HOTARARE Nr. 865 din 28 iulie 2005
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si
Acvacultura
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 727 din 10 august 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 7^1
din Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si
acvacultura, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, denumita in continuare
Agentia, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, se
reorganizeaza si functioneaza in subordinea autoritatii publice centrale care
raspunde de pescuit si acvacultura, finantata integral de la bugetul de stat,
prin preluarea Inspectiei Piscicole si atributiilor in domeniul pescuitului de
la Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru Agricultura,
Dezvoltare Rurala si Pescuit din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
(2) Sediul Agentiei este in municipiul Bucuresti, bd. Carol I nr. 24,
sectorul 3, si este asigurat de Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale.
Art. 2
Agentia este condusa de un presedinte cu rang de director general numit
prin ordin al ministrului autoritatii publice centrale care raspunde de pescuit
si acvacultura.
Art. 3
(1) Numarul maxim de posturi al Agentiei este de 150, cu incadrarea in
numarul maxim de posturi aprobat Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale.
(2) Personalul Agentiei este format din functionari publici si personal
angajat pe baza de contract de munca.
(3) Salarizarea personalului Agentiei se face potrivit reglementarilor
legale in vigoare.
Art. 4
Patrimoniul Agentiei se constituie prin preluarea cu titlu gratuit, in baza
unui protocol de predare-preluare a patrimoniului, drepturilor si obligatiilor
Inspectiei Piscicole, care se aproba prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de zile de la intrarea in
vigoare a prezentei hotarari, precum si din patrimoniul Agentiei infiintate
prin Hotararea Guvernului nr. 2.156/2004.
Art. 5
(1) Pe langa Agentie functioneaza Consiliul consultativ, structura fara
personalitate juridica, format din specialisti recunoscuti in domeniul
pescuitului, acvaculturii, procesarii si pietei produselor pescaresti,
reprezentanti ai autoritatilor publice cu responsabilitati in domeniu,
reprezentanti ai organizatiilor de producatori, ai asociatiilor de pescari, ai
asociatiilor de pescuit sportiv, precum si reprezentanti ai societatii civile.
(2) Componenta si functionarea Consiliului consultativ se stabilesc prin
ordin al ministrului autoritatii publice centrale care raspunde de pescuit si
acvacultura.
Art. 6
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Agentia
exercita urmatoarele functii:
a) de elaborare a strategiei de dezvoltare a pescuitului, acvaculturii si
pietei produselor pescaresti in conformitate cu politica economica a
Guvernului;
b) de autoritate de management al politicii structurale in domeniul
pescuitului si acvaculturii;
c) de reglementare a cadrului juridic specific;
d) de control si inspectie.
CAP. 2
Structura organizatorica a Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Art. 7
Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 8
Prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, in
cadrul structurii organizatorice se pot organiza filiale teritoriale, servicii,
birouri si colective temporare, in conditiile legii.
CAP. 3
Atributiile Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Art. 9
(1) In exercitarea functiilor prevazute la art. 6, Agentia are urmatoarele
atributii principale:
A. In domeniul pescuitului si acvaculturii:
a) stabileste cotele anuale admisibile de pescuit, pe baza studiilor
elaborate de institutii de cercetare de profil acreditate;
b) elaboreaza proiecte de reglementari privind accesul la resursele
acvatice vii cu scopul de a asigura protectia, refacerea si conservarea
acestora, in conformitate cu obligatiile asumate de Romania prin semnarea
acordurilor de aderare la conventiile si organismele internationale;
c) deleaga gestionarea durabila a resurselor acvatice vii Administratiei
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" si Regiei Nationale a Padurilor
- Romsilva pentru apele de pe teritoriul Rezervatiei Biosferei "Delta
Dunarii", respectiv apele de munte;
d) organizeaza si actualizeaza Fisierul navelor si ambarcatiunilor de
pescuit si emite licentele de pescuit;
e) stabileste modelul autorizatiilor de pescuit, al licentei de pescuit, al
permisului de pescuit, precum si modelul licentei de acvacultura;
f) elibereaza autorizatia de pescuit in scop comercial in cazul exercitarii
activitatii de pescuit in ape ce nu apartin jurisdictiei sau suveranitatii
Romaniei;
g) autorizeaza lucrarile de modernizare si reconversie a
navelor/ambarcatiunilor de pescuit prevazute in programele pentru adaptarea
efortului de pescuit;
h) emite autorizatii speciale pentru capturarea reproducatorilor din
bazinele piscicole naturale, necesari in activitatea de reproducere din
amenajarile piscicole, cu acordul gestionarilor;
i) elibereaza autorizatia de pescuit in scop comercial gestionarilor
resurselor acvatice vii;
j) emite autorizatia de pescuit in scop comercial persoanelor fizice sau
juridice, la solicitarea si cu acordul gestionarilor;
k) retrage/suspenda/anuleaza, dupa caz, in baza constatarilor si
propunerilor organelor de control/gestionarilor resurselor acvatice vii,
licenta de pescuit, licenta de acvacultura, autorizatia de pescuit, permisul de
pescuit;
l) stabileste conditiile pentru exercitarea pescuitului speciilor protejate
impreuna cu gestionarii resurselor acvatice vii, in baza reglementarilor
specifice;
m) stabileste metodologia si reglementarile specifice de vanzare a
actiunilor detinute de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
n) organizeaza, actualizeaza Registrul unitatilor de productie din
acvacultura si emite licentele de acvacultura;
o) propune spre aprobare, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor
si dezvoltarii rurale si al ministrului mediului si gospodaririi apelor,
lacurile de acumulare in care se poate practica acvacultura, in baza studiilor
efectuate de institutiile de cercetare de profil acreditate;
p) identifica, impreuna cu administratiile publice locale, suprafetele de
teren care se preteaza la realizarea de amenajari piscicole;
r) adopta, impreuna cu autoritatea publica centrala de mediu, masuri pentru
introducerea in cultura a unor specii valoroase de pesti si alte vietuitoare
acvatice, importul de material piscicol destinat repopularilor bazinelor
piscicole naturale/amenajate;
s) organizeaza si asigura functionarea sistemului statistic din domeniul
pescuitului si acvaculturii la nivel national si transmiterea datelor in
sistemul informatic comunitar;
s) elaboreaza Strategia nationala sectoriala si Programul operational,
indicand prioritatile si contributiile financiare ale Fondului European pentru
Pescuit si alte resurse financiare;
t) verifica daca proiectele selectate pentru finantare prin Programul
operational sunt in concordanta cu criteriile de eligibilitate;
t) asigura conducerea comitetului de monitorizare pentru Programul operational
sectorial;
u) elaboreaza planul de actiuni in vederea prevenirii efectelor starilor de
calamitati naturale si urmareste materializarea actiunilor si masurilor
prevazute, in colaborare cu ceilalti factori decizionali de la nivel local si
central.
B. In domeniul procesarii si pietei produselor pescaresti:
a) stabileste masuri privind procesarea si comercializarea produselor
pescaresti, prin elaborarea si urmarirea respectarii normelor de
comercializare, standardelor de calitate, in conformitate cu reglementarile
pentru conservarea si protectia resurselor acvatice vii;
b) nominalizeaza centrele de prima vanzare cu punctele de descarcare
arondate, la propunerea gestionarilor resurselor acvatice vii;
c) stabileste criteriile de recunoastere a organizatiilor de producatori
din sectorul pescaresc pentru comercializarea produselor piscicole, elibereaza
avizul de recunoastere si tine evidenta acestora;
d) tine evidenta posesorilor de permise de pescuit eliberate de gestionarii
resurselor acvatice vii;
e) elibereaza licentele de fabricatie operatorilor economici care
proceseaza peste si alte vietuitoare acvatice;
f) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de procesare.
C. In domeniul protejarii resurselor acvatice vii:
a) elaboreaza anual proiectul ordinului ministrului agriculturii, padurilor
si dezvoltarii rurale si al ministrului mediului si gospodaririi apelor privind
perioadele si zonele de prohibitie, precum si zonele de protectie a resurselor
acvatice vii;
b) colaboreaza cu institutiile de cercetare, stabilind strategia si
obiectivele cercetarii stiintifice in domeniu;
c) initiaza elaborarea unor studii si cercetari necesare in domeniu, pe
baze contractuale, cu finantare din bugetul propriu;
d) sprijina si participa efectiv la actiuni de populare a apelor din
domeniul public al statului, precum si la actiuni pentru salvarea resurselor
acvatice vii aflate in pericol;
e) emite autorizatii de pescuit in scop stiintific, cu acordul
gestionarilor resurselor acvatice vii si cu avizul Ministerului Mediului si
Gospodaririi Apelor;
f) colaboreaza cu Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta
Dunarii", cu Regia Nationala a Padurilor si cu Compania Nationala de
Administrare a Fondului Piscicol pentru emiterea de reglementari specifice
privind protejarea resurselor acvatice vii.
D. In domeniul activitatii de control si inspectie piscicola:
a) organizeaza si desfasoara activitati permanente de control si inspectie
piscicola privind respectarea legislatiei in domeniu;
b) verifica modul de executare a atributiilor de paza si protectie a
resurselor acvatice vii de catre gestionari si beneficiari;
c) verifica respectarea conditiilor impuse prin licente de pescuit,
autorizatii/permise persoanelor juridice si fizice autorizate sa practice
pescuitul in scop comercial sau recreativ/sportiv;
d) elaboreaza programe de control anuale si lunare;
e) urmareste aplicarea sanctiunilor prevazute in procesele-verbale de
constatare;
f) intocmeste si propune spre aprobare planurile comune anuale, de
colaborare cu celelalte structuri cu drept de control abilitate din cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Mediului si
Gospodaririi Apelor.
E. In alte domenii:
a) furnizeaza date tehnice in cazurile prevazute de legislatia nationala si
comunitara, precum si la cerere;
b) organizeaza activitati de instruire a personalului;
c) organizeaza un punct permanent de contact pe baza unui "telefon
albastru", telefon de urgenta de la care orice persoana fizica sau
juridica poate obtine informatii obiective si la care aceasta poate prezenta
contestatii in domeniul pescuitului, acvaculturii si comercializarii produselor
pescaresti;
d) colaboreaza cu organele de specialitate din ministere, cu autoritatile
administratiei publice locale si cu organismele internationale implicate in
activitatea de pescuit si acvacultura;
e) editeaza buletine informative si alte publicatii de specialitate, in
limita alocatiilor bugetare;
f) intocmeste anual raportul de activitate si il supune spre aprobare
autoritatii publice centrale care raspunde de pescuit si acvacultura.
(2) Agentia indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative
in domeniul pescuitului, acvaculturii, procesarii si pietei produselor
pescaresti.
Art. 10
Pentru realizarea atributiilor de control si inspectie piscicola, Agentia
colaboreaza cu Inspectoratul General al Politiei Romane, Inspectoratul General
al Politiei de Frontiera, Garda Financiara, Garda Nationala de Mediu,
Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor,
precum si cu persoanele imputernicite prin ordin al autoritatii publice
centrale care raspunde de pescuit si acvacultura.
Art. 11
Activitatea de control si inspectie piscicola se exercita prin inspectorii
piscicoli, precum si prin persoanele imputernicite prin ordin al autoritatii
publice centrale care raspunde de pescuit si acvacultura.
Art. 12
In exercitarea atributiilor ce le revin, inspectorii piscicoli verifica
documentele care stau la baza activitatii persoanei controlate si, dupa caz:
a) propun masuri administrative;
b) constata faptele care constituie contraventii si aplica sanctiuni
contraventionale.
Art. 13
(1) Inspectorii piscicoli, in baza constatarilor facute, pot propune
retragerea/suspendarea/anularea, dupa caz, a licentei de pescuit, licentei de
acvacultura, autorizatiei de pescuit, permisului de pescuit.
(2) Inspectorii piscicoli, in baza dispozitiei Agentiei, retrag documentele
anulate.
Art. 14
(1) Inspectorii piscicoli se legitimeaza la fiecare control efectuat cu
legitimatia si cu insigna personala, al caror model este prevazut in anexa nr.
2.
(2) Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei la normele
de pescuit si de protectie a resurselor acvatice vii se intocmeste conform
modelului prevazut in anexa nr. 3.
Art. 15
Inspectorii piscicoli isi desfasoara activitatea de inspectie si control in
conformitate cu prevederile legale si cu cele din Manualul de inspectie
piscicola, aprobat prin ordin al ministrului autoritatii publice centrale care
raspunde de pescuit si acvacultura.
CAP. 4
Echipamente si mijloace de control
Art. 16
(1) In executarea atributiilor de control si inspectie piscicola,
inspectorii piscicoli sunt obligati sa poarte uniforma si echipamentul
prevazute in anexa nr. 4.
(2) Uniformele si echipamentele sunt asigurate in conformitate cu
dispozitiile legale in vigoare.
(3) Duratele de serviciu ale uniformei si echipamentului sunt cele
prevazute in anexa nr. 4.
Art. 17
(1) Dotarea filialelor cu mijloace de transport pe apa si pe uscat si cu
mijloace de comunicare se asigura de catre Agentie, conform anexei nr. 5.
(2) Navele si ambarcatiunile destinate inspectiei si controlului se
identifica prin arborarea fanionului specific pe catargul principal si prin
sigla existenta pe bordul acestora.
(3) Modelul fanionului si al siglei navelor si ambarcatiunilor destinate
inspectiei si controlului se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale.
Art. 18
Este interzisa folosirea mijloacelor de transport destinate controlului si
inspectiei piscicole pentru alte scopuri decat pentru indeplinirea sarcinilor
prevazute in legislatia in vigoare.
Art. 19
Pe navele destinate controlului si inspectiei piscicole se tine un registru
de inspectie, in care se inscriu toate deplasarile efectuate, scopul si
rezultatele actiunilor de control.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 20
Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei se asigura de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale.
Art. 21
Relatiile cu producatorii/pescarii, persoane fizice si/sau juridice,
organizatiile de producatori din sectorul pescaresc, cu societatile comerciale
din tara si din strainatate, precum si cu terte persoane fizice si juridice se
desfasoara in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
Art. 22
Agentia incheie, in conditiile legii, contracte de prestari de servicii cu
firme specializate, pentru asigurarea serviciului de administrare a retelelor
informatice si de asigurare a softurilor necesare.
Art. 23
Personalul Agentiei este obligat sa aiba o tinuta corecta si demna atat in
timpul exercitarii serviciului, cat si in afara acestuia.
Art. 24
Hotararea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si functionarea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 211 din 14 martie 2005, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La anexa nr. 2 "Unitatile care functioneaza in subordinea
Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale", capitolul I
"Institutii publice finantate integral de la bugetul de stat", se
abroga pozitia nr. 6 "Inspectia Piscicola".
2. La anexa nr. 5 "Normativ de autoturisme la unitatile care
functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale" se abroga pozitia nr. 6 "Inspectia Piscicola".
3. La anexa nr. 5 "Normativ de autoturisme la unitatile care
functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale", pozitia nr. 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"Nr. Denumirea unitatii TOTAL din care:
crt. __________________________
Autoturisme Autoturisme
pentru speciale*2)
activitati
specifice*1)
________________________________________________________________________________
15. Agentia Nationala pentru Pescuit si 39 30
9"
Acvacultura
________________________________________________________________________________
Art. 25
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga urmatoarele acte
normative:
a) Hotararea Guvernului nr. 849/2002 pentru aprobarea Regulamentului de
organizare si functionare a Inspectiei Piscicole, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 639 din 29 august 2002, cu modificarile
ulterioare;
b) Hotararea Guvernului nr. 2.156/2004 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.189 din 13 decembrie 2004.
Art. 26
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 27
Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA A AGENTIEI NATIONALE PENTRU PESCUIT SI ACVACULTURA
Numarul maxim de posturi: 150
____________
| PRESEDINTE |
|____________|
____________________________ | ____________________________
| Serviciul juridic, | | | Serviciul personal, |
| relatii interinstitutionale|____|____| administrativ si |
| si internationale | | | contabilitate |
|____________________________| | |____________________________|
| _______
|____| Audit |
| |_______|
| ___________________
| ____| Filiala Iasi |
| | |___________________|
| | ___________________
| |____| Filiala Galati |
| | |___________________|
| | ___________________
___________________|______________|____| Filiala Tulcea |
| | | |___________________|
_____________|___________ _____|_____ | ___________________
| Directia strategii, | | Directia | |____| Filiala Constanta |
| reglementare si politici| | control si|__| |___________________|
| structurale | | inspectie | | ___________________
|_________________________| |___________| |____| Filiala Calarasi |
| |___________________|
| ___________________
|____| Filiala Mehedinti |
| |___________________|
| ___________________
|____| Filiala Timis |
| |___________________|
| ___________________
|____| Filiala Cluj |
| |___________________|
| ___________________
|____| Filiala Brasov |
|___________________|
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
MODELUL
legitimatiei si stampilei inspectorului piscicol
1. Modelul legitimatiei de inspector piscicol
______________________________________________________________________________
| ROMANIA | | Posesorul prezentei
|
| Ministerul Agriculturii, | | legitimatii, in temeiul
|
| Padurilor si Dezvoltarii | VIZAT | Legii nr. 113/2005
privind|
| Rurale | | resursele acvatice vii,
|
| AGENTIA NATIONALA DE | 2005 2006 2007 | pescuitul si acvacultura
|
| PESCUIT SI ACVACULTURA | | si al Hotararii
Guvernului|
| LEGITIMATIE DE CONTROL | | nr. ...../........., este
|
| Seria .... nr. ....... | | imputernicit sa constate
|
| | | contraventiile si sa
|
| Nr. marca ....... FOTO- | 2008 2009 2010 | aplice sanctiunile la
|
| Functia ......... GRAFIE | | normele de pescuit,
|
| Numele .......... | | acvacultura, procesare,
|
| Prenumele ....... | | comercializare a pestelui
|
| | | si produselor din peste
si|
| | | de protectie a resurselor
|
| Filiala ......... | | acvatice vii din bazinele
|
| | | piscicole naturale.
|
| PRESEDINTE | |
|
|__________________________|_______________________|___________________________|
2. Modelul stampilei inspectorului piscicol
_______________________________
/ \
/ M.A.P.D.R \
/ AGENTIA NATIONALA PENTRU PESCUIT SI \
/ ACVACULTURA \
| |
| INSPECTOR PISCICOL |
\ Nr. marca ...... /
\ /
\ /
\_________________________________/
_______________________________
/ \
/ M.A.P.D.R \
/ AGENTIA NATIONALA PENTRU PESCUIT SI \
/ ACVACULTURA \
| |
| PERSOANA IMPUTERNICITA |
\ Nr. marca ........ /
\ /
\ /
\_________________________________/
ANEXA 3
AGENTIA NATIONALA PENTRU PESCUIT Seria IP nr. .........
SI ACVACULTURA
Filiala ................................
Localitatea ............................
Str. ........ nr. ..., judetul .........
Telefon ............ fax ...............
PROCES-VERBAL
de constatare si sanctionare a contraventiei la normele de pescuit si de
protectie a resurselor acvatice vii
nr. ..... din ..................
In temeiul prevederilor Legii nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii,
pescuitul si acvacultura, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza
Hotararii Guvernului nr. 865/2005 privind organizarea si functionarea Agentiei
Nationale pentru Pescuit si Acvacultura,
subsemnatul ............................................, inspector
piscicol la Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura/organ abilitat de
lege/persoana imputernicita prin ordinul ministrului autoritatii publice
centrale care raspunde de pescuit si acvacultura, filiala ................, nr.
de marca ..............., in urma controlului/inspectiei efectuate in zona
................................., la data de ................., ora
.........., am constatat ca detinatorul (permis de
pescuit/autorizatie/licenta/BI/CI) .........................................................................
1)*) .....................................................................
2)*) .....................................................................
3)*) .....................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
.........................................................................,
am constatat urmatoarele fapte (descrierea faptei): ......................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
.........................................................................,
probata prin: documente/martori ..........................................
..........................................................................
..........................................................................
Faptele descrise mai sus constituie: contraventie conform art. ...........
din Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si
acvacultura, cu modificarile si completarile ulterioare.
Masuri propuse/dispuse ...................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
Obiectii ale persoanei controlate: .......................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
Amenda stabilita va fi achitata in termen de 15 zile de la luarea la
cunostinta, la C.E.C. sau la Trezoreria Finantelor Publice
........................., in contul ............................, urmand ca in
termen de 30 de zile sa prezinte copia chitantei care atesta plata amenzii
filialei teritoriale a Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura pe a
carei raza s-a constatat contraventia.
Persoana controlata nu este de fata/refuza sa semneze.
Impotriva procesului-verbal se poate face plangere in termen de 15 zile de
la data inmanarii sau comunicarii acestuia. Plangerea insotita de
procesul-verbal de constatare se depune la Agentia Nationala pentru Pescuit si
Acvacultura, cu sediul in municipiul Bucuresti ..............., care inmaneaza
depunatorului o dovada in acest sens.
Plangerea impreuna cu dosarul cauzei se trimit judecatoriei in a carei
circumscriptie a fost savarsita contraventia.
Prezentul proces-verbal s-a intocmit in 3 (trei) exemplare, dintre care un
exemplar persoanei ......................../transmis la adresa ...............
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
Constatator, Martori Am luat cunostinta
....................... .................... .....................
(numele si prenumele) .................... (numele si prenumele)
Inspector piscicol/ .................... .....................
Organ abilitat de lege/ .................... .....................
Persoana imputernicita, (numele, prenumele (semnatura)
....................... si semnatura)
(semnatura)
L.S. ..................
------------
*) Se vor inscrie datele de identificare ale persoanelor controlate.
ANEXA 4
ECHIPAMENTUL DIN DOTARE SI DURATA DE SERVICIU
Uniforma si echipamentul din dotare
1. Uniforma de vara:
a) costum din stofa sau doc, de culoare bleumarin deschis, compus din
veston deschis la gat, cu nasturi de culoare galbena, si din pantaloni;
b) 3 camasi cu maneca scurta, de culoare bleu;
c) doua cravate de culoare galbena;
d) cascheta cu cozoroc, din doc de culoare bleumarin inchis, cu banda de
culoare albastru deschis;
e) pantaloni negri;
f) 5 perechi de sosete subtiri de culoare bleumarin;
g) cizme din cauciuc, scurte;
h) manta de ploaie din doc cauciucat, de culoare bleumarin, cu maneci si
gluga.
2. Uniforma de iarna:
a) costum din stofa de culoare bleumarin inchis, compus din veston deschis
la gat, cu nasturi metalici de culoare galbena, si din pantaloni;
b) 3 camasi cu maneca lunga, de culoare bleu;
c) doua cravate de culoare galbena;
d) caciula cu urechi imblanita, din stofa de culoare bleumarin inchis;
e) manta deschisa la gat, din stofa de culoare bleumarin inchis, cu nasturi
metalici de culoare galbena;
f) un fular de culoare bleumarin inchis;
g) o pereche de manusi din bumbac;
h) bocanci;
i) 5 perechi de sosete groase de culoare bleumarin.
3. Semne distinctive: petlite de culoare albastru deschis pe bratul stang.
Inspectorii piscicoli vor avea pe petlita o linie verticala galbena.
Durata de serviciu a uniformei si echipamentului
Echipamentul de vara:
- haina din doc 2 ani
- camasa 1 an
- sosete 1 an
- cravata 2 ani
- pantaloni din doc 2 ani
- pantofi 1 an
- cizme din cauciuc 2 ani
- manta de ploaie 3 ani
- cascheta 2 ani
Echipament de iarna:
- veston din stofa 2 ani
- camasa 1 an
- sosete 1 an
- cravata 2 ani
- fular 2 ani
- manusi 1 an
- pantaloni din stofa 2 ani
- manta din stofa 3 ani
- caciula cu urechi 3 ani
- bocanci 2 ani
ANEXA 5
LISTA
cuprinzand mijloacele de transport pe apa si pe uscat si mijloacele de
comunicatie
- Salupa maritima de control 2 bucati
- Salupa fluviala de control 5 bucati
- Autoturism pentru activitati specifice 30 bucati
- Remorca izoterma pentru autoturism de teren 2 bucati
- Autospeciale 8 bucati
- Microbuz transport persoane - maximum 16 locuri 1 bucata
- Statie de emisie-receptie fixa 6 bucati
- Statie de emisie-receptie mobila 15 bucati
- Telefon mobil 70 bucati
- Barca pneumatica cu motor 12 bucati
Consumul lunar de carburanti pentru autoturismele si ambarcatiunile care
apartin Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
I. Consum de carburanti aprobat pentru autoturisme: 400
litri/luna/autoturism
II. Consum de carburanti aprobat pentru ambarcatiuni:
- 12 barci pneumatice cu motor: 10 litri/ora pentru 80 de ore pe luna;
- 5 salupe fluviale de control: 30 litri/ora pentru 80 de ore pe luna;
- 2 salupe maritime de control: 60 litri/ora pentru 80 de ore pe luna.
NOTA:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea si transferul mijloacelor
de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea
presedintelui Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura.
2. Nu se considera depasiri la consumul normat la mijloacele de transport
consumul care la nivelul anului se incadreaza in limita carburantului normat in
raport cu numarul total de mijloace de transport aprobat pentru Agentia
Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.