HOTARARE Nr. 788 din 11 septembrie 1996
privind infiintarea Zonei Libere Giurgiu si a Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Giurgiu"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 248 din 14 octombrie 1996
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se instituie regimul de zona libera in municipiul Giurgiu, pe o
suprafata de 153,56 ha, conform anexelor nr. 1, 2 si 3 la prezenta hotarare.
(2) Activitatile specifice regimului de zona libera se vor desfasura numai
in perimetre delimitate pe cale naturala sau imprejmuite.
Art. 2
Se infiinteaza Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere
Giurgiu", cu sediul in municipiul Giurgiu, str. Portului nr. 1, judetul
Giurgiu.
Art. 3
(1) Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" este
persoana juridica romana, coordonata de Ministerul Transporturilor prin Agentia
Zonelor Libere.
(2) Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu"
functioneaza pe principiile gestiunii economice si autonomiei financiare, in
conformitate cu prevederile Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere si
ale regulamentului de organizare si functionare cuprins in anexa nr. 4 la
prezenta hotarare.
Art. 4
Terenurile care intra in perimetrul Zonei Libere Giurgiu sunt bunuri
proprietate publica.
Art. 5
(1) Se aproba transmiterea, fara plata, in proprietatea publica si in
administrarea Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu" a
terenurilor prevazute in anexa nr. 2 - pozitiile 1-6.
(2) Suprafetele de teren prevazute la alin. (1) trec in proprietatea
publica, fara diminuarea cotelor de capital aferente Fondurilor Proprietatii
Private III - Transilvania, IV - Muntenia si V - Oltenia si fara diminuarea drepturilor
cuvenite cetatenilor in temeiul Legii nr. 58/1991 si al Legii nr. 55/1995.
Art. 6
Se transmit in administrarea Regiei Autonome "Administratia Zonei
Libere Giurgiu" terenurile prevazute in anexa nr. 2 - pozitiile 7-10, cu
diminuarea corespunzatoare a patrimoniului Consiliului Local al municipiului
Giurgiu si al Regiei Nationale a Padurilor.
Art. 7
(1) Trecerea efectiva a terenului in suprafata de 40,8 ha din administrarea
Regiei Nationale a Padurilor in administrarea Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Giurgiu" se va face dupa indeplinirea
conditiilor prevazute in Codul silvic si in Legea nr. 18/1991.
(2) Pana la indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1), Regia
Nationala a Padurilor va desfasura activitati specifice obiectului sau de
activitate, fara a inchiria, a concesiona sau a instraina suprafete de teren
din perimetrul mentionat unor terte persoane, fizice sau juridice. Activitatile
desfasurate de Regia Nationala a Padurilor pe acest teren nu sunt supuse regimului
juridic de zona libera.
(3) Pana la preluarea terenului prevazut la alin. (1), Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Giurgiu" va permite accesul liber al
personalului Regiei Nationale a Padurilor la acest teren, pe baza de protocol
incheiat intre cele doua parti.
Art. 8
(1) Drumurile si calea ferata aflate in patrimoniul Societatii Comerciale
"ICMUG" - S.A. Giurgiu trec in administrarea Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Giurgiu".
(2) Statia pentru prelucrarea mecanizata a agregatelor apartinand
Societatii Comerciale "Granitul" - S.A. Bucuresti trece in
proprietatea publica si in administrarea Regiei Autonome "Administratia
Zonei Libere Giurgiu", fara diminuarea cotei de capital aferente Fondului
Proprietatii Private IV - Muntenia si fara diminuarea drepturilor cuvenite
cetatenilor in temeiul Legii nr. 58/1991 si Legii nr. 55/1995.
Art. 9
(1) Societatile comerciale "Santierul Naval Giurgiu" - S.A.,
"ICMUG" - S.A. Giurgiu, "PECO" - S.A. Giurgiu,
"SCAEP" - S.A. Giurgiu, "Giurgiu Nav" - S.A. Giurgiu,
aflate in perimetrul Zonei Libere Giurgiu, isi pastreaza deplina proprietate
asupra constructiilor si celorlalte utilaje si vor continua sa functioneze
potrivit dispozitiilor Legii nr. 31/1991 si a statutelor proprii.
(2) Societatile comerciale prevazute la alin. (1) vor putea concesiona sau
inchiria terenurile necesare desfasurarii activitatii lor de la Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Giurgiu".
(3) Societatile comerciale prevazute la alin. (1) isi vor putea desfasura
activitatea in zona libera pe baza licentelor prevazute la art. 11 din Legea
nr. 84/1992 si cu respectarea regulamentului de organizare si functionare a
Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu".
Art. 10
Se aproba deschiderea Punctului de control pentru trecerea frontierei
"Zona Libera Giurgiu" si infiintarea Vamii "Zona Libera
Giurgiu".
Art. 11
(1) Persoanele fizice si juridice care introduc sau scot bunuri in/din Zona
Libera Giurgiu au obligatia sa prezinte organelor vamale documentele prevazute
de legislatia romana si de conventiile internationale la care Romania este
parte.
(2) Marfurile periculoase pot intra in Zona Libera Giurgiu numai in
conditiile prevazute de legislatia in vigoare in acest domeniu si pot fi depozitate
numai in spatiile special amenajate in acest scop de Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Giurgiu".
Art. 12
(1) Supravegherea vamala se efectueaza potrivit reglementarilor legale in
vigoare. In vederea exercitarii acestei supravegheri la caile de acces in Zona
Libera Giurgiu, vor fi instalate posturi fixe si mobile de control permanente,
iar pentru caile de acces fluviale vor fi folosite posturi de patrulare
fluviala sau aeriana, dupa caz, permanente ori temporare, in functie de trafic.
(2) In scopul desfasurarii activitatilor specifice din Punctul de control
pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", Ministerul de
interne si Ministerul Finantelor vor asigura numarul de posturi prevazut in
anexele nr. 6 si 7 la prezenta hotarare.
(3) Vama "Zona Libera Giurgiu" se doteaza de catre Ministerul
Finantelor, prin Directia generala a vamilor, in conditiile reglementarilor in
vigoare, cu mijloacele tehnice prevazute in anexa nr. 8 la prezenta hotarare,
finantarea acestora asigurandu-se din Fondul special pentru dezvoltarea si
modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a
celorlalte unitati vamale, prevazut de Legea nr. 8/1994.
(4) Cheltuielile care privesc personalul prevazut in anexele nr. 6 si 7 si
dotarea prevazuta in anexa nr. 6 se asigura de catre fiecare dintre ordonatorii
principali de credite.
Art. 13
Autoritatile vamale, ale politiei de frontiera, ale controlului fitosanitar
si ale politiei veterinare, care desfasoara activitati in Punctul de control
pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", pot efectua
verificari, in interiorul zonei libere in cazul existentei unor sesizari sau
suspiciuni privind incalcarea prevederilor legale specifice domeniului lor de
activitate, cu anuntarea prealabila a Regiei Autonome "Administratia Zonei
Libere Giurgiu".
Art. 14
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" va pune,
gratuit, la dispozitia autoritatilor care functioneaza, potrivit legii, in
Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu",
spatiile de lucru necesare.
Art. 15
Controlul pasapoartelor, permiselor de acces si al celorlalte documente
pentru trecerea frontierei de stat romane, apartinand persoanelor fizice si
juridice care intra si ies in/din Zona Libera Giurgiu, se efectueaza de catre
autoritatile politiei de frontiera, conform prevederilor Legii nr. 56/1992.
Art. 16
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" va realiza,
in anul 1996, imprejmuirea perimetrului mentionat in anexa nr. 1 la prezenta
hotarare, pe baza studiilor de fezabilitate avizate de Directia generala a
vamilor, elaborate si aprobate potrivit dispozitiilor legale.
Art. 17
(1) Activitatea de concesionare si inchiriere de terenuri si constructii apartinand
Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu", in Zona Libera
Giurgiu, se face, prin licitatie, de catre regia autonoma in conformitate cu
legislatia in vigoare, sub indrumarea si coordonarea Ministerului
Transporturilor, prin Agentia Zonelor Libere.
(2) Comisia de licitatie va fi numita prin ordin al ministrului
transporturilor si va fi formata din reprezentanti desemnati potrivit
legislatiei in vigoare.
(3) Desfasurarea activitatilor care se pot efectua, potrivit legii, in zona
libera, de catre persoane fizice sau juridice, romane sau straine, este permisa
numai pe baza de licente eliberate de Regia Autonoma "Administratia Zonei
Libere Giurgiu" avizate, dupa caz, de Ministerul Finantelor, Banca
Nationala a Romaniei, Ministerul de Interne sau Directia generala a vamilor.
Art. 18
Predarea-preluarea patrimoniului se va face pe baza de protocol incheiat in
termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 19
Pentru anul 1996, cheltuielile de organizare si functionare, inclusiv
pentru realizarea primelor investitii ale Regiei Autonome "Administratia
Zonei Libere Giurgiu", prevazute in anexa nr. 5 la prezenta hotarare, se
vor efectua in limita sumei de 659 milioane lei, din care: 61 milioane lei -
cheltuieli pentru buna functionare a regiei autonome si 598 milioane lei -
cheltuieli pentru investitii, care se suporta din Fondul de rezerva la
dispozitia Guvernului, majorandu-se in mod corespunzator prevederile din
bugetul de stat pentru Ministerul Transporturilor.
Art. 20
Pentru primul an calendaristic de functionare, salarizarea personalului
Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu" se va face in
conformitate cu prevederile anexei nr. 11 la Hotararea Guvernului nr. 281/1993,
iar statul de functii si structura organizatorica a regiei autonome vor fi
aprobate de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale si al Ministerului Finantelor.
Art. 21
Pana la finalizarea lucrarilor de imprejmuire si de deschidere a Punctului
de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu" si pana
la infiintarea Vamii "Zona Libera Giurgiu", agentii economici
existenti in zona isi vor desfasura activitatea in regim normal.
Art. 22
Anexele nr. 1-8*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
Ministrul lucrarilor publice,
si amenajarii teritoriului,
Marin Cristea
--------------
*) Anexele nr. 3 si 5 se transmit institutiilor interesate.
ANEXA 1
DELIMITAREA TERITORIALA
a Zonei Libere Giurgiu
Zona Libera Giurgiu, in suprafata totala de 153,56 ha, este delimitata
astfel:
- la Est - Canalul Smarda (intrarea in Canalul Sfantu Gheorghe);
- la Sud - Fluviul Dunarea;
- la Vest - drumul principal al portului (sos. Portului);
- la Nord - malul de sud al Canalului Sfantu Gheorghe.
ANEXA 2
Zona Libera Giurgiu, in suprafata totala de 153,56 ha, cuprinde:
1. suprafata de teren de 25,82 ha, transmisa din patrimoniul Societatii
Comerciale "Santierul Naval" - S.A. Giurgiu;
2. suprafata de teren de 37,97 ha, transmisa din patrimoniul Societatii
Comerciale "ICMUG" - S.A. Giurgiu;
3. suprafata de teren de 6,65 ha, transmisa din patrimoniul Societatii
Comerciale "Granitul" - S.A. Bucuresti;
4. suprafata de teren de 17,64 ha, transmisa din patrimoniul Societatii
Comerciale "PECO" - S.A. Giurgiu;
5. suprafata de teren de 0,37 ha, transmisa din patrimoniul Societatii
Comerciale "SCAEP" - S.A. Giurgiu;
6. suprafata de teren de 0,4 ha, transmisa din patrimoniul Societatii
Comerciale "Giurgiu Nav" - S.A. Giurgiu;
7. Suprafata de teren de 17,43 ha, transmisa din administrarea Consiliului
Local al Municipiului Giurgiu;
8. suprafata de teren de 4,12 ha, transmisa din administrarea Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania";
9. suprafata de teren de 2,36 ha, transmisa din administrarea Regiei
Autonome "Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane";
10. suprafata de teren de 40,8 ha, transmisa din administrarea Regiei
Nationale a Padurilor, in conformitate cu art. 7 din hotarare.
ANEXA 4
REGULAMENT
de organizare si functionare a Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere
Giurgiu"
CAP. 1
Prevederi generale
Art. 1
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" este supusa
prevederilor prezentului regulament de organizare si functionare.
Art. 2
Administrarea Zonei Libere Giurgiu se realizeaza de catre Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Giurgiu", ale carei atributii sunt
prevazute in prezentul regulament de organizare si functionare.
Art. 3
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" este persoana
juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si
isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament de organizare si functionare
si a legislatiei in vigoare.
Art. 4
Sediul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu" este
in municipiul Giurgiu, str. Portului nr. 1, judetul Giurgiu.
Art. 5
Delimitarea geografica a Zonei Libere Giurgiu este urmatoarea:
- la Est - Canalul Smarda (intrarea in Canalul Sfantu Gheorghe);
- la Sud - Fluviul Dunarea;
- la Vest - drumul principal al portului (Sos. Portului);
- la Nord - malul de sud al Canalului Sfantu Gheorghe.
CAP. 2
Obiectul de activitate
Art. 6
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" are ca obiect
de activitate administrarea si exploatarea suprafetei declarate zona libera.
Art. 7
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu", in calitate
de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are urmatoarele atributii:
a) raspunde de respectarea reglementarilor legale aplicabile in realizarea
obiectului sau de activitate si controleaza felul in care persoanele fizice si
juridice care activeaza in zona libera respecta prevederile legale ce se aplica
in aceasta zona;
b) concesioneaza si inchiriaza terenuri si constructii din zona libera
persoanelor fizice si juridice, romane sau straine, in conditiile prevazute de
lege;
c) administreaza si asigura exploatarea platformelor, magaziilor,
instalatiilor, utilajelor, cladirilor social-administrative, grupurilor
sociale, statiilor de transformare, suprafetelor de teren si a altor imobile
aflate in dotare proprie;
d) asigura repararea si intretinerea constructiilor si instalatiilor din
patrimoniu;
e) asigura intretinerea cailor rutiere de acces;
f) asigura salubrizarea cladirilor si constructiilor din patrimoniu;
g) avizeaza si controleaza realizarea activitatilor in zona libera prin
eliberarea de licente tuturor utilizatorilor zonei libere: agenti economici -
persoane fizice si juridice, romane sau straine - in scopul dezvoltarii
echilibrate a zonei, al evitarii concurentei neloiale si protejarii mediului
ambiant;
h) stabileste, potrivit reglementarilor legale, tarifele minime anuale
pentru toate activitatile care se efectueaza in interiorul zonei libere sau in
legatura cu aceasta, pe baza analizei complete si comparative, si le supune
aprobarii consiliului de administratie al regiei autonome;
i) in calitate de administrator al Zonei Libere Giurgiu insoteste echipele
care controleaza mijloacele de transport la trecerea frontierei de stat;
j) avizeaza documentatiile tehnice si proiectele de executie ale noilor
obiective economice realizate prin mijloace proprii de catre agentii economici
romani sau straini ori in cooperare cu acestia, in conformitate cu legislatia
in vigoare, in scopul dezvoltarii echilibrate a Zonei Libere Giurgiu si al
protectiei mediului ambiant;
k) controleaza modul de respectare a normelor de protectie a mediului, a
normelor de igiena si de prevenire si combatere a bolilor transmisibile si a
normelor de prevenire si stingere a incendiilor, sesizand neregulile constatate
organelor de control abilitate;
l) intocmeste, supune spre aprobare si executa, conform legii, bugetul de
venituri si cheltuieli pentru activitatea proprie;
m) informeaza periodic sau la cererea Agentiei Zonelor Libere asupra
activitatilor desfasurate in Zona Libera Giurgiu si a eficientei acestora;
n) elaboreaza studii si programe privind proportiile, nivelurile si
ritmurile de dezvoltare, modernizare si sistematizare a Zonei Libere Giurgiu;
o) organizeaza si desfasoara activitatea de paza si control la portile de
acces si pe intreg teritoriul Zonei Libere Giurgiu.
Art. 8
(1) In Zona Libera Giurgiu se pot desfasura urmatoarele activitati:
a) manipularea, depozitarea, sortarea, masurarea, ambalarea, conditionarea,
asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea,
vanzarea-cumpararea, expertizarea, repararea, dezmembrarea marfurilor,
transportul si expeditiile interne si internationale;
b) organizarea de expozitii;
c) operatiuni financiar-bancare, cu avizul Bancii Nationale a Romaniei;
d) inchirierea sau concesionarea cladirilor, terenurilor, spatiilor de
depozitare si a spatiilor neamenajate din zona libera, destinate construirii de
obiective economice;
e) controlul cantitativ si calitativ al marfurilor;
f) aprovizionarea mijloacelor de transport care opereaza in Zona Libera
Giurgiu;
g) prestari de servicii, precum si alte activitati specifice regimului de
zona libera.
(2) Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" va urmari
ca in zona libera sa se desfasoare cu preponderenta activitati industriale.
(3) Activitatile prevazute la alin. (1) se vor desfasura asigurandu-se
masurile de protectie a mediului. In baza aprobarii conducerii Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Giurgiu", personalului de control al protectiei
mediului se permite accesul in Zona Libera Giurgiu pentru efectuarea
controlului de specialitate.
Art. 9
Activitatile se desfasoara de agentii economici utilizatori ai Zonei Libere
Giurgiu, pe baza licentelor eliberate de Regia Autonoma "Administratia
Zonei Libere Giurgiu", avizate, dupa caz, de Ministerul Comertului,
Ministerul Finantelor, Banca Nationala a Romaniei, Ministerul de Interne sau
Directia generala a vamilor.
Art. 10
(1) Introducerea sau scoaterea in/din Zona Libera Giurgiu a marfurilor de
orice fel si a mijloacelor de transport se efectueaza cu respectarea
prevederilor legale in vigoare in ceea ce priveste controlul sau supravegherea
vamala, controlul de frontiera, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar,
dupa caz.
(2) In Zona Libera Giurgiu este interzis accesul marfurilor al caror import
este prohibit pe teritoriul Romaniei prin lege sau prin conventiile
internationale la care Romania este parte.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 11
Patrimoniul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu"
se constituie conform art. 5-8 din prezenta hotarare.
Art. 12
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" este
administratorul bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de
administrare, regia autonoma foloseste bunurile pe care le are in patrimoniu,
in scopul realizarii obiectului sau de activitate, si beneficiaza de
rezultatele utilizarii acestor bunuri, potrivit legislatiei in vigoare.
CAP. 4
Organele de conducere ale regiei autonome
Art. 13
Conducerea Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu"
este asigurata in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
Art. 14
(1) Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului
transporturilor, la propunerea Agentiei Zonelor Libere, si este compus din 7
membri, dupa cum urmeaza:
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- un reprezentant al Agentiei Zonelor Libere;
- economisti, ingineri, juristi, tehnicieni, specialisti in domeniul de
activitate al regiei autonome.
(2) La lucrarile consiliului de administratie pot participa, ca invitati,
si reprezentanti ai unor institutii publice, pentru consultare.
(3) Activitatea consiliului de administratie se desfasoara pe baza
prezentului regulament si a regulamentului propriu de organizare si
functionare.
Art. 15
(1) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4
ani, iar jumatate dintre ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani. Consiliul de
administratie poate propune Ministerului Transporturilor inlocuirea unui membru
necorespunzator, precum si completarea locurilor devenite vacante din diferite
motive, in cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va functiona numai pana
la incheierea acestei perioade.
(2) Membrii consiliului de administratie nu pot participa la conducerea
societatilor comerciale si a regiilor autonome cu care Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Giurgiu" intretine relatii de afaceri sau
fata de care are interese contrare.
Art. 16
(1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat
la unitatea sau la institutia de la care provin, cu toate drepturile si
obligatiile derivand din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea depusa in consiliul de administratie acestia primesc
o indemnizatie lunara al carei cuantum se stabileste prin hotarare a
consiliului de administratie, conform prevederilor legale in vigoare.
Art. 17
Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cate ori
interesele regiei autonome o cer, la solicitarea presedintelui, care stabileste
ordinea de zi, sau la solicitarea a cel putin jumatate plus unu din numarul
membrilor consiliului.
Art. 18
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza consilieri din diferite sectoare. Activitatea
acestora poate fi remunerata pe baza de contract civil.
Art. 19
Consiliul de administratie poate lua hotarari numai in prezenta majoritatii
simple a membrilor sai. Daca aceasta majoritate nu este realizata, intrunirea
consiliului de administratie se reprogrameaza intr-un termen de cel mult 15
zile, cu aceeasi ordine de zi.
Art. 20
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba conceptia si strategia de dezvoltare a regiei autonome,
introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente, asigurarea
functionalitatii si repararea tuturor constructiilor din administrare;
b) analizeaza bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi si le
inainteaza Ministerului Finantelor, cu avizul Ministerului Transporturilor,
pentru a fi aprobate potrivit legii;
c) propune spre aprobare organelor competente bugetul de venituri si
cheltuieli;
d) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investitiile
ce urmeaza a se realiza de catre regia autonoma;
e) stabileste prin negociere, potrivit legii, salariile personalului regiei
autonome, incepand cu al doilea an calendaristic de functionare;
f) aproba structura organizatorica a regiei autonome, intocmeste
nomenclatoarele de functii si decide infiintarea de noi compartimente de
activitate sau desfiintarea altora existente, incepand cu al doilea an
calendaristic de functionare;
g) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru
investitii, conform prevederilor legale;
h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea
patrimoniului, precum si incheierea unor contracte de concesionare sau de
inchiriere;
i) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare si a
altor fonduri, in conditiile legii;
j) aproba, in conditiile legii, angajarea si efectuarea de cheltuieli de
orice natura, inclusiv pentru investitii, tranzactii financiare si comerciale,
vanzari sau inchirieri de bunuri mobile sau imobile proprietatea regiei
autonome, care nu mai sunt necesare sau ale caror cheltuieli de intretinere
sunt nejustificate economic;
k) aproba nivelul minim anual al tarifelor si taxelor pentru toate
activitatile si prestatiile care se efectueaza in zona libera, pe baza analizei
complete si comparative, si le supune spre avizare Agentiei Zonelor Libere;
l) aproba si supune spre avizare Agentiei Zonelor Libere nivelurile sumelor
incasate pentru eliberarea de licente utilizatorilor Zonei Libere Giurgiu,
agentilor economici - persoane fizice sau juridice, romane sau straine -,
pentru desfasurarea de catre acestia de activitati in nume propriu in Zona
Libera Giurgiu;
m) prezinta anual Agentiei Zonelor Libere un raport asupra activitatii
desfasurate in perioada expirata si asupra programului de activitate pentru
anul urmator;
n) exercita orice alte atributii ce ii revin din prevederile legale in
vigoare si adopta orice alte masuri care privesc activitatea regiei autonome.
Art. 21
Directorul general al regiei autonome reprezinta interesele acesteia in
raport cu tertii si in fata organelor si organizatiilor din tara si din strainatate.
Art. 22
Directorul general al regiei autonome este presedinte al consiliului de
administratie si are urmatoarele atributii:
a) conduce sedintele consiliului de administratie;
b) asigura conducerea curenta a regiei autonome;
c) dispune, urmareste si asigura aducerea la indeplinire a hotararilor
consiliului de administratie si a prevederilor legale;
d) aproba regulamentele si instructiunile de serviciu pentru administrarea,
pastrarea si intretinerea mijloacelor materiale aflate in administrarea regiei
autonome, dezvoltarea si modernizarea acestora, recrutarea, pregatirea si
perfectionarea personalului;
e) dispune angajarea si concedierea personalului din aparatul propriu al
regiei autonome, cu respectarea prevederilor legale;
f) numeste si ii revoca pe conducatorii compartimentelor de munca;
g) indeplineste orice alte atributii si aproba orice alte masuri privind
activitatea regiei autonome, potrivit legii.
Art. 23
Directorul general poate delega o parte dintre atributiile sale
directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate il
inlocuieste pe directorul general, in lipsa acestuia, pe baza unei
imputerniciri scrise date de acesta.
CAP. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 24
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" intocmeste
anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit
si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor. Bilantul
contabil anual si contul de profit si pierderi se aproba in conditiile legii si
se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 25
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" este obligata
sa-si acopere, din veniturile rezultate in urma realizarii obiectului sau de
activitate, cheltuielile necesare functionarii si dezvoltarii.
Art. 26
(1) Bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome
"Administratia Zonei Libere Giurgiu", care va fi supus aprobarii
conform reglementarilor legale in vigoare, se stabileste pentru fiecare
exercitiu financiar si cuprinde:
a) venituri din incasarea sumelor rezultate din contractele de inchiriere
si de concesionare, din sumele provenite din prestari de servicii, a taxelor de
licenta, a comisioanelor, precum si alte venituri legale;
b) cheltuieli din valori consumate in activitatea de baza, inclusiv
cheltuielile salariale si cele de amortizare a mijloacelor fixe, de
intretinere, de reparare si de exploatare a mijloacelor din patrimoniu,
cheltuieli de administratie, rambursarea creditelor cu plata dobanzilor, precum
si celelalte cheltuieli prevazute de actele normative in vigoare.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste anual si se defalca pe
trimestre.
Art. 27
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Giurgiu" hotaraste cu
privire la investitiile care urmeaza a fi realizate, in limita competentelor ce
ii sunt acordate, si stabileste nivelul surselor proprii de finantare si al
creditelor bancare pentru obiectivele de investitii.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 28
Pentru lucrarile cu ciclu lung de executie, Regia Autonoma
"Administratia Zonei Libere Giurgiu" poate incheia contracte de
antrepriza, in intelesul legii civile, cu plata in rate, a caror achitare poate
fi prevazuta in mai multe exercitii financiare consecutive.
Art. 29
Litigiile Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu" cu
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de competenta
instantelor judecatoresti din Romania sau pot fi solutionate prin arbitraj,
potrivit prevederilor legale.
Art. 30
Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile Legii
nr. 84/1992 si cu alte prevederi legale conexe.
ANEXA 6
NUMARUL DE POSTURI
necesar Ministerului de Interne
- Ofiteri - 10, din care: comandant PPF I - 1
loctiitor comandant PPF I - 1
sef de tura - 4
lucratori PPF - 4
- Subofiteri - 22,
din care: lucratori - 10
personal navigant tehnic - 6
conducatori de salupa - 4
soferi - 2
- Personal civil - 1 secretar-dactilograf - 1
------------
TOTAL: 33
LISTA
mijloacelor tehnice pentru dotarea Ministerului de Interne in Zona Libera
Giurgiu
- 2 autoturisme de teren;
- 2 salupe rapide pentru navigatie fluviala, dotate cu radar pentru
navigatie pe orice timp si instalatie de semnalizare vizuala si acustica;
- 1 statie radio fixa de emisie-receptie;
- 9 statii radio portabile de emisie-receptie;
- 2 statii radio mobile de emisie-receptie.
ANEXA 7
NUMARUL DE POSTURI
necesar Ministerului Finantelor - Directia generala a vamilor
------------------------------------------------------------
Denumirea functiei Numarul de posturi
------------------------------------------------------------
- Sef de vama 1
- Adjunct de sef de vama 1
- Sef de tura 12
- Controlor vamal 56
- Economist 3
- Contabil 5
- Casier 4
- Ingrijitor 3
- Muncitor (sofer) 2
- Personal navigant si
tehnic-navigant profesionist 2
- Conducator de salupa 3
- Motorist 3
- Radiotelegrafist 3
------------------
TOTAL: 98
ANEXA 8
LISTA
mijloacelor tehnice pentru dotarea Vamii "Zona Libera Giurgiu"
- 2 autoturisme de teren;
- 2 salupe rapide pentru navigatie fluviala, dotate cu radar pentru
navigatie pe orice timp si instalatie de semnalizare vizuala si acustica;
- 1 statie radio fixa de emisie-receptie;
10 statii radio portabile de emisie receptie;
4 statii radio de emisie receptie.