HOTARARE Nr. 674 din 3 iulie 2002
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei
centrale pentru explozii mari la suprafata si in subteran, accidente chimice si
avarii deosebit de grave la conducte magistrale si urbane
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 516 din 17 iulie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 9 din
Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apararea impotriva dezastrelor,
aprobata prin Legea nr. 124/1995, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei centrale
pentru explozii mari la suprafata si in subteran, accidente chimice si avarii
deosebit de grave la conducte magistrale si urbane, constituita pe langa
Ministerul Industriei si Resurselor, prevazut in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
ANEXA 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru explozii mari la
suprafata si in subteran, accidente chimice si avarii deosebit de grave la
conducte magistrale si urbane
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prin prezentul regulament se stabilesc modul de organizare si functionare,
componenta, atributiile specifice si sistemul de relatii ale Comisiei centrale
pentru explozii mari la suprafata si in subteran, accidente chimice si avarii
deosebit de grave la conducte magistrale si urbane, constituita pe langa
Ministerul Industriei si Resurselor.
Art. 2
(1) Comisia centrala pentru explozii mari la suprafata si in subteran,
accidente chimice si avarii deosebit de grave la conducte magistrale si urbane,
denumita in continuare Comisia centrala, organizeaza si conduce la nivel
national toate activitatile legate de urmatoarele tipuri de dezastre:
- explozii mari la suprafata si in subteran;
- accidente chimice;
- avarii deosebit de grave la conducte magistrale si urbane.
(2) Masurile dispuse de Comisia centrala sunt obligatorii pentru toate
persoanele fizice sau juridice in zona de responsabilitate in care isi exercita
competentele.
Art. 3
(1) Comisia centrala se subordoneaza Comisiei Guvernamentale de Aparare
impotriva Dezastrelor.
(2) Comisia centrala coopereaza cu serviciile publice comunitare
profesioniste pentru situatii de urgenta, aflate in subordinea Consiliului
General al Municipiului Bucuresti si a consiliilor locale ale sectoarelor
acestuia, precum si cu serviciile publice voluntare din subordinea consiliilor
locale judetene, municipale, orasenesti si comunale.
CAP. 2
Organizarea Comisiei centrale
Art. 4
(1) Comisia centrala este condusa de ministrul industriei si resurselor, in
calitate de presedinte, si este formata din specialisti cu putere de decizie
din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor, respectiv secretarul general,
secretarul de stat pentru productia de aparare, directori generali si
directori, precum si din reprezentanti ai altor autoritati ale administratiei
publice centrale de specialitate care au atributii in planurile de aparare
impotriva dezastrelor.
(2) In cazul in care presedintele Comisiei centrale este in imposibilitate
de a-si exercita atributiile, acesta va fi inlocuit de unul dintre cei doi
vicepresedinti, respectiv secretarul general sau secretarul de stat pentru
productia de aparare, dupa caz, desemnat prin ordin al ministrului industriei
si resurselor.
(3) Componenta Comisiei centrale este prezentata in anexa nr. 1, iar
colaboratorii ce pot fi cooptati in structura acesteia, in functie de situatie,
sunt prezentati in anexa nr. 2.
Art. 5
(1) Organismul de lucru al Comisiei centrale este Secretariatul tehnic
permanent, care este asigurat de catre Directia speciala din cadrul
Ministerului Industriei si Resurselor.
(2) Componenta Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa
nr. 3.
(3) Secretariatul tehnic permanent organizeaza 3 sectiuni de lucru
specializate pe tipuri de dezastre:
- explozii mari la suprafata si in subteran;
- accidente chimice;
- avarii deosebit de grave la conducte magistrale si urbane.
CAP. 3
Atributii
A. Atributiile Comisiei centrale
Art. 6
Comisia centrala are urmatoarele atributii principale:
1. In perioada predezastrului:
a) elaboreaza regulamente de aparare impotriva dezastrelor produse in
domeniul specific si participa la elaborarea strategiei nationale de aparare
impotriva dezastrelor;
b) indruma, controleaza si avizeaza modul de intocmire a planurilor de
aparare in teritoriu;
c) identifica si monitorizeaza sursele potentiale de producere a
dezastrelor din sfera sa de activitate si zonele de risc potential expuse
urmarilor acestora;
d) organizeaza culegerea de informatii (constituindu-si baza de date
proprii) si fluxul informational-decizional la nivel national sau zonal,
conform schemei prezentate in anexa nr. 4;
e) elaboreaza planuri operative de aparare specifice pe categorii de
dezastre specifice si pe zone potentiale de expunere la riscul producerii, le
supune spre avizare Comisiei Guvernamentale de Aparare impotriva Dezastrelor si
avizeaza planurile serviciilor publice comunitare profesioniste sau voluntare
pentru situatii de urgenta;
f) propune mecanisme si instrumente de control social al riscurilor care
pot genera dezastre, precum si metode de identificare si evaluare a riscurilor;
g) stabileste prin regulamente parametrii pe baza carora se pot defini
fenomenele caracteristice ale dezastrelor din sfera sa de competenta;
h) informeaza prin mass-media populatia despre eventualele surse de risc ce
pot genera dezastre specifice si masurile de prevenire intreprinse;
i) coordoneaza pregatirea personalului agentilor economici aflati sub
autoritatea sa (potentiali factori de risc), cu atributii si responsabilitati
in domeniul fiecarei categorii de dezastru specific, privind prevenirea,
protectia si interventia in cazul producerii evenimentului respectiv;
j) analizeaza modul de indeplinire a actiunilor de prevenire prevazute in
planurile operative de aparare specifice in cazul dezastrelor din sfera de
activitate proprie, precum si a masurilor privind pregatirea agentilor
economici (potentiali factori de risc) cu raspunderi si atributii pe tipuri de
dezastre, prin rapoarte semestriale ce se aduc la cunostinta populatiei prin
mass-media;
k) stabileste masurile necesare in vederea cresterii operabilitatii si
eficientei fortelor participante la interventii, prin dotarea corespunzatoare a
acestora;
l) asigura pregatirea personalului propriu pentru aparare impotriva
dezastrelor specifice.
2. In perioada producerii unui dezastru:
a) analizeaza informatiile primare despre producerea dezastrului - locul,
caracteristicile, efectele si altele asemenea - si evolutia probabila a
acestuia;
b) pune in aplicare masurile prevazute in planul de protectie si
interventie, adaptandu-le la situatia concreta si efectuand corecturile
necesare in functie de situatia creata si de gradul de urgenta;
c) informeaza Comisia Guvernamentala de Aparare impotriva Dezastrelor
despre situatia creata, despre masurile intreprinse si despre eventualele nevoi
de sprijin;
d) coordoneaza la nivel national actiunile de limitare, lichidare si
inlaturare a efectelor distructive ale dezastrului, colaborand cu structurile
din subordinea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta;
e) hotaraste, la nevoie, constituirea unei echipe operative formate din membri
proprii si din alti specialisti, pe care o trimite in zona de manifestare a
dezastrului pentru culegere de informatii suplimentare care sa fundamenteze
luarea unor decizii pertinente, precum si pentru conducerea nemijlocita a
actiunilor la fata locului;
f) coopereaza cu serviciile publice comunitare profesioniste sau voluntare
pentru situatii de urgenta din subordinea organelor administratiei publice
locale, privind implementarea masurilor de aparare impotriva dezastrelor
specifice, in conditiile legii.
3. In perioada postdezastrului:
a) desemneaza colectivul sau agentii economici cu responsabilitati pentru
conducerea actiunilor de inlaturare a urmarilor, de refacere sau reabilitare a
zonei/zonelor afectata/afectate de dezastru;
b) organizeaza echipe de specialisti pentru inventarierea, expertizarea si
evaluarea efectelor, precum si a pagubelor produse, in vederea comunicarii
acestora Comisiei Guvernamentale de Aparare impotriva Dezastrelor, si ia sau
propune masuri pentru restabilirea functiilor vitale afectate de dezastru;
c) analizeaza cauzele producerii dezastrului si dispune masuri de prevenire
in viitor a evenimentului respectiv;
d) asigura informarea populatiei prin mass-media despre evolutia si
efectele dezastrului, despre actiunile intreprinse pentru limitarea acestora si
despre masurile ce se impun in continuare;
e) propune Comisiei Guvernamentale de Aparare impotriva Dezastrelor
acordarea de ajutoare materiale sau financiare populatiei afectate si urmareste
repartizarea si utilizarea ajutoarelor acordate de stat sau de organizatiile
nationale ori internationale;
f) avizeaza documentatiile privind acordarea fondurilor necesare refacerii
lucrarilor de infrastructura;
g) stabileste regimul mijloacelor de transport pentru aprovizionare cu
hrana, apa potabila, medicamente, asigurarea cu energie electrica si termica in
perioada producerii dezastrului si in perioada postdezastrului;
h) reactualizeaza planurile operative de aparare specifice pe tipuri de
dezastre;
i) asigura conditii de lucru pentru Secretariatul tehnic permanent propriu;
j) analizeaza, valideaza sau modifica hotararile aprobate de catre
presedinte intre sedinte si le aduce la cunostinta factorilor interesati, prin
Secretariatul tehnic permanent;
k) indeplineste si alte atributii stabilite de Comisia Guvernamentala de
Aparare impotriva Dezastrelor.
B. Atributiile Secretariatului tehnic permanent
Art. 7
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale are urmatoarele atributii
principale:
a) solicita si centralizeaza informatiile privind prevenirea, protectia si
interventia la dezastrele din domeniul de competenta al Comisiei centrale, de
la Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta sau serviciile publice
comunitare aflate in subordinea organelor administratiei publice locale, precum
si de la unitatile care functioneaza sub autoritatea Ministerului Industriei si
Resurselor;
b) verifica informatiile referitoare la iminenta sau la producerea unui
dezastru si intocmeste rapoarte de informare pentru membrii Comisiei centrale,
precum si pentru Comisia Guvernamentala de Aparare impotriva Dezastrelor;
c) constituie si actualizeaza permanent banca de date privind sursele
potentiale de risc, resursele materiale, financiare si umane ce pot fi
utilizate la dezastrele specifice;
d) intocmeste planul operativ de aparare pe domeniul specific si
regulamentul de aparare impotriva dezastrelor, elaboreaza ghidul de intocmire a
planurilor de protectie si interventie pentru dezastrele specifice pentru a fi
distribuit in teritoriu serviciilor publice comunitare profesioniste sau
voluntare prin Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
e) centralizeaza si analizeaza datele rezultate din rapoartele de
interventie la dezastre si propune masuri pentru imbunatatirea activitatii de
aparare impotriva dezastrelor specifice;
f) intocmeste propuneri pentru includerea in bugetul anual al Ministerului
Industriei si Resurselor a fondurilor necesare pentru apararea impotriva dezastrelor,
inclusiv cheltuieli generale pentru desfasurarea curenta a activitatii Comisiei
centrale, si le transmite directiei de specialitate a ministerului;
g) intocmeste planul anual de activitati si documentele de lucru ale
Comisiei centrale;
h) convoaca membrii Comisiei centrale la ordinul presedintelui sau al unuia
dintre vicepresedinti;
i) transmite in scris hotararile Comisiei centrale catre factorii implicati
in executarea operatiunilor de prevenire, protectie si interventie;
j) urmareste punerea in aplicare a hotararilor Comisiei centrale si
desfasurarea activitatilor curente ale acesteia intre sedinte;
k) raspunde de dotarea proprie si a Comisiei centrale cu aparatura si
materiale necesare desfasurarii activitatii, precum si de functionarea
permanenta a aparaturii si a mijloacelor de instiintare si alarmare in timp de
dezastre;
l) valorifica concluziile rezultate in urma producerii in strainatate a
unor dezastre similare si, pe baza informatiilor obtinute, documenteaza reprezentantii
autoritatilor publice si membrii Comisiei centrale;
m) indeplineste si alte atributii stabilite de Comisia centrala.
CAP. 4
Functionarea Comisiei centrale si a Secretariatului tehnic permanent
A. Functionarea Comisiei centrale
Art. 8
Comisia centrala isi desfasoara activitatea in sediul Ministerului
Industriei si Resurselor pe baza planului anual intocmit de Secretariatul
tehnic permanent, aprobat in sedinta din luna decembrie a anului precedent.
Art. 9
(1) Comisia centrala se intruneste semestrial in sedinta ordinara si, ori
de cate ori este necesar, in sedinta extraordinara, convocata de presedinte sau
de catre unul dintre cei doi vicepresedinti ori la solicitarea expresa a cel
putin unei treimi din totalul membrilor sai.
(2) Sedinta se constituie legal prin prezenta a cel putin doua treimi din
totalul membrilor sai.
(3) Numarul total al membrilor Comisiei centrale pentru cazurile prevazute
la alin. (1) si (2) nu include membrii cooptati de la alte ministere.
Art. 10
(1) Convocarea membrilor Comisiei centrale se face in scris, in cazuri de
normalitate, cu cel putin 5 zile inaintea sedintelor ordinare, sau prin
mijloace centrale de telecomunicatii si prin mass-media in situatii fortuite,
de extrema urgenta, de catre Secretariatul tehnic permanent.
(2) Pe baza datelor si informatiilor privind iminenta sau producerea unui
dezastru Secretariatul tehnic permanent va convoca de indata Comisia centrala
in sedinta extraordinara, folosind aparatura si mijloacele de legatura din
dotarea proprie sau a ministerului.
(3) Convocarea (scrisa, prin fax, prin nota telefonica) va cuprinde
urmatoarele elemente: data, ora si locul desfasurarii sedintei, proiectul
ordinii de zi si documentele ce urmeaza sa fie analizate de Comisia centrala.
(4) Ordinea de zi se adopta la inceputul sedintei.
(5) La propunerea presedintelui sau a oricarui membru al Comisiei centrale
pe ordinea de zi se pot include si alte probleme in afara proiectului ordinii
de zi anuntat in convocare. Dupa caz, la sedintele Comisiei centrale pot fi
convocati si alti specialisti cu atributii si responsabilitati din domeniul
specific tipului de dezastru.
Art. 11
(1) Dezbaterile si masurile stabilite in cadrul sedintelor Comisiei centrale
se consemneaza intr-un proces-verbal prin grija Secretariatului tehnic
permanent.
(2) Pe baza procesului-verbal Comisia centrala adopta o hotarare cu votul
majoritatii simple a membrilor sai.
(3) Hotararea se semneaza de catre presedintele Comisiei centrale sau de
catre inlocuitorul desemnat si se aduce la cunostinta factorilor interesati de
catre Secretariatul tehnic permanent, in termen de 7 zile de la adoptare.
(4) Hotararile adoptate in sedintele extraordinare ale Comisiei centrale se
comunica de urgenta factorilor interesati.
Art. 12
Documentele privind activitatea Comisiei centrale se arhiveaza de catre
Secretariatul tehnic permanent, cu respectarea legislatiei de specialitate in
vigoare.
Art. 13
(1) Comisia centrala intocmeste rapoarte dupa fiecare sedinta ordinara,
precum si la termenele stabilite prin regulamentele de aparare impotriva
dezastrelor.
(2) In functie de situatie, aceste rapoarte pot fi trimise comisiilor
centrale sau locale interesate, integral sau in extras, precum si Comisiei
Guvernamentale de Aparare impotriva Dezastrelor.
B. Functionarea Secretariatului tehnic permanent
Art. 14
(1) Secretariatul tehnic permanent se intruneste in sedintele de lucru, de
regula trimestrial si ori de cate ori este necesar. In sedintele sale
Secretariatul tehnic permanent va analiza cu precadere:
a) situatia operativa la nivelul Ministerului Industriei si Resurselor si
al agentilor economici potentiali factori de risc;
b) stadiul de indeplinire a hotararilor adoptate in ultima sedinta a
Comisiei centrale, precum si a sarcinilor rezultate din ultima sedinta a
Comisiei Guvernamentale de Aparare impotriva Dezastrelor;
c) pregatirea propunerilor pentru ordinea de zi a urmatoarei sedinte a
Comisiei centrale;
d) alte aspecte privind apararea impotriva dezastrelor.
(2) Problemele dezbatute si masurile stabilite pe timpul desfasurarii
sedintelor Secretariatului tehnic permanent se consemneaza in procese-verbale.
Art. 15
Secretariatul tehnic permanent inainteaza presedintelui Comisiei centrale,
trimestrial si ori de cate ori situatia o impune, informari privind situatia
operativa din teritoriu, activitatile desfasurate si cele planificate.
CAP. 5
Constituirea si utilizarea fondurilor si rezervelor pentru organizarea si
desfasurarea activitatii de aparare la nivelul Ministerului Industriei si
Resurselor
Art. 16
(1) Comisia centrala stabileste necesarul de fonduri pentru apararea
impotriva dezastrelor specifice, precum si pentru nevoile de dotare si
desfasurare a activitatii curente proprii.
(2) Pe baza datelor estimate de Comisia centrala Secretariatul tehnic
permanent intocmeste propuneri pentru bugetul anual al Ministerului Industriei
si Resurselor si le transmite directiei de specialitate pentru a fi incluse in
proiectul de buget.
(3) Fondurile se asigura anual de la bugetul ministerului in conditiile
legii.
Art. 17
(1) Comisia centrala propune Comisiei Guvernamentale de Aparare impotriva
Dezastrelor cantitatile si tipurile de materiale si mijloace pentru
constituirea rezervelor necesare interventiilor la dezastrele specifice,
fondurile necesare constituirii lor, precum si masurile de utilizare, pastrare
si refacere prin aprovizionari curente.
(2) La propunerea Secretariatului tehnic permanent presedintele Comisiei
centrale poate numi comisii tehnice de receptie, depozitare si distribuire a
materialelor necesare interventiilor pentru limitarea sau inlaturarea efectelor
dezastrelor specifice si ajutorarii sinistratilor.
Art. 18
(1) Principalele dotari necesare desfasurarii activitatii Comisiei centrale
si a Secretariatului tehnic permanent vor fi asigurate din bugetul anual al
Ministerului Industriei si Resurselor, conform normelor de inzestrare.
(2) Comisia centrala si Secretariatul tehnic permanent al acesteia
utilizeaza pentru nevoi de transport curente un autoturism de teren, cu un
consum aferent limitei de 1.500 km anual, din parcul auto al Ministerului
Industriei si Resurselor sau prin transfer de la unitatile din subordinea
acestuia.
(3) Pentru nevoi de transport suplimentare, pe timpul activitatilor legate
de prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor dezastrelor specifice, se
pot folosi si alte mijloace de transport din inzestrarea Ministerului
Industriei si Resurselor, stabilite prin ordin al ministrului.
CAP. 6
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 19
(1) Componenta Comisiei centrale si a Secretariatului tehnic permanent al
acesteia se poate modifica sau completa cu noi membri ori de cate ori au loc
schimbari in organizarea structurala a ministerelor, prin ordin al ministrului
industriei si resurselor.
(2) Componenta nominala a Comisiei centrale se poate modifica pe baza
propunerilor Secretariatului tehnic permanent, cu aprobarea presedintelui
acesteia.
Art. 20
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului
regulament ministerele nominalizate in anexa nr. 1 vor desemna specialistii
care sa faca parte din Comisia centrala.
Art. 21
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
COMPONENTA
Comisiei centrale pentru explozii mari la suprafata si in subteran, accidente
chimice si avarii deosebit de grave la conductele magistrale si urbane
1. Presedinte: - ministrul industriei
si resurselor
2. Vicepresedinti: - secretarul de stat
pentru productia
de aparare;
- secretarul general
al ministerului
3. Membri: - directori - Directia generala sinteze,
generali/directori: strategii, politica
industriala,
programe dezvoltare
- Directia generala mine geologie
- Directia generala energie
- Directia generala petrol si
gaze
- Directia generala produse
industriale
- Directia generala produse
primare
- Directia generala productia de
aparare
- Directia generala produse
primare (metalurgie si chimie)
- Directia speciala
- Directia acreditari, calitate,
protectia mediului
- inspector de stat - Inspectia de Stat pentru
sef Controlul Cazanelor,
Recipientilor sub Presiune si
Instalatiilor de Ridicat
(ISCIR)
- reprezentantul - Directia speciala
Ministerului
Industriei si
Resurselor in
Secretariatul tehnic
permanent al
Comisiei
Guvernamentale de
Aparare impotriva
Dezastrelor
- seful - Directia speciala
Secretariatului
tehnic permanent
- reprezentanti ai: - Ministerului de Interne
- Ministerului Finantelor Publice
- Ministerului Apelor si
Protectiei Mediului
- Ministerului Lucrarilor
Publice,
Transporturilor si Locuintei
- Ministerului Sanatatii si
Familiei
- Ministerului Administratiei
Publice
- Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale
ANEXA 2
la regulament
LISTA
cuprinzand colaboratorii Secretariatului tehnic permanent (grup de experti)
care pot fi cooptati in Comisia centrala
I. Unitati aflate in subordinea si coordonarea Ministerului Industriei si
Resurselor:
1. Institutul de Management si Informatica;
2. Agentia Romana pentru Conservarea Energiei;
3. Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor;
4. Biroul Roman de Metrologie Legala Bucuresti;
5. Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni;
6. Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere;
7. Agentia Nationala pentru Resurse Minerale;
8. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei.
9. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale;
10. Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci.
II. Unitati sub autoritatea Ministerului Industriei si Resurselor:
- Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti;
- Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" -
S.A. Medias;
- Societatea Comerciala de Explorare si Productie a Gazelor Naturale
"Exprogaz" - S.A. Medias;
- Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Nord" - S.A. Targu Mures;
- Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Sud" - S.A. Bucuresti;
- Societatea Nationala de Depozitare Subterana a Gazelor Naturale
"Depogaz" - S.A. Ploiesti;
- Compania Nationala de Transport a Energiei Electrice "Transelectrica"
- S.A. Bucuresti;
- Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. Bucuresti;
- Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu;
- Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani;
- Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" -
S.A. Deva;
- Compania Nationala a Uraniului - S.A. Bucuresti;
- Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin" -
S.A. Baia Mare;
- Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti;
- Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A.;
- Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare Drobeta-Turnu Severin;
- Compania Nationala "Romarm" - S.A. Bucuresti;
- Societatea Comerciala "Oil Terminal" - S.A. Constanta;
- Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala -
ECOIND Bucuresti;
- Institutul de Cercetari Chimice - ICECHIM Bucuresti;
- Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier -
IPCUP Ploiesti.
III. Unitati si organisme din afara Ministerului Industriei si Resurselor:
- Ministerul Apararii Nationale;
- Ministerul de Interne;
- Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
- institutiile aflate in subordinea, sub autoritatea si in coordonarea
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
- Inspectia Muncii/Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale;
- institutele si directiile de sanatate publica/Ministerul Sanatatii si
Familiei;
- regii autonome.
NOTA:
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale colaboreaza, dupa caz,
cu specialisti din institutele de invatamant superior si de
cercetare-dezvoltare si cu alte institutii implicate.
ANEXA 3
la regulament
COMPONENTA
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale
Sef: - consilier (inspector cu - Directia speciala
protectia civila)
Membri: - reprezentantul - Directia speciala
Ministerului Industriei
si Resurselor in
Secretariatul tehnic
permanent al Comisiei
Guvernamentale de
Aparare impotriva
Dezastrelor
- sefi de serviciu, - Directia generala, sinteze, strategii,
consilieri si experti politica industriala, programe
din: dezvoltare
- Directia generala mine geologie
- Directia generala energie
- Directia generala petrol si gaze
- Directia generala produse industriale
- Directia generala produse primare
- Directia generala productia de aparare
- Directia acreditari, calitate,
protectia mediului
- inspectori sefi - sefi - Inspectia de Stat pentru Controlul
de serviciu Cazanelor, Recipientilor sub Presiune
si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR).
ANEXA 4*)
la regulament
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
SCHEMA FLUXULUI INFORMATIONAL - DECIZIONAL LA NIVELUL COMISIEI CENTRALE
_______________________________ ______________ ________________
| | | COMISIA | | |
| COMISII CENTRALE SPECIALIZATE |<-----|GUVERNAMENTALA| | Organisme
|
| PE TIPURI DE DEZASTRE | | DE APARARE |<...>|
internationale |
| | | IMPOTRIVA | |________________|
| Ministerul Apelor si | | DEZASTRELOR |
| Protectiei Mediului | |______________|
| | | Secretariat |
| - Comisia centrala pentru | | Tehnic |
| aparare impotriva |<....>| Permanent |
| inundatiilor, fenomenelor | |______________| _______
| meteorologice periculoase si | | Centrul | | MASS- |
| accidentelor la constructiile | | Operational |........>| MEDIA
|<--.
| hidrotehnice; | | de | |_______| :
| | | Instiintare | ^ ^ ^ :
| Ministerul Lucrarilor Publice,| | Alarmare si | : : : :
| Transporturilor si Locuintei | | Interventie | : : : :
| | |______________| : : : :
| - Comisia centrala pentru | | ^ : : : :
| prevenirea si apararea |.........|....:.................: : : :
| impotriva efectelor seismice | | : : : :
| si alunecarilor de teren; | __v____v_________ : : :
| | | COMISIA CENTRALA| : : :
| Ministerul Administratiei | | PENTRU EXPLOZII |.........: : :
| Publice | | MARI, LA | ____:____ :
| | | SUPRAFATA SI IN |----->| AGENTI |
:
| - Comisia centrala pentru | | SUBTERAN, | | |ECONOMICI| :
| accident nuclear si caderi de | |ACCIDENTE CHIMICE| | |_________| :
| obiecte cosmice; |------| SI AVARII | | | :
| - Comisia centrala pentru | |DEOSEBIT DE GRAVE| | | :
| incendii de masa; | | LA CONDUCTE | | _______|____ :
| | | MAGISTRALE SI | | | ALTE | :
| Ministerul Comunicatiilor si | | URBANE | | | INSTITUTII | :
| Tehnologiei Informatiei | |_________________| | | CU | :
| |<---->| Secretariat | | | ATRIBUTII
| :
| - Comisia centrala pentru | | Tehnic | | | IN DOMENIU | :
| accidente deosebit de grave pe| | Permanent | | |____________| :
| cai de comunicatii; | |_________________| | ^ :
| - Comisia centrala pentru | | Grup | |____________| :
| telecomunicatii | | de experti | :
| | |_________________| :
| Ministerul Sanatatii si | | ^ :
| Familiei | | | :
| | __v________v_____ :
| - Comisia centrala pentru | | Inspectoratul | :
| asistenta medicala de urgenta | | General pentru | :
| in caz de dezastre si | | Situatii de | :
| epidemii; | | Urgenta | :
|
|----->|_________________|..................:
| Ministerul Agriculturii, | |Servicii publice |
| Alimentatiei si Padurilor | | comunitare |
| | | (profesioniste |
| - Comisia centrala pentru | | sau voluntare) | ___________________
| epizootii si supraveghere a | |_________________| |
|
| contaminarii radioactive, | | Posturi | |
--------> |
| chimice sau biologice a | | Operationale de | | Flux decizional
|
| produselor vegetale si | | Instiintare, | | ..........
|
| animale; | | Alarmare si | | Flux
informational|
| | | Interventie | |
|
| |<....>|_________________| |
----------- |
|_______________________________| | Relatii de
|
|Secretariate Tehnice Permanente| | colaborare
|
|_______________________________|
|___________________|