În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 8 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1
(1) Se înfiinţează Teatrul Muzical „Ambasadorii" şi funcţionează ca instituţie publică, cu personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.
(2) Teatrul Muzical „Ambasadorii", denumit în continuare Teatrul, este instituţie publică de spectacole şi concerte, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Teatrul are ca obiectiv principal promovarea valorilor muzicale şi coregrafice autohtone şi universale, precum şi a artelor interpretative de spectacol muzical, pe plan naţional şi internaţional.
(4) Teatrul desfăşoară următoarele activităţi principale:a)organizează şi susţine spectacole de teatru proprii sau în colaborare cu alte autorităţi şi instituţii; b)promovează opere muzicale şi coregrafice autohtone şi universale; c)pune în valoare talentul artiştilor din domeniul artelor interpretative, al regiei şi scenografiei; d)sprijină debutul şi afirmarea tinerilor artişti şi se implică în educarea prin teatru a tinerilor; e)realizează sau dezvoltă proiecte culturale naţionale şi internaţionale în domenii conexe artei teatrale în parteneriat cu artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole, alte instituţii de cultură şi structuri de profil din ţară şi din străinătate; f)realizează şi editează publicaţii specifice pe orice tip de suport. Articolul 2
(1) Până la transmiterea în administrare a unor spaţii necesare funcţionării, Teatrul are sediul în municipiul Bucureşti, şoseaua Mihai Bravu nr. 428, sectorul 3, utilizat pe baza unui contract de închiriere, încheiat în condiţiile legii.
(2) Patrimoniul necesar funcţionării Teatrului include toate drepturile şi datoriile ce pot fi evaluate în bani şi aparţin acestuia. Articolul 3
(1) Teatrul este condus de un manager, desemnat pe baza unui concurs de proiecte de management, organizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Până la ocuparea prin concurs a postului de manager, dar nu mai târziu de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al ministrului culturii şi identităţii naţionale se desemnează un manager interimar, în maximum 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Managerul Teatrului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raporturile cu autorităţile publice, cu instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi/sau din străinătate.
(4) Managerul Teatrului este ordonator terţiar de credite.
(5) Managerul selectează, angajează şi concediază personalul din aparatul propriu al Teatrului, în condiţiile legii.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, managerul Teatrului emite decizii.
(7) Numărul maxim de posturi este 57, inclusiv managerul, şi se asigură cu încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut la nota de la pct. II din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, iar salarizarea angajaţilor se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului contractual din unităţile bugetare de subordonare centrală. Articolul 4
(1) Managerul este sprijinit în activitatea sa de un Consiliu administrativ, cu rol deliberativ, precum şi de un Consiliu artistic, cu rol consultativ.
(2) Consiliul administrativ şi Consiliul artistic se organizează şi funcţionează potrivit Regulamentului intern de organizare şi funcţionare a Teatrului. Articolul 5
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Teatrului se finanţează din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.
(2) Teatrul poate obţine venituri proprii, din activităţi specifice, precum:a)organizarea şi participarea în colaborare cu alte instituţii la realizarea de spectacole şi alte manifestări cultural-artistice; b)vânzarea biletelor de intrare la spectacole; c)vânzarea programelor de spectacol; d)prestarea unor servicii culturale; e)valorificarea drepturilor de autor în raport cu alte persoane fizice sau juridice; f)valorificarea bunurilor care fac parte din patrimoniul său; g)sponsorizări sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau străine; h)alte activităţi specifice, realizate de Teatru, în conformitate cu atribuţiile sale legale stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
(3) Pentru desfăşurarea activităţilor artistice şi pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Teatrul poate închiria spaţii corespunzătoare. Articolul 6
(1) Regulamentul intern de organizare şi funcţionare, precum şi organigrama Teatrului se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi identităţii naţionale, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică, aprobată potrivit alin. (1), se realizează în termenele şi cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare. Articolul 7 Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 22 februarie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La punctul II, după numărul curent 46 se introduce un nou număr curent, numărul curent 47, cu următorul cuprins:
„47 |
Teatrul Muzical «Ambasadorii» |
Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" |
2. La punctul II, nota din final se modifică şi va avea următorul cuprins: NOTĂ: Unităţile prevăzute la nr. crt. 1-47 pot utiliza un număr maxim de 5.800 de posturi. PRIM-MINISTRUVASILICA-VIORICA DĂNCILĂContrasemnează:Ministrul culturii şi identităţii naţionale,Valer-Daniel BreazMinistrul finanţelor publice,Eugen Orlando TeodoroviciMinistrul muncii şi justiţiei sociale,Marius-Constantin BudăiMinistrul educaţiei naţionale,Ecaterina Andronescu