Hotărârea Nr.552 din 25.05.2011privind aprobarea Actului adiţional pe anul 2011 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008 ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 455 din 29 iunie 2011
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 37 şi 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2008-2011, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICSe aprobă Actul adiţional pe anul 2011 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 9 ianuarie 2009, cu modificările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu ANEXĂACTUL ADIŢIONAL PE ANUL 2011 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008 Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Părţile contractante Prezentul act adiţional pe anul 2011 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2008-2011, denumit în continuare Contract de activitate a C.F.R. - S.A., se încheie între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în numele statului, şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., administratorul infrastructurii feroviare publice din România, denumită în continuare C.F.R. - S.A., în concordanţă cu prevederile art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 19 din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2008-2011. Articolul 2Obiectul şi durata actului adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.(1) Prezentul act adiţional conţine prevederile specifice pe anul 2011 ale Contractului de activitate a C.F.R. - S.A.(2) Prezentul act adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A. se încheie pentru anul 2011. Capitolul IIObligaţiile specifice ale părţilor pe anul 2011 Articolul 3Obligaţii specifice ale C.F.R. - S.A. pe anul 2011(1) Având la bază valorile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat conform legii, C.F.R. - S.A. va asigura desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.(2) C.F.R. - S.A. va urmări, va certifica şi va transmite spre avizare lunar Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii modul de îndeplinire de către operatorii de transport feroviar de călători a pachetului minim social prevăzut în anexa nr. 7, care face obiectul contractelor de servicii publice.(3) C.F.R. - S.A. va executa lucrări în conformitate cu programele de investiţii, de reabilitare şi reparaţii, în limita alocaţiilor bugetare acordate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.(4) C.F.R. - S.A., prin programul de întreţinere, reparaţii şi modernizări în anul 2011, va diminua numărul de zone şi numărul de kilometri cu restricţii de viteză, precum şi de puncte periculoase de pe infrastructura feroviară publică şi va contribui la creşterea vitezei existente, în limita alocaţiilor bugetare alocate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.(5) Prin aplicarea programelor de menţinere şi/sau creştere a parametrilor tehnici şi de exploatare optimă a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. va acţiona în sensul cointeresării operatorilor feroviari de creşterea cerinţelor pieţei de transport feroviar prin:a)eficientizarea transportului feroviar prin aplicarea unei tarifări (tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice şi alte servicii) echitabile şi stimulatoare; b)abordarea unor soluţii tehnice în transportul feroviar compatibile/corelate cu cele din Uniunea Europeană, corespunzătoare programelor prioritare aprobate anual prin acte adiţionale. (6) În scopul creşterii eficienţei funcţionării, C.F.R. - S.A. se obligă să realizeze în anul 2011 măsurile postaderare aferente domeniului său de activitate, prevăzute în tabelul nr. 1.Tabelul nr. 1 Măsuri postaderare pe anul 2011
Prioritate/măsură |
Termen (lună/an) |
Capacitatea de a face faţă cerinţelor de interoperabilitate a infrastructurii naţionale cu cea europeană |
Monitorizarea C.F.R. - S.A. pentru încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC) aprobat pe anul 2011 |
Decembrie 2011 |
Articolul 4Obligaţii specifice ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2011(1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va susţine includerea în bugetul său a sumelor necesare pentru execuţia reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia.(2) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va susţine, în fiecare an, continuarea investiţiilor la infrastructura feroviară publică, inclusiv a celor aflate în curs de realizare, acordându-se prioritate modernizării traseelor coridoarelor europene de transport feroviar, prin includerea în bugetul său a sumelor necesare finanţării acestora.(3) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va sprijini din punctul de vedere al obţinerii resurselor financiare stabilite prin prezentul act adiţional, al iniţiativelor legislative menite să îmbunătăţească activitatea de întreţinere a infrastructurii feroviare şi în relaţiile cu alte ministere şi structuri ale administraţiei centrale şi locale realizarea de către C.F.R. - S.A. în anul 2011 a măsurilor postaderare aferente domeniului său de activitate prevăzute în tabelul nr. 1. Capitolul IIICondiţiile specifice de funcţionare a infrastructurii feroviare pe anul 2011 Articolul 5Parametrii de performanţă ai infrastructurii feroviare publice pe anul 2011(1) Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2011, necesare pentru menţinerea stării tehnice la parametrii tehnici proiectaţi şi în concordanţă cu normativele privind uzura elementelor componente ale infrastructurii feroviare publice şi intensitatea traficului feroviar, sunt prevăzute în anexa nr. 1.(2) Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2011 sunt prevăzuţi în anexa nr. 2.(3) Pe perioada de valabilitate a prezentului act adiţional, C.F.R. - S.A. va asigura alocarea capacităţilor de infrastructură în limita capacităţilor de circulaţie existente pe infrastructura feroviară publică pentru transportul feroviar de călători şi marfă la nivelul cerinţelor pieţei de transport.(4) Prin programul pe anul 2011 de întreţinere şi reparaţii curente, C.F.R. - S.A. va menţine infrastructura feroviară de pe traseele coridoarelor europene la parametrii realizaţi prin modernizare.(5) Pentru realizarea prevederilor alin. (4), C.F.R. - S.A. va aplica numai proceduri de întreţinere care să menţină linia la nivelul parametrilor proiectaţi şi realizaţi prin modernizarea liniei.(6) C.F.R. - S.A. va derula, în limita resurselor financiare alocate, programe de reabilitare şi modernizare a Coridorului IV în anul 2011, prin care viteza maximă pe calea ferată aflată pe traseul coridoarelor transeuropene să ajungă la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă. Articolul 6Fonduri alocate pentru funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2011(1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va aloca prin bugetul său anual, în limita sumelor aprobate în bugetul său cu această destinaţie, pe perioada valabilităţii Contractului de activitate a C.F.R. - S.A., sumele de la bugetul de stat şi din credite externe necesare pentru asigurarea reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia, care, pentru anul 2011, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. A din anexa nr. 1.(2) C.F.R. - S.A. îşi va asigura, conform prevederilor art. 22 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, venituri proprii care să acopere costul lucrărilor de reparaţii la infrastructura feroviară privată, cu precădere la elementele infrastructurii feroviare private care concură la siguranţa circulaţiei trenurilor, care, pentru anul 2011, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. B din anexa nr. 1. Capitolul IVProgramele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2011 Articolul 7Corelarea programelor prioritare pe anul 2011 Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pentru anul 2011 se stabilesc conform prevederilor Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicată, şi în concordanţă cu prevederile privind domeniul feroviar din Programul de guvernare 2009-2012, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Parlamentului României nr. 39/2009 pentru acordarea încrederii Guvernului. Articolul 8Lista programelor prioritare pe anul 2011(1) Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2011 sunt prevăzute în tabelul nr. 2.Tabelul nr. 2
Nr. crt. |
Denumirea programului prioritar |
1. |
Program de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IV |
2. |
Program de modernizare a staţiilor de cale ferată |
3. |
Program de realizare a instalaţiilor de centralizare electronică a staţiilor de cale ferată |
4. |
Program de realizare a infrastructurii de acces a noului pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin |
5. |
Program de realizare a interoperabilităţii feroviare din România cu infrastructura feroviară europeană |
6. |
Program pentru electrificarea liniilor de cale ferată |
7. |
Program de modernizare a sistemului financiar-contabil şi de întreţinere a echipamentelor IT |
8. |
Program pentru eliminarea efectelor inundaţiilor, prevenirea şi stoparea degradării infrastructurii feroviare ca urmare a calamităţilor naturale |
9. |
Program de implementare a cerinţelor Schengen pentru controlul în punctele de trecere a frontierei terestre cu ţările nonUE |
10. |
Program pentru creşterea eficienţei şi performanţei operaţionale a reţelei feroviare |
11. |
Program de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IX |
12. |
Program de modernizare şi dezvoltare a reţelei de telecomunicaţii digitale şi a informaticii feroviare pentru integrarea în sistemele europene |
13. |
Program pentru mentenanţa elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametrii operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar |
14. |
Program de creştere a calităţii serviciului public de transport şi protecţia mediului înconjurător |
15. |
Program de promovare a proiectelor pentru reabilitarea, modernizarea şi mentenanţa infrastructurii feroviare din România |
16. |
Program de realizare linie nouă de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele |
17. |
Program de reabilitare, consolidare şi supraînălţare terasamente feroviare în zona SHEN Porţile de Fier I - rest de executat |
18. |
Program de reabilitare şi modernizare a unor elemente ale infrastructurii feroviare publice de pe liniile în exploatare |
19. |
Program de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii publice în zona Bucureşti |
20. |
Program pentru creşterea siguranţei traficului |
21. |
Program de promovare a investiţiilor în parteneriat public-privat (PPP), precum şi potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice |
22. |
Program de promovare a transportului intermodal |
(2) Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale C.F.R. - S.A. pentru perioada 2011-2013, care în prezent sunt în stadiul de execuţie sau de pregătire, este prevăzută la pct. 3.1.1 din anexa nr. 3.(3) Lista proiectelor şi obiectivelor de investiţii ale C.F.R. -S.A. şi repartizarea creditelor bugetare aprobate înscrise în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2011 sunt prevăzute la pct. 3.1 din anexa nr. 3.(4) Ca urmare a aprobării de către Comisia Europeană în 11 iulie 2007 a Programului operaţional sectorial în transporturi 2007-2013, au fost prevăzute alocaţii estimative conform raportului Comitetului de monitorizare al POS-T din luna noiembrie 2010 şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2011, menţionate la pct. 3.2 din anexa nr. 3. Capitolul VTariful de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern Articolul 9Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare(1) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, se aplică pentru accesul pe infrastructura feroviară publică conform art. 12 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Valoarea TUI este cea obţinută din aplicarea metodologiei de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice, prevăzută în anexa nr. 4, lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie încadrate pe clase de linii este prevăzută în anexa nr. 5 la Contractul de activitate pentru perioada 2008-2011, iar valoarea elementelor tarifare de bază pentru calculul TUI este prevăzută în tabelele din anexa nr. 5.(3) În scopul atragerii de trafic feroviar de tranzit şi al administrării infrastructurii feroviare pe principii comerciale, C.F.R. - S.A. poate aplica tarife reduse faţă de cele prevăzute în anexa nr. 5, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 10Aplicarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare publice(1) Tarifele prevăzute în anexa nr. 5 sunt nediscriminatorii pentru toţi operatorii de transport feroviar.(2) Se interzice C.F.R. - S.A. să presteze servicii în pierdere, practicând tarife necomerciale care să conducă la eforturi financiare suplimentare ale statului în susţinerea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia.(3) Plăţile operatorilor feroviari către C.F.R. - S.A. se vor efectua conform contractelor de acces pe infrastructura feroviară. Pentru întârzieri la plata TUI, C.F.R. - S.A. poate decide suspendarea accesului operatorului în cauză la infrastructura feroviară, conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Capitolul VIAlte dispoziţii Articolul 11Tarife pentru activităţi conexe(1) Lista completă a denumirii tarifelor pe anul 2011 ce pot fi percepute de C.F.R. - S.A. de la operatorii de transport feroviar sau de la alţi operatori economici pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar este prevăzută în anexa nr. 6.(2) Nivelul tarifelor prevăzute la alin. (1) se aprobă conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii. Articolul 12Tarif pentru circulaţia trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate(1) Tariful de conducere operativă a circulaţiei trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate, pe anul 2011, prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.409/2007 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, are următoarele valori fără TVA:– pentru trenurile de călători: 2,72 lei tren-staţie;– pentru trenurile de marfă: 4,32 lei tren-staţie. (2) Tariful prevăzut la alin. (1) se aplică pentru punctele de secţionare prevăzute cu impiegaţi de mişcare şi/sau revizori de ace (acari). Articolul 13Pachetul minim social(1) Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2011 care face obiectul contractelor de servicii publice este prevăzută în anexa nr. 7.(2) În scopul adaptării la cerinţele concrete de piaţă ale serviciului public social de transport feroviar de călători, operatorii de transport feroviar pot face modificări în lista prevăzută la alin. (1), cu respectarea instrucţiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulaţie şi fără a depăşi volumul total de tren-km din listă, cu avizul Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. şi acordul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.(3) În cazul închirierii în condiţiile legii a altor secţii feroviare neinteroperabile de circulaţie, pachetul minim social aferent acestor secţii va fi preluat de operatorul de transport feroviar implicat, cu plata corespunzătoare a compensaţiei de la bugetul de stat, conform prevederilor legale în vigoare. Articolul 14Restul clauzelor contractuale rămân neschimbate, valabile şi executabile conform înţelesului lor iniţial, stabilit de către părţi. Articolul 15Alte prevederi Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul act adiţional. ANEXA Nr. 1la actul adiţional 1. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică pe anul 2011 1.1. Alocaţiile pentru lucrările de reparaţii la infrastructura feroviară publică în anul 2011: 1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate investiţiilor - Reparaţii capitale“:
Nr. crt. |
|
U.M. |
Total |
Din care |
Credit extern |
Buget de stat/ Componenta locală |
0 |
1 |
2 |
3 = 4 + 5 |
4 |
5 |
1. |
Alocaţie 2011 |
mii lei fără TVA |
56.000 |
- |
56.000 |
1.1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate la reparaţii curente“ prevăzute în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii:
Nr. crt. |
|
U.M. |
Total |
Din care |
Credit extern |
Buget de stat/ Componenta locală |
0 |
1 |
2 |
3 = 4 + 5 |
4 |
5 |
1. |
Alocaţie 2011 |
mii lei fără TVA |
62.562 |
- |
62.562 |
1.1.2. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică finanţate de la bugetul de stat în anul 2011:
Nr. crt. |
Obiectivul |
U.M. |
Fizic |
Valoric (mii lei fără TVA) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Linii |
km |
63,51 |
6.481 |
2. |
Poduri |
buc. |
2 |
11.700 |
3. |
Terasamente |
zone |
4 |
5.801 |
4. |
Tuneluri |
buc. |
4 |
2.750 |
5. |
Instalaţii SCB+IFTE+LES |
buc. |
6 |
4.771 |
6. |
Manipulări materiale în baze |
- |
- |
1.000 |
7. |
Proiectare |
- |
- |
1.000 |
8. |
Expertize |
- |
- |
500 |
9. |
Pasaje treceri la nivel |
buc. |
3 |
179 |
10 |
Tunel pietonal |
buc. |
1 |
45 |
11. |
Securizare PTF spaţiul Schengen |
zone |
7 |
21.773 |
|
TOTAL: |
- |
- |
56.000 |
1.1.3. Principalele lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară publică finanţate de la bugetul de stat în anul 2011:
Nr. crt. |
Obiectivul |
U.M. |
Fizic |
Valoric (mii lei fără TVA) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Linii - materiale |
- |
- |
27.319 |
2. |
Linii - lucrări |
km |
70 |
6.355 |
3. |
Poduri - revopsire |
m2 |
120.000 |
5.320 |
4. |
Lucrări terasamente |
buc. |
8 |
6.006 |
5. |
Instalaţii SCB+IFTE |
- |
- |
17.562 |
|
TOTAL |
|
|
62.562 |
1.2. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară necesare în anul 2011:
Nr. crt. |
Obiectivul |
U.M. |
Cantitatea |
Valoric (mii lei fără TVA) |
|
TOTAL INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ |
- |
- |
871.313 |
A. Reparaţii la infrastructura feroviară publică - Total, din care: |
- |
|
775.000 |
1. |
Linii |
km |
268 |
457.850 |
2. |
Poduri |
buc. |
28 |
124.516 |
3. |
Terasamente |
zone |
24 |
64.026 |
4. |
Tuneluri |
buc. |
10 |
35.929 |
5. |
Instalaţii SCB+IFTE |
buc. |
17 |
53.384 |
6. |
Manipulări materiale în baze |
baze |
12 |
2.428 |
7. |
Proiectare |
- |
- |
2.981 |
8. |
Expertiză |
- |
- |
9.688 |
9. |
Treceri la nivel |
buc. |
4 |
5.536 |
10. |
Puncte de trecere a frontierei |
zone |
4 |
18.662 |
B. Reparaţii la infrastructura feroviară privată - Total, din care: |
- |
- |
96.313 |
1. |
Clădiri |
buc. |
35 |
22.543 |
2. |
Maşini grele de cale |
buc. |
108 |
67.986 |
3. |
Linii ce deservesc UM |
km |
9,919 |
3.542 |
4. |
Expertiză/Proiectare |
- |
- |
2.242 |
1.3. Reducerea restricţiilor de viteză şi a punctelor periculoase şi creşterea vitezelor Ve şi Vpi în funcţie de lucrările ce se execută din fondurile alocate anual infrastructurii feroviare publice 1. În prezent, raportul dintre viteza existentă (Ve) şi viteza proiectată iniţial (Vpi) este: Ve/Vpi = 0,735 , unde: – Ve = viteza asigurată (existentă) = definită ca viteza maximă de circulaţie actuală (afectată de restricţii de viteză);– Vpi = viteza proiectată iniţial (maximă de circulaţie) = definită ca viteza maximă admisă de linie (afectată de limitări de viteză constructive).Pentru menţinerea raportului Ve/Vpi la acest nivel, este necesară alocarea resursei financiare x, compusă din: x1 = întreţinere linii ........ ........ ............ 580.000.000 lei x2 = întreţinere instalaţii ........ ................ 351.398.000 lei x3 = reparaţii capitale linii şi instalaţii ......134.289.000 lei TOTAL x = x1 + x2 + x3 = ........ ........ 1.065.687.000 lei 2. Pentru ameliorarea raportului Ve/Vpi la valoarea 1,0, este necesară alocarea resursei financiare (x+y). Resursa y, pentru ridicarea restricţiilor de viteză şi eliminarea punctelor periculoase, este compusă din: y1 = alte cheltuieli de investiţii - reparaţii capitale linii şi instalaţii pentru recuperarea restanţelor ........ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 775.000.000 lei y2 = refacere linii şi instalaţii afectate de calamitaţi (BDCE) ........ ................ ............ 20.000.000 lei y3 = reabilitare poduri şi tuneluri ........ ................ ................ ................ ........ ........... 80.689.000 lei TOTAL y = y1 + y2 + y3 = ........ ................ ................ ................ ................ ........... 875.689.000 lei 3. Pentru creşterea raportului: Ve/Vpi peste valoarea 1,0, este necesară alocarea resursei financiare (x+y+z), în care z este compus din: fonduri pentru modernizări prin investiţii pentru V= 160 km/h: ........ ........ ........... 1.528.974.000 lei ANEXA Nr. 2la actul adiţional Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2011
Indicator |
U.M. |
Prevederi 2011 |
1.0. Infrastructura feroviară |
Reţea (lungimea reţelei) |
km x linii |
10.800 |
Lungimea desfăşurată a liniilor |
km x linii |
20.210 |
Staţii şi halte de mişcare |
număr |
960 |
2.0. Personal |
Total personal |
număr |
24.200 |
3.0. Tren-km |
3.1. Călători |
mil. tren x km |
72,19 |
3.2. Marfă |
mil. tren x km |
22,31 |
Total |
mil. tren x km |
82,51 |
4.0. Indicatori privind performanţele activităţii |
4.1. Viteza medie de circulaţie pe reţeaua feroviară |
|
|
proiectată iniţial |
km/h |
82,70 |
asigurată |
km/h |
66,40 |
4.2. Regularitatea |
|
|
marfă |
minute întârziere 100 tren x km |
1,6*) |
călători |
minute întârziere 100 tren x km |
1,9*) |
4.3. Productivitatea |
tren convenţional x km/salariat |
4.130,14 |
*) Acest parametru poate fi influenţat de consecinţele perturbărilor datorate calamităţilor naturale şi lucrărilor ce se execută pentru reabilitarea Coridorului IV paneuropean, pe tronsoanele Câmpina-Predeal şi Bucureşti Băneasa-Constanţa. ANEXA Nr. 3la actul adiţional 3.1. Lista proiectelor şi obiectivelor de investiţii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR“ - S.A. şi repartizarea creditelor bugetare aprobate înscrise în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pe anul 2011: mii lei
Nr. crt. |
Denumirea indicatorului |
Program aprobat 2011 |
0 |
1 |
2 |
|
TOTAL CHELTUIELI ( I +II + III ) |
1.958.685 |
I |
BUGET DE STAT ( I.1 + I.2 ) |
1.875.132 |
I.1 |
CHELTUIELI CURENTE ( A + B + C + D + E ) |
1.739.133 |
A |
Titlul II. BUNURI ŞI SERVICII |
0 |
|
- Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor |
0 |
|
- Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe |
0 |
0 |
1 |
2 |
B |
Titlul III. DOBÂNZI |
33.538 |
|
- Dobânzi aferente datoriei publice externe |
33.538 |
|
- Dobânzi aferente creditelor externe contractate de ordonatorii de credite |
33.538 |
1 |
- Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa (Împrumut JBIC ROM-P3/2001) |
21.300 |
2 |
- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
1.339 |
3 |
- Proiect de reabilitare cale ferată (Împrumut BIRD 3976/1993) |
7.784 |
4 |
- Stoparea degradării infrastructurii feroviare (Împrumut conform Hotărârii Guvernului nr. 1.201/2004 - CSFB 120 mil. USD) |
3.115 |
C |
Titlul VII. ALTE TRANSFERURI ( C1 + C2 + C3 + C4 + C5 + C6 ) |
1.420.322 |
|
- Transferuri interne |
1.420.322 |
C1 |
- Programe cu finanţare rambursabilă |
1.500 |
1 |
- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
1.500 |
C2 |
- Programe Phare şi alte programe cu finanţare nerambursabilă |
4.318 |
1 |
PHARE 2004/016-772.03.14 - Subproiect 9 „Consolidarea procesului de restructurare a căilor ferate române, partea aferentă CFR - S.A.“ 9.2 „Asistenţă tehnică pentru mersul trenurilor pentru călători“ |
0 |
2 |
PHARE 2004/016-772.03.14 - Subproiect 9 „Consolidarea procesului de restructurare a căilor ferate române, partea aferentă CFR - SA“ 9.5 „Asistenţă tehnică pentru reabilitarea de gări (5 gări CFR)“ |
531 |
3 |
PHARE CES 2005 - „Asistenţă tehnică pentru lucrări de reabilitare pentru poduri şi tunele de pe reţeaua TEN- T feroviară“ |
0 |
4 |
PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române“ |
839 |
5 |
PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor lucrări de modernizare a unor staţii de cale ferată din România“ |
2.948 |
C3 |
- Programe ISPA |
640.831 |
|
- cheltuieli neeligibile |
589.589 |
1 |
- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - „Reabilitarea secţiunii Băneasa-Feteşti, de pe linia CF Bucureşti-Constanţa“ |
193.896 |
2 |
- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - „Reabilitarea secţiunii Câmpina - Predeal de pe linia de CF Bucureşti-Braşov“ |
362.445 |
3 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de coeziune“ |
33.248 |
|
- cheltuieli eligibile |
51.242 |
1 |
- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - „Reabilitarea secţiunii Băneasa-Feteşti, de pe linia CF Bucureşti-Constanţa“ |
0 |
2 |
- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de CF Bucureşti-Braşov“ |
42.908 |
3 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de coeziune“ |
8.334 |
C4 |
- Investiţii ale operatorilor economici cu capital de stat, din care: |
409.226 |
|
Obiective de investiţii în continuare |
335.226 |
1 |
Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv Dispecerat pentru coordonarea activităţii de exploatare în Complexul C.F. Galaţi |
2.850 |
2 |
Supraînălţare şi consolidare terasamente în zona S.H.E.N. Porţile de Fier 1 |
0 |
3 |
Modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene |
0 |
4 |
Linie nouă CF Vâlcele-Râmnicu Vâlcea |
2.000 |
5 |
Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa |
327.673 |
6 |
Reconstrucţie pod Gura Lotrului km 325+704, linia Piatra Olt-Podul Olt |
2.703 |
7 |
Tunel la zi km 352+850/970 si km 353+006/024, linia cf Piatra Olt-Podul Olt |
0 |
8 |
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu între staţiile CF Vidra şi Grădiştea |
0 |
0 |
1 |
2 |
|
Alte cheltuieli de investiţii, din care: |
74.000 |
a) |
Dotări independente |
15.000 |
b) |
Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi altor studii |
3.000 |
c) |
Consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor (reparaţii capitale) |
56.000 |
C5 |
- Cheltuieli neeligibile ISPA |
301.885 |
1 |
- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - „Reabilitarea secţiunii Băneasa - Feteşti, de pe linia CF Bucureşti-Constanţa“ |
222.494 |
2 |
- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de CF Bucureşti-Braşov“ |
28.046 |
3 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de coeziune“ |
36.089 |
4 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PT/009 - „Construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la cel deal doilea pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin“ |
2.432 |
5 |
- ISPA 2005/RO/16/P/PT/002 - „Reconstrucţia infrastructura rutieră şi feroviară afectată de inundaţiile din luna iulie 2005“ |
12.824 |
C6 |
- Reparaţii curente la infrastructura feroviară publică |
62.562 |
D |
Titlul VIII. PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE |
247.467 |
|
- Programe din FEDR (Cheltuieli eligibile contribuţia UE + contribuţia României) |
83.176 |
1 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Constanţa-CF1 |
5.739 |
2 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Timişoara-CF2 |
5.716 |
3 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Braşov-CF3 |
5.724 |
4 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Iaşi-CF4 |
3.826 |
5 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Cluj-CF5 |
3.826 |
6 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de căi ferate |
39 |
7 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Galaţi-CF6 |
5.740 |
8 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Bucureşti-CF7 |
3.826 |
9 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Craiova-CF8 |
3.826 |
10 |
Modernizarea staţiilor CF Slatina, Râmnicu Vâlcea şi Reşiţa Sud-CF1 |
4.990 |
11 |
Modernizarea staţiilor CF Zalău şi Bistriţa-CF2 |
4.990 |
12 |
Modernizarea staţiilor CF Giurgiu Oraş, Slobozia Veche şi Călăraşi Sud-CF3 |
3.744 |
13 |
Modernizare staţiilor CF Târgu Mureş şi Sfântu Gheorghe-CF4 |
2.495 |
14 |
Modernizarea staţilor CF Botoşani, Piatra-Neamţ, Vaslui şi Brăila-CF5 |
2.495 |
15 |
Modernizarea staţiei CF Piteşti-CF6 |
3.743 |
16 |
Modernizarea staţiei CF Alexandria-CF7 |
2.495 |
17 |
Reabilitarea staţiilor CF Baia Mare şi Satu Mare-CF1 |
2.038 |
18 |
Reabilitarea staţiei CF Miercurea-Ciuc-CF2 |
1.456 |
19 |
Reabilitarea staţiei CF Târgu Jiu-CF3 |
1.164 |
20 |
Reabilitarea staţiei CF Târgovişte-CF 4 |
1.164 |
21 |
Implementarea unui sistem de detectare de cutii de osii supraîncălzite (21 locaţii)-CF1 |
2.121 |
22 |
Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată (112 treceri la nivel)-CF2 |
4.949 |
23 |
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică în 7 staţii CF pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj-CF3 |
2.121 |
24 |
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică în 12 staţii CF pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud-CF4 |
4.949 |
0 |
1 |
2 |
|
- Programe din FC (Cheltuieli eligibile contribuţia UE + contribuţia României) |
152.478 |
1 |
Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 (Sistem european de management al traficului feroviar) pe tronsonul de cale ferată Ramificaţia Buciumeni - semnal de intrare în staţia CF Brazi |
59.044 |
2 |
Reabilitarea liniei c. f. Frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h |
1.420 |
3 |
Reabilitarea liniei c. f. Frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul 1: Frontieră-Curtici-Arad -km 614-CF1 |
48.976 |
4 |
Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Coşlariu-Simeria |
31.135 |
5 |
Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Coşlariu-Sighişoara |
8.076 |
6 |
Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă |
3.827 |
|
- Alte facilităţi şi instrumente postaderare |
2.976 |
1 |
Modernizarea liniei de cale ferată Arad-Timişoara-Caransebeş-Drobeta-Turnu Severin-Craiova |
2.976 |
E |
Titlul XI. CHELTUIELI AFERENTE PROGRAMELOR CU FINANŢARE RAMBURSABILĂ |
37.806 |
|
- intrări de credite |
11.095 |
1 |
- Împrumut BEI 23.372 - Proiect de reabilitare Curtici-Simeria |
6.295 |
2 |
- Împrumut BDCE - Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor |
4.800 |
3 |
- Împrumut DEXIA 51 MEUR - Proiect informatizare gări ALCATEL |
0 |
|
- componenta locală |
26.711 |
1 |
- Împrumut BEI 23.372 - Proiect de reabilitare Curtici-Simeria |
1.511 |
2 |
- Împrumut BDCE - Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor |
1.200 |
3 |
- Împrumut DEXIA 51 MEUR - Proiect informatizare gări ALCATEL |
24.000 |
I.2 |
OPERAŢIUNI FINANCIARE |
135.999 |
|
Titlul XIII. RAMBURSĂRI DE CREDITE |
135.999 |
|
- Rambursări de credite externe |
135.999 |
|
- Rambursări de credite externe contractate de ordonatorii de credite |
135.999 |
1 |
- Proiect de reabilitare cale ferată (Împrumut BIRD 3976/1993) |
22.841 |
2 |
- Stoparea degradării infrastructurii feroviare (Împrumut conform Hotărârii Guvernului 1201/2004-CSFB 120 mil. USD) |
57.047 |
3 |
- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
6.221 |
4 |
- Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa (Împrumut JBIC ROM-P3/2001) |
49.890 |
II |
INTRĂRI DE CREDITE EXTERNE (A + B) |
11.500 |
A. |
Administraţia centrală |
11.500 |
|
CHELTUIELI CURENTE |
11.500 |
|
Titlul VII. ALTE TRANSFERURI |
11.500 |
|
- Programe cu finanţare rambursabilă |
11.500 |
|
- Proiect reabilitare staţii de cale ferată (Împrumut CSFB 60 mil. USD) |
11.500 |
B. |
Transport pe calea ferată |
0 |
|
CHELTUIELI CURENTE |
0 |
|
Titlul VII. ALTE TRANSFERURI |
0 |
|
- Transferuri interne |
0 |
|
- Programe cu finanţare rambursabilă |
0 |
1 |
- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
0 |
0 |
1 |
2 |
III |
FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (A + B) |
72.053 |
|
Titlul VII. ALTE TRANSFERURI |
72.053 |
|
- Transferuri interne |
72.053 |
A |
- Programe PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă (Contribuţia UE) - alocaţiile sunt prevăzute în bugetul MFP |
21.849 |
1 |
- PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române“ |
21.598 |
2 |
- PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor studii de fezabilitate şi a dosarelor de licitaţie pentru reabilitarea unui număr de 16 gări“ |
251 |
B |
- Programe ISPA |
50.204 |
1 |
- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - „Reabilitarea secţiunii Băneasa-Feteşti, de pe linia CF Bucureşti-Constanţa“ |
0 |
2 |
- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de CF Bucureşti-Braşov“ |
0 |
3 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de coeziune“ |
50.204 |
3.1.1. Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. (CNCFR) pentru perioada 2011-2013, care în prezent sunt în stadiul de execuţie sau de pregătire: 1. Program de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IV*) Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie) – Modernizarea liniei de cale ferată Predeal-Braşov– Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara– Reabilitarea liniei de cale ferată Sighişoara-Coşlariu– Reabilitarea liniei de cale ferată Coşlariu-Simeria– Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-km 614– Reabilitarea liniei de cale ferată km 614-Gurasada– Reabilitarea liniei de cale ferată Gurasada-Simeria– Modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat– Modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Drobeta-Turnu Severin– Modernizarea liniei de cale ferată Drobeta-Turnu Severin-AradProiecte în stadiu de execuţie lucrări – Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Bucureşti Băneasa şi Feteşti-Constanţa– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Băneasa - Feteşti– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Câmpina-Predeal de pe linia de cale ferată Bucureşti-Braşov2. Program de modernizare a staţiilor de cale ferată*) Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie) – Reabilitarea şi modernizarea complexului CF Bucureşti Nord, cu transformarea zonelor adiacente în centru comercial– Reabilitare peroane şi dispozitiv de linii din grupele A+B din Complexul Bucureşti Nord– Reabilitarea unor staţii de cale ferată din România- etapa II (5 staţii: Baia Mare, Satu Mare, Târgu Jiu, Miercurea-Ciuc, Târgovişte) + proiect reabilitare peroane – Modernizarea unor staţii de cale ferată din România-etapa III (16 staţii: Râmnicu Vâlcea, Slatina, Reşiţa Sud, Piatra Neamţ, Sfântu Gheorghe, Piteşti, Târgu Mureş, Giurgiu, Bistriţa Nord, Botoşani, Brăila, Călăraşi Sud, Slobozia Veche, Vaslui, Zalău, Alexandria) – Modernizarea staţiilor de cale ferată, nodurilor feroviare, platformelor şi peroanelor conform standardelor europeneProiecte în stadiu de execuţie lucrări – Reabilitarea staţiilor de cale ferată Constanţa, Craiova, Timişoara, Iaşi şi Cluj-Napoca (exclusiv spaţii comerciale)-BERD 12936– Modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene - Corpul B3. Program de realizare a instalaţiilor de centralizare electronică ale staţiilor de cale ferată*) Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie) – Introducerea sistemelor de centralizare electronică în 10 staţii de cale ferată mari (etapa I - staţiile Brăila, Videle)– Centralizarea electronică a staţiei Făurei şi proiect-pilot dispecerProiecte în stadiu de execuţie lucrări – Introducerea sistemelor de centralizare electronică Thales în 11 staţii de cale ferată: Lugoj, Caransebeş, Drobeta-Turnu Severin, Craiova, Chiajna, Buciumeni, Chitila, Focşani, Feteşti, Constanţa, Palas 4. Program de realizare a infrastructurii feroviare de acces a noului pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin*) Proiect în stadiu de execuţie lucrări – Infrastructura feroviară de acces la noul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin5. Program de realizare a interoperabilităţii infrastructurii feroviare din România cu infrastructura feroviară europeană*) Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie) – Dezvoltarea reţelei de transmisie de date GSM-R pentru sistemul ERTMS– Implementarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitateProiecte în stadiu de execuţie (licitaţie lucrări) – Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 (Sistem european de management al traficului feroviar) - Proiect-pilot, pe tronsonul de cale ferată ramificaţia Buciumeni- staţia de cale ferată Brazi (semnal intrare), cu dezvoltare ulterioară pe toată reţeaua6. Program pentru electrificarea liniilor de cale ferată*) Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică) – Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Timişoara-Stamora Moraviţa– Reabilitarea şi electrificarea liniei de cale ferată Constanţa-Mangalia– Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor– Electrificarea liniei de cale ferată Chitila-Piteşti-Râmnicu Vâlcea-Vinţu de Jos Proiect în stadiu de execuţie lucrări – Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv dispecer pentru coordonarea activităţii de exploatare a Complexului Feroviar Galaţi7. Program de modernizare a sistemului financiar-contabil şi de întreţinere a echipamentelor IT*) Proiecte în stadiu de execuţie – Sistem informatic de management financiar pentru calea ferată - Oracle Financials (achiziţie de licenţe pentru upgradare; extinderea cu noi module; mentenanţă) – Asistenţă tehnică pe termen lung pentru echipamentele IT 8. Program pentru eliminarea efectelor inundaţiilor, prevenirea şi stoparea degradării infrastructurii feroviare ca urmare a calamităţilor naturale Proiecte în stadiu de execuţie – Reconstrucţia infrastructurii feroviare afectate de inundaţii din judeţele Vrancea, Giurgiu şi Bacău (Pod Focşani-Putna Seacă; Pod Şibot-Blandiana)– Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor (BDCE)Proiecte în stadiu de pregătire – Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu între staţiile CF Vidra şi Grădiştea.– Program pentru prevenirea daunelor provocate de inundaţii9. Program de implementare a cerinţelor Schengen pentru controlul în punctele de trecere a frontierei terestre cu ţările non-UE Proiecte în stadiu de execuţie: Jimbolia, Halmeu, Vicşani, Fălciu Proiecte în stadiu de pregătire: Galaţi Largă, Valea Vişeului, Câmpulung la Tisa 10. Program pentru creşterea eficienţei şi performanţei operaţionale a reţelei feroviare Proiecte în stadiu de pregătire – Centrul Naţional de Management al Traficului (etapa I - Centru-pilot pentru managementul traficului)11. Program de reabilitare şi modernizare a coridorului transeuropean IX*) Proiecte în stadiu de pregătire (studiu fezabilitate elaborat) – Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Paşcani-Cristeşti Jijia– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Grădiştea-Giurgiu şi Bucureşti-Videle-Giurgiu– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Ploieşti-Focşani– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Focşani-Bacău– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bacău-PaşcaniLinie nouă Bucureşti Nord-Bucureşti Progresu 12. Program de modernizare şi dezvoltare a reţelei de telecomunicaţii digitale şi a informaticii feroviare pentru integrarea în sistemele europene*) Proiecte în stadiu de execuţie – Modernizarea sistemului de telecomunicaţii al CNCFR. Extinderea reţelei magistrale de cabluri cu fibre optice (fibra optică) - etapele III şi IV– Dezvoltarea reţelei feroviare de telecomunicaţii digitale pentru integrarea în sistemul european (echipamente)– Dezvoltarea şi extinderea sistemului IRIS Proiecte în stadiu de pregătire – Introducerea de sisteme informatice pentru managementul infrastructurii (Centrul Naţional de Management al Infrastructurii)– Realizarea sistemului geografic de informaţii pentru calea ferată (G.I.S.)– Implementarea Directivei INSPIRE pentru baza de date de informaţii spaţiale13. Program pentru mentenanţa elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametri operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar Proiecte în stadiu de execuţie – Program de reparaţie capitală a elementelor infrastructurii feroviare publice– Program de reparaţii curente la elementele infrastructurii feroviare publice– Program de eliminare a restricţiilor de viteză şi punctelor periculoase– Program de mentenanţă a liniilor de cale ferată reabilitate/modernizate din fonduri europene, conform solicitării organismelor financiare– Reabilitarea utilajelor de întreţinere mecanizată a căii (maşini grele, de mică mecanizare, UAM şi drezine)Proiecte în stadiu de pregătire – Program de mentenanţă a instalaţiilor de centralizare electronică– Sistem de monitorizare dispecerizată a funcţionării instalaţiilor de centralizare electronică - informatizarea procesului de mentenanţă şi organizare a intervenţiilor – Sistem de monitorizare şi supraveghere a stării infrastructurii feroviare (prin vagon TMC) - achiziţie software– Achiziţionare de vagoane Faccpps– Dotarea cu aparate de măsură, echipamente şi mijloace de transport necesare optimizării proceselor de întreţinere a infrastructurii feroviare publice14. Program de creştere a calităţii serviciului public de transport şi protecţia mediului înconjurător Proiecte în stadiu de pregătire – Implementarea sistemului de management integrat calitate/mediu– Elaborarea hărţilor strategice şi a planurilor de acţiune ale căilor ferate principale cu un trafic mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an - etapa a II-a, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată, şi ale Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.258/2005 pentru stabilirea unităţilor responsabile cu elaborarea hărţilor de zgomot pentru căile ferate, drumurile şi aeroporturile aflate în administrarea lor, a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune aferente acestora, din domeniul propriu de activitate, precum şi limitele de competenţă ale acestora, cu modificările şi completările ulterioare, cu termen de finalizare 2013 – Reducerea impactului activităţii de transport asupra mediului– Integrarea sistemului de management calitate/mediu cu alte sisteme de management (siguranţa feroviară, sănătate şi securitate ocupaţională)15. Program de promovare a proiectelor pentru reabilitarea, modernizarea şi mentenanţa infrastructurii feroviare din România Documentaţii în stadiu de pregătire – Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din domeniul feroviar pentru finanţare din Fondul de coeziune– Servicii pentru cadastru CFR (lucrările de reabilitare şi de modernizare a infrastructurii feroviare nu se pot realiza fără prezentarea extraselor de carte funciară) – Elaborarea documentaţiilor în vederea exproprierilor şi plata exproprierilor aferente, studii de fezabilitate, proiecte tehnice, detalii de execuţie – Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române– Asistenţă tehnică pentru pregătirea lucrărilor de modernizare a unor staţii de cale ferată din România16. Program de realizare linie nouă de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele*) Proiect în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică) – Linie nouă de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele 17. Program de reabilitare, consolidare şi supraînălţare terasamente feroviare în zona SHEN Porţile de Fier I*) Proiect în stadiu de pregătire – Supraînălţarea şi consolidarea terasamentelor feroviare în zona SHN Porţile de Fier I*)18. Program de reabilitare şi modernizare a unor elemente ale infrastructurii feroviare publice de pe liniile în exploatare – Reabilitări de lucrări de artăProiecte în stadiu de pregătire • Lucrări de reabilitare pentru tunele, poduri şi podeţe de cale ferată • Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă Proiecte in stadiu de execuţie • Reconstrucţie pod Gura Lotrului km 325+704, linia Piatra Olt-Podu Olt – Reabilitarea şi modernizarea reţelei energetice feroviareProiecte în stadiu de pregătire • Retehnologizarea a 10 centre de electrificare • Modernizarea instalaţiilor de energoalimentare şi conducere prin dispecer pe tronsonul Craiova-Videle-Bucureşti şi Târgu Jiu-Deva • Reabilitarea instalaţiilor de electroalimentare CED în staţii CF • Modernizare celule 110 kV în substaţiile Roşiori de Vede, Lehliu, Ciulniţa şi Feteşti • Informatizarea dispecerului energetic feroviar Iaşi şi Câmpulung Moldovenesc • Implementarea unui sistem de telegestiune a energiei electrice şi de compensare a factorului de putere la substaţiile de tracţiune Aducerea substaţiilor de tracţiune Chitila şi Ploieşti Vest la soluţia tehnică aprobată pentru Coridorul IV Implementarea unui model cu eficienţă sporită pentru sistemul energetic actual al C.N.C.F. C.F.R. - S.A. 19. Program de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii publice în zona Bucureşti Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică) – Modernizarea reţelei de cale ferată în zona Bucureşti şi perspectiva de dezvoltare a reţelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană (centura Bucureşti)20. Program pentru creşterea siguranţei traficului Proiecte în stadiu de pregătire – Instalaţii CED cu costuri reduse şi controlul liniilor din staţie şi dintre staţii cu numărătoare de osii în 12 staţii - etapa I (înlocuirea instalaţiilor CEM pe liniile interoperabile) – Sporirea eficienţei economice prin introducerea de instalaţii de semnalizare a trecerilor la nivel, controlul liniilor dintre staţii cu numărătoare de osii, reîntregirea BLA pentru 18 distanţe de circulaţie – Modernizarea instalaţiilor de centralizare (înlocuirea centralizării electromecanice cu centralizare electronică de linie) pe distanţele Ilia-Lugoj şi Siculeni-Adjud – Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române - Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi frânelor strânse (21 de locaţii)Proiecte în stadiu de execuţie: – Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române - Modernizarea trecerilor la nivel - instalaţii automate SAT (112 locaţii) 21. Program de promovare a investiţiilor în parteneriat public privat (PPP), precum şi potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică) – Modernizarea şi reabilitarea complexului CF Bucureşti Nord, grupa A şi grupa B– Terminal intermodal în zona staţiei CF Bucureştii Noi– Linie feroviară de mare viteză Budapesta-Bucureşti -Constanţa22. Program de promovare a transportului intermodal – Elaborarea strategiei de transport intermodal în România şi a Ghidului solicitantului POS T - axa prioritară 3 DM 3-1 transport intermodal *) Programe prioritare conform Hotărârii Guvernului nr. 924/2006 privind aprobarea Actului adiţional pe anul 2006 la Contractul de activitate al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2004-2007, care, în prezent, sunt în diverse stadii de execuţie sau de pregătire. 3.2. Proiecte din cadrul programelor prioritare ale CNCF cuprinse în Programul operaţional sectorial în transporturi 2007-2013 - alocaţii estimative conform raportului Comitetului de monitorizare al POS-T din luna noiembrie 2010 şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2011
Axa prioritară/Domeniul de intervenţie/Titlul proiectului |
Valoarea totală estimată a proiectului |
Contribuţia UE |
Contribuţia României (cheltuieli eligibile şi neeligibile) |
Alocaţie buget de stat pe anul 2011, conform Legii bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 |
(euro) |
(euro) |
(euro) |
(lei) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Total proiecte de infrastructură feroviară finanţate din POS-T 2007-2013 |
2.971.150.397 |
1.867.664.263 |
1.024.838.109 |
240.537.000 |
Axa prioritară 1 - Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil şi integrării acestuia cu reţelele de transport ale UE |
2.455.347.049 |
1.602.025.511 |
793.077.080 |
159.895.000 |
Domeniul major de intervenţie 1.2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de cale ferată de-a lungul axei prioritare TEN-T nr. 22 |
2.455.347.049 |
1.602.025.511 |
793.077.080 |
159.895.000 |
Instalarea sistemului ERTMS nivel II (Sistem european de management al traficului feroviar) pe tronsonul de cale ferată ramificaţia Buciumeni - semnal de intrare în staţia CF Brazi |
60.909.841 |
43.507.029 |
17.402.812 |
59.044.000 |
Reabilitarea liniei de CF Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-european pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul 1: Frontieră-Curtici-Arad-km 614 |
359.720.242 |
242.636.111 |
117.084.131 |
48.976.000 |
Reabilitarea liniei de CF Braşov-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-european pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul: Coşlariu-Simeria |
795.924.200 |
532.180.253 |
263.743.947 |
39.972.000 |
Reabilitarea liniei de CF Braşov-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-european pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul: Coşlariu-Sighişoara |
1.111.522.067 |
761.930.449 |
349.591.618 |
8.076.000 |
Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă |
67.026.241 |
47.875.886 |
19.150.355 |
3.827.000 |
Pregătire (SF etc.) aripa sudică PP22 (Caransebeş-Craiova) |
31.682.000 |
21.717.500 |
9.964.500 |
0 |
Pregătire (SF etc.) Predeal-Braşov |
28.562.458 |
19.579.104 |
8.983.354 |
0 |
Axa prioritară 2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul creării unui sistem naţional de transport durabil |
387.802.440 |
202.988.755 |
166.410.118 |
66.502.000 |
Domeniul major de intervenţie 2.2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de cale ferată |
387.802.440 |
202.988.755 |
166.410.118 |
66.502.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Constanţa |
3.039.579 |
1.699.618 |
1.339.961 |
5.739.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Timişoara |
11.533.866 |
6.079.322 |
5.454.544 |
5.716.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Braşov |
14.441.064 |
7.994.599 |
6.446.465 |
5.724.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Iaşi |
11.370.192 |
6.349.886 |
5.020.306 |
3.826.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Cluj |
31.237.708 |
17.445.252 |
13.792.456 |
3.826.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Galaţi |
37.261.256 |
20.809.210 |
16.452.046 |
5.740.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Bucureşti |
22.132.549 |
12.360.315 |
9.772.234 |
3.826.000 |
Lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri de cale ferată - Regionala CF Craiova |
26.689.574 |
14.905.266 |
11.784.308 |
3.826.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Reabilitarea staţiilor CF Baia Mare şi Satu Mare |
24.450.320 |
13.654.715 |
10.795.605 |
2.038.000 |
Reabilitarea staţiei CF Miercurea-Ciuc |
9.998.120 |
5.583.628 |
4.414.492 |
1.456.000 |
Reabilitarea staţiei CF Târgu Jiu |
10.719.800 |
5.986.663 |
4.733.137 |
1.164.000 |
Reabilitarea staţiei CF Târgovişte |
8.319.160 |
4.645.983 |
3.673.177 |
1.164.000 |
Modernizarea staţiilor CF Slatina, Râmnicu Vâlcea şi Reşiţa Sud |
22.953.954 |
12.770.082 |
10.183.872 |
4.990.000 |
Modernizarea staţiilor CF Zalău şi Bistriţa |
29.408.450 |
16.433.723 |
12.974.727 |
4.990.000 |
Modernizarea staţiilor CF Giurgiu Oraş, Slobozia Veche şi Călăraşi Sud |
22.428.997 |
11.985.597 |
10.443.400 |
3.744.000 |
Modernizarea staţiilor CF Botoşani, Piatra-Neamţ, Vaslui şi Brăila |
36.436.239 |
20.199.720 |
16.236.519 |
2.495.000 |
Modernizarea staţiilor CF Târgu Mureş şi Sfântu Gheorghe |
27.662.432 |
13.478.378 |
14.184.054 |
2.495.000 |
Modernizarea staţiei CF Piteşti |
19.315.613 |
10.606.798 |
8.708.815 |
3.743.000 |
Modernizarea staţiei CF Alexandria |
4.918.757 |
2.650.027 |
2.268.730 |
2.495.000 |
Pregătire (SF etc.) lucrări de reabilitare/modernizare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată |
8.524.798 |
4.760.825 |
3.763.973 |
0 |
Pregătire (SF etc.) pentru modernizarea staţiilor de cale ferată, noduri feroviare, platforme şi peroane conform standardelor europene |
4.960.012 |
2.770.007 |
2.190.005 |
0 |
Axa prioritară 3 - Modernizarea sectorului de transportul în scopul creşterii protecţiei mediului şi a sănătăţii publice şi siguranţei pasagerilor |
128.000.908 |
62.649.997 |
65.350.911 |
14.140.000 |
Domeniul major de intervenţie 3.1 - Promovarea transportului intermodal |
22.344.035 |
12.814.778 |
9.529.257 |
0 |
Terminale intermodale |
22.344.035 |
12.814.778 |
9.529.257 |
0 |
Domeniul major de intervenţie 3.2 - Îmbunătăţirea siguranţei traficului pentru toate modurile de transport |
105.328.853 |
49.639.179 |
55.689.674 |
14.140.000 |
Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse (21 de locaţii) |
16.070.277 |
9.191.619 |
6.878.658 |
2.121.000 |
Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată (112 treceri la nivel) |
25.269.735 |
14.154.148 |
11.115.587 |
4.949.000 |
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică în 7 staţii CF pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj |
19.628.926 |
7.787.579 |
11.841.347 |
2.121.000 |
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică în 12 staţii CF pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud |
41.259.915 |
16.727.833 |
24.532.082 |
4.949.000 |
Pregătire (SF, etc.) proiecte de îmbunătăţire a siguranţei traficului 2014-2020 |
3.100.000 |
1.778.000 |
1.322.000 |
0 |
Domeniul major de intervenţie 3.3 - Minimizarea efectelor adverse ale transporturilor asupra mediului |
328.020 |
196.040 |
131.980 |
0 |
Pentru pregătirea proiectelor prevăzute în axa prioritară 1 cu finanţare din fonduri de coeziune, în anul 2011 au fost alocate următoarele sume:
Nr. crt. |
Titlul proiectului |
Valoarea contractului |
Alocaţie 2011 componenta externă |
Alocaţie 2011 Guvernul României |
(euro) |
(lei) |
(lei) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor feroviare propuse pentru finanţare din fonduri de coeziune - măsura ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 |
21.847.171 |
50.204.000 |
77.671.082,45 |
2. |
Servicii pentru proiectare pentru reabilitarea liniei de cale ferată Graniţa Ungară - Curtici-Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-european pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h - credit BEI 23372 |
14.000.000 |
62.629.000 |
15.110.000 |
Pentru pregătirea proiectelor prevăzute în axele prioritare 2 şi 3 cu finanţare din fonduri de dezvoltare regională, în anul 2011 au fost alocate următoarele sume pentru derularea contractelor de asistenţă tehnică:
Nr. crt. |
Proiectul |
Total contract PHARE |
Total contract Guvernul României |
Alocaţie 2011 PHARE |
Alocaţie 2011 Guvernul României |
euro |
euro |
lei |
lei |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Total |
3.606.900 |
1.202.300 |
21.849.000 |
3.787.000 |
1. |
PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române“ |
599.400 |
199.800 |
21.598.000 |
839.000 |
2. |
PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor lucrări de modernizare a unor staţii de cale ferată din România“ |
3.007.500 |
1.002.500 |
251.000 |
2.948.000 |
În Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010, proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Arad-Timişoara-Caransebeş-Drobeta Turnu Severin-Craiova“ a fost inclus la poziţia „Alte facilităţi şi instrumente postaderare“. În fişa de buget pe anul 2011, proiectul are alocaţie pentru perioada 2011-2013.
Nr. crt. |
Proiectul |
Total contribuţie UE |
Total contribuţie Guvernul României |
TVA |
Alocaţie 2011 Guvernul României |
(euro) |
(euro) |
(euro) |
(lei) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Studii pentru dezvoltarea proiectului prioritar pentru infrastructura feroviară nr. 22 - 2007 EU 22070-S în domeniul reţelelor transeuropene de transport (TEN-T) |
1.500.000 |
1.500.000 |
570.000 |
2.976.000 |
ANEXA Nr. 4la actul adiţional METODOLOGIE de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice Articolul 1Tariful de utilizare al infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, reprezintă suma plătită de către operatorul de transport feroviar, denumit în continuare OTF, pentru punerea la dispoziţie a infrastructurii feroviare prin asigurarea setului minim de prestaţii pentru circulaţia trenurilor aparţinând OTF şi accesul prin intermediul reţelei la infrastructurile de servicii şi serviciile furnizate în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 2Pentru infrastructura feroviară publică administrată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., denumită în continuare CFR - S.A., calculul şi încasarea TUI revin în sarcina CFR - S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3TUI se aplică în mod nediscriminatoriu pentru toţi OTF pentru condiţii similare de transport, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 4Metodologia de calcul a TUI se bazează pe următoarele elemente tarifare: a)distanţa parcursă de tren; b)tonajul brut al trenului; c)tipul de trafic: marfă sau călători; d)ruta de circulaţie; e)clasa secţiei de circulaţie şi dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune. Articolul 5TUI se calculează şi se aplică pentru fiecare tren circulat, pe baza elementelor prevăzute la art. 4. Articolul 6Secţiile de circulaţie ale infrastructurii feroviare publice se împart pe clase pe baza caracteristicilor tehnice ale fiecărei secţii, conform tabelului nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie, astfel: Tabelul nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie
|
Regimul de viteză (km/h) |
Clasa secţiei de circulaţie |
de la |
la |
A |
121 |
160 |
B |
91 |
120 |
C |
51 |
90 |
D |
0 |
50 |
E Pentru linii cu trafic exclusiv de marfă |
0 |
50 |
R Pentru linii cu trafic redus: volum de circulaţie mai mic de 5 trenuri pe zi |
- |
- |
I Pentru linii cu ecartament îngust |
- |
- |
Articolul 7(1) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase este elaborată de CFR - S.A. şi se include în contractul de activitate al companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară, încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform prevederilor art. 37 alin. (2) lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Lista prevăzută la alin. (1) se actualizează în situaţia în care încadrarea unor secţii de circulaţie în clasele prevăzute la art. 6 nu mai corespunde datorită modificării caracteristicilor tehnice ale acestora. Articolul 8Pentru stabilirea tarifului pentru fiecare categorie de linie, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se va avea în vedere costul direct rezultat din exploatarea trenurilor care se repartizează corespunzător tipului de trafic de marfă sau călători, astfel: a)costuri fixe în funcţie de trasa folosită reprezentând costuri cu conducerea circulaţiei pe liniile infrastructurii feroviare publice; b)costuri variabile în funcţie de masa brută a trenului reprezentând costuri cu întreţinerea şi funcţionarea infrastructurii feroviare publice. Articolul 9(1) Elementele tarifare de bază aplicabile pentru determinarea TUI sunt conform tabelului nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI, astfel:Tabelul nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI
Elemente tarifare de bază pentru TUI |
Tarif de bază |
Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului |
Tarif pe tren-kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km) |
Clasa secţiei de circulaţie |
A |
B |
C |
D |
E |
R |
I |
Secţii electrificate |
Ttse |
Ttse |
Ttse |
Ttse |
Ttse |
Ttse |
Ttse |
Secţii neelectrificate |
Ttsn |
Ttsn |
Ttsn |
Ttsn |
Ttsn |
Ttsn |
Ttsn |
Tonaj minim |
Tmin |
Tmin |
Tmin |
Tmin |
Tmin |
Tmin |
Tmin |
Factor de tonaj |
Ft |
Ft |
Ft |
Ft |
Ft |
Ft |
Ft |
Elemente tarifare în funcţie de distanţa parcursă |
Tarif pe tren-kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km) |
Clasa secţiei de circulaţie |
A |
B |
C |
D |
E |
R |
I |
Circulaţie |
Tc |
Tc |
Tc |
Tc |
Tc |
Tc |
Tc |
Elementele tarifare de bază din tabel au următoarea semnificaţie: – Ttse - reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii electrificate şi nu include valoarea energiei electrice de tracţiune;– Ttsn - reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii neelectrificate;– Tmin - reprezintă tonajul brut al trenului începând de la care se aplică factorul de tonaj;– Ft - factorul de tonaj reprezintă un coeficient de corecţie care se aplică la tonajul brut al trenului;– Tc - reprezintă tariful pentru circulaţie în funcţie de distanţă pentru fiecare clasă de secţii.
(2) Valoarea TUI pentru un tren care parcurge o rută de circulaţie se calculează prin suma tarifelor pentru fiecare distanţă parcursă pe o secţie de circulaţie (TUI secţie), în funcţie de clasa acesteia, aplicând următoarea formulă: TUI = suma TUI secţie, unde: TUI secţie = TUI tonaj + TUI circulaţie, iar: • TUI tonaj - reprezintă tariful pentru utilizarea infrastructurii feroviare pe o clasă de secţie de circulaţie în funcţie de distanţa parcursă şi existenţa sistemului de electrificare, precum şi de tonajul ponderat al trenului şi se calculează cu formula: TUI tonaj = km x Tts [1 + (Tonaj brut – Tmin) x Ft], unde: – km = numărul de kilometri parcurşi pe secţia de circulaţie;– Tts = Ttse, dacă secţia este electrificată;– Ft = 0 pentru trenurile cu tonaj brut mai mic decât Tmin;– Tts = Ttsn, dacă secţia este neelectrificată;– Tonaj brut = tonajul brut al trenului conform formularului „Arătarea vagoanelor“, inclusiv locomotivele în acţiune sau tonajul locomotivelor ori automotoarelor în cazul circulaţiei fără material rulant tractat.• TUI circulaţie - reprezintă tariful pentru conducerea circulaţiei în funcţie de distanţa parcursă şi se calculează cu formula: TUI circulaţie = km x Tc, unde: km = numărul de kilometri parcurşi pe secţia de circulaţie. Articolul 10Valoarea elementelor tarifare de bază va fi determinată de C.F.R. - S.A. pentru fiecare clasă de secţie de circulaţie şi pe tip de trafic de marfă sau călători şi va fi prevăzută în contractul de activitate împreună cu modul de aplicare a TUI. Articolul 11(1) TUI va fi calculat de CFR - S.A. prin mijloace informatice proprii, pe baza datelor furnizate de sistemele specifice de urmărire a circulaţiei trenurilor.(2) Situaţia detaliată a trenurilor circulate va fi prezentată lunar fiecărui OTF în vederea analizării, convenirii şi avizării acesteia în condiţiile stabilite în contractul de acces prevăzut la art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 12În contractul de acces se vor menţiona trasele alocate OTF, precum şi metodologia de determinare a TUI. Articolul 13(1) În scopul utilizării eficiente a infrastructurii feroviare, CFR - S.A. poate aplica tarife pentru asigurarea respectării utilizării eficiente a traselor alocate în conformitate cu prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Lista denumirii tarifelor prevăzute la alin. (1) va fi prevăzută în contractul de activitate. Articolul 14(1) După aprobarea elementelor tarifare de bază prevăzute la art. 9 şi a listei cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase prevăzute la art. 7, CFR - S.A. va pune la dispoziţia OTF cu care a încheiat contract de acces un sistem pentru calcularea TUI.(2) Sistemul de calcul prevăzut la alin. (1) nu garantează însă alocarea trasei. Articolul 15(1) În cazul indisponibilităţii sistemului informatic pentru calculul TUI prevăzut la art. 11 alin. (1), TUI se va calcula la valoarea medie statistică a ultimelor 3 luni de trafic pentru fiecare OTF, începând de la data declarării indisponibilităţii sistemului informatic.(2) Declararea indisponibilităţii sistemului informatic se va face de către C.F.R. - S.A., cu informarea OTF şi a conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în cazul în care indisponibilitatea depăşeşte 10 zile. ANEXA Nr. 5la actul adiţional Valoarea elementelor tarifare de bază pentru calculul TUI Trafic de marfă
Elemente tarifare de bază pentru TUI |
Tarif de bază |
Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului |
Tarif pe tren-kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km) |
Clasa secţiei de circulaţie |
A |
B |
C |
D |
E |
R |
I |
Secţii electrificate (Ttse) |
5.49 |
5.16 |
5.03 |
4.76 |
4.74 |
3.70 |
- |
Secţii neelectrificate (Ttsn) |
4.65 |
4.35 |
4.23 |
4.00 |
4.00 |
3.20 |
3.00 |
Tonaj minim (Tmin) |
60 |
60 |
60 |
60 |
60 |
60 |
60 |
Factor de tonaj (Ft) |
0.00025 |
0.00025 |
0.00025 |
0.00025 |
0.00025 |
0.00025 |
0.00025 |
Elemente tarifare în funcţie de distanţa parcursă |
Tarif pe tren-kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km) |
Clasa secţiei de circulaţie |
A |
B |
C |
D |
E |
R |
I |
Circulaţie (Tc) |
8.49 |
8.22 |
8.03 |
7.59 |
7.22 |
5.63 |
3.16 |
Trafic de călători
Elemente tarifare de bază pentru TUI |
Tarif de bază |
Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului |
Tarif pe tren-kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km) |
Clasa secţiei de circulaţie |
A |
B |
C |
D |
E |
R |
I |
Secţii electrificate (Ttse) |
5.54 |
5.20 |
5.05 |
4.76 |
- |
3.70 |
- |
Secţii neelectrificate (Ttsn) |
4.70 |
4.39 |
4.25 |
4.00 |
- |
3.20 |
3.00 |
Tonaj minim (Tmin) |
60 |
60 |
60 |
60 |
- |
60 |
60 |
Factor de tonaj (Ft) |
0.00014 |
0.00014 |
0.00014 |
0.00014 |
0.00014 |
0.00014 |
0.00014 |
Elemente tarifare în funcţie de distanţa parcursă |
Tarif pe tren-kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km) |
Clasa secţiei de circulaţie |
A |
B |
C |
D |
E |
R |
I |
Circulaţie (Tc) |
4.54 |
4.34 |
4.29 |
4.18 |
- |
3.79 |
2.66 |
ANEXA Nr. 6la actul adiţional Lista completă a denumirii tarifelor pe anul 2011 ce pot fi percepute de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. de la operatorii de transport feroviar, pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar 1. Tarife de bază pentru întocmirea de trase 2. Tarif pentru emiterea legitimaţiilor de călătorie (bilete, abonamente) 3. Tarif pentru completarea dosarelor comerciale 4. Tarif pentru depozitare pe terenurile Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 5. Tarife suplimentare pentru nerespectarea sau modificarea programării utilizării traselor 6. Tarif pentru transporturi excepţionale 7. Tarif pentru transporturi lungi cu încărcătură comună pe două sau mai multe vagoane 8. Tarif pentru însoţirea transporturilor excepţionale 9. Tarif pentru tratarea transporturilor excepţionale 10. Tarif de staţionare pe liniile Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. a materialului rulant care nu aparţine Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 11. Tarif pentru manevră pe liniile infrastructurii feroviare 12. Tarif pentru accesul convoaielor de manevră pe infrastructura feroviară 13. Tarif pentru participarea personalului de exploatare al operatorilor economici la şcoala personalului organizată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 14. Tarif de rezervare a capacităţilor de infrastructură 15. Tarif de manevră pe liniile infrastructurii feroviare din staţiile sau complexele feroviare cu volum mare de activitate pe zone întinse 16. Tarif pentru efectuarea experimentelor privind tonajul şi remorcarea trenurilor 17. Tarif pentru opririle comerciale ale trenurilor de călători în staţii şi halte de mişcare ANEXA Nr. 71 )la actul adiţional Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2011, care face obiectul contractelor de servicii publice Trenuri cu circulaţie regulată 1) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.
|