Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 808 din 31 iulie 2002

privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 605 din 15 august 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2001 privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 329/2002,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, (Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 98/1999 si este denumita in continuare ordonanta), aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul capitolului I va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 1
    Declararea si preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului"
    2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Detinatorii de bunuri au obligatia sa declare bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si sa le predea directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile de la data primirii documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora, cu exceptia bunurilor care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare si a bunurilor prevazute la art. 4 alin. (2) din ordonanta.
    (2) In cadrul termenului prevazut la alin. (1) directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti ori administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a prelua bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului.
    (3) Procedura de declarare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, la Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti si la administratiile finantelor publice de sector din cadrul acesteia, precum si de catre unitatile autoritatii vamale, se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice, cu respectarea principiului teritorialitatii.
    (4) Bunurile care nu indeplinesc conditiile de comercializare se distrug pe cheltuiala detinatorului, in cazul in care nu poate fi identificat proprietarul bunurilor, sau pe cheltuiala persoanelor fizice ori juridice de la care au fost confiscate. Distrugerea bunurilor in cauza se face in prezenta unei comisii de preluare si distrugere, formata dintr-un reprezentant al detinatorului, un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, un reprezentant al oficiului pentru protectia consumatorilor judetean sau al municipiului Bucuresti si un reprezentant al Ministerului de Interne.
    (5) Dupa distrugerea bunurilor comisia de preluare si distrugere incheie un proces-verbal de distrugere, semnat pentru confirmare de membrii acesteia.
    (6) Membrii comisiei de preluare si distrugere prevazute la alin. (4) pot fi si membri ai comisiei de evaluare prevazute la art. 11 alin. (1) din ordonanta si sunt numiti prin decizie a detinatorului.
    (7) Detinatorii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului au obligatia sa inventarieze bunurile respective, luand in acelasi timp si masurile de pastrare si de conservare corespunzatoare a acestora."
    3. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Declararea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se face, pe baza de borderou, la directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori la administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (2) Predarea si preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se consemneaza intr-un proces-verbal de predare-primire. Procesul-verbal de predare-primire si borderoul prevazut la alin. (1) cuprind datele de identificare a acestora, dupa caz:
    a) numarul procesului-verbal, data, ora si locul incheierii acestuia;
    b) numarul curent;
    c) denumirea, felul si natura fiecarui bun, descrierea amanuntita;
    d) unitatea de masura;
    e) cantitatea;
    f) provenienta - din import sau indigen;
    g) marca, seria, anul de fabricatie;
    h) starea fizica - bun nou sau utilizat;
    i) baza legala de trecere in proprietatea privata a statului;
    j) numarul actului de trecere in proprietatea privata a statului;
    k) semnaturile de predare-primire.
    (3) Procesul-verbal de predare-primire se intocmeste in doua exemplare, dintre care un exemplar ramane la detinatorul bunurilor, iar celalalt exemplar se preda directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (4) Bunurile prevazute la art. 6 alin. (3) si (4) din ordonanta se declara, in termen de 48 de ore, directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti. Aceste bunuri se predau de catre detinator, de indata, persoanelor juridice specializate sau persoanelor fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri catre populatie, in baza procesului-verbal de predare-primire, in care se inscrie cantitatea de bunuri predata. Procesul-verbal de predare-primire este inaintat, in termen de 48 de ore, organelor de valorificare si este insotit de o copie de pe nota de intrare-receptie.
    (5) Bunurile mobile si imobile, titlurile de valoare care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari intra, potrivit legii, in proprietatea privata a statului dupa emiterea certificatului de vacanta succesorala de catre birourile notarilor publici.
    (6) Bunurile mobile si imobile, titlurile de valoare care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari se valorifica, dupa obtinerea certificatului de vacanta succesorala, inventarierea, preluarea si evaluarea acestora, de catre directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti.
    (7) Certificatul de vacanta succesorala nu poate fi modificat, inlocuit sau anulat decat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila.
    (8) Sumele consemnate, potrivit legii, in orice scop, pe numele persoanelor fizice sau juridice, la dispozitia organelor judiciare, pentru care s-a dispus restituirea si nu s-a cerut ridicarea lor de catre cei care le-au depus ori de catre cei care erau indreptatiti sa le ridice in termenul de prescriptie prevazut de legislatia in vigoare, se vireaza la bugetul de stat de catre persoanele juridice care le au spre consemnare. Organele care au dispus consemnarea sumelor au obligatia sa le declare directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la implinirea termenului legal de prescriptie.
    (9) Bunurile mobile si imobile, precum si titlurile de valoare care provin din donatii intra, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, in baza unui act autentic intocmit de donator.
    (10) Bunurile mobile prevazute la art. 7 din Legea nr. 314/2001 pentru reglementarea situatiei unor societati comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, intra de drept, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, prin incheierea judecatorului delegat la registrul comertului."
    4. Alineatul (3) al articolului 2^1 se abroga.
    5. Alineatul (4) al articolului 2^2 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Bunurile mobile abandonate, ai caror proprietari au fost identificati, dar au renuntat, printr-o declaratie scrisa pe propria raspundere, la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora, se predau de indata directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, dupa caz, in vederea valorificarii."
    6. Dupa alineatul (4) al articolului 2^2 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Bunurile mobile pentru care s-a dispus restituirea prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva sau prin ordonanta procurorului se considera abandonate daca proprietarul sau persoana legal indreptatita nu se prezinta pentru a le ridica in termen de 3 luni de la data comunicarii. Bunurile respective se predau de indata unitatilor mentionate la alin. (4)."
    7. Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 2
    Evaluarea si valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului"
    8. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Bunurile de consum alimentar si materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate, precum si cele care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare se supun valorificarii fara a fi necesar avizul de calitate, in conditiile in care se incadreaza in termenul de valabilitate mentionat pe ambalaj. In situatia in care pentru aceste bunuri se depaseste termenul de valabilitate mentionat pe ambalaj este interzisa valorificarea lor pentru consumul uman. Valorificarea acestora se face en detail sau angro, cu plata integrala sau in maximum 5 zile lucratoare de la data vanzarii.
    (2) In situatia in care exista incertitudini privind calitatea sau termenul de valabilitate a bunurilor se obtine avizul de calitate prin care se atesta ca acestea sunt apte pentru a fi comercializate.
    (3) Pentru bunurile pe al caror ambalaj nu este inscris termenul de valabilitate se solicita avizul de calitate prin care se atesta ca acestea sunt apte pentru a fi comercializate.
    (4) Avizul de calitate prevazut la alin. (2) si (3) se emite de indata de institutiile care detin laboratoare de specialitate si care sunt autorizate in acest sens.
    (5) Prin bun cu grad ridicat de perisabilitate se intelege bunul care inregistreaza scazaminte in timpul transportului, depozitarii si desfacerii, determinate de procese naturale, cum sunt: uscare, evaporare, scurgeri, spargeri, faramitare, refrigerare, congelare, decongelare, fermentare sau alte procese biofizice asemanatoare in procesul de comercializare."
    9. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Dupa preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului comisia de evaluare procedeaza la evaluarea acestora in maximum 21 de zile, cu exceptia bunurilor care necesita expertizarea in vederea evaluarii.
    (2) Rezultatele evaluarii sunt consemnate intr-un proces-verbal de evaluare intocmit de comisia de evaluare in 3 exemplare, semnat de membrii acesteia si avizat de directorul general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si, dupa caz, de directorul administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (3) Activitatea de ansamblu a comisiei de evaluare este coordonata de directorul general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori de directorul administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, care solutioneaza si eventualele probleme divergente care pot aparea pe parcurs intre membrii comisiei de evaluare.
    (4) Comisia de evaluare se intruneste ori de cate ori este necesar.
    (5) Directorul general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti stabileste prin decizie componenta comisiei de evaluare, inclusiv membrii supleanti, in scopul inlocuirii operative a membrilor comisiei in cazul absentei acestora. Prezenta membrilor comisiei de evaluare este obligatorie.
    (6) In cazul bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, care se valorifica de administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, comisia de evaluare, inclusiv membrii supleanti, se constituie in baza deciziei directorului general al Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti."
    10. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    La evaluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului comisia de evaluare are in vedere pretul curent pentru produse identice sau similare, din care se deduc comisionul sau adaosul comercial si taxa pe valoarea adaugata, si se corecteaza, dupa caz, in functie de urmatoarele criterii:
    a) gradul de uzura a bunurilor respective;
    b) utilitatea bunurilor pentru potentialii cumparatori;
    c) cantitatea (volumul) bunurilor respective;
    d) caracterul sezonier al bunurilor;
    e) termenul de valabilitate."
    11. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Pentru buna desfasurare a activitatii de evaluare, prin decizie a directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti pot fi numite subcomisii ale comisiei de evaluare, care asigura informatii scrise privind preturile actuale pentru produse identice sau similare, in vederea evaluarii bunurilor.
    (2) Pentru bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, valorificate de administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, se pot numi subcomisii ale comisiei de evaluare, prin decizie a directorului general al Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (3) In situatii justificate, in functie de natura bunurilor, comisia de evaluare poate apela la serviciile unor evaluatori specializati, valoarea stabilita de catre acestia putand fi acceptata sau corectata de comisia de evaluare.
    (4) Membrii comisiei de evaluare primesc, fiecare, o indemnizatie lunara fixa, stabilita prin ordin al ministrului finantelor publice, cu conditia intrunirii comisiei de evaluare cel putin o data pe luna.
    (5) In situatia in care comisia de evaluare se intruneste de mai multe ori pe luna, iar la aceasta participa atat membrul plin, cat si membrul supleant, membrul supleant va primi o indemnizatie lunara la nivelul celei stabilite pentru membrul plin prin ordin al ministrului finantelor publice, cu conditia motivarii absentei membrului plin.
    (6) Membrii comisiei de evaluare nu pot face parte din comisia de licitatie."
    12. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Bunurile de consum alimentar si materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animalele si pasarile vii, precum si bunurile al caror termen de garantie expira inainte de data ramanerii definitive a hotararii ce se pronunta in litigiul al carui obiect il constituie legalitatea procesului-verbal de confiscare sunt valorificate de persoanele juridice specializate sau de persoanele fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri catre populatie.
    (2) Valorificarea bunurilor prevazute la alin. (1) se face la pretul cu ridicata practicat in zona, care poate fi pretul stabilit pentru ultima intrare, dupa caz, fara efectuarea procedurilor de evaluare."
    13. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) In cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate prin magazinele proprii sau in regim de consignatie in termen de 30 de zile de la data punerii in vanzare, comisia de evaluare poate proceda la reducerea preturilor stabilite initial, cu pana la 30% din valoarea stabilita de comisia de evaluare, in functie de caracterul sezonier al bunurilor.
    (2) In intervalul de 150 de zile de la data primei evaluari se pot face mai multe reevaluari succesive, in sensul majorarii sau al reducerii pretului bunurilor, in functie de decizia comisiei de evaluare. Reducerea preturilor bunurilor poate fi facuta pana la 75% din pretul stabilit initial.
    (3) Dupa expirarea termenului de 180 de zile de la data punerii in vanzare, cu aprobarea directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv a directorului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, bunurile pot fi valorificate la un pret care nu poate fi mai mic decat cel oferit de unitatile de colectare si valorificare a deseurilor."
    14. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    In cazul bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si care contin copii ilegale ale operelor prevazute la art. 7 si 8 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, se procedeaza dupa cum urmeaza:
    a) organele detinatoare au obligatia sa depuna bunurile respective la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, in vederea distrugerii de catre comisia de distrugere constituita in conformitate cu prevederile art. 5 din Normele metodologice privind modul de depunere si de distrugere a suporturilor, materialelor, fonogramelor, marcajelor holografice sau a copertelor confiscate, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.095/2000;
    b) stocurile de astfel de bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 45/2000 privind unele masuri pentru combaterea producerii si comercializarii neautorizate a fonogramelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 624/2001, se distrug de catre organul de valorificare, cu instiintarea in prealabil a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor."
    15. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se valorifica de catre organele de valorificare prin magazine proprii, direct de la locul de depozitare sau de la locul la care acestea se afla, prin licitatie publica, in regim de consignatie ori prin bursele de marfuri, dupa caz.
    (2) Alegerea metodei de valorificare se face de catre serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv din cadrul administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti."
    16. Articolul 11^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11^1
    (1) Magazine proprii se pot organiza de catre organul de valorificare in conditiile in care volumul bunurilor ce urmeaza sa fie vandute asigura continuitate in functionarea acestora.
    (2) Vanzarea bunurilor prin magazine proprii si direct de la locul de depozitare sau de la locul unde se afla bunurile se poate face en detail si/sau angro, la valoarea stabilita de comisia de evaluare.
    (3) Vanzarea bunurilor in sistem angro se poate face cu plata integrala sau esalonat pe o perioada de maximum 12 luni. In cazul vanzarii in rate persoana fizica sau juridica prezinta o garantie bancara reprezentand contravaloarea a trei rate lunare si plateste, in momentul ridicarii bunurilor, minimum 50% din valoarea acestora. Ratele lunare se actualizeaza in functie de taxa oficiala a scontului stabilita de Banca Nationala a Romaniei.
    (4) Vanzarea bunurilor de la locul de depozitare sau de la locul unde acestea se afla, in sistem angro, se face pe baza de factura fiscala.
    (5) In cazul valorificarii bunurilor prevazute la art. 8 persoanele juridice specializate sau persoanele fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri vireaza la bugetul de stat sumele incasate dupa deducerea adaosului comercial sau a comisionului, dupa caz, si taxa pe valoarea adaugata aferenta, in maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii contravalorii bunurilor."
    17. Articolul 11^2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11^2
    (1) Bunurile imobile intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se valorifica prin licitatie publica.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) terenurile agricole situate in extravilan.
    (3) Terenurile agricole situate in extravilan se valorifica cu respectarea dreptului de preemtiune al coproprietarilor, al vecinilor ori al arendasilor, potrivit legislatiei privind circulatia juridica a terenurilor.
    (4) Daca in termen de 45 de zile nici unul dintre titularii dreptului de preemtiune nu si-a manifestat dorinta de a cumpara terenul, acesta se vinde liber, conform prevederilor alin. (1).
    (5) Valoarea de pornire a licitatiei sau valoarea in cazul valorificarii directe este valoarea stabilita de comisia de evaluare pe baza unui raport de expertiza intocmit de un expert evaluator.
    (6) In vederea organizarii licitatiei se publica in presa anunturi de vanzare, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii privind organizarea licitatiei:
    a) data, ora si locul organizarii licitatiei;
    b) valoarea de pornire a licitatiei;
    c) natura bunurilor supuse licitatiei;
    d) pasul licitatiei, stabilit procentual sau valoric.
    (7) Publicarea anuntului de vanzare se face in cel mult 10 zile dupa evaluarea bunurilor.
    (8) Licitatia publica se desfasoara in maximum 10 zile de la data publicarii anuntului de vanzare.
    (9) Lista cuprinzand bunurile ce fac obiectul licitatiei publice se afiseaza la sediul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv al administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, incepand cu data publicarii anuntului de vanzare, iar alte informatii necesare se pun la dispozitie celor interesati de catre serviciile sau birourile de valorificare.
    (10) Lista cuprinzand bunurile care fac obiectul licitatiei publice poate fi publicata si in presa centrala sau locala, precum si prin Internet, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
    (11) Licitatia publica are loc in prezenta unei comisii formate din 3 membri, desemnati prin decizie a directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti si, respectiv, prin decizie a directorului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (12) Comisia de licitatie verifica garantia depusa de participantii la licitatie, care nu poate fi mai mica de 10% din valoarea de pornire a licitatiei, si intocmeste lista cuprinzand persoanele acceptate la licitatie. Garantia se depune de catre participantii la licitatie in contul 50.05 <<Disponibil din sume de mandat si sume in depozit ale ministerelor si institutiilor subordonate>>, deschis la unitatile trezoreriei statului pe seama directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv a administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (13) La licitatia publica pot participa, cu conditia depunerii garantiei, atat persoane fizice, cat si persoane juridice.
    (14) Licitatia publica se desfasoara in locul, la data si la ora indicate in anuntul de vanzare, daca sunt cel putin 2 ofertanti.
    (15) Licitatia publica se reia in situatia in care nu se prezinta 2 ofertanti sau nu se obtine valoarea de pornire a licitatiei. In aceste situatii se intocmeste un proces-verbal de desfasurare, semnat de toti membrii comisiei de licitatie, iar comisia de evaluare poate proceda la reevaluarea bunurilor licitate, in termen de cel mult 10 zile de la data licitatiei, prin reducerea pretului de vanzare cu cel mult 50% din cel stabilit initial.
    (16) Data reluarii licitatiei publice se stabileste de comisia de licitatie, in termen de maximum 30 de zile de la data primei licitatii sau de la data reevaluarii bunurilor, in cazul in care aceasta a avut loc.
    (17) In cazul in care s-a procedat la reevaluarea bunurilor noua valoare stabilita de comisia de evaluare constituie valoarea de pornire a licitatiei.
    (18) Daca la a doua licitatie publica nu se prezinta nici un ofertant, bunurile sunt supuse valorificarii prin celelalte metode prevazute la art. 11 alin. (1). Serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori al administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti propune noua forma de valorificare, care este aplicata in termen de cel mult 10 zile de la data licitatiei la care nu s-a prezentat nici un ofertant.
    (19) Daca la a doua licitatie publica se prezinta un singur ofertant si acesta indeplineste conditiile de participare, el este admis si are loc negocierea pretului de vanzare a bunurilor.
    (20) In situatia in care nu se obtine valoarea de pornire a celei de-a doua licitatii publice, inclusiv in cazul negocierii cu un singur ofertant, se intocmeste un proces-verbal de desfasurare, semnat de toti membrii comisiei de licitatie, si licitatia se reia. In aceasta situatie comisia de evaluare procedeaza la reevaluarea bunurilor supuse licitatiei, astfel incat reducerea totala a pretului de vanzare, dupa cele 3 licitatii, sa nu depaseasca 75% din valoarea initiala. Serviciul sau biroul de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului stabileste data celei de-a treia licitatii publice, in termen de cel mult 30 de zile de la data reevaluarii bunurilor, in urma celei de-a doua licitatii. In cazul in care la cea de-a treia licitatie publica se prezinta un singur ofertant, se procedeaza la negocierea pretului de vanzare cu acesta, care nu poate fi mai mic de 25% din valoarea stabilita initial de comisia de evaluare.
    (21) In cazul in care nu se reuseste valorificarea bunurilor nici in urma celei de-a treia licitatii publice, se utilizeaza alte metode de valorificare, care sunt propuse de serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv al administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, in termen de cel mult 10 zile de la data ultimei licitatii.
    (22) Publicarea anuntului de vanzare este obligatorie inaintea fiecarei licitatii publice, in aceleasi conditii ca si in cazul primei licitatii.
    (23) Pasul de licitare se stabileste inaintea fiecarei licitatii publice, in suma absoluta sau in procente din valoarea de pornire a licitatiei, de catre serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori al administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (24) Plata contravalorii marfurilor se face integral la preluarea acestora de catre castigatorul licitatiei sau in rate, cu garantie bancara reprezentand contravaloarea a trei rate lunare, castigatorul licitatiei platind in momentul ridicarii bunurilor minimum 50% din valoarea adjudecata. Ratele lunare se actualizeaza in functie de taxa oficiala a scontului stabilita de Banca Nationala a Romaniei.
    (25) Dupa fiecare licitatie publica se intocmeste un proces-verbal de adjudecare in care se consemneaza rezultatele acesteia si care se semneaza de toti membrii comisiei de licitatie. Castigatorul licitatiei primeste din partea comisiei de licitatie procesul-verbal de adjudecare cu privire la rezultatul licitatiei si preia bunurile in baza documentului <<factura fiscala>>, care constituie, alaturi de procesul-verbal de adjudecare, titlul de proprietate asupra bunurilor.
    (26) Garantia depusa de participantii la licitatie se restituie in termen de doua zile lucratoare de la data incheierii licitatiei.
    (27) In cazul in care se stabileste ca plata sa se faca integral la preluarea bunurilor, iar castigatorul licitatiei nu achita integral suma datorata in vederea preluarii acestora in maximum 5 zile lucratoare de la adjudecarea bunurilor, pierde dreptul la restituirea garantiei si licitatia se reia."
    18. Alineatele (1) si (4) ale articolului 11^3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11^3
    (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se valorifica si in regim de consignatie, precum si prin societati comerciale tip consignatie, pe baza principiului licitarii comisionului in cadrul limitei de 0,5 - 20% din valoarea bunurilor, la care se adauga taxa pe valoarea adaugata aferenta comisionului. Pretul rezultat se rotunjeste in plus cu pana la 1.000 lei.
    ...........................................................................
    (4) Din valoarea incasata din valorificarea bunurilor comisionarul va retine comisionul adjudecat si taxa pe valoarea adaugata aferenta, iar diferenta se face venit la bugetul de stat."
    19. Dupa alineatul (4) al articolului 11^3 se introduc alineatele (5), (6) si (7) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Societatea comerciala care preia spre vanzare bunuri in regim de consignatie desface bunurile respective la pretul stabilit de comisia de evaluare, in care este inclus comisionul si la care se adauga taxa pe valoarea adaugata aferenta acestuia.
    (6) Plata contravalorii bunurilor vandute se face integral sau pe masura vanzarii, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data vanzarii.
    (7) Pentru nevarsarea la termen a sumelor incasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului organele de valorificare calculeaza majorari si penalitati potrivit legislatiei fiscale in materie."
    20. Articolul 11^4 se abroga.
    21. Articolul 11^5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11^5
    (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se valorifica si prin intermediul burselor de marfuri, in baza prevederilor legale in acest sens.
    (2) Titlurile de valoare intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se valorifica pe piata valorilor mobiliare conform legislatiei in vigoare."
    22. Articolul 12 se abroga.
    23. Articolul 13^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13^1
    (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului pot fi valorificate prin intermediul altor organe de valorificare din structura Ministerului Finantelor Publice, la propunerea serviciului sau a biroului de valorificare, in baza deciziei directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori a directorului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (2) Lista bunurilor greu vandabile, cuprinzand denumirea, felul si natura fiecarui bun, unitatea de masura, cantitatea, valoarea stabilita de comisia de evaluare, provenienta, marca, seria, anul de fabricatie, starea fizica si baza legala de trecere in proprietatea privata a statului, se transmite trimestrial spre analiza organelor de valorificare din structura Ministerului Finantelor Publice.
    (3) In cazul in care alte organe de valorificare isi manifesta interesul fata de preluarea, in vederea valorificarii, a bunurilor respective, va fi incheiat un protocol intre conducatorii organelor de valorificare respective. Din sumele incasate din valorificarea acestor bunuri se acopera toate cheltuielile aferente valorificarii, iar diferenta se varsa la bugetul de stat de catre organul de valorificare."
    24. Titlul capitolului III va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 3
    Atribuirea, cu titlu gratuit, a unor categorii de bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului"
    25. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Ministerul Finantelor Publice poate transmite cu titlu gratuit unele bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel:
    a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulante sanitare cu dotari aferente, ambarcatiuni si motoare atasabile acestora.
    Repartizarea acestor bunuri se face de catre o comisie interministeriala care va functiona pe langa Secretariatul General al Guvernului, constituita prin decizie a primului-ministru, formata din reprezentanti ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Industriei si Resurselor, Ministerului de Interne, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Justitiei, Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si ai Ministerului Administratiei Publice.
    Transmiterea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin comunicare periodica Secretariatului General al Guvernului, pe baza datelor centralizate de la directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de la administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti au obligatia de a comunica lunar Ministerului Finantelor Publice situatia nominala privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, pana la data de 5 a lunii urmatoare, conform anexei nr. 1.
    Inscrierea in situatia lunara inaintata Ministerului Finantelor Publice trebuie sa cuprinda numai autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care au o situatie clara din punct de vedere juridic, in sensul ca au intrat definitiv in proprietatea privata a statului. Situatiile lunare cuprind autovehiculele care sunt in stare de functionare si corespund din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice, conform legislatiei in vigoare.
    In raportul de expertiza tehnica se vor preciza, in mod expres, daca autovehiculul corespunde, din punct de vedere tehnic, pentru a circula pe drumurile publice, precum si gradul de uzura.
    Comisia interministeriala analizeaza cererile de atribuire gratuita a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunilor si a motoarelor atasabile acestora si repartizeaza aceste bunuri in administrarea ministerelor, autoritatilor publice centrale si locale, in limita normativelor de dotare a acestora, precum si unitatilor de cult.
    Secretariatul General al Guvernului comunica Ministerului Finantelor Publice, dupa fiecare sedinta a comisiei interministeriale, situatia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care au fost atribuite gratuit, precum si situatia celor neatribuite gratuit.
    Predarea autovehiculelor catre institutiile carora le-au fost atribuite si valorificarea celor neatribuite de catre organul de valorificare se efectueaza pe baza comunicarii exprese a Ministerului Finantelor Publice.
    Inmatricularea autovehiculelor atribuite cu titlu gratuit se face conform reglementarilor legale in vigoare.
    Pentru autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, neatribuite gratuit, Secretariatul General al Guvernului comunica Ministerului Finantelor Publice daca bunurile respective raman la dispozitia sa sau daca acestea pot fi valorificate de Ministerul Finantelor Publice in conditiile prezentelor norme metodologice.
    Datele tehnice care trebuie comunicate Ministerului Finantelor Publice pentru autovehicule, ambulante sanitare cu dotari aferente, ambarcatiuni si motoare atasabile acestora sunt prezentate in anexa nr. 1. Autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care nu indeplinesc conditiile pentru a fi atribuite cu titlu gratuit Secretariatului General al Guvernului, sau cele care nu sunt repartizate de comisia interministeriala pot fi valorificate de directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si de administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, astfel:
    a1) prin licitatie publica;
    a2) prin atribuire cu titlu gratuit;
    a3) ca piese componente;
    a4) prin unitatile de colectare si valorificare a deseurilor;
    a5) prin distrugere.
    Expertizarea tehnica si evaluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, se pot efectua de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin Regia Autonoma <<Registrul Auto Roman>>, pentru autovehicule, si de Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C. pentru ambarcatiuni si motoare atasabile acestora sau de catre experti tehnici autorizati;
    b) creselor, gradinitelor, caminelor de copii, de batrani, cantinelor pentru saraci, azilurilor, spitalelor, scolilor, institutiilor de cult, persoanelor cu handicap, Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania, precum si persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamitatilor naturale, la propunerea directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, dupa consultarea primarilor sau presedintilor consiliilor judetene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale.
    In situatia acceptarii bunurilor directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui cu titlu gratuit bunuri in valoare de pana la 50 milioane lei/beneficiar.
    Se pot atribui bunuri cu titlu gratuit categoriilor de beneficiari prevazuti la art. 13 alin. (1) lit. b) din ordonanta, in urmatoarele situatii:
    b1) direct, fara parcurgerea etapelor de valorificare, la propunerea primarilor sau a presedintilor consiliilor judetene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale;
    b2) in situatia in care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora nu poate fi facuta in cadrul termenului de valabilitate. In aceasta situatie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se face cu cel putin 15 zile inainte de expirarea termenului de valabilitate;
    b3) in conditiile prevederilor art. 13, respectiv daca bunurile nu se valorifica in termen de 150 de zile de la prima reevaluare.
    Pentru bunurile ce sunt atribuite cu titlu gratuit, in valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar, directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti inainteaza Ministerului Finantelor Publice propuneri concrete si motivate, care vor cuprinde beneficiarii bunurilor si lista cuprinzand bunurile, atat cantitativ, cat si valoric.
    In situatia producerii unor calamitati naturale atribuirea bunurilor cu titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora se face prin intermediul primarilor, al Societatii Nationale de Cruce Rosie sau al institutiilor de cult;
    c) persoanelor fizice sau juridice care pot face dovada ca au calitatea de destinatar al materialelor cu caracter documentar, informational, educativ, stiintific si altele asemenea, la solicitarea acestora.
    Aceste persoane inainteaza Ministerului Finantelor Publice o solicitare insotita de un act doveditor din care sa rezulte caracterul bunurilor si calitatea de destinatar initial al acestora;
    d) persoanelor fizice si juridice care au calitatea de destinatar, pentru bunurile intrate in proprietatea privata a statului care nu pot fi valorificate in conditiile ordonantei. Atribuirea cu titlu gratuit a acestora se face pe baza de hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Finantelor Publice.
    Pentru initierea hotararii Guvernului persoana fizica sau juridica prezinta Ministerului Finantelor Publice o documentatie din care sa rezulte ca aceasta este utilizator unic al bunurilor respective;
    e) ministerelor, autoritatilor publice centrale si locale - echipamente de comunicatie, tehnica de calcul si birotica, rechizite, bunuri de folosinta indelungata, inventar gospodaresc, materiale de intretinere si reparatii, cu respectarea procedurilor de declarare si de evaluare.
    Atribuirea cu titlu gratuit, pentru unitatile administrativ-teritoriale, se face in baza unei cereri adresate directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, la propunerea comisiei de evaluare, pentru bunuri in valoare de pana la 50 milioane lei/beneficiar, iar pentru bunuri in valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar, cererea va fi adresata Ministerului Finantelor Publice.
    Atribuirea cu titlu gratuit, pentru ministere si autoritati publice centrale, se face in baza unei cereri adresate Ministerului Finantelor Publice.
    Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti vor transmite trimestrial Ministerului Finantelor Publice lista detaliata cuprinzand echipamentele de comunicatii, tehnica de calcul si birotica, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, stadiul evaluarii, valorificarii, precum si soldul final al acestora, concomitent cu anexa nr. 2;
    f) persoanelor juridice care nu indeplinesc conditia de utilizator unic, dar au calitatea de destinatar initial, pentru bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si care nu pot fi valorificate in conditiile art. 9 si 12 din ordonanta.
    Atribuirea cu titlu gratuit a acestora se face pe baza de hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Finantelor Publice.
    In vederea atribuirii cu titlu gratuit a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului persoanele juridice inainteaza Ministerului Finantelor Publice o solicitare in acest sens, insotita de acte doveditoare din care sa rezulte calitatea de destinatar initial al acestor bunuri.
    In cazul in care nu se aproba atribuirea cu titlu gratuit, aceasta se comunica, in termen de 15 zile, persoanei juridice;
    g) Ministerului Afacerilor Externe - bunuri mobile si imobile aflate in strainatate, prin hotarare a Guvernului;
    h) persoanelor juridice - bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, care au fost achizitionate din import, in baza unui contract de credit garantat de stat, prin hotarare a Guvernului.
    (2) Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor prevazute la alin. (1) lit. b), c), e) si f) se face cu aprobarea ministrului finantelor publice, pentru cele care intra in competenta Ministerului Finantelor Publice, sau prin decizie a directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau prin decizie a directorului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, pentru cele care intra in competenta acestora. Atribuirea bunurilor cu titlu gratuit, in conditiile prevederilor art. 13 din ordonanta, se face pe baza de proces-verbal de predare-primire.
    (3) Daca bunurile nu sunt preluate in termen de 60 de zile de la data aprobarii atribuirii cu titlu gratuit, vor urma procedura de valorificare."
    26. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Organele de valorificare au urmatoarele competente si obligatii:
    a) propun Ministerului Finantelor Publice transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, conform art. 13 alin. (1) lit. b) din ordonanta, pentru valori mai mari de 50 milioane lei/beneficiar;
    b) restituie, in baza hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile sau a unei ordonante emise de procuror, bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului sau contravaloarea acestora la nivelul valorii recuperate in urma valorificarii, la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, in cazul bunurilor care au fost transmise, cu titlu gratuit, in baza procesului-verbal de predare-primire, sau in cazul bunurilor distruse, in baza procesului-verbal de distrugere;
    c) restituie, in baza hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile sau a unei ordonante emise de procuror, sumele in lei, la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, in cazul valorificarii bunurilor si neincasarii contravalorii acestora, pentru care s-a intocmit documentatia in vederea recuperarii creantelor;
    d) restituie sumele obtinute din valorificarea bunurilor prevazute la art. 6 alin. (3) si (4) din ordonanta, in baza hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile sau a unei ordonante emise de procuror, la nivelul actualizat al preturilor, la data emiterii acestora, in functie de pretul stabilit initial, mai putin cheltuielile efectuate cu valorificarea acestora;
    e) verifica daca sumele rezultate din valorificarea bunurilor se varsa in termen la bugetul de stat; in caz contrar se iau masuri de realizare a creantelor bugetare, conform legislatiei fiscale in vigoare;
    f) intocmesc documentatia in vederea emiterii titlurilor de creante de catre organele de specialitate sau persoanele imputernicite, potrivit legii, in situatia in care nu se incaseaza contravaloarea bunurilor date spre valorificare, in termenele legale;
    g) intocmesc documentatia in vederea valorificarii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, prin bursele de marfuri si pe piata valorilor mobiliare;
    h) controleaza daca persoanele juridice si fizice care au preluat spre valorificare bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului le pastreaza in bune conditii;
    i) asigura, la preluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora, sigilarea acestor bunuri;
    j) raporteaza lunar Ministerului Finantelor Publice situatia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, conform anexei nr. 1;
    k) raporteaza trimestrial Ministerului Finantelor Publice situatia generala privind bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, conform anexei nr. 2, pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii trimestrului. Anexa nr. 2 va fi insotita de o informare privind urmatoarele aspecte: modul de functionare a comisiilor de evaluare si a comisiilor de distrugere a bunurilor, varsarea in termen la bugetul de stat a sumelor datorate, penalizari de intarziere calculate pentru nevarsarea in termen a sumelor la bugetul de stat, nivelul comisioanelor negociate cu societatile tip consignatie pentru valorificarea bunurilor, lista detaliata cuprinzand bunurile greu vandabile si categoriile de cheltuieli, precum si alte aspecte semnificative privind actiunea de valorificare;
    l) organizeaza evidenta bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si a sumelor obtinute din valorificarea acestora, potrivit normelor legale in vigoare;
    m) organizeaza evidenta stricta a proceselor-verbale de predare-primire pe detinatorii de la care s-au primit bunurile si pe persoanele fizice sau juridice prin care se face valorificarea;
    n) organizeaza evidenta proceselor-verbale de evaluare intocmite de comisia de evaluare."
    27. Titlul capitolului VI va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 6
    Procedura de distrugere a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului"
    28. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si preluate de organele de valorificare, care in intervalul celor 180 de zile au devenit necomercializabile, precum si cele care nu au putut fi valorificate, inclusiv componentele rezultate din dezmembrare, care nu au fost transmise cu titlu gratuit sau nu au fost predate unitatilor de colectare si de valorificare a deseurilor, se distrug sub supravegherea comisiei de distrugere."
    29. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Comisia de distrugere stabileste, in functie de natura bunurilor respective, locul unde urmeaza sa fie distruse acestea, putandu-se apela si la serviciile unor unitati specializate in acest gen de activitate.
    (2) Dupa distrugerea bunurilor comisia de distrugere incheie un proces-verbal de distrugere, in 3 exemplare semnate de toti membrii comisiei, precum si de unitatea specializata, dupa caz.
    (3) Data intrunirii comisiei de distrugere se stabileste prin decizie a directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si a directorului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (4) Prezenta tuturor membrilor comisiei de distrugere la operatiunea de distrugere este obligatorie, iar daca un membru este absent, inlocuitorul acestuia este numit prin decizie a directorului general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti.
    (5) Pentru bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, care se valorifica de administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, comisia de distrugere se constituie in baza deciziei directorului general al Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (6) Procesul-verbal de distrugere este avizat de directorul general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si de directorul administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti.
    (7) In functie de importanta operatiunii de distrugere se pot efectua inregistrari video, fie cu aparatura proprie, fie prin apelarea la serviciile unor persoane fizice sau juridice specializate.
    (8) Membrii comisiei de distrugere primesc, fiecare, o indemnizatie lunara, fixa, stabilita prin ordin al ministrului finantelor publice, cu conditia intrunirii comisiei cel putin o data pe luna.
    (9) In situatia in care comisia de distrugere se intruneste de mai multe ori pe luna, iar la aceasta participa atat membrul plin, cat si membrul supleant, membrul supleant va primi o indemnizatie lunara la nivelul stabilit pentru membrul plin prin ordin al ministrului finantelor publice, cu conditia motivarii absentei membrului plin.
    (10) Indemnizatia lunara se acorda atat membrilor comisiilor angajati in cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, cat si celor angajati in cadrul Garzii Financiare."
    30. Titlul capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 7
    Veniturile incasate si cheltuielile aferente bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului"
    31. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Veniturile incasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, precum si veniturile incasate in urma valorificarii bunurilor confiscate de catre autoritatile administratiei publice locale se colecteaza in contul 50.85 <<Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului conform Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 98/1999>>, deschis pe seama directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si a administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, la trezoreria statului. In cazul incasarii contravalorii bunurilor respective in numerar sumele se depun la casieria trezoreriei statului in prima zi lucratoare de la incasare.
    (2) Din sumele colectate directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti acopera, pe baza de documente legale, cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor respective, avand obligatia ca in termen de 3 zile lucratoare de la incasare sa vireze disponibilitatile ramase in contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate odata cu confiscarea potrivit legii>>, respectiv in contul <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate potrivit legii>> pentru sumele destinate bugetelor locale.
    (3) Pentru cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se prezinta documentele justificative dupa virarea disponibilitatilor rezultate din valorificare in contul de venituri al bugetului de stat mentionat mai sus, procedandu-se astfel:
    a) directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti intocmesc un referat in care vor fi consemnate, pe baza de documente justificative, sumele care urmeaza sa fie restituite din contul bugetului de stat in contul 50.85 <<Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului conform Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 98/1999>>. Referatul este semnat de directorul general al directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si de directorul administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti si va purta viza de control financiar preventiv propriu;
    b) unitatile trezoreriei statului restituie suma totala aprobata in referat din contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate odata cu confiscarea potrivit legii>> in contul 50.85 <<Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului conform Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 98/1999>>;
    c) dupa alimentarea contului 50.85 <<Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului conform Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 98/1999>> directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti dispun platile legale catre beneficiari.
    (4) Veniturile incasate din valorificarea bunurilor confiscate de autoritatile administratiei publice locale se fac venit la bugetul local, dupa deducerea cheltuielilor cu valorificarea efectuate conform legislatiei in vigoare si a unui comision de 10% din veniturile incasate.
    (5) In situatia in care nivelul veniturilor incasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului nu asigura acoperirea cheltuielilor necesare in vederea valorificarii acestora, diferenta va fi acoperita de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice.
    (6) In situatia in care nivelul veniturilor incasate din valorificarea bunurilor confiscate de autoritatile administratiei publice locale nu asigura acoperirea cheltuielilor necesare in vederea valorificarii acestora, diferenta este acoperita din veniturile datorate bugetului local."
    32. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) "Diferenta de cheltuieli neacoperita din veniturile incasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se acopera din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice, respectiv de la capitolul 72.01 <<Alte actiuni>>, subcapitolul 72.01.50 <<Alte cheltuieli>>."
    33. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) In categoria cheltuielilor prevazute la art. 19 si 20 se cuprind cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, de la preluarea acestora pana la valorificarea, atribuirea gratuita sau distrugerea lor, respectiv cheltuielile privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea, conservarea, expertizarea, marcarea si alte cheltuieli legate de marcare, asigurarea garantiei pentru bunurile de folosinta indelungata, evaluarea, licitatiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor incasate gresit sau fara baza legala, a contravalorii bunurilor intrate, gresit sau fara baza legala, in proprietatea privata a statului, si in cazul in care acestea au fost valorificate, atribuite cu titlu gratuit sau distruse, inclusiv diferenta pana la nivelul actualizat al preturilor, precum si indemnizatiile membrilor comisiilor de evaluare si de distrugere. In aceeasi categorie intra si cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii (cheltuieli cu pregatirea magazinului conform cerintelor directiilor de sanatate publica, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier, casa de marcat, obiecte de inventar, cheltuieli cu intretinerea, paza sau cu sistemele de asigurare a pazei, cu mijloacele de transport ale magazinului, precum si cheltuielile cu scolarizarea personalului care deserveste activitatea magazinului, precum si alte cheltuieli legate de preluarea, evaluarea si valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului).
    (2) In categoria cheltuielilor prevazute la alin. (1) se cuprind si urmatoarele categorii de cheltuieli privind valorificarea bunurilor imobile care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari:
    a) cheltuieli privind inventarierea si preluarea acestor bunuri;
    b) cheltuieli ce greveaza asupra bunurilor in momentul preluarii acestora in vederea valorificarii (impozite, taxe, cheltuieli de intretinere, energie, telefon, gaze naturale);
    c) taxe si onorarii platite persoanelor fizice si/sau juridice autorizate;
    d) cheltuieli judiciare;
    e) cheltuieli cu cadastrul."
    34. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Metalele pretioase, pietrele pretioase si semipretioase, bijuteriile din aceste materiale si mijloacele de plata in valuta liber convertibila/neconvertibila, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, se depun de catre detinatorii acestora, in termen de 48 de ore, la Banca Nationala a Romaniei.
    (2) Mijloacele de plata in lei se depun la unitatile trezoreriei statului, in contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate odata cu confiscarea potrivit legii>>.
    (3) Restituirea sumelor in lei sau in valuta, incasate gresit sau fara baza legala, se face in baza hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile sau a unei ordonante emise de catre procuror. Sumele in lei se restituie de catre unitatile trezoreriei statului, iar sumele in valuta de catre Banca Nationala a Romaniei, la cursul de schimb al acesteia, la data emiterii hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile."
    35. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Valorificarea mijloacelor de plata in valuta liber convertibila/neconvertibila, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, preluate de Banca Nationala a Romaniei, se realizeaza prin virarea la bugetul de stat a contravalorii in lei a mijloacelor de plata in valuta, calculata la pretul de evidenta al Bancii Nationale a Romaniei, in vigoare la data decontarii, dupa deducerea cheltuielilor efectuate de aceasta in vederea valorificarii."
    36. Articolul 30 se abroga.
    37. Dupa alineatul (8) al articolului 31 se introduc alineatele (9) si (10) cu urmatorul cuprins:
    "(9) Obiectele, vesmintele si cartile de cult se valorifica de institutiile de cult, conform prevederilor legale in vigoare.
    (10) Materialele lemnoase, asa cum sunt definite la art. 76 alin. 2 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, confiscate, se valorifica de unitatile silvice si/sau de structurile silvice private, legal autorizate sa functioneze, in conformitate cu prevederile legale in domeniu."
    38. Dupa articolul 31 se introduce articolul 31^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 31^1
    Sumele obtinute ca urmare a valorificarii bunurilor prevazute la alin. (2) al art. 4 din ordonanta sunt virate la bugetul de stat in contul 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate odata cu confiscarea potrivit legii>> dupa deducerea cheltuielilor efectuate conform prevederilor legale in vigoare."
    39. Capitolul IX va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 9
    Dispozitii finale si tranzitorii
    Art. 32
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
    Art. 33
    Pentru valorificarea stocurilor detinute de unitatile autoritatii vamale la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2001, raman in vigoare dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 1.067/1999 pentru aprobarea Metodologiei privind introducerea in circuitul economic de catre unitatile autoritatii vamale a bunurilor si marfurilor intrate in proprietatea privata a statului, care indeplinesc conditiile de valorificare, pana la data de 31 decembrie 2002."
    40. Anexele nr. 1 si 2 la normele metodologice se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta hotarare.
    Art. 2
    Bunurile imobile intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, pentru care actualii locatari isi exprima intentia de cumparare in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pot fi valorificate direct, prin negociere cu acestia.
    Art. 3
    Transferul personalului cu atributii de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului din cadrul directiilor regionale vamale interjudetene la directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti se face prin ordin al ministrului finantelor publice.
    Art. 4
    Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta hotarare, vor fi republicate, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                         p. Ministru de interne,
                         Alexandru Farcas,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul administratiei publice,
                         Ionel Flesariu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

            Autovehicule, ambulante sanitare cu dotarile aferente

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Locul unde se afla autovehiculul, ambulantele sanitare cu dotarile aferente, tipul
    B - Capacitatea cilindrica a motorului (cm^3)
    C - Anul de fabricatie
    D - Numarul de kilometri inregistrati la bord
    E - Carburantul folosit
    F - Alte elemente specifice autovehiculului, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente (SS - serie sasiu, SM - serie motor, SC - serie caroserie, culoare etc.)
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  A  |Marca|  B  |  C  |  D  |  E  |Gradul|  Valoarea  |  F  |Observatii |
|crt.|     |     |     |     |     |     |  de  |stabilita de|     |           |
|    |     |     |     |     |     |     | uzura| comisia de |     |           |
|    |     |     |     |     |     |     |      |  evaluare  |     |           |
|____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|____________|_____|___________|
|  1 |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |   8  |      9     |  10 |     11    |
|____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|____________|_____|___________|

                               Ambarcatiuni

    Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Locul unde se afla ambarcatiunea si tipul acesteia
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  A |Numarul|Lungime|Latime|Inaltime|Crevace |Gradul|Valoarea |Observatii|
|crt.|    |  de   |  (m)  |  (m) |   (m)  |(bucati)|  de  |stabilita|          |
|    |    |bucati |       |      |        |        |uzura |    de   |          |
|    |    |       |       |      |        |        |      | comisia |          |
|    |    |       |       |      |        |        |      |    de   |          |
|    |    |       |       |      |        |        |      |evaluare |          |
|____|____|_______|_______|______|________|________|______|_________|__________|
| 1  | 2  |   3   |   4   |   5  |    6   |    7   |   8  |    9    |    10    |
|____|____|_______|_______|______|________|________|______|_________|__________|

                    Motoare atasabile ambarcatiunilor
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Locul unde se |Denumirea| CP |Serie|Gradul| Starea |Valoarea |Observatii|
|crt.|afla motoarele |motorului|    |motor|  de  |tehnica |stabilita|          |
|    |   atasabile   |         |    |     |uzura |conform |    de   |          |
|    |ambarcatiunilor|         |    |     |      | fisei  | comisia |          |
|    |               |         |    |     |      |tehnice |    de   |          |
|    |               |         |    |     |      |        |evaluare |          |
|____|_______________|_________|____|_____|______|________|_________|__________|
| 1  |       2       |    3    |  4 |  5  |   6  |    7   |    8    |     9    |
|____|_______________|_________|____|_____|______|________|_________|__________|

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    Judetul
    Trimestrul

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Sold la inceputul trimestrului
    B - Intrari in cursul trimestrului
    C - Reduceri/Majorari de pret +/-
    D - Total bunuri de valorificat
    E - magazine proprii
    F - consignatii
    G - vanzare directa
    H - burse de marfuri/piata valori mobiliare
    I - Total bunuri valorificate
    J - Restituiri sume/bunuri
    K - Distrugeri de bunuri
    L - Atribuiri gratuite
    M - Sold la sfarsitul trimestrului
    N - Alte date
                                                                    - mii lei -
 ______________________________________________________________________________
|  Categorii   |A | B | C | D |       din care            | I | J| K | L| M | N|
|     de       |  |   |   |   |  valorificate prin:       |   |  |   |  |   |  |
|   bunuri     |  |   |   |   |___________________________|   |  |   |  |   |  |
|              |  |   |   |   | E | F | G |  licitatie | H|   |  |   |  |   |  |
|              |  |   |   |   |   |   |   |   publica  |  |   |  |   |  |   |  |
|              |  |   |   |   |   |   |   |____________|  |   |  |   |  |   |  |
|              |  |   |   |   |   |   |   | val. | din |  |   |  |   |  |   |  |
|              |  |   |   |   |   |   |   |adjud.|care:|  |   |  |   |  |   |  |
|              |  |   |   |   |   |   |   |      | +/- |  |   |  |   |  |   |  |
|______________|__|___|___|___|___|___|___|______|_____|__|___|__|___|__|___|__|
|      0       | 1| 2 | 3 |4 =| 5 | 6 | 7 |   8  | 9*)|10|11=|12| 13|14|15=|16|
|              |  |   |*)|1+2|   |   |   |      |     |  |5+6|  |   |  |4+9|*|
|              |  |   |   | +3|   |   |   |      |     |  | +7|  |   |  |-11|*)|
|              |  |   |   |   |   |   |   |      |     |  | +8|  |   |  |-12|  |
|              |  |   |   |   |   |   |   |      |     |  | +9|  |   |  |-13|  |
|              |  |   |   |   |   |   |   |      |     |  |+10|  |   |  |-14|  |
|______________|__|___|___|___|___|___|___|______|_____|__|___|__|___|__|___|__|
| a) Produse   |                                                               |
| alimentare   |                                                               |
|              |                                                               |
| b) Confectii |                                                               |
|      si      |                                                               |
| incaltaminte |                                                               |
|              |                                                               |
| c) Aparatura |                                                               |
| electronica  |                                                               |
| (audio,      |                                                               |
| video, etc.) |                                                               |
|              |                                                               |
| d) Bunuri de |                                                               |
| uz casnic    |                                                               |
|              |                                                               |
|e) Echipamente|                                                               |
|       de     |                                                               |
|  comunicatii |                                                               |
|  tehnica de  |                                                               |
|  calcul si   |                                                               |
|  birotica    |                                                               |
|              |                                                               |
| f) Succesiuni|                                                               |
|    vacante/  |                                                               |
|    donatii   |                                                               |
|   din care:  |                                                               |
| - bunuri     |                                                               |
|   mobile     |                                                               |
| - bunuri     |                                                               |
|   imobile    |                                                               |
| - titluri de |                                                               |
|   valoare    |                                                               |
|              |                                                               |
| g)           |                                                               |
| Autovehicule,|                                                               |
| ambarcatiuni,|                                                               |
| si motoare   |                                                               |
| atasabile    |                                                               |
|              |                                                               |
| h) Materiale |                                                               |
| refolosibile |                                                               |
| si piese de  |                                                               |
| schimb       |                                                               |
|              |                                                               |
| i) Sume      |                                                               |
| consemnate   |                                                               |
|              |                                                               |
| j) Alte      |                                                               |
|    bunuri*)  |                                                              x|
|______________|_______________________________________________________________|
|   TOTAL      |  |   |   |   |   |   |   |      |     |  |   |  |   |  |   |  |
|______________|__|___|___|___|___|___|___|______|_____|__|___|__|___|__|___|__|
| VENITURI INCASATE                                                         | x|
|                                                                           |__|
| CHELTUIELI EFECTUATE                                                      | x|
|                                                                           |__|
| BUNURI GREU VANDABILE                                                     | x|
|___________________________________________________________________________|__|
    *) Se nominalizeaza bunurile cu pondere semnificativa.
    *) Se completeaza cu diferenta in +/  fata de valoarea stabilita de comisia de evaluare.
    *) Se completeaza cu veniturile incasate (ct. 50.85) si cheltuielile efectuate in cursul trimestrului de raportat precum si valoarea stocului de bunuri greu vandabile.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 808/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 808 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu