HOTARARE Nr.
522 din 30 mai 2007
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al
functionarilor publici
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 397 din 13 iunie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al
funcţionarilor publici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 19 aprilie 2004, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - In vederea gestiunii unitare şi coerente, la
nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, a evidenţei dosarelor
profesionale şi a registrului de evidenţă al funcţionarilor publici, fiecare
funcţionar public este înregistrat în registrul de evidenţă a funcţionarilor
publici în ordinea datei şi, respectiv, a numărului actului administrativ de
numire în funcţia publică în cadrul autorităţii sau instituţiei publice."
2. La articolul 5
alineatul (3), litera e) se abrogă.
3. La articolul 5 alineatul (3), literele f) şi g)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,f) numele, prenumele şi numărul de telefon ale cel
puţin unei persoane de contact, pentru situaţii de urgenţă;
g) starea civilă, numărul
copiilor minori şi data naşterii acestora;".
4. La articolul 5
alineatul (3), după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu
următorul cuprins:
,,i) cetăţenia."
5. La articolul 5
alineatul (4), literele a), b) şi e) se abrogă.
6. La articolul 5 alineatul (4), după litera e) se
introduc trei noi litere, literele f), g) şi h), cu următorul cuprins:
,,f) studiile, pregătirea profesională şi abilităţile;
g) activitatea desfăşurată în afara funcţiei publice; h) accesul la informaţiile clasificate."
7. La articolul 5
alineatul (5), literele b) şi ş) se abrogă.
8. La articolul 5 alineatul (5), literele g), n),
p) şi q) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,g) copie de pe carnetul de muncă şi/sau extrasul de
pe fila din registrul de evidenţă a funcţionarilor publici;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
n) actul administrativ de aprobare/constatare a
suspendării raportului de serviciu şi actul administrativ prin care se dispune
reluarea activităţii;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
p) actele administrative de desemnare în comisiile de
disciplină sau în comisiile paritare;
q) actul administrativ prin care se stabileşte
participarea la activităţi în cadrul unor proiecte/programe cu asistenţă
externă;".
9. Alineatul (6) al
articolului 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(6) Funcţionarul public are obligaţia de a aduce la
cunoştinţă persoanei care are atribuţii cu privire la evidenţa personalului
modificările privind elementele cuprinse în dosarul său profesional, în termen
de 5 zile de la data producerii, iar persoana care are atribuţii cu privire la
evidenţa personalului are obligaţia de a opera schimbările intervenite, în
termen de 10 zile de la data luării la cunoştinţă a acestora."
10. Articolul 7 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Fiecare autoritate sau instituţie
publică are obligaţia de a întocmi evidenţa dosarelor profesionale după cum
urmează:
a) formularele A, B, D, E, G şi J pe suport hârtie şi,
acolo unde este posibil, şi în format electronic;
b) formularele C, F, H şi I pe suport hârtie, precum şi în format electronic.
(2) Formularele B, C şi D vor fi completate de
fiecare funcţionar public pentru dosarul propriu şi verificate de persoana care
are atribuţii cu privire la evidenţa personalului.
(3) Formularele se întocmesc în format Excel, cu
caractere Times New Roman, corp de literă 12."
11. Articolul 8 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Fiecare autoritate sau instituţie
publică va întocmi un registru de evidenţă a funcţionarilor publici, denumit în
continuare registru.
(2) Registrul se întocmeşte în
format electronic, conform formatului standard prevăzut în anexa nr. 2."
12. Articolul 9 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - Prima pagină a registrului cuprinde
elementele de identificare ale autorităţii sau instituţiei publice."
13. Articolul 10 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Registrul cuprinde elementele de
identificare ale funcţionarilor publici, numărul şi data actului administrativ
de numire, modificare, suspendare şi încetare a raporturilor de serviciu,
temeiul legal al modificării, suspendării şi încetării raporturilor de serviciu,
durata modificării şi suspendării raportului de serviciu, precum şi numele,
prenumele şi funcţia deţinută de persoana care a făcut înregistrarea.
(2) Fiecărui funcţionar public îi va fi alocat un
spaţiu individual în registru.'
(3) Corectarea erorilor materiale se face astfel încât
să poată fi vizibile vechea înregistrare şi datele exacte."
14. Articolul 11 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Funcţionarul
public are dreptul de acces la datele cu caracter personal şi profesional înscrise
în dosarul său profesional, atât la cele întocmite pe suport hârtie, cât şi la
cele întocmite în format electronic, precum şi la datele sale înscrise în
registru.
(2) Funcţionarul public are dreptul, la solicitarea sa
scrisă adresată compartimentului de resurse umane sau persoanei care are
atribuţii cu privire la evidenţa personalului, de a primi:
a) copii de pe documentele întocmite pe suport hârtie
din dosarul său profesional;
b) extrase de pe documentele întocmite în format
electronic, certificate prin semnătură de persoana care are atribuţii cu
privire la completarea dosarului său profesional;
c) extrase de pe datele sale înscrise în registru,
certificate prin semnătură de persoana care are
atribuţii cu privire la completarea dosarului său profesional;
d) adeverinţe care să certifice informaţii cuprinse
în dosarul său profesional sau în spaţiul său individual în registru."
15. Alineatul (1) al articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - (1) La datele cu caracter personal şi
profesional înscrise în dosarul profesional al funcţionarului public, atât la
cele întocmite pe suport hârtie, cât şi la cele întocmite în format electronic,
precum şi la datele funcţionarului public înscrise în registru au acces, în
prezenţa conducătorului compartimentului de resurse umane sau a persoanei care
are atribuţii cu privire la evidenţa personalului, şi pot obţine copii, extrase
sau certificări ale acestor date, la solicitarea scrisă şi motivată, numai
următoarele persoane şi autorităţi sau instituţii publice:
a) conducătorul autorităţii sau instituţiei publice;
b) conducătorul compartimentului în care îşi
desfăşoară activitatea funcţionarul public sau, după caz, alt funcţionar public
care are calitatea de evaluator al funcţionarului public;
c) persoanele împuternicite ale unor autorităţi sau
instituţii publice cu atribuţii de control;
d) preşedintele şi/sau membrii comisiei de
disciplină;
e) consilierii juridici din
cadrul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea
funcţionarul public titular al dosarului profesional, în situaţia în care
autoritatea sau instituţia publică este parte într-un proces cu acesta, iar
datele prezentate sunt relevante pentru soluţionarea cauzei;
f) funcţionarii publici din cadrul compartimentului
de resurse umane care au atribuţii în acest sens;
g) instanţele judecătoreşti şi organele de cercetare
penală".
16. Alineatul (4) al articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Accesul, eliberarea de copii, extrase sau
certificări, totale ori parţiale, de pe registru sau de pe documentele din
dosarul profesional al funcţionarului public, atât cele întocmite pe suport
hârtie, cât şi cele întocmite în format electronic, este permisă numai în
situaţiile prevăzute de prezenta hotărâre."
17. Articolul 15 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor
publice răspund de asigurarea condiţiilor de securitate privitoare la
elaborarea, modificarea, completarea, păstrarea şi transmiterea datelor cu
caracter personal şi profesional înscrise în registru şi în dosarul profesional
al' funcţionarului public, atât a celor întocmite pe suport hârtie, cât şi a
celor întocmite în format electronic, precum şi de accesul la acestea."
18. Alineatul (1) al
articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) In cazurile de transfer sau de încetare
a raporturilor de serviciu, autoritatea sau instituţia
publică va păstra o copie de pe dosarul profesional şi va înmâna documentele
întocmite pe suport hârtie, în original, precum şi documentele întocmite în
format electronic, pe suport magnetic, pe bază de semnătură, funcţionarului
public."
19. Alineatul (1) al
articolului 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) Dosarul profesional al funcţionarului
public eliberat din funcţia publică şi înscris în corpul de rezervă al
funcţionarilor publici se păstrează de către autoritatea sau instituţia publică
până la data redistribuirii. La părăsirea corpului de rezervă, compartimentul
de resurse umane sau persoana care are atribuţii cu privire la evidenţa
personalului din cadrul autorităţii sau instituţiei publice' va preda, la
cererea funcţionarului public, dosarul profesional, conform prevederilor art.
16."
20. Alineatul (1) al
articolului 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 24. - (1) Constituie contravenţii şi se
sancţionează cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei următoarele fapte:
a) nerespectarea dispoziţiilor art. 2 alin. (1) si ale
art. 4 alin. (3);
b) fotocopierea şi/sau transmiterea unor fotocopii de
pe documentele aflate în dosarul profesional către terţe persoane, fizice sau
juridice, în alte situaţii decât cele prevăzute de prezenta hotărâre;
c) refuzul de a înscrie, la solicitarea întemeiată a
funcţionarului public şi în condiţiile legii, modificările în dosarul
profesional;
d) refuzul de a elibera dosarul profesional la
încetarea raporturilor de serviciu sau în caz de transfer;
e) refuzul de a elibera copii de pe fila/filele din
registru la încetarea raporturilor de serviciu sau în caz de transfer;
f) refuzul accesului la dosarul profesional, în
condiţiile prevăzute de prezenta hotărâre;
g) întocmirea defectuoasă,
netransmiterea sau transmiterea cu întârziere nejustificată temeinic a
documentelor cuprinse în dosarul profesional, solicitate de Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici ori de celelalte persoane fizice sau juridice
îndreptăţite, în condiţiile prezentei hotărâri."
21. Articolul 26 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - (1) Datele cu caracter personal şi
profesional înscrise în dosarul profesional, atât cele întocmite pe suport
hârtie, cât şi cele întocmite în format electronic, precum şi datele înscrise
în registru se transmit Agenţiei Naţionale â Funcţionarilor Publici în
xerocopie sau pe suport magnetic, după caz, la solicitarea acesteia.
(2) Modificările aduse datelor prevăzute la alin. (1)
se transmit Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în termenul prevăzut de
lege."
22. Anexele nr. 1 şi
2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea
Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 19 aprilie 2004, cu modificările şi completările aduse
prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Jozsef Birtalan
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
Format standard dosar profesional
Coperta
DOSAR PROFESIONAL Nr.........
Funcţionar public ..................................
Formularul A*)
DATE REFERITOARE LA DOSARUL PROFESIONAL
1. Funcţionar public.............................................................................................
2. Cod numeric
personal......................................................................................
3. Data întocmirii dosarului
profesional.................................................................
4. Autoritatea sau instituţia publică care a întocmit
dosarul profesional...................
5. Persoana care a întocmit dosarul profesional:
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Semnătura
|
|
|
|
6. Persoana (persoanele) autorizată (autorizate) să
opereze modificări, completări, rectificări**):
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
7. Persoana (persoanele) autorizată (autorizate) să
certifice datele cuprinse în dosarul profesional***):
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Semnătura
|
|
|
|
*) Completarea informaţiilor se
face prin inserarea unui nou rând.
**) Se completează ori de câte ori este nevoie, în
termen de 3 zile de la data emiterii actului administrativ (fişa postului) prin
care o persoană este desemnată să opereze modificări, completări, rectificări în dosarele profesionale.
***) Se completează ori de câte ori este nevoie, în
termen de 3 zile de la data emiterii actului administrativ (fişa postului) prin
care o persoană este desemnată să certifice datele cuprinse în dosarele
profesionale.
Formularul B*)
DATE CU CARACTER PERSONAL
1. Numele:
2. Numele deţinut anterior:
3. Prenumele:
4. Cod numeric personal:
5. Data şi locul naşterii:
6. Cetăţenia:
7. Adresa de domiciliu**):
8. Adresa de reşedinţă**):
9. Persoana de contact, pentru situaţii de urgenţă**):
Numele
|
Prenumele
|
Adresa
|
Număr de telefon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Starea civilă:
11. Numărul copiilor minori şi data naşterii acestora:
12. Situaţia serviciului militar:
*) Completarea informaţiilor se face prin inserarea
unui nou rând.
**) Se actualizează ori de câte ori este nevoie.
***) La solicitarea funcţionarului public, pot fi
înscrise mai multe persoane de contact.
Formularul C*)
STUDIILE, PREGĂTIREA PROFESIONALĂ Şl
ABILITĂŢILE
1. Studii liceale:
Instituţia de învăţământ
|
Profilul/specializarea
|
Perioada
|
Data absolvirii
|
|
|
|
|
2. Studii postliceale:
Instituţia de învăţământ
|
Profilul/specializarea
|
Perioada
|
Data absolvirii
|
|
|
|
|
3. Studii superioare de scurtă durată:
Instituţia de învăţământ
|
Specialitatea
|
Forma de învăţământ
|
Durata
|
Perioada
|
Specializarea
|
Data absolvirii
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Studii superioare de lungă durată:
Instituţia de învăţământ
|
Specialitatea
|
Forma de învăţământ
|
Durata
|
Perioada
|
Specializarea
|
Data absolvirii
|
Data licenţei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Studii postuniversitare:
Instituţia de învăţământ
|
Specialitatea
|
Forma de învăţământ
|
Tipul**)
|
Durata
|
Perioada
|
Specializarea
|
Data absolvirii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Cursuri de formare sau specializare:
Instituţia organizatoare
|
Denumirea cursului
|
Tipul***)
|
Durata
|
Perioada
|
Specializarea
|
Cheltuieli suportate de
|
Certificatul de absolvire
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Limbi străine cunoscute:
Limba străină
|
Scris
|
Vorbit
|
Citit
|
Nivelul de cunoştinţe****)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Completarea informaţiilor se face prin inserarea
unui nou rând.
**) Tip: aprofundate de specialitate,
masterat, academice postuniversitare, doctorat, postuniversitare de
specializare, cursuri de perfecţionare postuniversitare.
***) Tip: iniţiere, perfecţionare, specializare şi alte
tipuri stabilite prin lege.
****) Pentru cunoştinţele de limbi străine obţinute
prin cursuri de limbi străine finalizate cu atestat se menţionează
calificativul precizat în atestat. Pentru cunoştinţele de limbi străine ce nu
pot fi atestate se va indica nivelul prin înscrierea unei cifre între 1 şi 5,
unde 1 indică nivelul excelent, iar 5 indică nivelul elementar.
NOTĂ:
Datele înscrise în acest formular se actualizează, la
cererea funcţionarului public, ori de câte ori este nevoie. Modificările
intervenite privind pregătirea profesională se dovedesc cu acte originale.
Actele originale doveditoare se restituie titularului. Copiile ce se fac de pe
aceste acte se certifică pentru conformitate cu originalul la data prezentării
lor de către titularul dosarului profesional.
Acest formular se transmite în format electronic Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către autoritatea sau
instituţia publică la data eliberării funcţionarului public din funcţia publică
deţinută.
Formularul D
ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ ÎN AFARA FUNCŢIEI
PUBLICE
Perioada
|
Angajatorul
|
Angajat pe bază de
|
Funcţia
|
Atribuţii principale*)
|
Temeiul juridic al modificării sau suspendării raportului de muncă
|
Durata
|
Temeiul juridic al încetării
raportului de muncă
|
Alte menţiuni
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Vor fi înscrise cel mult 3 atribuţii principale.
Formularul E
ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ ÎN CADRUL AUTORITĂŢII
SAU INSTITUŢIEI PUBLICE
1. Data numirii în cadrul autorităţii sau instituţiei
publice:
2. Denumirea funcţiei publice*):
3. Compartimentul*):
4. Modalitatea de ocupare a funcţiei publice*):
5. Tipul şi numărul actului administrativ de numire*):
6. Fişa postului nr.*):
7. Atribuţiile delegate*):
8. Alte activităţi desfăşurate*):
8.1. participare în comisii de disciplină sau în
comisii paritare
Comisia
|
Calitatea
|
Perioada
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
8.2. participare în cadrul unor proiecte/programe cu
asistenţă externă
Numărul de identificare a
proiectului/ programului
|
Denumirea proiectului/ programului
|
Calitatea
|
Perioada
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
|
9. Exercitare cu caracter temporar
Funcţia publică
|
Compartimentul
|
Perioada
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
10. Promovare
Funcţia publică
|
Compartimentul
|
Data
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
11. Mutare în cadrul altui compartiment
Funcţia publică
|
Compartimentul
|
Data
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
12. Suspendarea raporturilor de serviciu
Modalitatea
|
Motivul
|
Perioada
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. Incetarea suspendării raporturilor de serviciu
Data
|
Motivul
|
Nr. cererii
|
Nr. şi data actului administrativ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se completează ori de câte ori este nevoie, în
termen de 3 zile de la data emiterii actului administrativ.
Formularul F
SITUAŢIA PRIVIND ACORDAREA DREPTURILOR
SALARIALE IN ANUL ...*)
1. Salariul:
Componente**)
|
Cuantum
|
Data stabilirii/modificării
|
Temeiul legal
|
Motivul modificării
|
Nr. actului administrativ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Alte drepturi salariale:
2.1. Salariul de merit acordat în temeiul
................, prin actul administrativ nr..........., începând cu data
................
2.2. Sporuri specifice:
2.2.1............................... în procent de
..........................................., acordat în temeiul
......................................
2.2.2............................... în procent de
..........................................., acordat în temeiul
......................................
2.3. Prime:
2.3.1. lunare ......................................
2.3.2. trimestriale ..............................
2.3.3. anuale .....................................
2.3.4. de concediu ............................
2.4. Stimulente acordate în temeiul
.........................................., având o valoare medie de
................/trimestru.
2.5. Alte drepturi salariale***):
*) Se completează anual.
**) Se completează conform actului normativ care
reglementează salarizarea funcţionarilor publici. ***) Se va indica: tipul,
temeiul legal, actul administrativ pe baza căruia se acordă, cuantum.
Formularul G
SITUAŢIA CONCEDIILOR
Nr. crt.
|
Tipul concediului
|
Perioada
|
Nr. cererii/certificatului
|
Aprobat de/certificat/eliberat de
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formularul H
SITUAŢIA DISCIPLINARĂ
Nr. crt.
|
Abaterea disciplinară
|
Cercetată de
|
Nr. şi data raportului
comisiei de disciplină/
propunerea superiorului
ierarhic
|
Nr. şi data actului administrativ de
sancţionare
|
Sancţiunea
disciplinară
aplicată
|
Tipul, nr. şi data actului de anulare
|
Nr. şi data actului
administrativ privind
radierea sancţiunii
disciplinare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formularul I
ACCESUL LA INFORMAŢII CLASIFICATE
Clasa de secretizare
|
Nivelul de secretizare
|
Perioada
|
Tipul şi numărul documentului de
acces
|
Motivul încetării
valabilităţii
documentului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formularul J*)
ACCESUL LA DOSARUL PROFESIONAL
Persoanele care au avut acces la dosarul profesional:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Semnătura
|
Motivul
|
Accesul
autorizat de
|
Luat la cunoştinţă de funcţionarul
public (data/semnătura)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se completează ori de câte ori este nevoie, la data
accesului la dosarul profesional.
REGISTRUL DE EVIDENTĂ A FUNCŢIONARILOR
PUBLICI
ANEXA Nr. 2