HOTARARE Nr.
727 din 23 aprilie 2009
pentru modificarea si
completarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si
procurorilor, delegarea judecatorilor, numirea judecatorilor si procurorilor în
alte functii de conducere, precum si numirea judecatorilor în functia de
procuror si a procurorilor în functia de judecator, aprobat prin Hotararea
Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 313 din 12 mai 2009
In temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art.
23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 48 alin. (9), ale
art. 49 alin. (9) şi ale art. 57-61 din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul privind
transferul şi detaşarea judecătorilor şi procurorilor, delegarea judecătorilor,
numirea judecătorilor şi procurorilor în alte funcţii de conducere, precum şi
numirea judecătorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de
judecător, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 193/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 12 aprilie 2006, se modifică
după cum urmează:
1. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Lista posturilor vacante de la toate instanţele şi parchetele se actualizează şi se publică pe
pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii în prima zi
lucrătoare a fiecărei luni, în scopul informării judecătorilor şi procurorilor
care intenţionează să formuleze cereri de transfer.
(2) Cererile de transfer se depun la Consiliul
Superior al Magistraturii în termen de 5 zile de la data publicării listei
posturilor vacante.
(3) La expirarea termenului prevăzut la alin. (2),
Consiliul Superior al Magistraturii solicită punctul de vedere al curţilor de
apel şi parchetelor de pe lângă curţile de apel de la care, respectiv la care
se solicită transferul.
(4) Punctul de vedere se transmite în scris, după
consultarea instanţelor sau, după caz, a parchetelor interesate, în termen de
cel mult 5 zile de la data solicitării.
(5) Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul
aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte, în
termen de 8 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (4), un referat
în care prezintă datele relevante privind cariera de judecător sau procuror a
solicitantului, motivele pe care se întemeiază cererea, situaţia posturilor
ocupate şi a posturilor vacante la instanţa ori la parchetul de la care se
solicită transferul, precum şi la instanţa sau parchetul la care se solicită
transferul, numărul cererilor de transfer formulate anterior şi motivele
respingerii acestora. Referatul va cuprinde, obligatoriu, datele statistice din
anul precedent privind volumul de activitate şi încărcătura pe judecător ori
procuror la instanţele sau parchetele implicate în procedura de transfer,
raportate la media pe ţară.
(6) Toate cererile de transfer formulate pentru un anumit post vacant, depuse la Consiliul Superior al Magistraturii
în termenul prevăzut la alin. (2), se analizează şi se soluţionează până la sfârşitul
lunii în curs de secţia corespunzătoare a Consiliului Superior al
Magistraturii, în aceeaşi şedinţă, în baza criteriilor prevăzute la art. 3.
(7) Judecătorul sau procurorul poate participa la
şedinţa secţiei corespunzătoare, în vederea susţinerii cererii."
2. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - La soluţionarea cererilor de transfer ale
judecătorilor şi procurorilor la alte instanţe sau parchete vor fi avute în
vedere următoarele criterii:
- volumul de activitate al instanţei sau parchetului de
la care se solicită şi la care se solicită transferul, numărul posturilor
vacante la instanţele ori parchetele implicate şi dificultăţile de ocupare a
acestora;
- vechimea efectivă în funcţia de judecător sau
procuror;
- vechimea la instanţa sau parchetul de la care se
solicită transferul;
- vechimea în gradul aferent instanţei, respectiv
parchetului la care se solicită transferul;
- domiciliul solicitantului;
- locul de muncă al soţului sau soţiei;
- distanţa dintre domiciliul şi sediul instanţei sau
parchetului la care funcţionează judecătorul ori procurorul şi posibilităţile
reale de navetă, inclusiv timpul afectat acesteia;
- starea de sănătate şi situaţia familială."
3. Articolul 9 va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - Detaşarea judecătorului sau a procurorului
poate înceta anterior duratei pentru care a fost dispusă, prin hotărârea
secţiei corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii, la cererea
celui care a solicitat detaşarea ori a judecătorului sau procurorului
detaşat."
Art. II. - Prezenta hotărâre se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător
Virgil Viorel Andreieş