Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 768 din  8 noiembrie 1991

privind infiintarea si functionarea Regiei autonome "Registrul auto roman"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 235 din 22 noiembrie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Regia autonoma "Registrul auto roman", cu sediul in municipiul Bucuresti, Calea Grivitei nr. 393, sectorul 1, ca persoana juridica ce functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, prin reorganizarea Registrului auto roman din cadrul Institutului de cercetari si proiectari tehnologice in transporturi.
    "Registrul auto roman" - R.A. se organizeaza si functioneaza conform Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor de stat ca regii autonome si societati comerciale.
    Ministerul Transporturilor reprezinta interesele statului in consiliul de administratie al Regiei autonome "Registrul auto roman".
    Art. 2
    "Registrul auto roman" - R.A., pe baza imputernicirii date de Ministerul Transporturilor, ca autoritate in transporturi, certifica incadrarea vehiculelor rutiere in normele de siguranta circulatiei, protectia mediului inconjurator si folosintei careia ii sunt destinate, acordarea numarului de registru si verificarea statiilor de inspectie tehnica, la cererea Ministerului Transporturilor.
    Art. 3
    Pe langa atributiile mentionate la art. 2, "Registrul auto roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
    - omologarea de tip si individuala pentru circulatia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere, fabricate in tara sau importate, pe baza incercarilor in laboratoarele proprii;
    - incadrarea vehiculelor rutiere in categoriile de folosinta prevazute de lege;
    - organizarea si tinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere in circulatie si acordarea numarului de registru;
    - efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere in vederea verificarii unor noi tehnologii si aparate pentru inspectia tehnica;
    - elaborarea tehnologiei si prescriptiilor tehnice privind verificarile tehnice si inspectiile periodice;
    - efectuarea de incercari in vederea omologarii echipamentelor si pieselor care afecteaza siguranta circulatiei rutiere sau protectia mediului inconjurator;
    - efectuarea de incercari, la cererea Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne si a Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, in scopul verificarii stabilitatii procesului de fabricatie;
    - efectuarea de cercetari si proiectari legate de siguranta circulatiei rutiere si poluarea mediului inconjurator de catre vehiculele rutiere;
    - elaborarea si propunerea de standarde referitoare la vehiculele rutiere si echipamentele lor;
    - analizarea aplicarii regulamentelor anexa la "Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si recunoastere reciproca a omologarii echipamentelor si pieselor vehiculelor cu motor", adoptat la Geneva in 1958, si a amendamentelor la aceste regulamente:
    - efectuarea de expertize tehnice pentru unele accidente de circulatie, in scopul gasirii unor solutii pentru prevenirea acestora;
    - stabilirea consumurilor de combustibil in conditii de exploatare a autovehiculelor;
    - omologarea vehiculelor care functioneaza cu motoare cu combustibili neconventionali;
    - stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
    - proiectarea de utilaje, aparate si dispozitive pentru verificarile tehnice si inspectiile periodice;
    - consulting in probleme privind achizitionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor vehicule rutiere de serie mica sau individuale, achizitionarea de utilaje si aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru statiile de inspectie tehnica;
    - participarea la elaborarea de regulamente de securitate rutiera si poluare care se elaboreaza in cadrul Comisiei Economice pentru Europa a O.N.U. sau in cadrul altor organisme similare.
    Art. 4
    Patrimoniul Regiei autonome "Registrul auto roman" este de 5.331.000 lei.
    Art. 5
    Producatorii de vehicule rutiere sau reprezentantii autorizati ai acestora ori, dupa caz, persoanele care le importa sau le construiesc din piese detasate, au obligatia sa solicite omologarea pentru circulatie de la Registrul auto roman, in virtutea art. 5 (3) din Hotararea Guvernului Romaniei nr. 594/2 septembrie 1991.
    Art. 6
    In scopul punerii de acord a regulilor si prescriptiilor tehnice specifice cu cele ale institutiilor similare si pentru imbunatatirea colaborarii cu acestea, "Registrul auto roman" - R.A. poate participa, conform legii, la asociatii, conventii si acorduri cu organisme similare din alte tari pentru colaborare si cooperare in domeniul sau de activitate.
    Art. 7
    "Registrul auto roman" - R.A. are in structura sa filiale de specialitate pe teritoriul Romaniei, necesare indeplinirii obiectivului sau de activitate.
    Art. 8
    Conducerea regiei este asigurata de consiliul de administratie, constituit potrivit legii, presedintele acestuia fiind directorul general al regiei.
    Art. 9
    Structura organizatorica si functionala a "Registrului auto roman" - R.A. se aproba de consiliul de administratie.
    Art. 10
    "Registrul auto roman" - R.A. isi acopera cheltuielile din venituri provenite din lucrari proprii, efectuate pe baza tarifelor stabilite de consiliul de administratie.
    Art. 11
    "Registrul auto roman" - R.A. are dreptul de a dispune de veniturile nete in valuta, in conditiile legii.
    Art. 12
    "Registrul auto roman" - R.A. isi desfasoara activitatea in conformitate cu regulamentul propriu de organizare si functionare, prevazut in anexa la prezenta hotarare.
    Art. 13
    Pentru contributia deosebita la buna desfasurare a activitatii, consiliul de administratie poate hotari, in limita disponibilitatilor, acordarea de premii, cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 14
    Personalul Registrului auto roman din cadrul Institutului de cercetari si proiectari tehnologice in transporturi, care se preia de "Registrul auto roman" - R.A., se considera transferat in interesul serviciului si beneficiaza, timp de 3 luni, de diferentele pana la salariul avut si sporul de vechime, dupa caz, daca este incadrat in functii cu niveluri de salarizare mai mici.

                  PRIM-MINISTRU
                 THEODOR STOLOJAN

    ANEXA 1

                          REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Regiei autonome "Registrul auto roman"

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Regia autonoma "Registrul auto roman" este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale.
    Art. 2
    "Registrul auto roman" - R.A. este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
    Art. 3
    "Registrul auto roman" - R.A. are sediul in municipiul Bucuresti, calea Grivitei nr. 393, sector 1.
    "Registrul auto roman" - R.A. are in structura sa filiale de specialitate pe teritoriul Romaniei.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 4
    "Registrul auto roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
    4.1. omologarea de tip si individuala pentru circulatia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere fabricate in tara sau importate, pe baza incercarilor efectuate in laboratoarele proprii;
    4.2. incadrarea vehiculelor rutiere in categoriile de folosinta prevazute de lege;
    4.3. Organizarea si tinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere admise in circulatie si acordarea numarului de registru;
    4.4. verificarea, la cererea Ministerului Transporturilor, a atelierelor de inspectie tehnica;
    4.5. efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere, in vederea verificarii unor noi tehnologii si aparate pentru inspectia tehnica;
    4.6. elaborarea tehnologiei si prescriptiilor tehnice privind verificarile tehnice si inspectiile periodice;
    4.7. efectuarea de incercari in vederea omologarii echipamentelor si pieselor care afecteaza siguranta circulatiei rutiere sau protectia mediului inconjurator;
    4.8. efectuarea de incercari, la cererea Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne si a Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, in scopul verificarii stabilitatii procesului de fabricatie;
    4.9. efectuarea de cercetari si proiectari legate de siguranta circulatiei rutiere si poluarea mediului inconjurator de catre vehiculele rutiere;
    4.10. analizarea aplicarii regulamentelor anexa la "Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si recunoastere reciproca a echipamentelor si pieselor vehiculelor cu motor", adoptat la Geneva in 1958, sau a amendamentelor la aceste regulamente;
    4.11. elaborarea si propunerea standardelor referitoare la vehiculele rutiere si echipamentele lor;
    4.12. efectuarea de expertize tehnice pentru accidentele grave de circulatie, in scopul gasirii unor solutii pentru prevenirea acestora;
    4.13. stabilirea consumurilor de combustibil in conditii de exploatare a vehiculelor;
    4.14. omologarea vehiculelor cu motoare care functioneaza cu combustibili neconventionali;
    4.15. stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
    4.16. proiectarea de utilaje, aparate si dispozitive pentru verificarile tehnice si inspectiile periodice;
    4.17. consulting in probleme privind achizitionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor autovehicule rutiere de serie mica sau individuale, achizitionarea de utilaje si aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru statiile de inspectie tehnica;
    4.18. participarea la lucrarile organizatiilor si organismelor internationale si nationale pe linia vehiculelor rutiere, cu posibilitatea aderarii la acestea si asigurarea transpunerii in practica a hotararilor adoptate pentru aplicarea conventiilor internationale.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Patrimoniul Regiei autonome "Registrul auto roman" este in valoare de 5.331.000 lei. In exercitarea dreptului de proprietate asupra patrimoniului sau, "Registrul auto roman" - R.A. foloseste si dispune, in mod autonom, de bunurile pe care le are in patrimoniu, potrivit legii.

    CAP. 4
    Structura regiei

    Art. 6
    "Registrul auto roman" - R.A. are in subordinea sa filiale de specialitate pe teritoriul Romaniei, necesare indeplinirii obiectului sau de activitate.
    Consiliul de administratie stabileste constituirea filialelor, structura organizatorica si relatiile lor in cadrul regiei si cu tertii.
    Art. 7
    In cadrul regiei se constituie directii, servicii, laboratoare, oficii si birouri, in functie de necesitatile si volumul activitatilor.

    CAP. 5
    Organele de conducere ale regiei

    Art. 8
    Conducerea "Registrului auto roman" - R.A. se asigura prin:
    - consiliul de administratie;
    - directorul general.

    Art. 9
    Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului transporturilor si este compus din 11 persoane, din care una este directorul general al regiei, care este si presedintele consiliului de administratie.
    Din consiliul de administratie fac parte cate un reprezentant al Ministerului Economiei si Finantelor si al Ministerului Transporturilor, ceilalti membri fiind numiti dintre inginerii, economistii, inspectorii, juristii specializati in domeniul de activitate al regiei.
    Art. 10
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare.
    Art. 11
    Atributiile principale, raspunderile si competentele consiliului de administratie sunt urmatoarele:
    11.1. aproba structura organizatorica si functionala a regiei;
    11.2. aproba programele de dezvoltare si functionare a retelei de filiale de specialitate din teritoriu;
    11.3. examineaza si aproba bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si contul de profit si pierderi;
    11.4. aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii;
    11.5. stabileste, potrivit legii, nivelul de salarizare a personalului, in functie de studii si munca efectiv prestata;
    11.6. stabileste functiile si meseriile specifice;
    11.7. stabileste taxe si tarife proprii pentru serviciile si prestatiile efectuate;
    11.8. aproba statutul personalului regiei;
    11.9. raspunde de administrarea legala si eficienta a intregului patrimoniu;
    11.10. exercita orice alte atributii ce-i revin din prevederile legale si regulamentul sau de functionare si organizare si aproba orice alte masuri privind activitatea regiei, cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
    Art. 12
    Consiliul de administratie se intruneste in sesiuni ordinare o data pe luna si, la cererea presedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cate ori este nevoie.
    Art. 13
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare, urmand ca activitatea acestora sa fie recompensata material, conform intelegerii, pe baza de conventie civila.
    Art. 14
    Consiliul de administratie prezinta anual ministerului de resort un raport asupra activitatii in perioada expirata si asupra programului de activitate pentru perioada in curs.
    Art. 15
    Directorul general al regiei este numit de consiliul de administratie, cu avizul Ministerului Transporturilor.
    Art. 16
    Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia si o reprezinta in relatiile cu organele statului, precum si cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeaza si concediaza personalul si numeste, prin decizie, conducatorii compartimentelor de munca din structura regiei, cu respectarea prevederilor legale.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli

    Art. 17
    "Registrul auto roman" - R.A. intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Economiei si Finantelor si aprobate anual de catre acesta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 18
    Veniturile si cheltuielile regiei se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar si cuprind la venituri sumele incasate din tarifele aplicate la prestatiile efectuate, iar la cheltuieli valorile consumate pentru functionarea regiei.
    Art. 19
    Din veniturile realizate, dupa acoperirea cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva si de dezvoltare, asigura sumele necesare desfasurarii activitatii si satisfacerii nevoilor de functionare, precum si celelalte varsaminte prevazute de lege.
    Art. 20
    "Registrul auto roman" - R.A. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, in limitele competentelor acordate si stabileste sursele proprii de finantare.
    Art. 21
    Operatiunile de incasari si plati ale regiei se efectueaza prin conturi deschise la banci.

    CAP. 7
    Relatiile regiei

    Art. 22
    Pentru realizarea atributiilor ce le revin, compartimentele de munca ale regiei stabilesc relatii functionale, de cooperare si colaborare.
    Art. 23
    Relatiile comerciale dintre "Registrul auto roman" - R.A. si alte regii, societati comerciale sau alti parteneri, se desfasoara pe baze contractuale, guvernate de principiul libertatii contractuale.
    Art. 24
    Regia autonoma "Registrul auto roman" poate incheia contracte de prestari de servicii cu intreprinzatori straini, in conditiile legii.

    CAP. 8
    Controlul activitatii

    Art. 25
    Gestiunea Regiei autonome "Registrul auto roman" este controlata de organe proprii, conform reglementarilor elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.

    CAP. 9
    Dispozitii referitoare la personal

    Art. 26
    Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administratie, si celorlalte reglementari in vigoare.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 27
    "Registrul auto roman"   R.A. respecta si raspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislatia interna, precum si din conventiile si celelalte reglementari emise de organisme internationale din domeniul sau de activitate.

                                          


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 768/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 768 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu