E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 800 din 30 septembrie 1999

privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 488 din 11 octombrie 1999


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 11 septembrie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Nivelul mediu lunar al subventiilor care se acorda de la bugetul de stat pentru o persoana asistata este de 450.000 lei."
    2. Dupa articolul 2 se introduce articolul 2^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 2^1
    (1) In vederea selectionarii asociatiilor si fundatiilor, documentatia de solicitare a subventiei se depune in ultima luna a trimestrului III al anului curent, pentru subventia ce urmeaza sa se acorde in anul urmator.
    (2) Conventia pentru acordarea subventiei se incheie cu fiecare asociatie si fundatie in luna ianuarie a anului curent, astfel:
    a) in cazul in care bugetul pentru anul curent este aprobat, conventia se incheie cu incadrare in suma prevazuta cu aceasta destinatie;
    b) in cazul in care bugetul pentru anul curent nu este aprobat, in luna ianuarie se incheie conventia provizorie cu incadrare in suma aprobata cu aceasta destinatie in bugetul din anul anterior, urmand ca dupa aprobarea bugetului pe anul curent sa se incheie conventia definitiva, cu incadrare in suma aprobata in bugetul din anul curent.
    (3) In limita fondurilor disponibile se poate organiza selectia solicitarilor de subventie si in anul curent prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale sau, dupa caz, prin hotarare a consiliului local. Termenul privind depunerea documentatiei de solicitare a subventiei se anunta intr-un ziar de larga circulatie."
    3. Anexa cuprinzand Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.
    Art. 2
    Hotararea Guvernului nr. 539/1998, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se articolelor o noua numerotare.

               PRIM-MINISTRU
                RADU VASILE

                     Contrasemneaza:
                     Ministrul muncii si protectiei sociale,
                     Alexandru Athanasiu

                     p. Ministrul finantelor,
                     Mihai Aristotel Ungureanu,
                     secretar de stat

                     Secretar de stat,
                     seful Departamentului pentru
                     Administratie Publica Locala,
                     Vlad Rosca

    ANEXA 1
                         NORME METODOLOGICE
privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala

    CAP. 1
    Cadrul general

    Art. 1
    Asociatiile si fundatiile romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, pot primi subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa cum urmeaza:
    a) de la bugetul de stat, prin Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, cele ale caror activitati de asistenta sociala se adreseaza unor beneficiari din mai multe judete ale tarii;
    b) de la bugetele locale, prin primarii, cele ale caror activitati de asistenta sociala se adreseaza beneficiarilor dintr-un singur judet si, respectiv, din municipiul Bucuresti.

    CAP. 2
    Procedura de solicitare a subventiei

    Art. 2
    Documentatia de solicitare a subventiei se inainteaza in pachet inchis si se inregistreaza la registratura Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, a consiliului local in ultima luna a trimestrului III al anului, pentru subventia din anul urmator.
    Art. 3
    (1) Documentatia de solicitare a subventiei va contine urmatoarele:
    a) formularele standard de solicitare a subventiei, care se completeaza, in mod obligatoriu, prin dactilografiere, in trei exemplare, conform modelelor cuprinse in anexele nr. 1 si 2 la prezentele norme metodologice;
    b) raport privind activitatea asociatiei sau a fundatiei in ultimii 2 ani calendaristici, intocmit de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale in a carui raza teritoriala isi are sediul asociatia sau fundatia ori, dupa caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
    c) nota privind oportunitatea unitatii de asistenta sociala in raport cu prioritatile de asistenta sociala din localitate, intocmita de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale in a carui raza teritoriala isi are sediul unitatea de asistenta sociala sau, dupa caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
    d) declaratie pe propria raspundere a presedintelui asociatiei sau al fundatiei, din care sa reiasa ca organizatia nu are sume neachitate la scadenta catre persoane fizice sau juridice, sume sau bunuri urmarite in vederea executarii silite;
    e) statutul, actul de constituire a asociatiei sau a fundatiei si actele aditionale, dupa caz;
    f) sentinta civila de dobandire a personalitatii juridice si sentintele civile care autorizeaza modificarile statutului, dupa caz;
    g) ultima dare de seama contabila a asociatiei sau a fundatiei;
    h) ultimul extras de cont bancar;
    i) dovada privind codul fiscal;
    j) dovada privind patrimoniul social la data solicitarii subventiei;
    k) dovada de sediu pentru unitatea de asistenta sociala (situatia juridica, planul cladirii, contracte cu prestatorii de servicii pentru cheltuieli curente);
    l) documente privind colaborarea, parteneriatul cu consiliile locale, cu organizatiile guvernamentale si neguvernamentale, daca este cazul;
    m) alte documente relevante privind activitatea asociatiei sau a fundatiei, dupa caz.
    (2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. a) - d) vor fi prezentate in original, iar cele prevazute la lit. e) - m), in copie.
    (3) In cazul in care asociatia sau fundatia solicita subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala, documentele prevazute la alin. (1) lit. c), j) si k) se prezinta pentru fiecare unitate de asistenta sociala.

    CAP. 3
    Criteriile de acordare a subventiilor asociatiilor si fundatiilor evaluate si selectionate

    Art. 4
    Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor se fac pe baza urmatoarelor criterii:
    a) justificarea unitatii de asistenta sociala in raport cu necesitatile si prioritatile de asistenta sociala ale comunitatii;
    b) capacitatea organizatorica si de functionare a unitatii de asistenta sociala:
    - experienta asociatiei sau a fundatiei in domeniul serviciilor sociale propuse;
    - caile si modalitatile de identificare a beneficiarilor;
    - functionarea unitatii de asistenta sociala intr-un sediu adecvat;
    - organizarea activitatilor din unitatea de asistenta sociala;
    - calitatea standardelor propuse de asociatie sau de fundatie pentru serviciile acordate de unitatea de asistenta sociala;
    - capacitatea bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta sociala de a asigura functionarea acesteia, pe perioada subventionarii, la standardele propuse;
    - capacitatea resurselor umane de a asigura functionarea unitatii de asistenta sociala la standardele propuse;
    - experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile locale, cu alte organizatii guvernamentale si neguvernamentale.
    Art. 5
    Nu pot fi selectionate asociatiile si fundatiile aflate in urmatoarele situatii:
    a) nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala;
    b) nu prezinta documentatia completa si intocmita potrivit prevederilor cap. II din prezentele norme metodologice;
    c) platile/conturile le sunt blocate ca urmare a unei hotarari judecatoresti;
    d) se fac vinovate de declaratii inexacte cu privire la informatiile solicitate;
    e) au incalcat o conventie pentru prestare de servicii de asistenta sociala, incheiata anterior.
    Art. 6
    Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor, pe baza criteriilor prevazute la art. 4, se fac de catre o comisie de evaluare si selectionare, dupa cum urmeaza:
    a) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care pot primi subventii de la bugetul de stat se organizeaza in cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si este numita anual prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
    b) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care pot primi subventii de la bugetele locale se organizeaza si se aproba anual prin hotarare a consiliului local.
    Art. 7
    (1) Comisia de evaluare si selectionare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    - numarul membrilor ei sa fie de minimum 3 persoane;
    - sa functioneze cu o majoritate simpla;
    - presedintele comisiei sa fie ales de membrii acesteia prin vot deschis;
    - secretarul comisiei sa fie unul dintre membrii acesteia, desemnat de presedinte prin consultare cu ceilalti membri ai comisiei;
    - fiecare membru al comisiei sa semneze o declaratie de impartialitate.
    (2) Documentatia de solicitare a subventiilor este evaluata de catre membrii comisiei in functie de grila de evaluare stabilita.
    (3) Pentru fiecare propunere de subventionare comisia stabileste oportunitatea acesteia de a beneficia de subventie.
    (4) Comisia stabileste asociatiile si fundatiile care vor beneficia de subventie, precum si nivelul total al acesteia.
    (5) Comisia inainteaza directiei de specialitate din cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, consiliului local documentele privind asociatiile si fundatiile selectionate.
    (6) Comisia anunta, in scris, rezultatul selectiei asociatiei sau fundatiei care a solicitat subventii, in termen de 60 de zile de la depunerea documentatiei.

    CAP. 4
    Incheierea conventiei

    Art. 8
    Modelul de conventie pentru prestarea de servicii de asistenta sociala este prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. La conventie se vor anexa si formularele-standard de solicitare a subventiei, completate potrivit art. 3 din prezentele norme metodologice.

    CAP. 5
    Alocarea subventiei

    Art. 9
    (1) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, respectiv, organele abilitate de primarii verifica lunar utilizarea subventiei solicitate de asociatie sau de fundatie si stabilesc nivelul creditelor bugetare conform documentelor justificative.
    (2) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, respectiv, ordonatorul principal de credite local efectueaza plata subventiei catre asociatie sau fundatie prin virament in contul bancar al acesteia, avand in vedere exercitiul bugetar al anului curent.
    Art. 10
    (1) Asociatiile si fundatiile care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala si care au primit subventii in conditiile Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa intocmeasca si sa transmita organului de la care au primit subventia, la termenele si in conditiile stabilite prin dispozitiile legale in vigoare, contul de executie privind modul de utilizare a subventiei.
    (2) Asociatiile si fundatiile care au primit subventii in conditiile Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa prezinte organului de la care au primit subventia un raport intermediar si final, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                               FORMULAR
de solicitare a subventiilor in temeiul Legii nr. 34/1998

    I. Date despre asociatie/fundatie

    1. Denumirea:
    Asociatia/Fundatia .....................................................
    Codul ................. Localitatea ....................................
    Str. .................................................. nr. ............
    Judetul................ Telefon ..................... Fax ..............

    2. Numarul si data inscrierii legale:
    Dosar nr. ..................
    Sentinta civila nr. ....... din data de .........., eliberata de .......
    Institutia care a acordat avizul in vederea obtinerii personalitatii juridice ....................................

    3. Structura de conducere a asociatiei/fundatiei:
    a) Date personale ale presedintelui asociatiei/fundatiei:
    Numele ..................... Prenumele .................................
    Data nasterii .....................
    Profesia ...............................................................
    Functia ................................................................
    Locul de munca .........................................................
    Domiciliul:
    codul ......, localitatea ............., str. ............. nr. .......,
    sectorul/judetul ......................... .

    b) Date personale ale responsabilului financiar al asociatiei/fundatiei:
    Numele ..................... Prenumele .................................
    Data nasterii .....................
    Profesia ...............................................................
    Functia ................................................................
    Locul de munca .........................................................
    Domiciliul:
    codul ......, localitatea ............., str. ............. nr. .......,
    sectorul/judetul .........................

    4. Membrii asociatiei, respectiv personalul fundatiei:
    Numarul total ......................, din care:
    - salariati ...................
    - colaboratori ................
    - voluntari ...................

    5. Filialele/sucursalele asociatiei/fundatiei:
    ........................................................................
    (Precizati daca asociatia/fundatia are filiale, temeiul juridic in baza caruia au fost infiintate acestea, numarul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)

    6. Specificati obiectivele asociatiei/fundatiei in domeniul asistentei sociale, in conformitate cu statutul:
    ........................................................................

    7. Codul fiscal
    Nr. .......... din data de ..................., emis de ................

    8. Numarul contului bancar ............................
    Banca ...............................................................
                           (denumirea si sediul)
    Numele persoanelor cu drept de semnatura:
    ........................................................................

    9. Bugetul anual de venituri si cheltuieli al asociatiei/fundatiei, pe durata ultimilor 2 ani calendaristici:
    ........................................................................

    10. Patrimoniul de care dispune asociatia/fundatia (mijloace fixe, dotari, echipamente):
    ........................................................................

    II. Experienta asociatiei/fundatiei in domeniul serviciilor de asistenta sociala

    1. Experienta anterioara a asociatiei/fundatiei in domeniul activitatilor si serviciilor de asistenta sociala:
    ........................................................................
    (Mentionati, dupa caz: DA sau NU. Daca DA, precizati activitatile si serviciile de asistenta sociala desfasurate de asociatie/fundatie in anul calendaristic precedent si in anul curent, precum si grupul-tinta, dimensiunea acestuia.)

    2. Asociatia/fundatia desfasoara servicii sociale:
    - la nivel local                        DA/NU
    (Daca Da, precizati localitatea.)

    - la nivel de judet/judete              DA/NU
    (Daca DA, precizati judetul/judetele.)

    3. Serviciile oferite sunt contra cost:
    DA/NU
    (Daca DA, specificati metodologia de stabilire a contributiei.)

    4. Modalitatile de selectionare a beneficiarilor:
    ........................................................................

    5. Calificarea persoanelor din asociatie/fundatie, care activeaza in domeniul asistentei sociale:
    Numarul total ........................, din care:
    cu studii superioare ......... cu studii medii .......... cu alte forme de calificare ...............

    6. A mai primit asociatia/fundatia sprijin financiar din partea altor organizatii/institutii pentru proiecte in domeniul asistentei sociale realizate pana in prezent?
    DA/NU
    (Daca DA, va rugam precizati, in ordinea importantei, proiectele relevante, indicand urmatoarele elemente pentru fiecare.)
    Titlul proiectului .............................
    Anul ............
    Organizatia/institutia care v-a sprijinit ..............................
    Suma acordata ............................ sau, respectiv, tipul sprijinului acordat ..................
    Descrieti pe scurt proiectul:
    ........................................................................
    Parteneri in proiect:
    ........................................................................
    Denumiti o persoana care poate sa dea referinte despre proiect:
    ........................................................................

    III. Date tehnice privind unitatea de asistenta sociala pentru care se solicita subventia

    In cazul in care asociatia/fundatia solicita subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala, prezenta sectiune a formularului se va completa pentru fiecare unitate in parte.

    1. Tipul de unitate:
    ........................................................................

    2. Sediul unitatii de asistenta sociala:
    Localitatea ......................., str. ................ nr. ............, sectorul/judetul ................., codul ............., telefon ...........

    3. Oportunitatea unitatii de asistenta sociala in raport cu prioritatile comunitatii:
    ........................................................................
    (Precizati temeiul initiativei si necesitatile la nivel local carora le raspunde unitatea propusa.)

    4. Beneficiari:
    a) Beneficiarii sunt rezidenti in:
    ........................................................................
    (Precizati localitatea/localitatile, judetul/judetele.)

    b) Grupul-tinta:
    - varsta medie a asistatilor ....................
    - numarul de persoane asistate ..................
    - modalitatile de selectionare a beneficiarilor .....................

    5. Durata in timp:
    Functioneaza din anul .....................
    Urmeaza sa functioneze de la data de .....................

    6. Descrierea unitatii de asistenta sociala:
    a) serviciul de asistenta sociala oferit ...............................
    b) alte servicii oferite in paralel ....................................
    c) organizarea si functionarea activitatilor ...........................
    d) standarde de calitate propuse .......................................

    A. Date privind gradul de confort, in cazul unitatii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
    - suprafata locuibila/asistat .................................
    - conditii de cazare, numarul de asistati/dormitor .....................
    - conditii de petrecere a timpului liber ...............................
    - conditii de comunicare cu exteriorul .................................
    - conditii de servire a mesei ..........................................

    B. Date privind igiena, in cazul unitatii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
    (Va rugam sa anexati o copie de pe autorizatia sanitara de functionare din anul curent.)
    - grupurile sanitare: 1 WC la un numar de .................. asistati;
    - 1 lavabou la un numar de .................... asistati;
    - 1 dus/cada la un numar de ................... asistati;
    - conditii de preparare si servire a hranei ............................

    C. Alte conditii in functie de profilul beneficiarului:
    - conditii de studiu:
    - conditii de recuperare fizica:
    - ateliere de ergoterapie:
    - conditii de asistenta si ingrijire medicala:

    D. Date privind personalul unitatii de asistenta sociala:
    a) numarul total de asistati/total personal calificat;
    b) numarul total de asistati/total personal:

    7. Resurse umane:
    .......................................................................
    (Precizati responsabilitatile individuale ale personalului.)

    a) Numarul total ......................, din care:
    - personal de conducere .......................
    - personal de executie ........................
    - salariati ......................
    - colaboratori ...................
    - voluntari ......................

    b) Repartitia pe categorii socioprofesionale:
    - numarul de asistenti sociali cu studii superioare ....................
    - numarul de asistenti sociali cu studii medii .........................
    - numarul de personal de alta calificare ...............................
    - numarul de personal medical, din care ......................... medici
    - numarul de muncitori de intretinere ..................................

    8. Date privind coordonatorul unitatii de asistenta sociala:
    (Daca este cazul, specificati daca acesta mai are un alt contract de munca sau de colaborare, precum si locul de munca.)
    Numele .......................... Prenumele ............................
    Profesia ...............................................................
    Functia ................................................................
    Locul de munca .........................................................
    Domiciliul:
    codul ........, localitatea .............., str. ............. nr. ....,
    sectorul/judetul ................... telefonul de acasa ................
    Alta persoana de contact ..........................................
                                (numele, prenumele, adresa, telefonul)

    9. Patrimoniul unitatii de asistenta sociala:
    (Numai daca este separat de cel al asociatiei/fundatiei.)
    a) patrimoniul mobil: .......................................
    b) patrimoniul imobil: ......................................
       - cladiri ................................................
    (Specificati situatia juridica a acestora, anexand actele doveditoare, precum si sursele de energie utilizate pentru incalzire si iluminat. Anexati un plan al cladirii, precum si copii de pe contractele cu prestatorii de servicii.)

    c) alte mijloace fixe din dotarea unitatii de asistenta sociala, in conformitate cu inventarul unitatii:
    - echipamente ...............................
    - obiecte de inventar .......................
    - cazarmament ...............................
    - autovehicule ..............................

    10. Modalitati concrete de colaborare si parteneriat:
    a) parteneri la nivel local, judetean, national ........................
    b) parteneri externi ...................................................
    (Precizati statutul juridic, precum si responsabilitatile partenerilor. Daca o alta fundatie/asociatie este partener in proiectul dumneavoastra, este obligatoriu sa prezentati statutul acesteia si sentinta civila. Prezentati in copie conventiile de parteneriat stabilite cu partenerii dumneavoastra.)

    11. Criteriile asociatiei/fundatiei de evaluare a serviciului de asistenta sociala propus:
    ........................................................................

    12. Rezultate preconizate:
    ........................................................................

    13. Posibilitati privind continuitatea activitatii unitatii de asistenta sociala dupa incetarea perioadei de subventionare:
    .......................................................................

    14. Alte surse de finantare:
   ......................................................................
          (Mentionati numele finantatorilor si contributia acestora.)

    IV. Subventia solicitata de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul local in anul ..................., este de ..................... lei, pentru un numar de ......................... beneficiari.

                               DECLARATIE

    In numele asociatiei/fundatiei, declar ca am luat cunostinta de prevederile Legii nr. 34/1998, ale Hotararii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, cu modificarile ulterioare.
    Declar, de asemenea, ca subsemnatul si organizatia mea vom respecta prevederile legale si vom coopera cu finantatorul. Inteleg ca finantatorul nu este obligat sa ne justifice selectia asociatiilor si a fundatiilor subventionate in baza Legii nr. 34/1998.
    Declar, de asemenea, pe propria raspundere, ca datele, informatiile si documentele prezentate corespund realitatii.

    Presedintele asociatiei/fundatiei,
    .................................
    (numele, prenumele si semnatura)

    Data ......................
    Localitatea ...............
    Stampila

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                     BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al unitatii de asistenta sociala

    In cazul in care asociatia sau fundatia solicita subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala, prezenta anexa se completeaza pentru fiecare unitate de asistenta sociala in parte si, centralizat, pentru toate unitatile.

    Anul ..................
    Localitatea/localitatile .................
    Judetul/judetele .........................
    Numarul de beneficiari ...................
    Subventia lunara/beneficiar .............. lei

                                                               - mii lei -
_______________________________________________________________________________
Denumirea indicatorului   Total  Trimestrul  Trimestrul  Trimestrul  Trimestrul
                                     I           II          III         IV
_______________________________________________________________________________
Venituri totale,
din care:
Venituri din donatii
Venituri din sponsorizari
Alte venituri proprii
Subventie acordata in
temeiul Legii nr. 34/1998
Cheltuieli totale,
din care:
Cheltuieli de personal
Cheltuieli cu
intretinerea si repararea
mijloacelor fixe
Cheltuieli cu hrana
pentru asistati
Cheltuieli cu
echipamentul pentru
asistati
Cheltuieli cu obiecte de
inventar pentru asistati
Cheltuieli cu
cazarmamentul pentru
asistati
Cheltuieli de transport
pentru asistati
Cheltuieli cu materiale
igienico-sanitare pentru
asistati
Cheltuieli de intretinere
si gospodarie
Alte cheltuieli
_______________________________________________________________________________

    NOTA:
    1. La veniturile provenite din donatii, sponsorizari si alte venituri proprii se vor evidentia si bunurile in natura la pretul pietei.
    2. Cheltuielile cu hrana pentru asistati, echipamentul pentru asistati, obiectele de inventar pentru asistati, cazarmamentul pentru asistati, transportul pentru asistati, materialele igienico-sanitare pentru asistati si de intretinere si gospodarie nu pot fi sub suma alocata in medie pe asistat de la bugetul de stat sau, dupa caz, de la bugetele locale.

              Presedintele                    Responsabilul financiar al
          asociatiei/fundatiei,                  asociatiei/fundatiei,
    ................................       ................................
    (numele, prenumele si semnatura)       (numele, prenumele si semnatura)

    Data ...........................
    Stampila .......................

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE          ASOCIATIA/FUNDATIA
    Directia generala de munca si                   ........................
    protectie sociala a judetului .............
    (dupa caz, Consiliul Local al ............)
    Nr. .....................

    In baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, se incheie astazi ............... prezenta

                                 CONVENTIE
pentru prestarea de servicii de asistenta sociala

    intre:
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si protectie sociala a judetului ....................... (dupa caz, Consiliul Local al ...........), cu sediul in ......................., telefon ................, cod fiscal ................, cont de virament ................................., deschis la ...................................................................., reprezentat de .................................................................
                          (se precizeaza functia)
    si
    Asociatia/Fundatia .............................................., cu sediul in ............................., telefon ................................., cod fiscal ..................., cont de virament .........................., deschis la ................., reprezentata de .........................................,
                                               (numele si prenumele)
presedintele asociatiei/fundatiei.

    CAP. 1
    Obiectul conventiei

    Art. 1
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si protectie sociala a judetului ....................................... (dupa caz, Consiliul Local al ..........................), aloca in anul ................ o subventie in limita sumei de .............. lei de la bugetul de stat (dupa caz, de la bugetul local) Asociatiei/Fundatiei ....................................., pentru asigurarea de servicii sociale de intretinere, corespunzatoare numarului de persoane asistate in fiecare luna prin unitatea de asistenta sociala din localitatea ..................., judetul/sectorul ................, administrata de aceasta.

    CAP. 2
    Obligatiile asociatiei/fundatiei

    Art. 2
    Asociatia/fundatia, in calitate de beneficiar al subventiei, are urmatoarele obligatii:
    a) sa foloseasca subventia in mod exclusiv pentru serviciile de asistenta sociala acordate persoanelor asistate prin unitatea (unitatile) de asistenta sociala prezentata (prezentate) in anexa nr. 1 si in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli prezentat in anexa nr. 2;
    b) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz, consiliului local), pana la data de ............................., un raport intermediar de activitate;
    c) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz, consiliului local), in termen de 15 zile de la data incetarii conventiei, un raport final de activitate;
    d) sa accepte controlul si verificarile organului de control al directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz, al consiliului local) in legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subventia primita;
    e) in cazul nerespectarii prevederilor legale in vigoare, sa ramburseze, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare care se aplica impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.

    CAP. 3
    Obligatiile Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia generala de munca si protectie sociala a judetului ................... (dupa caz, ale Consiliului Local al .......................)

    Art. 3
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia generala de munca si protectie sociala a judetului ...................................... (dupa caz, Consiliul Local al ...............................) are, in raport cu obiectul contractului, urmatoarele obligatii:
    a) sa aloce fondurile reprezentand subventia stabilita;
    b) sa acorde asistenta de specialitate in desfasurarea si realizarea programelor de servicii sociale asigurate de unitatile de asistenta sociala.
    Art. 4
    Plata fondurilor se realizeaza tinandu-se seama de numarul efectiv de beneficiari si de nivelul subventiei stabilite prin conventie, prin virament in contul nr. ..............................., deschis de Asociatia/Fundatia .............................. la Banca ............................., cu sediul in ........................ .

    CAP. 4
    Proceduri de incetare a conventiei

    Art. 5
    Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia notificarii deciziei celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30 de zile de la data notificarii.
    Art. 6
    In cazul in care asociatia/fundatia nu respecta conditiile prezentei conventii, respectiv neutilizarea subventiei in scopul activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare si finale la termenul stabilit sau impiedicarea organului de control sa verifice actele financiar-contabile, serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (dupa caz, consiliul local) au dreptul de a decide oricand incetarea aplicarii conventiei, notificand asociatiei/fundatiei anularea platilor si solicitand restituirea sumelor acordate cu titlu de subventie.
    Daca asociatia/fundatia nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vatamata se poate adresa instantei de judecata.

    CAP. 5
    Clauze speciale

    Art. 7
    Nerespectarea obligatiilor asumate de catre asociatie/fundatie da dreptul celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii lunare a fondurilor care constituie subventia pana la reglementarea situatiei.
    Art. 8
    In cazul in care asociatia/fundatia inceteaza activitatea unitatii de asistenta sociala, bunurile de natura obiectelor de inventar, echipamentul, cazarmamentul, dobandite prin subventie, se pun la dispozitie serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau consiliilor locale pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate in conditiile legii.
    Art. 9
    Asociatia/fundatia va evidentia si va raporta separat veniturile si cheltuielile legate de suma primita ca subventie si va pastra originalele chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 10
    Modificarea prezentei conventii se poate face cu acordul partilor, prin act aditional.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta conventie.
    Art. 12
    Prezenta conventie s-a incheiat in doua exemplare, fiecare parte primind un exemplar.
    Art. 13
    Conventia este valabila pana la data de ....., data dupa care isi inceteaza valabilitatea.

    MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
    Directia generala de munca si protectie sociala a judetului ...............
    (dupa caz, Consiliul Local al ............................)
    Asociatia/Fundatia ............................

    ANEXA 4
    la normele metodologice

                        FORMULAR
pentru raportari intermediare si finale

    Conventia nr. .......................
    Data incheierii conventiei ...........................
    Asociatia/fundatia:
    - Adresa .............................................
    - Telefon/fax (includeti prefixul) ...................
    Unitatea de asistenta sociala ........................
    Localitatea, adresa, judetul/sectorul ................
    Data inaintarii raportului ...........................
    Institutia, numele, prenumele si functia persoanei
    care a primit raportul ...............................

    I. Raport de activitate
    1. Descrierea pe scurt a activitatilor de asistenta sociala desfasurate pana la data intocmirii raportului:
    (Descrierea va cuprinde: beneficiarii, serviciile sociale oferite, calitatea acestora, resursele umane, metodologia acordarii serviciului, colaborarea cu alte organizatii. Descrierea nu va depasi o pagina.)
    2. Realizarea activitatilor propuse:
    Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat?     DA/NU
    (Daca nu, propuneti masurile ce urmeaza a fi luate pentru asigurarea cantitativa si calitativa a serviciilor prevazute in conventie.)
    3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
    (Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
    4. Numarul de beneficiari:
    - numarul de beneficiari/luna la data semnarii conventiei:
    - numarul de beneficiari la data raportarii:
    5. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor unitatii de asistenta sociala:
    (Explicati de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea unitatilor de asistenta sociala.)
    6. Alte comentarii (dupa caz):

    II. Raport financiar
    1. Date despre asociatia/fundatia subventionata:
    - cont bancar nr. ..............., deschis la Banca .......................
                                                         (denumirea si sediul)
    - persoana cu drept de semnatura ................................
                                           (numele si prenumele)
    2. Date despre subventie:
    - valoarea subventionarii de la bugetul de stat sau de la bugetul local, in conformitate cu conventia:
    - valoarea subventiei cumulata la data intocmirii raportului ..............
    - dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) .................
    - soldul in cont la inceputul perioadei raportate, conform extrasului de cont ......................
    - soldul in casa la inceputul perioadei raportate .........................
    - soldul in lei la sfarsitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont ..............................
    3. Se anexeaza in copie actele justificative, in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
    4. Se anexeaza in copie balanta si bilantul contabil.
    5. Situatia centralizatoare pentru fiecare capitol de venituri si cheltuieli, in conformitate cu structura prezentata in anexa nr. 2 la normele metodologice si potrivit modelului prezentat mai jos:

 -----------------------------------------------------------------------------
| Capitol de  | Nr. document | Unitatea   |        |        |                 |
| venituri si | justificativ | a emis     |  Data  |  Suma  |  Ce reprezinta  |
| cheltuieli  |              | documentul |        |        |                 |
|-------------|--------------|------------|--------|--------|-----------------|
|_____________|______________|____________|________|________|_________________|
|                       TOTAL lei:                 |        |                 |
|__________________________________________________|________|_________________|

    6. Bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta sociala program si realizari in conformitate cu structura prezentata in anexa nr. 2 la normele metodologice)

         Presedintele asociatiei/fundatiei,
     ..........................................
          (numele, prenumele si semnatura)

    Coordonatorul unitatii de asistenta sociala,
    ............................................
          (numele, prenumele si semnatura)

             Responsabilul financiar al
                asociatiei/fundatiei,
        ....................................
          (numele, prenumele si semnatura)

        Data .................                           Stampila



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 800/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 800 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu