Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.50 din 28.01.2015

privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 88 din 02 februarie 2015



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1 (1) Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, denumită în continuare Autoritatea, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. (2) Autoritatea are sediul în Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, municipiul Bucureşti.(3) Autoritatea coordonează la nivel central activităţile de protecţie specială şi promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, elaborează politicile, strategiile şi standardele în domeniul promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, asigură urmărirea aplicării reglementărilor din domeniul propriu şi controlul activităţilor de protecţie specială a persoanelor cu dizabilităţi. Articolul 2Finanţarea Autorităţii se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. Articolul 3 (1) Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi Autoritatea îndeplineşte următoarele funcţii:a)de autoritate de stat - prin care exercită urmărirea şi controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de către instituţiile publice şi celelalte persoane juridice drepturile persoanelor cu dizabilităţi în conformitate cu legislaţia în vigoare; b)de reglementare - prin care asigură elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizării obiectivelor Strategiei naţionale în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi armonizarea legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale la care România este parte şi a îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din calitatea de stat membru al UE; c)de administrare - prin care asigură gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosinţă, după caz; d)de strategie - prin care asigură fundamentarea, elaborarea, supunerea spre aprobare Guvernului a documentelor de politici publice, precum şi aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a programelor de reformă în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, cu respectarea tratatelor internaţionale la care România este parte; e)de reprezentare - prin care asigură, în domeniul său de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului român. (2) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin, Autoritatea are dreptul să solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoană fizică sau juridică implicate în sfera sa de competenţă, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 30 de zile calendaristice de la data solicitării.(3) Autoritatea este autoritatea centrală română desemnată să ducă la îndeplinire obligaţiile prevăzute în Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, ratificată prin Legea nr. 221/2010, denumită în continuare Convenţia.
(4) Autoritatea are rolul de a duce la îndeplinire obligaţiile asumate de statul român în materia protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi prin convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte, de a pune în aplicare şi de a urmări şi asigura aplicarea unitară a legislaţiei în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi. Articolul 4În realizarea obiectivelor sale Autoritatea îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)coordonează la nivel central activităţile de protecţie şi de promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, elaborează politicile, strategiile şi standardele în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi asigură urmărirea aplicării reglementărilor din domeniul propriu; b)elaborează şi supune spre aprobare Guvernului, prin Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, proiecte de politici publice şi strategii sectoriale, acte normative, precum şi programele de reformă în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, în conformitate cu convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte; c)organizează, coordonează şi controlează realizarea măsurilor de protecţie şi promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, a strategiei naţionale şi a legislaţiei în domeniul dizabilităţii, precum şi monitorizează implementarea standardelor specifice de calitate de către instituţiile publice şi/sau private rezidenţiale şi nerezidenţiale de protecţie socială a persoanelor adulte cu dizabilităţi; d)este organism responsabil cu supravegherea aplicării prevederilor actelor legislative din domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, potrivit
Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a regulamentelor şi directivelor europene şi ale Comitetului pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi; e)avizează prin Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice proiectele de acte normative cu impact asupra domeniului protecţiei persoanelor cu dizabilităţi; f)elaborează, coordonează şi monitorizează implementarea strategiei naţionale în domeniul dizabilităţii, precum şi a planului naţional de acţiune; g)acţionează pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia instituţionalizată a persoanelor cu dizabilităţi, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare, reabilitare şi reintegrare ambulatorii/zi/de tip familial; h)asigură coordonarea şi monitorizarea implementării Convenţiei; i)evaluează necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri de dezvoltare pe baza nevoilor persoanelor cu dizabilităţi; j)organizează activitatea de selecţionare a personalului pentru aparatul propriu, de evaluare periodică, precum şi de perfecţionare a pregătirii profesionale a acestuia, în condiţiile legii; k)organizează activitatea de instruire a personalului din cadrul instituţiilor de protecţie socială a persoanelor cu dizabilităţi, aflate în coordonarea metodologică a acesteia, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale şi centrale; l)iniţiază şi elaborează metodologii, norme, instrucţiuni şi alte documente necesare pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor destinate persoanelor cu dizabilităţi; m)avizează strategiile judeţene privind dezvoltarea de servicii sociale şi planurile anuale de servicii judeţene; n)avizează înfiinţarea instituţiilor publice de asistenţă socială pentru persoanele adulte cu dizabilităţi; o)realizează tematici de instruire a personalului din cadrul instituţiilor publice de asistenţă socială pentru persoanele adulte cu dizabilităţi, aflate în coordonare metodologică, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi tematica de instruire a asistenţilor personali; p)autorizează unităţile protejate, monitorizează respectarea condiţiilor de autorizare analizând rapoartele anuale de activitate ale acestora; q)colectează, prelucrează şi diseminează date statistice în domeniul dizabilităţii; r)iniţiază, implementează şi evaluează proiectele cu finanţare externă în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi; s)participă în calitate de partener la diverse proiecte şi programe, cu finanţare naţională şi internaţională, în domeniul său de activitate; ş)elaborează, implementează şi monitorizează sistemul de evaluare a persoanelor cu dizabilităţi; t)elaborează metodologii, norme şi proceduri de lucru, instrumente de evaluare şi de monitorizare necesare organizării şi funcţionării sistemului de protecţie şi promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi; ţ)analizează documentaţia aferentă îndeplinirii condiţiilor de studii de către asistentul personal şi supune spre aprobare/neaprobare derogarea de la condiţiile de studii, la propunerea asistentului social, conform legii; u)colaborează cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi cu alte instituţii şi autorităţi implicate în integrarea profesională a persoanelor cu dizabilităţi, în vederea creşterii ratei de angajare în rândul persoanelor cu dizabilităţi; v)acordă aviz de înfiinţare şi funcţionare, potrivit Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru centrele publice pentru persoanele cu dizabilităţi; w)realizează controale asupra serviciilor prestate persoanelor cu dizabilităţi în cadrul instituţiilor de protecţie socială a persoanelor cu dizabilităţi; x)controlează modul de respectare a reglementărilor legale în vigoare în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi; y)autorizează conform Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, interpreţii în limbaj mimico-gestual pentru persoanele cu deficienţă de auz, în baza unei metodologii specifice, elaborată în colaborare cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice; z)colaborează cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie pentru protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, care au vârsta până în 18 ani;aa) întocmeşte studii şi cercetări în vederea propunerii unor măsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate susţinerii acţiunilor de protecţie şi promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi creşterii eficienţei în gestionarea acestor resurse; bb) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate. Articolul 5(1) Autoritatea este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului muncii familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice.(2) Preşedintele Autorităţii este ordonator terţiar de credite.(3) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autorităţii şi reprezintă Autoritatea în raporturile cu ministerele şi cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoanele juridice şi fizice, române sau străine.(4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii şi instrucţiuni.(5) În cazul în care preşedintele nu îşi poate exercita atribuţiile curente, va delega unei persoane cu funcţie de conducere din cadrul Autorităţii să exercite anumite atribuţii, după caz, înştiinţând ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice despre aceasta. Articolul 6 (1) Personalul Autorităţii este format din demnitar, funcţionari publici şi personal contractual numit, respectiv încadrat potrivit legii.(2) Structura organizatorică a Autorităţii este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(3) Încadrarea personalului în numărul de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică a Autorităţii se face în termenele şi cu respectarea condiţiilor prevăzută de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal, prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(4) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, la propunerea preşedintelui Autorităţii, se pot organiza birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numărul posturilor aferente, cu încadrarea în prevederile legale şi numărul maxim de posturi aprobat.(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii, precum şi statul de funcţii se aprobă prin ordin al ministrului muncii familiei protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, la propunerea preşedintelui Autorităţii. Articolul 7Autoritatea funcţionează cu un număr de 59 de posturi, exclusiv demnitarul, dintre care 37 de posturi preluate de la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice - Direcţia protecţia persoanelor cu dizabilităţi şi 22 de posturi vacante redistribuite din cadrul numărului maxim de posturi aprobate pentru ordonatorul principal de credite, preluate prin protocol de predare-primire între părţile interesate, încheiat în termenul prevăzut la art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Articolul 8 (1) Autoritatea preia, pe bază de proces-verbal de predare-primire, toate contestaţiile înregistrate la registratura Direcţiei protecţia persoanelor cu dizabilităţi, având obligaţia să asigure soluţionarea acestora într-un termen de 60 de zile lucrătoare.(2) Pentru transportul demnitarului şi parcul comun, Autoritatea are în dotare pentru activităţi specifice două autoturisme, cu un consum lunar de 200 de litri de combustibil pentru fiecare autoturism.PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Rovana Plumb Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu-Marian Pop Ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Ministrul finanţelor publice, Darius-Bogdan Vâlcov Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu
ANEXĂSTRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi Numărul maxim de posturi: 59 (exclusiv demnitarul) * Se organizează la nivel de compartiment.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 50/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 50 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 50/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu