HOTARARE Nr.
725 din 21 iulie 2010
privind reorganizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, precum si a unor
structuri aflate în subordinea acestuia
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 548 din 4 august 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi al art. 2 şi art. 4 alin. (1) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 70/2010 privind unele măsuri pentru reorganizarea
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri
aflate în subordinea acestuia,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Ministerul Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale este organ de specialitate al administraţiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, cu sediul în
municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este
autoritatea publică centrală responsabilă cu aplicarea strategiei şi
Programului de guvernare, cu rol în elaborarea şi implementarea strategiilor
naţionale sectoriale în domeniile agriculturii şi producţiei alimentare,
dezvoltării rurale, pescuitului şi acvaculturii, îmbunătăţirilor funciare,
precum şi în domeniile conexe: fitosanitar, cercetarea ştiinţifică de
specialitate, conservarea şi managementul durabil al solurilor şi al resurselor
genetice vegetale şi animale.
(3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
elaborează strategii şi reglementări specifice în domeniile sale de activitate,
în cadrul politicii Guvernului şi în conformitate cu reglementările Uniunii
Europene şi cu principiile politicii agricole comune (PAC).
(4) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este
finanţat integral de la bugetul de stat.
(5) Obiectivele Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale sunt următoarele:
a) asigurarea securităţii alimentare naţionale prin
creşterea şi diversificarea producţiei agricole;
b) creşterea competitivităţii produselor
agroalimentare şi pescăreşti româneşti pe piaţa europeană şi globală în vederea
echilibrării balanţei comerciale agricole;
c) absorbţia fondurilor comunitare destinate finanţării
domeniilor specifice;
d) susţinerea financiară şi fiscală a agriculturii prin
programe multianuale;
e) eficientizarea structurilor de piaţă agricole şi
agroalimentare;
f) stimularea înfiinţării de depozite pentru
colectarea, sortarea şi valorificarea produselor agricole;
g) accelerarea procesului de dezvoltare rurală,
inclusiv a serviciilor din spaţiul rural;
h) modernizarea şi extinderea infrastructurii de
îmbunătăţiri funciare, adaptarea agriculturii la schimbările climatice;
i) dezvoltarea pisciculturii;
j) susţinerea cercetării agricole şi a formării
profesionale;
k) reforma structurilor administrative cu atribuţii în
domeniul agriculturii.
Art. 2. - (1) Pentru realizarea obiectivelor din
domeniul său de activitate, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
exercită următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaborează, în
conformitate cu politica Guvernului, normele Uniunii Europene şi tendinţele pe
plan mondial, strategia de dezvoltare în domeniile sale de activitate şi se
proiectează mecanismele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigură, în
conformitate cu strategia Guvernului, realizarea cadrului juridic şi elaborarea
reglementărilor specifice activităţilor din domeniile sale de activitate;
c) de administrare, prin care se asigură administrarea
proprietăţii publice şi private a statului, precum şi gestionarea fondurilor şi
serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniul său de activitate;
d) de gestionare a fondurilor europene şi naţionale
alocate dezvoltării rurale, agriculturii şi pisciculturii;
e) de reprezentare, prin care se asigură, în numele
statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul
său de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
f) de autoritate de stat, prin care se asigură
implementarea, urmărirea şi controlul aplicării şi respectării reglementărilor
în domeniile sale de activitate;
g) de autoritate de management pentru Programul SAPARD,
Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013 - PNDR şi Programul
operaţional pentru pescuit - POP;
h) de plată, prin instituţiile/departamentele
subordonate/din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este
autoritatea competentă pentru organizarea, implementarea şi funcţionarea
Reţelei de informaţii contabile agricole - RICA.
(3) In structura Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale, în coordonarea directă a ministrului, funcţionează
autoritatea competentă pentru acreditarea agenţiilor de plăţi şi a organismului
coordonator.
CAPITOLUL II
Atribuţiile, structura organizatorică şi conducerea
ministerului
SECŢIUNEA 1
Atribuţiile ministerului
Art. 3. -In exercitarea funcţiilor sale, Ministerul
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are următoarele atribuţii principale:
a) asigură implementarea Programului de guvernare, a
strategiilor şi politicilor din domeniile sale de activitate, pe principiile
PAC, potrivit reglementărilor în vigoare;
b) implementează prevederile Tratatului dintre
Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală
Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica
Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia,
Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica
Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză,
Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei,
Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii
Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria
şi a României la Uniunea Europeană, ratificat prin Legea nr. 157/2005, pentru
domeniile specifice;
c) fundamentează şi elaborează strategii şi politici
specifice în domeniile sale de activitate, pe care le promovează la nivel
european şi/sau naţional, alături de cele comunitare;
d) elaborează şi fundamentează documentele ce reflectă
poziţia României în raport cu politica şi strategia Uniunii Europene pentru
domeniul său de competenţă şi asigură participarea la activităţile
instituţiilor Uniunii Europene;
e) iniţiază, elaborează şi promovează în vederea
adoptării proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate;
f) avizează proiecte de acte normative care au
legătură cu domeniile sale de activitate;
g) iniţiază, elaborează şi aprobă măsuri, proceduri şi
norme în domeniul specific, conform legislaţiei comunitare şi naţionale;
h) asigură fluxul financiar al fondurilor destinate
cofinanţării şi prefinanţării contribuţiei financiare a Uniunii Europene,
utilizate pentru plata cheltuielilor aferente Fondului European de Garantare
Agricolă (FEGA), Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurală (FEADR)
şi Fondului European pentru Pescuit (FEP);
i) garantează integritatea contribuţiei financiare a
Uniunii Europene şi asigură respectarea utilizării acesteia conform destinaţiei
stabilite prin acordul interinstituţional, angajamentele bugetare şi prin alte
documente încheiate sau convenite între Comisia Europeană şi Guvernul României;
j) în domeniile sale de activitate, asigură gestionarea
contribuţiei financiare a Uniunii Europene, în condiţiile stabilite prin
plafoanele anuale şi angajamentele bugetare, prin conturi deschise la
instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului;
k) asigură controlul privind operaţiunile care fac
parte din sistemul de finanţare prin FEGA, FEP, FEADR şi bugetul naţional;
l) elaborează şi/sau avizează documentaţiile tehnice
ale obiectivelor de investiţii specifice;
m) evaluează şi înregistrează bunurile din patrimoniul
său şi asigură sprijinirea instituţiilor publice din subordine în procedura de
înregistrare a bunurilor care se află în administrarea acestora;
n) elaborează studii, analize, planuri şi fundamentează
programe de dezvoltare a zonelor rurale, montane şi a celor cu risc de eroziune
a solului;
o) reprezintă Guvernul în relaţiile cu organismele şi
instituţiile interne şi internaţionale, în domeniile sale de activitate;
p) iniţiază, negociază şi asigură, prin împuternicirea
Guvernului, punerea în aplicare a convenţiilor şi acordurilor internaţionale
din domeniul său de activitate la care România este parte şi dezvoltă relaţii
de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state;
q) întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit
competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la acţiunile de
cooperare bilaterală şi multilaterală, la nivel subregional, regional şi
global, pentru valorificarea oportunităţilor şi facilităţilor de asistenţă
financiară, tehnică, tehnologică şi ştiinţifică;
r) colaborează cu celelalte ministere şi organe de
specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile administraţiei publice
locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale;
s) asigură relaţia cu Parlamentul României, cu
sindicatele şi patronatele şi cu partenerii sociali din sfera sa de activitate,
precum şi cu mass-media;
ş) desfăşoară activităţi de control şi inspecţii
tehnice privind respectarea legislaţiei pe domenii de activitate, colaborând în
acţiunile sale, după caz, şi cu celelalte autorităţi publice abilitate;
t) elaborează strategiile în domeniul consultanţei
agricole;
ţ) asigură dezvoltarea şi funcţionarea sistemului
antigrindină, securitatea şi controlul în domeniul intervenţiilor active în
atmosferă, precum şi organizarea colaborării internaţionale în domeniu;
u) asigură asistenţă tehnică producătorilor sau
procesatorilor la elaborarea documentaţiei, conform legislaţiei comunitare şi
naţionale, pentru a solicita protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de
origine şi specialităţilor tradiţionale garantate ale produselor agricole sau
alimentare româneşti, la nivel naţional şi comunitar, precum şi asistenţă
tehnică în elaborarea de proiecte pentru promovarea produselor tradiţionale şi
ecologice româneşti;
v) organizează controlul financiar preventiv la nivelul
ministerului şi avizează organizarea acestuia la nivelul instituţiilor
subordonate, potrivit legii;
w) promovează politicile naţionale şi comunitare din
domeniul specific de activitate;
x) exercită şi alte responsabilităţi, în conformitate
cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi ale acordurilor internaţionale la care
România este parte, precum şi cu statutul României de stat membru al Uniunii
Europene.
SECŢIUNEA a 2-a
Structura organizatorică şi conducerea
ministerului
Art. 4. - (1) Structura organizatorică a Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale se pot organiza direcţii, servicii, birouri şi
compartimente, în condiţiile legii.
(3) Atribuţiile şi responsabilităţile structurilor din
aparatul propriu al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se
stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică, prin regulamentul de
organizare şi funcţionare al ministerului, care se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
Art. 5. - (1) In condiţiile legii, se organizează şi
funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
unităţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse
de câte un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru
managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatorică, numărul de posturi şi
regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
(3) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale
numeşte, în condiţiile legii, personalul UMP şi stabileşte competenţele
directorului.
Art. 6. - (1) Structurile care funcţionează în
subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în
anexa nr. 2.
(2) Atribuţiile şi responsabilităţile, structura
organizatorică, statele de funcţii şi numărul de posturi pentru instituţiile
publice din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se
aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, cu
încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea conducătorilor instituţiilor din
subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se face prin ordin
al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în condiţiile legii.
(4) Structurile care funcţionează sub autoritatea
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(5) La structurile prevăzute la alin. (4) numirea
conducătorilor se face potrivit legii.
Art. 7. - (1) Conducerea Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale se exercită de către ministrul agriculturii şi dezvoltării
rurale.
(2) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale
numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(3) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale
îndeplineşte în domeniul de activitate al ministerului atribuţiile generale
prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările
ulterioare.
(4) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale aprobă
înfiinţarea comitetelor de monitorizare sau a grupurilor de lucru.
(5) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul agriculturii
şi dezvoltării rurale emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(6) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale aprobă
prin ordin măsuri, proceduri şi norme de implementare a regulamentelor
comunitare în domeniile de activitate ale ministerului.
(7) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale
îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite prin alte acte normative.
(8) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale
reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi
publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţară sau din
străinătate, precum şi în justiţie.
(9) Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale
coordonează activitatea structurilor din subordine, precum şi a celor aflate
sub autoritatea ministerului şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea nr.
500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
în calitate de ordonator principal de credite.
Art. 8. - In scopul coordonării activităţilor specifice
programelor naţionale şi comunitare, derulate în domeniile de activitate ale
ministerului, se înfiinţează comitete de coordonare, monitorizare, evaluare,
selecţie, ale căror componenţă şi mod de funcţionare se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
Art. 9. - (1) Ministrul agriculturii şi dezvoltării
rurale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 2 secretari de
stat.
(2) Secretarii de stat exercită atribuţiile delegate de
către ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale. Răspunderile şi atribuţiile
acestora se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării
rurale.
Art. 10. -In cazul în care ministrul agriculturii şi
dezvoltării rurale nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemnează
un secretar de stat care să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe
primul-ministru.
Art. 11. - (1) Secretarul general al Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este înalt funcţionar public, numit în
condiţiile legii. Acesta asigură stabilitatea funcţionării ministerului,
continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între
structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat direct
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
(3) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile
prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi
completările ulterioare.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale poate îndeplini şi alte atribuţii încredinţate de ministru,
prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului.
(5) Secretarul general este ajutat de un secretar
general adjunct, numit în condiţiile legii.
Art. 12. - (1) Compartimentul „Leader şi alte
programe" şi compartimentul „Promovare, informare şi raportare" din
direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului
Bucureşti se reorganizează ca structuri judeţene de dezvoltare rurală în cadrul
Direcţiei generale dezvoltare rurală -Autoritate de management pentru PNDR, denumită
în continuare DGDR AM-PNDR, din cadrul Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale.
(2) Numărul maxim de posturi pentru structurile
judeţene de dezvoltare rurală este de 198.
(3) Structurile judeţene de dezvoltare rurală, precum
şi numărul de personal pentru fiecare structură se stabilesc prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
(4) Personalul din cadrul compartimentelor prevăzute
la alin. (1), supuse reorganizării, se consideră transferat în interesul
serviciului, în limita posturilor prevăzute la alin. (2), şi beneficiază de
drepturile salariale pentru categoriile de personal din cadrul DGDR AM-PNDR.
(5) Personalul din cadrul structurilor de dezvoltare
rurală de la nivel judeţean, prevăzute la alin. (1), îşi va desfăşura
activitatea în spaţiile pe care le ocupă în prezent în cadrul sediilor
direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Art. 13. - (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale preia un număr de 10 posturi cu personalul aferent, în urma desfiinţării
prin absorbţie a Agenţiei Naţionale de Consultanţă Agricolă, în vederea
desfăşurării activităţii de elaborare a strategiilor de consultanţă agricolă.
(2) In vederea desfăşurării activităţii prevăzute la
alin. (1), se înfiinţează în cadrul Direcţiei generale politici agricole o
structură ale cărei atribuţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi
funcţionare al ministerului.
(3) Personalul preluat în limita posturilor prevăzute
la alin. (1) beneficiază de drepturile salariale acordate, potrivit legii,
pentru categoriile de funcţii din cadrul structurii prevăzute la alin. (2).
Art. 14. - (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale preia personalul aferent Administraţiei sistemului naţional antigrindină
şi de creştere a precipitaţiilor, desfiinţată ca urmare a comasării prin
absorbţie, în limita a 33 de posturi.
(2) In vederea desfăşurării activităţii Administraţiei
sistemului naţional antigrindină şi de creştere a precipitaţiilor, se
înfiinţează în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale o
structură ale cărei atribuţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi
funcţionare al ministerului.
(3) Personalul preluat în limita posturilor prevăzute
la alin. (1) beneficiază de drepturile salariale acordate, potrivit legii,
pentru categoriile de funcţii din cadrul structurii prevăzute la alin. (2).
Art. 15. - (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale preia în cadrul DGDR AM-PNDR din aparatul propriu un număr de 33 de
posturi vacante, în urma desfiinţării Agenţiei Naţionale a Zonei Montane, în
vederea desfăşurării activităţilor în domeniul dezvoltării şi protecţiei
zonelor montane din România, zone marcate de specificitate, fragile ecologic şi
defavorizate economico-social din cauze naturale.
(2) Personalul se preia în limita posturilor prevăzute
la alin. (1) şi beneficiază de drepturile salariale acordate, potrivit legii,
pentru categoriile de funcţii din cadrul DGDR AM-PNDR.
Art. 16. - Numărul maxim de posturi din aparatul
propriu al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este de 670,
exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
Art. 17. - (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un
număr de autovehicule stabilit potrivit actelor normative în vigoare: 7
autovehicule, dintre care 4 autovehicule cu un consum lunar de 200
litri/lună/autovehicul şi 3 autovehicule cu un consum de 150 litri/lună.
(2) Pentru activităţile specifice de inspecţii şi
control, gestiune economico-administrativă, precum şi pentru activităţile
interinstituţionale, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are în
dotare 17 autovehicule de intervenţie, cu un consum lunar de 300
litri/lună/autovehicul.
(3) Pentru implementarea şi controlul măsurilor din
PNDR, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin DGDR AM-PNDR, are în
dotare un număr total de 44 de autovehicule cu un consum lunar de 300
litri/lună/autovehicul, dintre care 2 la nivelul aparatului central şi 42 la
nivelul structurilor judeţene.
(4) Pentru implementarea şi controlul măsurilor din
Programul operaţional de pescuit - POP, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale, prin Direcţia generală pescuit - AM-POP, are în dotare un număr total
de 11 autovehicule cu un consum lunar de 300 litri/lună/autovehicul, dintre
care 2 la nivelul aparatului central şi 9 la nivel teritorial, o barcă din
fibră de sticlă, precum şi o şalupă fluvială de control.
(5) Pentru desfăşurarea activităţii privind
intervenţiile active în atmosferă, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale are în dotare un număr total de 6 autovehicule cu un consum lunar de 300
litri/lună/autovehicul, dintre care 1 la nivelul aparatului central şi 5 la
nivelul structurilor teritoriale.
(6) Pentru desfăşurarea activităţii privind
consultanţa agricolă, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are în
dotare la nivelul aparatului central un număr total de 3 autovehicule cu un
consum lunar de 300 litri/lună/autovehicul.
(7) Structurile care funcţionează în subordinea
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale prevăzute la pct. I şi II din
anexa nr. 2 pot utiliza pentru activităţi specifice un număr de autoturisme,
potrivit anexei nr. 4.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 18. - (1) Cheltuielile curente aferente
activităţilor DGDR AM-PNDR de gestionare a fondurilor comunitare, inclusiv
cheltuielile de personal, se suportă din Fondul european agricol pentru
dezvoltare rurală şi de la bugetul de stat, aşa cum sunt prevăzute în capitolul
„Cheltuieli directe" din măsura 511 „Asistenţă tehnică" din cadrul
PNDR.
(2) Cheltuielile curente aferente activităţilor DGP
AM-POP şi Agenţiei de plată - Direcţia generală buget finanţe şi fonduri
europene de gestionare a fondurilor comunitare, inclusiv cheltuielile de
personal, se suportă din Fondul European pentru Pescuit şi de la bugetul de
stat, aşa cum sunt prevăzute în axa 5 „Asistenţă tehnică" din cadrul POP.
Art. 19. -Incadrarea în numărul de posturi şi în
structura organizatorică extinsă se aprobă prin ordin al ministrului
agriculturii şi dezvoltării rurale, cu respectarea termenelor şi a procedurii
stabilite de legea aplicabilă fiecărei categorii de funcţii.
Art. 20. - (1) Hotărârea Guvernului nr. 545/2010
privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru
Pescuit şi Acvacultura, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 444 din 1 iulie 2010, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 5, alineatul (1) va avea următorul
cuprins:
„Art. 5. - (1) Numărul de posturi al Agenţiei este de
97."
2. La articolul 7 punctul F, litera h) va avea
următorul cuprins:
,,h) propune ministrului agriculturii şi dezvoltării
rurale componenţa comisiei de privatizare, concesionare, precum şi atribuţiile
acesteia."
3. La anexa nr. 1, nota va avea următorul cuprins:
„Nr. maxim de posturi: 97*)
*) Inclusiv posturile din structurile regionale."
4. Anexa nr. 4 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Incadrarea în numărul de posturi se realizează cu
respectarea termenelor şi a procedurii stabilite de legea aplicabilă fiecărei
categorii de funcţii.
Art. 21. - Alineatul (1) al articolului 1 din Hotărârea
Guvernului nr. 1.433/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Laboratorului Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor, ca
urmare a comasării prin absorbţie şi a preluării activităţii Băncii de Resurse
Genetice Vegetale Suceava, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 857 din 9 decembrie 2009, se modifică după cum urmează:
„Art. 1. - (1) Laboratorul Central pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului Săditor, înfiinţat potrivit art. 20 alin. (2) din
Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi
înregistrarea soiurilor de plante se reorganizează la nivel naţional ca urmare
a comasării prin absorbţie şi a preluării activităţii Băncii de Resurse
Genetice Vegetale Suceava şi funcţionează ca unitate cu personalitate juridică,
în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, finanţat din
venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale."
Art. 22. - (1) Alineatul (2) al articolului 10 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.408/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Oficiului Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 827 din 2 decembrie 2009, se
modifică după cum urmează:
„(2) Numărul maxim de posturi al O.N.VPV este de
84."
(2) Incadrarea în numărul de posturi se realizează cu
respectarea termenelor şi a procedurii stabilite de legea aplicabilă fiecărei
categorii de funcţii.
Art. 23. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 24. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 din 12 ianuarie 2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Adrian Rădulescu,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 11)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
Numărul maxim de posturi = 670, exclusiv demnitarii si
cabinetul ministrului
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
STRUCTURILE
care funcţionează în subordinea Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
Nr. crt.
|
Denumirea structurii
|
I.
|
Institutii publice finanţate integral din bugetul de stat
|
1.
|
Direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului
Bucureşti - servicii publice deconcentrate - 1.255 de posturi
|
2.
|
Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie
„Prof. Dr. G. K. Constantinescu", inclusiv oficiile judeţene pentru
ameliorare şi reproducţie în zootehnie - 302 posturi
|
3.
|
Laboratorul Central Fitosanitar- 118 posturi
|
4.
|
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură - 4.862 de
posturi
|
5.
|
Agenţia Domeniilor Statului - 326 de posturi, respectiv 246 de
posturi începând cu 1 ianuarie 2011
|
6.
|
Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura - 97 de posturi
|
|
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat este de
7.646, respectiv 7.566 de posturi începând cu 1 ianuarie 2011, inclusiv
aparatul propriu al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum
şi demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
|
II.
|
Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii
acordate de la bugetul de stat
|
1.
|
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit- 1.453 de
posturi
|
2.
|
Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a
materialului săditor - servicii publice deconcentrate - 413 posturi
|
3.
|
Institutul de Stat pentru Testarea şi Inregistrarea Soiurilor-
196 de posturi
|
4.
|
Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole - 36 de
posturi
|
5.
|
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Săditor - 57 de posturi
|
6.
|
Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului
- 32 de posturi
|
|
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi pentru instituţiile prevăzute la cap. II
este de 2.187.
|
III.
|
Alte structuri finanţate din venituri proprii
|
1.
|
Institutul de Bioresurse Alimentare
|
2.
|
Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din
subordinea direcţiilor pentru agricultură judeţene
|
3.
|
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie şi Protecţia Mediului - ICPA Bucureşti
|
4.
|
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii
în Horticultura Ştefăneşti -Argeş
|
IV.
|
Structuri finanţate din cheltuieli aferente proiectelor cu
finanţare rambursabilă
|
|
Unităţi de management ale proiectului (UMP)
|
ANEXA Nr. 3
STRUCTURILE
care funcţionează sub autoritatea Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
Denumirea structurii
|
Administratia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare
|
ANEXA Nr. 4
NORMATIVE
de autoturisme şi combustibil pentru structurile
care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
TOTAL
|
din care:
|
autoturisme
pentru activităţi
specifice
|
autospeciale
|
1.
|
Direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului
Bucureşti - servicii publice deconcentrate*)
|
168
|
1/unitate
|
3/unitate
|
2.
|
Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie
„Prof. Dr. G. K. Constantinescu"
|
101
|
60
|
41
|
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
TOTAL
|
din care:
|
autoturisme
pentru activităţi
specifice
|
autospeciale
|
3.
|
Laboratorul Central Fitosanitar
|
4/unitate
|
2/unitate
|
2/unitate
|
4.
|
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură**)
|
785
|
698
|
87
|
5.
|
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit
|
157
|
100
|
57
|
6.
|
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Săditor
|
9
|
6
|
3
|
7.
|
Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a
materialului săditor - servicii publice deconcentrate
|
120
|
3/unitate
|
1/unitate
|
8.
|
Institutul de Stat pentru Testarea şi Inregistrarea Soiurilor
|
4
|
4
|
-
|
9.
|
Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura***)
|
54
|
45
|
9
|
10.
|
Oficiul National al Viei si Produselor Vitivinicole
|
13
|
12
|
1
|
11.
|
Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului
|
3
|
3
|
-
|
12.
|
Agenţia Domeniilor Statului
|
22
|
22
|
-
|
*) Direcţia pentru Agricultură Tulcea - unitatea
fitosanitara - utilizează o şalupă pentru monitorizarea formării stolurilor de
lăcuste din Delta Dunării şi a stării fitosanitare a ecosistemului din Delta
Dunării.
**) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
mai utilizează pentru accesul în zonele de luciu de apă şi un număr de 3
şalupe, cu un consum ce se stabileşte în limitele prevederilor bugetare.
***) Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura
mai utilizează pentru accesul în zonele de luciu de apă şi un număr de: 11
bărci pescăreşti din fibră de sticlă (motor şi peridoc), 9 şalupe fluviale de
control şi 2 şalupe maritime de control, 10 bărci gonflabile cu cocă rigidă şi
motor, cu un consum ce se stabileşte în limitele prevederilor bugetare.
ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr.
545/2010)
LISTA
cuprinzând mijloacele de transport
pe apă şi pe uscat
|
- Şalupă maritimă de control
|
2 bucăţi
|
- Şalupă fluvială de control
|
9 bucăţi
|
- Autoturism pentru activităţi specifice
|
41 bucăţi
|
- Autospeciale
|
9 bucăţi
|
- Microbuz transport persoane, 1 + 8 locuri
|
1 bucată
|
- Barcă pescărească din fibră de sticlă (motor şi peridoc)
|
11 bucăţi
|
- Barcă gonflabilă cu cocă rigidă şi motor
|
10 bucăţi
|
- Autolaborator
|
3 bucati
|
Consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele şi
ambarcaţiunile care aparţin Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura
I. Consum de carburanţi aprobat pentru autoturisme: 200
litri/lună/autoturism
II. Consum de carburanţi aprobat pentru ambarcaţiuni:
- 12 bărci din fibră de sticlă cu motor: 5 litri/oră
pentru 55 de ore pe lună;
- 10 şalupe fluviale de control: 15 litri/oră pentru 55
de ore pe lună;
- 2 şalupe maritime de control: 30 litri/oră pentru 45
de ore pe lună;
- 10 bărci gonflabile de control cu motor: 15 litri/oră
pentru 48 de ore pe lună.
III. Consum de carburanţi pentru autospeciale, microbuz
şi autolaborator: 300 litri/lună
NOTE:
1. Repartizarea, detalierea şi transferul mijloacelor
de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea
preşedinteluiAgenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura.
2. Nu se considera depăşiri la con'sumufnormat la
mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita
carburantului normat în raport cu numărul total de mijloace de transport
aprobat pentru Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura.