HOTARARE Nr.
1194 din 24 septembrie 2008
privind organizarea,
structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 683 din 6 octombrie 2008
Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de
la Comunitatea Europeană din Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de
cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat,
în temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008
privind pescuitul şi acvacultura,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Agenţia Naţională pentru Pescuit şi
Acvacultura, denumită în continuare Agenţie, este instituţie publică de interes naţional, organ de specialitate al
administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, finanţată integral
de la bugetul de stat, care funcţionează în subordinea Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(2) Agenţia este autoritate de
management al Programului operaţional pentru pescuit.
(3) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti şi
este asigurat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Art. 2. - (1) Agenţia este condusă de un
preşedinte-director general şi un vicepreşedinte-director general adjunct,
numiţi prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în
condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,
republicată.
(2) Preşedintele Agenţiei are calitatea de ordonator
terţiar de credite şi gestionează fondurile publice aprobate.
(3) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei şi o
reprezintă în raporturile cu celelalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice,
precum şi în justiţie.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele
emite decizii.
Art. 3. - (1) Numărul maxim de posturi al Agenţiei este
de 181.
(2) Personalul din cadrul Agenţiei este format din
funcţionari publici şi personal contractual.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Agenţiei se face
potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare
a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la
intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte
drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se
acordă funcţionarilor publici în anul 2007, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 232/2007, cu modificările ulterioare, Ordonanţei Guvernului nr. 10/2008
privind nivelul salariilor de bază şi al altor drepturi ale personalului
bugetar salarizat potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000
privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul
contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor
nr. II şi III la Legea nr.
154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar
şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de demnitate publică,
precum şi unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi
ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, cu modificările şi
completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea
structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare
comunitare, precum şi
normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent.
Art. 4. - Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Agenţia exercită următoarele funcţii:
a) de elaborare şi implementare a strategiei naţionale
şi a reglementărilor privind: organizarea şi administrarea sectorului
pescăresc, protejarea şi exploatarea resurselor acvatice vii, acvacultura,
procesarea şi piaţa produselor pescăreşti;
b) de autoritate de management al Programului
operaţional pentru pescuit;
c) de control şi inspecţie;
d) de reprezentare, pe plan intern şi extern, în
domeniul său de activitate şi în limitele stabilite prin
actele normative în vigoare;
e) de realizare a măsurilor din domeniul specific,
precum şi a măsurilor în executarea regulamentelor Uniunii Europene, potrivit
legii.
CAPITOLUL II
Structura organizatorică a Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura
Art. 5. - Structura organizatorică a Agenţiei este
prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 6. - Agenţia îşi exercită atribuţiile în teritoriu
prin structuri proprii fără personalitate juridică.
Art. 7. - Prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale, în cadrul structurii organizatorice
se pot organiza servicii, birouri, compartimente, conform legii.
CAPITOLUL III
Atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura
Art. 8. -In exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 4,
Agenţia are următoarele atribuţii principale:
A. In domeniul
administrării şi exploatării resurselor acvatice vii:
a) stabileşte măsuri de administrare a pescuitului,
astfel încât să se obţină o mai bună raţionalizare a efortului de pescuit;
b) elaborează reglementările privind accesul la
resursele acvatice vii, în vederea practicării pescuitului comercial, cu
respectarea legislaţiei comunitare;
c) elaborează reglementările privind pescuitul
recreativ/ sportiv;
d) elaborează, în conformitate cu prevederile
legislaţiei comunitare, norme privind caracteristicile tehnice şi condiţiile de
folosire a uneltelor de pescuit, precum şi metodele de pescuit comercial în
apele maritime interioare şi în apele continentale, în scopul realizării unui
pescuit durabil;
e) elaborează măsuri naţionale de protecţie şi
regenerare a resurselor acvatice vii, prin aplicarea reglementărilor comunitare
privind stabilirea anuală a capturii totale admisibile (TAC) şi a cotelor de pescuit, prin stabilirea
perioadelor de prohibiţie, a zonelor de protecţie şi a zonelor de cruţare,
precum şi a măsurilor preventive, în concordanţă cu prevederile legislaţiei
comunitare;
f) propune dimensiunile minime individuale pe specii
ce reprezintă resursele acvatice vii care pot fi capturate din mediul acvatic,
pe baza studiilor elaborate de instituţiile de cercetare ştiinţifică de profil,
în concordanţă cu prevederile legislaţiei comunitare;
g) propune măsuri privind exercitarea pescuitului
speciilor protejate în vederea emiterii unor reglementări specifice;
h) sprijină şi participă la
acţiuni de populare/repopulare a apelor din domeniul public al statului, precum
şi la acţiuni de salvare a resurselor acvatice vii aflate în declin;
i) dispune distribuirea drepturilor de pescuit între
nave/ambarcaţiuni sau grupuri de nave/ambarcaţiuni care activează într-o zonă
de pescuit, cu respectarea legislaţiei comunitare;
j) elaborează proceduri de planificare a activităţii de
pescuit;
k) stabileşte măsuri de adaptare a capacităţii flotei
la starea resurselor acvatice vii, de stabilire şi schimbare a porturilor de
bază, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei comunitare;
l) monitorizează activitatea de
pescuit prin stabilirea sistemelor de comunicare permanentă pentru cunoaşterea
în timp real a intrărilor şi ieşirilor din port, staţionărilor
navelor/ambarcaţiunilor în zonele de pescuit, capturile sau alte circumstanţe;
m) organizează şi actualizează Fişierul navelor şi
ambarcaţiunilor de pescuit şi stabileşte modul de marcare a acestora, precum şi
a navelor/ambarcaţiunilor auxiliare de pescuit;
n) autorizează construirea, modernizarea şi reconversia
navelor/ambarcaţiunilor de pescuit care urmează să arboreze pavilion român,
astfel încât acestea să nu depăşească capacitatea de pescuit a
navelor/ambarcaţiunilor radiate din fişier;
o) eliberează licenţele de
construcţie a navelor de pescuit, în condiţiile legii;
p) propune condiţii pentru stabilirea şi schimbarea
porturilor de bază;
q) propune nominalizarea porturilor/punctelor de
debarcare a produselor pescăreşti pe teritoriul naţional unde descarcă
navele/ambarcaţiunile de pescuit;
r) stabileşte şi autorizează locurile în care se
realizează prima vânzare a produselor obţinute din pescuit, cu respectarea
legislaţiei comunitare;
s) eliberează permise/licenţe/autorizaţii, după caz, în
conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi comunitare;
t) stabileşte modelul
permiselor/licenţelor/autorizaţiilor, după caz, cu respectarea cerinţelor
minimale prevăzute de legislaţia comunitară.
B. In domeniul acvaculturii:
a) stabileşte măsuri pentru valorificarea superioară a
potenţialului genetic prin acvacultura unor specii valoroase;
b) stabileşte măsuri pentru creşterea calităţii
produselor din acvacultura;
c) adoptă măsuri pentru asigurarea producţiei din
acvacultura pentru cazuri de forţă majoră;
d) stabileşte măsuri pentru asigurarea sănătăţii şi
bunăstării animale;
e) stabileşte măsuri pentru modernizarea tehnologiilor
de reproducere şi creştere a speciilor de peşti şi a altor vieţuitoare
acvatice, corelate cu normele de protecţie a mediului;
f) stabileşte măsuri pentru folosirea corespunzătoare
a amenajărilor piscicole;
g) încurajează aplicarea tehnologiilor de reproducere
şi creştere pentru specii cu valoare economică ridicată şi promovarea
produselor pescăreşti organice;
h) încurajează construirea de
amenajări şi instalaţii moderne şi eficiente pentru practicarea acvaculturii
marine şi continentale, în condiţiile asigurării sănătăţii şi bunăstării
animale;
i) sprijină dezvoltarea acvaculturii în zonele
dependente de pescuit, în condiţiile legii;
j) organizează şi actualizează Registrul unităţilor de
producţie din acvacultura şi emite licenţele de acvacultura;
k) stabileşte alte acţiuni pe care necesităţile de
dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii.
C. In domeniul
organizării pieţei produselor pescăreşti:
a) adoptă măsuri de sprijinire a organizaţiilor de
producători şi a altor forme asociative;
b) asigură respectarea criteriilor de recunoaştere şi
de retragere a recunoaşterii organizaţiilor de producători din sectorul
pescăresc, prevăzute de legislaţia comunitară.
1. La comercializare:
a) organizează şi actualizează Registrul centrelor de
primă vânzare, în condiţiile stabilite de autoritatea publică centrală care
răspunde de pescuit şi acvacultura;
b) solicită elaborarea de studii de piaţă, finanţate
din Programul operaţional pentru pescuit;
c) elaborează reglementări privind descărcarea şi
prima vânzare a produselor pescăreşti, obţinute din pescuitul intern, cu
respectarea legislaţiei comunitare;
d) înregistrează şi/sau autorizează cumpărătorul produselor
pescăreşti de la o navă/ambarcaţiune de pescuit aflată la prima vânzare;
e) stabileşte documentele care trebuie să însoţească
produsele obţinute din pescuit care constituie obiectul primei vânzări într-un
loc situat în afara punctului/portului de debarcare şi care trebuie să fie
transportate înainte de a se produce prima vânzare, în conformitate cu
legislaţia comunitară;
f) propune şi elaborează strategii pentru creşterea
consumului de peşte în România.
2. La procesare:
a) încurajează şi sprijină
procesarea produselor pescăreşti;
b) propune măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii şi
promovarea produselor pescăreşti;
c) organizează şi actualizează Registrul unităţilor de
procesare şi eliberează licenţele de fabricaţie.
D. In domeniul
Programului operaţional pentru pescuit:
a) elaborează strategia naţională sectorială şi
Programul operaţional pentru pescuit, indicând priorităţile şi contribuţiile
financiare ale Fondului European pentru Pescuit şi alte resurse financiare;
b) asigură organizarea şi conducerea
Comitetului de monitorizare al Programului operaţional pentru pescuit;
c) elaborează şi actualizează manualele de proceduri
pentru gestionarea Fondului European pentru Pescuit şi pentru implementarea
Programului operaţional pentru pescuit;
d) colaborează cu Autoritatea de Management pentru
Dezvoltare Rurală şi cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit,
precum şi cu alte instituţii implicate în derularea Programului operaţional
pentru pescuit;
e) colaborează cu celelalte instituţii implicate în
derularea, evaluarea şi monitorizarea Programului operaţional pentru pescuit;
f) coordonează implementarea Programului operaţional
pentru pescuit;
g) asigură implementarea tehnică a măsurilor,
realizând: primirea cererilor de finanţare, evaluarea şi selecţia proiectelor,
contractarea, verificarea dosarelor de achiziţii publice, conform legislaţiei
comunitare şi naţionale specifice;
h) asigură informarea beneficiarilor, promovarea şi
publicitatea Programului operaţional pentru pescuit.
E. In domeniul
cercetării ştiinţifice:
a) pe baza identificării necesităţilor colaborează cu
instituţiile de cercetare de profil în realizarea obiectivelor;
b) solicită studii pentru cunoaşterea biologiei,
etologiei şi diversităţii structurii, funcţionabilităţii şi productivităţii
ecosistemelor acvatice şi a interacţiunilor specifice, finanţate din Programul
operaţional pentru pescuit;
c) solicită studii pentru evaluarea impactului produs
asupra ecosistemelor acvatice marine şi a apelor continentale de către activităţile
de pescuit şi acvacultura şi a altor activităţi antropice, finanţate din
Programul operaţional pentru pescuit;
d) solicită studii pentru dezvoltarea şi diversificarea
acvaculturii, finanţate din Programul operaţional pentru pescuit;
e) propune condiţiile de acordare a autorizaţiei
speciale de pescuit în scop ştiinţific;
f) eliberează autorizaţia specială de pescuit în scop
ştiinţific.
F. In domeniul
relaţiilor internaţionale:
a) elaborează proiecte de convenţii şi acorduri
internaţionale privind evaluarea impactului activităţilor antropice asupra
stării resurselor acvatice vii în context transfrontalier;
b) organizează şi participă la manifestările şi
întâlnirile internaţionale organizate de organisme şi organizaţii
internaţionale specializate în domeniul pescuitului şi/sau acvaculturii,
potrivit legii.
G. In domeniul
activităţii de control şi inspecţie piscicolă:
a) organizează şi desfăşoară activităţi permanente de
control şi inspecţie piscicolă privind respectarea legislaţiei în domeniu;
b) verifică modul de executare a atribuţiilor de pază
şi protecţie a resurselor acvatice vii de către beneficiarii dreptului de
pescuit;
c) verifică respectarea condiţiilor impuse prin
licenţe/autorizaţii/permise de pescuit;
d) elaborează planurile anuale şi lunare de inspecţie
şi control;
e) verifică veridicitatea datelor înscrise în
documentele pentru circulaţia peştelui de la punctul de descărcare până la
prima vânzare, în condiţiile stabilite de autoritatea publică centrală care
răspunde de pescuit şi acvacultura;
f) încheie protocoale cu instituţiile publice
implicate în activitatea de control şi inspecţie privind sectorul pescăresc;
g) monitorizează aplicarea sancţiunilor prevăzute în
procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a măsurilor
dispuse prin notele de control;
h) stabileşte sistemele de control şi de inspecţie ale
activităţilor de pescuit;
i) reţine/suspendă/anulează, după caz, în baza
constatărilor şi propunerilor organelor de control proprii, permisul/ licenţa/autorizaţia,
potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind
pescuitul şi acvacultura;
j) asigură funcţionarea sistemului de monitorizare prin
satelit a navelor de pescuit la Marea Neagră, conform reglementărilor comunitare.
H. In alte domenii:
a) coordonează şi monitorizează activitatea de pescuit
şi acvacultura prin organizarea şi administrarea centrelor de primă vânzare, a
porturilor pescăreşti şi a punctelor pescăreşti;
b) încurajează dezvoltarea industriilor adiacente
pentru producerea de utilaje şi instalaţii, precum şi furaje specifice,
folosite în acvacultura, în condiţiile legii;
c) organizează şi întreţine baza de date din domeniul
pescuitului şi acvaculturii şi asigură transmiterea datelor în sistemul informatic comunitar;
d) organizează activităţi de instruire a personalului
conform planului propriu de instruire;
e) încheie contracte şi finanţează realizarea de
buletine informative, ghiduri, broşuri, afişe, postere, bannere pentru
diseminarea informaţiilor referitoare la sectorul pescăresc, finanţate din
Programul operaţional pentru pescuit;
f) colaborează cu organele de specialitate din
ministere, cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu organismele
internaţionale implicate în activitatea de pescuit şi acvacultura;
g) participă la elaborarea planului comun de acţiune
în vederea prevenirii efectelor stărilor de calamităţi naturale şi urmăreşte
realizarea măsurilor şi acţiunilor prevăzute, în colaborare cu ceilalţi factori
decizionali de la nivel local şi central;
h) întocmeşte anual raportul de activitate şi îl supune
spre aprobare ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale;
i) adoptă măsuri destinate perfecţionării persoanelor
care activează în sectorul piscicol.
Art. 9. - (1) Atribuţiile de control şi inspecţie
piscicolă se exercită de către personalul propriu cu drept de inspecţie şi
control al Agenţiei, nominalizat prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
(2) Competenţele personalului cu drept de control şi
procedura de control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale, la propunerea Agenţiei.
Art. 10. -In exercitarea atribuţiilor ce îi revin,
personalul cu drept de inspecţie şi control verifică documentele care stau la
baza activităţii persoanei controlate şi, după caz:
a) propune măsuri administrative;
b) constată infracţiunile prevăzute la art. 64 şi 65
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008;
c) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile
contravenţionale prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008.
Art. 11. - (1) Personalul cu drept de inspecţie şi
control, în baza constatărilor făcute, reţine şi suspendă permisul, licenţa sau
autorizaţia, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
23/2008.
(2) Personalul cu drept de
inspecţie şi control, în baza constatărilor făcute, propune anularea
permisului, licenţei sau autorizaţiei şi retrage documentele anulate, potrivit
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008.
Art. 12. - (1) Personalul cu drept de inspecţie şi
control se legitimează la fiecare control efectuat, cu legitimaţia, al cărei
model este prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Documentele întocmite de personalul cu drept de
inspecţie şi control vor fi semnate şi ştampilate cu ştampila al cărei model
este prevăzut în anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiei la normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii
şi înştiinţarea de plată se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr.
3.
CAPITOLUL IV
Echipamente şi
mijloace de control
Art. 13. - (1) Dotarea Agenţiei cu mijloace de
transport pe apă şi pe uscat şi cu mijloace de comunicare este stabilită
conform anexei nr. 4.
(2) Navele şi ambarcaţiunile destinate inspecţiei şi
controlului se identifică prin arborarea fanionului specific pe catargul
principal şi/sau prin sigla existentă pe bordul acestora, după caz.
(3) Modelele fanionului şi al siglei navelor şi
ambarcaţiunilor destinate inspecţiei şi controlului se stabilesc prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
Art. 14. - (1) In executarea atribuţiilor, personalul
cu drept de inspecţie şi control al Agenţiei este obligat să poarte uniformă şi
echipament.
(2) Tipul, numărul şi durata de serviciu a uniformelor
şi echipamentelor se propun de către Agenţie şi se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
(3) Uniformele şi echipamentele sunt asigurate de
către Agenţie, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 15. - Este interzisă folosirea mijloacelor de
transport destinate controlului şi inspecţiei piscicole pentru alte scopuri
decât pentru îndeplinirea sarcinilor prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art. 16. - Pe navele/ambarcaţiunile destinate
controlului şi inspecţiei piscicole se ţine un jurnal de bord, în care se
înscriu toate deplasările efectuate, conform anexei nr. 5.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 17. - Finanţarea cheltuielilor curente şi de
capital ale Agenţiei se asigură din prevederile bugetare aprobate Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Art. 18. - Agenţia realizează investiţii prin Programul
operaţional pentru pescuit, pentru infrastructura aferentă centrelor de primă
vânzare, porturilor/punctelor/adăposturilor pescăreşti şi punctelor de
debarcare.
Art. 19. -Anexle nr. 1-5 fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 20. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 865/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 727 din 10
august 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Cioloş
Ministrul internelor şi reformei
administrative,
Cristian David
p. Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Vaier Bindea,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura
Total posturi: 181, inclusiv posturile din filialele
regionale, cu încadrarea în numărul maxim de posturi
aprobat Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
*) Filiale regionale -
structuri fără personalitate juridică.
ANEXA Nr. 2*)
1. Modelul
legitimaţiei personalului cu drept de inspecţie şi control
ROMÂNIA
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU
PESCUIT SI ACVACULTURA
LEGITIMATIE DE CONTROL
Seria........nr........
FOTOGRAFIE
NUMELE: _____________________
PRENUMELE: __________________
MARCA NR. ___________________
FUNCŢIA: _____________________
FILIALA : _____________________
PREŞEDINTE,
|
Posesorul prezentei legitimaţii, în temeiul
O.U.G. nr. 23/2008, HG. nr....../........., este împuternicit să constate infracţiunile şi să aplice
prevederile legale privind
stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele de pescuit,
acvacultura, procesare, comercializare a peştelui şi produselor din peşte şi
de protecţie a resurselor acvatice vii din marea teritorială, apele
continentale şi amenajările piscicole
PREŞEDINTE,
|
- FAŢĂ
- -
VERSO -
2. Modelul ştampilei
personalului cu drept de inspecţie şi control
M.A.D.R
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT SI
ACVACULTURA
DREPT DE INSPECŢIE SI CONTROL
MARCA NR........................
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3
Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT ŞI ACVACULTURA
SERIA IP nr. XXXXX
Filiala...............................................................
Localitatea/Judeţul...........................................
Str......................................................nr..........
Telefon/Fax:.....................................................
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiei la
normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii
nr..................din.......................
In temeiul prevederilor
.......................................,
subsemnatul,.................................funcţia................................ la Agenţia Naţională pentru Pescuit şi
Acvacultura, filiala ................., nr. de marcă .........., în urma
controlului efectuat la*) ...........................în
zona..................la data de.........., ora........., am constatat
următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
de care se face vinovat*)..............................................................,
născut în anul ............., luna.................., ziua........., domiciliat în...........................,
str.......................................nr......, bloc ..... ap.....Judeţul/sectorul.............................., posesor al actului de identitate seria............nr..........,
eliberat de..............................la data de...................., cod
numeric personal: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
ocupaţia..................., locul de muncă...............................,
fapte care constituie contravenţie:
1)...........................................................................................;2).........................
Faptele comise sunt sancţionate de
art............din....................., cu amendă de
la.......................................până
la..................................
Faţă de contravenţiile constatate se aplică următoarele
sancţiuni:
A.
Contravenientul.........................................................se amendează cu
1)..................................lei, conform art.......din ..............; 2)........................., conform
art.....din ..............., precum şi
...................................................;
contravaloarea amenzii va fi achitată în termen de 15
zile la Trezoreria Finanţelor Publice......................................................, în contul...........................,
urmând ca în acelaşi interval sase remită chitanţa şi copia de pe
procesul-verbal Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura, filiala............................
Contravenientul declară: „Mă angajez/Nu mă
angajez" să achit în termen de 48 de ore, la centrele special amenajate
ale direcţiei taxe şi
impozite ale primăriilor, în contul nr.................................,
jumătate din minimul amenzii, adică suma de ..............lei, iar chitanţa de plată a amenzii şi copia
procesului-verbal să le remit unităţii emitente în termenul menţionat.
Se reţin în vederea confiscării următoarele bunuri
aflate asupra numitului/numiţilor în momentul constatării şi care au servit la
comiterea faptei:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Menţiuni ale contravenientului:......................................................................................................................................................................... ...........
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua
cunoştinţă despre conţinutul procesului-verbal, fapt atestat de martorul ....................................................., domiciliat în......................,
str.......................................nr.......,
bl.....Judeţul............................, BI/CI seria..........nr................., emis/emisă
de..................., CNP....................................
Nu a fost de faţă niciun martor
deoarece.....................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Contestaţia se poate depune în termen de 15 zile de la
data comunicării prezentului proces-verbal, însoţită de copia de pe acesta, la Agenţia Naţională pentru
Pescuit şi Acvacultura, filiala.................., sau la judecătoria în a
cărei circumscripţie a fost
săvârşită contravenţia.
Constatator,
LS.
.............................................
Martor,
.............................................
Contravenient,
Am luat cunoştinţă.
.............................................
ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
Amenda se achită la centrele special amenajate ale
Trezoreriei Finanţelor Publice, după care chitanţa şi copia procesului-verbal
vor fi remise în termen de 15 zile de la comunicare unităţii emitente.
In caz de neplată a obligaţiilor se va trece la
executare silită.
Constatator,
.............................................
Am primit copia procesului-verbal şi înştiinţarea de
plată.
Contravenient,
.............................................
*) Pentru persoana juridică se vor trece denumirea
operatorului economic înregistrat la registrul comerţului şi codul unic de
înregistrare.
ANEXA Nr. 4
LISTA
cuprinzând mijloacele de transport pe apă şi pe
uscat şi mijloacele de comunicare
- Şalupă maritimă de
control 2 bucăţi
- Şalupă fluvială de
control 10 bucăţi
- Autoturism pentru activităţi
specifice 30 bucăţi
-
Autospeciale
8 bucăţi
- Microbuz transport persoane -
1+8 locuri 1 bucată
- Staţie de emisie-recepţie
fixă 6 bucăţi
- Staţie de emisie-recepţie
mobilă 15 bucăţi
- Telefon
mobil
70 bucăţi
- Barcă pescărească din fibră de sticlă (motor şi
periodic) 12 bucăţi
- Autolaborator 1 bucată
Consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele şi
ambarcaţiunile care aparţin Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura:
I. Consum de carburanţi aprobat
pentru autoturisme: 400 litri/lună/autoturism
II. Consum de carburanţi
aprobat pentru ambarcaţiuni:
- 12 bărci din fibră de sticlă cu motor: 10 litri/oră
pentru 80 de ore pe lună;
- 10 şalupe fluviale de control: 30 litri/oră pentru 80
de ore pe lună;
- două şalupe maritime de control: 60 litri/oră pentru
80 de ore pe lună.
III. Consum de carburanţi pentru autospeciale şi
autolaborator: 600 litri/lună.
NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea şi
transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai
cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura.
2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la
mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita
carburantului normat în raport cu numărul total de mijloace de transport
aprobat pentru Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura.
ANEXA Nr. 5
Modelul jurnalului de bord
DATA
LA
SITUAŢIA COMBUSTIBILULUI
|
Ore funcţionare motor
|
Specificaţie
|
Sold
|
Primiri
|
TOTAL
|
Consumat
|
Rămas
|
In 24 de ore
|
Lunar
|
Anual
|
MOTORINĂ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BENZINĂ
|
|
|
|
|
|
Verificat pregătirea
navei/ambarcaţiunii
pentru misiune
Comandant,
................................
|
ULEI
|
|
|
|
|
|
VASELINĂ
|
|
|
|
|
|
ORDINUL DE MISIUNE
|
Şef filială,
..............
|
Ore/Minute
|
ACTIVITATEA NAVEI/AMBARCAŢIUNII
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul ambarcaţiunii,
.............................................