HOTARARE Nr.
531 din 19 aprilie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire
si Combatere a Spalarii Banilor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 392 din 8 mai 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 30 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi
sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de
prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 479/2002 pentru aprobarea Regulamentului de
organizare şi funcţionare al Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 5
iunie 2002, cu modificările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi
funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Oficiul Naţional de Prevenire şi
Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiu,
este organizat şi funcţionează în baza Legii nr.
656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru
instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de
terorism, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, ca organ de specialitate cu
personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru.
(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti.
Art. 2. - Oficiul are ca obiect de activitate
prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism,
scop în care primeşte, analizează, prelucrează informaţii şi sesizează
autorităţile abilitate prin lege.
Art. 3. - (1) Plenul Oficiului este structura
deliberativă şi de decizie, format din câte un reprezentant al Ministerului
Finanţelor Publice, Ministerului Justiţiei, Ministerului Administraţiei şi
Internelor, Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Băncii
Naţionale a României, Curţii de Conturi şi Asociaţiei Române a Băncilor, numit
în funcţie pe o perioadă de 5 ani, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea
instituţiilor reprezentate.
(2) Oficiul este condus de un preşedinte, numit de
Guvern din rândul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator
principal de credite. Preşedintele Oficiului ia măsurile necesare pentru
aplicarea efectivă a deciziilor plenului.
(3) Membrii plenului Oficiului îndeplinesc funcţii de
demnitate publică echivalente funcţiei de secretar de stat.
(4) Personalul angajat al Oficiului cuprinde personal
de specialitate format din analişti financiari, personal auxiliar de
specialitate format din asistenţi analişti, precum şi personal contractual care
ocupă funcţii specifice sectorului bugetar, format din şoferi şi muncitori
necalificaţi.
(5) Numărul maxim de posturi este de 120.
(6) Oficiul îşi constituie aparat propriu la nivel
central. Art. 4. - (1) Structura organizatorică a Oficiului este prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul regulament.
(2) In cadrul direcţiilor se pot organiza servicii,
birouri şi compartimente, prin decizii ale plenului Oficiului.
CAPITOLUL II
Atribuţiile Oficiului
Art. 5. - Pentru îndeplinirea obiectului său de
activitate, Oficiul are următoarele atribuţii principale:
a) primeşte date şi informaţii de la persoanele fizice
şi juridice prevăzute la art. 8 şi 17 din lege, referitoare la operaţiuni şi
tranzacţii efectuate în lei şi/sau valută;
b) analizează şi prelucrează datele şi informaţiile
primite conform legii pentru a identifica existenţa indiciilor temeinice de
spălare a banilor sau finanţare a actelor de terorism;
c) solicită oricărei
instituţii competente furnizarea de date şi informaţii necesare în vederea
îndeplinirii obiectului său de activitate; informaţiile în legătură cu
sesizările primite potrivit art. 3 şi 4 din lege sunt prelucrate şi utilizate
în cadrul Oficiului în regim de confidenţialitate;
d) colaborează cu Ministerul Finanţelor Publice,
Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Român de
Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Banca Naţională a României, Curtea
de Conturi, Asociaţia Română a Băncilor, Comisia Naţională a Valorilor
Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi cu orice altă autoritate ori
instituţie publică sau privată care poate furniza date utile obiectului său de
activitate;
e) poate face schimb de informaţii, în baza
reciprocităţii, cu instituţii străine care au funcţii asemănătoare şi care au
obligaţia păstrării secretului în condiţii similare, dacă asemenea comunicări
sunt făcute în scopul prevenirii şi combaterii spălării banilor sau al
finanţării actelor de terorism;
f) emite, în condiţiile legii, decizii de suspendare
a efectuării tranzacţiilor asupra cărora există suspiciunea că ar avea drept
scop spălarea banilor şi/sau finanţarea actelor de
terorism;
g) sesizează Parchetul de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie în cazurile prevăzute de lege;
h) sesizează de îndată Serviciul Român de Informaţii cu
privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism, dacă în
urma analizei şi prelucrării informaţiilor se constată indicii de finanţare a
unor astfel de acte;
i) sesizează de îndată organul competent în cazul în
care se constată existenţa unor indicii temeinice de săvârşire a altor
infracţiuni decât cele de spălare a banilor sau de finanţare a actelor de
terorism;
j) întocmeşte şi actualizează liste cuprinzând persoane
fizice şi juridice suspecte de săvârşirea sau finanţarea actelor de terorism,
care se transmit Ministerului Finanţelor Publice, conform prevederilor legale în vigoare;
k) poate efectua, la persoanele care au obligaţia de
raportare la Oficiu, verificări şi controale cu privire la modul de aplicare a
prevederilor legii, împreună cu autorităţile care au atribuţii de control
financiar şi/sau cu cele de supraveghere prudenţială a entităţilor prevăzute la
art. 8 din lege;
l) urmăreşte aplicarea efectivă
a deciziilor proprii;
m) face propuneri Guvernului şi organelor
administraţiei publice centrale pentru adoptarea de măsuri în scopul prevenirii
şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului, avizează proiectele
de acte normative care au legătură cu domeniul său de activitate;
n) organizează şi realizează instruirea de specialitate
a personalului propriu şi participă la programele speciale de instruire ale
altor instituţii;
o) întocmeşte raport de activitate anual şi realizează
studii, analize şi sinteze privind domeniul său de activitate;
p) stabileşte forma şi conţinutul rapoartelor pentru
operaţiunile care pot avea legătură cu spălarea banilor şi/sau finanţarea
actelor de terorism;
q) elaborează, negociază şi încheie convenţii,
protocoale, înţelegeri cu instituţiile din ţară care au atribuţii în domeniu şi
cu instituţiile similare din străinătate, în condiţiile legii; poate fi membru
al organismelor internaţionale de specialitate şi poate participa la
activităţile acestora.
CAPITOLUL III
Organizarea şi funcţionarea Oficiului
Art. 6. - Organizarea, structura şi funcţionarea Oficiului
trebuie să asigure îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege şi de prezentul
regulament.
Art. 7. - Preşedintele Oficiului are următoarele
atribuţii:
a) reprezintă Oficiul în relaţiile cu autorităţile
legislative, judiciare şi administrative, precum şi cu persoanele fizice şi
juridice din ţară şi din străinătate, inclusiv cu organismele şi organizaţiile
internaţionale;
b) angajează din punct de vedere patrimonial Oficiul,
prin semnătura sa, în relaţiile cu terţii;
c) conduce şedinţele plenului şi controlează
aplicarea deciziilor adoptate, dispunând măsuri adecvate;
d) poate delega puteri executive şi de reprezentare
şi altor membri ai plenului Oficiului, iar pe perioada absenţei sale va desemna
un membru al plenului pentru asigurarea conducerii Oficiului;
e) emite ordine de angajare şi de încetare a
raporturilor de muncă, aprobă transferul şi aplică sancţiunile disciplinare
prevăzute de lege pentru personalul angajat al Oficiului.
Art. 8. - (1) Deciziile plenului Oficiului se adoptă cu
votul majorităţii membrilor acestuia.
(2) Membrii plenului Oficiului asigură şi coordonează colaborarea cu instituţiile ai căror
reprezentanţi sunt.
(3) Plenul decide cu privire la problemele generale
privind activitatea Oficiului, în principal asupra:
a) metodologiilor privind îndeplinirea atribuţiilor
prevăzute de lege;
b) suspendării efectuării
tranzacţiilor pe o perioadă de 3 zile lucrătoare şi asupra cererii de
prelungire a suspendării, adresată Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie;
c) sesizării Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie în cazurile în care există date şi indicii temeinice referitoare la spălarea banilor
sau la finanţarea actelor de terorism;
d) sesizării organelor competente, atunci când se constată
existenţa unor indicii temeinice de săvârşire numai a altor infracţiuni decât
cele de spălare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, precum şi a
Serviciului Român de Informaţii cu privire la operaţiunile suspecte de
finanţare a actelor de terorism;
e) listelor cuprinzând persoanele suspecte de
săvârşirea actelor de terorism sau de finanţare a terorismului;
f) proiectelor de reglementări în vederea propunerii
spre aprobare instituţiilor abilitate;
g) elaborării unor studii şi analize în vederea
armonizării legislaţiei în domeniu cu reglementările şi practica internaţională
în materie;
h) elaborării, adoptării şi actualizării strategiilor
şi programelor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării
actelor de terorism;
i) stabilirii şi actualizării formelor de colaborare cu
autorităţile interne, pentru îndeplinirea obiectului de
activitate al Oficiului;
j) oportunităţii participării Oficiului la activităţile
organismelor internaţionale de specialitate şi stabilirii liniilor generale de
cooperare cu acestea şi cu instituţiile străine similare;
k) raportului de activitate;
l) proiectului bugetului
propriu de venituri şi cheltuieli;
m) măsurilor privind angajarea răspunderii materiale şi
disciplinare a personalului angajat.
Art. 9. - (1) In cadrul Oficiului funcţionează
următoarele direcţii:
a) Direcţia generală
operativă, în componenţa căreia intră:
- Direcţia analiză şi prelucrare a informaţiilor;
- Direcţia tehnologia informaţiei;
b) Direcţia cooperare interinstituţională şi relaţii
internaţionale;
c) Direcţia economico-financiară şi administrativă;
d) Direcţia juridică, metodologie şi control.
(2) In subordinea preşedintelui Oficiului
funcţionează compartimentul audit public intern, compartimentul resurse umane
şi consilierii preşedintelui.
(3) Directorul general, directorii şi personalul din
cadrul direcţiilor sunt obligaţi să îndeplinească atât dispoziţiile date de
preşedintele Oficiului, cât şi solicitările membrilor plenului, care sunt în
conformitate cu legea.
(4) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin.
(3) constituie abatere disciplinară.
Art. 10. - (1) Direcţia generală operativă este condusă
de un director general, asimilat funcţiei de consilier, care coordonează
activitatea de primire, preluare, prelucrare şi păstrare a informaţiilor în
cadrul Oficiului, îndeplinind şi atribuţiile de funcţionar de securitate al
instituţiei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind
protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările ulterioare, precum şi cu
celelalte prevederi legale în vigoare în domeniu. Directorul general
îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme
interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(2) Direcţia analiză şi prelucrare a informaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) primeşte, analizează şi prelucrează cazurile
suspecte de spălare a banilor şi finanţare a terorismului, în conformitate cu
metodologia internă, aprobate prin decizie a plenului Oficiului;
b) solicită, în condiţiile art. 5 din lege, oricărei
instituţii competente datele şi informaţiile necesare verificării, analizei şi
prelucrării cazurilor suspecte de spălare a banilor şi/sau finanţarea actelor
de terorism;
c) întocmeşte note cu privire la rezultatul
prelucrării informaţiilor, pe care le supune dezbaterii plenului Oficiului;
d) transmite de îndată, în baza deciziei plenului
Oficiului, Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie cazurile
în care sunt indicii temeinice referitoare la spălarea banilor şi/sau
finanţarea actelor de terorism;
e) sesizează de îndată organele competente, în baza
deciziei plenului Oficiului, atunci când după finalizarea analizei se constată
existenţa unor indicii temeinice de săvârşire numai a altor infracţiuni decât
cele de spălare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
f) sesizează de îndată
Serviciul Român de Informaţii, în baza deciziei plenului Oficiului, cu privire
la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism;
g) întocmeşte imediat după primirea sesizării nota de
fundamentare a deciziei plenului Oficiului în vederea suspendării efectuării
unei operaţiuni, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din lege, şi,
dacă este cazul, întocmeşte nota cu privire la prelungirea suspendării
efectuării operaţiunii, conform prevederilor art. 3 alin. (3) din lege;
h) prezintă trimestrial plenului Oficiului, pentru
analiză şi dispunerea de măsuri, situaţia lucrărilor nefinalizate;
i) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament,
norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(3) Direcţia tehnologia informaţiei îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) asigură managementul sistemului informatic,
administrarea şi actualizarea bazelor de date;
b) primeşte şi preia în bazele de date proprii
rapoartele privind operaţiunile cu sume în numerar şi rapoartele pentru
transferuri externe transmise de persoanele fizice şi juridice prevăzute la
art. 8 din lege;
c) organizează activitatea de registratură şi secretariat;
d) organizează şi administrează arhiva Oficiului;
e) elaborează normele interne de protecţie a
informaţiilor clasificate în cadrul Oficiului, organizează şi asigură
respectarea acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002, cu
modificările ulterioare, ale Standardelor naţionale de protecţie a
informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
585/2002, cu modificările ulterioare, ale Normelor privind protecţia
informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în
România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002, cu modificările
ulterioare, precum şi cu celelalte prevederi legale în vigoare în domeniu, şi
libera circulaţie a acestor date;
f) asigură procesarea şi protecţia datelor cu
caracter personal în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare;
g) orice alte atribuţii stabilite prin lege,
regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(4) Direcţia cooperare interinstitutională şi relaţii
internaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură legătura şi colaborarea cu organismele
internaţionale şi cu instituţiile străine care au funcţii asemănătoare Oficiului;
b) primeşte, transmite şi administrează informaţiile
de la şi către instituţiile străine care au funcţii asemănătoare şi obligaţia
păstrării secretului în condiţii similare, dacă asemenea comunicări sunt făcute
în scopul prevenirii şi combaterii spălării banilor sau al finanţării actelor
de terorism;
c) informează în timp util plenul Oficiului cu
privire la acţiunile externe şi interne la care este invitat să participe
Oficiul, în vederea stabilirii măsurilor necesare pentru o bună reprezentare
internaţională şi interinstitutională;
d) gestionează evidenţa şi derularea activităţilor
specifice de colaborare internaţională şi interinstitutională, inclusiv pentru
ducerea la îndeplinire a măsurilor din programele de asistenţă externă;
e) organizează baza de date privind legislaţia şi
practica europeană în materie;
f) elaborează, în colaborare cu direcţiile de
specialitate, materialele necesare în vederea participării reprezentanţilor
Oficiului la seminarii, sesiuni de pregătire profesională, conferinţe
internaţionale şi schimburi de experienţă;
g) gestionează, conform legii, activitatea de relaţii
cu presa;
h) orice alte atribuţii stabilite prin lege,
regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(5) Direcţia economico-financiară şi administrativă
are următoarele atribuţii principale:
a) asigură, în condiţiile legii, fundamentarea şi
susţinerea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli al Oficiului şi
urmăreşte execuţia acestuia;
b) analizează şi urmăreşte cheltuirea cu eficienţă a
fondurilor aprobate;
c) întocmeşte dările de seamă contabile prevăzute de
lege;
d) asigură aplicarea prevederilor legale cu privire
la selecţionarea, angajarea şi salarizarea personalului;
e) asigură achiziţionarea, gestionarea şi
administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi a materialelor
consumabile;
f) asigură întreţinerea şi exploatarea parcului auto;
g) organizează inventarierea mijloacelor materiale şi
băneşti ale Oficiului;
h) organizează activitatea de control financiar
preventiv şi control financiar de gestiune, în conformitate cu prevederile
legale;
i) elaborează şi verifică îndeplinirea planului de
prevenire şi stingere a incendiilor, asigurând dotarea cu echipamentele
necesare, precum şi instruirea personalului în domeniu;
j) orice alte atribuţii stabilite prin lege,
regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(6) Direcţia juridică, metodologie şi control
îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură asistenţa juridică de specialitate în
relaţiile Oficiului cu terţii;
b) reprezintă, prin persoanele desemnate, Oficiul în
faţa instanţelor judecătoreşti;
c) oferă consultanţă de specialitate juridică personalului
Oficiului în legătură cu atribuţiile de serviciu ale acestuia şi avizează
pentru legalitate actele administrative ale preşedintelui Oficiului;
d) urmăreşte, reţine şi difuzează în cadrul Oficiului
actele normative care au incidenţă asupra activităţii acestuia;
e) elaborează, în conformitate cu reglementările
legale în vigoare, norme privind supravegherea, verificarea şi controlul
modului de aplicare a legii de către entităţile raportoare care nu sunt supuse
supravegherii prudentiale a unor autorităţi;
f) elaborează programul acţiunilor de verificare şi
control al modului de aplicare a legii de către entităţile raportoare şi, după
aprobarea de către plenul Oficiului, asigură îndeplinirea acestuia;
g) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile
contravenţionale prevăzute la art. 22 din lege, prin persoanele desemnate de
preşedintele Oficiului să îndeplinească atribuţiile de agent constatator, în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
h) elaborează, pe baza cazurilor analizate în Oficiu,
tipologii specifice de spălare a banilor şi/sau de finanţare a actelor de
terorism;
i) elaborează şi alte materiale de analiză şi sinteză
în domeniul de activitate al Oficiului;
j) orice alte atribuţii stabilite prin lege,
regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(7) Compartimentul resurse umane are următoarele
atribuţii principale:
a) păstrează şi completează carnetele de muncă,
registrele şi alte documente privind activitatea de
personal;
b) întocmeşte documentele şi îndeplineşte
activităţile necesare pentru angajări, transferări şi pentru încetarea
raporturilor de muncă;
c) întocmeşte şi urmăreşte îndeplinirea programelor de
perfecţionare a pregătirii profesionale a personalului Oficiului;
d) orice alte atribuţii stabilite prin lege,
regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(8) Compartimentul de audit public intern are
următoarele atribuţii principale:
a) elaborează norme metodologice specifice, obţinând
avizarea lor de către Uniunea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public
Intern;
b) elaborează proiectul planului anual de audit public
intern;
c) efectuează activităţi de audit public intern
pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale entităţii
publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate,
regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
d) informează Uniunea Centrală de Armonizare pentru
Auditul Public Intern despre recomandările neînsuşite de conducătorul entităţii
publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raportează periodic asupra constatărilor,
concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;
f) elaborează raportul anual al activităţii de audit
public intern;
g) raportează imediat preşedintelui Oficiului
identificarea unor nereguli sau posibile prejudicii;
h) orice alte atribuţii stabilite prin lege,
regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
Art. 11. - (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
individuale ale personalului Oficiului se stabilesc prin fişa postului, care se
întocmeşte în baza legii şi a prezentului regulament şi se semnează de către
salariat şi şefii ierarhici.
(2) Atribuţiile Direcţiei generale operative, ale
direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor pot fi modificate prin
ordin al preşedintelui, cu avizul membrilor plenului Oficiului.
CAPITOLUL IV
Condiţii de recrutare, angajare, promovare şi
răspundere disciplinară a personalului
Art. 12. - Angajarea personalului în funcţii se face
prin concurs în condiţiile legii.
Art. 13. - In vederea participării la concursul de
angajare în cadrul Oficiului, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele
condiţii:
a) să aibă cetăţenie română;
b) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ
superior economic sau juridic sau absolvenţi cu studii medii, după caz, cu vechimea
în specialitate prevăzută de lege; pentru activitatea informatică se pot angaja
în funcţia de analist financiar absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ
superior de profil informatic, iar pentru personalul contractual pe funcţii
comune din sectorul bugetar se pot angaja absolvenţi de învăţământ general sau
mediu, cu calificarea corespunzătoare;
c) să aibă exerciţiul
drepturilor civile şi politice;
d) să aibă o reputaţie profesională şi morală
neştirbită;
e) să nu fi fost condamnaţi pentru săvârşirea vreunei
infracţiuni;
f) să fie declaraţi admişi la examenul medical şi la
testul psihologic.
Art. 14. - (1) Dosarul de înscriere la concursul pentru
angajare în cadrul Oficiului va cuprinde obligatoriu următoarele documente:
a) cererea candidatului;
b) diploma de licenţă, în cazul absolvenţilor
învăţământului superior, iar pentru absolvenţii învăţământului liceal sau
profesional, diploma de bacalaureat, respectiv diploma de absolvire a şcolii
generale sau profesionale, în original şi în copie;
c) copie de pe livretul militar, după caz;
d) curriculum vitae;
e) caracterizare-recomandare de la ultimul loc de muncă;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) fişa medicală;
h) copie de pe carnetul de muncă;
i) declaraţie pe propria răspundere că nu a fost
condamnat în cauze penale şi că împotriva sa nu s-a dispus începerea urmăririi
penale.
(2) Pentru ocuparea unor
posturi cu atribuţii specifice, prin ordin al preşedintelui Oficiului se pot
stabili şi alte documente necesare.
Art. 15. - La angajare, personalul Oficiului va semna
un angajament de confidenţialitate privind obligaţia de a nu divulga
informaţiile primite în timpul activităţii, decât în cazul unei proceduri
judiciare, inclusiv după încetarea funcţiei, pe o durată de 5 ani.
Art. 16. - Personalul angajat în cadrul Oficiului nu
poate ocupa nici un post şi nu va îndeplini nici o funcţie în instituţiile
prevăzute la art. 8 din lege, concomitent cu calitatea de salariat al
Oficiului.
Art. 17. - (1) Promovarea personalului în grade şi
funcţii se face prin ordin al preşedintelui, cu avizul plenului Oficiului.
(2) Personalul angajat în cadrul Oficiului poate fi revocat din funcţie pentru exercitarea
necorespunzătoare a atribuţiilor de serviciu, prin ordin al preşedintelui care
pune în executare decizia plenului Oficiului.
(3) Răspunderea disciplinară şi patrimonială a
personalului angajat în cadrul Oficiului se angajează conform prevederilor
Codului muncii care se aplică în mod corespunzător.
(4) Criteriile de promovare sau revocare din funcţie se
stabilesc prin ordin al preşedintelui.
Art. 18. - Oficiul are în dotare un parc auto de
8 autoturisme, cu un consum maxim de 300
litri/lună/autoturism.
ANEXĂ la
regulament
