HOTARARE Nr.
723 din 14 iulie 2010
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2008
privind înfiintarea activitatii de derulare si gestionare a proiectelor de înfratire
institutionala finantate de Uniunea Europeana, pentru care Romania are calitate
de donator de asistenta tehnica
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 571 din 12 august 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008
privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de
înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România
are calitate de donator de asistenţă tehnică, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare
a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea
activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrăţire instituţională
finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de
asistenţă tehnică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
168/2009, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
ANEXA
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
196/2008 privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a
proiectelor de înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru
care România are calitate de donator de asistenţă tehnică
Art. 1. - (1) In sensul prezentelor norme
metodologice, atribuţiile Punctului naţional de contact pentru înfrăţire
instituţională în România sunt aduse la îndeplinire de Ministerul Finanţelor
Publice, prin Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS).
(2) Punctul naţional de contact pentru înfrăţire
instituţională este responsabil cu promovarea, dezvoltarea şi coordonarea
activităţii de participare a României la proiectele de înfrăţire instituţională
în calitate de furnizor de asistenţă.
(3) In sensul prezentelor norme metodologice, se
nominalizează Oficiul de Plăţi şi Contractare Phare (OPCP) din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice ca autoritate administrativă de înfrăţire
instituţională.
(4) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională este responsabilă cu managementul administrativ şi financiar al
proiectelor de înfrăţire instituţională în care România are rol de furnizor de
asistenţă tehnică.
Art. 2. - (1) Punctul naţional de contact primeşte
informări de la Comisia Europeană sau de la autorităţile administrative din
ţările beneficiare privind circularea unor fişe de înfrăţire instituţională,
respectiv mesajul oficial de circulare a unei fişe de proiect.
(2) Punctul naţional de contact analizează informările
şi mesajele, identifică instituţiile potenţial donatoare de asistenţă şi
transmite fişele către acestea, însoţite de formatele standard de ofertă şi
curriculum vitae pentru experţi, în vederea formulării de propuneri de
înfrăţire instituţională.
(3) Punctul naţional de contact primeşte ofertele de
înfrăţire instituţională elaborate de autorităţile române, avizate de către
autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, le verifică din punct
de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertă şi curriculum
vitae) şi le transmite către Comisia Europeană sau către autorităţile administrative
din ţările beneficiare (instituţia care a circulat fişa).
(4) Pentru proiectele de înfrăţire instituţională
standard, Punctul naţional de contact primeşte de la Comisia Europeană sau de
la autorităţile administrative din ţările beneficiare programul întâlnirilor
bilaterale pentru prezentarea ofertelor, pe care îl comunică instituţiei
potenţial donatoare.
(5) Punctul naţional de contact primeşte de la Comisia
Europeană sau de la autorităţile administrative din ţările beneficiare
informarea privind rezultatul selecţiei, indiferent de tipul de proiect, pe
care îl comunică instituţiei potenţial donatoare şi autorităţii administrative
de înfrăţire instituţională.
Art. 3. - (1) Promovarea dezvoltării unui consorţiu
între instituţia potenţial donatoare şi unul sau mai multe state membre se
realizează la nivelul Punctului naţional de contact prin verificarea ofertei
(propunerea de consorţiu) din punct de vedere formal (respectarea formatelor
standard de ofertă şi curriculum vitae) şi transmiterea acesteia Reţelei
punctelor naţionale de contact din statele membre.
(2) Punctul naţional de contact informează instituţia
potenţial donatoare în cazul primirii unui răspuns pozitiv de la punctul
naţional de contact dintr-un stat membru.
(3) La momentul primirii ofertei comune de înfrăţire
instituţională elaborate de consorţiul constituit între instituţia potenţial
donatoare şi unul sau mai multe state membre, se reiau activităţile de
verificare a acesteia din punct de vedere formal şi de transmitere către
Comisia Europeană, respectiv către autorităţile administrative din ţările
beneficiare.
(4) Obţinerea statutului de organism mandatat pentru
instituţiile potenţial furnizoare de asistenţă tehnică care îndeplinesc
condiţiile Comisiei Europene se realizează la nivelul punctului naţional de
contact, prin solicitarea informaţiilor relevante şi certificarea acestora în
vederea acreditării instituţiilor vizate de Comisia Europeană.
Art. 4. - (1) Punctul naţional de contact menţine
evidenţa tuturor proiectelor de înfrăţire instituţională circulate, respectiv a
ofertelor promovate şi a celor selectate, inclusiv a corespondenţei oficiale
derulate în acest sens.
(2) La solicitarea unei instituţii potenţial donatoare
de asistenţă, reprezentantul punctului naţional de contact participă la
întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor.
(3) Punctul naţional de contact pentru înfrăţire
instituţională în România participă la reuniunile anuale ale punctelor
naţionale de contact, organizate de Comisia Europeană.
Art. 5. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională asigură consultanţă instituţiilor potenţial donatoare de
asistenţă tehnică, în vederea pregătirii ofertelor şi a participării la
reuniunile de selecţie.
(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională
primeşte, verifică şi avizează din punct de vedere procedural ofertele de
înfrăţire instituţională elaborate de autorităţile române, ce urmează a fi
înaintate punctului naţional de contact spre a fi transmise către Comisia
Europeană sau către autorităţile administrative din ţările beneficiare.
(3) Pentru proiectele standard de înfrăţire
instituţională, la solicitarea unei instituţii potenţial donatoare de
asistenţă, reprezentantul autorităţii administrative de înfrăţire
instituţională participă la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea
ofertelor.
Art. 6. -Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională oferă instruire cu privire la prevederile manualului de
înfrăţire instituţională specialiştilor români care vor participa la proiectele
de înfrăţire instituţională în calitate de coordonator de proiect şi consilier
rezident de înfrăţire instituţională.
Art. 7. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională asigură consultanţă şi sprijin pe durata negocierii şi semnării
contractelor de înfrăţire instituţională, precum şi pentru orice modificări
ulterioare ale acestora.
(2) In cazul în care instituţia donatoare de asistenţă
tehnică va participa la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu
una sau mai multe instituţii din statele membre, autoritatea administrativă de
înfrăţire instituţională sprijină instituţiile române în vederea încheierii
acordului de consorţiu cu celelalte instituţii din statele membre.
Art. 8. -Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională întocmeşte şi administrează baze de date cu experţi din diferite
instituţii şi domenii de activitate, în vederea asigurării resurselor umane ce
se pot utiliza de către instituţiile donatoare de asistenţă tehnică.
Art. 9. - (1) Activitatea se finanţează integral din
venituri proprii, care se constituie din sumele încasate reprezentând valoarea
totală a contractelor aflate în implementare pentru proiectele de înfrăţire
instituţională pentru care România are rol de donator de asistenţă tehnică.
(2) Valoarea contractului este compusă din costurile
aferente obligaţiilor contractuale şi costurile de management ale contractului.
Art. 10. - (1) Costurile legate de gestionarea
proiectului se vor suporta din costurile de management aferente proiectului respectiv.
(2) Cheltuielile eligibile ce urmează a fi efectuate
din costurile de management sunt:
a) pregătirea aplicaţiei de asistenţă tehnică,
contractată în conformitate cu legislaţia naţională privind achiziţiile
publice;
b) traducere;
c) transport, diurnă şi cazare, necesare asigurării
participării la reuniunile de prezentare a ofertelor, organizate de
administraţiile statelor beneficiare de proiecte de înfrăţire instituţională,
în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale;
d) obligaţiile angajatorului aferente indemnizaţiilor
experţilor şi coordonatorului de proiect desemnaţi pentru implementarea
proiectelor de înfrăţire instituţională, în conformitate cu legislaţia
naţională în vigoare;
e) logistică;
f) instruirea personalului Ministerului Finanţelor
Publice şi al instituţiilor furnizoare de asistenţă tehnică în ţară şi în
străinătate;
g) diferenţele de curs valutar;
h) comisioane şi speze bancare aferente plăţilor
efectuate.
Art. 11. - (1) Costurile aferente obligaţiilor
contractuale vor fi suportate din veniturile constituite din sumele încasate
reprezentând suma totală a obligaţiilor contractuale pentru fiecare proiect.
(2) Costurile aferente obligaţiilor contractuale sunt
costurile aferente obligaţiilor detaliate în bugetul contractului de înfrăţire
instituţională.
Art. 12. - Orice cheltuială declarată neeligibilă de
către instituţia beneficiară a proiectului de înfrăţire instituţională sau ca
urmare a misiunilor de verificare/audit efectuate de către instituţiile
abilitate din statul beneficiar, de către serviciile Comisiei Europene sau de
către orice alte instituţii abilitate în acest sens se suportă din sursele
proprii ale instituţiei donatoare de asistenţă tehnică.
Art. 13. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională gestionează din punct de vedere financiar proiectele de
înfrăţire instituţională pentru toţi ordonatorii principali de credite,
inclusiv pentru ordonatorii subordonaţi.
(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională va deschide un cont bancar în euro şi un cont bancar în lei
pentru toţi ordonatorii principali de credite, prin care se vor derula toate
operaţiunile financiare aferente participării la proiectele de înfrăţire
instituţională.
(3) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională va deschide un cont în sistemul Trezoreriei Statului, prin care
va derula toate operaţiunile financiare care se vor derula în lei.
(4) Cheltuielile aferente indemnizaţiilor ce se plătesc
coordonatorului de proiect şi experţilor, ce reprezintă obligaţia angajatorului
conform legislaţiei naţionale în vigoare, se suportă din costurile cu
managementul contractului de înfrăţire instituţională în cadrul căruia aceştia
sunt cooptaţi.
(5) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională va emite cereri de plată în baza contractului de înfrăţire
instituţională către instituţiile din ţările beneficiare ale asistenţei tehnice
sau către liderul de consorţiu în cazul în care instituţia donatoare de
asistenţă tehnică participă la contractul de înfrăţire instituţională în
consorţiu cu unul sau mai multe instituţii din statele membre.
(6) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională încasează în euro fondurile de la statul beneficiar al
asistenţei tehnice, conform contractului de înfrăţire instituţională, sau de la
liderul de consorţiu, în cazul în care instituţia donatoare de asistenţă
tehnică participă la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu una
sau mai multe instituţii din statele membre.
(7) In cazul în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică
participă la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu unul sau
mai multe instituţii din statele membre şi este lider de consorţiu, autoritatea
administrativă de înfrăţire instituţională efectuează plăţile, în baza unei
cereri de plată, către partenerii de consorţiu, conform acordului de consorţiu.
(8) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională efectuează plăţi în euro pe teritoriul României, prin transfer
bancar, către experţi, coordonatorul de proiect şi consilierul rezident de
înfrăţire instituţională care vor desfăşura activităţi specifice în cadrul
contractelor.
(9) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională va efectua plăţi prin transfer bancar, plăţi aferente
contractării şi implementării proiectelor de înfrăţire instituţională, precum
şi plăţi ce reprezintă costuri cu managementul contractului de înfrăţire
instituţională.
(10) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională efectuează plăţile pe bază de documente justificative transmise
în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de
către o persoană împuternicită de către reprezentantul legal al instituţiei
donatoare în acest scop. Documentele justificative dovedesc angajarea,
lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor potrivit prevederilor ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor
bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 14. - (1) In vederea îndeplinirii activităţilor de
management financiar, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională
primeşte de la instituţiile donatoare documentele justificative în original sau
copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de către o persoană
împuternicită de către reprezentantul legal al instituţiei donatoare în acest
scop, ce atestă îndeplinirea activităţilor menţionate în contractul de înfrăţire
instituţională, aprobate de către coordonatorul de proiect şi reprezentantul
legal al acesteia, inclusiv transmiterea secţiunii tehnice aferente rapoartelor
de activitate (de începere, intermediar, final) aprobate de către aceleaşi
persoane menţionate.
(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională întocmeşte secţiunea financiară a raportului de activitate (de
începere, intermediar, final), în cazul în care instituţia donatoare de
asistenţă tehnică este lider de consorţiu în cadrul contractului standard de
înfrăţire instituţională. In situaţia în care instituţia donatoare de asistenţă
tehnică nu este lider de consorţiu, autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională va pune la dispoziţia liderului de consorţiu informaţiile necesare
în vederea întocmirii secţiunii financiare a raportului de activitate (de
începere, intermediar, final).
(3) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională verifică din punct de vedere procedural şi financiar actele
adiţionale şi ordinele administrative întocmite de către instituţia donatoare
de asistenţă tehnică, în cazul în care aceasta din urmă este lider de consorţiu
în cadrul contractului standard de înfrăţire instituţională.
(4) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională, în vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute în contractul de
înfrăţire instituţională în ceea ce priveşte întocmirea şi ataşarea unui raport
de verificare a cheltuielilor la cererea de plată, contractează, cu respectarea
legislaţiei române relevante, auditorul (persoană fizică/juridică) care
prestează acest serviciu.
Art. 15. - (1) Instituţia donatoare de asistenţă
tehnică semnează cu autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională o
convenţie prin care se menţionează care sunt obligaţiile şi drepturile izvorâte
din execuţia contractului de înfrăţire instituţională/acordul de consorţiu.
Convenţia va cuprinde următoarele elemente minimale:
a) părţile contractante, cu menţionarea datelor de
contact şi a reprezentanţilor legali;
b) codul şi titlul contractului de înfrăţire
instituţională;
c) obiectul convenţiei;
d) drepturile şi obligaţiile părţilor pe perioada de
elaborare a ofertelor, negocierii şi semnării contractului, respectiv
implementarea contractului;
e) durata convenţiei;
f) lista experţilor, coordonatorului de proiect,
consilierului rezident de înfrăţire instituţională care urmează a fi implicaţi
în execuţia contractului de înfrăţire instituţională cu indemnizaţia aferentă;
g) modalităţile de modificare a convenţiei;
h) situaţiile în care convenţia încetează să mai
producă efecte;
i) răspunderea părţilor.
(2) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică are
obligaţia de a asigura semnarea contractului de înfrăţire instituţională în
atâtea exemplare câte părţi sunt plus unul pentru autoritatea administrativă de
înfrăţire instituţională. Contractul de înfrăţire instituţională, inclusiv
anexele, se transmite în original de către coordonatorul de proiect la
autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, în termen de cel mult 5
zile lucrătoare de la data ultimei semnături.
(3) In baza convenţiei, reprezentantul legal al
instituţiei donatoare de asistenţă tehnică, cu ocazia fiecărei misiuni în care
vor fi implicate persoanele menţionate la alin. (1), emite un mandat, care
cuprinde următoarele elemente minimale:
a) numele şi adresa instituţiei donatoare de asistenţă
tehnică;
b) numele complet, funcţia şi semnătura
reprezentantului legal al instituţiei donatoare care emite mandatul;
c) codul şi titlul contractului de înfrăţire
instituţională;
d) numărul şi data convenţiei încheiate cu instituţia
donatoare de asistenţă tehnică;
e) numărul şi data emiterii mandatului;
f) perioada şi obiectivul(ele) misiunii pentru care se
emite mandatul;
g) menţionarea mijlocului de transport cu care se va
efectua deplasarea, suma zilnică alocată conform baremului publicat pe site-ul
Comisiei Europene, precum şi onorariul zilnic conform contractului de înfrăţire
instituţională, după caz;
h) semnătura coordonatorului de proiect/consilierului
rezident de înfrăţire instituţională/expertului prin care a luat la cunoştinţă
de prevederile mandatului;
i) obligativitatea prezentării către autoritatea
administrativă de înfrăţire instituţională în termen de maximum 5 zile de la
revenirea în ţară a raportului de misiune aprobat de către reprezentantul legal
al instituţiei donatoare.
Art. 16. - (1) Instituţia donatoare de asistenţă
tehnică va transmite mandatul către autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională, cu cel puţin 4 săptămâni înainte de începerea fiecărei misiuni.
(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională, după verificarea mandatului, înainte de efectuarea deplasării
coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrăţire
instituţională/expertului, efectuează prin transfer bancar plata aferentă sumei
zilnice alocate pe durata misiunii.
(3) La întoarcerea din misiune, după prezentarea
raportului de misiune aprobat şi a certificatului de misiune emis şi aprobat în
conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil,
autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională determină suma de plată
aferentă drepturilor salariale pentru a întocmi statul de piata.
(4) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională efectuează plata prin transfer bancar (euro) a sumei reprezentând
indemnizaţia netă rezultată în urma reţinerii obligaţiilor angajatului conform
legii şi plata prin transfer din trezorerie în vederea stingerii obligaţiilor
angajatului şi angajatorului conform legii române în vigoare. Calculul
obligaţiilor angajatului şi angajatorului conform legii române în vigoare se
face la cursul inforeuro publicat pe site-ul Comisiei Europene din luna în care
se efectuează plata indemnizaţiei nete.
(5) Plata indemnizaţiei nete către coordonatorul de
proiect/expert se face în cursul lunii următoare aprobării raportului de
misiune şi a certificatului de misiune emis în conformitate cu prevederile
manualului de înfrăţire instituţională aplicabil.
(6) a) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică va
emite, în cursul lunii următoare aprobării raportului trimestrial de
activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire
instituţională aplicabil, o cerere de rambursare către autoritatea
administrativă de înfrăţire instituţională pentru rambursarea drepturilor salariale
ale consilierului rezident de înfrăţire instituţională, inclusiv obligaţiile
angajatorului calculate conform legislaţiei naţionale în vigoare.
b) Cererea de rambursare va fi însoţită de statul de
plată în original şi ordinele de plată în copie conformă cu originalul, ce
dovedesc stingerea obligaţiilor de plată.
c) Plata se va face în cursul lunii următoare aprobării
raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului
de înfrăţire instituţională aplicabil, prin contul deschis în sistemul
trezoreriei.
(7) In vederea determinării obligaţiilor angajatului şi
angajatorului aferente indemnizaţiei datorate coordonatorului de
proiect/expertului pentru serviciile prestate în baza contractului de înfrăţire
instituţională, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională
întocmeşte şi aprobă statul de plată, în vederea efectuării transferurilor
bancare şi de trezorerie, precum şi declaraţiile privind obligaţiile de plată
conform legislaţiei naţionale în vigoare.
(8) Direcţia de buget şi contabilitate internă din
cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pe baza declaraţiilor primite de la
autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională privind plăţile
efectuate din fondurile proprii gestionate, centralizează şi depune declaraţiile
privind obligaţiile de plată conform legislaţiei naţionale în vigoare.
(9) Fişa fiscală aferentă activităţii prestate în baza
convenţiei şi contractului de înfrăţire instituţională se întocmeşte de către
Direcţia de buget şi contabilitate internă din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice şi se comunică în condiţiile legii.
Art. 17. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională organizează şi conduce contabilitatea operaţiunilor desfăşurate
în cadrul proiectului şi/sau finanţate din fondurile având destinaţia de
cheltuieli cu managementul de proiect, precum şi a celor prevăzute la art. 8
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare.
(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire
instituţională are obligaţia de a arhiva toate documentele aferente
contractelor de înfrăţire instituţională, conform prevederilor manualului de
înfrăţire instituţională şi legii române în vigoare.
Art. 18. - (1) Instituţia donatoare de asistenţă
tehnică va nominaliza în cadrul contractului de înfrăţire instituţională
coordonatorul de proiect/consilierul rezident de înfrăţire
instituţională/experţii cooptat/cooptaţi pentru implementarea proiectului.
(2) Coordonatorul de proiect şi experţii cooptaţi
prevăzuţi în contract îşi vor îndeplini misiunile în vederea implementării
proiectului, în baza mandatului menţionat la art. 15 alin. (3).
(3) In termen de 5 zile de la revenirea în ţară,
coordonatorul de proiect şi experţii vor prezenta autorităţii administrative de
înfrăţire instituţională un raport de misiune.
(4) Expertul are obligaţia să prezinte autorităţii
administrative de înfrăţire instituţională certificatul de misiune emis şi
aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională
aplicabil.
(5) Instituţia donatoare de asistenţă are obligaţia de
a prezenta autorităţii administrative de înfrăţire instituţională raportul de
activitate trimestrial pentru perioada în care s-au desfăşurat activităţile în
cadrul contractului de înfrăţire instituţională, aprobat în conformitate cu
prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil.
(6) După analizarea conformităţii documentelor
prevăzute la alin. (3) şi (4), autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională
va determina obligaţia de plată datorată coordonatorului de proiect şi
experţilor pentru activitatea prestată în cadrul contractului.
(7) Pe perioada desfăşurării misiunilor, coordonatorul
de proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi expertul
cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională îşi păstrează
funcţia publică şi drepturile salariale, potrivit legii.
(8) Perioada în care coordonatorul de proiect,
consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi experţii îşi desfăşoară
activitatea în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională constituie
vechime în muncă/vechime în specialitatea funcţiei şi va fi înregistrată în mod
corespunzător, potrivit legislaţiei în vigoare.
(9) Pe perioada desfăşurării misiunilor, coordonatorul
de proiect şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire
instituţională primesc atât drepturile salariale de la angajatorul reprezentat
de instituţia donatoare de asistenţă tehnică, cât şi indemnizaţia datorată în
baza convenţiei încheiate potrivit prevederilor art. 15 alin. (1).
(10) Misiunile coordonatorului de proiect şi experţilor
cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională vor avea caracterul
unor deplasări în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter
temporar.
(11) Misiunea consilierului rezident de înfrăţire
instituţională în cadrul contractului de înfrăţire instituţională va avea
caracterul detaşării cu executarea activităţii specifice în interesul
instituţiei la care se face detaşarea.
(12) In vederea evaluării anuale, coordonatorul de
proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi experţii cooptaţi
în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională prezintă conducerii
instituţiei furnizoare de asistenţă, la sfârşitul anului, un raport anual al
activităţilor desfăşurate în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională.
(13) Activitatea depusă în cadrul proiectului de către
coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi
experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională se va
evalua în funcţie de mandatul primit, obiectivele misiunii şi de rezultatele
înregistrate şi descrise în raportul misiunii şi în raportul anual.
(14) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică, la
evaluarea coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrăţire
instituţională şi experţilor cooptaţi în cadrul contractului de înfrăţire
instituţională, va aplica prevederile legislaţiei naţionale în vigoare
corespunzătoare.
(15) Consilierul rezident de înfrăţire instituţională
are obligaţia de a prezenta instituţiei donatoare de asistenţă tehnică un
raport de activitate trimestrial care să reflecte activităţile desfăşurate în
perioada precedentă şi modul şi gradul de îndeplinire a acestora, aprobat de
către coordonatorul de proiect.
(16) Evaluarea anuală a consilierului rezident de
înfrăţire instituţională este făcută la nivelul instituţiei donatoare de
asistenţă tehnică de către şeful ierarhic superior al acestuia, având la bază
şi o evaluare a acestuia făcută de către coordonatorul de proiect, precum şi
rapoartele de activitate trimestriale şi raportul anual.