Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 570 din 21 august 1991

privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 235/1991 si reorganizarea activitatii transporturilor feroviare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 189 din 19 septembrie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 235/1991 privind infiintarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1.
    Se infiinteaza Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, denumita prescurtat S.N.C.F.R., cu sediul in municipiul Bucuresti, b-dul Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane are statut de regie autonoma, are personalitate juridica, se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, avand in structura unitatile prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane are ca obiect de activitate efectuarea transporturilor de calatori si marfuri pe calea ferata, in scopul satisfacerii interesului public, social si de aparare.
    In acest scop, in calitate de proprietar al bunurilor din patrimoniul sau, administreaza  si asigura exploatarea cailor ferate din domeniul public, colaboreaza cu alte cai ferate straine in cadrul traficului international si participa la toate organismele internationale de profil.
    Art. 3
    In cadrul exploatarii si administrarii cailor ferate publice, Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane are obligatia sa asigure dezvoltarea si modernizarea liniilor, instalatiilor, materialului rulant, cladirilor si celorlalte mijloace din dotare, intretinerea si reparatiile acestora, precum si introducerea tehnologiilor moderne de transport, tinand cont si de asigurarea transporturilor militare.
    Art. 4
    Patrimoniul la 30.06.1991 al Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane de 153.617 milioane lei va fi impartit, in termen de 30 de zile, intre S.N.C.F.R. si unitatile care se desprind din S.N.C.F.R. prevazute in anexa nr. 3.
    Art. 5
    Activitatea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si a unitatilor sale, se desfasoara in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 6
    Dotarile cu material rulant, dezvoltarea, intretinerea si repararea infrastructurii si a instalatiilor aferente acesteia, precum si prestarile nerentabile in traficul de calatori si marfuri determinate de nivelurile tarifelor de baza stabilite de guvern, care nu acopera cheltuielile, se suporta de la bugetul administratiei centrale de stat, in limitele prevederilor bugetare anuale.
    Art. 7
    In cazurile in care, interese de stat, inclusiv cele de ordin militar vor necesita executarea de lucrari sau prestari de servicii speciale, beneficiarii acestora, impreuna cu Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Economiei si Finantelor, vor face propuneri corespunzatoare de modificare a bugetului de venituri si cheltuieli si de stabilire a surselor de acoperire a costurilor suplimentare, care se aproba potrivit legii.
    Deficitul determinat de gratuitati, reduceri de tarif si abonamente la transportul de calatori aprobate prin hotarari ale guvernului se acopera, in cadrul lunii urmatoare, prin subventii de la bugetul administratiei centrale de stat.
    Art. 8
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, cu avizul Ministerului Apararii Nationale, poate cere aprobarea guvernului de a suprima exploatarea unor linii neeficiente.
    In cazul cand interesele economice, sociale si cele de aparare a tarii impun mentinerea acestora, pierderile vor fi acoperite prin subventii de la bugetul administratiei centrale de stat sau de la bugetele locale si de agentii economici interesati.
    Art. 9
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane va prelua obligatiile ce reveneau Cailor Ferate Romane stabilite prin conventii si acte normative care nu contravin reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 10
    In vederea asigurarii exploatarii eficiente si intretinerii corespunzatoare a parcului de vagoane de marfa specializat pentru transportul produselor fluide, carbuni, ciment si cereale, in termen de 60 de zile, Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane va preda prin transfer, fara plata, pe baza de protocol, aceste mijloace fixe Ministerului Industriei si Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    Art. 11
    Reteaua medicala a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane va fi preluata cu patrimoniul si alocatia bugetara existenta la 31.07.1991 de Ministerul Transporturilor in vederea asigurarii asistentei medicale si sanitare pentru intregul personal din transporturi si comunicatii.
    Art. 12
    Personalul care trece de la Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane la unitatile care se vor reorganiza, potrivit prezentei hotarari, se considera transferat in interesul serviciului. Salariatii acestor unitati beneficiaza de permise de calatorie gratuita pe calea ferata si isi mentin drepturile specifice salariatilor C.F.R. in conditiile legii.
    Art. 13
    Ministerul Economiei si Finantelor, la propunerea fundamentala a Ministerului Transporturilor, va prezenta guvernului, o data cu propunerile de modificari ce se vor aduce in bugetul administratiei centrale de stat pe anul 1991 ca urmare a generalizarii liberalizarii preturilor si a indexarii salariilor si celorlalte drepturi, influentele care intervin in bugetul administratiei centrale de stat pe acest an pentru realizarea lucrarilor strict necesare din programul de intretinere si reparare a infrastructurii pe calea ferata pe anul 1991. Salariile negociate raman valabile pentru anul 1991.
    Art. 14
    Unitatile desprinse din cadrul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, prevazute in anexa nr. 3, se vor reorganiza in termen de 30 de zile de la data prezentei hotarari.
    Institutul de cercetari si proiectari tehnologice in transporturi isi va mentine actuala forma organizatorica cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Transporturilor.
    Art. 15
    Ministerul Transporturilor va prezenta guvernului, in termen de cel mult un an, un proiect de lege privind domeniul cailor ferate."

                       PRIM-MINISTRU
                        PETRE ROMAN

    ANEXA 1

                        LISTA UNITATILOR
din structura Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.     Denumirea unitatilor Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
crt.
-------------------------------------------------------------------------------
1.  Regionale de cai ferate
2.  Directia de cai ferate port Constanta
3.  Intreprinderea de sudare a liniilor si regenerare a sinelor de cale ferata
4.  Centrul de informatica si calcul electronic al Cailor Ferate Romane
5.  Bazele de aprovizionare si desfacere
6.  Centrul de perfectionare, documentare si editura al cailor ferate (inclusiv
    Biblioteca tehnica specializata in transporturi, Muzeul C.F.R. si Oficiul
    de informare documentara in transporturi)
7.  Intreprinderea poligrafica "Filaret"
8.  Grupurile scolare.
-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                           REGULAMENT
de organizare si functionare a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Denumirea: Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, prescurtat "S.N.C.F.R.".
    Natura juridica
    Art. 2
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane este regie autonoma si, potrivit legii, are personalitate juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
    Art. 3
    Sediul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane este in Bucuresti, b-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate

    Art. 4
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane are ca obiect de activitate efectuarea transporturilor de calatori si marfuri pe calea ferata si indeplineste rolul de serviciu public. In acest scop, in calitate de proprietar al bunurilor din patrimoniul sau, administreaza si asigura exploatarea cailor ferate din domeniul public si colaboreaza cu alte cai ferate straine in traficul international.
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, desfasoara si unele activitati secundare, inclusiv de aprovizionare comerciala si de comert exterior.
    Art. 5
    In realizarea obiectului sau de activitate, Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane exercita urmatoarele atributii principale:
    1. elaboreaza si aproba norme, instructiuni si regulamente privind activitatile pe care le desfasoara, obligatorii, dupa caz, si pentru beneficiarii de transport si detinatorii de linii industriale si mijloace de transport de cale ferata cu acces pe reteaua C.F.R.;
    2. stabileste si asigura conditiile generale de transport, precum si masurile de siguranta a circulatiei transporturilor, in scopul prevenirii evenimentelor de cale ferata;
    3. stabileste masuri in vederea realizarii programelor de activitate, imbunatatirii calitatii prestatiilor si lucrarilor, utilizarii si gospodaririi rationale a mijloacelor economice, precum si imbunatatirii tehnologiilor de lucru in toate activitatile;
    4. elaboreaza si aproba instructiuni de exploatare tehnice si economice;
    5. organizeaza si exercita, prin organele proprii specializate, controlul activitatii de exploatare, productie, siguranta circulatiei si economico-financiara;
    6. exercita controlul permanent in probleme legate de buna functionare, intretinere si reparare a mijloacelor de transport, liniilor, instalatiilor, utilajelor si masinilor si actioneaza pentru prevenirea oricaror cauze care pot produce perturbatii in desfasurarea transporturilor si proceselor de productie;
    7. ia masuri pentru folosirea rationala si in conditii de siguranta a mijloacelor de transport, a instalatiilor, utilajelor si masinilor, respectarea normativelor tehnice privind intretinerea si repararea acestora;
    8. coordoneaza activitatea de organizare a productiei, stabileste si aproba norme privind activitatea tehnica, de programare, de contabilitate si financiara, norme de munca, normative si numar de personal, functiile si meseriile necesare, precum si introducerea de functii noi, in concordanta cu trecerea la economia de piata;
    9. elaboreaza  studii si programe privind proportiile, nivelurile si ritmurile de dezvoltare in perspectiva a activitatilor proprii;
    10. asigura proiectarea, executia si punerea in functiune a noilor obiective, in conformitate cu programele aprobate de guvern sau de consiliul de administratie;
    11. asigura programarea si urmarirea transporturilor;
    12. pregateste si negociaza cu beneficiarii si furnizorii volumul productiei, contractarea acesteia in conditiile asigurarii resurselor si bazei materiale prin repartitii sau direct de pe piata libera si din import;
    13. pregateste elementele necesare si fundamenteaza cheltuielile de productie, tarifele de baza si nivelul subventiilor;
    14. aproba studiile tehnico-economice pentru modernizari si obiective noi care privesc transporturile pe caile ferate, in limita competentelor;
    15. stabileste caracteristicile de constructie ale mijloacelor proprii de transport si solutiile tehnice pentru lucrarile privind construirea si darea in exploatare a liniilor noi si a instalatiilor de transport pe caile ferate, precum si in cazul modernizarii celor existente;
    16. avizeaza caracteristicile de constructie ale mijloacelor de transport pe caile ferate din dotarea unitatilor din afara C.F.R., precum si solutiile tehnice pentru construirea si respectarea caracteristicilor tehnice ale liniilor, constructiilor si instalatiilor de transport ale acestora, avizeaza sau autorizeaza functionarea mijloacelor de transport si exercita controlul tehnic pe liniile ferate si industriale ale unitatilor din afara C.F.R., verifica pregatirea si capacitatea personalului care le deserveste, in conditiile stabilite de regulamentele in vigoare;
    17. avizeaza tipurile si caracteristicile tehnico-economice ale instalatiilor complexe ce urmeaza a fi importate, precum si ale masinilor si instalatiilor unicate, de mare importanta, ce urmeaza a fi procurate din tara sau din strainatate pentru transporturile pe caile ferate, avizeaza si isi da acordul pentru executarea de orice fel de lucrari de constructii si instalatii care se executa in zona C.F.R. sau care pot afecta stabilitatea si securitatea cailor si instalatiilor feroviare, conform prevederilor legii de exploatare a caii ferate in vigoare;
    18. stabileste norme tehnice privind exploatarea, intretinerea si repararea mijloacelor de transport pe caile ferate, inclusiv pe liniile ferate industriale, care sunt obligatorii si pentru unitatile din afara C.F.R.;
    19. aproba normative, regulamente si instructiuni de serviciu pentru exploatarea, intretinerea, siguranta circulatiei, proiectarea si repararea liniilor, instalatiilor, materialului rulant, constructiilor si tuturor utilajelor din dotare, precum si pentru operatiunile comerciale, financiare, financiar-contabile specifice, recrutarea, pregatirea si perfectionarea personalului;
    20. asigura si urmareste executarea lucrarilor de constructii-montaj si a reparatiilor mijloacelor din dotare;
    21. organizeaza receptia materialului rulant, liniilor, instalatiilor, echipamentelor si altele, la intreprinderile furnizoare si reparatoare, in scopul asigurarii unei calitati corespunzatoare si sigurantei in circulatie a acestora;
    22. intocmeste lucrarile privind necesarul de materii prime, materiale si utilaje;
    23. asigura aplicarea masurilor privind activitatea de protectie a muncii si imbunatatire a mediului inconjurator in scopul prevenirii accidentelor de munca si a imbolnavirii profesionale si controleaza modul de realizare a acestora;
    24. organizeaza activitatea de prevenire si stingere a incendiilor, mecanic si energetic si urmareste indeplinirea sarcinilor de metrologie in unitatile din structura sa;
    25. coordoneaza activitatea de transport cu mijloace auto proprii;
    26. exercita atributiile ce-i revin, potrivit legii, cu privire la stabilirea si aplicarea tarifelor si preturilor in ramura si subramurile sale de activitate;
    27. intocmeste si executa, potrivit legii, bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitatea proprie;
    28. efectueaza, centralizat, varsamintele la buget pentru obligatiile catre stat;
    29. aproba casarea fondurilor fixe in cadrul competentelor stabilite;
    30. organizeaza activitatea proprie de cercetare, proiectare, informatica, perfectionare profesionala si ia masuri pentru inzestrarea cu mijloace tehnico-materiale necesare; urmareste rezultatele cercetarilor stiintifice si valorificarea acestora; organizeaza activitatea de documentare tehnica specifica ramurii si asigura informarea unitatilor din structura sa cu privire la tendintele progresului tehnico-stiintific pe plan national si mondial; editeaza publicatii si lucrari privitoare la problemele de productie, stiinta si tehnica, specifice activitatii pe care o desfasoara; face propuneri privind standardele de stat;
    31. organizeaza activitatea de management, marketing si consulting in unitatile sale;
    32. asigura respectarea disciplinei muncii in desfasurarea proceselor de productie, respectarea atributiilor de serviciu si prevederilor legale de catre intregul personal, conform reglementarilor stabilite prin statutul personalului C.F.R.;
    33. organizeaza si coordoneaza activitatea de colaborare si cooperare economica, tehnica si stiintifica cu alte organe din tara si din strainatate si institutii specializate in ramura sa de activitate; asigura aplicarea conventiilor si acordurilor internationale privitoare la activitatea de transport pe caile ferate si controleaza indeplinirea obligatiilor ce decurg din aceasta activitate;
    34. propune elaborarea proiectelor de acte normative privind activitatea de transport pe caile ferate; este consultata la avizarea proiectelor de acte normative care intereseaza ramura sa de activitate;
    35. stabileste, cu respectarea prevederilor legale, normelor de munca, normativele de personal, functiile si meseriile din activitatea de cai ferate;
    36. exercita si alte atributii care decurg din actele normative in vigoare.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 6
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane are un patrimoniu constituit prin insumarea patrimoniilor unitatilor din structura.
    Art. 7
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane este proprietarul bunurilor din patrimoniul sau.
    In exercitarea drepturilor de proprietate, societatea poseda, foloseste si dispune in mod autonom de bunurile pe care le are in patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate si beneficiaza de rezultatele utilizarii acestora.

    CAP. 4
    Structura societatii

    Art. 8
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane are in structura sa organizatorica directii generale, directii, servicii, oficii, birouri si compartimente de munca, care asigura indeplinirea functiilor de exploatare, productie, aprovizionare, comerciale, cercetare, dezvoltare, financiar-contabile, protectie sociala si de personal si unitati exterioare organizate in regionale si directii de cai ferate, unitati de prestari servicii, baze de aprovizionare, centre de informatica si calcul electronic, unitati de alimentare publica si altele.
    Aceste unitati au in structura: divizii, servicii, birouri, compartimente de munca, regulatoare de circulatie, statii de cale ferata, agentii de voiaj, depouri si remize de locomotive, revizii de vagoane, ateliere de zona, grupuri scolare si altele.
    Art. 9
    Structura organizatorica a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, infiintarea si structura organizatorica a regionalelor si directiilor de cai ferate si a celorlalte unitati din cadrul societatii, precum si infiintarea de agentii in strainatate, se aproba de catre consiliul de administratie al societatii.
    Gradarea acestor unitati si subunitati se aproba conform competentelor stabilite de Consiliul de administratie al Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    Art. 10
    Regionalele si directiile de cai ferate, bazele de aprovizionare au competentele stabilite de consiliul de administratie, fara a avea relatii directe cu administratia centrala de stat. Acestea pot sa deschida conturi bancare si sa contracteze credite in conditiile legii.
    Consiliul de administratie al societatii poate sa aprobe ca si alte unitati sa functioneze potrivit principiilor prevazute la alineatul precedent.
    Art. 11
    Consiliul de administratie al societatii stabileste, prin regulamentul sau de organizare si functionare, relatiile dintre unitatile din cadrul societatii, precum si cele cu tertii, in domeniile tehnic, de exploatare, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic si altele.
    Art. 12
    Toate unitatile din structura Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane raspund in fata consiliului de administratie de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acesta prin hotararea de delegare, precum si de realizarea sarcinilor.
    Art. 13
    Atributiile directiilor generale, directiilor si celorlalte compartimente, precum si ale unitatilor din structura, se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administratie al societatii. Pentru subunitati, atributiile se stabilesc prin regulamente aprobate de consiliul de administratie.

    CAP. 5
    Organele de conducere ale Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

    Art. 14
    Conducerea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane este asigurata de:
    - consiliul de administratie - presedintele societatii;
    - comitetul director, ca organ operativ de conducere.
    Art. 15
    Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului transporturilor si este compus din 15 membri, dupa cum urmeaza:
    - presedintele societatii, care este si presedinte al consiliului de administratie;
    - un reprezentant al Ministerului Economiei si Finantelor;
    - un reprezentant al Ministerului Industriei;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
    - un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
    - ingineri, tehnicieni, economisti si juristi, specialisti din domeniile de activitate ale societatii.
    La lucrarile consiliului de administratie pot participa ca invitati un delegat al Ministerului Apararii Nationale, pentru consultare in probleme care privesc armata si nevoile de aparare a tarii, precum si delegati ai altor organe si institutii.
    Ministerul Economiei si Finantelor si Ministerul Transporturilor reprezinta interesele statului in consiliul de administratie.
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza propriului regulament de functionare.
    Art. 16
    Consiliul de administratie se intruneste cel putin o data pe luna si ori de cate ori necesita interesul societatii.
    El este convocat de presedintele consiliului, care hotaraste ordinea de zi, sau la solicitarea a cel putin jumatate plus unu din membrii consiliului.
    Art. 17
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora poate fi compensata material, conform intelegerii, pe baza de contract.
    Art. 18
    Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedinte, iar in lipsa acestuia, de cel mai in varsta dintre membri.
    Ministrul transporturilor si secretarul de stat participa, ori de cate ori socotesc ca este cazul, la sedintele consiliului de administratie.
    Art. 19
    Consiliul de administratie poate hotari daca majoritatea simpla a membrilor sai este prezenta.
    Daca nu este indeplinita aceasta majoritate simpla, reuniunea consiliului de administratie se reprogrameaza intr-un interval de cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
    Deciziile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul membrilor consiliului.
    Art. 20
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    1. aproba conceptia si strategia de dezvoltare a societatii;
    2. aproba introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente;
    3. aproba bugetul de venituri si cheltuieli si asigura executia acestuia; repartizeaza intre sectoarele de activitate a societatii bugetul de venituri si cheltuieli, dupa aprobare;
    4. analizeaza bilantul si contul de profit si pierderi anual si le inainteaza pentru a fi aprobate de Ministerul Economiei si Finantelor;
    5. aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investitiile ce urmeaza a se realiza de catre societate;
    6. aproba infiintarea, structura organizatorica si gradarea regionalelor si directiilor de cai ferate, a intreprinderilor, a unitatilor de informatica, aprovizionare, precum si infiintarea de agentii in strainatate;
    7. aproba structura organizatorica si functionala a societatii;
    8. stabileste si aproba relatiile compartimentelor din aparatul propriu si al unitatilor din structura sa in cadrul societatii si cu tertii, in domeniile tehnic, de exploatare, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic si altele;
    9. stabileste si aproba competentele si atributiile unitatilor din cadrul si din componenta societatii;
    10. prezinta ministerului propunerilor de subventii pentru a fi aprobate de organele competente;
    11. aproba volumul maxim al creditelor bancare;
    12. aproba propunerile de depasire a cheltuielilor totale prevazute in buget, in cazul in care exista un plus de venituri care sa acopera plusul de cheltuieli;
    13. propune majorarea sau diminuarea patrimoniului societatii, in conditiile legii;
    14. aproba sau propune, dupa caz, modificari in volumul fondului de rezerva;
    15. prezinta ministerului propuneri de infiintare de diferite fonduri sociale de care C.F.R. are nevoie pentru mersul normal al exploatarii si a caror aprobare intra in competenta ministrului transporturilor, respectiv a Ministerului Economiei si Finantelor, care stabilesc sursele de acoperire;
    16. aproba competente privind angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv investitii, tranzactii financiare si comerciale, vanzari sau inchirieri de bunuri mobile si imobile, care nu mai sunt necesare sau ale caror cheltuieli cu intretinerea sunt nejustificate in conditiile legii;
    17. prezinta ministrului, pentru a fi supuse guvernului, proiectele de linii noi si modernizarea celor existente, potrivit competentelor stabilite;
    18. prezinta ministrului proiectele tarifelor de baza pentru calatori si marfuri, pentru a fi supuse spre aprobare celor in drept;
    19. stabileste conditiile de baza in aplicarea reglementarilor privind transporturile aprobate de guvern;
    20. analizeaza raportul trimestrial al societatii privind activitatea pe baza de bilant si aproba masuri pentru desfasurarea activitatii in conditii de echilibrare a bugetului;
    21. prezinta ministrului propuneri de acte normative si modificari ale celor existente, pentru a fi supuse aprobarii, potrivit legii;
    22. analizeaza si face propuneri pentru definirea, delimitarea si reglementarea legala a zonei C.F.R., in scopul asigurarii stabilitatii si securitatii cailor si instalatiilor, precum si a sigurantei circulatiei;
    23. trateaza si stabileste, impreuna cu organele Ministerului de Interne, relatiile si conditiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si marfurilor incredintate la transport, precum si ordinii publice in statii si trenuri;
    24. analizeaza si aproba propunerile comitetului director de participare cu capital la societatile comerciale cu capital roman sau strain;
    25. aproba inchirierea de cladiri, spatii si terenuri ale cailor ferate;
    26. isi da acordul la propunerile de concesionari, potrivit legii;
    27. aproba utilizarea fondului valutar;
    28. asigura respectarea dispozitiilor legale privind protectia mediului inconjurator;
    29. aproba regulamentul de organizare si functionare propriu;
    30. exercita orice atributii ce-i revin din prevederile legale si regulamentul sau de organizare si functionare si aproba orice alte masuri privind activitatea societatii, cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
    Art. 21
    Presedintele societatii conduce activitatea curenta si este numit in conditiile legii dintre specialistii C.F.R.
    El este ajutat de vicepresedinti numiti de consiliul de administratie, dintre membrii sai, la propunerea presedintelui.
    Art. 22
    Presedintele societatii reprezinta, personal sau prin delegat, Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane in raporturile cu celelalte organe si organizatii din tara, precum si in relatiile internationale.
    Art. 23
    Presedintele societatii are, in principal, urmatoarele atributii si competente:
    1. asigura conducerea curenta a societatii, ajutat de vicepresedinti si de comitetul director;
    2. dispune si controleaza executarea hotararilor consiliului de administratie, precum si a conventiilor incheiate de societate;
    3. aproba, la propunerea comitetului director, normative, regulamente si instructiuni de serviciu pentru exploatarea, intretinerea, siguranta circulatiei, proiectarea si separarea liniilor, instalatiilor, materialului rulant, constructiilor si tuturor utilajelor din dotarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si pentru operatiunile comerciale, financiar-contabile specifice, recrutarea, pregatirea si perfectionarea personalului;
    4. aproba, in conditiile Statutului personalului C.F.R., angajarea si concedierea personalului din aparatul propriu al societatii si numeste, prin decizie, conducatorii unitatilor din structura sa, delegind competente de personal conducatorilor acestor unitati;
    5. aproba, in conditiile legii, angajarea de specialisti pe termen limitat pentru efectuarea de studii, lucrari, determinari si alte asemenea, necesare societatii;
    6. aproba trimiterea de delegati sau participa personal la congrese, adunari generale, conferinte interne si internationale, intalniri de afaceri sau studii, de interese pentru C.F.R.;
    7. aproba tarifele in trafic international, auxiliare si altele decat cele de baza si reduceri de tarife cu scop comercial pentru a mentine, spori sau crea un anumit trafic, cu asigurarea echilibrului bugetar, asupra carora informeaza consiliul de administratie;
    8. aproba conventii cu administratiile de cale ferata straine sau alte organizatii de transport straine, in limita competentelor legale;
    9. aproba functionarea de consilii de conducere la subunitatile din structura sa;
    10. exercita orice atributii ce-i revin potrivit prevederilor legale si regulamentului de organizare si functionare a consiliului de administratie.
    Art. 24
    Presedintele poate delega o parte din atributiile sale vicepresedintilor sau altor persoane din cadrul societatii.
    Unul dintre vicepresedinti inlocuieste, in lipsa, pe presedintele societatii, pe baza de delegatie primita din partea acestuia.
    Art. 25
    Comitetul director este compus din presedintele societatii, vicepresedinti, directori generali si directori din aparatul propriu al societatii.
    Art. 26
    Comitetul director isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul sau regulament de organizare si functionare aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 27
    Conducerea regionalelor si directiilor de cai ferate, precum si a celorlalte unitati stabilite de consiliul de administratie, este asigurata de consilii de conducere proprii.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli

    Art. 28
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane determina anual volumul de venituri si cheltuieli si face propuneri de subventii si alocatii de la bugetul statului, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 29
    Partea de cheltuieli care depaseste nivelul veniturilor se subventioneaza de la bugetul de stat, in conditiile legii.
    Art. 30
    Bugetul de venituri si cheltuieli al societatii, se stabileste pentru fiecare exercitiu financiar.
    Aprobarea se da de consiliul de administratie al societatii, pe baza propunerilor presedintelui societatii.
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane aproba bugetele si executia acestora la unitatile din structura sa.
    Art. 31
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, in limita competentelor ce-i sunt acordate, stabileste nivelul surselor proprii de finantare si propune volumul alocatiilor de la buget si creditelor bancare pentru obiectivele de investitii.
    Art. 32
    Relatiile financiare dintre unitatile societatii se stabilesc prin reglementari aprobate de consiliul de administratie.

    CAP. 7
    Relatiile societatii

    Art. 33
    Modul de contractare, de stabilire a volumelor de transport si defalcare a acestora pe perioade, regimul de functionare a unitatilor si subunitatilor, se stabilesc prin regulamente si instructiuni aprobate potrivit competentelor.
    Art. 34
    Regionalele, directiile de cai ferate si celelalte unitati din componenta societatii isi desfasoara activitatea si executa sarcinile ce le revin potrivit competentelor si imputernicirilor acordate si aprobate de presedintele societatii si de consiliul de administratie.
    Art. 35
    Relatiile unitatilor in cadrul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si atributiile, competentele si imputernicirile acestora se stabilesc si se aproba de presedintele societatii si de consiliul de administratie.
    Art. 36
    Unitatile prevazute la art. 34 prin delegare de competenta, din partea consiliului de administratie al societatii, pot incheia contracte cu persoane fizice sau juridice.
    Art. 37
    In cazul oricaror litigii Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane se poate adresa instantelor judecatoresti, direct sau prin unitatile din structura, pe baza de delegare de competenta.
    Art. 38
    In relatiile cu caile ferate straine, Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane trateaza cu administratiile respective, direct sau prin unitatile din structura, pe baza de delegare de competente.

    CAP. 8
    Controlul activitatii

    Art. 39
    Gestiunea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane este controlata conform reglementarilor legale.
    Controlul activitatii de exploatare, productie si siguranta circulatiei se va realiza, atat la nivelul societatii, cat si la nivelul unitatilor din componenta, de catre organe proprii specializate.
    Controlul economico-financiar la unitatile din componenta se executa de organele de control ale societatii, constituie potrivit dispozitiilor legale.
    Regionalele de cai ferate, directiile de cai ferate si alte unitati din structura, stabilite de comitetul director, au aparat propriu de control financiar.

    CAP. 9
    Dispozitii referitoare la personal

    Art. 40
    Personalul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane de orice categorie sau specialitate este supus prevederilor Statutului personalului C.F.R., precum si prevederilor regulamentelor si instructiunilor specifice.
    Pana la aprobarea Statutului personalului C.F.R., raporturile de munca, drepturile membrilor de familie, ale pensionarilor C.F.R. si membrilor lor de familie, sunt reglementate de legislatia in vigoare.
    Art. 41
    In timp de pace, personalul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aflat in pozitie de rezervist, poate fi scutit de concentrari de instructie, la propunerea consiliului de administratie, aprobata de Marele Stat Major, in cazul cand prezenta la serviciu a acestuia este strict necesara.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 42
    In prima luna a fiecarui an Consiliul de administratie al Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane prezinta Ministerului Transporturilor un raport asupra activitatii desfasurate de societate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 43
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane editeaza foi oficiale si buletine comerciale.
    Art. 44
    Prezentul regulament se completeaza cu celelalte reglementari legale.

    ANEXA 3
                         LISTA
unitatilor care se desprind din cadrul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane urmand a se reorganiza
-------------------------------------------------------------------------------
 Nr.       Unitatea din cadrul S.N.C.F.R. care se desprinde
crt.
-------------------------------------------------------------------------------
 1. Directia de exploatare a metroului Bucuresti
 2. Institutul de cercetari, proiectari tehnologice in transporturi Bucuresti
    (fara Registrul Feroviar Roman)
 3. Intreprinderea de exploatare a vagoanelor restaurant si de dormit din
    Romania "Varored"
 4. Institutul de studii si proiectari cai ferate Bucuresti
 5. Brigada cai ferate Bucuresti
 6. Intreprinderea de reparat material rulant "Grivita" Bucuresti
 7. Intreprinderea de reparat material rulant Bucuresti - Triaj
 8. Intreprinderea de reparat material rulant Rosiori de Vede
 9. Intreprinderea de reparat material rulant Brasov
10. Intreprinderea de reparat material rulant "16 Februarie" Cluj-Napoca
11. Intreprinderea de reparat material rulant Craiova
12. Intreprinderea de reparat material rulant Pascani
13. Intreprinderea de reparat material rulant Simeria
14. intreprinderea de reparat material rulant Ploiesti
15. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj Bucuresti
16. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj Craiova
17. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj Timisoara
18. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj Cluj-Napoca
19. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj Brasov
20. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj nr. 1 Iasi
21. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj nr. 2 Iasi
22. Intreprinderea de reparatii si constructii-montaj Galati
23. Grup de santiere de reparatii si constructii-montaj Constanta
24. Intreprinderea de productie industriala pentru constructii cai ferate Buzau
25. Ziarul "Transporturile romane"
                                                                              
                                           


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 570/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 570 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu