HOTARARE Nr. 648 din 20 iunie 2002
privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 468 din 1 iulie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit in continuare M.A.E., este organ
de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
in subordinea Guvernului, avand sediul in municipiul Bucuresti, aleea Modrogan
nr. 14, sectorul 1.
(2) M.A.E. asigura realizarea politicii externe a statului roman, inclusiv
participarea la procesul de integrare europeana si euroatlantica a Romaniei, si
colaboreaza la elaborarea, fundamentarea si realizarea politicii economice a
Romaniei, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare si cu Programul
de guvernare.
(3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate M.A.E.
exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in
aplicare a Programului de guvernare in domeniul sau de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si
institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de
activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul
aplicarii si respectarii reglementarilor legale din domeniul sau de activitate
si a celor privind organizarea si functionarea institutiilor care isi
desfasoara activitatea in subordinea sau sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau,
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 2
(1) In realizarea politicii externe a Romaniei M.A.E. are urmatoarele
atributii principale:
1. apara si promoveaza pe plan extern interesele nationale ale Romaniei;
2. initiaza activitati internationale menite sa duca la dezvoltarea de
relatii pasnice si de cooperare cu toate statele, intemeiate pe principiile si
pe normele general admise ale dreptului international;
3. asigura promovarea intereselor Romaniei in organizatii internationale cu
caracter universal, european, euroatlantic, regional si subregional;
4. asigura conectarea tarii la institutiile europene si euroatlantice cu
caracter politic, strategic si economic;
5. asigura, prin actiuni de politica externa, consolidarea statului de
drept si a structurilor democratice din societatea romaneasca, precum si
proiectarea unei imagini reale a Romaniei in lume;
6. urmareste evolutia vietii internationale si semnaleaza tendintele care
apar in contextul international;
7. contribuie la asigurarea prezentei active si demne a Romaniei si a
cetatenilor sai in plan international;
8. promoveaza in plan international valorile democratiei, respectarea
drepturilor omului, colaborarea pasnica si solidaritatea umana;
9. apara in strainatate drepturile si interesele statului roman, ale
cetatenilor si ale persoanelor juridice romane, in baza legislatiei romane si
in conformitate cu practica internationala si cu acordurile bilaterale si
multilaterale la care Romania este parte;
10. actioneaza pentru intarirea legaturilor cu romanii din afara
frontierelor Romaniei si pentru pastrarea, dezvoltarea si exprimarea
identitatii lor etnice, culturale, lingvistice si religioase, cu respectarea
legislatiei statului ai carui rezidenti sunt;
11. initiaza sau participa la negocierea tratatelor si a altor intelegeri
internationale, pentru Romania;
12. singur sau, dupa caz, impreuna cu celelalte ministere prezinta
Guvernului propuneri privind semnarea, ratificarea, aprobarea sau acceptarea
intelegerilor internationale, aderarea la acestea sau denuntarea lor,
efectueaza schimbul instrumentelor de ratificare, depune instrumentele de
ratificare sau de aderare, notifica aprobarea ori acceptarea intelegerilor
internationale si denuntarea lor, elibereaza documente certificand deplinele puteri;
13. urmareste, direct sau in conlucrare cu ministerele si cu celelalte
autoritati publice centrale de specialitate, aplicarea prevederilor tratatelor
si ale altor intelegeri internationale la care Romania este parte si prezinta
propuneri pentru indeplinirea intocmai si cu buna-credinta a obligatiilor
asumate;
14. elaboreaza sau coopereaza cu ministerele si cu celelalte autoritati
publice centrale de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative
care au legatura cu relatiile externe si cu politica de comert exterior ale
Romaniei;
15. asigura asistenta permanenta si coordonare in domeniul relatiilor
internationale tuturor ministerelor. In acest scop functioneaza in cadrul
M.A.E. Corpul consilierilor diplomatici, al carui personal functioneaza pe
langa membrii Guvernului;
16. formuleaza norme si asigura sprijin institutiilor centrale de stat in
materie de protocol si curtoazie internationala. In acest scop, in cadrul
M.A.E. functioneaza Protocolul national, care indeplineste atributiile ce ii
revin conform legislatiei in vigoare si uzantelor internationale;
17. asigura, sprijina sau coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor
care decurg din dispozitiile Acordului european instituind o asociere intre
Romania, pe de o parte, si Comunitatile Economice Europene si statele membre
ale acestora, pe de alta parte, denumit in continuare Acordul european, precum
si activitatile desfasurate de partea romana in cadrul institutiilor create
prin acest acord;
18. participa, alaturi de Ministerul Integrarii Europene si celelalte
ministere, la coordonarea procesului de pregatire a aderarii Romaniei la
Uniunea Europeana, cu urmatoarele atributii specifice:
a) asigura presedintia partii romane la lucrarile Consiliului de asociere;
b) participa la subcomitetele de asociere prevazute de Acordul european;
c) coopereaza cu ministerele interesate la organizarea reuniunilor
informale ale ministrilor, in functie de tematica si calendarul stabilite de
Consiliul Afacerilor Generale;
d) coopereaza cu ministerele interesate la elaborarea, realizarea si
promovarea in tarile membre ale Uniunii Europene si in tarile candidate a unei
strategii de informare, comunicare si de imagine privind evolutia procesului de
pregatire a Romaniei pentru aderare;
19. este reprezentat sau participa, dupa caz, impreuna cu Ministerul
Integrarii Europene la etape desemnate ale procesului de negociere pentru
aderarea la Uniunea Europeana;
20. colaboreaza la elaborarea politicii Romaniei in domeniul relatiilor
economice internationale, in conformitate cu Programul de guvernare si cu
Programul de dezvoltare a Romaniei pe termen mediu, cu luarea in considerare a
tendintelor si proceselor din economia mondiala;
21. promoveaza interesele economice ale Romaniei in relatiile cu alte
state, precum si cu organizatiile economice cu vocatie universala, cu caracter
regional si cu alte grupari economice;
22. participa sau colaboreaza, dupa caz, la negocierea si la incheierea de
tratate, acorduri si alte intelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar in vederea desfasurarii relatiilor
comerciale externe ale Romaniei, potrivit legii;
23. pastreaza originalele tuturor intelegerilor internationale bilaterale
si copiile certificate de pe intelegerile internationale, originalele
intelegerilor internationale al caror depozitar este Romania si indeplineste
obligatiile ce decurg din aceasta calitate;
24. pastreaza sigiliul de stat al Romaniei;
25. supune spre aprobare scrisorile de acreditare, cererile de agrement si
de exequatur;
26. tine legatura cu misiunile diplomatice si cu oficiile consulare din
Romania, in conformitate cu regulile si cu practica internationala;
27. organizeaza, indruma si controleaza activitatea misiunilor diplomatice
si a oficiilor consulare ale Romaniei;
28. organizeaza curierul diplomatic.
(2) Indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative.
Art. 3
(1) M.A.E. avizeaza, in mod obligatoriu, actiunile pe care le initiaza
celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice centrale si locale
in probleme care tin de activitatea lor specifica, dar care au legatura cu
relatiile internationale ale Romaniei, inainte de incheierea documentelor aferente
acestor actiuni.
(2) M.A.E. avizeaza in prealabil, in mod obligatoriu, proiectele de
acorduri, conventii si alte intelegeri internationale, pe care le incheie
ministerele si autoritatile administratiei publice centrale, precum si
proiectele de documente de cooperare internationala pe care le incheie
autoritatile administratiei publice locale cu autoritati similare din alte
state.
Art. 4
(1) Ministrul afacerilor externe conduce intreaga activitate a M.A.E. si il
reprezinta in raporturile cu celelalte autoritati publice, cu persoanele
juridice si fizice din tara si din strainatate, precum si in justitie.
(2) Ministrul afacerilor externe indeplineste, in domeniul de activitate al
ministerului, atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor.
(3) Ministrul afacerilor externe raspunde de intreaga activitate a
ministerului in fata Guvernului, precum si, in calitate de membru al
Guvernului, in fata Parlamentului.
(4) Ministrul afacerilor externe are calitatea de ordonator principal de
credite.
(5) In exercitarea atributiilor sale ministrul afacerilor externe emite
ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 5
(1) Ministrul afacerilor externe este ajutat in activitatea sa de 4
secretari de stat.
(2) Atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului
afacerilor externe.
(3) Secretarul de stat pentru relatia cu Parlamentul, comunicare, imagine
si romanii de pretutindeni are in atributii si coordonarea activitatii
Fundatiei Culturale Romane si a Comisiei Fulbright. Intreaga activitate in
aceste domenii se desfasoara in colaborare cu Ministerul Informatiilor Publice.
Art. 6
(1) M.A.E. are un secretar general si un secretar general adjunct, numiti
pe baza de concurs sau de examen, potrivit legii.
(2) Secretarul general exercita in principal atributiile stabilite prin
Legea nr. 90/2001. Secretarul general poate indeplini si alte insarcinari
prevazute de regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori
incredintate de ministru.
Art. 7
(1) Structura organizatorica a M.A.E. este prevazuta in anexa nr. 1. In
cadrul acesteia, prin ordin al ministrului afacerilor externe, se pot organiza
servicii si birouri.
(2) Atributiile si sarcinile directorilor generali, precum si ale
compartimentelor din aparatul central de lucru al ministerului se stabilesc
prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului, aprobat prin
ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Numarul maxim de posturi in M.A.E. este de 1.703, din care 559 in
centrala M.A.E., exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor
acestora.
Art. 8
(1) Pe langa ministrul afacerilor externe functioneaza, ca organ
consultativ, Colegiul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Componenta si regulamentul de functionare ale Colegiului ministerului
se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Colegiul ministerului se intruneste, de regula, trimestrial sau ori de
cate ori este nevoie, la cererea si sub presedintia ministrului afacerilor
externe, pentru dezbaterea unor probleme importante privind activitatea
ministerului.
Art. 9
(1) M.A.E. este incadrat cu personal diplomatic si consular, cu functionari
publici, precum si cu personal contractual.
(2) Personalul diplomatic si consular are drepturile si obligatiile
stabilite prin Statutul corpului diplomatic si consular.
(3) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului
afacerilor externe.
Art. 10
(1) Serviciul exterior al M.A.E. cuprinde misiunile diplomatice, oficiile
consulare si centrele culturale.
(2) Numarul maxim de posturi prevazut pentru serviciul exterior al M.A.E.
este de 1.144.
(3) Infiintarea, desfiintarea si schimbarea rangului misiunilor diplomatice
si oficiilor consulare se fac potrivit legii. Infiintarea sau desfiintarea
centrelor culturale ale Romaniei in strainatate se face prin hotarare a
Guvernului, initiata de M.A.E., cu avizul Ministerului Culturii si Cultelor.
(4) Structura de personal si regulamentul de functionare ale misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare si centrelor culturale se aproba prin ordin al
ministrului afacerilor externe.
(5) Numirea directorilor centrelor culturale in domeniul relatiilor
culturale se face de catre M.A.E., cu avizul Ministerului Culturii si Cultelor.
(6) Numirea diplomatilor cu atributii in domeniul relatiilor economice si
comerciale se face de catre Departamentul pentru Comert Exterior din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, cu avizul M.A.E.
(7) Numirea diplomatilor cu atributii in domeniul relatiilor
cultural-stiintifice si educationale se face de catre M.A.E. cu consultarea
Ministerului Culturii si Cultelor, Fundatiei Culturale Romane si a celorlalte
autoritati ale administratiei publice centrale interesate.
(8) Numirea atasatilor apararii si a personalului care este incadrat in
birourile atasatilor apararii se face de ministrul apararii nationale.
(9) Numirea atasatilor de afaceri interne si a personalului care este
incadrat in birourile atasatilor de afaceri interne se face de ministrul de
interne.
(10) Numirea specialistilor in probleme financiar-bancare se face de
ministrul finantelor publice.
Art. 11
(1) M.A.E. asigura administrarea centrelor culturale ale Romaniei in
strainatate.
(2) M.A.E., impreuna cu Ministerul Culturii si Cultelor, in colaborare cu
Academia Romana si cu alte organe ale administratiei publice centrale
interesate, coordoneaza si finanteaza programele si proiectele centrelor
culturale ale Romaniei din strainatate.
Art. 12
(1) Seful misiunii diplomatice este reprezentant unic al Romaniei in statul
in care este acreditat.
(2) Functionarii desemnati sa isi desfasoare activitatea in serviciul
exterior al M.A.E. actioneaza sub indrumarea sefului misiunii diplomatice.
(3) Personalul cu atributii in domeniul relatiilor economice si comerciale,
al relatiilor cultural-stiintifice si educationale, atasatii apararii si
personalul incadrat in birourile atasatilor apararii, atasatii de afaceri
interne si personalul incadrat in birourile atasatilor de afaceri interne,
precum si specialistii in probleme financiar-bancare sunt supusi autoritatii
sefului misiunii diplomatice in care isi desfasoara activitatea si actioneaza
sub indrumarea acestuia, fiind investiti atat cu atributii de consiliere a
acestuia, cat si cu atributii specifice in domeniul lor de specialitate.
Art. 13
(1) Ministerul Integrarii Europene desemneaza, cu avizul M.A.E., in limita
posturilor alocate prin hotararea Guvernului privind organizarea si functionarea
Ministerului Integrarii Europene, functionari publici care isi desfasoara
activitatea in cadrul Misiunii Permanente a Romaniei pe langa Uniunea
Europeana, la ambasada Romaniei din statul ce detine presedintia Consiliului
Uniunii Europene si la ambasadele Romaniei din alte state membre sau candidate
la Uniunea Europeana, pentru indeplinirea atributiilor specifice ale acestuia
privind negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pregatirea pentru
aderare si armonizarea legislatiei romane cu reglementarile comunitare.
(2) Pe durata misiunii lor functionarii publici desemnati de Ministerul
Integrarii Europene sa isi desfasoare activitatea conform alin. (1) sunt
detasati la M.A.E.
Art. 14
(1) In subordinea M.A.E. functioneaza Academia Diplomatica, institutie
publica cu personalitate juridica, avand ca scop principal specializarea,
extinderea si perfectionarea pregatirii in domeniul diplomatiei si relatiilor
internationale a personalului M.A.E., in cadrul programului de pregatire si perfectionare
a acestuia.
(2) Academia Diplomatica poate sa organizeze, in cooperare cu Ministerul
Educatiei si Cercetarii si cu alte ministere interesate, cursuri de scurta sau
de lunga durata in vederea formarii si perfectionarii in domeniile relatiilor internationale
si diplomatiei a altor functionari sau a altor categorii de persoane.
(3) Organizarea si functionarea Academiei Diplomatice sunt reglementate
prin Hotararea Guvernului nr. 99/2002, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 118 din 13 februarie 2002.
Art. 15
(1) In subordinea M.A.E. functioneaza Agentia Nationala de Control al
Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
condus de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a
primului-ministru.
(2) Structura organizatorica a Agentiei Nationale de Control al
Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice se stabileste prin
ordin al ministrului afacerilor externe.
Art. 16
(1) In coordonarea M.A.E. functioneaza Institutul Roman de Studii
Internationale "Nicolae Titulescu".
(2) Institutul are ca scop principal elaborarea de studii si cercetari,
precum si organizarea de seminarii, simpozioane si alte manifestari
stiintifice, interne si internationale, de natura sa sprijine promovarea
obiectivelor de politica externa ale Romaniei.
(3) Structura de personal, organizarea si functionarea Institutului Roman
de Studii Internationale "Nicolae Titulescu", precum si modalitatea
de preluare a patrimoniului fostului Institut Roman de Drept International,
Studii si Relatii Internationale sunt reglementate prin Hotararea Guvernului
nr. 1.073/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 701
din 5 noiembrie 2001.
Art. 17
In coordonarea M.A.E. functioneaza Fundatia Culturala Romana, infiintata
prin Hotararea Guvernului nr. 354/1990, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 218 din 22 septembrie 1995.
Art. 18
In coordonarea M.A.E. isi desfasoara activitatea Comisia Fulbright, care
administreaza schimburile educationale si stiintifice intre Guvernul Romaniei
si Guvernul Statelor Unite ale Americii.
Art. 19
Prin bugetul M.A.E. se finanteaza de la bugetul de stat cheltuielile
functionale si de intretinere aferente personalului din serviciul exterior, cu
atributii in domeniul economic si comercial.
Art. 20
(1) Prin bugetul M.A.E. se finanteaza de la bugetul de stat, potrivit
legii, functionarea institutiilor prevazute la pct. I din anexa nr. 2.
(2) Din alocatii de la bugetul de stat prin bugetul M.A.E., precum si din
venituri extrabugetare se finanteaza institutiile prevazute la pct. II din
anexa nr. 2.
(3) M.A.E. suporta din bugetul propriu aprobat si cheltuielile de
intretinere si de functionare a cladirilor in care functioneaza secretariatele
unor institutii cu preocupari in domeniul relatiilor internationale, prevazute
la pct. III din anexa nr. 2.
Art. 21
Patrimoniul care revenea Departamentului pentru Comert Exterior si
Promovare Economica, inclusiv tehnica de calcul si birotica, va fi transmis
fara plata la Secretariatul General al Guvernului, prin protocol incheiat in
termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 22
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 21/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Afacerilor Externe, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
15 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana
p. Ministrul muncii
si solidaritatii sociale,
Ioan Ciundrea,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Numarul maxim de posturi in MAE: 1.703
exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetelor acestora
______________
| MINISTRU |
|______________|
| Cabinet |
|______________|
____________________ | _____________________ __________
| CORP DE CONTROL | | | AMBASADOR-SEF AL | | DIRECTIA
|
| AL MINISTRULUI*1) |--|--|PROTOCOLULUI NATIONAL|---| PROTOCOL
|
|____________________| | | *2) | |__________|
| |_____________________|
____________________ | _____________________
|CORPUL CONSILIERILOR| | | OFICIUL PURTATORULUI|
| DIPLOMATICI*1) |--|--| DE CUVANT |
|____________________| | |_____________________| __________
| | DIRECTIA
|
|
|ORGANIZARE|
| _| RESURSE
|
____________________ | _____________________ | | UMANE
|
| DIRECTIA AUDIT | | | DIRECTIA GENERALA | |
|__________|
| PUBLIC INTERN |--|--| RESURSE UMANE |-| | DIRECTIA
|
|____________________| | |_____________________| | |SELECTARE
|
| |_| SI
|
| |CONDUCERE
|
|
|__________|
| __________
| |SERVICIUL
|
| | RELATII
|
| _| CU
|
____________________ | _____________________ |
|MASS-MEDIA|
|DIRECTIA LEGISLATIE | | | DIRECTIA INFORMARE | |
|__________|
| SI CONTENCIOS |--|--| SI RELATII PUBLICE |-| __________
|____________________| | |_____________________| | |SERVICIUL
|
| | | RELATII
|
| |_| CU
|
| | PUBLICUL |
|
|__________|
_________________________________|__________________________________
| | | | |
____|___ ____|___ | ____|___ ____|____
| MODUL | | MODUL | | | MODUL | | MODUL
|
| 1 | | 2 | | | 3 | | 4
|
|________| |________| | |________|
|_________|
| ________________
| _|DIRECTIA
ANALIZA|
| ________________ | | SI INFORMARE
|
| | DIRECTIA | |
|________________|
|_| GENERALA |_|_| DIRECTIA
|
| |AFACERI POLITICE| | | PLANIFICARE
|
| |________________| | | POLITICA
|
______________ | |
|________________|
|DIRECTIA DREPT| | |_| DIRECTIA |
|INTERNATIONAL |_ | | AVERTIZARE
|
| SI TRATATE | | | | SITUATII DE
|
|______________| | ________ | | CRIZA
|
| DIRECTIA | | |DIRECTIA| |
|________________|
| ACORDURI |_|_|GENERALA|_ _____|_____
| ECONOMICE | | |AFACERI | | | SECRETAR |
|______________| | |JURIDICE| |__| GENERAL |
| SERVICIUL DE | | |________| | |___________|
| DREPT |_| | |
| COMUNITAR | | |
|______________| _________ | |
| | | |
|DIRECTIA |_| _____|_____
| RELATII | | SECRETAR |
|CONSULARE| | GENERAL |
|_________| | ADJUNCT |
|___________|
|
__________________________|________________________________
________|_________ | | | | |
|DIRECTIA GENERALA | | | | | |
| MANAGEMENT | | | | | |
|FINANCIAR LOGISTIC| | | | | |
|__________________| | | | | |
_____|_____ | | | | |
_____|____ ____|____ | _____|____ | ____|_____ |
| DIRECTIA | |DIRECTIA | | | DIRECTIA | | | | |
|FINANTE SI| |ASIGURARE| | |PROTECTIA | | | DIRECTIA | |
| DREPTURI | |LOGISTICA| | |MISIUNILOR| | |CANCELARIE| |
|SALARIALE | | | | |__________| | |__________| |
|__________| |_________| _____|_____ _____|_____ _____|_____
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| CURIERI | |INFORMATICA| |COMUNICATII|
|DIPLOMATICI| | | | SPECIALE |
|___________| |___________| |___________|
_________
| MODUL 1 |
|_________|
__________|__________
| SECRETAR DE STAT |
|_____________________|
| Cabinet |
|_____________________|
____________________|_____________________________
_______|__________________________ ____________________|____________
| DIRECTIA GENERALA EUROPA SI | | DIRECTIA GENERALA ASIA, AFRICA, |
| AMERICA DE NORD | | AMERICA DE SUD SI ORIENT |
|__________________________________| |_________________________________|
_____________|_____________ _______|_______
_|__ _|__ _|__ _|__ _|__ _|__ _|__ _|__
| | | | | | | | | | | | | | | |
| M1 | | M2 | | M3 | | M4 | | M5 | | M6 | | M7 | | M8 |
|____| |____| |____| |____| |____| |____| |____| |____|
Semnificatia modulelor este urmatoarea:
M1 - DIRECTIA EUROPA DE VEST
M2 - DIRECTIA AMERICA DE NORD
M3 - DIRECTIA EUROPA CENTRALA SI DE SUD-EST
M4 - DIRECTIA MOLDOVA
M5 - DIRECTIA RASARITEANA
M6 - DIRECTIA ASIA PACIFIC
M7 - DIRECTIA AMERICA LATINA
M8 - DIRECTIA ORIENTUL APROPIAT SI AFRICA
_________
| MODUL 2 |
|_________|
__________|__________
| SECRETAR DE STAT |
|_____________________|
| Cabinet |
|_____________________|
|
_____________________________ |
| AUTORITATEA NATIONALA | |
| DE SECURITATE |--|
|_____________________________| |
|SERVICIUL PENTRU MANAGEMENTUL| |
| INFORMATIILOR CLASIFICATE |--|
|_____________________________| |
|
_________________________|_______________________________
_________|_________ _________|______________ | _____________|__________
| DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA GENERALA NATO | | | DIRECTIA GENERALA OSCE
|
| UNIUNEA EUROPEANA | | SI NEPROLIFERARE | | | SI DREPTURILE OMULUI
|
|___________________| |________________________| |
|________________________|
___|___ ___|___ | ___|___
_|__ _|__ _|__ _|__ _____|_______ _|__ _|__
| | | | | | | | |DIRECTIA ONU | | | | |
| M1 | | M2 | | M3 | | M4 | |SI INSTITUTII| | M5 | | M6 |
| | | | | | | | | SPECIALIZATE| | | | |
|____| |____| |____| |____| |_____________| |____| |____|
Semnificatia modulelor este urmatoarea:
M1 - DIRECTIA UNIUNEA EUROPEANA
M2 - DIRECTIA COOPERARE POLITICA REGIONALA*3)
M3 - DIRECTIA NATO
M4 - DIRECTIA NEPROLIFERARE SI CONTROLUL ARMAMENTELOR
M5 - DIRECTIA OSCE
M6 - DIRECTIA CONSILIUL EUROPEI SI DREPTURILE OMULUI
_________
| MODUL 3 |
|_________|
__________|__________
| SECRETAR DE STAT |
|_____________________|
| Cabinet |
|_____________________|
|
| __________________________
|__| SERVICIUL PENTRU RELATIA |
| | CU PARLAMENT |
| |__________________________|
|
___________|__________________________
| |
______________|_______________ ________________|_______________
| DIRECTIA GENERALA IMAGINE SI | | DIRECTIA GENERALA CULTURALA SI |
| DIPLOMATIE PUBLICA | | COMUNITATI ROMANESTI |
|______________________________| |________________________________|
| |
_________|_________ ________|_________
__________|________ ________|_______ ________|_______ ________|________
|DIRECTIA DIPLOMATIE| |DIRECTIA ARHIVE | |DIRECTIA RELATII| |DIRECTIA ROMANII
|
| PUBLICA | | DIPLOMATICE | | CULTURALE | | DE PRETUTINDENI
|
|___________________| |________________| |________________|
|_________________|
_________
| MODUL 4 |
|_________|
|
________|_________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
| Cabinet |
|__________________|
|
_________________|________________
| DIRECTIA GENERALA |
| AFACERI ECONOMICE INTERNATIONALE |
|__________________________________|
|
__________________________|________________________
| | |
_________|___________ ____________|___________ __________|_________
| DIRECTIA RELATII CU | | DIRECTIA CONJUNCTURI | | DIRECTIA COOPERARI |
|ORGANIZATII ECONOMICE| |ECONOMICE INTERNATIONALE| |ECONOMICE REGIONALE |
| INTERNATIONALE | | | | |
|_____________________| |________________________| |____________________|
------------
*1) SE ORGANIZEAZA LA NIVEL DE DIRECTIE
*2) CU RANG DE DIRECTOR GENERAL
*3) INCLUDE SI EMISARUL REGIONAL PE LANGA COORDONATORUL PACTULUI DE
STABILITATE PENTRU EUROPA DE SUD EST, CU RANG DE DIRECTOR GENERAL, PRECUM SI
PERSONALUL BIROULUI ACESTUIA, DESEMNAT DE MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE, PE
DURATA MANDATULUI
ANEXA 2
Institutii a caror finantare este asigurata si prin bugetul Ministerului
Afacerilor Externe
I. Institutii finantate de la bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor
Externe si din alte surse:
1. Agentia Nationala de Control al Exporturilor Strategice si al
Interzicerii Armelor Chimice - A.N.C.E.S.I.A.C. (45 de posturi)
2. Comisia Fulbright (5 posturi in conducere)
II. Institutii finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la
bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor Externe:
1. Institutul Roman de Studii Internationale "Nicolae Titulescu"
(30 de posturi)
2. Academia Diplomatica (30 de posturi)
3. Fundatia Culturala Romana (111 posturi)
III. Secretariate ale institutiilor finantate din fondurile Ministerului
Afacerilor Externe, in cadrul numarului total de posturi aprobat acestuia:
1. Asociatia Internationala de Studii Sud-Est Europene
2. Casa Americii Latine.
NOTA:
Numarul de posturi pentru institutiile prevazute la pct. I/1 si II se
adauga la numarul total de posturi prevazut la art. 7 alin. (3) din hotarare.