E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 539 din 28 august 1998

pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 345 din 11 septembrie 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 1 alin. (4) si al art. 2 alin. (2) din Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    In anul 1998, nivelul mediu lunar al subventiilor care se acorda de la bugetul de stat pentru o persoana asistata este de 300.000 lei.
    Art. 3
    (1) Subventia se acorda lunar, potrivit conventiei incheiate intre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin serviciile publice descentralizate, respectiv consiliul local, prin primar, si asociatia sau fundatia romana selectionata pe baza criteriilor prevazute in normele metodologice aprobate prin prezenta hotarare.
    (2) Subventia se acorda incepand cu luna urmatoare datei incheierii conventiei.
    Art. 4
    (1) Subventiile primite se utilizeaza de catre asociatii si fundatii in unitatile de asistenta sociala infiintate si administrate de acestea, in completarea veniturilor proprii si a celor primite sub forma de donatii sau sponsorizari pentru intretinerea persoanelor asistate.
    (2) Unitatea de asistenta sociala poate oferi servicii de asistenta sociala, in conformitate cu statutul asociatiei sau al fundatiei in subordinea careia functioneaza, pentru beneficiarii asistati la sediul unitatii sau la domiciliul acestora.
    Art. 5
    Sumele ramase neutilizate la data incheierii exercitiului financiar se restituie la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local, pentru a fi virate la bugetul din care au fost acordate subventiile.
    Art. 6
    Controlul asupra activitatilor desfasurate de unitatile de asistenta sociala care au primit fonduri acordate cu titlu de subventie de la bugetul de stat se exercita de catre serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si, respectiv, de catre organele abilitate de catre primarii, in cazul unitatilor care au primit subventii de la bugetele locale, precum si de alte organe de control abilitate de lege.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii
                       si protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

                       Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Vlad Rosca

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala

    CAP. 1
    Cadrul general

    Art. 1
    Asociatiile si fundatiile romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala pot primi subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa cum urmeaza:
    a) de la bugetul de stat, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, cele ale caror activitati de asistenta sociala se adreseaza unor beneficiari din mai multe judete ale tarii;
    b) de la bugetele locale, prin primarii, cele ale caror activitati de asistenta sociala se adreseaza beneficiarilor dintr-un singur judet si, respectiv, din municipiul Bucuresti.

    CAP. 2
    Procedura de solicitare a subventiei

    Art. 2
    Documentatia de solicitare a subventiei se inainteaza in pachet inchis si se inregistreaza la registratura Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, a consiliului local in ultima luna a trimestrului III al anului, pentru subventia din anul urmator.
    Art. 3
    (1) Documentatia solicitantilor va contine urmatoarele:
    a) formularele standard de solicitare a subventiei, care se completeaza, obligatoriu, prin dactilografiere, in trei exemplare, conform modelelor cuprinse in anexele nr. 1 si 2 la prezentele norme metodologice;
    b) raport privind activitatea asociatiei sau a fundatiei in ultimii 2 ani calendaristici, intocmit de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale din raza teritoriala in care asociatia sau fundatia isi are sediul sau, dupa caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
    c) nota privind oportunitatea unitatii de asistenta sociala in raport cu prioritatile de asistenta sociala din localitate, intocmita de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale din raza teritoriala in care asociatia sau fundatia isi are sediul sau, dupa caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
    d) declaratie pe propria raspundere a presedintelui asociatiei sau al fundatiei, din care sa reiasa ca organizatia nu are sume neachitate la scadenta catre persoane fizice sau juridice, sume sau bunuri urmarite in vederea executarii silite;
    e) actele constitutive ale asociatiei sau ale fundatiei si actele aditionale, dupa caz;
    f) sentinta civila de dobandire a personalitatii juridice si sentintele civile care autorizeaza modificarile statutului, dupa caz;
    g) ultima dare de seama contabila a asociatiei sau a fundatiei;
    h) ultimul extras de cont bancar;
    i) dovada privind codul fiscal;
    j) dovada privind patrimoniul social la data solicitarii subventiei;
    k) dovada de sediu pentru unitatea de asistenta sociala (situatia juridica, planul cladirii, contracte cu prestatorii de servicii pentru cheltuieli curente);
    l) documente privind colaborarea, parteneriatul cu consiliile locale, cu organizatiile guvernamentale si neguvernamentale, daca este cazul;
    m) alte documente relevante privind activitatea asociatiei sau a fundatiei, dupa caz.
    (2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. a) - d) vor fi prezentate in original, iar cele prevazute la lit. e) - m), in copie.

    CAP. 3
    Criteriile de acordare a subventiilor asociatiilor si fundatiilor evaluate si selectionate

    Art. 4
    Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor se fac in baza urmatoarelor criterii:
    a) justificarea unitatii de asistenta sociala in raport cu necesitatile si prioritatile de asistenta sociala ale comunitatii;
    b) capacitatea organizatorica si de functionare a unitatii de asistenta sociala:
    - experienta asociatiei sau a fundatiei in domeniul serviciilor sociale propuse;
    - caile si modalitatile de identificare a beneficiarilor;
    - functionarea unitatii de asistenta sociala intr-un sediu adecvat;
    - organizarea activitatilor din unitatea de asistenta sociala;
    - calitatea standardelor propuse de asociatie sau de fundatie pentru serviciile acordate de unitatea de asistenta sociala;
    - capacitatea bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta sociala de a asigura functionarea acesteia, pe perioada subventionarii, la standardele propuse;
    - capacitatea resurselor umane de a asigura functionarea unitatii de asistenta sociala la standardele propuse;
    - experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile locale, cu alte organizatii guvernamentale si neguvernamentale.
    Art. 5
    Nu sunt selectionate asociatiile si fundatiile aflate in urmatoarele situatii:
    a) nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala;
    b) nu prezinta documentatia completa si intocmita potrivit prevederilor cap. II;
    c) platile/conturile le sunt blocate conform unei hotarari judecatoresti;
    d) se fac vinovate de declaratii inexacte cu privire la informatiile solicitate in vederea subventionarii;
    e) au incalcat un alt contract de subventionare incheiat anterior.
    Art. 6
    Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor, in baza criteriilor prevazute la art. 4, se fac de catre o comisie de evaluare si selectionare, dupa cum urmeaza:
    a) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care pot primi subventii de la bugetul de stat se organizeaza in cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si este numita anual prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
    b) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care pot primi subventii de la bugetele locale se organizeaza si se aproba anual prin hotarare a consiliului local.
    Art. 7
    (1) Comisia de evaluare si selectionare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    - numarul membrilor ei sa fie de minimum 3 persoane;
    - sa functioneze cu o majoritate simpla;
    - presedintele comisiei sa fie ales de membrii acesteia prin vot deschis;
    - secretarul comisiei sa fie unul dintre membrii acesteia, desemnat de presedinte prin consultare cu ceilalti membri ai comisiei;
    - fiecare membru al comisiei sa semneze o declaratie de impartialitate.
    (2) Documentatia de solicitare a subventiilor este evaluata de catre membrii comisiei in functie de grila de evaluare stabilita de aceasta.
    (3) Pentru fiecare propunere de subventionare, comisia stabileste un raport privind oportunitatea acesteia de a beneficia de subventie.
    (4) Comisia stabileste asociatiile si fundatiile care vor beneficia de subventie, precum si nivelul total al acesteia.
    (5) Comisia inainteaza directiei de specialitate din cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, consiliului local documentele privind asociatiile si fundatiile selectionate.
    (6) Comisia anunta, in scris, rezultatul selectiei asociatiei sau fundatiei care a solicitat subventii.

    CAP. 4
    Incheierea conventiei

    Art. 8
    (1) Asociatiile si fundatiile selectionate incheie conventii scrise cu serviciul public descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale din raza teritoriala in care acestea isi au sediul sau, dupa caz, cu consiliul local reprezentat prin primar.
    (2) Conventia se incheie dupa aprobarea legii bugetului de stat.
    (3) Modelul de conventie este prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. La conventie se vor anexa si formularele standard de solicitare a subventiei, completate potrivit art. 3.

    CAP. 5
    Alocarea subventiei

    Art. 9
    (1) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, respectiv, organele abilitate de primarii verifica, lunar, corectitudinea subventiei solicitate de asociatie sau de fundatie si stabilesc necesarul de credite bugetare conform documentelor justificative de cheltuieli din luna precedenta.
    (2) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau, respectiv, ordonatorul principal de credite local efectueaza plata catre asociatie sau fundatie prin virament in contul bancar al acesteia.
    Art. 10
    (1) Asociatiile si fundatiile care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala si care au primit subventii in conditiile Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa intocmeasca si sa transmita organului de la care au primit subventia, la termenele si in conditiile stabilite prin dispozitiile legale in vigoare, un cont de executie privind modul de utilizare a subventiei.
    (2) Asociatiile si fundatiile care au primit subventii in conditiile Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa prezinte organului de la care au primit subventia o raportare intermediara si finala, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.

    ANEXA Nr. 1
    la normele metodologice

                               FORMULAR
    de solicitare a subventiilor in temeiul Legii nr. 34/1998

    I. Date despre asociatie/fundatie
    1. Denumirea:
    Asociatia/Fundatia ............................... (codul ............., localitatea ................., str. .......... nr. ......., judetul ......., telefon ................, fax ...............).
    2. Numarul si data inscrierii legale:
    Dosarul nr. .............
    Sentinta civila nr. .......... din data de ......., eliberata de .......
    Institutia care a acordat avizul in vederea obtinerii personalitatii juridice .............................
    3. Structura de conducere a asociatiei/fundatiei:
    a) Date personale ale presedintelui asociatiei/fundatiei:
    Numele ...................... Prenumele ................................
    Data nasterii ..........................................................
    Profesia ...............................................................
    Functia ................................................................
    Locul de munca .........................................................
    Domiciliul:
    (codul ..............., localitatea ..............., str. ..... nr. ..., sectorul/judetul .....................);
    b) Date personale ale responsabilului financiar al asociatiei/fundatiei:
    Numele ..................... Prenumele .................................
    Data nasterii ..........................................................
    Profesia ...............................................................
    Functia ................................................................
    Locul de munca .........................................................
    Domiciliul:
    (codul .............., localitatea .............., str. ..... nr. ....., sectorul/judetul ...................).
    4. Membrii asociatiei, respectiv personalul fundatiei:
    Numarul total .........................................................,
    din care:
    - salariati ............................................................
    - colaboratori .........................................................
    - voluntari ............................................................
    5. Filialele/sucursalele asociatiei/fundatiei: ............................................................................
    (Precizati daca asociatia/fundatia are filiale, temeiul juridic in baza carora au fost infiintate acestea, numarul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)
    6. Specificati obiectivele asociatiei/fundatiei in domeniul asistentei sociale, in conformitate cu statutul: ............................................................................
    7. Codul fiscal nr. ...... din data de ........, emis de ...............
    8. Numarul contului bancar:
    Banca ..................................................................
                         (denumirea si sediul)
    Numele persoanelor cu drept de semnatura ............................................................................
    9. Bugetul anual de venituri si cheltuieli al asociatiei/fundatiei, pe durata ultimilor 2 ani calendaristici: ............................................................................
    10. Patrimoniul de care dispune asociatia/fundatia (mijloace fixe, dotari, echipamente): ............................................................................

    II. Experienta asociatiei/fundatiei in domeniul serviciilor de asistenta sociala
    1. Experienta anterioara a asociatiei/fundatiei in domeniul activitatilor si serviciilor de asistenta sociala: .............................................................................
    (Mentionati, dupa caz: DA sau NU. Daca DA, precizati activitatile si serviciile de asistenta sociala desfasurate de asociatie/fundatie in anul calendaristic precedent si in anul curent, precum si grupul-tinta, dimensiunea acestuia.)
    2. Asociatia/fundatia desfasoara servicii sociale:
    - la nivel local                          DA/NU
    (Daca DA, precizati localitatea.)
    - la nivel de judet/judete                DA/NU
    (Daca DA, precizati judetul/judetele.)
    3. Serviciile oferite sunt contra cost:
    DA/NU
    (Daca DA, specificati metodologia de stabilire a contributiei.)
    4. Modalitatile de selectionare a beneficiarilor: ............................................................................
    5. Calificarea persoanelor din asociatie/fundatie in domeniul asistentei sociale:
    Numarul persoanelor:
    cu studii superioare ......, cu studii medii ....., cu alte forme de calificare ....................
    6. A mai primit asociatia/fundatia sprijin financiar din partea altor organizatii/institutii, pentru proiecte in domeniul asistentei sociale realizate pana in prezent ?
    DA/NU
    (Daca DA, va rugam sa precizati, in ordinea importantei, proiectele relevante, indicand urmatoarele elemente pentru fiecare.)
    Titlul proiectului .....................................................
    Anul .............
    Organizatia/institutia care v-a sprijinit ..............................
    Suma acordata ......... sau, respectiv, tipul sprijinului acordat ......
    Descrieti pe scurt proiectul ............................................................................
    Parteneri in proiect ............................................................................
    Denumiti o persoana care poate sa dea referinte despre proiect ............................................................................

    III. Date tehnice privind unitatea de asistenta sociala pentru care se solicita subventia
    In cazul in care asociatia/fundatia solicita subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala, prezenta sectiune a formularului se va completa pentru fiecare unitate in parte.
    1. Tipul de unitate ............................................................................
    2. Sediul unitatii de asistenta sociala:
    (localitatea ........, str. .......... nr. ...., sectorul/judetul ....., codul fiscal ............., telefon ..........).
    3. Oportunitatea unitatii de asistenta sociala in raport cu prioritatile comunitatii: ............................................................................
    (Precizati temeiul initiativei si necesitatile la nivel local carora le raspunde unitatea propusa.)
    4. Beneficiari
    a) Beneficiarii sunt rezidenti in: ............................................................................
                  (Precizati localitatea/localitatile.)
    b) Grupul-tinta:
    - varsta medie a asistatilor ...........................................
    - numarul de persoane asistate .........................................
    - modalitatile de selectionare a beneficiarilor ........................
    5. Durata in timp:
    Functioneaza din anul ..................................................
    Urmeaza sa functioneze din data de .....................................
    6. Descrierea unitatii de asistenta sociala:
    a) Serviciul de asistenta sociala oferit ...............................
    b) Alte servicii oferite in paralel ....................................
    c) Organizarea si functionarea activitatilor ...........................
    d) Standarde de calitate propuse .......................................
    A. Date privind gradul de confort, in cazul unitatii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
    - suprafata locuibila/asistat ..........................................
    - conditii de cazare, numarul de asistati/dormitor .....................
    - conditii de petrecere a timpului liber ...............................
    - conditii de comunicare cu exteriorul .................................
    - conditii de servire a mesei ..........................................
    B. Date privind igiena
    (Va rugam sa anexati o copie de pe autorizatia sanitara de functionare pe anul in curs.)
    - grupurile sanitare: 1 WC la un numar de .................... asistati;
    - 1 lavabou la un numar de ................................... asistati;
    - 1 dus/cada la un numar de .................................. asistati;
    - conditiile de preparare si servire a hranei .........................
    C. Alte conditii in functie de profilul beneficiarului:
    - conditii de studiu;
    - conditii de recuperare fizica;
    - ateliere de ergoterapie;
    - conditii de asistenta si ingrijire medicala.
    D. Date privind personalul unitatii de asistenta sociala:
    a) numarul total de asistati/total personal calificat
    b) numarul total de asistati/total personal
    7. Resurse umane:
          (Precizati responsabilitatile individuale ale personalului.)
    - Numarul total ................, din care:
      - personal de conducere ......................................
      - personal de executie ......................................
      - salariati ...............................................
      - colaboratori ....................................
      - voluntari ............................
    - Repartitia pe categorii socioprofesionale:
      - numarul de asistenti sociali cu studii superioare ............
      - numarul de asistenti sociali cu studii medii ...............
      - numarul de personal de alta calificare .................
      - numarul de medici ..............................
      - numarul de muncitori de intretinere ....................
    8. Date privind coordonatorul unitatii de asistenta sociala:
    (Daca este cazul, specificati daca acesta mai are un alt contract de munca sau de colaborare, precum si locul de munca)
    Numele .................... Prenumele .................................
    Profesia .................. Functia ...................................
    Locul de munca ........................................................
    Domiciliul:
    (codul ............., localitatea ..........., str. ........ nr. ....., sectorul/judetul ............., telefonul de acasa .........).
    Alta persoana de contact ...........................................................................
                    (numele, prenumele, adresa, telefonul)
    9. Patrimoniul unitatii de asistenta sociala:
         (Numai daca este separat de cel al asociatiei/fundatiei.)
    a) patrimoniul mobil ..................................................
    b) patrimoniul imobil .................................................
             - cladiri ....................................................
    (Specificati situatia juridica a acestora, anexand acte doveditoare, precum si sursele de energie utilizate pentru incalzire si iluminat. Anexati un plan al cladirii, precum si copii de pe contractele cu prestatorii de servicii.)

    c) alte mijloace fixe din dotarea unitatii de asistenta sociala, in conformitate cu inventarul unitatii:
    - echipamente .........................................................
    - obiecte de inventar .................................................
    - cazarmament .........................................................
    10. Modalitati concrete de colaborare si parteneriat:
    a) Parteneri la nivel local, judetean, national .......................
    b) Parteneri externi ..................................................
    (Precizati statutul juridic, precum si responsabilitatile partenerilor. Daca o alta fundatie/asociatie este partener in proiectul dv., este obligatoriu sa prezentati statutul acesteia si sentinta civila. Prezentati in copie conventiile de parteneriat stabilite cu partenerii dv.)

    11. Criteriile asociatiei/fundatiei de evaluare a serviciului propus: ...........................................................................
    12. Rezultate preconizate: ...........................................................................
    13. Posibilitati privind continuarea activitatii unitatii de asistenta sociala dupa incetarea perioadei de subventionare: ...........................................................................
    14. Alte surse de finantare: ...........................................................................
          (Mentionati numele finantatorilor si contributia acestora.)

    IV. Subventia solicitata de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul local ....... lei

    DECLARATIE
    In numele asociatiei/fundatiei, declar ca am luat cunostinta de prevederile Legii nr. 34/1998, de Hotararea Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala. Declar, de asemenea, ca subsemnatul si organizatia mea vom respecta prevederile legale si vom coopera cu finantatorul. Inteleg ca finantatorul nu este obligat sa ne justifice selectia asociatiilor si a fundatiilor subventionate in baza Legii nr. 34/1998.
    Declar, de asemenea, pe propria raspundere, ca datele, informatiile si documentele prezentate corespund realitatii.

         Presedintele asociatiei/fundatiei:
         ..................................
          (numele, prenumele si semnatura)
    Data .................................
    Localitatea ..........................
    Stampila

    ANEXA Nr. 2
    la normele metodologice

       BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI AL UNITATII DE ASISTENTA SOCIALA

    Anul ..................................
    Localitatea ...........................
    Judetul/sectorul ......................
    Numarul de beneficiari ................

                                                        - mii lei -
 __________________________________________________________________________
| Denumirea indicatorului |Total| Trim. I | Trim. II | Trim. III | Trim. IV|
|_________________________|_____|_________|__________|___________|_________|
| Venituri totale,        |     |         |          |           |         |
| din care:               |     |         |          |           |         |
| Venituri din donatii    |     |         |          |           |         |
| Venituri din            |     |         |          |           |         |
| sponsorizari            |     |         |          |           |         |
| Alte venituri proprii   |     |         |          |           |         |
| Subventie de la bugetul |     |         |          |           |         |
| de stat sau de la       |     |         |          |           |         |
| bugetul local,          |     |         |          |           |         |
| in temeiul Legii nr.    |     |         |          |           |         |
| 34/1998                 |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli totale,      |     |         |          |           |         |
| din care:               |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli de personal  |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli cu           |     |         |          |           |         |
| intretinerea si         |     |         |          |           |         |
| repararea mijloacelor   |     |         |          |           |         |
| fixe                    |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli cu hrana     |     |         |          |           |         |
| pentru asistati         |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli cu           |     |         |          |           |         |
| echipamentul pentru     |     |         |          |           |         |
| asistati                |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli cu           |     |         |          |           |         |
| obiectele de inventar   |     |         |          |           |         |
| pentru asistati         |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli cu           |     |         |          |           |         |
| cazarmamentul pentru    |     |         |          |           |         |
| asistati                |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli de transport |     |         |          |           |         |
| pentru asistati         |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli cu           |     |         |          |           |         |
| materialele             |     |         |          |           |         |
| igienico-sanitare       |     |         |          |           |         |
| pentru asistati         |     |         |          |           |         |
| Cheltuieli              |     |         |          |           |         |
| administrative (chirie, |     |         |          |           |         |
| apa, electricitate,     |     |         |          |           |         |
| incalzire, telefon,     |     |         |          |           |         |
| posta etc.)             |     |         |          |           |         |
| Alte cheltuieli         |     |         |          |           |         |
|_________________________|_____|_________|__________|___________|_________|

    NOTA:
    Subventia care urmeaza a se acorda nu are in vedere acoperirea cheltuielilor prevazute la rubricile: cheltuieli de personal, cheltuieli cu intretinerea si reparatiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative, alte cheltuieli.
    Presedintele asociatiei/fundatiei          Responsabilul financiar al
                                               asociatiei/fundatiei
    .................................      ................................
    (numele, prenumele si semnatura)       (numele, prenumele si semnatura)

    Data ............................
    Stampila

    ANEXA Nr. 3
    la normele metodologice

    MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE    ASOCIATIA/FUNDATIA ...........

    Directia generala de munca
    si protectie sociala din ..................
    (dupa caz, Consiliul Local ............)

    Nr. ...........

    In baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, se incheie astazi ......... prezenta

                        CONVENTIE
    pentru prestarea de servicii de asistenta sociala

    intre:
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si protectie sociala din ............. (dupa caz, Consiliul Local ............), cu sediul in ...................................., telefon ............, cod fiscal ........., cont virament ............, deschis la ................., reprezentat de ...........................
     (se precizeaza functia)

    si
    Asociatia/Fundatia ................., cu sediul in ................, telefon ............, cod fiscal ............., cont de virament ..........., deschis la ....................., reprezentata de ........................................,
                                          (numele si prenumele)
presedintele asociatiei/fundatiei.

    CAP. 1
    Obiectul conventiei

    Art. 1
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si protectie sociala din ............. (dupa caz, Consiliul Local .........), aloca in anul ......... o subventie in limita sumei de ............. lei de la bugetul de stat (dupa caz, de la bugetul local) Asociatiei/Fundatiei .................., pentru asigurarea de servicii sociale de intretinere, corespunzatoare numarului de persoane asistate in fiecare luna, prin unitatea de asistenta sociala din localitatea ................., judetul/sectorul ..............., administrata de aceasta.

    CAP. 2
    Obligatiile asociatiei/fundatiei

    Art. 2
    Asociatia/fundatia, in calitate de beneficiar al subventiei, are urmatoarele obligatii:
    a) sa foloseasca subventia in mod exclusiv pentru serviciile de asistenta sociala acordate persoanelor asistate prin unitatea (unitatile) de asistenta sociala prezentata (prezentate) in anexa nr. 1 si in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli prezentat in anexa nr. 2;
    b) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz, consiliului local), pana la data de .............., un raport intermediar de activitate;
    c) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz, consiliului local), in termen de 15 zile de la data incetarii conventiei, un raport final de activitate;
    d) sa accepte controlul si verificarile organului de control al directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz, al consiliului local) in legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subventia primita;
    e) in caz de nerespectare a prevederilor legale in vigoare, sa ramburseze, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare care se aplica impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.

    CAP. 3
    Obligatiile Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia generala de munca si protectie sociala din ............. (dupa caz, ale Consiliului Local .....................)

    Art. 3
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia generala de munca si protectie sociala din ................... (dupa caz, Consiliul Local ....................) are, in raport cu obiectul contractului, urmatoarele obligatii:
    a) sa aloce fondurile reprezentand subventia stabilita, in luna urmatoare pentru activitatea lunii expirate;
    b) sa acorde asistenta de specialitate in desfasurarea si realizarea programelor de servicii sociale asigurate de unitatile de asistenta sociala.
    Art. 4
    Plata fondurilor se realizeaza tinandu-se seama de numarul efectiv de beneficiari si de nivelul subventiei stabilite prin conventie, prin virament in contul nr. ..............., deschis de asociatia/fundatia ................... la Banca .................... cu sediul in ............... .

    CAP. 4
    Proceduri de incetare a conventiei

    Art. 5
    Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia notificarii acestei decizii celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30 de zile de la data notificarii.
    Art. 6
    In cazul in care asociatia/fundatia nu respecta conditiile prezentei conventii, respectiv neutilizarea subventiei in scopul activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare si finale la termenul stabilit sau impiedicarea organului de control sa verifice actele financiar-contabile, serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (dupa caz, consiliul local) au dreptul de a decide oricand incetarea aplicarii conventiei, notificand anularea platilor asociatiei/fundatiei si solicitand restituirea sumelor acordate.
    Daca asociatia/fundatia nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vatamata se poate adresa instantei de judecata.

    CAP. 5
    Clauze speciale

    Art. 7
    Nerespectarea obligatiilor asumate de catre asociatie/fundatie da dreptul celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii lunare a fondurilor care constituie subventia, pana la reglementarea situatiei.
    Art. 8
    In cazul in care asociatia/fundatia inceteaza activitatea unitatii de asistenta sociala, bunurile de natura obiectelor de inventar, echipamentul, cazarmamentul, dobandite prin subventie, se pun la dispozitie serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale sau consiliilor locale pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate in conditiile legii.
    Art. 9
    Asociatia/fundatia va evidentia si raporta separat veniturile si cheltuielile legate de suma primita ca subventie si va pastra originalele chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 10
    Modificarea prezentei conventii se poate face cu acordul partilor, prin act aditional.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta conventie.
    Art. 12
    Prezenta conventie s-a incheiat in 2 (doua) exemplare, fiecare parte primind un exemplar.
    Art. 13
    Conventia este valabila pana la data de ............, data dupa care isi inceteaza valabilitatea.

    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
    Directia generala de munca si protectie sociala din .............
    (dupa caz, Consiliul Local .............................)
    Asociatia/Fundatia........................

    ANEXA Nr. 4
    la normele metodologice

                          FORMULAR
           pentru raportari intermediare si finale

    Conventia nr. ........................................
    Data incheierii conventiei ...........................
    Asociatia/Fundatia: ..................................
    - Adresa .............................................
    - Telefon/fax (includeti prefixul) ...................
    Unitatea de asistenta sociala ........................
    Localitatea, adresa, judetul/sectorul ................
    Data inaintarii raportului ...........................
    Institutia, numele, functia
    persoanei care a primit raportul .....................

    I. Raport de activitate
    1. Descrierea pe scurt a activitatilor de asistenta sociala desfasurate pana la data intocmirii raportului:
    (Descrierea va cuprinde: beneficiarii, serviciile sociale oferite, calitatea acestora, resursele umane, metodologia acordarii serviciului, colaborarea cu alte organizatii. Descrierea nu va depasi o pagina.)
    2. Realizarea activitatilor propuse:
    (Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat ?  DA/NU
    Daca NU, propuneti masurile ce urmeaza a fi luate pentru asigurarea cantitativa si calitativa a serviciilor prevazute in conventie.)
    3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
    (Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
    4. Numarul de beneficiari:
    - numarul de beneficiari/luna, de la data semnarii conventiei ..........
    - numarul de beneficiari la data raportarii ............
    5. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor unitatii de asistenta sociala:
    (Explicati de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor unitatilor de asistenta sociala.)

    6. Alte comentarii (dupa caz):

    II. Raport financiar
    1. Date despre asociatia/fundatia subventionata:
    - cont bancar nr. ..........., deschis la Banca .....................
                                                    (denumirea si sediul)
    - persoana cu drept de semnatura ....................................
                                             (numele si prenumele)
    2. Date despre subventie:
    valoarea subventiei de la bugetul de stat sau de la bugetul local, in conformitate cu conventia:
    - valoarea subventiei cumulate la data intocmirii raportului ...........
    - dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ..............
    - soldul in cont la inceputul perioadei raportate, conform extrasului de cont ...................
    - soldul in casa la inceputul perioadei raportate ......................
    - soldul in lei la sfarsitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont ....................
    3. Se anexeaza in copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate: facturi, chitante fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine si dispozitii de plata.
    4. Se anexeaza in copie balanta si bilantul contabil.
    5. Situatia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupa modelul prezentat mai jos):
 ____________________________________________________________________________
| Categoria de | Numarul      | Unitatea   |  Data  |  Suma  | Ce reprezinta |
| cheltuieli   | documentului | care a emis|        |        |               |
|              | justificativ | documentul |        |        |               |
|______________|______________|____________|________|________|_______________|
|______________|______________|____________|________|________|_______________|
|                 TOTAL (lei):                      |                        |
|___________________________________________________|________________________|

    6. Bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta sociala (program si realizari in conformitate cu structura prezentata in anexa nr. 2 la normele metodologice)

    Presedintele asociatiei/fundatiei .............................................................
          (numele, prenumele si semnatura)

    Coordonatorul unitatii de asistenta sociala .............................................................
          (numele, prenumele si semnatura)

    Responsabilul financiar al asociatiei/fundatiei .............................................................
          (numele, prenumele si semnatura)

    Data ..................
    Stampila



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 539/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 539 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu