HOTARARE Nr. 2100 din 24 noiembrie 2004
privind aprobarea Mecanismelor de acordare a sprijinului financiar de la
bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului,
administrat de Ministerul Economiei si Comertului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1147 din 3 decembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin.
(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea
Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de
stat, aprobata prin Legea nr. 663/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Mecanismele de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de
stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de
Ministerul Economiei si Comertului, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
(1) Suma alocata de la bugetul de stat, anual, Ministerului Economiei si
Comertului va fi utilizata pentru acoperirea, partiala sau totala, a
cheltuielilor necesare aplicarii programului prevazut la art. 1, pentru
urmatoarele actiuni de promovare a exportului:
a) participarea la targuri si expozitii internationale organizate in
strainatate, conform programului elaborat anual de Ministerul Economiei si
Comertului;
b) organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor
in strainatate;
c) sprijinirea organizarii si functionarii de reprezentante comerciale
romanesti in strainatate, realizate prin parteneriat public-privat, pe piete de
interes pentru exportul romanesc;
d) realizarea de studii de piata si pe produse, inclusiv pentru obiective
complexe;
e) editarea si distribuirea in strainatate si la ambasadele straine din
Romania a buletinelor informative privind oferta de export;
f) realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe
produse si grupe de produse, pe piete de interes pentru exportul romanesc.
(2) Ministerul Economiei si Comertului administreaza si coordoneaza
actiunile de promovare a exportului prevazute la alin. (1).
(3) Actiunile de promovare a exportului prevazute la alin. (1) lit. a) si
b) se administreaza de Ministerul Economiei si Comertului impreuna cu Centrul
Roman pentru Promovarea Comertului, prin delegarea catre acesta a operatiunilor
de incheiere, finantare si derulare a contractelor de prestari de servicii pentru
realizarea actiunilor respective.
Art. 3
(1) Repartizarea pe actiunile de promovare a exportului prevazute la art. 2
alin. (1) a sumei alocate anual de la bugetul de stat pentru aplicarea
Programului de promovare a exportului se face conform propunerilor
ordonatorului principal de credite si patronatelor de ramura, aprobate de
Consiliul de export.
(2) Sumele repartizate conform alin. (1) se pot redistribui in cursul
anului pe actiuni de promovare a exportului, in conditiile prevazute la alin.
(1), in limita sumei alocate de la bugetul de stat pentru Programul de
promovare a exportului.
Art. 4
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr.
64/2003 privind aprobarea Mecanismelor de acordare a sprijinului financiar de
la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului,
administrat de catre Departamentul de Comert Exterior, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 97 din 17 februarie 2003, se abroga.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul de stat,
ministrul economiei si comertului,
Andrei Grigorescu,
secretar de stat
p. Ministrul delegat pentru comert,
Adrian Mitu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
MECANISME
de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea
Programului de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei si
Comertului
CAP. 1
Participarea la targuri si expozitii internationale
Art. 1
Participarea agentilor economici la targuri si expozitii se realizeaza pe
piete de interes, prin organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate
pe produse sau miniexpozitii, pe baza de programe anuale elaborate de
Ministerul Economiei si Comertului in consultare cu patronatele de ramura,
aprobate de Consiliul de export.
Art. 2
(1) Administrarea programului de participare la targuri si expozitii
internationale se face de catre Ministerul Economiei si Comertului impreuna cu
Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, prin delegarea catre acesta a
operatiunilor de incheiere, finantare si derulare a contractelor de prestari de
servicii pentru realizarea actiunilor respective.
(2) Contractele de prestari de servicii pentru organizarea participarii la
targuri si expozitii internationale se incheie de catre Centrul Roman pentru
Promovarea Comertului cu agenti economici specializati, denumiti in continuare
societate organizatoare, selectati in conformitate cu metodologia aprobata in
conditiile legii de Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, pe baza
caietelor de sarcini pentru selectarea societatii organizatoare, elaborate de
Ministerul Economiei si Comertului, Centrul Roman pentru Promovarea Comertului
si patronatele de ramura sau asociatiile profesionale.
(3) Programele promotionale, cum sunt seminarii, mese rotunde, intalniri de
afaceri si altele asemenea, de publicitate, reclama comerciala si de negocieri
se realizeaza cu ocazia manifestarilor expozitionale prevazute la art. 1 de
catre Ministerul Economiei si Comertului in colaborare cu patronatele de ramura
sau asociatiile profesionale si Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, in
limita cheltuielilor prevazute in contract cu aceasta destinatie.
Art. 3
(1) Beneficiarii programului de participare la targuri si expozitii
internationale sunt agenti economici, persoane juridice romane, care
indeplinesc urmatoarele conditii de eligibilitate:
a) au in obiectul de activitate operatiuni de export;
b) nomenclatorul de export corespunde cu profilul targului la care se
solicita participarea;
c) produsele sunt de conceptie proprie, de calitate si cu valoare adaugata
mare;
d) au realizari la export in anii anteriori, cu exceptia firmelor
nou-infiintate;
e) au rezultate pozitive privind eficienta participarii la targuri si
expozitii cu sprijin de la bugetul de stat, in cazul prezentei la astfel de
actiuni in anii anteriori.
(2) Selectarea agentilor economici participanti la targuri si expozitii
internationale se face de catre o comisie numita prin ordin al ministrului
economiei si comertului, formata din reprezentanti ai Ministerului Economiei si
Comertului, ai patronatelor de ramura si ai Centrului Roman pentru Promovarea
Comertului, in functie de suprafata de expunere disponibila pentru fiecare
actiune si de indeplinirea conditiilor de eligibilitate prevazute la alin. (1).
(3) Participantii la targuri si expozitii internationale depun o garantie
in valoare de 10 milioane lei la societatea organizatoare, o data cu depunerea
formularului de contract de participare. Garantia se restituie participantilor
dupa incheierea manifestarii expozitionale sau se executa in cazul
neparticiparii agentului economic la actiunea respectiva. In situatia in care
valoarea cheltuielilor efectuate de societatea organizatoare pentru agentul
economic neparticipant este mai mare comparativ cu valoarea garantiei, agentul
economic va plati diferenta pana la acoperirea integrala a cheltuielilor ce ii
revin.
Art. 4
Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea programului de
participare la targuri si expozitii internationale se asigura Centrului Roman
pentru Promovarea Comertului de catre Ministerul Economiei si Comertului, in
baza unui contract de finantare incheiat in acest scop. Sumele astfel
repartizate se utilizeaza pentru acoperirea partiala sau totala a unor
categorii de cheltuieli, dupa cum urmeaza:
a) 50% din cheltuielile privind transportul extern si cazarea pentru un
participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru
institutiile publice;
b) 100% din cheltuielile pentru: transportul si manipularea exponatelor,
mostrelor si materialelor publicitare, formalitatile vamale aferente acestora,
depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfasurarii actiunii
promotionale, inchirierea, construirea si/sau amenajarea spatiului
expozitional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe
perioada de desfasurare a actiunilor promotionale, cheltuielile de reprezentare
si de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeaza si
coordoneaza actiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de
ramura sau a asociatiei profesionale care contribuie la realizarea actiunii
respective, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare si
promovare cu caracter economic general si pentru mediatizarea prezentei
romanesti la actiunile promotionale, cheltuielile aferente comisionului
prevazut in contractul incheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor
nationale, standurilor specializate pe produse si miniexpozitiilor, precum si
alte cheltuieli care se justifica a fi alocate pentru realizarea targurilor si
expozitiilor internationale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
Art. 5
(1) Agentii economici participanti la targurile si expozitiile
internationale in cadrul programului administrat de catre Ministerul Economiei
si Comertului impreuna cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului asigura
finantarea in cota de 50% a cheltuielilor prevazute la art. 4 lit. a).
(2) Cota de 50% din cheltuielile de transport si cazare pentru un delegat
al unei firme participante se va deconta de catre Centrul Roman pentru
Promovarea Comertului prin societatea organizatoare, pe baza de documente
justificative, dupa aprobarea decontului final al actiunii. Cheltuielile pentru
cazare vor fi decontate pentru numarul de zile aferente perioadei oficiale de
desfasurare a manifestarii expozitionale, plus doua nopti inainte de inceperea
acesteia.
(3) Transportul exponatelor va fi efectuat de catre o firma de
specialitate, selectata pe baze concurentiale de catre societatea
organizatoare. Volumul exponatelor aferent fiecarui expozant va fi corelat cu
suprafata de expunere repartizata in cadrul pavilionului expozitional. Agentii
economici vor efectua plata integrala a transportului exponatelor catre firma
transportatoare selectata, urmand ca decontarea sa se faca de catre societatea
organizatoare in baza documentelor vamale de incheiere a operatiunii de export
temporar si a documentelor de plata a transportului exponatelor, dupa aprobarea
decontului final al actiunii de catre Centrul Roman pentru Promovarea
Comertului, cu exceptia exponatelor si mostrelor fara valoarea comerciala care
se ofera cu titlu gratuit partenerilor externi, pentru care decontarea se va
face pe baza documentelor vamale de expeditie si a documentelor de plata a
transportului pana in standul expozitional.
(4) Decontarea cheltuielilor in valuta efectuate de agentul economic si
societatea organizatoare se face de catre Centrul Roman pentru Promovarea
Comertului, in lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei,
valabil la data efectuarii platilor de catre acestia, conform documentelor
financiar-contabile prezentate.
Art. 6
Cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor
tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 500 euro/actiune. In
situatii justificate suma poate fi majorata, cu aprobarea ordonatorului
principal de credite. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse
alimentare pentru tratatii curente si pentru cocteil, apa minerala, bauturi
racoritoare si slab alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele
asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de
cocteiluri.
Art. 7
Ministerul Economiei si Comertului poate modifica sau completa programul
anual de participare la targuri si expozitii cu alte actiuni de interes pentru
promovarea exporturilor romanesti, in baza consultarii cu patronatele de ramura
si cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, cu aprobarea Consiliului de
export, in limita plafonului de cheltuieli alocat cu aceasta destinatie.
CAP. 2
Organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exportului in
strainatate
Art. 8
(1) Misiunile economice sunt actiuni organizate in scopul explorarii,
consolidarii, valorificarii si dezvoltarii oportunitatilor de afaceri pe piete
externe cu potential de import.
(2) Actiunile de promovare a exportului se refera la prezentari de produse,
miniexpozitii, reuniuni de afaceri, seminarii economice si zile economice.
(3) Misiunile economice si actiunile de promovare a exportului se
organizeaza in tari de interes pentru exportatorii romani si se stabilesc in
baza consultarii Ministerului Economiei si Comertului cu patronatele de ramura
sau asociatiile profesionale si cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului.
(4) Misiunile economice si actiunile de promovare a exportului se
administreaza si se coordoneaza de catre Ministerul Economiei si Comertului
impreuna cu Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, prin delegarea catre
acesta a operatiunilor de incheiere, finantare si derulare a contractelor de
prestari de servicii pentru realizarea actiunilor respective.
(5) Contractele de prestari de servicii pentru organizarea misiunilor
economice si a actiunilor de promovare a exportului se incheie de catre Centrul
Roman pentru Promovarea Comertului cu agenti economici specializati, denumiti
in continuare societate organizatoare, selectati in conformitate cu metodologia
aprobata in conditiile legii de Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, pe
baza caietelor de sarcini pentru selectarea societatii organizatoare, elaborate
de Ministerul Economiei si Comertului, de Centrul Roman pentru Promovarea
Comertului si de patronatele de ramura sau asociatiile profesionale pentru
fiecare actiune in parte.
(6) Programe promotionale, cum sunt seminarii, mese rotunde, intalniri de
afaceri si altele asemenea, de publicitate si reclama comerciala si de
negocieri se realizeaza cu ocazia misiunilor economice de catre Ministerul
Economiei si Comertului in colaborare cu patronatele de ramura sau asociatiile
profesionale si Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, in limita
cheltuielilor prevazute in contract cu aceasta destinatie.
Art. 9
Participarea agentilor economici la aceste manifestari promotionale se face
in baza urmatoarelor criterii:
a) au prevazut in obiectul de activitate operatiuni de export;
b) nomenclatorul de export corespunde domeniilor prevazute in tematica
misiunii economice sau a actiunii de promovare;
c) produsele sunt de conceptie proprie, de calitate si cu valoare adaugata
cat mai mare;
d) au realizari la export in anii anteriori, cu exceptia firmelor
nou-infiintate;
e) au inregistrat rezultate concrete ca urmare a participarii la astfel de
actiuni in anii anteriori.
Art. 10
Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea misiunilor economice
si a actiunilor de promovare a exportului se asigura Centrului Roman pentru
Promovarea Comertului de catre Ministerul Economiei si Comertului, in baza
contractului de finantare incheiat in acest scop. Sumele astfel repartizate se
utilizeaza pentru acoperirea partiala sau totala a unor categorii de
cheltuieli, dupa cum urmeaza:
a) 50% din cheltuielile de transport extern si cazare pentru un participant
de la fiecare firma, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile
publice;
b) 100% din cheltuielile privind transportul in interiorul tarii de
destinatie pentru persoanele care participa la actiunile respective, a
cheltuielilor de deplasare pentru persoanele care organizeaza si coordoneaza
actiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramura sau a
asociatiei profesionale care contribuie la realizarea actiunii respective, a
cheltuielilor pentru inchirierea spatiilor aferente intalnirilor de afaceri si
a dotarilor necesare desfasurarii acestora, cum sunt: TV, video,
retroproiector, computer si altele asemenea, a cheltuielilor de reprezentare si
protocol, a cheltuielilor pentru elaborarea si transportul materialelor de promovare
si de prezentare, cum sunt cataloage, pliante, ecusoane si altele asemenea, a
cheltuielilor pentru transportul mostrelor, a cheltuielilor pentru
formalitatile vamale aferente materialelor de promovare si de prezentare,
precum si mostrelor, a cheltuielilor pentru mediatizarea actiunii pe plan
local, a cheltuielilor aferente comisionului prevazut in contractul incheiat cu
societatea organizatoare a misiunilor economice si actiunilor de promovare,
precum si a altor cheltuieli care se justifica a fi alocate pentru realizarea
actiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
Art. 11
(1) Agentii economici participanti la misiuni economice si la actiuni de
promovare a exportului asigura finantarea cotei de 50% din cheltuielile prevazute
la art. 10 lit. a).
(2) Cota de 50% din cheltuielile de transport si cazare pentru un delegat
al firmei participante se va deconta de catre Centrul Roman pentru Promovarea
Comertului, pe baza de documente justificative, dupa aprobarea de catre acesta
a decontului final, prezentat de societatea organizatoare a actiunii. Cota de
50% din cheltuielile pentru cazare va fi decontata pentru perioada de
desfasurare a manifestarii promotionale, stabilita prin contractul cu
societatea organizatoare.
(3) Decontarea cheltuielilor in valuta efectuate de agentul economic si
societatea organizatoare se face de catre Centrul Roman pentru Promovarea
Comertului, in lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a
Romaniei, valabil la data efectuarii platilor de catre acestia, conform
documentelor financiar-contabile prezentate.
Art. 12
Cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor
tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 500 euro/actiune. In
situatii justificate suma poate fi majorata, cu aprobarea ordonatorului
principal de credite. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse
alimentare pentru tratatii curente si pentru cocteil, apa minerala, bauturi
racoritoare si slab alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele
asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de
cocteiluri.
CAP. 3
Finantarea partiala a cheltuielilor de organizare si functionare a
reprezentantelor comerciale romanesti in strainatate, realizate prin
parteneriat public-privat, pe piete de interes pentru exportul romanesc
Art. 13
Infiintarea de reprezentante comerciale in strainatate, cu prioritate in
tari de interes pentru exportul romanesc, se aproba prin hotarare a Guvernului,
la propunerea Ministerului Economiei si Comertului, cu recomandarea Consiliului
de export.
Art. 14
Selectarea cererilor privind infiintarea de reprezentante comerciale in
strainatate se face de o comisie numita prin ordin al ministrului economiei si
comertului, in baza Notei de fundamentare prezentate de patronatul de ramura,
asociatia profesionala sau societatea comerciala care urmeaza sa infiinteze
reprezentanta comerciala, si va avea in vedere urmatoarele:
a) existenta potentialului de export pentru produsele sau grupele de
produse care vor fi promovate;
b) capacitatea de absorbtie a pietei respective pentru produsele romanesti;
c) perspectiva cresterii si diversificarii exportului pe piata respectiva;
d) deschiderea unei noi piete.
Art. 15
Categoriile de cheltuieli pentru organizarea si functionarea
reprezentantelor comerciale, care pot fi suportate partial din fonduri de la
bugetul de stat, sunt:
a) cheltuieli pentru operatiunile de inregistrare in tara de resedinta;
b) cheltuieli pentru dotarea cu inventar de birou;
c) cheltuieli pentru chiria si utilitatile (energia electrica si termica,
apa, gaze naturale) aferente sediului reprezentantei comerciale;
d) cheltuieli pentru telefon, fax si Internet;
e) cheltuieli pentru primul transport al personalului roman angajat al
reprezentantei comerciale;
f) alte cheltuieli care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului privind
infiintarea fiecarei reprezentante comerciale.
Art. 16
Participarea cu fonduri bugetare pentru acoperirea categoriilor de
cheltuieli prevazute la art. 15 se face in proportie de 50% din valoarea
cheltuielilor prevazute in devizul aprobat prin hotarare a Guvernului privind
infiintarea reprezentantei comerciale.
Art. 17
Decontarea cheltuielilor aferente cotei de 50% se face de catre Ministerul
Economiei si Comertului, in lei, la cursul de schimb comunicat de Banca
Nationala a Romaniei valabil la data efectuarii platilor, trimestrial, pe baza
contractului de finantare incheiat intre Ministerul Economiei si Comertului si
beneficiarul reprezentantei comerciale, a documentelor justificative prezentate
de beneficiar si a facturii emise de acesta.
CAP. 4
Realizarea de studii de piata si pe produse, inclusiv pentru obiective
complexe, pe baze concurentiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu
finantare in cota de 50% din cheltuielile aferente
Art. 18
Mecanismul si etapele de realizare si finantare a studiilor de piata si pe
produse, inclusiv pentru obiective complexe, pentru promovarea si consolidarea
exportului pe piete de interes si pentru produse cu potential de export, sunt:
a) prezentarea la Ministerul Economiei si Comertului de catre patronatul de
ramura sau asociatia profesionala, in calitate de beneficiar, de propuneri
pentru realizarea de studii de piata sau pe produse, insotite de continutul
tematicii aferente acestora;
b) selectarea propunerilor se face de catre o comisie numita prin ordin al
ministrului economiei si comertului, in functie de:
- existenta potentialului de absorbtie a pietei respective pentru produsele
romanesti;
- potentialul de export al produselor pentru care se solicita realizarea
studiului;
- capacitatea beneficiarului de a sustine financiar realizarea studiului;
c) incheierea protocolului de cofinantare pentru realizarea studiului de
piata intre Ministerul Economiei si Comertului si beneficiarul studiului
selectat, cu privire la modalitatile de finantare, organizarea concursului de
oferte, incheierea contractului de servicii si efectuarea platilor catre
prestatorul de servicii selectat;
d) elaborarea de catre beneficiar impreuna cu Ministerul Economiei si
Comertului a caietului de sarcini;
e) organizarea concursului de oferte pentru selectarea prestatorului de
servicii pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei si
comertului;
f) incheierea contractului pentru realizarea studiului intre Ministerul
Economiei si Comertului, beneficiar si prestatorul de servicii;
g) efectuarea platii contravalorii studiului de catre beneficiar si
Ministerul Economiei si Comertului.
Art. 19
Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piata si pe produs,
inclusiv pentru obiective complexe, se face de catre Ministerul Economiei si
Comertului in proportie de 50% din cheltuielile totale, in contul prestatorului
de servicii, in baza urmatoarelor documente:
a) contractul pentru realizarea studiului, incheiat intre Ministerul
Economiei si Comertului, beneficiar si prestatorul de servicii;
b) procesul-verbal incheiat intre beneficiar si prestatorul de servicii
privind receptia si acceptarea studiului;
c) copia ordinului de plata emis de beneficiar catre prestatorul de
servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului;
d) factura emisa de prestatorul de servicii pentru cota de 50% aferenta
Ministerului Economiei si Comertului.
CAP. 5
Realizarea pe baze concurentiale a buletinelor informative privind oferta
de export si distribuirea acestora in strainatate si la ambasadele straine din
Romania, cu suportarea integrala a cheltuielilor din fonduri bugetare
Art. 20
Mecanismul de realizare si finantare a buletinelor informative privind
oferta de export cuprinde urmatoarele:
a) prezentarea de catre patronatele de ramura si asociatiile profesionale
la Ministerul Economiei si Comertului a cererilor pentru realizarea buletinelor
informative privind oferta de export, care pot fi elaborate sub forma de:
cataloage, brosuri, CD-ROM, site/portal si altele asemenea;
b) selectarea proiectelor care se finanteaza din fonduri bugetare si
stabilirea numarului minim de firme pentru elaborarea buletinelor informative
privind oferta de export se fac de catre o comisie numita prin ordin al
ministrului economiei si comertului;
c) elaborarea de catre Ministerul Economiei si Comertului, in colaborare cu
patronatele de ramura sau asociatiile profesionale solicitante, a caietului de
sarcini privind continutul, structura si conditiile tehnice de realizare a buletinelor
informative privind oferta de export;
d) organizarea concursului de oferte pentru selectarea prestatorului de
servicii pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei si
comertului;
e) incheierea contractului intre Ministerul Economiei si Comertului si
prestatorul de servicii selectat, referitor la conditiile tehnico-economice si
financiare de realizare a buletinelor informative privind oferta de export si
distribuirea acestora in strainatate si la ambasadele straine din Romania;
f) incheierea procesului-verbal pentru bun de tipar intre Ministerul
Economiei si Comertului, patronatele de ramura sau asociatiile profesionale
beneficiare si prestatorul de servicii pentru receptia machetei buletinului
informativ privind oferta de export;
g) incheierea procesului-verbal intre Ministerul Economiei si Comertului,
patronatele de ramura sau asociatiile profesionale beneficiare si prestatorul
de servicii pentru receptia finala a buletinelor informative privind oferta de
export, in vederea distribuirii acestora;
h) decontarea cheltuielilor aferente realizarii si distribuirii buletinelor
informative privind oferta de export se face de catre Ministerul Economiei si
Comertului, pe baza contractului pentru realizarea proiectului, a facturii
emise de prestatorul de servicii si a procesului-verbal de receptie prevazut la
lit. g).
Art. 21
Distribuirea in strainatate si la ambasadele straine din Romania a
buletinelor informative privind oferta de export se face de prestatorul de
servicii catre reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei in
strainatate, institutiile si organizatiile cu atributii in promovarea
schimburilor comerciale internationale, partenerii externi, delegatiile
participante la manifestari promotionale organizate in strainatate, precum si
la institutii guvernamentale, patronate de ramura si asociatii profesionale,
pentru a fi utilizate in cadrul intalnirilor cu reprezentantii mediului de
afaceri din strainatate, pe baza repartitiei stabilite de Ministerul Economiei
si Comertului si beneficiar.
CAP. 6
Realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe
produse si grupe de produse, pe piete de interes pentru exportul romanesc, pe
baze concurentiale, cu suportarea totala a cheltuielilor, inclusiv a
cheltuielilor pentru distribuirea materialelor de publicitate si reclama cu
caracter general in strainatate si la ambasadele straine din Romania
Art. 22
Actiunile de publicitate si reclama cu caracter general constau in realizarea
de cataloage, brosuri, CD-uri, expozitii virtuale etc., pe produse sau grupe de
produse, avand ca destinatie mediul de afaceri din tari de interes pentru
exportul romanesc.
Art. 23
Mecanismul de realizare si finantare a materialelor de publicitate si
reclama comerciala este cel prevazut la art. 20.
Art. 24
Distribuirea in strainatate si la ambasadele straine din Romania a
materialelor de publicitate si reclama comerciala se face folosind metodologia
prevazuta la art. 21.