ORDIN
Nr. 4058 din 10 mai 2005
privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului
pentru functiile de director si director adjunct din invatamantul
preuniversitar de stat
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 459 din 31 mai 2005

Avand in vedere prevederile art. 145 alin. (7) din Legea nr. 84/1995,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 20 alin. (1)
si ale art. 21 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii,
ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru
functiile de director si director adjunct din invatamantul preuniversitar de
stat, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3
Se abroga Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 3.822/2005
privind Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile
de director si director adjunct de la unitatile de invatamant preuniversitar.
Art. 4
De la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii se abroga Ordinul
ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 3.297/2004 privind
Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de
director si director adjunct de la unitatile de invatamant preuniversitar,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 293 din 5 aprilie
2004.
Art. 5
Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului
Educatiei si Cercetarii si inspectoratele scolare judetene si al municipiului
Bucuresti vor duce la indeplinire prezentul ordin.
Ministrul educatiei si cercetarii,
Mircea Miclea
ANEXA 1
METODOLOGIE
de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de director si
director adjunct din invatamantul preuniversitar de stat
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta metodologie este elaborata pe baza prevederilor art. 145 alin.
(1), (2) si (7) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 20 - 23 din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 2
(1) La concursul pentru ocuparea functiilor de director*1) sau de director
adjunct din invatamantul preuniversitar de stat pot candida persoanele care
indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) conditiile de studii prevazute la alin. (2);
b) sunt titulare in invatamantul preuniversitar, au cel putin gradul
didactic II si o vechime la catedra de cel putin 5 ani*2);
c) dovedesc calitati profesionale, manageriale si morale reflectate prin
calificativul "bine" sau "foarte bine" in ultimii 3 ani si
nu au fost sanctionate disciplinar in anul scolar curent;
d) nu au fost condamnate pentru savarsirea unei infractiuni sau nu au fost
lipsite de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotarare judecatoreasca
definitiva de condamnare penala;
e) sunt apte din punct de vedere medical pentru indeplinirea functiei.
(2) Conditiile de studii necesar a fi indeplinite de candidatii care
participa la concursul pentru ocuparea functiilor de director*3) sau de
director adjunct din invatamantul preuniversitar de stat sunt urmatoarele:
a) conditiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) - c) din Legea nr.
128/1997, pentru unitatile de invatamant cu personalitate juridica, avand in
structura numai grupe de invatamant prescolar;
b) conditiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997,
pentru unitatile de invatamant care au in structura clasele I - VIII, V - VIII,
V - X, I - X si pentru scolile de arte si meserii;
c) conditiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997,
pentru unitatile de invatamant care au in structura clasele I - XII/XIII, V -
XII/XIII, IX - XII/XIII sau clase de invatamant postliceal;
d) conditiile prevazute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, pentru
unitatile de invatamant special.
(3) In unitatile de invatamant cu sectii de predare in limba unei
minoritati nationale se recomanda ca unul dintre directori sa fie cunoscator al
limbii respective.
(4) La unitatile de invatamant cu filiera tehnologica se recomanda ca unul
dintre directori sa fie de specialitate (inginer, economist, medic etc.), iar
la filiera vocationala si la unitatile de invatamant special, unul dintre
directori sa aiba specialitatea corespunzatoare profilului unitatii de
invatamant.
(5) La concursul pentru ocuparea celui de-al doilea post de director
adjunct, la unitatile de invatamant in a caror structura sunt incluse si clase
ale invatamantului primar sau grupe de invatamant prescolar, pot participa
institutori/institutoare, invatatori/invatatoare sau educatori/educatoare, dupa
caz.
(6) Participarea la concursul pentru functia de director*3) sau de director
adjunct din invatamantul preuniversitar militar si din invatamantul teologic
este conditionata de obtinerea avizului ministerului de resort sau a
binecuvantarii din partea cultului respectiv.
------------
*1) In centrul judetean de asistenta psihopedagogica (CJAPP) functia de
director este indeplinita de coordonatorul acestuia.
*2) Pentru candidatul la functia de coordonator CJAPP conditia de vechime
este de cel putin 5 ani in activitatea de asistenta si consiliere
psihopedagogica.
*3) In CJAPP functia de director este indeplinita de coordonatorul
acestuia.
Art. 3
Inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti, denumit in
continuare inspectorat scolar, prin inspectorul cu politici de selectie,
evidenta, mobilitate si promovare a personalului didactic, certifica, la
inscriere, pentru fiecare candidat la functia de director/director adjunct
posibilitatea ca in cazul reusitei la concurs acesta sa poata efectua numarul
de ore de predare in unitatea de invatamant pentru care se organizeaza
concursul.
Art. 4
(1) Daca o persoana doreste sa candideze pentru functia de director sau de
director adjunct la mai multe unitati de invatamant, aceasta trebuie sa depuna
cate un dosar pentru fiecare post pentru care candideaza.
(2) Candidatii care au fost declarati admisi la mai multe posturi vor inainta
in scris comisiei de concurs optiunea pentru o singura unitate de invatamant,
in termen de doua zile lucratoare de la afisarea rezultatelor contestatiilor la
ultimul concurs sustinut. Dupa exprimarea optiunii scrise, fiecare post ramas
vacant va fi ocupat de urmatorul candidat declarat admis. In termen de 24 de
ore de la exprimarea optiunii scrise se afiseaza rezultatul final al
concursului respectiv.
Art. 5
Pentru postul neocupat prin concurs sau eliberat intre perioadele de
concurs inspectoratul scolar numeste director prin detasare in interesul
invatamantului, pana la organizarea unui nou concurs. Concursul se va organiza
pana la sfarsitul anului scolar in care s-a facut numirea prin detasare.
CAP. 2
Organizarea concursului pentru functiile de director si de director adjunct
Art. 6
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de directori/directori
adjuncti se organizeaza de catre inspectoratul scolar.
Art. 7
Concursul de ocupare a postului vacant de director/director adjunct se
organizeaza de regula in doua perioade ale anului scolar: 1 octombrie - 30
noiembrie si 1 martie - 30 aprilie. Graficul de desfasurare se stabileste de
fiecare inspectorat scolar si se comunica Ministerului Educatiei si Cercetarii
in vederea monitorizarii concursului.
Art. 8
(1) Inspectoratul scolar are obligatia de a anunta in presa locala si
centrala organizarea concursului, cu cel putin 30 de zile inainte, mentionand
locul unde sunt afisate lista posturilor de director/director adjunct vacante
din unitatile de invatamant pentru care se va desfasura concursul si
informatiile referitoare la inscrierea si participarea la concurs a
candidatilor.
(2) Inspectoratul scolar afiseaza la sediul propriu lista posturilor de
conducere vacante, fisa postului, tematica, bibliografia, perioada de
inscriere, metodologia de concurs si lista documentelor necesare inscrierii la
concurs.
(3) Inscrierea la concurs se incheie cu 7 zile inainte de prima zi a
sesiunii de concurs. Nu sunt acceptati la inscriere decat candidatii ale caror
dosare intrunesc integral conditiile din prezenta metodologie.
(4) Inspectoratul scolar afiseaza la sediul sau, in cel mult 3 zile de la
data incheierii inscrierilor la concurs, graficul desfasurarii concursului, cu
specificarea programului zilnic, a locului de desfasurare, precum si lista
candidatilor inscrisi.
(5) Inspectoratul scolar inainteaza graficul de desfasurare a concursurilor
la Ministerul Educatiei si Cercetarii, directia de resort, cu cel putin 3 zile
inainte de data initiala a perioadei de organizare a concursurilor.
(6) Orice modificare din motive obiective a programului de desfasurare a
concursului este adusa la cunostinta candidatilor si observatorilor, in scris,
cu cel putin 48 de ore inainte, de catre un membru al comisiei de concurs. Cand
termenul de 48 de ore nu poate fi respectat din motive exceptionale si care tin
de componenta comisiei de concurs - deces, imbolnavire grava a presedintelui
sau a unor membri ai comisiei -, secretarul sau un membru al comisiei
intocmeste un proces-verbal prin care se constata motivele datorita carora
concursul nu se poate desfasura. Procesul-verbal se semneaza de membrii
comisiei de concurs si de observatorii prezenti, iar concursul este reprogramat
de catre inspectoratul scolar, cu anuntarea celor implicati.
(7) Comunicarea inspectoratului scolar catre Ministerul Educatiei si
Cercetarii, directia de resort, privind reprogramarea concursului respectiv
este insotita de copia procesului-verbal sus-mentionat.
Art. 9
Inspectorul scolar general emite, potrivit legii si prezentei metodologii,
cu 3 zile inainte de prima proba a concursului, decizia de constituire a
comisiei de elaborare a subiectelor pentru concurs, iar cu 48 de ore inainte de
prima proba a concursului, decizia de constituire a comisiei si subcomisiilor
de concurs, precum si decizia de constituire a comisiei de contestatii.
Art. 10
Dosarul de inscriere la concurs, verificat si avizat in ceea ce priveste
indeplinirea conditiilor de participare la concurs de catre consilierul juridic
al inspectoratului scolar se depune la inspectorul cu politici de selectie,
evidenta, mobilitate si promovare a personalului didactic si trebuie sa
contina:
1. cerere de inscriere, in care se mentioneaza si limba moderna pentru care
opteaza;
2. curriculum vitae (redactat dupa modelul comun european, in conformitate
cu Hotararea Guvernului nr. 1.021/2004) (anexa nr. 1);
3. copii, certificate "conform cu originalul" de catre conducerea
unitatii de invatamant de la care provine candidatul, de pe:
a) certificatul de nastere si, daca este cazul, certificatul de casatorie;
b) actul de titularizare in unitatea de invatamant in care functioneaza;
c) adeverintele/certificatele/diplomele de acordare a gradelor didactice/a
titlului stiintific de doctor;
d) carnetul de munca sau documentul echivalent eliberat de unitatea de
invatamant, in conformitate cu art. 34 alin. (5) din Codul muncii (Legea nr.
53/2003), completat la zi;
e) hotararile judecatoresti pentru persoanele care si-au schimbat numele
din diferite motive;
f) alte documente doveditoare, anexate in original sau in copie, avizate
"conform cu originalul" de conducerea ultimei unitati de invatamant,
care sa sustina declaratiile din curriculum vitae;
4. copii legalizate de pe actele de studii (diploma de bacalaureat, diploma
de licenta sau echivalenta, foi matricole etc.); legalizarea acestora se face
la biroul notarului public;
5. adeverinta de vechime la catedra, in specialitate (in original);
6. adeverinta cu punctajul si calificativele pentru ultimii 3 ani (in
original);
7. certificat medical (in original) eliberat de un cabinet de medicina
muncii, in conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare;
8. declaratie de autosuspendare pe durata mandatului, pentru cei care detin
functii de conducere in partide politice, vizata de organul de conducere al
partidului respectiv;
9. proiect de dezvoltare institutionala pentru unitatea de invatamant
pentru care candideaza, in plic sigilat;
10. cazier judiciar (in original);
11. declaratie autentica, pe propria raspundere, potrivit legii penale,
privind apartenenta sau neapartenenta ca agent ori colaborator al organelor de
securitate, ca politie politica;
12. opisul dosarului, in doua exemplare; un exemplar se restituie, cu
semnatura persoanei care a inregistrat inscrierea. Dosarul se numeroteaza pe
fiecare fila, iar numarul total de file se consemneaza in opis.
Art. 11
Dosarul este inregistrat numai daca sunt respectate in totalitate
conditiile prevazute la art. 10. In caz contrar, dosarul se respinge. Dupa
inregistrare nu se mai admite completarea cu documente a dosarului de concurs.
Art. 12
Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formata din:
a) presedinte - un inspector scolar de specialitate;
b) membri - 4 - 5 directori, recunoscuti prin autoritate profesionala si
morala, provenind de la diferite tipuri de unitati de invatamant, un
contabil/administrator financiar de la o unitate de invatamant, un
psihopedagog.
Art. 13
Subiectele vor fi elaborate de comisii distincte pentru fiecare nivel si
filiera de invatamant. Presedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de
concurs secretizeaza subiectele in plenul comisiei si le pastreaza in deplina
securitate pana la predarea lor catre presedintele comisiei de concurs.
Art. 14
(1) Comisia de concurs pentru ocuparea functiei de director este
constituita dupa cum urmeaza:
a) presedinte - un inspector scolar general adjunct, de regula cel care are
in subordine compartimentul management;
b) 4 membri:
- un inspector scolar pentru management scolar si evaluare institutionala
sau un inspector scolar de specialitate;
- un director*4) recunoscut prin autoritatea sa profesionala si morala de
la o unitate de invatamant din judet/municipiul Bucuresti, de cel putin acelasi
nivel cu cel al unitatii de invatamant pentru care se organizeaza concursul;
- seful compartimentului financiar-contabilitate de la inspectoratul
scolar;
- un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog scolar;
c) secretar - un inspector scolar/de specialitate de la inspectoratul
scolar/director/director adjunct de la o unitate de invatamant.
(2) Comisia de concurs pentru ocuparea functiei de director adjunct este
constituita dupa cum urmeaza:
a) presedinte - un inspector scolar general adjunct, de regula cel care are
in subordine compartimentul management;
b) 4 membri:
- un inspector scolar pentru management scolar/inspector scolar pentru
evaluare institutionala/inspector scolar de specialitate;
- directorul unitatii de invatamant pentru care se organizeaza concursul;
- un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog scolar;
- reprezentantul consiliului scolar local;
c) secretar - un inspector scolar/de specialitate de la inspectoratul
scolar/director/director adjunct de la o unitate de invatamant.
(3) La desfasurarea concursului pentru functiile de director si director
adjunct sunt invitati sa participe in calitate de observator:
- un parinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al parintilor din
unitatea de invatamant pentru care se organizeaza concursul;
- cate un reprezentant desemnat de federatiile sindicale reprezentative la
nivel de ramura invatamant, care au organizatii sindicale in unitatea de
invatamant; la unitatile de invatamant la care nu exista organizatie sindicala,
un reprezentant al salariatilor de la unitatea scolara pentru care se tine
concursul, ales in consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simpla.
- un reprezentant al consiliului local;
- pentru liceu, un observator de la Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Inspectoratul scolar invita, in scris, observatorii sa asiste la
desfasurarea concursului, cu cel putin 48 de ore inainte de data acestuia.
Neprezentarea observatorilor nu afecteaza legalitatea desfasurarii concursului.
(4) Secretarul si observatorii participa la activitatile comisiei de
concurs, dar nu se implica in examinarea si evaluarea candidatilor.
Observatorii au dreptul de acces la toate documentele de concurs si de a-si
consemna observatiile in procesul-verbal. Daca in derularea concursului observatorii
sesizeaza presedintelui comisiei vicii de procedura sau de organizare, acesta
are obligatia de a remedia de indata neajunsurile sesizate. In cazul in care
sunt semnalate erori sau abuzuri referitoare la evaluarea candidatilor,
consemnate in procesul-verbal, inspectorul scolar general va analiza situatia
semnalata si va dispune masurile legale care se impun.
(5) Observatorii nu au dreptul de a face sesizari privind corectitudinea
organizarii si desfasurarii concursului dupa incheierea acestuia decat in
situatia in care nu s-a dat curs sesizarii consemnate in procesul-verbal.
(6) Pentru unitatile de invatamant militar, din comisia de concurs face
parte, in calitate de membru, si un delegat desemnat de ministerul de resort,
iar pentru unitatile de invatamant teologic, din comisia de concurs face parte,
in calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru invatamant teologic
din Ministerul Educatiei si Cercetarii sau un reprezentant al acestuia.
(7) Inspectoratul scolar solicita, in scris, ministerului de resort
delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de invatamant militar si
Ministerului Educatiei si Cercetarii delegatul pentru comisia de concurs de la
unitatea de invatamant teologic.
------------
*4) Un coordonator al unui CJAPP din alt judet, pentru functia de
coordonator CJAPP, respectiv un director de la palatul copiilor din alt judet,
pentru functia de director la palatul copiilor.
CAP. 3
Probele de concurs si evaluarea candidatilor
Art. 15
(1) Concursul pentru functiile de conducere din unitatile de invatamant
consta in urmatoarele probe:
a) curriculum vitae - analiza si evaluarea acestuia se fac pe baza itemilor
si punctajului prezentati in anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 40 de puncte
(5 x 8 puncte/membru al comisiei). Proba nu este eliminatorie;
b) interviu - prin interviu se evalueaza cunostintele de legislatie
scolara, de management educational si se analizeaza calitatea proiectului de
dezvoltare institutionala propus de candidat. Evaluarea se face pe baza
raspunsurilor date la un set de 5 intrebari si in urma prezentarii proiectului
de dezvoltare institutionala al unitatii de invatamant pentru care candideaza.
Competentele de comunicare in limba de circulatie internationala pentru care au
optat candidatii se evalueaza pe baza traducerii aceluiasi text pentru
concurentii care candideaza pentru acelasi post. Lungimea textului trebuie sa
fie de 10 - 15 randuri, iar traducerea se face din limba straina respectiva in
limba romana.
Punctajul maxim al probei este:
- pentru cunostinte de legislatie scolara si management educational: 5 x 13
puncte/raspuns complet la intrebare = 65 de puncte;
- pentru competente de comunicare in limba straina aleasa:
5 x 1 punct/membru al juriului = 5 puncte;
- pentru proiectul de dezvoltare institutionala a unitatii de invatamant
pentru care candideaza: 5 x 6 puncte/membru al juriului = 30 de puncte;
Total: 100 de puncte.
(2) Cele doua probe sunt obligatorii. Utilizarea calculatorului in prezentarea
proiectului si/sau in redactarea raspunsurilor la intrebari se va puncta
conform anexei nr. 1.
(3) Punctajul total maxim este de 140 de puncte [40 de puncte proba a) +
100 de puncte proba b)], iar punctajul minim pentru promovarea concursului este
de 90 de puncte.
(4) Pentru unitatile de invatamant militar si pentru unitatile de
invatamant teologic punctajul total maxim este de 168 de puncte (6 x 8 = 48 de
puncte curriculumul vitae + 6 x 20 = 120 de puncte interviul), punctajul minim
pentru promovarea concursului fiind de 100 de puncte.
(5) Subiectele cu intrebari si baremul de evaluare si notare al acestora se
realizeaza de catre presedinte si membrii comisiei de elaborare a subiectelor
de concurs. Comisia are obligatia de a elabora un numar de subiecte stabilit in
functie de numarul candidatilor, astfel: pentru 1 - 4 candidati se vor elabora
20 de subiecte. Pentru fiecare candidat in plus (fata de 4) se adauga cate 3
subiecte.
(6) Continuturile subiectelor de concurs elaborate de comisie sunt secrete.
Inainte de inceperea concursului presedintele comisiei de elaborare a
subiectelor preda plicurile cu subiecte, sigilate, presedintelui comisiei de
concurs. Plicurile vor contine subiectele de concurs atat pe suport hartie, cat
si in format electronic. Presedintele comisiei de concurs numeroteaza plicurile
cu subiecte.
CAP. 4
Desfasurarea concursului
Art. 16
(1) Evaluarea curriculumului vitae se face de catre presedintele comisiei
de concurs si de catre membrii acesteia, in plenul ei, prin acordarea de puncte
potrivit itemilor si punctajului mentionati in anexa nr. 2, pe baza
documentelor din dosarul de inscriere care dovedesc cele afirmate in curriculum
vitae. Punctajul se aduce la cunostinta candidatului. In cazul in care se
considera depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului
vitae, asistand la reevaluarea acestuia, sau, in scris, la comisia de
contestatii.
(2) Pentru proba de interviu candidatul extrage la intamplare un plic cu
intrebari, al carui numar se inscrie in borderoul de notare si pe care il preda
comisiei de concurs in vederea sustinerii primei parti a interviului.
Subiectele extrase nu se reintroduc in concurs.
(3) Proba de interviu nu trebuie sa depaseasca 20 - 30 de minute pentru
fiecare candidat.
(4) Punctajul realizat la interviu se anunta candidatului prin afisare,
dupa terminarea probei. Evaluarea proiectului de dezvoltare institutionala a
unitatii de invatamant pentru care candideaza se face de catre comisia de concurs
in lipsa candidatului, pe baza criteriilor stabilite de comisia de elaborare a
subiectelor de concurs si prezentate candidatilor la inscrierea la concurs.
(5) Cele doua probe de concurs se desfasoara in aceeasi zi.
(6) Punctajul acordat la fiecare proba pentru fiecare candidat este inscris
in borderoul de notare prevazut in anexa nr. 3.
Art. 17
(1) Sunt declarati promovati candidatii care au realizat cel putin
punctajul minim.
(2) Este declarat reusit la concurs candidatul promovat care a obtinut cel
mai mare punctaj total.
(3) In cazul egalitatii de punctaj, este declarat reusit candidatul
promovat cu cel mai mare punctaj total la proba de interviu. Daca egalitatea se
pastreaza, departajarea se va face luandu-se in considerare punctajele obtinute
la criteriul 1 - punctul B, pentru directori, respectiv punctul A, pentru
directori adjuncti, si la criteriul 2 punctul C din anexa nr. 2.
(4) Pentru directorul adjunct validarea rezultatului concursului se face pe
baza hotararii consiliului de administratie al unitatii de invatamant, care
alege unul dintre candidatii promovati, cu consultarea prealabila a consiliului
profesoral. Consiliul de administratie comunica in cel mult 3 zile, in scris,
comisiei de concurs numele candidatului ales dintre cei promovati.
Art. 18
Secretarul comisiei de concurs intocmeste procesul-verbal, in care
consemneaza desfasurarea si rezultatele concursului, precum si mentiunile
persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de presedintele
comisiei de concurs, de membrii acesteia si de persoanele desemnate ca
observatori.
Art. 19
Punctajele obtinute la cele doua probe si punctajul total se afiseaza la
sediul inspectoratului scolar dupa incheierea concursului, in aceeasi zi.
Art. 20
(1) Eventualele contestatii se depun la registratura inspectoratului
scolar, in termen de 3 zile lucratoare de la afisarea punctajelor, iar
inspectoratul scolar face publica lista contestatarilor la sfarsitul celor 3
zile.
(2) Contestatiile se solutioneaza de catre o comisie constituita dupa cum
urmeaza:
a) presedinte - inspectorul scolar general;
b) membri:
- presedintele comisiei judetene de finantare si administrare a
invatamantului preuniversitar;
- un inspector scolar de specialitate/inspector scolar, altul decat cel din
comisia de concurs;
- un director*5) al unei unitati de invatamant cu acelasi nivel cu cea a
directorului membru in comisia de concurs;
- un reprezentant al consiliului scolar local, altul decat cel din comisia
de concurs;
- un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog;
c) secretar - un inspector scolar/de specialitate de la inspectoratul
scolar/un director/director adjunct de la o unitate de invatamant.
La lucrarile comisiei de contestatii este invitat, in scris, sa participe
in calitate de observator cate un reprezentant desemnat de federatiile
sindicale reprezentative la nivel de ramura. La unitatile de invatamant la care
nu exista organizatie sindicala este invitat, in scris, sa participe
reprezentantul personalului didactic de la unitatea de invatamant pentru care
se tine concursul, ales in consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate
simpla.
(3) Secretarul si observatorii participa la activitatile comisiei de
contestatii, dar nu se implica in solutionarea contestatiilor. Secretarul
comisiei de contestatii intocmeste procesul-verbal.
(4) Hotararea comisiei de contestatii se comunica contestatarului in termen
de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor,
cu confirmare de primire.
(5) Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi atacata
numai prin procedura contenciosului administrativ.
(6) In termen de 10 zile lucratoare de la incheierea perioadei de concurs
se afiseaza la sediul inspectoratului scolar rezultatele finale ale acestuia.
(7) Numirea si salarizarea directorilor/directorilor adjuncti se vor face
in conformitate cu art. 145 alin. (7) din Legea nr. 84/1995, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si cu art. 21 din Legea nr.
128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
------------
*5) Un coordonator al unui CJAPP, recunoscut prin autoritatea sa
profesionala, altul decat cel din comisia de concurs.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 21
Informatiile false cuprinse in curriculumul vitae, falsul in declaratii,
falsul in inscrisuri oficiale si sub semnatura privata, observate de comisia de
concurs inaintea sau in timpul desfasurarii concursului, atrag eliminarea
candidatului din concurs si sesizarea organelor competente, iar cele dovedite
dupa finalizarea concursului conduc in plus si la invalidarea rezultatelor
concursului si la reprogramarea acestuia, daca sunt constatate cu privire la
castigatorul concursului.
Art. 22
(1) Sesizarile care vizeaza nerespectarea conditiilor de inscriere la
concurs, potrivit prevederilor art. 2, sau referitoare la valabilitatea
documentelor din dosarul de inscriere la concurs, potrivit art. 10, dovedite
inaintea sau in timpul concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs,
iar cele dovedite dupa finalizarea concursului conduc la invalidarea
rezultatelor concursului si la reprogramarea acestuia, daca sunt constatate in
legatura cu castigatorul concursului.
(2) Candidatul si persoanele responsabile, membre ale comisiei de
inscriere, care au incalcat prevederile prezentei metodologii, sunt sanctionate
potrivit legii.
Art. 23
Presedintii comisiilor, membrii acestora, precum si persoanele desemnate ca
observatori, inainte de desfasurarea concursului dau o declaratie pe propria
raspundere ca nu au in randul candidatilor sot, sotie, rude sau afini pana la
gradul al IV-lea inclusiv ori relatii conflictuale cu vreun candidat.
Art. 24
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1*)
la metodologie
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| MODEL DE CURRICULUM VITAE EUROPEAN | <numele
aplicantului> |
|_______________________________________|______________________________________|
| | Curriculum vitae
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Nota |
|
| Inlocuiti rubrica (numele aplicantului|
|
| cu propriul nume) | |
| * Nota | |
| Toate textele scrise cu aceste |
|
| caractere au rol informativ si nu apar| |
| in CV |
|
| * Nota | |
| Textul dintre () va fi inlocuit cu |
|
| informatiile cerute |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| INFORMATII PERSONALE |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Nume | (Nume, prenume)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Adresa | (numarul, strada, cod postal, oras,
|
| | tara)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Telefon | |
|_______________________________________|______________________________________|
| Fax |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| E-mail |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Nationalitate | |
|_______________________________________|______________________________________|
| Data nasterii | (ziua, luna, anul)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| EXPERIENTA PROFESIONALA |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Perioada (de la - pana la) | (Mentionati pe rand fiecare
|
| | experienta profesionala pertinenta,
|
| | incepand cu cea mai recenta dintre
|
| | acestea)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Numele si adresa angajatorului |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Tipul activitatii sau sectorul de | |
| activitate |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Functia sau postul ocupat | |
|_______________________________________|______________________________________|
| * Principalele activitati si |
|
| responsabilitati | |
|_______________________________________|______________________________________|
| EDUCATIE SI FORMARE |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Perioada (de la - pana la) | (Descrieti separat fiecare forma de
|
| | invatamant si program de formare
|
| | profesionala urmate, incepand cu cea
|
| | mai recenta)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Numele si tipul institutiei de |
|
| invatamant si al organizatiei |
|
| profesionale prin care s-a realizat |
|
| formarea profesionala |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Domeniul studiat/aptitudini |
|
| ocupationale |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Tipul calificarii/diploma obtinuta |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Nivelul de clasificare a formei de | |
| instruire/invatamant |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| APTITUDINI SI COMPETENTE PERSONALE |
|
| dobandite in cursul vietii si carierei|
|
| dar care nu sunt recunoscute neaparat |
|
| printr-un certificat sau o diploma |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Limba materna |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Limbi straine cunoscute | (Enumerati limbile cunoscute si
|
| * abilitatea de a citi | indicati nivelul: excelent, bine,
|
| * abilitatea de a scrie | satisfacator)
|
| * abilitatea de a vorbi |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente artistice | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| Muzica, desen, pictura, literatura | indicati contextul in care le-ati
|
| etc. | dobandit)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente sociale | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| Locuiti si munciti cu alte persoane, | indicati contextul in care le-ati
|
| intr-un mediu multicultural, ocupati o| dobandit)
|
| pozitie in care comunicarea este | |
| importanta sau desfasurati o |
|
| activitate in care munca de echipa |
|
| este esentiala, (de exemplu cultura, |
|
| sport etc.) |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| organizatorice | indicati in ce context le-ati
|
| De exemplu coordonati sau conduceti | dobandit)
|
| activitatea, altor persoane, proiecte |
|
| si gestionati bugete; la locul de |
|
| munca, in actiuni voluntare (de |
|
| exemplu in domenii culturale sau |
|
| sportive) sau la domiciliu. | |
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente tehnice | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| (utilizare calculator, anumite tipuri | indicati in ce context le-ati
|
| de echipamente, masini etc.) | dobandit)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Permis de conducere | |
|_______________________________________|______________________________________|
| Alte aptitudini si competente | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| Competente care nu au mai fost | indicati in ce context le-ati
|
| mentionate anterior | dobandit)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| INFORMATII SUPLIMENTARE | (Indicati alte informatii utile si
|
| | care nu au fost mentionate, de
|
| | exemplu persoane de contact,
|
| | referinte etc.)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| ANEXE | (Enumerati documentele atasate
|
| | CV-ului, daca este cazul).
|
|_______________________________________|______________________________________|
ANEXA 2*)
la metodologie
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
EVALUAREA CURRICULUMULUI VITAE
______________________________________________________________________________
|Nr. | CRITERII |Punctaj |Punctaj
|
|crt.| |maxim |maxim
|
| | |director|dir.
adj.|
|____|______________________________________________________|________|_________|
| 1. | EDUCATIE SI FORMARE | 3 | 3
|
|____|______________________________________________________|________|_________|
| | Studii*1) | 0,5 | 0,5
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | Studii superioare de lunga durata | 0,5 | 0,5
|
| | _____________________________________________________|________|_________|
| | Studii superioare de scurta durata | 0,25 | 0,25
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | Perfectionare | |
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | A) In specialitate | 1 | 1,5
|
| |______________________________________________________|________|_________|
| | Doctorat | 0,5 | 0,5
|
| |
_____________________________________________________|________|_________|
| | Cursuri postuniversitare/Masterat/A doua facultate, | |
|
| | studii postuniversitare de conversie profesionala in | |
|
| | cadrul Proiectului pt. Invatamantul Rural | 0,25 | 0,75
|
| |
_____________________________________________________|________|_________|
| | Gradul I | 0,25 | 0,25
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | B) in management educational si finantare | 1,5 | 1
|
| |______________________________________________________|________|_________|
| | Doctorat/Cursuri postuniversitare/Masterat/cursuri de| |
|
| | formare in management educational acreditate/avizate | |
|
| | de MEdC | 1,5 | 0,5
|
| |
_____________________________________________________|________|_________|
| | Stagii de management in strainatate avizate MEdC | 0,5 | 0,5
|
|____|______________________________________________________|________|_________|
| 2. | EXPERIENTA PROFESIONALA | 3,75 | 3,75
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | A) activitati si apartenenta profesionala: | 1,75 | 1,75
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | Membru in comisii de lucru ale inspectoratului | |
|
| | scolar/MEdC/comisii de dialog social | 0,25 | 0,25
|
| | Metodist/responsabil cerc pedagogic/consilier | |
|
| | educativ | |
|
| |
_____________________________________________________|________|_________|
| | Evaluarea rezultatelor ultimilor 3 ani*2) | 1,5 | 1,5
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | B) aptitudini si competente tehnice | 0,5 | 0,5
|
| |______________________________________________________|________|_________|
| | Cunostinte de operare pe calculator dovedite la | |
|
| | sustinerea interviului | 0,5 | 0,5
|
| |______________________________________________________|________|_________|
| | C) aptitudini si competente organizatorice | 1,5 | 1,5
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | Proiecte de integrare europeana/internationale | 1 | 1
|
| |
_____________________________________________________|________|_________|
| | Inspector/director/director adjunct*3) | |
|
| | Membru in consiliul de administratie/responsabil | |
|
| | comisie metodica/lider sindical | 0,5 | 0,5
|
|____|______________________________________________________|________|_________|
| 3. | ALTE APTITUDINI SI COMPETENTE PERSONALE | 1,25 | 1,25
|
|
|______________________________________________________|________|_________|
| | Lucrari publicate*4) (carti/studii/articole) de | |
|
| | pedagogice/de specialitate | 0,25 | 0,5
|
| |
_____________________________________________________|________|_________|
| | Lucrari publicate*4) (carti/studii/articole) de | |
|
| | management educational | 0,5 | 0,25
|
| | _____________________________________________________|________|_________|
| | Proiecte interinstitutionale/comunitare/alte proiecte| |
|
| | (la nivel local/judetean) | 0,5 | 0,5
|
|____|______________________________________________________|________|_________|
| | TOTAL | 8 | 8
|
|____|______________________________________________________|________|_________|
*1) Se puncteaza forma cea mai inalta de invatamant finalizata
*2) Punctajul se stabileste prin cumularea rezultatelor fiselor de evaluare
anuale, dupa cum urmeaza:
0.25 ..... pentru 86 - 94 puncte in fisa de evaluare
0.50 ..... pentru 95 - 100 puncte in fisa de evaluare
*3) In cazul in care contractul managerial a incetat inaintea expirarii
perioadei pentru care a fost incheiat, din motive imputabile persoanei,
experienta in activitatea de conducere, indrumare si control, nu se mai
puncteaza.
*4) Punctajul maxim se acorda numai pentru publicarea de carti
ANEXA 3*)
la metodologie
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
INSPECTORATUL SCOLAR AL _____________________
NUMELE CANDIDATULUI _________________________
POSTUL PE CARE CANDIDEAZA ___________________
BORDEROUL DE NOTARE Nr. subiect ............
______________________________________________________________________________
| PROBA |PUNCTAJ| NOTARE
|
| |Maxim
|___________________________________________________________|
| | | Comisia | Nume si |Punctaj | Punctaj
|
| | | | prenume |individual| proba
|
|__________|_______|__________________________|_________|__________|___________|
|CURRICULUM| 40 |Presedinte | | |
|
|VITAE | |__________________________|_________|__________|
|
| | |Membru 1 | | |
|
| | |__________________________|_________|__________| _________
|
| | |Membru 2 | | ||
||
| | |__________________________|_________|__________||
||
| | |Membru 3 | | ||
||
| |
|__________________________|_________|__________||_________||
| | |Membru 4 | | |
|
| |_______|__________________________|_________|__________|
|
| | 48 |Reprezentant culte/M.Ap.N.| | |
|
|__________|_______|__________________________|_________|__________|___________|
|INTERVIU | 100 |Presedinte | | |
|
| | |__________________________|_________|__________|
|
| | |Membru 1 | | |
|
| | |__________________________|_________|__________| _________
|
| | |Membru 2 | | ||
||
| | |__________________________|_________|__________||
||
| | |Membru 3 | | ||
||
| |
|__________________________|_________|__________||_________||
| | |Membru 4 | | |
|
| |_______|__________________________|_________|__________|
|
| | 120 |Reprezentant culte/M.Ap.N.| | |
|
|__________|_______|__________________________|_________|__________|___________|
___
_________ | | Promovat (>/= 90 puncte/
| | ________|\ |___| respectiv 100 puncte)
Punctajul total: | | | \ ___
| | |________ / | | Nepromovat
|_________| |/ |___|