Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) lit. f) şi ale art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 34/2017 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene,în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 312 alin. (2) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie Consiliul interministerial privind negocierile pentru Cadrul Financiar Multianual al Uniunii Europene post 2020 şi pentru următoarele cadre financiare multianuale, denumit în continuare Consiliul, organism consultativ fără personalitate juridică.(2) Consiliul este condus de prim-ministrul României şi are componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(3) Membrii Consiliului pot fi reprezentaţi la şedinţele acestuia de o persoană desemnată cu funcţie de secretar de stat, funcţie cu rang de secretar de stat sau altă funcţie de conducere din cadrul instituţiei pe care o reprezintă.(4) La lucrările Consiliului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, ai comisiilor de specialitate ale Parlamentului României, ai Băncii Naţionale a României şi ai mediului academic şi, în funcţie de tematică, reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice sau experţi. Articolul 2Consiliul are ca obiectiv elaborarea mandatului general privind poziţia României în contextul negocierilor privind Cadrul Financiar Multianual post 2020 şi pentru următoarele cadre financiare multianuale, denumit în continuare CFM. Mandatul general cuprinde elemente de poziţionare a României în cadrul negocierilor CFM atât pentru componenta de venituri, cât şi pentru cea de cheltuieli, respectiv alocări ale bugetului european. Articolul 3Principiile generale care stau la baza activităţii Consiliului sunt următoarele: a)formularea unei poziţii unice, coerente şi fundamentate, care să ofere flexibilitate delegaţiilor României în cadrul negocierilor la nivel european şi în dialogul cu alte state membre; b)asigurarea consultării transparente cu partenerii sociali cu privire la diversele paliere de negociere subsumate şi/sau incidente problematicii CFM, pentru a asigura o reflectare unitară, coerentă şi comprehensivă a tuturor aspectelor sectoriale incidente în documentul de poziţionare a României; c)comunicarea operativă şi eficientă în cadrul Consiliului ori de câte ori este necesară exprimarea rapidă a unei poziţii pe tema CFM, în primul rând telefonic, prin e-mail sau fax. Articolul 4(1) Consiliul are, în principal, următoarele atribuţii:a)analizarea propunerilor formulate în plan naţional şi european în contextul negocierilor privind CFM şi evaluarea impactului economic, financiar, social şi de mediu al acestora asupra României; b)stabilirea priorităţilor României şi formularea poziţiei naţionale în contextul evoluţiilor la nivel european privind negocierile pentru CFM, pe baza analizei efectuate; c)actualizarea constantă a priorităţilor României şi a poziţiei naţionale în contextul evoluţiilor la nivel european privind negocierile pentru CFM; d)organizarea de consultări cu partenerii sociali, mediul academic şi cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru a lua în considerare interesele tuturor părţilor în formularea poziţiei naţionale a României în contextul negocierilor privind CFM; e)stabilirea strategiei de promovare a poziţiei naţionale la nivel european în dialogul cu instituţiile europene şi cu celelalte state membre; f)alte acţiuni şi iniţiative care să asigure îndeplinirea în cele mai bune condiţii a obiectivului prevăzut la art. 2. (2) Consiliul urmăreşte definirea strategiei de gestionare a acestui dosar din perspectiva rolului României de preşedinţie rotativă a Consiliului UE pentru primul semestru al anului 2019. Articolul 5Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene şi structurile din subordine, sprijină activitatea Consiliului prin corelarea fundamentărilor şi soluţiilor tehnice ale Consiliului cu direcţiile de politică externă şi de politică generală europeană şi naţională. Articolul 6Consiliul îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, pe care îl aprobă în prima şedinţă de lucru, prin decizie a Consiliului. Articolul 7(1) În subordinea Consiliului funcţionează Grupul de lucru tehnic, ca organism permanent de lucru al Consiliului, denumit în continuare Grup de lucru.(2) Grupul de lucru este format din reprezentanţii ministerelor şi ai organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale prevăzute în anexă, la nivel de director general/director şi expert, şi este coordonat, la nivel tehnic, de reprezentantul, la nivel decizional, al Ministerului Finanţelor Publice şi la nivel politic de ministrul delegat pentru afaceri europene.(3) În formularea mandatelor de poziţie şi soluţiilor tehnice, Grupul de lucru consultă experţii din cadrul Reprezentanţei permanente a României la UE.(4) În funcţie de necesitatea colaborării cu alte autorităţi sau instituţii publice şi cu mediul academic pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2), coordonatorul Grupului de lucru solicită, cu consultarea ministrului delegat pentru afaceri europene, participarea acestora, în calitate de invitaţi, la activităţile Grupului de lucru.(5) În funcţie de tematică, în cazul în care contribuţia unei autorităţi sau instituţii publice, alta decât cea prevăzută în anexă, este relevantă şi necesară, coordonatorul la nivel tehnic al Grupului de lucru poate solicita respectivei autorităţi sau instituţii publice, cu consultarea ministrului delegat pentru afaceri europene, desemnarea unui reprezentant în cadrul Grupului de lucru.(6) Secretariatul Grupului de lucru este asigurat de Ministerul Finanţelor Publice, iar fondurile necesare funcţionării acestuia, precum şi personalul aferent se asigură de către această structură.(7) Structura, atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Grupului de lucru şi ale secretariatului acestuia se stabilesc prin regulament propriu, care este aprobat de Consiliu. Articolul 8 Hotărârea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 28 iulie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, după litera n) se introduce o nouă literă, litera o) , cu următorul cuprins: o)Consiliul interministerial privind negocierile pentru Cadrul Financiar Multianual al Uniunii Europene post 2020 şi pentru următoarele cadre financiare multianuale. 2. La anexa nr. 1 „Consilii interministeriale permanente. Componenţă şi conducere", după punctul XIV se introduce un nou punct, punctul XV , cu următorul cuprins:
CONSILIUL PERMANENT |
COMPONENŢĂ |
CONDUCERE |
„XV. Consiliul interministerial privind negocierile pentru Cadrul Financiar Multianual al Uniunii Europene post 2020 şi pentru următoarele cadre financiare multianuale |
1. Prim-ministrul 2. Viceprim-ministrul fără portofoliu 3. Viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene 4. Viceprim-ministrul, ministrul mediului 5. Secretarul general al Guvernului 6. Ministrul afacerilor externe 7. Ministrul delegat pentru afaceri europene 8. Ministrul finanţelor publice 9. Ministrul delegat pentru fonduri europene 10. Ministrul economiei 11. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale 12. Ministrul turismului 13. Ministrul transporturilor 14. Ministrul educaţiei naţionale 15. Ministrul afacerilor interne 16. Ministrul apărării naţionale 17. Ministrul muncii şi justiţiei sociale 18. Ministrul culturii şi identităţii naţionale 19. Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale 20. Ministrul justiţiei 21. Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat 22. Ministrul sănătăţii 23. Ministrul energiei 24. Ministrul cercetării şi inovării 25. Ministrul tineretului şi sportului 26. Ministrul apelor şi pădurilor 27. Preşedintele Comisiei Naţionale de Prognoză 28. Preşedintele Institutului Naţional de Statistică |
Prim-ministrul" |
PRIM-MINISTRUMIHAI TUDOSEContrasemnează:Viceprim-ministru,Ion-Marcel CiolacuSecretarul general al Guvernului,Mihai Busuiocp. Ministrul afacerilor externe,Alexandru Victor Micula,secretar de statp. Ministrul delegat pentru afaceri europene,Cristian-Gabriel Winzer,secretar de statp. Ministrul finanţelor publice,Daniela Pescaru,secretar de statp. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,Sirma Caraman,secretar de statViceprim-ministru, ministrul mediului,Graţiela Leocadia GavrilescuMinistrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,Ilan LauferMinistrul delegat pentru fonduri europene,Rovana PlumbMinistrul economiei,Gheorghe ŞimonMinistrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Petre DaeaMinistrul transporturilor,Alexandru-Răzvan CucMinistrul afacerilor interne,Carmen Daniela Dan Ministrul energiei, Toma-Florin Petcu Ministrul apelor şi pădurilor,Adriana-Doina Pană p. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,Marius Adrian Rîndunică,secretar de statp. Ministrul culturii şi identităţii naţionale,Alexandru Pugna,secretar de statp. Ministrul educaţiei naţionale,Petru Andea,secretar de statMinistrul cercetării şi inovării,Puiu-Lucian Georgescu Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Lucian ŞovaMinistrul tineretului şi sportului,Marius-Alexandru Dunca Ministrul sănătăţii, Florian-Dorel Bodog Ministrul apărării naţionale,Mihai-Viorel Fifor Ministrul turismului,Mircea-Titus DobreANEXĂCOMPONENŢA Consiliului interministerial privind negocierile pentru Cadrul Financiar Multianual al Uniunii Europene post 2020 şi pentru următoarele cadre financiare multianuale 1. Prim-ministrul 2. Viceprim-ministrul fără portofoliu 3. Viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene 4. Viceprim-ministrul, ministrul mediului 5. Secretarul general al Guvernului 6. Ministrul afacerilor externe 7. Ministrul delegat pentru afaceri europene 8. Ministrul finanţelor publice 9. Ministrul delegat pentru fonduri europene 10. Ministrul economiei 11. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale 12. Ministrul turismului 13. Ministrul transporturilor 14. Ministrul educaţiei naţionale 15. Ministrul afacerilor interne 16. Ministrul apărării naţionale 17. Ministrul muncii şi justiţiei sociale 18. Ministrul culturii şi identităţii naţionale 19. Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale 20. Ministrul justiţiei 21. Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat 22. Ministrul sănătăţii 23. Ministrul energiei 24. Ministrul cercetării şi inovării 25. Ministrul tineretului şi sportului 26. Ministrul apelor şi pădurilor 27. Preşedintele Comisiei Naţionale de Prognoză 28. Preşedintele Institutului Naţional de Statistică