HOTARARE Nr. 517 din 24 august 1998
privind infiintarea Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 331 din 2 septembrie 1998
In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997
privind reorganizarea regiilor autonome, aprobata si modificata prin Legea nr.
207/1997, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 31/1990 privind
societatile comerciale, republicata,
in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 19/1997 privind
transporturile si ale Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia
civila,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se infiinteaza Compania Nationala "Administratia Porturilor
Maritime Constanta" - S A., cu sigla "A.P.C.", prin
reorganizarea Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta",
care se desfiinteaza.
(2) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. este societate comerciala pe actiuni, cu capital
integral de stat, desfasoara, in principal, activitati de interes public
national, se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica si
autonomie financiara, conform legilor in vigoare si cu statutul prevazut in
anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
(3) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. are in structura sa patru subunitati cu statut de
filiala, si anume:
- Filiala de comunicatii portuare;
- Filiala de redistribuire energie;
- Filiala de servicii portuare;
- Filiala nave tehnice portuare.
(4) Actele constitutive ale filialelor vor fi adoptate prin hotarari ale
adunarii generale a actionarilor.
(5) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. este persoana juridica romana, cu sediul in municipiul
Constanta, incinta Portului Constanta, Gara maritima, judetul Constanta.
(6) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. isi acopera cheltuielile din venituri proprii, realizate
din prestari de servicii pe baza de tarife si din lucrari, potrivit obiectului
sau de activitate.
Art. 2
(1) Capitalul social initial al Companiei Nationale "Administratia
Porturilor Maritime Constanta" - S.A. este de 243.437.828.683 lei si se
constituie prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome
"Administratia Portului Constanta", evidentiat in bilantul contabil
al acesteia, incheiat la data de 31 decembrie 1997 si actualizat conform legilor
in vigoare. Capitalul social initial este reprezentat prin 2.434.378 actiuni
nominative, fiecare avand o valoare nominala de 100.000 lei.
(2) Bunurile apartinand domeniului privat al statului aflate in
administrarea Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta",
trec in proprietatea Companiei Nationale "Administratia Porturilor
Maritime Constanta" - S.A. la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, iar contravaloarea acestora este inclusa in capitalul social initial.
(3) Capitalul social initial este in intregime subscris de statul roman, in
calitate de actionar unic, si este varsat integral la data constituirii
companiei.
(4) Dupa intrarea in vigoare a prezentei hotarari, adunarea generala a
actionarilor va decide asupra modificarii capitalului social al companiei,
conform legilor in vigoare.
(5) In capitalul social al Companiei Nationale "Administratia
Porturilor Maritime Constanta" - S.A. nu sunt cuprinse bunuri apartinand
proprietatii publice a statului, de natura celor prevazute la art. 135 alin.
(4) din Constitutia Romaniei. Bunurile proprietate publica a statului,
nominalizate in anexa nr. 2, se concesioneaza Companiei Nationale
"Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. de catre
Ministerul Transporturilor, in conditiile legii, pe termen de 20 de ani.
(6) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. va pune la dispozitie utilizatorilor bunurile
proprietate publica a statului, pe care le administreaza prin inchiriere,
concesionare sau asociere, in conditiile legii.
(7) Veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publica a
statului, concesionate Companiei Nationale "Administratia Porturilor
Maritime Constanta" - S.A., constituie venituri proprii ale acesteia.
Art. 3
(1) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, actiunile Companiei
Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. sunt
detinute in totalitate de statul roman, care isi exercita drepturile si
obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic prin Ministerul
Transporturilor.
(2) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. poate fi privatizata in conditiile legii, statul
pastrand pachetul de actiuni care sa ii asigure o pozitie majoritara.
Art. 4
Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta"
- S.A. are, in principal, urmatorul obiect de activitate:
a) intretinerea, repararea si exploatarea bunurilor proprietate publica a
statului, precum si a bunurilor proprietate a companiei;
b) executarea de servicii, operatiuni si lucrari, in scopul indeplinirii
unor angajamente luate de statul roman prin acorduri si conventii
internationale privind porturile maritime, la care Romania este parte;
c) asigurarea tuturor serviciilor publice portuare, care ii revin in
calitate de administratie portuara, direct sau prin concesionare;
d) punerea la dispozitie utilizatorilor, in mod nediscriminatoriu, a
infrastructurilor portuare, a celorlalte bunuri proprietate publica a statului
si a bunurilor proprietate a companiei;
e) aprobarea desfasurarii de activitati in porturi, altele decat cele
supuse autorizarii sau licentierii de catre Ministerul Transporturilor,
eliberand permisele de lucru;
f) asigurarea serviciilor prevazute in statut pentru nave si agentii
economici care desfasoara activitati in porturi.
Art. 5
Pentru serviciile prestate si lucrarile efectuate in scopul realizarii
obiectului sau de activitate, Compania Nationala "Administratia Porturilor
Maritime Constanta" - S.A. percepe tarife in lei si in valuta, stabilite
in conformitate cu prevederile legale.
Art. 6
In calitate de administratie portuara, Compania Nationala
"Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. centralizeaza
datele de trafic privitoare la nave si marfuri, care vor fi comunicate
obligatoriu de toti agentii economici care desfasoara activitati in porturile
maritime romanesti.
Art. 7
(1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. poate concesiona utilizatorilor teritoriile portuare.
(2) Pentru agentii economici care, la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, detin in proprietate elemente de suprastructura portuara,
concesionarea teritoriilor aferente poate fi facuta prin incredintare directa,
in conditiile legii.
(3) Durata concesionarii serviciilor publice va fi de pana la 15 ani.
Art. 8
Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta"
- S.A. poate incheia, in conditiile legii, acorduri sau conventii cu organisme
interne sau internationale si poate participa la colaborari si cooperari pe
plan national sau international, in domeniul sau de activitate.
Art. 9
(1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. este condusa de adunarea generala a actionarilor.
(2) Adunarea generala a actionarilor are atributii si competente stabilite
prin statut.
(3) Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat
in adunarea generala a actionarilor sunt numiti prin ordin al ministrului
transporturilor.
(4) Pana la privatizarea Companiei Nationale "Administratia Porturilor
Maritime Constanta" - S.A., interesele capitalului de stat vor fi
reprezentate de Ministerul Transporturilor prin ministrul transporturilor sau
prin imputerniciti mandatati de acesta.
Art. 10
(1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. este administrata de un consiliu de administratie, ales
de adunarea generala a actionarilor.
(2) In perioada in care statul este actionar unic, consiliul de
administratie si presedintele acestuia sunt numiti prin ordin al ministrului
transporturilor.
(3) Atributiile consiliului de administratie si ale presedintelui acestuia
sunt cele prevazute in statut.
(4) Presedintele consiliului de administratie este si directorul general al
Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" -
S.A.
Art. 11
(1) Cheltuielile de capital ale Companiei Nationale "Administratia
Porturilor Maritime Constanta" - S.A., aferente patrimoniului propriu, se
asigura din surse proprii, credite interne sau externe si alte surse de
finantare, potrivit legii.
(2) Finantarea programelor de investitii portuare, aprobate de catre Guvern
pana la data infiintarii Companiei Nationale "Administratia Porturilor
Maritime Constanta" - S.A., pentru crearea de noi bunuri proprietate
publica a statului, se asigura de la bugetul de stat prin Ministerul
Transporturilor. Finantarea programelor de investitii portuare, aprobate de
Guvern pana la data infiintarii companiei, pentru bunuri de natura proprietatii
private a statului, se asigura din surse proprii.
(3) Crearea de noi bunuri proprietate publica a statului, dezvoltarea si
modernizarea celor existente in scopul extinderii si modernizarii activitatii
se asigura integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului
Transporturilor. Obiectivele de investitii respective se aproba prin hotarare a
Guvernului sau de catre Ministerul Transporturilor, potrivit legilor in
vigoare.
(4) Bunurile proprietate publica a statului, rezultate in urma finalizarii
programelor de investitii aprobate de Guvern pana la data infiintarii Companiei
Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.,
precum si alte bunuri de natura proprietatii publice a statului, nou-create sau
rezultate in urma dezvoltarii si modernizarii celor existente, se concesioneaza
companiei conform prevederilor prezentei hotarari.
(5) Obligatiile de plata ale Companiei Nationale "Administratia
Porturilor Maritime Constanta" - S.A., nescadente pana la data infiintarii
acesteia, conform conditiilor si perioadelor prevazute in contractele aflate in
derulare pentru realizarea programelor de investitii, apartinand domeniului
privat al statului, care trec in proprietatea companiei conform art. 2 alin.
(2), se vor asigura din surse proprii si, in completare, de la bugetul de stat
prin bugetul Ministerului Transporturilor.
(6) Obligatiile de plata, nescadente pana la data infiintarii Companiei
Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.,
pentru crearea de bunuri publice, pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor
publice existente, inclusiv sumele aferente din imprumuturi, impreuna cu
dobanzile si comisioanele, se vor asigura de la bugetul de stat prin bugetul
Ministerului Transporturilor, conform conditiilor si perioadelor prevazute in
contractele aflate in derulare.
Art. 12
Cheltuielile pentru intretinerea, repararea si exploatarea bunurilor
proprietate publica a statului, concesionate Companiei Nationale
"Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. conform art. 2
alin. (2), se asigura din fondurile proprii ale companiei.
Art. 13
Prestarea de servicii, operatiuni si lucrari prevazute la art. 4 lit. b),
in interesul institutiilor publice, se va efectua pe baza de contracte
incheiate intre Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime
Constanta" - S.A. si aceste institutii, prin care se vor stabili
obligatiile care revin companiei si sursele de finantare pentru realizarea
acestora.
Art. 14
Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta"
- S.A. preia toate drepturile si obligatiile Regiei Autonome
"Administratia Portului Constanta". Compania Nationala
"Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. se substituie
Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta" in toate litigiile
in curs in care aceasta a avut calitatea de parte.
Art. 15
Personalul salariat al Regiei Autonome "Administratia Portului
Constanta", preluat de catre Compania Nationala "Administratia
Porturilor Maritime Constanta" - S.A., este considerat transferat.
Art. 16
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 17
Prezenta hotarare intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data
publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 18
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga:
- pct. 1 din anexa nr. 1 si anexa nr. 2 a) la Hotararea Guvernului nr.
19/1991 privind infiintarea unor administratii cu statut de regie autonoma si
societati comerciale pe actiuni din domeniul transporturilor navale, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 17 ianuarie 1991;
- Hotararea Guvernului nr. 755/1991 privind activitatea de pilotaj in
porturi, rade si canale navigabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 68 din 16 aprilie 1992.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Ministrul reformei,
presedintele Consiliului
pentru Reforma,
Ioan Muresan
ANEXA 1
STATUTUL
Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" -
S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea
(1) Denumirea societatii comerciale este Compania Nationala
"Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A., cu sigla
"A.P.C.", denumita in continuare companie.
(2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si in alte acte emanand
de la companie se va inscrie denumirea acesteia, urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de sediul
social, de numarul de inmatriculare in registrul comertului si de codul fiscal.
Art. 2
Forma juridica
(1) Compania este persoana juridica romana, avand forma juridica de
societate comerciala pe actiuni. Aceasta si desfasoara activitatea in
conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
(2) Compania are in structura patru subunitati cu statut de filiala, si
anume:
- Filiala de comunicatii portuare;
- Filiala de redistribuire energie;
- Filiala de servicii portuare;
- Filiala nave tehnice portuare.
(3) Actele constitutive ale filialelor vor fi adoptate prin hotarari ale
adunarii generale a actionarilor.
(4) Compania are ca obiect activitati de interes public national si isi
desfasoara activitatea pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
Art. 3
Sediul companiei
(1) Sediul companiei este in municipiul Constanta, incinta Portului, Gara
Maritima, judetul Constanta, si poate fi schimbat la o alta adresa, in aceeasi
localitate sau in alta localitate din Romania, pe baza hotararii generale a
actionarilor, potrivit legii.
(2) Compania poate infiinta subunitati cu personalitate juridica, precum si
reprezentante, agentii, sucursale sau alte asemenea subunitati fara
personalitate juridica, situate in tara sau in strainatate, cu aprobarea
adunarii generale a actionarilor, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 4
Durata companiei
Compania se constituie pe o durata nelimitata, cu incepere de la data
inmatricularii ei in registrul comertului.
CAP. 2
Domeniul si obiectul de activitate
Art. 5
Domeniul de activitate
Compania este persoana juridica cu obiect de activitate specific, desemnata
de Ministerul Transporturilor sa desfasoare activitati de interes public
national in calitate de administratie portuara.
Art. 6
Obiectul de activitate
Compania are ca obiect de activitate:
1. administrarea, intretinerea, repararea, modernizarea si exploatarea
intregii infrastructuri a porturilor Constanta, Midia, Mangalia si Tomis si
unele elemente de suprastructura care constituie proprietate publica a
statului, precum si a bunurilor proprietate a companiei si punerea acestora la
dispozitie utilizatorilor in mod nediscriminatoriu;
2. executarea de servicii, operatiuni si lucrari, in scopul indeplinirii
unor angajamente luate de statul roman prin acorduri si conventii
internationale privind porturile maritime, la care Romania este parte;
3. asigurarea tuturor serviciilor publice portuare direct, prin
concesionare sau prin alte forme legale si care ii revin in calitate de
administratie portuara:
a) pilotajul navelor la intrarea si la iesirea in/din porturi si la
manevrele in interiorul porturilor;
b) remorcajul si asistenta la manevrele navelor;
c) legarea-dezlegarea navelor;
d) preluarea reziduurilor, apelor uzate si gunoaielor de la nave;
e) salubrizarea si depoluarea teritoriilor si acvatoriilor portuare,
preluarea gunoiului de la agentii economici care desfasoara activitati in
porturi;
f) semnalizarea si balizarea acvatoriilor portuare si senalelor de acces in
porturi, semnalizarea, mentinerea functionalitatii si iluminarea drumurilor de
circulatie, a pasarelelor, podetelor si intrarilor in porturi;
g) mentinerea functionalitatii tuturor constructiilor hidrotehnice portuare
si de aparare a porturilor;
h) prevenirea si stingerea incendiilor terestre si stingerea incendiilor la
nave si la instalatiile plutitoare aflate in porturi;
i) mentinerea adancimilor, scoaterea epavelor, dezesuarea navelor si
recuperarea bunurilor in porturi;
4. exploatarea, intretinerea si repararea bunurilor proprietate publica a
statului si a bunurilor proprietate a companiei;
5. concesionarea si inchirierea bunurilor proprietate publica a statului si
a bunurilor proprietate a companiei;
6. concesionarea serviciilor publice portuare;
7. asigurarea serviciilor de refurnizare apa, energie electrica si termica
si a serviciilor de canalizare pentru agentii economici care desfasoara
activitati in porturi;
8. asigurarea serviciilor pentru nave de agrement si turism nautic si a
serviciilor pentru pasageri si turisti;
9. supravegherea navelor fluviale fara echipaj;
10. asigurarea serviciilor de telecomunicatii, radiotelefonice, telex si
transmisiuni de date;
11. aprobarea desfasurarii de activitati in porturi, altele decat cele
supuse autorizarii si licentierii de catre Ministerul Transporturilor,
eliberand permise de lucru;
12. efectuarea controlului pietonal si auto la accesul pe teritoriile
portuare;
13. avizarea dezvoltarilor in suprastructura portuara pentru toti agentii
economici care investesc in porturi;
14. elaborarea tarifelor pentru toate facilitatile si serviciile cuprinse
in obiectul de activitate, in conformitate cu prevederile legale;
15. centralizarea informatiilor referitoare la traficul de marfuri si nave,
editarea Buletinului informativ zilnic si a Anuarului porturilor maritime
romanesti;
16. prestarea de servicii cu masini, utilaje si instalatii proprii;
17. punerea la dispozitie operatorilor portuari, pe baza de contracte de
alocare, a constructiilor hidrotehnice pentru acostarea navelor;
18. elaborarea programelor anuale si de perspectiva pentru lucrari de
intretinere, reparare si modernizare a bunurilor publice si a bunurilor
proprietate a companiei;
19. intocmirea normelor tehnice pentru exploatarea infrastructurii si
suprastructurii portuare;
20. avizarea proiectelor de constructii si instalatii in apropierea zonelor
portuare, care ar putea afecta activitatea porturilor;
21. administrarea terminalelor de pasageri si a terminalelor Ro - Ro;
22. intocmirea documentatiilor pentru realizarea de noi infrastructuri
portuare si a documentatiilor pentru obtinerea de alocatii de la bugetul de
stat;
23. contractarea de credite cu bancile si alte institutii financiare pentru
realizarea de constructii, echipamente si instalatii portuare;
24. incheierea - pentru necesitati proprii - de contracte de
vanzare-cumparare cu agenti economici romani si straini pentru echipamente,
instalatii, materiale, piese de schimb, combustibil etc.; vanzarea de echipamente,
instalatii, materiale, piese de schimb, combustibil etc.;
25. efectuarea de actiuni publicitare, studii de piata, editare si tiparire
de materiale informative si inregistrari pe suporturi informatice, in vederea
promovarii pe plan intern si international a facilitatilor oferite de porturile
maritime romanesti;
26. participarea la targuri, expozitii si la alte manifestari interne si
internationale cu specific portuar;
27. participarea la activitati sau asocierea cu agenti economici, organizatii
economice patronale si profesionale, din tara si din strainatate;
28. realizarea informatizarii porturilor maritime si a legaturilor cu alte
sisteme informatice nationale sau internationale si asigurarea serviciilor
informatice legate de activitatea portuara;
29. coordonarea traficului portuar in perioade aglomerate sau ca urmare a
unor comenzi guvernamentale si, in aceste situatii, stabilirea cu operatorii
portuari a programelor de incarcare-descarcare a marfurilor in/din nave si
prioritatile la intrarea navelor la danele de operare;
30. activitati conexe si adiacente realizarii obiectului sau de activitate.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social initial al companiei este de 243.437.828.683 lei,
constituit prin preluarea integrala a activului patrimonial al Regiei Autonome
"Administratia Portului Constanta", actualizat potrivit legii si
evidentiat in bilantul contabil al acesteia, incheiat la data de 31 decembrie
1997.
(2) Capitalul social initial este reprezentat prin 2.434.378 actiuni
nominative, fiecare avand o valoare nominala de 100.000 lei.
(3) Capitalul social initial este in intregime subscris de statul roman, in
calitate de actionar unic, si este varsat integral la data constituirii
companiei.
(4) Compania poate fi privatizata, in conditiile legii, statul roman
pastrand pachetul de actiuni care ii asigura o pozitie majoritara.
(5) Pana la privatizarea companiei, actiunile sunt detinute in totalitate
de statul roman, iar drepturile si obligatiile decurgand din dreptul de
proprietate asupra acestora sunt exercitate de catre actionarul unic prin
Ministerul Transporturilor.
(6) Dupa intrarea in vigoare a prezentei hotarari, adunarea generala
extraordinara a actionarilor va decide asupra modificarii capitalului social al
companiei in conditiile legii.
Art. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
(1) Capitalul social poate fi majorat sau redus pe baza hotararii adunarii
generale extraordinare a actionarilor, cu respectarea legislatiei in vigoare si
a statutului.
(2) Capitalul social poate fi majorat prin:
a) aporturi noi la capital, in numerar si/sau in natura;
b) incorporarea rezervelor (in care vor putea fi incluse diferentele favorabile
rezultate din reevaluarea patrimoniului), cu exceptia rezervelor legale, precum
si a profitului si a primelor de emisiune.
c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra companiei cu
actiuni ale acesteia;
d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor, potrivit
legilor in vigoare.
(3) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din
capitalul social, ei sunt obligati sa convoace, in termen de maximum 60 de
zile, adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va decide fie
reconstituirea capitalului social, fie limitarea sa la valoarea ramasa, fie
dizolvarea companiei.
(4) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa 60 de zile de
la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararii adunarii
generale extraordinare a actionarilor.
Art. 9
Actiunile
(1) Adunarea generala a actionarilor va decide forma si data la care vor fi
imprimate titlurile individuale ori cumulative, care atesta calitatea de
actionar.
(2) Titlurile mentionate in alineatul precedent vor cuprinde toate
elementele prevazute de legile in vigoare.
(3) Actiunile sau, dupa caz, titlurile cumulative vor purta numerele de
ordine, timbrul sec al companiei si semnatura presedintelui consiliului de
administratie si a inca unui membru al acestuia.
(4) Compania va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat,
sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie, care se
pastreaza la sediul companiei.
(5) Persoanele fizice sau juridice, romane sau straine, vor putea detine
actiuni la companie, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar.
(6) Salariatii companiei au drept de preemtiune pentru cumpararea de
actiuni ale companiei, la valoarea nominala a acestora, pana la concurenta
limitei de 10% din capitalul social.
Art. 10
Obligatiuni
Compania este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legilor in
vigoare.
Art. 11
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
(1) Actiunile subscrise si varsate de actionari, potrivit legii, confera
acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a
alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la
distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si
dispozitiilor legale, si orice alte drepturi prevazute in statut.
(2) Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
(4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu
se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un
reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
(5) Cand o actiune este proprietatea indiviza a mai multor persoane,
acestea sunt raspunzatoare in mod solidar pentru efectuarea varsamintelor
datorate.
(6) Obligatiile companiei sunt garantate cu capitalul social al acesteia,
iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
(7) Patrimoniul companiei nu poate fi grevat de datorii sau de alte
obligatii personale ale actionarilor.
(8) Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din
profitul companiei, ce i se va repartiza de catre adunarea generala a
actionarilor, sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea companiei,
efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 12
Cesionarea actiunilor
(1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la companie, care nu recunoaste
in cazul cesionarii decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
(2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre
terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de legile in vigoare.
Art. 13
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte in scris
consiliul de administratie si sa faca public faptul in presa, in cel putin doua
ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul companiei.
Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.
CAP. 4
Conducerea si administrarea companiei
Art. 14
Adunarea generala a actionarilor
(1) Adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentanti ai
actionarilor, este organul de conducere al companiei, care decide asupra
activitatii acesteia si asupra politicii ei economice.
(2) Pana la aparitia unor noi reglementari privind situatia societatilor
comerciale avand ca actionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi
reprezentate de doi imputerniciti ai Ministerului Transporturilor si unul al
Ministerului Finantelor, numiti prin ordin al ministrului transporturilor.
(3) In prima sedinta a adunarii generale a actionarilor, imputernicitii
mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor stabili regulamentul
de functionare a acesteia.
(4) Pentru activitatea depusa imputernicitii mandatati sa reprezinte
interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor vor
beneficia de o indemnizatie stabilita de Ministerul Transporturilor.
Art. 15
Convocarea adunarii generale a actionarilor
(1) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
Adunarea generala ordinara a actionarilor se convoaca cel putin o data pe an,
in termen de cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar anual.
(2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de
cate ori este necesar, la solicitarea actionarului care detine pozitia de
control, la cererea consiliului de administratie ori a cenzorilor sau la
cererea detinatorilor a cel putin 10% din capitalul social.
(3) Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele
consiliului de administratie sau de catre persoana nominalizata sa-l
reprezinte.
(4) In toate cazurile, adunarea generala a actionarilor va fi convocata cu
cel putin 30 de zile inainte de a avea loc. Convocarea se va face prin
scrisoare recomandata, transmisa fiecarui detinator de actiuni la ultima adresa
inregistrata in registrul actionarilor. In situatia in care numarul
actionarilor este mai mare de 50, convocarea va fi publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-unul din ziarele de larga
circulatie.
(5) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a
actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor
problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia. Cand in ordinea de zi
figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa
cuprinda textul integral al propunerilor.
(6) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor vor avea loc la sediul
companiei sau in alt loc specificat in convocare.
(7) Pentru adunarile generale ordinare ale actionarilor, actionarii vor
primi, o data cu invitatia, situatia bilantului contabil, a contului de profit
si pierderi, raportul de activitate si raportul cenzorilor pentru exercitiul
financiar incheiat, precum si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si
al programului de activitate pentru exercitiul urmator.
(8) La propunerea actionarilor, cu acordul majoritatii reprezentand doua
treimi din capitalul social, in sedintele adunarilor generale ale actionarilor
pot fi discutate si alte probleme decat cele inscrise pe ordinea de zi.
(9) Membrii consiliului de administratie al companiei participa la
adunarile generale ale actionarilor in calitate de invitati.
Art. 16
Atributiile adunarii generale ordinare a actionarilor
Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
a) sa analizeze, sa aprobe sau sa modifice bilantul contabil, dupa
ascultarea raportului administratorilor si al cenzorilor, si sa fixeze
dividendele, potrivit legilor in vigoare;
b) sa numeasca sau sa revoce administratorii, sa fixeze remuneratia
acestora, sa se pronunte asupra gestiunii lor si sa ii descarce de gestiune, sa
stabileasca modul de constituire a garantiilor acestora;
c) sa numeasca sau sa revoce cenzorii si cenzorii supleanti si sa le fixeze
remuneratia;
d) sa stabileasca bugetul de venituri si cheltuieli si programul de
activitate pe exercitiul financiar urmator;
e) sa hotarasca gajarea, inchirierea sau desfiintarea uneia sau mai multor
subunitati ale companiei;
f) sa decida asupra oricaror alte probleme care intra in competenta
adunarii generale a actionarilor, conform legilor in vigoare si prezentului
statut.
Art. 17
Atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor
(1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor are atributii - in
limitele stabilite prin reglementarile legate - pentru:
a) schimbarea formei juridice a companiei;
b) mutarea sediului companiei;
c) schimbarea si completarea obiectului de activitate al companiei;
d) prelungirea duratei de functionare a companiei;
e) majorarea capitalului social si stabilirea conditiilor efectuarii
acesteia;
f) reducerea capitalului social sau reintregirea acestuia prin emisiune de
noi actiuni;
g) fuziunea cu alte societati comerciale sau divizarea companiei;
h) dizolvarea anticipata a companiei;
i) emisiunea de obligatiuni;
j) reevaluarea patrimoniului;
k) vanzarea sau transferul activelor;
l) orice alte modificari ale actului constitutiv sau orice alta hotarare
pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a
actionarilor.
(2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea delega
consiliului de administratie exercitiul atributiilor sale prevazute la alin.
(1) lit. b), c), e), f), i) si j), conform legilor in vigoare.
Art. 18
Organizarea adunarii generale a actionarilor
(1) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor sunt conduse de
presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre persoana
desemnata a-l inlocui. In perioada in care statul este actionar unic, sedintele
adunarilor generale ale actionarilor vor fi conduse de un membru ales de
aceasta.
(2) Adunarea generala a actionarilor va desemna, dintre actionarii
prezenti, un secretar care va verifica indeplinirea tuturor formalitatilor
cerute de lege si de statut pentru desfasurarea sedintei.
Secretarul intocmeste procesul-verbal al sedintei adunarii generale a
actionarilor, care se va consemna intr-un registru special, sigilat si parafat,
tinut prin grija administratorilor.
(3) Procesul-verbal al adunarii generale trebuie sa contina mentiuni
privind formalitatile de convocare, locul, data si ora sedintei, reprezentantii
actionarilor, rezumatul problemelor puse in discutie, hotararile luate.
Documentele referitoare la acestea, precum si listele de prezenta a
actionarilor vor constitui anexe ale procesului-verbal de sedinta.
(4) Procesul-verbal se va semna de catre presedinte sau de catre persoana
care ii tine locul si de catre secretarul desemnat.
Art. 19
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
(1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau, de regula, prin vot
deschis.
(2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea
hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
(3) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor trebuie sa fie luate cu
votul unui numar de actionari, care sa reprezinte cel putin jumatate din
capitalul social. La prima convocare a adunarii generale extraordinare a
actionarilor este necesara prezenta actionarilor reprezentand cel putin trei
patrimi din capitalul social.
(4) Hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de
15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate, in extras, in
registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Ele nu vor putea fi
executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor mentionate mai
sus si, dupa caz, a oricaror alte cerinte prevazute de legile in vigoare.
(5) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor, in limitele
legii si ale statutului, sunt obligatorii pentru toti actionarii, chiar si pentru
actionarii care nu au luat parte la adunarea generala a actionarilor sau care
au votat impotriva.
(6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile
generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, la
mutarea sediului sau la schimbarea formei juridice a companiei au dreptul de a
se retrage din companie si de a recupera contravaloarea actiunilor pe care le
poseda, conform legilor in vigoare.
Art. 20
Administrarea si conducerea companiei
(1) Compania este administrata de un consiliu de administratie compus din 9
membri, dupa cum urmeaza:
- presedintele consiliului de administratie, care indeplineste si functia
de director general al companiei;
- doi reprezentanti ai Ministerului Transporturilor;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- ingineri, economisti si juristi, specialisti in domeniul de activitate al
companiei.
(2) Consiliul de administratie al companiei este ales de catre adunarea
generala a actionarilor. In perioada in care statul este actionar unic,
consiliul de administratie si presedintele acestuia sunt numiti prin ordin al
ministrului transporturilor.
(3) Consiliul de administratie se intruneste la sediul companiei, lunar si
ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din
numarul membrilor sai.
(4) Sedinta este prezidata de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre
un membru al consiliului, desemnat de presedinte.
(5) Secretariatul va fi asigurat de o persoana care va fi numita de
presedintele consiliului de administratie.
(6) La lucrarile consiliului de administratie pot participa ca invitati
delegati ai unor agenti economici si institutii cu care compania are relatii in
activitatea pe care o desfasoara, precum si specialisti ai companiei si
reprezentanti ai sindicatelor.
(7) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de
administratie, va fi numit un nou membru; durata pentru care un membru al
consiliului de administratie este numit pe un post vacant va fi egala cu
perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
(8) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite si comunicate de presedinte cu cel putin 5 zile inainte de data
tinerii sedintei.
(9) Sedintele consiliului de administratie pot avea loc in situatia in care
la acestea participa cel putin doua treimi din numarul membrilor acestuia. Daca
nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se
reprogrameaza intr-un interval de cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
(10) Consiliul de administratie delibereaza valabil in prezenta a minimum
doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotararile cu votul majoritatii
absolute a membrilor prezenti ai consiliului de administratie;
(11) Dezbaterile se consemneaza intr-un proces-verbal, in baza caruia se
redacteaza hotararile consiliului de administratie.
(12) Procesul-verbal se semneaza de membrii prezenti la sedinta consiliului
de administratie si de secretar.
(13) Hotararea consiliului de administratie se semneaza de presedintele
consiliului de administratie si de secretar.
(14) Membrii consiliului de administratie nu pot face parte din consiliile
de administratie ale societatilor comerciale cu care compania intretine relatii
de afaceri sau are interese contrarii.
(15) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4
ani, putand fi realesi, si isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau
la institutia de la care provin, cu toate drepturile si obligatiile care deriva
din aceasta calitate.
(16) Pentru activitatea depusa in consiliul de administratie, membrii
acestuia primesc o indemnizatie al carei cuantum se stabileste de adunarea
generala a actionarilor, in conformitate cu prevederile legale.
(17) Fiecare membru al consiliului de administratie este obligat sa depuna
o garantie constand in dublul indemnizatiei primite in aceasta calitate.
(18) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar,
dupa caz, fata de companie pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau
abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la statut sau pentru
greseli in administrarea acesteia. In astfel de situatii, ei vor putea fi
revocati.
(19) Membrii consiliului de administratie vor putea lua decizii legate de
administrarea companiei in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se
confera prin lege si prin prezentul statut.
(20) Conducerea operativa a companiei va fi asigurata de catre un director
general impreuna cu directorii executivi. Directorii executivi sunt angajati ai
companiei si nu pot fi membri ai consiliului de administratie.
Art. 21
Atributiile consiliului de administratie si ale presedintelui consiliului
de administratie
(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii si
competente:
a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
b) aproba strategia de dezvoltare, modernizare sau restructurare a
companiei;
c) aproba structura organizatorica si functionala a companiei si a
subunitatilor sale, precum si regulamentele de organizare si functionare a
companiei si subunitatilor acesteia;
d) aproba introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente;
e) numeste si revoca directorii executivi ai companiei, atunci cand acestia
nu fac parte din echipa manageriala;
f) imputerniceste conducerea executiva pentru negocierea si incheierea
contractelor cu tertii, in vederea realizarii obiectului de activitate al
companiei, precum si pentru negocierea si incheierea contractului colectiv de
munca;
g) avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli si asigura executia acestuia
dupa aprobare;
h) analizeaza bilantul si contul de profit si pierderi anual;
i) aproba sau propune spre aprobare investitiile ce urmeaza a se realiza de
catre companie, in conditiile legilor in vigoare;
j) aproba nivelul creditelor bancare curente, al creditelor comerciale si
al garantiilor;
k) aproba propunerile conducerii executive pentru obtinerea de alocatii si
subventii, in vederea modernizarii capacitatilor portuare existente si
realizarii de noi capacitati;
l) propune majorarea sau diminuarea patrimoniului companiei, in conditiile
legilor in vigoare;
m) aproba sau propune, potrivit legii, modificari in volumul fondului de
rezerva;
n) aproba sau propune spre aprobare tarifele pentru activitatile de baza,
in conditiile legilor in vigoare;
o) analizeaza raportul trimestrial al companiei privind activitatea, pe
baza de bilant, si aproba masuri pentru desfasurarea activitatii in conditii de
echilibrare a bugetului;
p) aproba rapoartele periodice ale compartimentelor de control din cadrul
companiei;
q) isi da acordul pentru vanzarea sau achizitionarea de cladiri, spatii si
terenuri;
r) avizeaza propunerile de acte normative si de modificare a celor
existente, pentru a fi supuse aprobarii, potrivit legilor in vigoare;
s) isi da acordul pentru infiintarea sau pentru desfiintarea de subunitati,
fuzionarea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice
sau pentru asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;
t) aproba constituirea comitetului de directie si stabileste atributiile
acestuia;
u) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori
este nevoie;
v) exercita orice atributii ce ii revin din prevederile legale, din
regulamentul sau de organizare si din hotararile adunarii generale a
actionarilor.
(2) Presedintele consiliului de administratie are, in principal,
urmatoarele atributii si competente:
a) indeplineste functia de director general al companiei si conduce
comitetul de directie;
b) numeste si, dupa caz, revoca directorii subunitatilor si celelalte
persoane din conducerea compartimentelor companiei;
c) angajeaza si, dupa caz, concediaza personalul de executie din cadrul
companiei;
d) propune numirea si, dupa caz, revocarea directorilor executivi ai
companiei;
e) asigura conducerea operativa a companiei impreuna cu directorii
executivi;
f) reprezinta compania in relatiile cu tertii si semneaza actele ce o
angajeaza fata de acestia, pe baza si in limitele imputernicirilor date de
consiliul de administratie si ale celor conferite de legislatia in vigoare;
g) prezinta ministrului transporturilor propuneri de subventii si alocatii
pentru a fi aprobate de organele competente;
h) exercita orice atributii ce ii revin din regulamentul organizare si
functionare si din hotararile consiliului administratie, precum si din
prevederile legale.
CAP. 5
Gestiunea
Art. 22
Cenzorii
(1) Gestiunea companiei este controlata de actionari prin 3 cenzori care
sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori
trebuie sa fie expert contabil.
(2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social,
unul dintre cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
(3) Adunarea generala alege 3 cenzori supleanti, care ii vor inlocui, in
conditiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe
si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor companiei, bilantului contabil si contului de
profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
c) la lichidarea companiei controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
a obiectului de activitate ale companiei.
(5) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
a) sa faca, in fiecare luna, inspectii ale casei si sa verifice existenta
titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea companiei sau care au fost
primite in gaj, cautiune sau depozit;
b) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale
actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le vor considera
necesare;
c) sa constate depunerea regulata a garantiei din partea administratorilor;
d) sa vegheze ca dispozitiile legii, contractului de companie sau ale
statutului sa fie indeplinite de administratori sau de lichidatori.
(6) Cenzorii se intrunesc la sediul companiei si iau decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, cenzorii vor intocmi rapoarte
separate care se vor prezenta adunarii generale a actionarilor.
(7) Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor,
daca aceasta nu a fost convocata de catre consiliul de administratie, in cazul
in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutivi, cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea companiei, sau ori
de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea
dispozitiilor legale si statutare.
(8) Atributiile si modul de lucru ale cenzorilor, precum si drepturile si
obligatiile acestora se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
(9) Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti pe o perioada de maximum 3
ani si pot fi realesi.
(10) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub
incidenta prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
republicata.
(11) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o
garantie egala cu o treime din garantia prevazuta pentru membrii consiliului de
administratie.
(12) Un cenzor poate fi inlocuit de cenzorul supleant cel mai in varsta, in
caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare sau renuntare la mandatul
sau. Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi
numesc alta persoana in locul vacant, pana la intrunirea cea mai apropiata a
adunarii generale. In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor,
consiliul de administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va
proceda la numirea altor cenzori.
(13) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile, precum si
constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
(14) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala
ordinara sau extraordinara a actionarilor.
CAP. 6
Activitatea companiei
Art. 23
Finantarea activitatii proprii
Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu
atributiile stabilite, compania utilizeaza sursele de finantare, constituite
conform legii, credite bancare si alte surse financiare.
Art. 24
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale
fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii companiei.
Art. 25
Personalul companiei
(1) Directorii executivi ai companiei sunt numiti si revocati de consiliul
de administratie.
(2) Directorii subunitatilor, celelalte persoane din conducerea
compartimentelor si personalul de executie ale companiei sunt angajati si
concediati de directorul general.
(3) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari
sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face
potrivit legilor in vigoare.
(4) Drepturile si obligatiile personalului companiei se stabilesc prin
regulamentul de organizare si functionare si prin regulamentul de ordine
interioara.
(5) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc
prin contractul colectiv de munca sau de consiliul de administratie pentru
personalul pe care il numeste acesta.
Art. 26
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul companiei se
va calcula potrivit modului stabilit de consiliul de administratie, in
conformitate cu prevederile legale.
Art. 27
Evidenta contabila
(1) Compania va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul
contabil si contul de profit si pierderi, cu respectarea normelor metodologice
elaborate de catre Ministerul Finantelor, conform prevederilor legale.
(2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi vor fi publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei, conform prevederilor legale.
Art. 28
Calculul si repartizarea profitului
(1) Profitul companiei se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea
generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legilor
in vigoare.
(2) Profitul companiei ramas dupa plata impozitului pe profit se va
repartiza conform hotararilor adunarii generale a actionarilor, care nu
contravin dispozitiilor legale in vigoare. Din profitul companiei ramas dupa
plata impozitului pe profit se vor constitui fonduri destinate dezvoltarii,
investitiilor, modernizarii, cercetarii, reparatiilor, precum si cu alte
destinatii stabilite de adunarea generala a actionarilor.
(3) Compania isi constituie fond de rezerva si alte fonduri, in conditiile
legilor in vigoare.
(4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de companie, in
conditiile legilor in vigoare, dupa aprobarea bilantului contabil de catre
adunarea generala a actionarilor.
(5) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va hotari in consecinta. Suportarea pierderilor de catre
actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita
capitalului social subscris.
Art. 29
Registrele
Compania tine toate registrele prevazute de legile in vigoare, prin grija
consiliului de administratie si a cenzorilor.
CAP. 7
Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea si litigiile
Art. 30
Asocierea
(1) Compania poate constitui societati comerciale, singura sau impreuna cu
alte persoane juridice sau fizice, in conditiile prevazute de lege si de
prezentul statut.
(2) Compania poate incheia contracte de asociere cu persoane juridice sau
fizice, fara constituirea de noi persoane juridice.
(3) Conditiile de participare a companiei la constituirea de noi persoane
juridice sau la incheierea de contracte de asociere vor fi aprobate de
consiliul de administratie.
Art. 31
Modificarea formei juridice
(1) Modificarea formei juridice a companiei se va putea face numai in
temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu
indeplinirea tuturor formalitatilor prevazute de legile in vigoare.
(2) In perioada in care statul este actionar unic, modificarea formei
juridice a companiei se va putea face numai cu aprobarea Ministerului
Transporturilor, prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele
capitalului de stat.
Art. 32
Dizolvarea
(1) Compania se va dizolva in urmatoarele cazuri:
a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
b) declararea nulitatii companiei;
c) deschiderea procedurii lichidarii judiciare;
d) reducerea capitalului social cu 50%, dupa ce s-a consumat fondul de
rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului social, sau reducerea lui la suma ramasa;
e) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 10 luni, iar adunarea generala
extraordinara a actionarilor constata ca functionarea companiei nu mai este
posibila;
f) in orice alte situatii, pe baza hotararii luate in unanimitate de
adunarea generala extraordinara a actionarilor;
g) alte cauze prevazute de legile in vigoare.
(2) Dizolvarea companiei trebuie sa fie inscrisa la oficiul registrului
comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 33
Lichidarea
(1) Dizolvarea companiei are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea companiei si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile
legii, cu respectarea procedurii prevazute de legile in vigoare.
Art. 34
Litigiile
(1) Litigiile de orice fel aparute intre companie si persoane fizice sau
juridice, romane sau straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de
drept comun din Romania.
(2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre companie si
persoanele juridice, romane sau straine, pot fi solutionate si prin arbitraj,
potrivit legilor in vigoare.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 35
Prevederile prezentului act constitutiv se completeaza cu dispozitiile
legale referitoare la societatile comerciale, cu dispozitiile Legii nr.
31/1990, republicata, ale Codului comercial si ale Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobata si
modificata prin Legea nr. 207/1997, cu modificarile ulterioare.
ANEXA 2
BUNURI PROPRIETATE PUBLICA A STATULUI
aflate in administrarea Regiei Autonome "Administratia Portului
Constanta"
- mii lei -
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Date tehnice Valoarea
crt. -------------------
-------------------------------
Lungimea Suprafata de amortizata ramasa
- m - - mp - inventar
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
--------------------------------------------------------------------------------
PORTUL CONSTANTA
Cheiuri
1. Chei la cap dig de
larg Constanta 95 385.159 1.753
383.406
2. Chei la pinteni
dreapta 60 299.750 1.188
298.562
3. Dana de acostare
nr. 2 - 104,75 m 104,7 130.828 390
130.438
4. Post de acostare
gabare Constanta
Sud 173,5 3.155.773 7.971
3.147.802
5. Chei la bazin nave
militare 400 4.641.020 16.978
4.624.042
6. Chei la bazin nave
tehnice 327 2.331.314 7.386
2.323.928
7. Chei la dana
pentru nave de
pasageri 164 1.776.483 6.748
1.769.735
8. Chei mol dig far
vechi (continuare
dana de pasageri
Ro - Ro Constanta) 823 11.106.226 33.276
11.072.950
9. Chei la danele
0 - 5, chei de
racordare Ro - Ro 691,1 8.092.798 16.804 8.075.994
10. Chei la danele
6 - 7 189,75 2.306.755 4.790
2.301.965
11. Chei de racordare
la dana 7 (dana 8) 98,65 869.388 1.803
867.585
12. Chei la cap est si
prelungire danele
9 - 10 166,16 1.436.105 2.977
1.433.128
13. Chei la bazin
salupe (langa gara
maritima) 80 19.466 0
19.466
14. Chei la danele
11 - 12 279,5 269.416 5.330
264.086
15. Chei la danele
13 - 16 490 655.896 12.989
642.907
16. Chei la danele
17 - 19 329 275.263 5.451
269.812
17. Chei la danele
20 - 22 346 197.443 3.890
193.553
18. Chei la danele
23 - 24 282 288.477 5.713
282.764
19. Chei la mol 1,
danele 30 - 33 si
danele 42 - 43 500 11.066.937 38.787
11.028.150
20. Chei la mol 2,
danele 30, 37 -
39 - 40 - 43p 1.004 6.656.713 21.684
6.635.029
21. Post de acostare
petrolier 2 la
dana 31 (chei) 315 2.978.144 11.536
2.966.608
22. Chei la danele
33 - 34 - 35 576 5.949.745 20.619
5.929.126
23. Constructie
acostare mol 2,
cheiuri la danele
35 - 36 410 447.016 1.399
445.617
24. Chei la danele
43p - 46 784 8.104.721 30.784
8.073.937
25. Chei la danele
47 - 50 878 8.198.728 29.994
8.168.734
26. Chei si bazin
pentru salupe (cap
mol III) 70 254.078 895
253.183
27. Chei la danele 51
si 52 464,52 4.230.183 16.674
4.213.509
28. Chei la dana 53,
colt cu dana 52 27 302.892 1.150
301.742
29. Chei la dana 53 225,9 2.111.203 8.950
2.102.253
30. Chei la danele
54 - 55 - 60 690,3 5.190.074 15.597
5.174.477
31. Chei la danele
56 - 57 - 59 686 6.616.838 27.054
6.589.784
32. Chei la dana 58 180 1.709.547 6.990
1.702.557
33. Chei partial la
danele 59 - 60 56,4 542.233 2.137
540.096
34. Chei la dana 61 260 3.553.453 47.046
3.506.407
35. Chei la dana 62 240 2.357.651 32.688
2.324.963
36. Chei vertical la
dana 63, 220 m 220 2.177.856 32.055
2.145.801
37. Chei la danele
64 - 65 447 2.739.859 12.472
2.727.387
38. Chei la danele
66 - 68 597 5.137.577 22.572
5.115.005
39. Chei la cap dig de
sud - dana 69 188,75 4.356.567 19.141
4.337.426
40. Chei la dana 70 254 2.951.649 12.068
2.939.581
41. Chei la danele
71 - 72 382 4.789.796 18.879 4.770.917
42. Chei la dana 73 317 5.977.605 21.091
5.956.514
43. Chei + bazin la
danele 74 - 77 725 47.275 13.826.370 47.088
13.779.282
44. Chei la dana 78 276 5.463.864 12.005 5.451.859
45. Chei duc d'Albi.
Zona de acces la
dana 79p 129 3.623.416 7.989
3.615.427
46. Post provizoriu
punct acostare
petrolier 1500 la
dana 79p (chei) 122,5 9.624.255 28.923
9.595.332
47. Chei fundat la
-19 m. Zona de
acces la canal
350 m; danele
79p - 80p 350 9.379.146 20.678
9.358.468
48. Chei fundat la
-19 m; dane de
minereu Constanta
260 m; danele
80p - 81 408 14.907.819 40.413
14.867.406
49. Chei fundat la
-16,50 m; dane
minereu Constanta;
dana 82 283,5 12.191.653 31.902
12.159.751
50. Chei fundat la
-14,5 m pentru
nave mineralier 501,5 8.892.902 55.144
8.837.758
51. Chei fundat la
-14,5 m; post de
transbordare
minereu 355,5 10.035.845 27.739
10.008.106
52. Chei de legatura
intre platforma 0
si estacada 31;
danele 89 - 90 570,3 2.081.587 0
2.081.587
53. Chei
infrastructura
traversare canal
dana 90 - 91 222 1.387.789 0 1.387.789
54. Puncte de acostare
barje (chei -18m,
pile independente) 905,25 2.021.015 0
2.021.015
55. Chei fluvial
tronson a + b.
Zona de acces pe
canal la dana
94 - 96 726,04 9.561.239 24.639
9.536.600
56. Chei la dana
97 - 103 (tronson
C1, C2, D1, D2 si
racord sud) 1.561,9 8.417.360 22.062
8.395.298
57. Chei la bazin Port
lucru, laturile de
nord si vest 454,6 3.614.825 7.590
3.607.235
58. Chei sector
agregate. Zona de
acces la canal
Port lucru
(latura vest
bazin) 194,25 2.033.138 5.150
2.027.988
59. Chei Port lucru,
laturile de sud si
est 1.100 7.265.874 21.744
7.244.130
60. Chei adiacent mol
I S (danele
105 - 107) 490,71 1.556.533 0
1.556.533
61. Chei fundat la
-7,2 m, dane
minereu port
260 m; danele
108 - 110p 260 4.090.889 8.594
4.082.295
62. Chei fundat la
-9 m. Zona de
acces la canal
61 m; dana 110p 61 955.812 2.009 953.803
63. Chei fundat la
-11,5 m. Zona de
acces la canal
122 m; dana 111p 122 1.919.570 4.032
1.915.538
64. Chei fundat la
-14,5 m. Zona de
acces la canal
622 m; danele
111p - 114 622 9.786.677 20.559
9.766.118
65. Chei latura est
mol I S; danele
115 - 118 1.192 24.265.767 53.007
24.212.760
66. Chei latura vest
mol II S; danele
121 - 122p 285,65 18.782.691 16.379
18.766.312
67. Chei bazin feribot 233 16.142.160 0
16.142.160
68. Chei cap mol II S
(124 - 125) 429 15.621.455 0
15.621.455
69. Chei latura est
mol II S 1.074 16.046.902 0
16.046.902
70. Dig protectie
feribot 1.100 2.318.741 0
2.318.741
TOTAL CHEIURI: 372.453.319 1.045.345 371.408.564
Bazine
71. Bazin la dana
pentru nave de
pasageri 5.000 37.369 117
37.252
72. Lucrari de
adancire bazine
Port Constanta,
danele 0 - 10 239.000 12.104.273 33.913
12.070.360
73. Bazinele I si IV,
etapa I; danele
31 - 33 si
64 - 65 173.000 7.262.648 30.238
7.232.410
74. Amenajari portuare
excavatii in bazin
la dana 34 40.000 1.097.390 3.680
1.093.710
75. Bazinele 1 si 2,
partial amenajari
interioare, etapa
a IV-a; danele
36 - 38p si
40 - 43p 290.000 3.636.564 11.337
3.625.227
76. Bazine - bazin
manevra (P) 5.000 2.723.546 7.368
2.716.178
77. Bazin C4HA. Bazin
manevra (P) 4.000 338.742 916
337.826
78. Bazin la danele
45 - 48 (P);
danele 49 - 52 (P) 40.000 1.385.168 4.347
1.380.821
79. Bazine si
teritorii, etapa
a II-a; danele
54 - 60 si
66 - 70 320.000 4.154.300 4.660
4.149.640
80. Bazin la dana 61,
13.000 mp, latime
50 m 13.000 2.081 152
1.929
81. Bazin la danele
62 - 63 23.000 3.735 273
3.462
82. Dragaje in bazin
la dana 78 pentru
spalare-degazare 30.000 945.486 2.289
943.197
83. Senal de acces la
post acostare
petroliere 300 94 ha 67.301.194 156.378
67.144.816
84. Bazin la dana
minereu 80 4 ha 2.563.561 5.972
2.557.589
85. Bazin la danele
minereu 81 - 82 16,5 ha 33.165.970 88.747
33.077.223
86. Bazin la danele
minereu 83 - 84
(P) 9 ha 10.776.739 28.112
10.748.627
87. Bazin la post de
transbordare
minereu la dana
85 (P) 5,3 ha 7.468.068 19.481
7.448.587
88. Canal de legatura
intre bazin
fluvio-maritim si
dane minereu 7 ha 9.985.755 33.275
9.952.480
89. Bazin nave
fluviale la
danele 99 - 100
(P) 4,8 ha 1.005.617 0
1.005.617
90. Dragaj bazin gura
C.D.M.N. 35 ha 2.591.758 6.382
2.585.376
91. Bazin Agigea PL 45 ha 9.657.248 26.169
9.631.079
TOTAL BAZINE: 178.207.212 463.806
177.743.406
Diguri
92. Dig de larg far
alb km 1 + 700 1.700 58.663.727 194.882 58.468.845
93. Dig de larg
Constanta 2.554m 2.554 19.498.971 158.885
19.340.086
94. Digul de sud de la
pintenii de
intrare 222 2.273.317 12.404
2.260.913
95. Dig de larg P1 -
dana 0 940 912.436 3.308
909.128
96. Protectie
impotriva
valurilor P1 900 6.005.013 18.663
5.986.350
97. Dig de adapostire
port transbordare
minereu 750 428.118 3.121
424.997
98. Dig de sud 2.160 32.561.433 72.103
32.489.330
99. Amenajare gura
pereu la malurile
nord si sud 820 4.948.443 23.789
4.924.654
TOTAL DIGURI: 125.291.458 487.155
124.804.303
Teritorii
100. Teritoriu la dana
de acostare nr. 2;
4.174 mp 4.174 4.551 21
4.530
101. Umpluturi la digul
de larg la dana 0 13.500 5.696.707 0
5.696.707
102. Teritoriu in
dreptul danelor
17 - 18; 24.425 mp 24.425 1.683.593 0
1.683.593
103. Teritoriu in
dreptul danei 19;
3.000 mp 3.000 1.533 0
1.533
104. Teritoriu sector
betonaj Poarta 3;
29.000 mp 29.000 11.496 0
11.496
105. Extindere Port
Constanta, etapa
a IV-a; danele
31 - 43 214.000 14.508.644 0
14.508.644
106. Teritoriu etapa a
III-a, danele
44 - 52, radacina
mol III 718.255 40.075.048 1.153
40.073.895
107. Teritoriu etapa a
II-a, mol IV,
danele 53 - 63,
radacina mol IV 603.665 16.946.686 0
16.946.686
108. Teritoriu etapa I,
danele 64 - 69
triaj chei fundat
la Portul Nou 1.228.495 9.291.971 21.108
9.270.863
109. Teritorii la
danele de minereu
15 ha 150.000 20.160.820 0
20.160.820
110. Umpluturi in
teritoriu mol
adiacent mol I S 10.000 45.045 0
45.045
111. Teritorii
Constanta Sud,
zona triaj feribot 1.687.620 74.520.421 0
74.520.421
112. Teritoriu
Constanta Sud, dig
retinere nord-sud 42.600 52.657.610 0
52.657.610
113. Teritorii Port
Constanta
Sud - Agigea.
Port lucru 230.000 3.030.823 0
3.030.823
114. Teritorii
Constanta Sud,
mol I 347.000 16.734.902 0
16.734.902
115. Teritorii
Constanta Sud -
dig de retinere
limitare incinta 6.803.835 0
6.803.835
116. Teritorii
Constanta Sud -
dig de retinere
limitare incinta 6.860.510 0
6.860.510
117. Teritorii
Constanta Sud -
dig de retinere
incinta nord 38.267.248 0
38.267.248
118. Teritorii dig
retinere benzi
transportoare 562.646 0
562.646
119. Dig zona de acces
la canal 700 38.510.624 101.108
38.409.516
TOTAL TERITORII: 346.374.713 123.390
346.251.323
Drumuri
120. Drum - stradele
dana 0 26,2 1.539 22
1.517
121. Drum pompieri
militari stadion
D0 - D6 1.334,5 85.724 1.009
84.715
122. Platforma dana 8 762 12.201 205
11.996
123. Platforma vehicule
D6 - D7 807,05 7.981 208
7.773
124. Drum AX mol
genovez - spate
Prodexport D8 369,2 39.165 441
38.724
125. Platforma
autovehicule Gara
maritima D11 34 7.736 125
7.611
126. Drum Poarta 1 -
Gara maritima drum
principal D11 8.626 85.008 2.290
82.718
127. Drum pasaj danele
6 - 7, spate Gara
maritima,
Policlinica
D11 - D12 388 88.219 1.039
87.180
128. Drum spate
rezervor
combustibil D12 -
Poarta 1 347 60.775 716
60.059
129. Platforma vehicule
D13 - D16 2.255 11.289 398
10.891
130. Drum Poarta 1 -
mol nou spate
magazie, danele
13 - 16 725 140.620 1.657
138.963
131. Drum zona uzinei
de reparatii D12,
Poarta 2 780 226.408 2.830
223.578
132. Drum hala de
revizie mecanizata
D13, Poarta 2 152 19.463 172
19.291
133. Drum din soseaua
principala -
Poarta 2,
D14 - D15 235 21.654 590
21.064
134. Drum Poarta 2 -
betonaj - Triaj
C.F.R. - pasaj
superior 1.061 28.026 373
27.653
135. Drum nr. 8, 9, 9A,
12A, in jurul
antrepozitelor
zona Bursa noua
D15 540 77.727 747
76.980
136. Drum zona betonaj
intre drum 5 si 6 49,5 7.758 77
7.681
137. Drum zona betonaj
intre drum 5 si
11, zona Triaj
C.F.R. 174 25.562 246
25.316
138. Drum Bursa noua -
garaj mecanizare 168 6.114 167
5.947
139. Drum zona grup
scolar - zona
Bursa mare 46,62 5.805 57
5.748
140. Drum in jurul
grupului scolar -
zona Bursa noua 186 20.632 204
20.428
141. Drum Bursa noua -
sosea principala 160 4.390 178
4.212
142. Drum zona grup
social - Poarta 3 950 61.065 576
60.489
143. Drum sosea
centura - Poarta
3bis 154 6.819 69
6.750
144. Drum Poarta 3
(serpentina) 513 406 149
257
145. Drum Poarta 3 - la
depou C.F.R. 622 36.922 365
36.557
146. Drum pompieri
militari stadion -
Poarta 2bis -
Poarta 3 509 119.978 2.792
117.186
147. Drum spate Birou
central - pasaj
nivel D17 29 18.098 179
17.919
148. Drum de la uzina
D16 sub estacada
D19 - 24 262,8 8.214 878
7.336
149. Drum din sosea
principala -
Birou central
siloz D17 110 3.499 848
2.651
150. Drum in zona
silozurilor 344 56.299 557
55.742
151. Drum intre PCI -
mol nou 1.718 264.157 3.111
261.046
152. Drum D19 - D20 133,8 16.803 104
16.699
153. Drum danele
20 - 25 81 1.653 45
1.608
154. Drum D20 - spate
magazie beton - 234 16.673 287
16.386
D20 - D21 -
hangar 2 - D20 -
D21
155. Drum legatura
platforma D25 -
D27 in mijlocul
liniei 3 262,6 27.329 412
26.917
156. Drum intre
magaziile 1 si 3
Ceremag 39 5.588 57
5.531
157. Drum intre magazia
3 Ceremag - Raion
manipulare marfuri 40,4 5.641 56
5.585
158. Drum fundatie
piatra sparta si
imbracaminte langa
SNC 3.840 612.662 3.983
608.679
159. Drum de exploatare
pasaj Poarta 5 -
SN - mol I 1.743 603.883 2.769
601.114
160. Drum exploatare la
sud si vest de
Petromin, dana
35 - D43 375 96.948 372
96.576
161. Drum la intrarea
nr. 5 Poarta 5 751,9 655.899 3.736
652.163
162. Drum de acces si
legatura pasaj
baza tehnica 875 1.061.296 4.839
1.056.457
163. Deviere drum D6,
radacina mol III,
Poarta 6 3.516 420.856 2.474
418.382
164. Drum in zona pasaj
curba mare 200 m,
Poarta 6 538 691.966 3.155
688.811
165. Drum D8 de acces
la pod basculant
D6 - D8, Poarta 6 1.059 122.770 853
121.917
166. Drum de legatura
Poarta 6 la digul
de sud Agigea 4,6 1.194.454 6.073
1.188.381
167. Drum D2 la danele
66 - 67 342,8 158.211 1.182
157.029
168. Drum D1 mol nou
D79 - D84 2.491 661.539 4.690
656.849
169. Racord drum faleza
Poarta 6, 1.450 m
D80 - D84 1.450 1.254.111 4.817
1.249.294
170. Drum de acces chei
Ro-Ro 912 237.709 646
237.063
171. Drum mol I S - mol
I S 146 137.508 0
137.508
172. Drum Poarta 9 841 612.575 0
612.575
173. Drum de intrare in
Eforie Nord 188,81 5.082.718 17.308
5.065.410
TOTAL DRUMURI: 15.238.045 81.133
15.156.912
Pasaje
174. Rampa de coborare
frigorifer 64.860 2.005
62.855
175. Rampa de coborare
Chimpex 64.860 2.005
62.855
176. Rampa de coborare
IEP-MIN 64.860 2.005
62.855
177. Pasarela Poarta 3 234,32 680.722 5.351
675.371
178. Pasaj rutier
Poarta 4 51,2 629.056 1.495
627.561
179. Pasaj baza tehnica
Poarta 5 372 1.929.072 5.259
1.923.813
180. Pasaj mol 3 - 4 -
5 1.020 7.675.106 25.635 7.649.471
181. Pasaj curba mare
Port Nou,
Poarta 6 49,38 168.362 1.087
167.275
182. Prelungire pasaj
curba mare,
Poarta 6 61 471.406 1.642
469.764
183. Pasaj de intrare
in Eforie Nord
(DN 39) 57 2.771.976 6.601
2.765.375
TOTAL PASAJE: 14.520.280 53.085
14.467.195
TOTAL PORTUL
CONSTANTA: 1.035.060.453 2.253.914
1.032.806.539
PORTUL TOMIS
1. Dig de nord Port
Tomis 178,5 593.611 2.854
590.757
2. Dig de sud-est
Port Tomis 365,54 1.601.998 6.536 1.595.462
3. Muzoare intrare
Port Tomis 98 250.908 1.169
249.739
4. Chei Port Tomis 496,5 126.561 627
125.934
5. Chei Port Tomis 382 160.436 765 159.671
6. Bazin Port Tomis 10,7 ha 361.972 1.645
360.327
7. Far verde Port
Tomis 15.543 201
15.342
8. Far rosu Port
Tomis 15.543 201
15.342
TOTAL PORTUL
TOMIS: 3.126.572 13.998
3.112.574
PORTUL MIDIA
1. Chei (de la CRPO
Tulcea) 525 8.408.400 0 8.408.400
2. Chei (dana animale
vii + CRPO) (P) 350 3.861.058 0
3.861.058
3. Chei Port Midia,
dana transbordare
amoniac 204,15 3.509.724 5.961
3.503.763
4. Chei Port Midia
(dana marfuri
generale) 203 2.296.727 6.064
2.290.663
5. Bazin Midia -
animale vii 56.304 5.813.808 0
5.813.808
6. Bazin Midia - CRPO 135.765 3.042.682 0
3.042.682
7. Dragaj bazin Midia
- senal acces 30 ha 10.192.263 29.684
10.162.579
8. Bazin Port Midia,
dana transbordare
amoniac 15 ha 7.345.233 13.121 7.332.112
9. Diguri Midia -
limitare teritoriu 1.932 6.342.457 0
6.342.457
10. Diguri Midia, dana
transbordare
amoniac 765 3.246.378 6.886
3.239.492
11. Dig de larg Midia 2.770 44.388.008 120.615
44.267.393
12. Dig de sud Midia 4.020 42.522.036 110.248
42.411.788
13. Far rosu 126.965 659
126.306
14. Far verde 123.321 640
122.681
15. Far portocaliu 141.955 735
141.220
16. Teritoriu Port
Midia 137.500 mp 137.500 2.138.136 0
2.138.136
17. Teritoriu Port
Midia 80.000 mp 80.000 2.392.308 0
2.392.308
18. Drum Port Midia
tronson 4 4.852 347.283 5.090
342.193
19. Drum Port Midia 2.876 1.109.845 1.464
1.108.381
TOTAL PORTUL
MIDIA: 147.348.587 301.167
147.047.420
PORTUL MANGALIA
1. Constructii
acostare Mangalia 2.281.435 6.700
2.274.735
2. Bazin Mangalia 5,1 ha 4.884.819 11.504
4.873.315
3. Dig de larg
Mangalia 524,07 29.572.667 86.452
29.486.215
4. Teritoriu Port
Mangalia 62.000 2.732.448 0
2.732.448
TOTAL PORTUL
MANGALIA: 39.471.369 104.656
39.366.713
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL: 1.242.032.155 2.673.735
1.239.358.420