HOTARARE Nr. 575 din 13 iunie 2002
privind serviciile de asistenta prestate de camerele de comert si industrie
teritoriale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 413 din 14 iunie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 4
alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind
simplificarea unor formalitati administrative pentru inregistrarea si
autorizarea functionarii comerciantilor, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Serviciile de asistenta prestate de camerele de comert si industrie
teritoriale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor,
precum si conditiile concrete de acordare a acestora sunt prevazute in anexa
nr. 1.
Art. 2
(1) Se aproba cuantumurile tarifelor pentru serviciile de asistenta
prestate de camerele de comert si industrie teritoriale pentru inregistrarea si
autorizarea functionarii comerciantilor, prevazute in anexa nr. 2. Tarifele
includ T.V.A.
(2) Pentru pozitiile nr. 6 - 14 din anexa nr. 2 se poate aplica un tarif
suplimentar de 30% pentru solutionarea cererii in 72 de ore.
(3) Pentru pozitiile nr. 7 - 14 din anexa nr. 2, in cazul mai multor
operatiuni, se percepe o singura data cel mai mare tarif plus 10% din acesta
pentru fiecare noua operatiune, fara a se depasi dublul tarifului de baza.
Art. 3
Serviciile de asistenta din cadrul camerelor de comert si industrie
teritoriale, pentru partea de inregistrare a comerciantilor, si fiecare dintre
autoritatile publice avizatoare reprezentate in Biroul unic, pentru partea
proprie de autorizare a functionarii comerciantilor, au obligatia de a asigura
zilnic un numar suficient de seturi complete, cuprinzand toate formularele
necesare comerciantilor pentru inregistrare si autorizarea functionarii.
Procurarea formularelor de catre comercianti este libera si gratuita.
Art. 4
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul pentru intreprinderile
mici si mijlocii si cooperatie,
Silvia Ciornei
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
SERVICIILE DE ASISTENTA
prestate de camerele de comert si industrie teritoriale pentru inregistrarea si
autorizarea functionarii comerciantilor, precum si conditiile concrete de
acordare a acestora
Art. 1
Camerele de comert si industrie teritoriale vor acorda in mod obligatoriu
solicitantilor, la cererea si pe cheltuiala acestora, urmatoarele servicii de
consultanta:
a) obtinerea rezervarii firmei si, dupa caz, a emblemei comerciantului;
b) redactarea actelor constitutive si a actelor modificatoare ale acestora,
darea de data certa sau, dupa caz, obtinerea autentificarii acestora;
c) efectuarea, in numele solicitantului, a varsamintelor reprezentand
aportul in numerar la capitalul social;
d) redactarea declaratiilor pe propria raspundere a fondatorilor,
administratorilor, imputernicitilor sucursalelor si a cenzorilor ca indeplinesc
conditiile prevazute de lege si darea de data certa pe declaratie;
e) obtinerea evaluarii prin expertiza a bunurilor subscrise ca aport in
natura la capitalul social si obtinerea, dupa caz, pentru bunurile imobile a:
- dovezii intabularii;
- certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, este grevat
respectivul bun;
f) indrumare pentru completarea corecta a cererii de inregistrare si
autorizare a comerciantului;
g) indrumare pentru intocmirea documentatiilor tehnice in vederea obtinerii
autorizatiilor de functionare.
Art. 2
Conditiile concrete de acordare a asistentei pentru inregistrarea si
autorizarea functionarii comerciantilor in cadrul camerelor de comert si
industrie teritoriale sunt urmatoarele:
a) serviciile de asistenta acordate comerciantilor se desfasoara in
structuri distincte de Biroul unic;
b) serviciile de asistenta se acorda la cererea solicitantului si pe
cheltuiala acestuia;
c) serviciile de asistenta se acorda solicitantilor inainte de depunerea
cererii de inregistrare si autorizare la Biroul unic;
d) serviciile de asistenta sunt asigurate de personal specializat in
domeniul juridic, economic, precum si de personal specializat pentru fiecare
autoritate competenta sa emita autorizatii de functionare;
e) serviciile de asistenta se solicita pe cale conventionala, prin cerere
de servicii explicita, cuprinzand: serviciile solicitate, obligatiile partilor,
termenele si tarifele datorate;
f) tarifele pentru serviciile prestate se aplica in mod unitar de camerele
de comert si industrie teritoriale conform anexei nr. 2 la hotarare.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
TARIFELE
pentru serviciile de asistenta prestate de camerele de comert si industrie
teritoriale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea serviciului | Tariful
|
|Crt.| | - lei -
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 1. | Obtinerea rezervarii firmei/emblemei comerciantului | 45.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 2. | Redactarea declaratiilor pe propria raspundere a | 20.000
|
| | fondatorilor, administratorilor, imputernicitilor | pentru
|
| | sucursalelor si a cenzorilor ca indeplinesc conditiile | fiecare
|
| | prevazute de lege | declaratie
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 3. | Efectuarea, in numele solicitantilor, a varsamintelor |
|
| | reprezentand aportul in numerar la capitalul social | 75.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 4. | Obtinerea evaluarii prin expertiza a bunurilor subscrise | |
| | ca aport in natura la capitalul social | 45.000*)
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 5. | Asigurarea obtinerii, dupa caz, pentru bunurile imobile, |
|
| | a: | 70.000*) |
| | - dovezii intabularii; |
|
| | - certificatul constatator al sarcinilor cu care, |
|
| | eventual, este grevat respectivul bun |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 6. | Redactarea actului constitutiv al societatii pentru: |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | a) societate in nume colectiv (S.N.C.) sau comandita |
|
| | simpla | 550.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | b) societate cu raspundere limitata (S.R.L.) - asociat |
|
| | unic | 800.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | c) societate cu raspundere limitata (S.R.L.) - cu | 1.300.000
+|
| | 2 asociati | 5% din taxa
|
| | | pentru
|
| | | fiecare
|
| | | asociat in
|
| | | plus |
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | d) societate pe actiuni (S.A.) si in comandita pe actiuni | 2.000.000 +
|
| | cu 5 actionari | 2% din taxa
|
| | | pentru
|
| | | fiecare
|
| | | actionar in
|
| | | plus
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 7. | Redactarea actului aditional pentru schimbarea: |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - sediului social | 320.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - denumirii firmei/emblemei (adaptare) | 320.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - duratei societatii | 320.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - formei juridice | 530.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - domeniului principal de activitate | 320.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - administratorilor si/sau cenzorilor | 530.000
|
| | - altor elemente ale actului constitutiv (nume, domiciliu,|
|
| | participare la profit si pierderi etc.) | 320.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 8. | Redactarea actului aditional pentru completarea obiectului|
|
| | de activitate | 450.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 9. | Redactarea actului aditional pentru primirea/retragerea de|
|
| | asociati | 450.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|10. | Redactarea actului aditional pentru: |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - majorarea capitalului social | 530.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| | - reducerea capitalului social | 200.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|11. | Redactarea actului aditional pentru infiintarea de sedii |
|
| | secundare | 200.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|12. | Redactarea actului aditional pentru divizarea/fuziunea |
|
| | societatii | 530.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|13. | Redactarea actului aditional pentru dizolvarea/lichidarea |
|
| | societatii | 300.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|14. | Redactarea contractului de societate | 550.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|15. | Dare de data certa pentru actele redactate de serviciile |
|
| | de asistenta ale camerelor de comert si industrie |
|
| | teritoriale | 90.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|16. | Obtinerea autentificarii | 50.000*)
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|17. | Indrumare pentru completarea corecta a cererii de |
|
| | inregistrare si autorizare a comerciantului | 45.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
|18. | Indrumare pentru intocmirea documentatiilor tehnice in | 20.000/
|
| | vederea obtinerii autorizatiilor de functionare | autorizatie
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
*) Nu cuprinde onorariul evaluatorului/notarului si taxa de timbru
judiciar, dupa caz.
*) Nu cuprinde taxele legale ale emitentului.