HOTARARE Nr.
545 din 9 iunie 2010
privind organizarea,
structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 444 din 1 iulie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 317/2009,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Agenţia Naţională pentru Pescuit
şi Acvacultura, denumită în continuare Agenţie, este instituţie publică
de interes naţional, organ de specialitate al administraţiei publice centrale,
cu personalitate juridică, finanţată integral de la bugetul de stat, care
funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(2) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti, bd.
Carol I nr. 24, sectorul 3, şi este asigurat de către Ministerul Agriculturii
şi Dezvoltării Rurale.
Art. 2. - (1) Pentru realizarea obiectivelor din
domeniul său de activitate, Agenţia exercită următoarele funcţii:
a) de elaborare şi implementare a strategiei naţionale
şi a reglementărilor privind: conservarea şi managementul resurselor acvatice
vii existente în habitatele piscicole naturale, acvacultura, procesarea şi
organizarea pieţei produselor pescăreşti, structurile de pescuit şi
acvacultura;
b) de implementare a politicii comune în domeniul
pescuitului;
c) de administrare a resurselor acvatice vii din
habitatele piscicole naturale, cu excepţia celor din Rezervaţia Biosferei
„Delta Dunării", care sunt administrate de Administraţia Rezervaţiei
Biosferei „Delta Dunării";
d) de control şi inspecţie;
e) de privatizare a societăţilor comerciale cu profil
piscicol şi a amenajărilor piscicole pe care le are în portofoliu;
f) de concesionare a terenurilor pe care sunt
amplasate amenajări piscicole, cu excepţia celor de pe teritoriul Rezervaţiei
Biosferei „Delta Dunării", precum şi a altor terenuri aferente acestora
din domeniul public al statului, în condiţiile legii;
g) de vânzare a terenurilor proprietate privată a
statului pe care sunt construite amenajări piscicole, inclusiv a instalaţiilor
speciale amplasate pe uscat;
h) de reprezentare, pe plan intern şi extern, în
domeniul său de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în
vigoare;
i) de realizare a măsurilor din domeniul specific.
(2) In perimetrul Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării",
accesul la resursele acvatice vii în vederea practicării pescuitului comercial,
familial, recreativ/sportiv şi ştiinţific se reglementează pe baza normelor
aprobate prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi
al ministrului mediului şi pădurilor, la propunerea Administraţiei Rezervaţiei
Biosferei „Delta Dunării".
CAPITOLUL II
Organizarea Agenţiei
Art. 3. - (1) Structura organizatorică a Agenţiei este
prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării
rurale, în cadrul structurii organizatorice se pot organiza servicii, birouri,
compartimente, conform legii.
(3) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor, serviciilor,
birourilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentei hotărâri.
(4) Personalul Agenţiei este format din personalul
Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura organizate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura, cu modificările şi
completările ulterioare, care se consideră transferat în interes de serviciu.
Art. 4. - (1) Agenţia este condusă de un
preşedinte-director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale, în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Preşedintele Agenţiei are calitatea de ordonator
terţiar de credite.
(3) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei şi o
reprezintă în raporturile cu celelalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice,
precum şi în justiţie.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele
emite decizii.
(5) Preşedintele Agenţiei este înlocuit de directorul
Direcţiei maritime şi inspecţii în situaţia în care nu îşi poate îndeplini
temporar atribuţiile.
Art. 5. - (1) Numărul maxim de posturi al Agenţiei este
de 155, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat şi în prevederile
bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(2) Personalul din cadrul Agenţiei este format din
funcţionari publici şi personal contractual.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Agenţiei se
face potrivit legii.
Art. 6. - Agenţia îşi exercită atribuţiile în teritoriu
prin structuri regionale fără personalitate juridică.
CAPITOLUL III
Atribuţiile Agenţiei
Art. 7. -In exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 2,
Agenţia are următoarele atribuţii:
A. In domeniul elaborării strategiei, politicilor şi a
proiectelor de acte normative:
a) elaborează strategia naţională a sectorului
pescăresc;
b) elaborează proiecte de acte normative în
conformitate cu politica comună în domeniul pescuitului şi cu strategia
naţională a sectorului pescăresc;
c) elaborează proiecte de convenţii şi acorduri
internaţionale în domeniul său de activitate;
d) elaborează reglementările privind accesul la
resursele acvatice vii, în vederea practicării pescuitului comercial;
e) elaborează reglementările privind pescuitul
recreativ/sportiv;
f) elaborează norme privind caracteristicile tehnice
şi condiţiile de folosire a uneltelor de pescuit, precum şi metodele de pescuit
comercial în habitatele piscicole naturale;
g) elaborează norme de protecţie şi regenerare a
resurselor acvatice vii privind: stabilirea anuală a capturii totale admisibile
(TAC), a cotelor de pescuit şi a efortului de pescuit, stabilirea perioadelor
de prohibiţie, a zonelor de refacere biologică/zonelor de protecţie pentru
resursele acvatice vii, a speciilor, precum şi a măsurilor preventive;
h) elaborează reglementări specifice privind
exercitarea pescuitului speciilor protejate;
i) elaborează norme privind dimensiunile minime
individuale pe specii care pot fi capturate din habitatele piscicole naturale,
pe baza studiilor elaborate de instituţiile de cercetare ştiinţifică de profil;
j) elaborează norme de adaptare a flotei de pescuit la
starea resurselor acvatice vii, inclusiv Planul de adaptare a flotei şi Planul
de ajustare a efortului de pescuit;
k) elaborează norme privind nominalizarea porturilor/
punctelor de debarcare şi a centrelor de primă vânzare a produselor din
pescuit;
l) elaborează reglementări privind criteriile de
recunoaştere a organizaţiilor de producători din sectorul pescăresc;
m) elaborează reglementări privind debarcarea şi prima
vânzare a produselor pescăreşti obţinute din pescuit.
B. In domeniul administrării resurselor acvatice vii:
a) stabileşte măsuri de administrare a pescuitului,
astfel încât să se obţină o mai bună raţionalizare a efortului de pescuit;
b) finanţează programele pentru popularea de susţinere
şi de cercetare-dezvoltare în domeniul exploatării resurselor acvatice vii şi
acvaculturii, în limita fondurilor disponibile;
c) elaborează proceduri privind practicarea
pescuitului;
d) organizează şi actualizează Fişierul navelor şi
ambarcaţiunilor de pescuit;
e) stabileşte modul de marcare a
navelor/ambarcaţiunilor de pescuit, inclusiv a celor auxiliare;
f) autorizează construirea, modernizarea şi
reconversia navelor/ambarcaţiunilor de pescuit care urmează să arboreze
pavilion român;
g) propune nominalizarea porturilor/punctelor de
debarcare a produselor pescăreşti pe teritoriul naţional unde descarcă
navele/ambarcaţiunile de pescuit;
h) propune autorizarea locurilor în care se realizează
prima vânzare a produselor obţinute din pescuit, cu respectarea legislaţiei
comunitare;
i) eliberează permise/licenţe/autorizaţii, după caz, în
conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi comunitare.
C. In domeniul acvaculturii:
a) stabileşte măsuri pentru valorificarea superioară a
potenţialului genetic, prin introducerea în acvacultura a unor specii
valoroase;
b) stabileşte măsuri pentru creşterea calităţii
produselor din acvacultura;
c) adoptă măsuri pentru asigurarea producţiei din
acvacultura pentru cazuri de forţă majoră;
d) stabileşte măsuri pentru asigurarea sănătăţii şi bunăstării
animale;
e) stabileşte măsuri de adaptare a producţiei la
cerinţele pieţei;
f) stabileşte măsuri privind introducerea bunelor
practici în acvacultura;
g) încurajează aplicarea tehnologiilor de reproducere
şi creştere pentru specii cu valoare economică ridicată şi promovarea
produselor pescăreşti organice;
h) organizează şi actualizează Registrul unităţilor de
producţie din acvacultura şi emite licenţele de acvacultura;
i) stabileşte şi alte acţiuni pe care necesităţile de
dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii;
j) stabileşte criteriile de introducere de noi specii
în România.
D. In domeniul procesării şi pieţei produselor
pescăreşti:
a) stabileşte măsuri de sprijin al organizaţiilor de
producători şi al altor forme asociative;
b) asigură respectarea criteriilor de recunoaştere şi
de retragere a recunoaşterii organizaţiilor de producători din sectorul
pescăresc, prevăzute de legislaţia comunitară;
c) recunoaşte organizaţiile de producători;
d) organizează şi actualizează Registrul centrelor de
primă vânzare, Registrul porturilor/punctelor de debarcare autorizate şi
nominalizate de autoritatea publică centrală care răspunde de pescuit şi
acvacultura;
e) solicită elaborarea de studii de piaţă;
f) organizează şi actualizează Registrul unităţilor
de procesare;
g) emite licenţe de fabricaţie unităţilor de procesare;
h) propune măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii şi
promovarea produselor pescăreşti.
E. In domeniul activităţii de control şi inspecţie
piscicolă:
a) organizează şi desfăşoară activităţi permanente de
control şi inspecţie piscicolă privind respectarea legislaţiei în domeniu;
b) verifică modul de executare a atribuţiilor de pază
şi protecţie a resurselor acvatice vii de către beneficiarii dreptului de
pescuit;
c) verifică respectarea condiţiilor impuse prin
licenţe/ autorizaţii/permise de pescuit;
d) elaborează planurile anuale şi lunare ale
activităţii de inspecţie şi control;
e) verifică veridicitatea datelor înscrise în
documentele pentru circulaţia peştelui;
f) constată infracţiuni şi contravenţii şi aplică
sancţiuni pentru nerespectarea prevederilor legale în vigoare, dispune
ridicarea în vederea confiscării a bunurilor rezultate din săvârşirea
infracţiunilor şi contravenţiilor;
g) monitorizează aplicarea sancţiunilor prevăzute în
procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a măsurilor
dispuse prin notele de control, conform legislaţiei în domeniu;
h) stabileşte sistemele de control şi de inspecţie ale
activităţilor de pescuit;
i) reţine/suspendă/anulează, după caz, în baza
constatărilor şi propunerilor personalului cu drept de inspecţie şi control,
permisul/licenţa/autorizaţia, potrivit prevederilor legii;
j) asigură funcţionarea sistemului de monitorizare prin
satelit a navelor de pescuit la Marea Neagră, conform reglementărilor
comunitare;
k) verifică modul de organizare şi desfăşurare a
pescuitului;
l) verifică respectarea condiţiilor care stau la baza
eliberării permiselor/licenţelor/autorizaţiilor privind pescuitul şi
acvacultura.
F. In domeniul privatizării:
a) privatizează societăţile comerciale cu profil
piscicol şi amenajările piscicole pe care le are în portofoliu, în condiţiile
legii;
b) concesionează terenurile, cu excepţia celor de pe
teritoriul Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării", pe care sunt amplasate
amenajările piscicole, precum şi alte terenuri aferente acestora din domeniul
public al statului, în condiţiile legii;
c) încheie contracte în vederea exploatării
terenurilor, cu excepţia celor de pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei „Delta
Dunării", pe care sunt amplasate amenajările piscicole, precum şi a altor
terenuri aferente acestora din domeniul privat al statului, în condiţiile
legii;
d) încheie contracte de vânzare a terenurilor
proprietate privată a statului, pe care sunt construite amenajări piscicole, în
condiţiile legii;
e) elaborează caiete de sarcini în vederea privatizării
şi/sau a concesionării;
f) urmăreşte îndeplinirea obligaţiilor stabilite prin
contractele de privatizare şi/sau de concesionare;
g) îndeplineşte şi alte atribuţii care decurg din
funcţia de privatizare şi/sau de concesionare, în conformitate cu prevederile
legale;
h) propune constituirea comisiei de privatizare,
concesionare.
G. In domeniul cercetării ştiinţifice:
a) colaborează cu instituţiile de cercetare de profil
pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite prin strategii;
b) solicită studii pentru cunoaşterea biologiei,
etologiei şi diversităţii structurii, funcţionabilităţii şi productivităţii
ecosistemelor acvatice şi a interacţiunilor specifice;
c) solicită studii pentru evaluarea impactului produs
asupra ecosistemelor acvatice marine şi a apelor continentale de către
activităţile de pescuit şi acvacultura şi de alte activităţi antropice;
d) solicită studii pentru dezvoltarea şi diversificarea
acvaculturii;
e) eliberează autorizaţia specială de pescuit în scop
ştiinţific.
H. In domeniul relaţiilor interinstituţionale:
a) încheie protocoale cu instituţiile publice
implicate în activitatea de control şi inspecţie privind sectorul pescăresc;
b) încheie acorduri/protocoale cu instituţii şi
organizaţii în sectorul pescăresc, în condiţiile legii;
c) colaborează cu Autoritatea de management pentru
Programul operaţional pentru pescuit, cu Autoritatea de management pentru
Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, precum şi cu alte instituţii implicate
în derularea fondurilor externe nerambursabile;
d) organizează manifestări şi întâlniri
internaţionale şi participă la cele organizate de entităţi şi organizaţii
internaţionale specializate în domeniul pescuitului şi acvaculturii;
e) colaborează cu organele de specialitate din
ministere, cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu organismele
internaţionale implicate în activitatea de pescuit şi acvacultura.
I. In domeniul fondurilor nerambursabile alocate de
Comunitatea Europeană şi al fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente
Programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfăşurării
politicii comune în domeniul pescuitului şi Programului de control, inspecţie
şi supraveghere în domeniul pescuitului:
a) utilizează şi gestionează fonduri nerambursabile
alocate de la Comunitatea Europeană şi fonduri alocate de la bugetul de stat
aferente Programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfăşurării
politicii comune în domeniul pescuitului şi Programului de control, inspecţie
şi supraveghere în domeniul pescuitului;
b) elaborează Programul de colectare şi gestionare a
datelor necesare desfăşurării politicii comune în domeniul pescuitului, îl
supune spre aprobare Comisiei Europene şi asigură implementarea acestuia;
c) elaborează Programul de control, inspecţie şi
supraveghere în domeniul pescuitului, îl supune spre aprobare Comisiei Europene
şi asigură implementarea acestuia.
J. In alte domenii:
a) organizează şi întreţine baza de date din domeniul
pescuitului şi acvaculturii şi asigură transmiterea datelor în sistemul
informatic comunitar;
b) organizează activităţi de instruire a personalului
propriu;
c) încheie contracte şi finanţează realizarea de
buletine informative, ghiduri, broşuri, afişe, postere, bannere pentru
diseminarea informaţiilor referitoare la sectorul pescăresc;
d) participă la elaborarea planului comun de acţiune
în vederea prevenirii efectelor stărilor de calamităţi naturale şi urmăreşte
realizarea măsurilor şi acţiunilor prevăzute, în colaborare cu ceilalţi factori
decizionali de la nivel local şi central;
e) întocmeşte anual raportul de activitate şi îl supune
spre aprobare ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale;
f) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, în
condiţiile legii.
Art. 8. - (1) Atribuţiile de control şi inspecţie
piscicolă se exercită de către personalul propriu cu drept de inspecţie şi
control al Agenţiei, nominalizat prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
(2) Procedura de control şi procedura de inspecţie se
stabilesc prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
Art. 9. -In exercitarea atribuţiilor ce îi revin,
personalul cu drept de inspecţie şi control verifică documentele care stau la
baza activităţii persoanei controlate şi, după caz:
a) propune măsuri administrative;
b) constată infracţiuni prevăzute de legislaţia
specifică sectorului pescăresc;
c) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile
contravenţionale prevăzute de lege.
Art. 10. - (1) Personalul cu drept de inspecţie şi
control, în baza neregulilor constatate, reţine şi suspendă permisul, licenţa
sau autorizaţia, potrivit prevederilor legale.
(2) Personalul cu drept de inspecţie şi control, în
baza neregulilor constatate, propune retragerea permisului, licenţei sau
autorizaţiei, potrivit prevederilor legale.
Art. 11. - (1) Personalul cu drept de inspecţie şi
control se legitimează cu legitimaţia al cărei model este prevăzut în anexa nr.
2.
(2) Documentele întocmite de personalul cu drept de
inspecţie şi control vor fi semnate şi ştampilate cu ştampila al cărei model
este prevăzut în anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiei la normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii
şi înştiinţarea de plată se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr.
3.
CAPITOLUL IV
Echipamente şi mijloace de control
Art. 12. - (1) Dotarea Agenţiei cu mijloace de
transport pe apă şi pe uscat este stabilită conform anexei nr. 4.
(2) Navele şi ambarcaţiunile destinate inspecţiei şi
controlului se identifică prin arborarea fanionului specific pe catargul
principal şi/sau prin siglă existentă pe bordul acestora, după caz.
(3) Modelele fanionului şi siglei navelor şi
ambarcaţiunilor destinate inspecţiei şi controlului se stabilesc prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
Art. 13. - (1) In executarea atribuţiilor, personalul
cu drept de inspecţie şi control al Agenţiei este obligat să poarte uniformă şi
echipament.
(2) Tipul, numărul şi durata de serviciu a uniformelor
şi echipamentelor se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale, la propunerea conducerii Agenţiei.
(3) Uniformele şi echipamentele sunt asigurate de
către Agenţie, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 14. - Este interzisă folosirea mijloacelor de
transport destinate controlului şi inspecţiei piscicole pentru alte scopuri
decât pentru îndeplinirea sarcinilor prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art. 15. - Pe navele/ambarcaţiunile destinate
controlului şi inspecţiei piscicole se ţine un jurnal de bord, în care se
înscriu toate deplasările efectuate, conform anexei nr. 5.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 16. - Finanţarea cheltuielilor curente şi de
capital ale Agenţiei se asigură din prevederile bugetare aprobate Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Art. 17. - Agenţia realizează investiţii prin Programul
operaţional pentru pescuit, pentru infrastructura aferentă centrelor de primă
vânzare, porturilor/punctelor/adăposturilor pescăreşti şi punctelor de
debarcare, precum şi prin alocări bugetare.
Art. 18. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 19. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea,
structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 683 din 6 octombrie
2008, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Agenţiei Naţionale
pentru Pescuit şi Acvacultura
Nr. maxim de posturi: 155*)
Funcţii publice: 141
Funcţii contractuale: 14
Din care, funcţii de conducere: 17
*) Inclusiv posturile din structurile regionale.
ANEXA Nr. 2
1. Modelul legitimaţiei personalului cu drept de
inspecţie şi control*)
Faţă
Verso
2. Modelul ştampilei personalului cu drept de
inspecţie şi control*)
M.A.D.R.
AGENTIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT SI
ACVACULTURĂ|
DREPT DE INSPECŢIE SI CONTROL
MARCA NR........................
|
*) Modelele sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 3
Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare
a contravenţiei
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT ŞI
ACVACULTURA
SERIA IP nr. XXXXX
Filiala.......................................................
Localitatea/Judeţul....................................
Str............................................nr...........
Telefon/Fax.............................
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiei la
normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii
Nr.............din...................
In temeiul
prevederilor..................................................................,
subsemnatul,............................................, având funcţia
de....................................la Agenţia Naţională pentru Pescuit şi
Acvacultura, filiala................., nr. de marcă.........., în urma
controlului efectuat la*)..........................., în
zona..........................., la data de........., ora........., am
constatat următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
de care se face
vinovat*)................................................................,
născut în anul.............luna.................., ziua........., domiciliat
în...........................,
str.......................................nr........, bl................,
ap..........Judeţul/sectorul..................., posesor al actului de
identitate seria............nr.........., eliberat
de..............................la data de...................., cod numeric
personal: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ocupaţia................., locul de
muncă........................................., fapte care constituie
contravenţie:
1)........................................................................................2).............................................................................................
Faptele comise sunt sancţionate de
art.......................din.....................................cu amendă de
la....................................... până la.............................
Faţă de contravenţiile constatate se aplică următoarele
sancţiuni:
A.
Contravenientul..................................................se amendează
cu 1)..................................lei, conform art......................
din................,2)........................., conform
art..............din....................., precum
şi..................................................
Contravaloarea amenzii va fi achitată în termen de 15
zile la C.E.C. sau la Trezoreria Finanţelor
Publice............................, în contul....................., urmând ca
în acelaşi interval să se remită chitanţa şi copia de pe procesul-verbal
Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura, filiala.............................
Contravenientul declară: „Mă angajez/Nu mă
angajez" să achit în termen de 48 de ore, la centrele special amenajate
ale direcţiei taxe şi impozite ale primăriilor, în contul
nr................................., jumătate din minimul amenzii, adică suma
de..............lei, iar chitanţa de plată a amenzii şi copia procesului-verbal
să le remit unităţii emitente în termenul menţionat.
Se reţin în vederea confiscării următoarele bunuri
aflate asupra numitului/numiţilor în momentul constatării şi care au servit la
comiterea faptei:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Menţiuni ale
contravenientului........................................................................................................................................................................ .............
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua
cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal, fapt atestat de martorul,
....................................................., domiciliat
în.........................,
str.......................................nr.......,
bl.....Judeţul............................, BI/CI
seria..........nr................., emis/ă
de...................CNP...................................................
Nu a fost de faţă niciun martor,
deoarece............................................................................................................................
Contestaţia se poate depune în termen de 15 zile de la
data comunicării prezentului proces-verbal, însoţită de copia de pe acesta, la
judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită fapta.
Constatator, L.S.
......................................................
Martor,
......................................................
Contravenient,
Am luat la cunoştinţă.
......................................................
*) Pentru persoana juridică se vor înscrie denumirea
operatorului economic înregistrat la registrul comerţului, codul unic de
înregistrare şi sediul acesteia.
ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
Amenda se achită la centrele special amenajate ale
Trezoreriei Finanţelor Publice, după care chitanţa şi copia procesului-verbal
vor fi remise în termen de 15 zile de la comunicarea unităţii emitente, In caz
de neplată a obligaţiilor, se va trece la executare silită.
Constatator,
......................................................
Am primit copia procesului-verbal şi înştiinţarea de
plată.
Contravenient,
......................................................
ANEXA Nr. 4
LISTA
cuprinzând mijloacele de transport pe apă şi pe
uscat
- Şalupă maritimă de
control 2 bucăţi
- Şalupă fluvială de
control 10 bucăţi
- Autoturism pentru activităţi specifice
30 bucăţi
-
Autospeciale 8 bucăţi
- Microbuz transport persoane - 1+8 locuri 1
bucată
- Barcă pescărească din fibră de
sticlă 12 bucăţi (motor şi peridoc)
- Barcă gonflabilă cu cocă rigidă şi motor
10 bucăţi
-
Autolaborator 1 bucată
Consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele şi
ambarcaţiunile care aparţin Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura
I. Consum de carburanţi aprobat pentru
autoturisme: 400 litri/lună/autoturism
II. Consum de carburanţi aprobat pentru ambarcaţiuni:
- 12 bărci din fibră de sticlă cu motor: 10 litri/oră
pentru 55 de ore pe lună;
- 10 şalupe fluviale de control: 30 litri/oră pentru 55
de ore pe lună;
- 2 şalupe maritime de control: 60 litri/oră pentru 45
de ore pe lună;
- 10 bărci gonflabile de control cu motor: 30 litri/oră
pentru 48 de ore pe lună.
III. Consum de carburanţi pentru autospeciale, microbuz
şi autolaborator: 600 litri/lună
NOTĂ:
1. Repartizarea, detalierea şi transferul mijloacelor
de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea
preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura.
2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la
mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita
carburantului normat în raport cu numărul total de mijloace de transport
aprobat pentru Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura.
ANEXA Nr. 5
Modelul jurnalului de bord
DATA
LA
SITUAŢIA COMBUSTIBILULUI
|
Ore funcţionare motor
|
Specificaţie
|
Sold
|
Primiri
|
TOTAL
|
Consumat
|
Rămas
|
In 24 de ore
|
Lunar
|
Anual
|
MOTORINĂ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BENZINĂ
|
|
|
|
|
|
Verificat pregătirea
navei/ambarcaţiunii
pentru misiune
Comandant.......................
|
ULEI
|
|
|
|
|
|
VASELINĂ
|
|
|
|
|
|
ORDINUL DE MISIUNE
ŞEF FILIALĂ,
|
Ore/minute
|
ACTIVITATEA NAVEI/AMBARCAŢIUNII
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul ambarcaţiunii,