transport, a marfurilor si altor bunuri in zona de tranzit dupa efectuarea controlului de frontiera este interzisa. Seful punctului de trecere impreuna cu seful autoritatii vamale au obligatia de a lua toate masurile legale pentru a impiedica aceasta stationare.
    (4) Dupa terminarea controlului de frontiera seful punctului de trecere ia masuri pentru verificarea zonei de tranzit. In situatia in care sunt descoperite persoane aflate ilegal in aceasta zona, ia masuri de verificare a situatiei acestora. Strainii descoperiti cu sedere ilegala in zonele de tranzit vor fi returnati pe teritoriul statului vecin sau vor fi imbarcati pe navele ori aeronavele de pe care au debarcat, in vederea returnarii lor in statul de unde au fost imbarcati, potrivit legii. Daca navele sau aeronavele nu se mai gasesc in porturile ori in aeroporturile respective, strainii sunt predati structurilor teritoriale cu competente in materie de straini, pana la rezolvarea situatiei lor, potrivit Legii nr. 123/2001 privind regimul strainilor in Romania.
    (5) In situatia in care strainii descoperiti cu sedere ilegala in zona de tranzit depun o cerere pentru acordarea statutului de refugiat, seful punctului de trecere procedeaza potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 102/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, cu modificarile ulterioare.
    Art. 15
    (1) Spatiile de lucru pentru activitatile de control pentru trecerea frontierei de stat vor fi astfel organizate incat sa asigure posibilitatea efectuarii controlului atat al documentelor privind identitatea persoanelor care trec frontiera de stat, cat si al mijloacelor de transport si bunurilor aflate asupra calatorilor, precum si al marfurilor, in perimetrele destinate pentru controlul acestora, in conditiile asigurarii fluentei traficului de pasageri si al mijloacelor de transport.
    (2) In punctele de trecere amenajate corespunzator, cu respectarea dispozitiilor legale privind resursele financiare ce se impune a fi alocate in acest scop, politia de frontiera si autoritatea vamala executa controlul de frontiera la un singur filtru. Spatiile de lucru vor fi prevazute cu indicatoare de orientare a participantilor la traficul de frontiera si cu inscriptii in limba romana si in limbile de circulatie internationala.

    SECTIUNEA a 2-a
    Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat

    Art. 16
    Controlul pentru trecerea frontierei de stat romane are ca scop verificarea si constatarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege pentru intrarea si iesirea in/din tara a persoanelor, mijloacelor de transport, a marfurilor si altor bunuri.
    Art. 17
    Toate persoanele care trec frontiera de stat sunt supuse controlului minim pentru stabilirea identitatii. Cerintele controlului minim se stabilesc de catre Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, avandu-se in vedere prevederile Rezolutiei nr. 1.373 din 28 septembrie 2001 a Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite privind combaterea terorismului international, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 153/2001 pentru aplicarea Rezolutiei nr. 1.373/2001 a Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite privind combaterea terorismului international si ale art. 6 din Conventia de aplicare a Acordului Schengen.
    Art. 18
    (1) Strainii care provin din state cunoscute cu potential migrator, precum si strainii proveniti din alte state, cu privire la care sunt indicii ca prezinta un pericol pentru ordinea publica, siguranta nationala sau sanatatea publica, vor fi controlati amanuntit la trecerea frontierei de stat.
    (2) Controlul amanuntit se refera la: verificarea actelor de trecere a frontierei de stat; verificarea indeplinirii conditiilor pentru intrarea, sederea si iesirea in/din Romania; verificarea daca persoana a facut obiectul unui consemn sau al altei informari la frontiera; verificarea mijlocului de transport, a marfurilor si bunurilor ce il insotesc; verificarea sanitara.
    (3) Verificarea mijlocului de transport, a marfurilor si bunurilor ce il insotesc se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile ulterioare.
    (4) Detaliile tehnice ale controlului la frontiera asupra strainilor prevazuti la alin. (1) si modul de solutionare a diferitelor situatii, potrivit legii, vor fi stabilite prin instructiuni ale sefilor institutiilor care asigura executarea acestuia.
    Art. 19
    (1) In punctele de trecere portuare si aeroportuare se poate executa un control preventiv de catre politia de frontiera, la scara navei sau a aeronavei, pentru depistarea strainilor fara documente de trecere a frontierei, cu documente sau vize false ori falsificate, care incearca sa intre ilegal in tara.
    (2) Persoanelor descoperite in situatiile prevazute la alin. (1) nu li se permite coborarea de pe nava sau aeronava.
    (3) In situatia prevazuta la alin. (2) seful punctului de trecere ia masurile prevazute de lege impotriva transportatorului si masurile necesare pentru supravegherea navei sau a aeronavei pana la plecarea acesteia in cursa externa.
    (4) In porturile in care sosesc si, respectiv, din care pleaca nave maritime apartinand categoriilor prevazute de Conventia privind facilitarea traficului maritim international (FAL), adoptata la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferinta internationala privind facilitarea voiajului si transportului maritim, modificata si completata prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 si 1994, la care Romania a aderat prin Ordonanta Guvernului nr. 58/1999, aprobata prin Legea nr. 80/2000, efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat se face in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.335/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere in aplicare a prevederilor Conventiei privind facilitarea traficului maritim international (FAL), adoptata la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferinta internationala privind facilitarea voiajului si transportului maritim, modificata si completata prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 si 1994, precum si a standardelor si procedurilor specifice Romaniei.
    Art. 20
    Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat va avea urmatoarea succesiune, dupa caz:
    a) controlul sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar si pentru protectia mediului;
    b) controlul efectuat de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania";
    c) verificarea de catre politia de frontiera a documentelor de trecere a frontierei de stat si a persoanei, a respectarii regimului armelor, munitiilor, substantelor explozive, precum si a celorlalte substante prevazute la art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001;
    d) efectuarea controlului vamal.
    Art. 21
    (1) In aplicarea regimului de frontiera interna cetatenilor statelor sau comunitatilor de state cu care Romania a incheiat acorduri, conventii ori intelegeri privind eliminarea controlului la trecerea frontierei de stat li se efectueaza controlul minim, politistul de frontiera permitand intrarea sau iesirea acestora in/din tara fara alte formalitati.
    (2) In aplicarea regimului de frontiera externa, dupa efectuarea controlului amanuntit potrivit art. 18, daca sunt indeplinite toate conditiile prevazute de lege, politistul de frontiera permite intrarea sau iesirea in/din tara a persoanei si, dupa caz, aplica stampila de intrare sau de iesire pe documentul de trecere a frontierei de stat sau pe formularul special destinat acestui scop, incheind astfel procedura de control la trecerea frontierei de stat.
    (3) O data cu documentul de trecere verificat, in conditiile prevazute la alin. (1) si (2), politistul de frontiera inmaneaza strainilor si cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, la intrarea in Romania, tichetul de inscriere a contraventiilor, prevazut la art. 16 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002. La iesirea din tara strainii si cetatenii romani cu domiciliul in strainatate sunt obligati sa prezinte, o data cu documentele de trecere a frontierei de stat, tichetul de inscriere a contraventiilor.
    (4) Daca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, pentru orice tip de control, politistul de frontiera, in baza atributiilor referitoare la siguranta nationala si ordinea publica sau la solicitarea autoritatii competente, poate lua masurile necesare pentru a nu permite intrarea sau iesirea in/din tara a persoanei, a mijlocului de transport sau a bunurilor.
    (5) In functie de situatia creata, de informatiile detinute si de gradul de pericol social al faptelor constatate, seful punctului de trecere dispune efectuarea cercetarilor necesare pentru clarificare, potrivit competentelor stabilite prin lege.
    Art. 22
    Controlul pentru trecerea frontierei de stat in trenurile internationale de calatori se va face cu respectarea stricta a timpilor de stationare prevazuti in mersul trenurilor pentru trenurile respective.
    Art. 23
    Pe timpul misiunilor de supraveghere a frontierei de stat, in zona de frontiera sau in zonele supuse regimului sau de control, politia de frontiera va urmari la controlul asupra identitatii strainilor si modul in care acestia au trecut frontiera de stat.

    SECTIUNEA a 3-a
    Consemnele la frontiera

    Art. 24
    Consemnele la frontiera sunt acele informatii ce se transmit politiei de frontiera si autoritatii vamale cu privire la persoane, mijloace de transport, marfuri si alte bunuri aflate in una dintre situatiile prevazute de lege si care urmeaza sa fie verificate pe timpul efectuarii controlului de trecere a frontierei de stat, in vederea interzicerii intrarii sau iesirii in/din Romania, urmaririi ori efectuarii controlului amanuntit.
    Art. 25
    Consemnele la frontiera sunt:
    a) IND - strain semnalat ca inadmisibil. Persoanei in cauza nu i se permite intrarea in Romania;
    b) NPI - nu se permite intrarea. Persoanei, mijlocului de transport, marfurilor sau bunurilor care fac obiectul informarii nu li se permite intrarea in tara;
    c) NPE - nu se permite iesirea. Persoanei, mijlocului de transport, marfurilor sau bunurilor care fac obiectul informarii nu li se permite iesirea din tara;
    d) CAI - control amanuntit la intrare. Persoanei, mijlocului de transport, marfurilor si bunurilor care fac obiectul informarii li se face controlul amanuntit la intrarea in tara si in functie de rezultatele acestuia se iau masurile prevazute de lege;
    e) CAE - control amanuntit la iesire. Persoanei, mijlocului de transport, marfurilor si bunurilor care fac obiectul informarii li se face controlul amanuntit la iesirea din tara si in functie de rezultatele acestuia se iau masurile prevazute de lege.
    Art. 26
    Ministerul de Interne poate stabili si alte consemne, in sprijinul completarii informatiilor pentru consemnele prevazute la art. 25 lit. a) - e), pentru solutionarea unor probleme legate de indeplinirea atributiilor de serviciu sau la cererea altor autoritati de stat.

    CAP. 3
    Norme de comportare a personalului cu atributii in punctele de trecere a frontierei de stat

    Art. 27
    (1) Personalul din punctele de trecere isi indeplineste atributiile de serviciu in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu respectarea normelor deontologice pentru fiecare domeniu de activitate.
    (2) Relatiile dintre reprezentantii autoritatilor care isi desfasoara activitatea in punctele de trecere se bazeaza pe cooperarea si sprijinul reciproc in vederea indeplinirii in conditii de calitate a actului de control si respectarii intocmai a prevederilor legale in domeniu.
    Art. 28
    In indeplinirea atributiilor de serviciu lucratorii din punctele de trecere trebuie sa dovedeasca profesionalism, raspundere, cinste, respect si solicitudine atat in relatiile dintre ei, cat si fata de participantii la trafic.
    Art. 29
    Consumul de bauturi alcoolice de catre personalul punctului de trecere in incinta acestuia, precum si prezenta la programul de lucru sub influenta bauturilor alcoolice sunt interzise.
    Art. 30
    La solicitarea participantilor la trafic ori a altor persoane care se gasesc in punctul de trecere lucratorii cu atributii in punctul de trecere au obligatia de a se prezenta si de a-si declina functia.

    ANEXA 1
    la norme

                               SITUATIA
punctelor de trecere a frontierei de stat a Romaniei si a zonelor libere

    I. La frontiera romano-ungara

    1. Puncte de trecere deschise traficului international:
    - Petea, judetul Satu Mare                 - rutier;
    - Carei, judetul Satu Mare                 - feroviar;
    - Valea lui Mihai, judetul Bihor           - feroviar si rutier;
    - Episcopia Bihor, judetul Bihor           - feroviar;
    - Bors, judetul Bihor                      - rutier;
    - Salonta, judetul Bihor                   - rutier si feroviar;
    - Varsand, judetul Arad                    - rutier;
    - Curtici, judetul Arad                    - feroviar si zona libera;
    - Turnu, judetul Arad                      - rutier;
    - Nadlac, judetul Arad                     - rutier;
    - Cenad, judetul Timis                     - rutier.
    2. Puncte de mic trafic:
    - Petea, judetul Satu Mare                 - rutier;
    - Berveni, judetul Satu Mare               - feroviar;
    - Valea lui Mihai, judetul Bihor           - rutier.

    II. La frontiera romano-iugoslava

    1. Puncte de trecere deschise traficului international:
    - Jimbolia, judetul Timis                  - rutier si feroviar;
    - Stamora Moravita, judetul Timis          - rutier si feroviar;
    - Naidas, judetul Caras-Severin            - rutier;
    - Moldova Veche, judetul Caras-Severin     - portuar;
    - Orsova, judetul Mehedinti                - portuar;
    - Portile de Fier I, judetul Mehedinti     - rutier;
    - Drobeta-Turnu Severin, judetul Mehedinti - portuar;
    - Portile de Fier II, judetul Mehedinti    - rutier.
    2. Puncte de mic trafic:
    - Valcani, judetul Timis                   - rutier;
    - Lunga, judetul Timis                     - rutier;
    - Iohanisfeld (Foeni I), judetul Timis     - rutier;
    - Graniceri (Foeni II), judetul Timis      - rutier;
    - Naidas, judetul Caras-Severin            - rutier;
    - Moldova Veche, judetul Caras-Severin     - portuar;
    - Svinita, judetul Mehedinti               - portuar;
    - Gruia, judetul Mehedinti                 - portuar.

    III. La frontiera romano-bulgara

    1. Puncte de trecere deschise traficului international:
    - Calafat, judetul Dolj                    - rutier (bac) si portuar;
    - Bechet, judetul Dolj                     - rutier (bac) si portuar;
    - Corabia, judetul Olt                     - portuar;
    - Turnu Magurele, judetul Teleorman        - portuar;
    - Zimnicea, judetul Teleorman              - portuar;
    - Giurgiu, judetul Giurgiu                 - rutier si feroviar;
    - Ostrovul Mocanasu, judetul Giurgiu       - rutier (bac);
    - Giurgiu Gara Fluviala, judetul Giurgiu   - rutier (bac) si portuar;
    - Oltenita, judetul Calarasi               - portuar;
    - Calarasi - Chiciu, judetul Calarasi      - rutier (bac);
    - Ostrov, judetul Constanta                - rutier;
    - Negru Voda, judetul Constanta            - rutier si feroviar;
    - Vama Veche, judetul Constanta            - rutier.
    2. Puncte de mic trafic:
    - Calafat, judetul Dolj                    - portuar;
    - Rast, judetul Dolj                       - portuar;
    - Bechet, judetul Dolj                     - portuar;
    - Turnu Magurele, judetul Teleorman        - portuar;
    - Zimnicea, judetul Teleorman              - portuar;
    - Oltenita, judetul Calarasi               - portuar;
    - Calarasi, judetul Calarasi               - portuar;
    - Ostrov, judetul Constanta                - rutier.

    IV. La frontiera romano-moldoveana

    Puncte de trecere deschise traficului international:
    - Galati, judetul Galati                   - portuar;
    - Galati, judetul Galati                   - rutier;
    - Oancea, judetul Galati                   - rutier;
    - Falciu, judetul Vaslui                   - feroviar;
    - Albita, judetul Vaslui                   - rutier;
    - Iasi, judetul Iasi                       - feroviar;
    - Sculeni, judetul Iasi                    - rutier;
    - Stanca, judetul Botosani                 - rutier.

    V. La frontiera romano-ucraineana

    Puncte de trecere deschise traficului international:
    - Siret, judetul Suceava                   - rutier;
    - Vicsani, judetul Suceava                 - feroviar;
    - Valea Viseului, judetul Maramures        - feroviar;
    - Campulung la Tisa, judetul Maramures     - feroviar;
    - Halmeu, judetul Satu Mare                - rutier si feroviar (pentru
                                                 marfuri).
    2. Puncte pentru trecerea simplificata:
    - Halmeu, judetul Satu Mare                - rutier/pietonal;
    - Tarna Mare, judetul Satu Mare            - rutier/pietonal;
    - Campulung la Tisa, judetul Maramures     - feroviar;
    - Sighet, judetul Satu Mare                - feroviar;
    - Valea Viseului, judetul Maramures        - feroviar;
    - Izvoarele Sucevei, judetul Suceava       - pietonal;
    - Ulma, judetul Suceava                    - rutier/pietonal;
    - Vicovu de Sus, judetul Suceava           - rutier/pietonal;
    - Climauti, judetul Suceava                - rutier;
    - Vascauti, judetul Suceava                - rutier;
    - Vicsani, judetul Suceava                 - feroviar/pietonal;
    - Siret, judetul Suceava                   - rutier/pietonal;
    - Racovat, judetul Suceava                 - rutier/pietonal;
    - Galati, judetul Galati                   - portuar;
    - Isaccea, judetul Tulcea                  - portuar;
    - Chilia Veche, judetul Tulcea             - portuar;
    - Plaur, judetul Tulcea                    - portuar;
    - Periprava, judetul Tulcea                - portuar.
    3. Puncte de trecere deschise traficului international, situate in interiorul tarii:
    - Bucuresti-Otopeni                        - aeroportuar;
    - Bucuresti-Baneasa                        - aeroportuar;
    - Baia Mare, judetul Maramures             - aeroportuar;
    - Caransebes, judetul Caras-Severin        - aeroportuar;
    - Craiova, judetul Dolj                    - aeroportuar;
    - Tulcea, judetul Tulcea                   - aeroportuar;
    - Timisoara, judetul Timis                 - aeroportuar;
    - Arad, judetul Arad                       - aeroportuar;
    - Oradea, judetul Bihor                    - aeroportuar;
    - Cluj-Napoca, judetul Cluj                - aeroportuar;
    - Satu Mare, judetul Satu Mare             - aeroportuar;
    - Targu Mures, judetul Mures               - aeroportuar;
    - Sibiu, judetul Sibiu                     - aeroportuar;
    - Mihail Kogalniceanu, judetul Constanta   - aeroportuar;
    - Braila, judetul Braila                   - portuar;
    - Cernavoda, judetul Constanta             - portuar;
    - Tulcea, judetul Tulcea                   - portuar;
    - Sulina, judetul Tulcea                   - portuar si zona libera;
    - Constanta, judetul Constanta             - portuar;
    - Constanta-Sud - Agigea, judetul          - RO-RO, portuar si zona libera;
      Constanta
    - Mangalia, judetul Constanta              - portuar;
    - Midia, judetul Constanta                 - portuar.

    VI. Zone libere

    Galati, judetul Galati;
    Constanta-Sud - Agigea, judetul Constanta;
    Basarabi, judetul Constanta;
    Sulina, judetul Tulcea;
    Giurgiu, judetul Giurgiu;
    Curtici, judetul Arad;
    Braila, judetul Braila.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 445/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 445 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu