HOTARARE Nr. 539 din 28 august 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de
acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate
juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 345 din 11 septembrie 1998
In temeiul art. 1 alin. (4) si al art. 2 alin. (2) din Legea nr. 34/1998
privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu
personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta
sociala,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a
unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica
care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, prevazute in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
In anul 1998, nivelul mediu lunar al subventiilor care se acorda de la
bugetul de stat pentru o persoana asistata este de 300.000 lei.
Art. 3
(1) Subventia se acorda lunar, potrivit conventiei incheiate intre
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin serviciile publice descentralizate,
respectiv consiliul local, prin primar, si asociatia sau fundatia romana
selectionata pe baza criteriilor prevazute in normele metodologice aprobate
prin prezenta hotarare.
(2) Subventia se acorda incepand cu luna urmatoare datei incheierii conventiei.
Art. 4
(1) Subventiile primite se utilizeaza de catre asociatii si fundatii in
unitatile de asistenta sociala infiintate si administrate de acestea, in
completarea veniturilor proprii si a celor primite sub forma de donatii sau
sponsorizari pentru intretinerea persoanelor asistate.
(2) Unitatea de asistenta sociala poate oferi servicii de asistenta
sociala, in conformitate cu statutul asociatiei sau al fundatiei in subordinea
careia functioneaza, pentru beneficiarii asistati la sediul unitatii sau la
domiciliul acestora.
Art. 5
Sumele ramase neutilizate la data incheierii exercitiului financiar se
restituie la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local, pentru a fi
virate la bugetul din care au fost acordate subventiile.
Art. 6
Controlul asupra activitatilor desfasurate de unitatile de asistenta
sociala care au primit fonduri acordate cu titlu de subventie de la bugetul de
stat se exercita de catre serviciile publice descentralizate ale Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale si, respectiv, de catre organele abilitate de
catre primarii, in cazul unitatilor care au primit subventii de la bugetele
locale, precum si de alte organe de control abilitate de lege.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Vlad Rosca
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si
fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza
unitati de asistenta sociala
CAP. 1
Cadrul general
Art. 1
Asociatiile si fundatiile romane cu personalitate juridica care infiinteaza
si administreaza unitati de asistenta sociala pot primi subventii de la bugetul
de stat sau de la bugetele locale, dupa cum urmeaza:
a) de la bugetul de stat, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale,
cele ale caror activitati de asistenta sociala se adreseaza unor beneficiari
din mai multe judete ale tarii;
b) de la bugetele locale, prin primarii, cele ale caror activitati de
asistenta sociala se adreseaza beneficiarilor dintr-un singur judet si,
respectiv, din municipiul Bucuresti.
CAP. 2
Procedura de solicitare a subventiei
Art. 2
Documentatia de solicitare a subventiei se inainteaza in pachet inchis si
se inregistreaza la registratura Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau,
dupa caz, a consiliului local in ultima luna a trimestrului III al anului,
pentru subventia din anul urmator.
Art. 3
(1) Documentatia solicitantilor va contine urmatoarele:
a) formularele standard de solicitare a subventiei, care se completeaza,
obligatoriu, prin dactilografiere, in trei exemplare, conform modelelor
cuprinse in anexele nr. 1 si 2 la prezentele norme metodologice;
b) raport privind activitatea asociatiei sau a fundatiei in ultimii 2 ani
calendaristici, intocmit de reprezentantul serviciului descentralizat al
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale din raza teritoriala in care
asociatia sau fundatia isi are sediul sau, dupa caz, de reprezentantul
consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
c) nota privind oportunitatea unitatii de asistenta sociala in raport cu
prioritatile de asistenta sociala din localitate, intocmita de reprezentantul
serviciului descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale din
raza teritoriala in care asociatia sau fundatia isi are sediul sau, dupa caz,
de reprezentantul consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
d) declaratie pe propria raspundere a presedintelui asociatiei sau al
fundatiei, din care sa reiasa ca organizatia nu are sume neachitate la scadenta
catre persoane fizice sau juridice, sume sau bunuri urmarite in vederea
executarii silite;
e) actele constitutive ale asociatiei sau ale fundatiei si actele
aditionale, dupa caz;
f) sentinta civila de dobandire a personalitatii juridice si sentintele
civile care autorizeaza modificarile statutului, dupa caz;
g) ultima dare de seama contabila a asociatiei sau a fundatiei;
h) ultimul extras de cont bancar;
i) dovada privind codul fiscal;
j) dovada privind patrimoniul social la data solicitarii subventiei;
k) dovada de sediu pentru unitatea de asistenta sociala (situatia juridica,
planul cladirii, contracte cu prestatorii de servicii pentru cheltuieli
curente);
l) documente privind colaborarea, parteneriatul cu consiliile locale, cu
organizatiile guvernamentale si neguvernamentale, daca este cazul;
m) alte documente relevante privind activitatea asociatiei sau a fundatiei,
dupa caz.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. a) - d) vor fi prezentate in
original, iar cele prevazute la lit. e) - m), in copie.
CAP. 3
Criteriile de acordare a subventiilor asociatiilor si fundatiilor evaluate
si selectionate
Art. 4
Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor se fac in baza
urmatoarelor criterii:
a) justificarea unitatii de asistenta sociala in raport cu necesitatile si
prioritatile de asistenta sociala ale comunitatii;
b) capacitatea organizatorica si de functionare a unitatii de asistenta
sociala:
- experienta asociatiei sau a fundatiei in domeniul serviciilor sociale
propuse;
- caile si modalitatile de identificare a beneficiarilor;
- functionarea unitatii de asistenta sociala intr-un sediu adecvat;
- organizarea activitatilor din unitatea de asistenta sociala;
- calitatea standardelor propuse de asociatie sau de fundatie pentru
serviciile acordate de unitatea de asistenta sociala;
- capacitatea bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta
sociala de a asigura functionarea acesteia, pe perioada subventionarii, la
standardele propuse;
- capacitatea resurselor umane de a asigura functionarea unitatii de
asistenta sociala la standardele propuse;
- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile locale, cu alte
organizatii guvernamentale si neguvernamentale.
Art. 5
Nu sunt selectionate asociatiile si fundatiile aflate in urmatoarele
situatii:
a) nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor
subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care
infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala;
b) nu prezinta documentatia completa si intocmita potrivit prevederilor
cap. II;
c) platile/conturile le sunt blocate conform unei hotarari judecatoresti;
d) se fac vinovate de declaratii inexacte cu privire la informatiile
solicitate in vederea subventionarii;
e) au incalcat un alt contract de subventionare incheiat anterior.
Art. 6
Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor, in baza criteriilor
prevazute la art. 4, se fac de catre o comisie de evaluare si selectionare,
dupa cum urmeaza:
a) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care
pot primi subventii de la bugetul de stat se organizeaza in cadrul Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale si este numita anual prin ordin al ministrului
muncii si protectiei sociale;
b) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care
pot primi subventii de la bugetele locale se organizeaza si se aproba anual
prin hotarare a consiliului local.
Art. 7
(1) Comisia de evaluare si selectionare trebuie sa indeplineasca
urmatoarele conditii:
- numarul membrilor ei sa fie de minimum 3 persoane;
- sa functioneze cu o majoritate simpla;
- presedintele comisiei sa fie ales de membrii acesteia prin vot deschis;
- secretarul comisiei sa fie unul dintre membrii acesteia, desemnat de
presedinte prin consultare cu ceilalti membri ai comisiei;
- fiecare membru al comisiei sa semneze o declaratie de impartialitate.
(2) Documentatia de solicitare a subventiilor este evaluata de catre
membrii comisiei in functie de grila de evaluare stabilita de aceasta.
(3) Pentru fiecare propunere de subventionare, comisia stabileste un raport
privind oportunitatea acesteia de a beneficia de subventie.
(4) Comisia stabileste asociatiile si fundatiile care vor beneficia de
subventie, precum si nivelul total al acesteia.
(5) Comisia inainteaza directiei de specialitate din cadrul Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, consiliului local documentele
privind asociatiile si fundatiile selectionate.
(6) Comisia anunta, in scris, rezultatul selectiei asociatiei sau fundatiei
care a solicitat subventii.
CAP. 4
Incheierea conventiei
Art. 8
(1) Asociatiile si fundatiile selectionate incheie conventii scrise cu
serviciul public descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
din raza teritoriala in care acestea isi au sediul sau, dupa caz, cu consiliul
local reprezentat prin primar.
(2) Conventia se incheie dupa aprobarea legii bugetului de stat.
(3) Modelul de conventie este prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme
metodologice. La conventie se vor anexa si formularele standard de solicitare a
subventiei, completate potrivit art. 3.
CAP. 5
Alocarea subventiei
Art. 9
(1) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale sau, respectiv, organele abilitate de primarii verifica,
lunar, corectitudinea subventiei solicitate de asociatie sau de fundatie si
stabilesc necesarul de credite bugetare conform documentelor justificative de
cheltuieli din luna precedenta.
(2) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale sau, respectiv, ordonatorul principal de credite local
efectueaza plata catre asociatie sau fundatie prin virament in contul bancar al
acesteia.
Art. 10
(1) Asociatiile si fundatiile care infiinteaza si administreaza unitati de
asistenta sociala si care au primit subventii in conditiile Legii nr. 34/1998
sunt obligate sa intocmeasca si sa transmita organului de la care au primit
subventia, la termenele si in conditiile stabilite prin dispozitiile legale in
vigoare, un cont de executie privind modul de utilizare a subventiei.
(2) Asociatiile si fundatiile care au primit subventii in conditiile Legii
nr. 34/1998 sunt obligate sa prezinte organului de la care au primit subventia
o raportare intermediara si finala, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4
la prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
FORMULAR
de solicitare a subventiilor in temeiul Legii nr. 34/1998
I. Date despre asociatie/fundatie
1. Denumirea:
Asociatia/Fundatia ............................... (codul .............,
localitatea ................., str. .......... nr. ......., judetul .......,
telefon ................, fax ...............).
2. Numarul si data inscrierii legale:
Dosarul nr. .............
Sentinta civila nr. .......... din data de ......., eliberata de .......
Institutia care a acordat avizul in vederea obtinerii personalitatii
juridice .............................
3. Structura de conducere a asociatiei/fundatiei:
a) Date personale ale presedintelui asociatiei/fundatiei:
Numele ...................... Prenumele ................................
Data nasterii ..........................................................
Profesia ...............................................................
Functia ................................................................
Locul de munca .........................................................
Domiciliul:
(codul ..............., localitatea ..............., str. ..... nr. ...,
sectorul/judetul .....................);
b) Date personale ale responsabilului financiar al asociatiei/fundatiei:
Numele ..................... Prenumele .................................
Data nasterii ..........................................................
Profesia ...............................................................
Functia ................................................................
Locul de munca .........................................................
Domiciliul:
(codul .............., localitatea .............., str. ..... nr. .....,
sectorul/judetul ...................).
4. Membrii asociatiei, respectiv personalul fundatiei:
Numarul total .........................................................,
din care:
- salariati ............................................................
- colaboratori .........................................................
- voluntari ............................................................
5. Filialele/sucursalele asociatiei/fundatiei:
............................................................................
(Precizati daca asociatia/fundatia are filiale, temeiul juridic in baza
carora au fost infiintate acestea, numarul total de filiale, denumirea, adresa,
numele persoanei care o conduce.)
6. Specificati obiectivele asociatiei/fundatiei in domeniul asistentei
sociale, in conformitate cu statutul:
............................................................................
7. Codul fiscal nr. ...... din data de ........, emis de ...............
8. Numarul contului bancar:
Banca ..................................................................
(denumirea si sediul)
Numele persoanelor cu drept de semnatura
............................................................................
9. Bugetul anual de venituri si cheltuieli al asociatiei/fundatiei, pe
durata ultimilor 2 ani calendaristici:
............................................................................
10. Patrimoniul de care dispune asociatia/fundatia (mijloace fixe, dotari,
echipamente):
............................................................................
II. Experienta asociatiei/fundatiei in domeniul serviciilor de asistenta
sociala
1. Experienta anterioara a asociatiei/fundatiei in domeniul activitatilor
si serviciilor de asistenta sociala:
.............................................................................
(Mentionati, dupa caz: DA sau NU. Daca DA, precizati activitatile si
serviciile de asistenta sociala desfasurate de asociatie/fundatie in anul
calendaristic precedent si in anul curent, precum si grupul-tinta, dimensiunea
acestuia.)
2. Asociatia/fundatia desfasoara servicii sociale:
- la nivel local DA/NU
(Daca DA, precizati localitatea.)
- la nivel de judet/judete DA/NU
(Daca DA, precizati judetul/judetele.)
3. Serviciile oferite sunt contra cost:
DA/NU
(Daca DA, specificati metodologia de stabilire a contributiei.)
4. Modalitatile de selectionare a beneficiarilor:
............................................................................
5. Calificarea persoanelor din asociatie/fundatie in domeniul asistentei
sociale:
Numarul persoanelor:
cu studii superioare ......, cu studii medii ....., cu alte forme de
calificare ....................
6. A mai primit asociatia/fundatia sprijin financiar din partea altor
organizatii/institutii, pentru proiecte in domeniul asistentei sociale
realizate pana in prezent ?
DA/NU
(Daca DA, va rugam sa precizati, in ordinea importantei, proiectele
relevante, indicand urmatoarele elemente pentru fiecare.)
Titlul proiectului .....................................................
Anul .............
Organizatia/institutia care v-a sprijinit ..............................
Suma acordata ......... sau, respectiv, tipul sprijinului acordat ......
Descrieti pe scurt proiectul ............................................................................
Parteneri in proiect
............................................................................
Denumiti o persoana care poate sa dea referinte despre proiect
............................................................................
III. Date tehnice privind unitatea de asistenta sociala pentru care se
solicita subventia
In cazul in care asociatia/fundatia solicita subventii de la bugetul de
stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala,
prezenta sectiune a formularului se va completa pentru fiecare unitate in
parte.
1. Tipul de unitate
............................................................................
2. Sediul unitatii de asistenta sociala:
(localitatea ........, str. .......... nr. ...., sectorul/judetul .....,
codul fiscal ............., telefon ..........).
3. Oportunitatea unitatii de asistenta sociala in raport cu prioritatile
comunitatii: ............................................................................
(Precizati temeiul initiativei si necesitatile la nivel local carora le
raspunde unitatea propusa.)
4. Beneficiari
a) Beneficiarii sunt rezidenti in:
............................................................................
(Precizati localitatea/localitatile.)
b) Grupul-tinta:
- varsta medie a asistatilor ...........................................
- numarul de persoane asistate .........................................
- modalitatile de selectionare a beneficiarilor ........................
5. Durata in timp:
Functioneaza din anul ..................................................
Urmeaza sa functioneze din data de .....................................
6. Descrierea unitatii de asistenta sociala:
a) Serviciul de asistenta sociala oferit ...............................
b) Alte servicii oferite in paralel ....................................
c) Organizarea si functionarea activitatilor ...........................
d) Standarde de calitate propuse .......................................
A. Date privind gradul de confort, in cazul unitatii care asista
beneficiarii la sediul acesteia:
- suprafata locuibila/asistat ..........................................
- conditii de cazare, numarul de asistati/dormitor .....................
- conditii de petrecere a timpului liber ...............................
- conditii de comunicare cu exteriorul .................................
- conditii de servire a mesei ..........................................
B. Date privind igiena
(Va rugam sa anexati o copie de pe autorizatia sanitara de functionare pe
anul in curs.)
- grupurile sanitare: 1 WC la un numar de .................... asistati;
- 1 lavabou la un numar de ................................... asistati;
- 1 dus/cada la un numar de .................................. asistati;
- conditiile de preparare si servire a hranei .........................
C. Alte conditii in functie de profilul beneficiarului:
- conditii de studiu;
- conditii de recuperare fizica;
- ateliere de ergoterapie;
- conditii de asistenta si ingrijire medicala.
D. Date privind personalul unitatii de asistenta sociala:
a) numarul total de asistati/total personal calificat
b) numarul total de asistati/total personal
7. Resurse umane:
(Precizati responsabilitatile individuale ale personalului.)
- Numarul total ................, din care:
- personal de conducere ......................................
- personal de executie ......................................
- salariati ...............................................
- colaboratori ....................................
- voluntari ............................
- Repartitia pe categorii socioprofesionale:
- numarul de asistenti sociali cu studii superioare ............
- numarul de asistenti sociali cu studii medii ...............
- numarul de personal de alta calificare .................
- numarul de medici ..............................
- numarul de muncitori de intretinere ....................
8. Date privind coordonatorul unitatii de asistenta sociala:
(Daca este cazul, specificati daca acesta mai are un alt contract de munca
sau de colaborare, precum si locul de munca)
Numele .................... Prenumele .................................
Profesia .................. Functia ...................................
Locul de munca ........................................................
Domiciliul:
(codul ............., localitatea ..........., str. ........ nr. .....,
sectorul/judetul ............., telefonul de acasa .........).
Alta persoana de contact ...........................................................................
(numele, prenumele, adresa, telefonul)
9. Patrimoniul unitatii de asistenta sociala:
(Numai daca este separat de cel al asociatiei/fundatiei.)
a) patrimoniul mobil ..................................................
b) patrimoniul imobil .................................................
- cladiri ....................................................
(Specificati situatia juridica a acestora, anexand acte doveditoare, precum
si sursele de energie utilizate pentru incalzire si iluminat. Anexati un plan
al cladirii, precum si copii de pe contractele cu prestatorii de servicii.)
c) alte mijloace fixe din dotarea unitatii de asistenta sociala, in
conformitate cu inventarul unitatii:
- echipamente .........................................................
- obiecte de inventar .................................................
- cazarmament .........................................................
10. Modalitati concrete de colaborare si parteneriat:
a) Parteneri la nivel local, judetean, national .......................
b) Parteneri externi ..................................................
(Precizati statutul juridic, precum si responsabilitatile partenerilor.
Daca o alta fundatie/asociatie este partener in proiectul dv., este obligatoriu
sa prezentati statutul acesteia si sentinta civila. Prezentati in copie
conventiile de parteneriat stabilite cu partenerii dv.)
11. Criteriile asociatiei/fundatiei de evaluare a serviciului propus:
...........................................................................
12. Rezultate preconizate:
...........................................................................
13. Posibilitati privind continuarea activitatii unitatii de asistenta
sociala dupa incetarea perioadei de subventionare:
...........................................................................
14. Alte surse de finantare: ...........................................................................
(Mentionati numele finantatorilor si contributia acestora.)
IV. Subventia solicitata de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul
local ....... lei
DECLARATIE
In numele asociatiei/fundatiei, declar ca am luat cunostinta de prevederile
Legii nr. 34/1998, de Hotararea Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor
subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care
infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala. Declar, de asemenea,
ca subsemnatul si organizatia mea vom respecta prevederile legale si vom
coopera cu finantatorul. Inteleg ca finantatorul nu este obligat sa ne justifice
selectia asociatiilor si a fundatiilor subventionate in baza Legii nr. 34/1998.
Declar, de asemenea, pe propria raspundere, ca datele, informatiile si
documentele prezentate corespund realitatii.
Presedintele asociatiei/fundatiei:
..................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data .................................
Localitatea ..........................
Stampila
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI AL UNITATII DE ASISTENTA SOCIALA
Anul ..................................
Localitatea ...........................
Judetul/sectorul ......................
Numarul de beneficiari ................
- mii lei -
__________________________________________________________________________
| Denumirea indicatorului |Total| Trim. I | Trim. II | Trim. III | Trim. IV|
|_________________________|_____|_________|__________|___________|_________|
| Venituri totale, | | | | | |
| din care: | | | | | |
| Venituri din donatii | | | | | |
| Venituri din | | | | | |
| sponsorizari | | | | | |
| Alte venituri proprii | | | | | |
| Subventie de la bugetul | | | | | |
| de stat sau de la | | | | | |
| bugetul local, | | | | | |
| in temeiul Legii nr. | | | | | |
| 34/1998 | | | | | |
| Cheltuieli totale, | | | | | |
| din care: | | | | | |
| Cheltuieli de personal | | | | | |
| Cheltuieli cu | | | | | |
| intretinerea si | | | | | |
| repararea mijloacelor | | | | | |
| fixe | | | | | |
| Cheltuieli cu hrana | | | | | |
| pentru asistati | | | | | |
| Cheltuieli cu | | | | | |
| echipamentul pentru | | | | | |
| asistati | | | | | |
| Cheltuieli cu | | | | | |
| obiectele de inventar | | | | | |
| pentru asistati | | | | | |
| Cheltuieli cu | | | | | |
| cazarmamentul pentru | | | | | |
| asistati | | | | | |
| Cheltuieli de transport | | | | | |
| pentru asistati | | | | | |
| Cheltuieli cu | | | | | |
| materialele | | | | | |
| igienico-sanitare | | | | | |
| pentru asistati | | | | | |
| Cheltuieli | | | | | |
| administrative (chirie, | | | | | |
| apa, electricitate, | | | | | |
| incalzire, telefon, | | | | | |
| posta etc.) | | | | | |
| Alte cheltuieli | | | | | |
|_________________________|_____|_________|__________|___________|_________|
NOTA:
Subventia care urmeaza a se acorda nu are in vedere acoperirea cheltuielilor
prevazute la rubricile: cheltuieli de personal, cheltuieli cu intretinerea si
reparatiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative, alte cheltuieli.
Presedintele asociatiei/fundatiei Responsabilul financiar al
asociatiei/fundatiei
................................. ................................
(numele, prenumele si semnatura) (numele, prenumele si semnatura)
Data ............................
Stampila
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE ASOCIATIA/FUNDATIA ...........
Directia generala de munca
si protectie sociala din ..................
(dupa caz, Consiliul Local ............)
Nr. ...........
In baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii
asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza
si administreaza unitati de asistenta sociala, se incheie astazi .........
prezenta
CONVENTIE
pentru prestarea de servicii de asistenta sociala
intre:
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si
protectie sociala din ............. (dupa caz, Consiliul Local ............),
cu sediul in ...................................., telefon ............, cod
fiscal ........., cont virament ............, deschis la .................,
reprezentat de ...........................
(se precizeaza functia)
si
Asociatia/Fundatia ................., cu sediul in ................,
telefon ............, cod fiscal ............., cont de virament ...........,
deschis la ....................., reprezentata de
........................................,
(numele si prenumele)
presedintele asociatiei/fundatiei.
CAP. 1
Obiectul conventiei
Art. 1
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si
protectie sociala din ............. (dupa caz, Consiliul Local .........),
aloca in anul ......... o subventie in limita sumei de ............. lei de la
bugetul de stat (dupa caz, de la bugetul local) Asociatiei/Fundatiei
.................., pentru asigurarea de servicii sociale de intretinere,
corespunzatoare numarului de persoane asistate in fiecare luna, prin unitatea
de asistenta sociala din localitatea ................., judetul/sectorul
..............., administrata de aceasta.
CAP. 2
Obligatiile asociatiei/fundatiei
Art. 2
Asociatia/fundatia, in calitate de beneficiar al subventiei, are
urmatoarele obligatii:
a) sa foloseasca subventia in mod exclusiv pentru serviciile de asistenta
sociala acordate persoanelor asistate prin unitatea (unitatile) de asistenta
sociala prezentata (prezentate) in anexa nr. 1 si in conformitate cu bugetul de
venituri si cheltuieli prezentat in anexa nr. 2;
b) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz,
consiliului local), pana la data de .............., un raport intermediar de
activitate;
c) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz,
consiliului local), in termen de 15 zile de la data incetarii conventiei, un
raport final de activitate;
d) sa accepte controlul si verificarile organului de control al directiei
generale de munca si protectie sociala (dupa caz, al consiliului local) in
legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subventia primita;
e) in caz de nerespectare a prevederilor legale in vigoare, sa ramburseze,
in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din partea
organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora,
calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare care se aplica impozitelor
si taxelor datorate bugetului de stat.
CAP. 3
Obligatiile Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin
Directia generala de munca si protectie sociala din ............. (dupa caz,
ale Consiliului Local .....................)
Art. 3
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia generala
de munca si protectie sociala din ................... (dupa caz, Consiliul
Local ....................) are, in raport cu obiectul contractului,
urmatoarele obligatii:
a) sa aloce fondurile reprezentand subventia stabilita, in luna urmatoare
pentru activitatea lunii expirate;
b) sa acorde asistenta de specialitate in desfasurarea si realizarea
programelor de servicii sociale asigurate de unitatile de asistenta sociala.
Art. 4
Plata fondurilor se realizeaza tinandu-se seama de numarul efectiv de
beneficiari si de nivelul subventiei stabilite prin conventie, prin virament in
contul nr. ..............., deschis de asociatia/fundatia ...................
la Banca .................... cu sediul in ............... .
CAP. 4
Proceduri de incetare a conventiei
Art. 5
Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia
notificarii acestei decizii celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30
de zile de la data notificarii.
Art. 6
In cazul in care asociatia/fundatia nu respecta conditiile prezentei
conventii, respectiv neutilizarea subventiei in scopul activitatilor pentru
care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare si finale la
termenul stabilit sau impiedicarea organului de control sa verifice actele
financiar-contabile, serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale (dupa caz, consiliul local) au dreptul de a decide
oricand incetarea aplicarii conventiei, notificand anularea platilor
asociatiei/fundatiei si solicitand restituirea sumelor acordate.
Daca asociatia/fundatia nu este de acord cu restituirea sumelor, partea
vatamata se poate adresa instantei de judecata.
CAP. 5
Clauze speciale
Art. 7
Nerespectarea obligatiilor asumate de catre asociatie/fundatie da dreptul
celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii lunare a fondurilor care
constituie subventia, pana la reglementarea situatiei.
Art. 8
In cazul in care asociatia/fundatia inceteaza activitatea unitatii de
asistenta sociala, bunurile de natura obiectelor de inventar, echipamentul,
cazarmamentul, dobandite prin subventie, se pun la dispozitie serviciilor
publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau consiliilor
locale pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii publice cu
profil similar sau pentru a fi valorificate in conditiile legii.
Art. 9
Asociatia/fundatia va evidentia si raporta separat veniturile si
cheltuielile legate de suma primita ca subventie si va pastra originalele
chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii
contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
Art. 10
Modificarea prezentei conventii se poate face cu acordul partilor, prin act
aditional.
Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta conventie.
Art. 12
Prezenta conventie s-a incheiat in 2 (doua) exemplare, fiecare parte
primind un exemplar.
Art. 13
Conventia este valabila pana la data de ............, data dupa care isi
inceteaza valabilitatea.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
Directia generala de munca si protectie sociala din .............
(dupa caz, Consiliul Local .............................)
Asociatia/Fundatia........................
ANEXA Nr. 4
la normele metodologice
FORMULAR
pentru raportari intermediare si finale
Conventia nr. ........................................
Data incheierii conventiei ...........................
Asociatia/Fundatia: ..................................
- Adresa .............................................
- Telefon/fax (includeti prefixul) ...................
Unitatea de asistenta sociala ........................
Localitatea, adresa, judetul/sectorul ................
Data inaintarii raportului ...........................
Institutia, numele, functia
persoanei care a primit raportul .....................
I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitatilor de asistenta sociala desfasurate
pana la data intocmirii raportului:
(Descrierea va cuprinde: beneficiarii, serviciile sociale oferite,
calitatea acestora, resursele umane, metodologia acordarii serviciului, colaborarea
cu alte organizatii. Descrierea nu va depasi o pagina.)
2. Realizarea activitatilor propuse:
(Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat ? DA/NU
Daca NU, propuneti masurile ce urmeaza a fi luate pentru asigurarea cantitativa
si calitativa a serviciilor prevazute in conventie.)
3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
(Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport
cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de
eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
4. Numarul de beneficiari:
- numarul de beneficiari/luna, de la data semnarii conventiei ..........
- numarul de beneficiari la data raportarii ............
5. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor unitatii de
asistenta sociala:
(Explicati de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau
dezvoltarea activitatilor unitatilor de asistenta sociala.)
6. Alte comentarii (dupa caz):
II. Raport financiar
1. Date despre asociatia/fundatia subventionata:
- cont bancar nr. ..........., deschis la Banca .....................
(denumirea si sediul)
- persoana cu drept de semnatura ....................................
(numele si prenumele)
2. Date despre subventie:
valoarea subventiei de la bugetul de stat sau de la bugetul local, in
conformitate cu conventia:
- valoarea subventiei cumulate la data intocmirii raportului ...........
- dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ..............
- soldul in cont la inceputul perioadei raportate, conform extrasului de
cont ...................
- soldul in casa la inceputul perioadei raportate ......................
- soldul in lei la sfarsitul perioadei de raportare, conform extrasului de
cont ....................
3. Se anexeaza in copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate:
facturi, chitante fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine si dispozitii de
plata.
4. Se anexeaza in copie balanta si bilantul contabil.
5. Situatia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupa
modelul prezentat mai jos):
____________________________________________________________________________
| Categoria de | Numarul | Unitatea | Data | Suma | Ce reprezinta |
| cheltuieli | documentului | care a emis| | | |
| | justificativ | documentul | | | |
|______________|______________|____________|________|________|_______________|
|______________|______________|____________|________|________|_______________|
| TOTAL (lei): | |
|___________________________________________________|________________________|
6. Bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta sociala
(program si realizari in conformitate cu structura prezentata in anexa nr. 2 la
normele metodologice)
Presedintele asociatiei/fundatiei
.............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Coordonatorul unitatii de asistenta sociala
.............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Responsabilul financiar al asociatiei/fundatiei
.............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data ..................
Stampila