HOTARARE Nr. 520 din 26 iulie 1991
privind salarizarea personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos
Galati
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 173 din 22 august 1991
In baza prevederilor Legii salarizarii,
Guvernul Romaniei hotaraste:
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Salarizarea personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos
Galati se face tinind seama de specificul activitatii desfasurate.
(2) Pentru munca prestata, fiecare salariat are dreptul la un salariu care
se stabileste la incheierea contractului individual de munca, in limitele
prevazute in prezenta hotarire.
Art. 2
(1) Salariile personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos
Galati cuprind:
- salariul de baza, care se stabileste in raport cu raspunderea si
complexitatea sarcinilor, precum si cu nivelul de pregatire necesar functiei
ocupate;
- sporuri la salariul de baza: pentru vechimea in munca si in functie de
rezultatele obtinute; pentru conditiile in care se desfasoara activitatea;
pentru munca desfasurata peste programul normal de lucru; pentru munca in
timpul noptii;
- premii pentru rezultate deosebite in activitatea individuala, precum si
un premiu anual pentru contributia la realizarile pe ansamblul unitatii.
(2) Pe linga drepturile de salarii se pot acorda si alte drepturi si
facilitati, reglementate prin acte normative specifice.
CAP. 2
Salarii de baza
Art. 3
(1) Personalul din cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati
cuprinde in structura sa muncitori, personal de specialitate si administrativ.
(2) Salariile de baza pentru personalul de executie sint diferentiate pe
functii si, in cadrul fiecarei functii, pe grade profesionale sau trepte
profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta profesionala
sint stabilite pe 2 - 4 gradatii.
(3) Salariile de baza pentru personalul de conducere - sef birou, sef
atelier, sef serviciu, sef sectie, director si director general, adjunctii si
asimilatii acestora, prevazute in anexele la prezenta hotarire - sint cele
corespunzatoare functiei de executie, gradului sau treptei profesionale si
gradatiei detinute, la care se adauga o indemnizatie de conducere care face
parte din salariul de baza, diferentiata in raport cu raspunderea functiei de
conducere indeplinite, de marimea subunitatilor sau compartimentelor, precum si
de ponderea muncii de conducere fata de activitatea de executie pe care o
realizeaza. Atributiile functiilor de executie se stabilesc de consiliul de
administratie al Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati sau comitetul
director al filialei, dupa caz. Indemnizatia de conducere se stabileste anual
de conducatorul unitatii sau, dupa caz, al organului care il numeste in functia
de conducere, in raport cu rezultatele obtinute si cu raspunderea ce revine
functiei de conducere.
(4) Ponderea functiilor de conducere nu poate depasi 15% din totalul
personalului regiei si se stabileste de consiliul de administratie al
Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati.
(5) Salariile de baza prevazute in anexele la prezenta hotarire sint
valabile pentru anul 1991.
(6) Diferentierea subunitatilor pe grade de organizare se face in raport cu
criteriile stabilite de consiliul de administratie al Administratiei fluviale a
Dunarii de Jos Galati.
(7) Salariul de baza se acorda personalului in raport cu timpul efectiv
lucrat pentru realizarea integrala a sarcinilor de serviciu.
(8) Pentru rezultatele deosebite obtinute in activitatea desfasurata, cel
mult 5% din personalul regiei incadrat in functii de specialitate poate primi
un salariu de merit mai mare cu pina la 15% fata de salariul de baza prevazut
la gradatia sau treapta la care este incadrat.
(9) Persoanele care beneficiaza de astfel de salarii, precum si nivelul
concret al salariului, in limitele prevazute mai sus, se stabilesc de consiliul
de administratie, pe baza criteriilor elaborate de catre acesta.
(10) Activitatea persoanelor respective se analizeaza in fiecare an si, in
raport cu rezultatele obtinute, se stabileste mentinerea sau retragerea
salariului de merit.
Art. 4
(1) Trecerea personalului in gradatia imediat superioara se face o data pe
an pentru intregul personal, de regula la inceputul anului bugetar, la
propunerea sefului compartimentului din care face parte personalul respectiv,
cu aprobarea consiliului de administratie sau a comitetului director al
filialei, dupa caz. Pentru persoanele care ocupa functii de conducere, trecerea
in gradatia imediat superioara se face de organul care aproba numirea in aceste
functii.
(2) Vechimea minima necesara pentru trecerea in gradatia imediat superioara
este de doi ani. La trecerea in gradatia imediat superioara se tine seama de
calitatile profesionale concretizate prin rezultatele obtinute in activitatea
profesionala, notate cu calificativul "bun" sau "foarte
bun" in anul precedent.
(3) Angajarea si avansarea in functii, grade, trepte profesionale sau
categorii se fac prin concurs, in raport cu competenta profesionala si
rezultatele obtinute in activitate. Incadrarea la avansarea in functie se face
la gradatia 1 sau la o gradatie care sa ii asigure o crestere de o clasa de
salarizare, iar in categorii, la nivelul minim al categoriei respective.
(4) Vechimea minima in grad sau treapta profesionala pentru avansarea in
gradul sau treapta imediat superioara este de cel putin 2 ani. Fac exceptie de
la aceasta prevedere persoanele incadrate in functiile prevazute in anexele la
prezenta hotarire cu salariu de debutant.
(5) In mod exceptional, pentru cadre de o deosebita valoare, consiliul de
administratie poate aproba nominal prezentarea la concurs pentru avansare in
gradul sau treapta profesionala imediat superioara, fara indeplinirea conditiei
de vechime de la alineatul precedent.
(6) Conditiile privind angajarea si avansarea in functii, grade, trepte
profesionale sau categorii se stabilesc de consiliul de administratie.
Art. 5
Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele: "foarte
bun", "bun", "satisfacator" sau "slab".
CAP. 3
Sporuri la salariul de baza
Art. 6
(1) Pentru vechimea in munca si rezultatele obtinute salariatii beneficiaza
de un spor de vechime de pina la 15% calculat la salariul de baza corespunzator
timpului efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
------------------------------------------------------------
Transe de vechime in munca Cota din salariul de baza
------------------------------------------------------------
intre 3 si 5 ani 3%
de la 5 la 10 ani 6%
de la 10 la 15 ani 9%
de la 15 la 20 ani 12%
peste 20 ani 15%
------------------------------------------------------------
(2) Trecerea intr-o transa superioara de vechime in munca pentru acordarea
sporului se face numai in cazul persoanelor care in ultimii 2 ani au obtinut
cel putin calificativul "bun".
(3) In vechimea in munca ce se ia in considerare pentru acordarea sporului
de vechime nu se includ perioadele cit persoana respectiva a obtinut
calificativul "slab".
(4) Sporul corespunzator vechimii in munca calculat potrivit alin. 2 si 3
se plateste cu incepere de la 1 al lunii urmatoare aceleia in care s-a implinit
vechimea in munca, prevazuta in transa respectiva.
Art. 7
In raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea pot fi acordate
urmatoarele categorii de sporuri:
1. Sporul pentru conditii grele de munca - in procent de pina la 15% din
salariul de baza al personalului care lucreaza in conditii de efort fizic
ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau scazute, in mediu umed si alte
conditii de mediu deosebite sau nedorite, trepidatii si altele asemenea, unde
angajarea fortei de munca se face cu dificultate.
Personalul navigant din sala masinilor navelor, pe timpul cit desfasoara
activitatea legata de functionarea navei, precum si scafandrii, pe timpul
imersiunilor, vor beneficia de salarii tarifare mai mari pentru conditii grele
de munca, cu pina la 25% .
2. Sporul de izolare - in procent de pina la 20% din salariul de baza
corespunzator timpului lucrat in locurile de munca respective pentru:
a) personalul ce deserveste statiunile de supraveghere si dirijare a
navigatiei: Ceatal Ismail, Ceatal Sfintu Gheorghe, Izvoarele, Unirea;
b) personalul care realizeaza lucrari de constructii-montaj sau de
intretinere si reparatii constructii hidrotehnice speciale - inclusiv
dirigintii de santier -, situate in afara localitatilor din sectorul Dunarii
maritime, aval de mila marina 34;
c) personalul care deserveste Farul de aterizare Sulina.
3. Sporul pentru conditii nocive - in cuantum de pina la 455 lei pentru
personalul care isi desfasoara activitatea in locurile de munca unde sint
depasite concentratiile de noxe maxime admise de normele de protectie a muncii.
Sporul se acorda pe baza determinarilor efectuate anual de organele de
specialitate.
Unitatea are obligatia de a imbunatati conditiile de munca pentru reducerea
continua a noxelor de la locurile de munca.
4. Sporul pentru conditii periculoase - in procent de pina la 15% din
salariul de baza al personalului de la locurile de munca la care se mentine un
anumit grad de pericol, riscul de accidentare.
5. Sporul pentru munca desfasurata peste programul normal de lucru
a) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru se compenseaza
cu timp liber corespunzator. Daca munca astfel prestata nu a putut fi
compensata cu timp liber corespunzator, orele suplimentare se vor salariza cu
un spor din salariul de baza astfel:
- 50% din salariul de baza pentru primele 2 ore de depasire a duratei
normale a zilei de lucru;
- 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare.
Cu spor de 100% se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptaminal
sau in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu
se lucreaza.
Munca peste durata normala poate fi prestata si sporurile prevazute la
alin. 1 se pot plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa
de conducatorul institutiei respective, fara a depasi 120 ore anual. In cazuri
cu totul deosebite, consiliul de administratie poate aproba efectuarea orelor
suplimentare si peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 ore anual. Aprobarea
efectuarii orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor.
b) Munca prestata de personalul navigant si auxiliar imbarcat pe navele
maritime, fluviale, de navigatie interioara, precum si de personalul din
activitatile de reparatii - intretinere nave, interventii si salvare navala, in
simbata libera, in ziua de duminica sau de sarbatori legale, in cadrul
schimbului normal de munca stabilit potrivit graficului de lucru, se plateste
cu un spor de 100% din salariul tarifar.
Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru, precum si cele
efectuate in zilele de sarbatori legale si in celelalte zile in care, potrivit
dispozitiilor legale, nu se lucreaza, care nu au putut fi compensate cu timp
liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau, prin cumulare, intr-o
perioada de cel mult 12 luni de la intoarcerea navei din cursa, se platesc cu
un spor de 100% din salariul tarifar, indiferent de numarul de ore suplimentare
efectuate si fara limitarea acestora.
6. Sporul pentru timpul lucrat in cursul noptii - in procent de 25% din
salariul de baza corespunzator timpului efectiv lucrat de personalul care
desfasoara activitate intre orele 22 - 6, daca timpul astfel lucrat reprezinta
cel putin jumatate din programul de lucru.
7. Indemnizatia de scufundare - in cuantum de 75 lei/ora de scufundare
pentru activitatea in imersiune.
Art. 8
(1) Categoriile de personal, locurile de munca, conditiile concrete de
acordare si cuantumul fata de salariul de baza pentru toate categoriile de
sporuri se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administratie al
Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati.
(2) Sporurile pentru conditiile grele de munca, pentru conditii nocive sau
periculoase se acorda proportional cu timpul cit personalul a lucrat in
conditiile respective.
Art. 9
Totalul sumelor incasate de un salariat pentru orele suplimentare efectuate
si sporurile acordate nu poate depasi un salariu de baza lunar corespunzator
incadrarii fiecaruia.
CAP. 4
Premii
Art. 10
(1) Pentru premierea in cursul anului a salariatilor din cadrul
Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati care au realizat sau au participat
direct la obtinerea unor rezultate valoroase in activitate se poate constitui
un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de 2% asupra fondului de
salarii prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli al acestora.
(2) Sumele neconsumate din aceste fonduri pot fi utilizate in lunile
urmatoare, in cadrul aceluiasi an bugetar.
Art. 11
(1) Pentru activitatea desfasurata, personalul din cadrul Administratiei
fluviale a Dunarii de Jos Galati beneficiaza la sfirsitul anului calendaristic
de un premiu anual de pina la un salariu mediu lunar de baza realizat in anul
pentru care se face plata.
(2) Consiliul de administratie poate reduce sau anula premiul anual in
cazul salariatilor care in cursul anului au desfasurat o activitate profesionala
slaba sau necorespunzatoare ori au avut abateri pentru care au fost sanctionati
disciplinar.
CAP. 5
Forme de salarizare
Art. 12
(1) In cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati se aplica
formele de salarizare in regie, acord direct sau acord indirect, care se
stabilesc de consiliul de administratie sau de comitetul director al
subunitatii, dupa caz.
(2) Pot fi salarizati in acord indirect muncitorii a caror activitate
influenteaza direct si nemijlocit rezultatele muncitorilor care lucreaza in
acord direct, pe care ii deservesc.
(3) Tarifarea lucrarilor executate in acord direct se face in functie de
normele de munca pe unitatea de produs sau lucrare si de categoria de incadrare
a lucrarilor respective prevazute in indicatoarele tarifare de calificare.
(4) Muncitorii care executa, in acord individual, lucrari de categorii
superioare incadrarii lor sint salarizati corespunzator tarifelor lucrarilor
efectuate.
(5) Pentru muncitorii care lucreaza in acord colectiv repartizarea sumelor
cuvenite in acord se face in raport cu salariul de baza corespunzator timpului
efectiv lucrat.
CAP. 6
Alte drepturi
A. Numirea temporara, delegarea, detasarea sau trecerea temporara in alta
munca
Art. 13
Persoanele numite temporar intr-un post de conducere vacant care nu a putut
fi ocupat prin concurs sau in locul unei persoane cu functii de conducere care
lipseste temporar din unitate o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice
si care nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva primesc, pe linga
salariul de baza al functiei, gradului sau treptei profesionale in care sint
incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere pe care o preiau.
Numirile temporare pe posturi de conducere vacante se pot face pentru o
perioada de cel mult 6 luni, in cadrul careia se vor organiza noi concursuri
pentru ocuparea acestor posturi.
Art. 14
(1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca
persoana in cauza isi pastreaza functia, gradul sau treapta profesionala si
salariul avute anterior.
(2) Cind detasarea sau trecerea temporara in alta activitate se face la o
munca la care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecuta
temporar in alta munca are dreptul la acest salariu, in conditiile prevazute de
lege.
(3) Pe perioada detasarii sau trecerii temporare in alta munca salariatii
primesc, pe linga salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) sau (2), si
celelalte drepturi ce se acorda personalului de la locul de munca respectiv.
(4) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare in
alta munca se suporta de unitatea unde personalul respectiv isi desfasoara
activitatea.
B. Drepturi in cazul mutarii in alta localitate
Art. 15
(1) Personalul mutat in cadrul regiei in alta localitate are dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale,
precum si pentru gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza lunar;
c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza lunar,
pentru fiecare membru de familie;
d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea sa.
(2) De drepturile prevazute la alin. (1) beneficiaza si persoanele
solicitate sa fie transferate in alta subunitate, intr-o localitate diferita
decit cea de domiciliu, daca in documentul de solicitare a transferului s-a
facut aceasta mentiune. Plata drepturilor respective se suporta de unitatea la care
se face transferul.
Art. 16
(1) La incadrarea in alta localitate decit cea de domiciliu, in primul an
de activitate dupa absolvirea studiilor, personalul de specialitate beneficiaza
de o indemnizatie de instalare echivalenta cu un salariu de baza corespunzator
functiei, gradului sau treptei profesionale in care urmeaza a fi incadrat.
(2) La incadrare, in primul an de activitate dupa absolvirea studiilor, in
cadrul subunitatii Administratiei fluviale a Dunarii de Jos din Sulina,
personalul cu pregatire superioara beneficiaza de o indemnizatie de instalare
echivalenta cu doua salarii de baza, corespunzator functiei pe care urmeaza a
fi incadrat.
(3) Persoanele care beneficiaza de indemnizatia de instalare si care
ulterior au demisionat sau li s-a desfacut contractul de munca din motive
imputabile, inainte de implinirea unui an sau doi, dupa caz, de la instalare
vor restitui, in conditiile legii, indemnizatia primita, calculata proportional
cu perioada ramasa pina la expirarea termenului.
Art. 17
Personalul care, potrivit reglementarilor specifice, este obligat sa
locuiasca in incinta unitatii sau in locuintele de serviciu ale acesteia, este
scutit de plata chiriei.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 18
(1) La aplicarea prezentei hotariri, conducerea unitatii va proceda la
reincadrarea personalului pe noile functii, grade si trepte profesionale,
precum si pe gradatii sau categorii, astfel ca noul salariu de baza sa nu fie
inferior salariului tarifar avut. La reincadrare, conducerea unitatii va tine
seama de competenta profesionala reflectata in rezultatele obtinute pina la
data respectiva.
(2) Prevederile art. 10 si 11 se vor aplica incepind cu anul 1992. Pentru
1991 se vor acorda premii anuale in limita unui fond de 3% din fondul de
salarii realizat.
Art. 19
Sumele necesare pentru plata salariilor de baza stabilite in urma
reincadrarii personalului, impreuna cu sporurile, premiile si celelalte
drepturi trebuie sa se incadreze in alocatia bugetara stabilita cu aceasta
destinatie si in veniturile proprii.
Art. 20
(1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor,
acordarea gradatiilor, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se
stabilesc potrivit prevederilor prezentei hotariri este de competenta
consiliului de administratie.
(2) Contestatiile vor fi depuse in termen de 5 zile de la data luarii la
cunostinta.
(3) Organul prevazut la alin. (1) va lua masurile de solutionare a
contestatiilor in termen de 30 de zile.
(4) Impotriva masurii unitatii de modificare unilaterala a salariilor,
stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, cei interesati se pot adresa cu
contestatie la judecatorie, in termen de 30 de zile de la data cind au luat
cunostinta de masura contestata.
Art. 21
Salariile de baza ale personalului din cadrul Administratiei fluviale a
Dunarii de Jos Galati sint prevazute in anexa nr. 2.
Art. 22
Salariile din prezenta hotarire nu cuprind suma fixa acordata sub forma de
indexare si compensatiile pentru cresterea preturilor.
Art. 23
Incalcarea dispozitiilor prevazute in prezenta hotarire atrage, dupa caz,
raspunderea disciplinara, materiala sau penala, potrivit legii.
Art. 24
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarire.
Art. 25
(1) Dispozitiile prezentei hotariri intra in vigoare la 1 aprilie 1991,
data pina la care ramin aplicabile reglementarile privind salarizarea in
vigoare la 1 martie 1991.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotariri orice dispozitii
contrare se abroga.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
ANEXA 1
SALARIILE DE BAZA
corespunzatoare claselor de salarizare si valoarea coeficientului de
ierarhizare utilizate pentru salarizarea personalului din Administratia
fluviala a Dunarii de Jos Galati
------------------------------------------------------
Clase de Salariul Coeficient de
salarizare de baza - lei - ierarhizare
------------------------------------------------------
1. 3.150 1,000
2. 3.400 1,079
3. 3.650 1,158
4. 3.900 1,238
5. 4.150 1,317
6. 4.400 1,397
7. 4.650 1,476
8. 4.900 1,555
9. 5.150 1,635
10. 5.400 1,714
11. 5.650 1,793
12. 5.900 1,873
13. 6.150 1,952
14. 6.400 2,032
15. 6.650 2,111
16. 6.900 2,190
17. 7.150 2,270
18. 7.400 2,349
19. 7.650 2,428
20. 7.900 2,508
21. 8.150 2,587
22. 8.400 2,666
23. 8.650 2,746
24. 8.900 2,825
25. 9.150 2,904
26. 9.400 2,984
27. 9.650 3,063
28. 9.900 3,143
29. 10.150 3,222
30. 10.400 3,301
31. 10.700 3,397
32. 11.000 3,492
33. 11.300 3,587
34. 11.600 3,682
35. 11.900 3,777
------------------------------------------------------
ANEXA 2
SALARIILE DE BAZA
A. Functii de executie
1. Personaj navigant
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Nivelul Nivelul de Limite de Salarii de baza
crt. studiilor complexitate salarizare - lei/luna -
al navei*) pe clase ---------------------------
Gradatii
---------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
1. Comandant
instructor,
sef mecanic
instructor S I 30 - 33 10.400 10.700 11.000 11.300
2. Comandant
instructor,
sef mecanic
instructor M I 26 - 29 9.400 9.650 9.900 10.150
3. Comandant S I 30 - 33 10.400 10.700 11.000 11.300
II 26 - 29 9.400 9.650 9.900 10.150
III 22 - 25 8.400 8.650 8.900 9.150
IV 18 - 21 7.400 7.650 7.900 8.150
4. Capitan M I 26 - 29 9.400 9.650 9.900 10.150
II 22 - 25 8.400 8.650 8.900 9.150
III 18 - 21 7.400 7.650 7.900 8.150
IV 14 - 17 6.400 6.650 6.900 7.150
V 10 - 13 5.400 5.650 5.900 6.150
5. Sef mecanic S I 28 - 31 9.900 10.150 10.400 10.700
II 24 - 27 8.900 8.950 9.400 9.650
III 20 - 23 7.900 8.150 8.400 8.650
IV 16 - 19 6.900 7.150 7.400 7.650
6. Sef mecanic M I 24 - 27 8.900 9.150 9.400 9.650
II 20 - 23 7.900 8.150 8.400 8.650
III 16 - 19 6.900 7.150 7.400 7.650
IV 12 - 15 5.900 6.150 6.400 6.650
V 8 - 11 4.900 5.150 5.400 5.650
7. Capitan
secund, sef
mecanic
secund, sef
electrician S I 24 - 27 8.900 9.150 9.400 9.650
8. Ofiter
punte,
ofiter
mecanic,
ofiter
electrician
II S I 21 - 23 8.150 8.400 8.650 -
II 18 - 20 7.400 7.650 7.900 -
9. Ofiter
punte,
ofiter
mecanic,
ofiter
electrician
III
Ofiter RTG S I 18 - 20 7.400 7.650 7.900 -
II 15 - 17 6.650 6.900 7.150 -
10. Ofiter
punte,
ofiter
mecanic,
ofiter
electrician M I 18 - 20 7.400 7.650 7.900 -
II 15 - 17 6.650 6.900 7.150 -
III 12 - 14 5.900 6.150 6.400 -
IV 9 - 11 5.150 5.400 5.650 -
V 6 - 8 4.400 4.650 4.900 -
11. Dragor sef M, G I 20 - 23 7.900 8.150 8.400 8.650
II 16 - 19 6.900 7.150 7.400 7.650
12. Dragor M, G I 13 - 16 6.150 6.400 6.650 6.900
II 9 - 12 5.150 5.400 5.650 5.900
13. Ofiter RTG M I 12 - 15 5.900 6.150 6.400 6.650
14. Sef echipaj M, G I 16 - 17 6.900 7.150 - -
II 14 - 15 6.400 6.650 - -
III 12 - 13 5.900 6.150 - -
IV 10 - 11 5.400 5.650 - -
V 8 - 9 4.900 5.150 - -
15. Conducator
salupa, sef
timonier,
ajutor
ofiter
mecanic M, G I 15 - 16 6.650 6.900 - -
II 13 - 14 6.150 6.400 - -
III 11 - 12 5.650 5.900 - -
IV 9 - 10 5.150 5.400 - -
V 7 - 8 4.650 4.900 - -
Trepte profesionale
16. Timonier,
motorist,
electrician,
cirmaci M, G I 9 - 10 5.150 5.400 - -
II 7 - 8 4.650 4.900 - -
III 5 - 6 4.150 4.400 - -
DEB 4 3.900 - - -
17. Marinar,
motopompist M, G I 8 - 9 4.900 5.150 - -
II 6 - 7 4.400 4.650 - -
III 4 - 5 3.900 4.150 - -
DEB 3 3.650 - - -
18. Macaragiu
(macarale
plutitoare) M, G I 12 - 13 5.900 6.150 - -
II 10 - 11 5.400 5.650 - -
III 8 - 9 4.900 5.150 - -
19. Bucatar M, G I 8 - 10 4.900 5.150 5.400 -
II 5 - 7 4.150 4.400 4.650 -
20. Scafandru
greu M, G I 18 - 20 7.400 7.650 7.900 -
21. Scafandru
autonom M, G I 17 - 19 7.150 7.400 7.650 -
22. Scafandru
debutant M, G I 14 6.400 - - -
23. Scafandru
de grup M I 22 - 24 8.400 8.650 8.900 -
24. Scafandru
de utilaj M I 21 - 23 8.150 8.400 8.650 -
-------------------------------------------------------------------------------
*) Diferentierea pe niveluri de complexitate a navelor se va face de catre
consiliul de administratie.
2. Personal tehnic, economic, de alta specialitate, administrativ si de
deservire
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Nivelul Grad, Limite de Salarii de baza
crt. studiilor treapta salarizare - lei/luna -
profesionala pe clase
---------------------------
Gradatii
---------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6 7 8 9
--------------------------------------------------------------------------------
1. Inginer
economist,
inspector de
specialitate,
referent de
specialitate,
jurist S I 32 - 35 11.000 11.330 11.600
11.900
II 28 - 31 9.900 10.150 10.400
10.700
III 24 - 27 8.900 9.150 9.400
9.650
IV 20 - 23 7.900 8.150 8.400
8.650
DEB 19 7.650 - - -
2. Subinginer S. ing. I 25 - 28 9.150 9.400 9.650
9.900
II 21 - 24 8.150 8.400 8.650
8.900
III 17 - 20 7.150 7.400 7.650
7.900
DEB 16 6.900 - - -
3. Tehnician,
merceolog,
contabil,
referent,
planificator,
statistician M I 19 - 22 7.650 7.900 8.150
8.400
II 15 - 18 6.650 6.900 7.150
7.400
III 11 - 14 5.650 5.900 6.150
6.400
IV 7 - 10 4.650 4.900 5.150
5.400
DEB 6 4.400 - - -
4. Casier, sef
depozit,
magazioner,
desenator,
functionar,
dactilograf,
secretar-
dactilo. M, G I 10 - 13 5.400 5.650 5.900
6.150
II 6 - 9 4.400 4.650 4.900
5.150
III 2 - 5 3.400 3.650 3.900 4.150
5. Portar,
paznic,
ingrijitor,
manipulant
bunuri,
curier M, G 2 - 4 3.400 3.650 3.900 -
6. Maistri M I 19 - 22 7.650 7.900 8.150
8.400
II 15 - 18 6.650 6.900 7.150
7.400
7. Muncitor
calificat*) M, G I 18 - 20 7.400 7.650 7.900 -
II 15 - 17 6.650 6.900 7.150 -
III 12 - 14 5.900 6.150 6.400 -
IV 9 - 11 5.150 5.400 5.650 -
V 6 - 8 4.400 4.650 4.900 -
VI 3 - 5 3.650 3.900 4.150 -
8. Muncitor
necalificat M, G 1 - 3 3.150 3.400 3.650 -
--------------------------------------------------------------------------------
*) Echivalarea categoriilor de calificare potrivit indicatoarelor tarifare
de calificare, in vederea incadrarii in treptele profesionale pentru muncitorii
calificati, se face de catre consiliul de administratie.
B. Functii de conducere
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Indemnizatie de conducere maxima
crt. - lei -
--------------------------------------------------------------------------
1. Director general Salariul de baza 3.600
2. Director corespunzator functiei 2.900
3. Director filiala de executie 2.100
4. Director adjunct filiala 2.100
5. Contabil sef filiala 2.100
6. Sef serviciu 1.900
7. Sef birou, atelier, laborator 1.500
8. Consilier juridic 1.000*)
--------------------------------------------------------------------------
*) Se acorda numai in situatia in care serviciul de contencios este
incadrat cu un singur consilier juridic.
ANEXA 3
CONDITII
privind angajarea si avansarea personalului in functii in cadrul Administratiei
fluviale a Dunarii de Jos Galati
1. Angajarea personalului in cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de
Jos Galati se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa
persoane din cadrul regiei sau din afara acesteia.
2. In vederea participarii la concurs, persoanele care urmeaza sa se
angajeze trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- sa fie cetatean roman;
- sa nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil
cu functia sau meseria pentru care candideaza;
- sa prezinte o recomandare de la ultimul loc de munca sau de la unitatea
de invatamint, pentru absolventii care se angajeaza prima data. Recomandarea
trebuie sa cuprinda, in mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional
si moral al persoanei care se angajeaza;
- sa prezinte "curriculum vitae" din care sa rezulte activitatea
desfasurata.
3. In cadrul regiei sau filialelor se constituie o comisie de examinare
care verifica indeplinirea conditiilor de participare la concurs, precum si
competenta profesionala a candidatilor. In comisie participa, in mod
obligatoriu, seful compartimentului in care urmeaza sa se faca angajarea,
conducatorul ierarhic al acestuia si, daca este cazul, 2 - 3 specialisti din
invatamintul superior de specialitate, din unitati de cercetare de profil ori
din minister. Reprezentantii numiti in comisie din afara Administratiei fluviale
a Dunarii de Jos Galati vor fi desemnati de conducatorul institutiei unde sint
incadrati. Comisia va fi condusa de un presedinte, desemnat de membrii
comisiei, si un secretar, ce va fi numit de conducatorul unitatii. Secretarul
raspunde de buna organizare si desfasurare a concursului, de respectarea de
catre fiecare candidat a conditiilor de studii si a altor conditii prevazute de
lege.
4. Tematica pentru concurs se va intocmi de catre organul de specialitate
al regiei si va fi avizata de comisia de angajare, pregatire si avansare a
personalului ce se organizeaza la nivelul regiei.
5. Concursul consta intr-o proba scrisa si o proba orala sau practica, dupa
caz.
Probele scrise, orale sau practice vor fi notate cu note de la 1 la 10 de
fiecare membru al comisiei de examinare. Pentru a fi declarati admisi,
candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7. Rezultatul
concursului se va consemna intr-un proces-verbal, semnat de toti membrii
comisiei de examinare. Pe baza notelor obtinute, comisia de examinare va
stabili ordinea reusitei la concurs.
La medii egale, obtinute la probele scrise si orale, comisia va stabili
candidatul reusit in raport cu datele personale cuprinse in recomandari sau
cele referitoare la nivelul studiilor de baza si suplimentare (doctorat,
aspirantura, cursuri postuniversitare si altele).
Pentru functiile de paza, de deservire, de intretinere a curateniei,
stabilite de conducatorul unitatii, concursul va consta dintr-o proba practica.
6. Rezultatul verificarii se comunica prin afisarea listei candidatilor
admisi la concurs. In termen de 3 zile de la afisare se pot face eventualele
contestatii. Contestatiile se analizeaza si se solutioneaza de conducerea
regiei si rezultatul se comunica in termen de 5 zile petitionarului.
7. Candidatii carora li s-a aprobat angajarea sint obligati sa se prezinte
la post in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data luarii la
cunostinta. In cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este
declarat vacant, urmind sa se comunice urmatoarei persoane declarate reusita la
concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
8. Persoanele angajate pe functii de conducere vor fi supuse unei perioade
de proba, potrivit legii.
Daca, la sfirsitul perioadei de proba, persoana angajata s-a dovedit
corespunzatoare, angajarea va fi definitiva de la data inceperii perioadei de
proba. Definitivarea se acorda pe baza notarilor sefului ierarhic si ale
conducatorului unitatii.
Dupa expirarea acestei perioade, daca persoana nu corespunde sarcinilor ce
i revin, va fi trecuta pe o functie de executie potrivit pregatirii si
competentei sau, dupa caz, i se va desface contractul de munca, iar postul va
deveni vacant.
9. Numirea directorului general se face de catre consiliul de administratie
al Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati si se aproba de ministerul
de resort.