Luând în considerare Referatul de aprobare al Direcţiei generale managementul resurselor umane nr. 370/DGMRU din 15.05.2018 privind aprobarea procedurii de avizare a structurilor şi personalului care gestionează asistenţa financiară nerambursabilă europeană, prevăzute la art. 7 alin. (7) şi art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018,văzând prevederile art. 7 alin. (7) şi art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,în temeiul art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene,ministrul fondurilor europene emite prezentul ordin. Articolul 1
(1) Pentru a beneficia de majorarea salarială prevăzută la art. 17 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, instituţiile publice nominalizate la art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice solicită Ministerului Fondurilor Europene avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile europene sau desfăşoară activităţi-suport pentru sistemul de management şi control al fondurilor europene.
(2) Dosarul în baza căruia se solicită avizarea structurilor şi a personalului prevăzut la alin. (1), conform art. 8 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, se depune la registratura Ministerului Fondurilor Europene şi conţine următoarele documente:a)cererea cuprinzând solicitarea de aviz, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin; b)regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei publice/structurii care solicită avizul; c)structura organizatorică a instituţiei publice care solicită avizul; d)ordinul/decizia de constituire/desemnare a structurilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 4, 17, 19 şi 22 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, emis/emisă de către conducătorul instituţiei respective; e)ordinul/decizia de numire/încadrare a personalului pentru care se solicită avizarea, pe posturi cu atribuţii în gestionarea asistenţei financiare nerambursabile europene, emis/emisă de către conducătorul instituţiei respective, care va cuprinde şi lista persoanelor numite/încadrate în funcţie; f)fişele de post ale personalului pentru care se solicită avizarea, aprobate în condiţiile legii, care să cuprindă toate atribuţiile privind gestionarea asistenţei financiare nerambursabile europene; g)statul de funcţii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicită avizarea sau extras din statul de funcţii, după caz; h)nota de fundamentare întocmită conform art. 8 alin. (1) lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018. Articolul 2
(1) Avizul favorabil sau scrisoarea de respingere se emite de către ministrul fondurilor europene, în baza unui aviz consultativ, respectiv a unui document justificativ, cu caracter consultativ, elaborat de Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Fondurilor Europene, responsabilă cu verificarea îndeplinirii criteriilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
(2) În cazul personalului cu atribuţii de gestionare a Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European şi a Mecanismului financiar norvegian, avizul consultativ, respectiv documentul justificativ, emis de Direcţia generală managementul resurselor umane, va fi avizat de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene care coordonează acele instrumente.
(3) Documentul justificativ cuprinde motivele care stau la baza propunerii respingerii cererii de avizare, motive care sunt preluate în scrisoarea de respingere emisă de ministrul fondurilor europene. Articolul 3Motivele de respingere a cererii de avizare sunt: a)netransmiterea de către instituţia publică care solicită eliberarea avizului favorabil a unuia sau a mai multor documente dintre cele prevăzute la art. 1 alin. (2); b)neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018; c)nerespectarea condiţiilor de formă şi fond ale documentelor prevăzute la art. 1 alin. (2) în cazul documentelor reglementate prin acte normative; d)netransmiterea tuturor informaţiilor solicitate de Ministerul Fondurilor Europene pentru eliberarea avizului favorabil. Articolul 4Instituţia publică a cărei cerere de avizare a fost respinsă poate înainta o nouă cerere numai după remedierea problemelor constatate şi menţionate în scrisoarea de respingere emisă de ministrul fondurilor europene. Articolul 5
(1) Ministrul fondurilor europene poate retrage avizul favorabil acordat în următoarele cazuri:a)în cazul în care instituţiile publice al căror personal beneficiază de majorări salariale nu comunică Ministerului Fondurilor Europene orice modificare de personal, structură, organizare şi/sau funcţionare, intervenită după obţinerea avizului, împreună cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018; b)în cazul în care Ministerul Fondurilor Europene constată încălcări ale prevederilor art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018.
(2) După remedierea problemelor constatate care au stat la baza retragerii avizului favorabil, eliberarea unui nou aviz favorabil se va face la cerere, potrivit aceloraşi reguli generale. Articolul 6Cererea de avizare, avizul favorabil, avizul consultativ şi documentul justificativ se întocmesc potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 7La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 75/2013 privind procedura internă de avizare a structurilor şi personalului care gestionează asistenţa financiară nerambursabilă comunitară, prevăzute la art. 4 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 din 7 martie 2013, cu modificările ulterioare. Articolul 8 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul fondurilor europene,Rovana PlumbANEXA Nr. 1[Antetul instituţiei solicitante] Nr. ........... din ................CERERE privind avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile europene Stimate domnule ministru/Stimată doamnă ministru, În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (7) şi art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, vă rugăm să eliberaţi un aviz favorabil care să ateste faptul că următoarele persoane din cadrul ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) nerambursabile europene sau desfăşoară activităţi-suport pentru sistemul de management şi control al fondurilor europene şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018:
Nr. |
Persoanele pentru care se solicită avizarea favorabilă (numele, prenumele) |
Funcţia |
Structura din care fac parte (direcţia generală, direcţia, serviciul, biroul, compartimentul) |
1. |
........ ........... |
........ .............. |
........ ................ ................ ............ |
2. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............ |
3. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............... |
Persoana de contact din cadrul instituţiei noastre desemnată în acest sens este doamna/domnul ........ ................ ........ (tel. ........ .........., fax ........ ..........., e-mail ........ ...........). Cu stimă, ........ ................ ......... (numele şi prenumele) ........ ................ .......... (funcţia) [L.S.] Domnului/Doamnei ........ ................, ministrul fondurilor europene ANEXA Nr. 2Ministerul Fondurilor Europene Nr. ................/........ ........ AVIZ FAVORABIL În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (7) şi art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, având în vedere Cererea ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. cu nr. .............. din ........ ..........., (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) în urma analizării reglementărilor europene şi naţionale privind gestionarea fondurilor nerambursabile europene şi a următoarelor documente prezentate: 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 3. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 4. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 5. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............, Ministerul Fondurilor Europene atestă faptul că persoanele menţionate în anexă au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile europene sau desfăşoară activităţi-suport pentru sistemul de management şi control al fondurilor europene şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018. Persoanele pentru care se acordă prezentul aviz favorabil beneficiază de majorarea salarială conform prevederilor art. 7 alin. (1)-(6) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018. ........ ................ ............., (numele şi prenumele) ministrul fondurilor europene [L.S.] ANEXĂla Avizul favorabil nr. ......./.............. LISTA PERSOANELOR pentru care se acordă avizul favorabil al Ministerului Fondurilor Europene, conform Cererii ........ ................ ................ ................ ........ ........ (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) cu nr. ............ din ........ ........
Nr. |
Persoanele pentru care se acordă avizul favorabil (numele, prenumele) |
Funcţia |
Structura din care fac parte (direcţia generală, direcţia, serviciul, biroul, compartimentul) |
1. |
........ ........... |
........ .............. |
........ ................ ................ ............ |
2. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............ |
3. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............... |
Semnătura ........ ........ .......... ANEXA Nr. 3Ministerul Fondurilor Europene Direcţia generală managementul resurselor umane Nr. ................/........ ........ AVIZ CONSULTATIV În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (7) şi art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, având în vedere Cererea ........ ................ ................ ................ ............... cu nr. ........ ............... din ........ ................, (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) în urma analizării reglementărilor europene şi naţionale privind gestionarea fondurilor nerambursabile europene şi a următoarelor documente prezentate: 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 3. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 4. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 5. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............, Direcţia generală managementul resurselor umane atestă faptul că persoanele menţionate în anexă au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile europene sau desfăşoară activităţi-suport pentru sistemul de management şi control al fondurilor europene şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018. ........ ................ ............., (numele şi prenumele) director [L. S.] Avizat: ........ ................ ........ .............. (numele, prenumele/funcţia/data) Semnătura: ........ ................ ............... Redactat: ........ ................ ........ .......... (numele, prenumele/funcţia/data) Semnătura: ........ ................ ............... ANEXĂla Avizul consultativ nr. ......./.............. LISTA PERSOANELOR pentru care se propune acordarea avizului favorabil conform Cererii ........ ................ ................ ................ ........ ........ (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) cu nr. ............ din ........ ........
Nr. |
Persoanele pentru care se acordă avizul consultativ (numele, prenumele) |
Funcţia |
Structura din care fac parte (direcţia generală, direcţia, serviciul, biroul, compartimentul) |
1. |
........ ........... |
........ .............. |
........ ................ ................ ............ |
2. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............ |
3. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............... |
Semnătura ........ ........ .......... ANEXA Nr. 4Ministerul Fondurilor Europene Direcţia generală managementul resurselor umane Nr. ................/........ ........ DOCUMENT JUSTIFICATIV privind respingerea cererii de avizare În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (7) şi art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, având în vedere Cererea ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... cu nr. ............... din ........ ............, (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) în urma analizării reglementărilor europene şi naţionale privind gestionarea fondurilor nerambursabile europene şi a următoarelor documente prezentate: 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 3. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 4. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; 5. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........; ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............, Direcţia generală managementul resurselor umane propune respingea Cererii ........ ................ ................ ................ .......... (denumirea instituţiei publice care a solicitat avizul favorabil) cu nr. .......... din ........ ........ privind avizarea structurilor şi/sau persoanelor menţionate în anexă. Propunerea de respingere a cererii de avizare se întemeiază pe următoarele considerente: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ ........ ................ ............., (numele şi prenumele) director [L. S.] Avizat: ........ ................ ........ .............. (numele, prenumele/funcţia/data) Semnătura: ........ ................ ............... Redactat: ........ ................ ........ .......... (numele, prenumele/funcţia/data) Semnătura: ........ ................ ............... ANEXĂla Documentul justificativ nr. ....../........... privind respingerea cererii de avizare LISTA PERSOANELOR pentru care se propune respingerea Cererii de avizare a ........ ................ ................ ................ ................ ........ (denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil) cu nr. ........ ............... din ........ ........ .............
Nr. crt. |
Persoanele pentru care se propune respingerea cererii de avizare (numele, prenumele) |
Funcţia |
Structura din care fac parte (direcţia generală, direcţia, serviciul, biroul, compartimentul) |
1. |
........ ........... |
........ .............. |
........ ................ ................ ............ |
2. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............ |
3. |
........ ........... |
........ ............... |
........ ................ ................ ............... |
Semnătura ........ ........ ..........