Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 75 din 14 decembrie 2006

pentru modificarea formularelor de raport anual prevazute in Normele privind procedurile de control al calitatii auditului financiar, aprobate prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 11/2001

ACT EMIS DE: CAMERA AUDITORILOR DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 52 din 23 ianuarie 2007



In temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 14 decembrie 2006, hotărăşte:

Art. I. - Prevederile referitoare la Raportul anual al membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România din Normele privind procedurile de control al calităţii auditului financiar, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 11/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 3 iulie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

„Auditorii financiari, persoane fizice active şi persoane juridice,  membri ai  Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), au obligaţia de a întocmi şi de a transmite către CAFR un raport anual. Raportul anual se referă la perioada 1 ianuarie - 31 decembrie a anului aferent raportării şi trebuie depus până la data de 31 martie a anului următor.

Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate,   vor   transmite   CAFR   un   raport   anual,   prin completarea formularului prevăzut în anexa A1 „Declaraţie cu privire la activitatea desfăşurată - persoane fizice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Angajaţii, administratorii, asociaţii sau acţionarii unor firme de audit, membre ale CAFR, care desfăşoară activităţile sus­menţionate doar în una dintre aceste calităţi vor transmite CAFR acelaşi formular completat.

Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A2 „Declaraţie cu privire la activitatea desfăşurată - persoane juridice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A3 „Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane fizice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A4 „Raport anual privind activitatea desfăşurată - persoane juridice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Nedepunerea raportului anual la termenul stabilit constituie caz de abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit legislaţiei în vigoare."

Art. II. - Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007, respectiv cu anul de raportare 2006. Incepând cu această dată, Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 31/2004 pentru modificarea Normelor privind procedurile de control al calităţii auditului financiar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 966 din 21 octombrie 2004, se abrogă.

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Ion Mihăilescu

ANEXA A1

- Se completează numai de către persoane fizice fără activitate -

DECLARAŢIE

cu privire la activitatea desfăşurată

- persoane fizice -

Subsemnatul/Subsemnata, ..................................................................., domiciliat/domiciliată în ........................................................................., str..................................................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ....................................., telefon fix ............................................, mobil ............................., fax ......................................., e-mail ........................................................................., angajat/angajată la...................................., în funcţia de .........................................................................., având calitatea de membru activ al CAFR, posesor/posesoare al/a carnetului de auditor financiar nr...................................................., declar pe propria răspundere că NU am desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu am obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ......

Menţionez că:

|_| sunt membru si al următoarelor organisme profesionale de profil din tară si/sau din străinătate ...................;

|_| NU sunt membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau din străinătate.

Data ................................                                          Semnătura .........................

                                                                                                               L.S.

ANEXA A2

- Se completează numai de către persoane juridice fără activitate -

DECLARAŢIE

cu privire la activitatea desfăşurată

- persoane juridice -

Societatea Comercială ............................................................................................, membră CAFR cu autorizaţia nr............................................, cu sediul în................................................., str................................................ nr. ..., bl.  ..., sc.  ..., et.  ... ap. ..., judeţul/sectorul ...................................., telefon fix ..................................., mobil .................................., fax ............................., e-mail ....................................................................., reprezentată prin .................................., declar că societatea mai sus menţionată NU a desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu a obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ......

Menţionez că societatea:

|_| este membră si a următoarelor organisme profesionale de profil din tară si/sau din străinătate ........................;

|_| NU este membră a altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau din străinătate.

Data .........................................                  

Semnătura reprezentantului legal

.....................................................

L.S

ANEXA A3)

RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ PERSOANE FIZICE

Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului.......................de către auditorul financiar, persoană fizică.......................................

Nr. carnet.......

Camera   Auditorilor   Financiari   din   România   (CAFR)   solicită   raportul   anual   în   vederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi.

CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE

Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe din următoarele puncte, vă rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă.

ÎNREGISTRARE

1.  Confirm că îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea independentă a profesiei, ca auditor financiar activ. Confirm că sunt în concordanţă cu reglementările legale în vigoare.

2.  Confirm că am stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca eu, angajaţii, colaboratorii şi/sau subcontractanţii să putem desfăşura, într-un mod competent, activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar.

3.Confirm că am notificat Camerei, în mod prompt, toate modificările de circumstanţe apărute. 4. Imi iau angajamentul că activitatea mea, a angajaţilor, colaboratorilor şi subcontractorilor, se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

SEMNĂTURI

Subsemnatul, certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele, confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţie adevărată şi corectă privind circumstanţele în care îmi desfăşor activitatea.

Semnătura auditorului financiar.............................            

L.S.

Data completării.............................

Informaţii generale privind completarea formularului

Vă rugăm ca la completare să adăugaţi orice explicaţii sau note direct pe acest formular. Dacă spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şi menţionaţi pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. In anumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care să conţină informaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite către CAFR într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea dată, ataşaţi copia acelei declaraţii Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NU sau NICI UNA, încercuiţi opţiunea adecvată.

*) Anexa A3 este reprodusă în facsimil.

A. DATE DE IDENTIFICARE

Secţiunea „A" conţine date relativ constante. Aceasta se va completa în anul 2007 pentru perioada de raportare aferentă anului 2006, iar începând cu anul 2008 se vor completa doar acele rubrici pentru care au apărut modificări în perioada de raportare. Membrii CAFR sunt obligaţi să notifice acesteia, în termenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR, orice modificări intervenite.

A.l. Identificarea persoanei fizice

Numele şi prenumele auditorului financiar:

Adresa:

Telefon fix şi mobil:

Fax:

Cod numeric personal/Cod Fiscal:

E-mail:

Numărul certificatului de auditor financiar:

Societatea / Instituţia unde se desfăşoară activitatea de bază:

Funcţia:

A.2. Auditorii financiari care desfăşoară activitate în numele si în contul Dvs. (angajaţi - cu excepţia subcontractorilor şi colaboratorilor care se vor declara la punctul B. 1.)

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Nr. carnet

1.

2.

B.  COLABORARE CU AUDITORI FINANCIARI, DIVERŞI EXPERŢI

Aţi colaborat în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice sau diverşi experţi?

DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C.

Dacă DA, se va menţiona:

B.l. Activitate cu utilizare de subcontractanţi sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt.

Nume/Denumire subcontractant/colaborator

Nr. carnet / autorizaţie

Onorariu acordat

conform contractului

(lei)

1.

2.

B.2. Activitate în calitate de subcontractant sau colaborator - auditori financiari

Nr. crt.

Nume/ Denumire contractor principal

Nr. carnet / autorizaţie

Onorariu obţinut

conform contractului

(lei)

1.

2.

B.3. Contracte comune - auditori financiari

Nr. crt.

Nume/Denumire partener

Nr. carnet / autorizaţie

Onorariu repartizat (lei)

1.

2.

B.4. Colaborare cu experţi

Nr. crt.

Nume /Denumirea expertului

Calitatea

Organism profesional al cărui membru este

(după caz)

1.

2.

C. CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE

Informaţii generale privind completarea secţiunii

Secţiunea „C" trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. In cadrul acesteia, trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă auditaţi întregul grup. Vă rugăm menţionaţi în secţiunea C.1. numărul de clienţi cu care a fost încheiat contract de prestări servicii, chiar dacă nu aţi emis facturi în anul de raportare.

C.1. Număr de clienţi

Situaţia clienţilor la data de 31.12............(ANUL)

Nr. clienţi de audit financiar

Nr. clienţi de audit intern

Nr. clienţi alte activităţi desfăşurate în calitate de auditor financiar

C.P.*

S.*

C.P.

S.

C.P.

S.

(i) Bănci

Din care cotate

(ii) Cooperative de credit

(iii) Instituţii Financiare Nebancare

(iv) Societăţi de asigurări

Din care cotate

(v) Instituţii reglementate şi supravegheate de C.N.V.M.

(vi) Alte societăţi

TOTAL GENERAL

*  C.P.  înseamnă clienţi unde  sunteţi  contractant principal.  

S.  înseamnă clienţi unde sunteţi  subcontractant sau colaborator.

C.2. Venitul din onorarii

Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea activităţii de audit financiar, audit intern, precum şi din alte activităţi desfăşurate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în secţiunea B.1.

Venituri obţinute din:                                                                      

                                                                                                                           (lei)

A.-   activităţi   de   audit   financiar   (inclusiv   servicii   conexe   conform Standardelor Internaţionale de Control al Calităţii, Audit, Asigurare şi Servicii Conexe 2400, 4400, 4410)

B.- activităţi de audit intern

C- alte activităţi desfăşurate prin exercitarea calităţii de auditor financiar (consultanţă, cursuri de specialitate etc.)

Total venituri obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar

(A+B+C)2

D. CRITERII DE AUTOEVALUARE A INDEPENDENŢEI, COMPETENŢEI ŞI A CALITĂŢII ACTIVITĂŢII

D.l. Independentă

(a)   Aţi stabilit şi aplicat proceduri privind asigurarea respectării de către dvs., angajaţii, subcontractanţii şi colaboratorii dvs. a principiilor de confidenţialitate şi independenţă, aşa cum sunt menţionate în Codul privind conduita etică şi profesională?

(b)   Deţineţi dvs. sau persoanele implicate în activităţile dvs.  o influenţă notabilă asupra unei alte societăţi sau altă societate deţine o influenţă notabilă asupra dvs. sau asupra persoanelor implicate în activităţile dvs.? Dacă „DA", care este obiectul principal de activitate al acestei societăţi?

(c)   Este ameninţată independenţa dvs. de unul sau mai mulţi dintre următorii factori:

(i)   dependenţă financiară faţă de un client?

(ii) relaţii personale sau familiale?

(iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un client?

(iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client?

(v)  interese de afaceri comune cu clienţii?

(d)   Aţi stabilit şi urmat proceduri pentru:

(i)   a împiedica orice persoană,  să aibă o influenţă ce ar putea să afecteze independenţa sau integritatea în cadrul activităţilor desfăşurate?

(ii) a asigura faptul că independenţa sau capacitatea de a efectua activitate în mod corespunzător sunt luate în considerare şi înregistrate înaintea încheierii contractului?

Dacă se răspunde cu „NU" la punctul a), cu „DA" la punctul b), cu „DA" la una din întrebările de la punctul c) sau cu „NU" la una din întrebările de la punctul d), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie care să clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte măsuri de protecţie adoptate de dvs.

DA/NU

DA/NU

DA/NU DA/NU DA/NU DA/NU DA/NU

DA/NU

DA/NU

D.2. Reputaţie morală si profesională

(a)  Aţi stabilit şi urmat proceduri pentru a vă asigura că, dvs. ca auditor financiar, precum şi persoanele implicate în activităţile dvs. aveţi o reputaţie profesională şi morală adecvată?

(b)   Există aspecte în ceea ce vă priveşte pe dvs. sau persoanele implicate în activităţile dvs., care să ridice semne de întrebare asupra bunei reputaţii profesionale şi morale?

(c)  Dacă „DA", a luat CAFR cunoştinţă de aspectele respective?

Dacă se răspunde cu „NU" la punctul a), cu „DA" la punctul b) sau cu „NU" la punctul c), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie explicativă.

DA/NU

DA/NU

DA/NU

D.3. Asigurare profesională si reclamaţii

(a) Aţi fost asigurat profesional pentru riscul din audit financiar, audit intern şi/sau riscul din alte

activităţi exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de raportare, conform cerinţelor CAFR?

(b)Privind activitatea desfăşurată, aţi primit reclamaţii care nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână nerezolvate de la ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este primul raport anual)? (Răspundeţi cu „NICI UNA", dacă nu s-au primit reclamaţii).

Dacă răspundeţi cu „NU" la punctul a) sau cu „DA" la punctul b), vă rugăm să oferiţi informaţii suplimentare.

DA/NU

DA/NU/ NICI UNA

1Conform Hotărârilor CAFR;

2Reprezintă baza de calcul a cotizaţiei variabile aferente anului pentru care se întocmeşte raportul anual.

D.4. Competentă în audit

(a)   Aplicaţi procedurile minimale de audit?

(b)  Utilizaţi o listă de verificare a prezentării conturilor actualizată?

(c)   Utilizaţi o documentaţie adecvată acolo unde angajamentul presupune utilizarea unor experţi? (Răspundeţi cu „NICI UNA" dacă nu aţi avut nici un client care să necesite utilizarea acestora.)

(d) 

(i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi efectuat orele de pregătire profesională continuă structurate şi nestructurate, conform normelor emise de CAFR? Dacă răspundeţi cu „DA", vă rugăm să specificaţi perioada şi organizatorul..................................................................................

(ii) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele specializate? (Răspundeţi cu „NICI UNA", dacă nu aveţi clienţi de acest tip.)

(iii) Păstraţi evidenţe privind procesul de pregătire profesională continuă? Dacă răspundeţi cu „NU" la oricare din întrebările de mai sus, vă rugăm să ataşaţi o declaraţie oferind detalii  despre  cum  este menţinută şi ţinută evidenţa  competenţei individuale. Dacă răspundeţi cu DA la punctul c), vă rugăm să vă asiguraţi că aţi completat secţiunea B4.

DA/NU DA/NU DA/NU/ NICI UNA

DA/NU

DA/NU/ NICI UNA DA/NU

E. ALTE INFORMAŢII

(a)  Sunteţi membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate? (Dacă se răspunde cu „DA", vă rugăm să menţionaţi aceste organisme............................. ......................................................................................................................................)

(b) Aţi intrat în posesia tuturor numerelor revistei CAFR „Audit financiar"? (Dacă „NU", vă rugăm să menţionaţi numerele revistei pe care nu le deţineţi..........................................)

(c)   Avansul la cotizaţia variabilă aferentă prezentului raport anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al anului de raportare) a fost achitată cu (tip document) ..............., (număr document)........................., (dată document)........................

(d)   Cotizaţia   fixă  pentru   dvs.,   aferentă   anului  următor  celui   de   raportare   a   fost   achitată   cu (tip document)............................................, (număr document)................, (dată document)........................

(e)   Diferenţa   de   cotizaţie   variabilă   aferentă   prezentului   raport   anual   a   fost   achitată   cu (tip document)....................................., (număr document)..............., (dată document).......................

DA/NU

DA/NU

PROCEDURA DE VERIFICARE:

Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeti toate secţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturile şi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare.

Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile.

Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină au fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e).

Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).

Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute, acolo unde este cazul.

Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia.

Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi Camerei toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declaraţii cerute.

Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi următoarele documente:

a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată a primei/primelor de asigurare;

b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în care v-au fost eliberate;

c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în care v-au fost eliberate.

VA MULŢUMIM CA AŢI COMPLETAT ACEST FORMULAR.

ANEXA A4*)

RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ PERSOANE JURIDICE

Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului..........de către auditorul financiar, persoană juridică...............................

Nr. autorizaţie.......

Camera  Auditorilor   Financiari   din   România   (CAFR)   solicită   raportul  anual   în   vederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi.

CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE

Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe din următoarele puncte, vă rugăm să tăiaţi şi să

includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă.

ÎNREGISTRARE

1. Confirm că structura acţionariatului şi controlul firmei sunt în concordanţă cu reglementările legale în vigoare.

2. Confirm ca firma a stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca auditorii financiari-asociaţi, angajaţi, colaboratori şi/sau subcontractanţi care desfăşoară activităţi de audit financiar, audit intern şi alte activităţi în calitate de auditor financiar, să fie şi să continue să fie competenţi pentru a desfăşura activităţile mai sus menţionate pentru care sunt responsabili.

3.Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările de circumstanţe apărute. 4. Imi iau angajamentul că activitatea firmei se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

SEMNĂTURI

Subsemnatul, certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele, confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţie adevărată şi corectă privind circumstanţele în care firma îşi desfăşoară activitatea.

Numele reprezentantului firmei de audit..............................            

L.S.

Semnătura reprezentantului firmei de audit............................

Data completării.............................

Informaţii generale privind completarea formularului

Vă rugăm ca la completare să adăugaţi orice explicaţii sau note direct pe acest formular. Dacă spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şi menţionaţi pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. In anumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care să conţină informaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite CAFR într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea dată, ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NU sau NICI UNA, încercuiţi opţiunea adecvată.

*) Anexa A4 este reprodusă în facsimil.

A. DATE DE IDENTIFICARE

Informaţii generale privind completarea secţiunii

Secţiunea „A" conţine date relativ constante. Aceasta se va completa în anul 2007 pentru perioada de raportare aferentă anului 2006, iar începând cu anul 2008 se vor completa doar acele rubrici pentru care au apărut modificări în perioada de raportare. Membrii CAFR sunt obligaţi să notifice acesteia, în termenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR, orice modificări intervenite.

A. 1. Sediu social şi puncte de lucru

A.1.l. Identificarea firmei de audit/ SEDIU SOCIAL

Denumirea firmei de audit:

Cod unic de înregistrare:

Adresa sediului social:

Telefon fix şi mobil:

Fax:

E-mail:

Numărul autorizaţiei:

Persoana de contact:

A.1.2. Identificarea firmei de audit / PUNCT DE LUCRU*

Adresa punctului de lucru:

Telefon fix şi mobil:

Fax:

E-mail:

* în cazul în care există mai multe puncte de lucru, ataşaţi pagini suplimentare şi scrieţi pe formular că aţi făcut acest lucru.

A.2. Asociaţi/acţionari şi administratori ai firmei de audit

A.2.1. Asociaţi/acţionari ai firmei

Nr. crt.

Nume şi prenume / Denumire firmă

Adresă de birou / Sediu social

Telefon

Nr. carnet /

autorizaţie

(dacă este cazul)

Părţi sociale/

acţiuni deţinute (%)

1.

2.

3.

A.2.2. Administratori ai firmei

Nr. crt.

Nume şi prenume / Denumire firmă

Adresă de birou / Sediu social

Telefon

Nr. carnet /

autorizaţie

(dacă este cazul)

Puteri deţinute

conform

actului

constitutiv

1.

2.

3.

A.3. AUDITORI FINANCIARI care desfăşoară activitate în numele si în contul firmei de audit (asociaţi, administratori şi angajaţi - cu excepţia ubcontractorilor şi colaboratorilor care se vor declara la punctul B. 1.)

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Nr. carnet

1.

2.

3.

A.4. Asocieri şi firme de audit cu conducere comună

A.4.1. O asociere naţională este orice asociaţie sau federaţie de firme ce acţionează pe teritoriul României. O asociere internaţională este orice asociaţie sau federaţie internaţională de firme în afara graniţelor naţionale.

Face parte firma de audit dintr-o asociere naţională sau internaţională?

DA/ NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea A.4.2

Dacă DA. se va menţiona:

Nr. crt.

Nume asociere

Detalii privind asocierea

A.4.2. Firmele cu conducere comună reprezintă două sau mai multe firme de audit la care unul sau mai mulţi asociaţi/acţionari sau administratori sunt comuni.

Asociaţii/acţionarii  sau   administratorii  firmei  de  audit sunt şi asociaţi/acţionari   sau dministratori la alte firme de audit?

DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea B.

Dacă DA, se va menţiona:

Nr. crt.

Nume auditor financiar asociat/acţionat/ administrator

Firmă conectată

Nr. autorizaţie

Calitatea în cadrul firmei conectate

B.  COLABORARE CU AUDITORI FINANCIARI, DIVERŞI EXPERŢI

A colaborat firma în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice, sau diverşi experţi?

DA/NU

Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C.

Dacă DA, se va menţiona:

B.l. Activitate cu utilizare de sub contractanţi şi/ sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt.

Nume/Denumire subcontractant/colaborator

Nr. carnet / autorizaţie

Onorariu acordat

conform contractului

(lei)

1.

2.

B.2. Activitate în calitate de sub contractant şi/sau colaboratori - auditori financiari

Nr. crt.

Nume/Denumire contractor principal

Nr. carnet / autorizaţie

Onorariu obţinut

conform contractului

(lei)

1.

2.

B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari

Nr. crt.

Nume/Denumire partener

Nr. carnet / autorizaţie

Onorariu repartizat (lei)

1.

2.

B.4. Colaborare cu diverşi experţi

Nr. crt.

Nume /Denumire expert

Calitatea

Organism profesional al cărui membru este (după caz)

1.

2.

C. CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE

Informaţii generale privind completarea secţiunii

Secţiunea „C" trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. In cadrul acesteia, trebuie să se declare doar societătile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societătile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă firma auditează întregul grup. Vă rugăm menţionaţi în secţiunea C.l. numărul de clienţi cu care a fost încheiat contract de prestări servicii, chiar dacă nu aţi emis facturi în anul de raportare.

C.1. Număr de clienţi

Situaţia clienţilor la data de 31.12............(ANUL)

Nr. clienţi de audit financiar

Nr. clienţi de audit intern

Nr. clienţi alte activităţi

desfăşurate în calitate de

auditor financiar

C.P.*

S.*

C.P.

S.

C.P.

S

(i) Bănci

Din care cotate

(ii) Cooperative de credit

(iii) Instituţii Financiare Nebancare

(iv) Societăţi de asigurări

Din care cotate

(v) Instituţii reglementate şi supravegheate de C.N.V.M.

(vi) Alte societăţi

TOTAL GENERAL

* CP. înseamnă clienţi unde firma de audit este contractant principal. S. înseamnă clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator.

C.2. Venitul din onorarii

Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea activităţii de audit financiar, audit intern, precum şi din alte activităţi desfăşurate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în secţiunea B.1.

Total venituri obţinute din:                                                                       

                                                                                                                            (lei)

A.-   activităţi   de   audit   financiar   (inclusiv   servicii   conexe   conform Standardelor Internaţionale de Control al Calităţii, Audit, Asigurare şi Servicii Conexe 2400, 4400, 4410)

B.- activităţi de audit intern

C- alte activităţi desfăşurate prin exercitarea calităţii de auditor financiar (consultanţă, cursuri de specialitate etc.)

Total venituri obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar

(A+B+C)2

D. CRITERII DE AUTOEVALUARE A INDEPENDENŢEI, COMPETENŢEI ŞI A CALITĂŢII ACTIVITĂŢII

D.l. Independenţă

(a)   A stabilit şi aplicat firma dvs. proceduri privind asigurarea respectării de către auditorii financiari-asociaţi, toţi angajaţii, subcontractanţii şi colaboratorii a principiilor de confidenţialitate şi independenţă, aşa cum sunt menţionate în Codul privind conduita etică şi profesională?

(b)   Deţine firma dvs. sau persoanele implicate în activităţile de audit, inclusiv dvs. o influenţă notabilă asupra unei alte firme sau altă firmă deţine o influenţă notabilă asupra dvs., a firmei dvs. sau asupra persoanelor implicate în activităţile desfăşurate? Dacă „DA", care este obiectul principal de activitate al acestei firme?

(c)   Este ameninţată independenţa firmei dvs. de unul sau mai mulţi dintre următorii factori:

(i)   dependenţă financiară faţă de un client?

(ii) relaţii personale sau familiale?

(iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un client?

(iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client?

(v)  interese de afaceri comune cu clienţii?

(d)   A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru:

(i)   a împiedica orice persoană,  să aibă o influenţă ce ar putea să afecteze independenţa sau integritatea în cadrul activităţilor desfăşurate?

(ii) a asigura faptul că independenţa sau capacitatea de a efectua activitate în mod corespunzător sunt luate în considerare şi înregistrate înaintea încheierii contractului?

Dacă se răspunde cu „NU" la punctul a), cu „DA" la punctul b), cu „DA" la una din întrebările de la punctul c) sau cu „NU" la una din întrebările de la punctul d), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie care să clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte măsuri de protecţie adoptate de firmă.

DA/NU

DA/NU

DA/NU

DA/NU DA/NU DA/NU DA/NU

DA/NU

DA/NU

D.2. Reputaţie morală şi profesională

(a)  A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru a se asigura că dvs. ca auditor financiar-asociat, precum şi persoanele implicate în activităţile firmei dvs. au o reputaţie profesională şi morală adecvată?

(b)   Există aspecte în ceea ce vă priveşte pe dvs., toţi angajaţii, subcontractanţii sau colaboratorii, care să ridice semne de întrebare asupra bunei reputaţii profesionale şi morale a firmei dvs.?

(c)  Dacă „DA", a luat CAFR cunoştinţă de aspectele respective?

Dacă se răspunde cu „NU" pentru punctul a), cu „DA" la punctul b) sau cu „NU" la punctul c), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie explicativă.

DA/NU

DA/NU

DA/NU

D.3. Asigurare profesională si reclamaţii

(a) A fost firma dvs. asigurată profesional pentru riscul de audit financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activităţi exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de raportare, conform cerinţelor CAFR?

(b)Privind activitatea desfăşurată, a primit firma reclamaţii care nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână nerezolvate de la ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este primul raport anual)? (Răspundeţi cu „NICI UNA", dacă nu s-au primit reclamaţii).

Dacă răspundeţi cu „NU" la punctul a) sau cu „DA" la punctul b), vă rugăm să oferiţi informaţii

suplimentare.

DA/NU

DA/NU/ NICI UNA

1 Conform Hotărârilor CAFR;

 2 Reprezintă baza de calcul a cotizaţiei variabile aferente anului pentru care se întocmeşte raportul anual.

D.4. Competenţă în audit

(a)   Aplică firma procedurile minimale de audit?

(b)  Este utilizată o listă de verificare a prezentării conturilor actualizată?

(c)   Se utilizează o documentaţie adecvată acolo unde angajamentul presupune utilizarea unor experţi? (Răspundeţi cu „NICI UNA" dacă nu aţi avut nici un client care să necesite utilizarea acestora.)

(d) 

(i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi efectuat orele de pregătire profesională continuă structurate şi nestructurate, conform normelor emise de CAFR? Dacă răspundeţi cu „DA", vă rugăm să specificaţi perioada şi organizatorul................................................

(ii) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele specializate? (Răspundeţi cu „NICI UNA", dacă nu aveţi clienţi de acest tip.)

(iii) Păstrează firma evidenţe privind procesul de pregătire profesională continuă? Dacă răspundeţi cu „NU" la oricare din punctele de mai sus, vă rugăm să ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este menţinută şi ţinută evidenţa competenţei individuale. Dacă răspundeţi cu „DA" la punctul c), vă rugăm să vă asiguraţi că aţi completat secţiunea B.4.

DA/NU DA/NU DA/NU/ NICI UNA DA/NU

DA/NU/ NICI UNA

DA/NU

E. ALTE INFORMAŢII

(a)  Este firma dvs. membră a altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate? (Dacă se răspunde cu „DA", vă rugăm să menţionaţi aceste organisme.......................................................................................................................)

(b)   Avansul la cotizaţia variabilă aferentă prezentului raport anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al anului de raportare) a fost achitată cu (tip document) ........., (număr document)........................., (dată document)...................

(c)    Cotizaţia fixă pentru firma de audit, aferentă anului următor celui de raportare a fost achitată cu (tip document)........, (număr document)................, (dată document).................

(d)   Diferenţa de cotizaţie variabilă aferentă prezentului  raport anual a fost achitată cu (tip document)........., (număr document)..............., (dată document)............

DA/NU

PROCEDURA DE VERIFICARE:

Inainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revederi toate secţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturile şi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare.

Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile.

Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină au fost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e).

Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).

Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute, acolo unde este cazul.

Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia.

Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi către CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declaraţii cerute.

Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi următoarele documente:

a) o   copie   a   contractului   de   asigurare   pentru   risc   profesional   aferent   perioadei   de   raportare,   inclusiv   a documentului/documentelor de plată a primei/primelor de asigurare;

b)copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în care v-au fost eliberate;

c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţi auditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privind cele 20 ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în care v-au fost eliberate.

VA MULŢUMIM CA AŢI COMPLETAT ACEST FORMULAR.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 75/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 75 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu