HOTARARE Nr. 83 din 3 februarie 2005
privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 132 din 11 februarie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Ministerul Justitiei este organul de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, care
asigura elaborarea, coordonarea si aplicarea strategiei si a programului de
guvernare in vederea bunei functionari a justitiei ca serviciu public si
vegheaza la stricta aplicare a legii, in conformitate cu principiile
democratice ale statului de drept.
(2) Ministerul Justitiei are sediul in municipiul Bucuresti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5.
Art. 2
Relatiile Ministerului Justitiei cu Consiliul Superior al Magistraturii,
instantele judecatoresti si Ministerul Public sunt stabilite prin lege.
CAP. 2
Functiile si principalele atributii ale Ministerului Justitiei
Art. 3
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul
Justitiei indeplineste urmatoarele functii:
a) elaboreaza strategia prin care se asigura fundamentarea si elaborarea
programului de guvernare in domeniul justitiei;
b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura realizarea cadrului
normativ si institutional necesar pentru organizarea si functionarea intregului
sistem al justitiei, pe baza strictei aplicari a dispozitiilor prevazute de
Constitutie si de celelalte acte normative;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate centrala romana in domeniul cooperarii si asistentei
judiciare internationale, potrivit tratatelor internationale la care Romania
este parte;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura controlul asupra aplicarii
unitare si respectarii reglementarilor legale privind organizarea si
functionarea institutiilor si unitatilor care isi desfasoara activitatea sub
autoritatea sau in subordinea sa;
f) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 4
In exercitarea functiilor prevazute la art. 3 si pentru realizarea
obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul Justitiei indeplineste
urmatoarele atributii principale:
I. in domeniul elaborarii de strategii si programe si al prevenirii si
combaterii criminalitatii si coruptiei:
1. stabileste masurile ce urmeaza a fi cuprinse in programul de guvernare
si in programul legislativ al Guvernului in domeniul justitiei;
2. elaboreaza, coordoneaza si monitorizeaza implementarea strategiilor,
programelor si planurilor de prevenire a criminalitatii si coruptiei;
analizeaza si evalueaza rezultatele, efectele si impactul produs de
strategiile, programele si planurile de prevenire a criminalitatii si
coruptiei;
3. initiaza si dezvolta programe cu organizatii guvernamentale si
neguvernamentale, cu atributii in domeniul studierii si prevenirii
criminalitatii si coruptiei;
4. elaboreaza strategii si programe in concordanta cu documentele
Organizatiei Natiunilor Unite, ale Organizatiei pentru Securitate si Cooperare
in Europa si ale Consiliului Europei, cu normele dreptului comunitar, precum si
cu procedurile jurisdictiilor internationale acceptate;
5. negociaza, implementeaza si monitorizeaza programele internationale de
asistenta tehnica si financiara pentru sistemul justitiei, prevenirea
criminalitatii si coruptiei;
II. in domeniul elaborarii, avizarii proiectelor de acte normative si
sintetizarii practicii instantelor judecatoresti:
1. elaboreaza proiectele de acte normative care au legatura cu domeniul de
activitate al Ministerului Justitiei; participa la sustinerea proiectelor de
legi in cadrul comisiilor parlamentare si in plenul celor doua Camere;
2. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri
si alte acte normative complexe ce intereseaza domeniul justitiei, fiind
autorizat, in exclusivitate, sa editeze si sa publice editiile oficiale ale
acestora;
3. participa, in conditiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte
normative din programul altor ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale sau locale;
4. analizeaza concordanta actelor normative cu acquisul comunitar, in
special sub aspectul garantarii accesului liber la justitie si al respectarii
drepturilor omului si a libertatilor fundamentale;
5. analizeaza si avizeaza din punct de vedere al legalitatii proiectele de
acte normative elaborate de celelalte ministere si de organele de specialitate
ale administratiei publice centrale, care se supun spre adoptare Guvernului, cu
exceptia proiectelor de hotarari ale Guvernului cu caracter individual
prevazute de Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru
elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative spre
adoptare, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 50/2005;
6. examineaza si face propuneri referitoare la adaptarea legislatiei pentru
asigurarea compatibilitatii cu obligatiile asumate prin conventii
internationale la care Romania este parte; contribuie la activitatea de armonizare
a legislatiei in procesul de integrare europeana si euroatlantica;
7. efectueaza studii, analize si documentari privind necesitatea initierii,
completarii sau modificarii unor acte normative din domeniul justitiei;
organizeaza si coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare si
perfectionare a legislatiei din domeniul sau de activitate;
8. organizeaza si efectueaza lucrarile de statistica judiciara si cele
privind evolutia fenomenului judiciar; face propuneri, in conditiile legii, de
promovare a unor recursuri in interesul legii si intocmeste, in acest sens,
studii de practica judiciara;
9. realizeaza sinteze privind practica judiciara pe ramuri de drept si pe
institutii ale dreptului, in vederea informarii specialistilor, dar si a
opiniei publice cu privire la modul de interpretare si de aplicare a
dispozitiilor legale de larg interes;
10. editeaza buletine informative, culegeri de acte normative si de
practica judiciara, precum si alte materiale din domeniul sau de activitate;
III. in domeniul dreptului international si al cooperarii judiciare
internationale:
1. indeplineste atributiile ce ii revin in calitate de autoritate centrala
romana in domeniul cooperarii judiciare internationale, potrivit instrumentelor
juridice internationale la care Romania este parte;
2. elaboreaza studii privind dezvoltarea cadrului juridic bilateral si
multilateral in domeniul justitiei;
3. indeplineste formalitatile prevazute de legislatia in vigoare in vederea
aprobarii, negocierii si semnarii tratatelor bilaterale in domeniul cooperarii
judiciare internationale si in alte materii interesand domeniul justitiei;
4. elaboreaza proiectele actelor normative prevazute de legislatia in
vigoare in vederea ratificarii/aderarii/aprobarii tratatelor bilaterale si
multilaterale in domeniul cooperarii judiciare internationale si in alte
materii interesand domeniul justitiei, incheiate la nivel de stat,
guvernamental sau departamental;
5. participa la reuniunile internationale in domeniul sau de competenta;
6. urmareste respectarea obligatiilor asumate de Romania prin conventiile
adoptate sub egida Organizatiei Natiunilor Unite, Consiliului Europei,
Conferintei Internationale de Drept International Privat si altor organizatii
internationale, precum si a intelegerilor bilaterale interesand domeniul
justitiei, la care Romania este parte;
7. examineaza modul in care se respecta drepturile si libertatile
fundamentale ale omului in administrarea justitiei si in care sunt duse la
indeplinire obligatiile asumate de Romania prin instrumentele juridice
internationale in aceasta materie si face, cand este cazul, propuneri de
imbunatatire a legislatiei;
8. realizeaza studii privind jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor
Omului si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene;
IV. in domeniul integrarii europene si euroatlantice:
1. asigura coordonarea unitara a procesului de stabilire a obiectivelor ce
intra in competenta sa, specifice aderarii la Uniunea Europeana, urmareste
realizarea acestora, intocmind documentele programatice in relatia cu
structurile Uniunii Europene;
2. asigura relatia cu structura juridica a NATO, participand la negocierea
documentelor cu caracter normativ ce se elaboreaza sub egida Aliantei Nord-Atlantice;
3. asigura pregatirea exercitarii competentei de reprezentare a statului
roman in fata Curtii Europene de Justitie de la Luxemburg;
V. in domeniul protectiei victimelor si reintegrarii sociale a
infractorilor:
1. coordoneaza, in conditiile legii, activitatea serviciilor de protectie a
victimelor infractiunilor si reintegrare sociala a infractorilor si exercita
controlul asupra acestor activitati;
2. exercita atributiile care ii revin in ceea ce priveste selectia,
recrutarea si pregatirea profesionala a personalului serviciilor de protectie a
victimelor infractiunilor si reintegrare sociala a infractorilor, precum si
cariera acestuia;
3. elaboreaza metodologii necesare punerii in aplicare a legislatiei in
vigoare, formuleaza standarde si modele de bune practici in domeniu;
VI. in domeniul supravegherii executarii pedepselor:
1. conduce, indruma si verifica activitatea privind executarea pedepselor
privative de libertate aplicate condamnatilor si a unor masuri educative aplicate
minorilor si asigura conditiile pentru respectarea drepturilor si indatoririlor
prevazute de lege pentru aceste categorii de persoane;
2. verifica modul de punere in executare a hotararilor judecatoresti prin
care s-au luat masuri de siguranta cu caracter medical;
3. intocmeste lucrari pregatitoare si face propuneri in legatura cu
cererile de gratiere si de comutare a pedepselor;
4. efectueaza lucrarile necesare pentru informarea Inaltei Curti de Casatie
si Justitie, in vederea solutionarii cererilor de stramutare a cauzelor, in
conditiile stabilite de lege;
VII. in domeniul asigurarii si perfectionarii personalului din aparatul
propriu si din unitatile subordonate:
1. exercita atributiile care ii revin potrivit legii privind numirea
personalului propriu, a asistentilor judiciari, a personalului Institutului
National de Criminologie, al Institutului National de Expertize Criminalistice,
al Administratiei Nationale a Penitenciarelor si unitatilor subordonate
acestuia, al Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie si a celuilalt
personal din sistemul justitiei;
2. organizeaza, coordoneaza si indruma, in conditiile legii, activitatea de
selectare, formare, pregatire si perfectionare profesionala a personalului din
aparatul propriu si din unitatile subordonate;
3. intocmeste, potrivit legii, lucrarile necesare pentru acordarea gradelor
militare, inaintarea in grad, trecerea in rezerva si mentinerea in functie a
personalului militar din sistemul justitiei;
4. propune, in conditiile legii, acordarea de decoratii civile si militare;
5. indeplineste atributiile prevazute de lege in legatura cu functionarii
publici cu statut special din cadrul Administratiei Nationale a
Penitenciarelor;
VIII. in domeniul organizarii, coordonarii si controlului, potrivit legii,
al unor profesii liberale si activitati conexe:
1. indeplineste atributiile care ii sunt stabilite prin lege cu privire la
notarii publici, executorii judecatoresti, executorii bancari si executorii
organizatiilor cooperatiste de credit;
2. autorizeaza operatorii si agentii Arhivei Electronice de Garantii Reale
Mobiliare si indeplineste atributiile stabilite prin lege, in calitate de
autoritate de supraveghere a Arhivei;
3. autorizeaza interpretii si traducatorii folositi de Consiliul Superior
al Magistraturii, Ministerul Justitiei, instantele judecatoresti, organele de
urmarire penala, birourile notarilor publici si de avocati;
4. coordoneaza, in conditiile legii, activitatea de autorizare si evidenta
a expertilor criminalisti care pot fi recomandati de parti sa participe la
efectuarea expertizei criminalistice;
5. coordoneaza, indruma si controleaza din punct de vedere administrativ si
metodologic activitatea de expertiza tehnica judiciara; organizeaza examenele
pentru atribuirea calitatii de expert tehnic judiciar si testeaza specialistii,
in conditiile legii; asigura perfectionarea pregatirii profesionale a
expertilor tehnici judiciari si a specialistilor;
6. coordoneaza, indruma si controleaza activitatea Oficiului National al
Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa
tribunale;
7. gestioneaza Registrul national al persoanelor juridice fara scop
patrimonial si indeplineste atributiile privind verificarea disponibilitatii de
denumire, in conditiile legii;
IX. in domeniul informatizarii:
1. elaboreaza Strategia de informatizare a sistemului judiciar si ia masuri
pentru actualizarea periodica si implementarea acesteia;
2. implementeaza programele guvernamentale de informatizare in unitatile
sistemului judiciar;
3. coordoneaza, indruma si verifica din punct de vedere tehnic, metodologic
si profesional activitatea informatica a instantelor si unitatilor subordonate;
4. evalueaza activitatea profesionala a conducerii compartimentelor
informatice din institutiile subordonate, precum si a personalului informatic
din instante, in conditiile legii;
5. organizeaza colective de lucru in domeniul informatic la instante si
unitatile subordonate, stabileste scopul si sarcinile acestora, verifica si
controleaza modul de indeplinire al obiectivelor;
6. asigura introducerea metodelor moderne in materie de documentare, in
concordanta cu cerintele actuale ale tehnicii in domeniul informational;
7. emite norme tehnice obligatorii pentru instantele judecatoresti si
institutiile subordonate ministerului;
X. in domeniul gestionarii patrimoniului:
1. asigura buna organizare si administrare a justitiei ca serviciu public;
2. asigura conditiile materiale necesare in vederea desfasurarii
activitatii instantelor judecatoresti, a aparatului propriu si a unitatilor
subordonate ministerului;
3. fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului de stat pentru
activitatea proprie, a institutiilor aflate sub autoritatea sa si a unitatilor
subordonate; repartizeaza alocatiile bugetare ordonatorilor secundari de
credite si controleaza modul de folosire a acestora;
4. coordoneaza si indruma activitatea economica, de investitii si
administrativa a instantelor judecatoresti, a aparatului propriu si a
unitatilor subordonate ministerului;
5. organizeaza si asigura, in conditiile legii, exercitarea activitatilor
de audit public intern;
6. asigura tiparirea si difuzarea timbrului judiciar, potrivit prevederilor
legale;
XI. alte atributii:
1. asigura secretariatul comisiei pentru analiza cererilor privind
acordarea cetateniei romane si a celor privind renuntarea la cetatenia romana;
2. ia masuri si asigura conditiile necesare acordarii asistentei medicale,
potrivit legii, magistratilor si personalului auxiliar de specialitate,
economic, administrativ si de serviciu din sistemul justitiei; coordoneaza si
controleaza activitatea de asistenta medicala la locurile de detinere;
3. asigura conditiile de odihna, tratament si de recuperare a starii de
sanatate a magistratilor, a familiilor acestora si a personalului auxiliar de
specialitate, economic, administrativ si de serviciu din sistemul justitiei;
asigura gestionarea bazei materiale aflate in administrare, formata din case de
odihna, de tratament, cluburi, unitati hoteliere si alte dotari destinate
acestui scop; executa lucrari de intretinere si reparatii;
4. exercita atributiile ce ii revin, potrivit legii, ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu privire la Regia Autonoma
"Multiproduct", aflata in coordonarea sa;
5. indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege sau prin hotarari
ale Guvernului, precum si insarcinarile incredintate de primul-ministru.
Art. 5
In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Justitiei colaboreaza cu
celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, cu Consiliul Superior al Magistraturii, Uniunea Nationala a
Barourilor din Romania, Uniunea Nationala a Notarilor Publici, Uniunea
Nationala a Executorilor Judecatoresti, precum si cu alte autoritati publice,
cu asociatiile magistratilor si alte asociatii profesionale sau organizatii
neguvernamentale.
CAP. 3
Conducerea Ministerului Justitiei
Art. 6
(1) Conducerea Ministerului Justitiei se exercita de catre ministrul
justitiei.
(2) Ministrul justitiei indeplineste, in domeniul de activitate al
Ministerului Justitiei, atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si atributiile
specifice prevazute in Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, cu
modificarile ulterioare, Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, cu
modificarile ulterioare, si in Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al
Magistraturii.
(3) Ministrul justitiei conduce intreaga activitate a ministerului si il
reprezinta in raporturile cu alte ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, cu alte autoritati, institutii publice si
organizatii centrale si locale, precum si cu persoane juridice si fizice, din
tara si din strainatate.
(4) In exercitarea atributiilor sale ministrul justitiei emite ordine si
instructiuni.
Art. 7
Ministrul justitiei este ordonator principal de credite. Presedintii
curtilor de apel sunt ordonatori secundari de credite, iar presedintii
tribunalelor sunt ordonatori tertiari de credite.
Art. 8
(1) In activitatea de conducere a ministerului ministrul justitiei este
ajutat de 3 secretari de stat, numiti, potrivit legii, prin decizie a
primului-ministru. Functia de ministru si functia de secretar de stat sunt
functii de demnitate publica, potrivit legii.
(2) Secretarii de stat coordoneaza activitatile stabilite potrivit
structurii organizatorice a Ministerului Justitiei. Atributiile si
responsabilitatile acestora se stabilesc prin ordin de catre ministrul
justitiei.
Art. 9
(1) Ministerul Justitiei are un secretar general si un secretar general
adjunct, numiti in conditiile legii.
(2) Secretarul general coordoneaza buna functionare a compartimentelor si
activitatilor cu caracter functional din cadrul ministerului si asigura
legatura operativa dintre ministru si conducatorii tuturor compartimentelor din
minister si unitatile subordonate. De asemenea, indeplineste si celelalte
atributii prevazute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile
si completarile ulterioare.
(3) Secretarul general poate indeplini si alte insarcinari prevazute de
regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori incredintate de
ministrul justitiei.
(4) Responsabilitatile secretarului general adjunct se stabilesc de
ministrul justitiei, la propunerea secretarului general. Secretarul general
adjunct este inlocuitorul de drept al secretarului general.
Art. 10
(1) Ministrul justitiei poate delega, in conditiile legii, unele dintre
atributiile sale secretarilor de stat ori secretarului general sau secretarului
general adjunct.
(2) Pentru lucrarile din activitatea curenta ce nu impun luarea unei
decizii la nivelul conducerii ministerului, delegarea altor atributii din
competenta ministrului justitiei poate fi dispusa prin ordin al acestuia, pe
categorii de lucrari.
Art. 11
(1) Pe langa ministrul justitiei functioneaza, ca organ consultativ,
Colegiul ministerului.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Presedintele Colegiului ministerului este ministrul justitiei.
(4) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea ministrului justitiei,
pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
(5) In lipsa ministrului justitiei, atributiile presedintelui Colegiului
ministerului se exercita de unul dintre secretarii de stat, desemnat de
ministrul justitiei.
CAP. 4
Structura organizatorica a Ministerului Justitiei
Art. 12
(1) Pentru realizarea atributiilor ce ii revin, Ministerul Justitiei
dispune de un aparat propriu organizat pe compartimente de activitate.
(2) Structura organizatorica a Ministerului Justitiei este prevazuta in
anexa nr. 1.
(3) In cadrul directiilor prevazute in anexa nr. 1, prin ordin al
ministrului justitiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare
si se poate stabili numarul posturilor de conducere ale acestora, in conditiile
legii.
Art. 13
(1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Justitiei este de 324, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului
ministrului.
(2) Personalul aferent fiecarui compartiment din structura organizatorica
se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 14
(1) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din structura
organizatorica a Ministerului Justitiei se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Atributiile si raspunderile functiilor din structura Ministerului
Justitiei se stabilesc prin fisele posturilor, anexe la regulamentul de
organizare si functionare.
Art. 15
Institutiile publice din sistemul justitiei, finantate de la bugetul de
stat, sunt prevazute in anexa nr. 2. Acestea se infiinteaza si se organizeaza
potrivit legii.
CAP. 5
Unitatile subordonate si cele aflate in coordonarea Ministerului Justitiei
Art. 16
Unitatile aflate in subordinea sau in coordonarea Ministerului Justitiei
sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 17
(1) Institutul National de Expertize Criminalistice, institutie publica cu
personalitate juridica, functioneaza in subordinea Ministerului Justitiei, in
temeiul Hotararii Guvernului nr. 368/1998.
(2) Structura organizatorica a Institutului National de Expertize
Criminalistice si a laboratoarelor interjudetene se stabileste prin
regulamentul de organizare si functionare a institutului, aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
(3) Conditiile si modul in care se efectueaza expertiza criminalistica,
precum si competenta teritoriala a laboratoarelor interjudetene se stabilesc
prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 18
(1) Administratia Nationala a Penitenciarelor, institutie publica de
interes national, cu personalitate juridica, constituita in temeiul Legii nr.
293/2004, functioneaza in subordinea Ministerului Justitiei.
(2) Organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a
Penitenciarelor sunt stabilite prin hotarare a Guvernului.
(3) Repartizarea posturilor prevazute pentru Administratia Nationala a
Penitenciarelor si pentru unitatile sale subordonate pe categorii, grade
profesionale si coeficienti de ierarhizare se face prin ordin al ministrului
justitiei.
Art. 19
(1) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" functioneaza in
subordinea Ministerului Justitiei, ca unitate cu personalitate juridica,
finantata din venituri proprii prin sistemul asigurarilor sociale de sanatate,
alte venituri proprii si din bugetul de stat, in conditiile legii.
(2) Pentru acordarea asistentei medicale ambulatorii si stabilirea
diagnosticului, a recomandarilor terapeutice si tratamentului ambulatoriu
functioneaza Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu, unitate cu
personalitate juridica, finantata din venituri proprii prin sistemul
asigurarilor sociale de sanatate, alte venituri proprii si din bugetul de stat,
in conditiile legii.
Art. 20
(1) Directia Generala de Protectie si Anticoruptie, structura specializata,
cu personalitate juridica, functioneaza in subordinea Ministerului Justitiei,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 637/2004.
(2) Structura organizatorica a Directiei Generale de Protectie si
Anticoruptie este stabilita prin regulamentul de organizare si functionare a
acesteia, aprobat prin ordin al ministrului justitiei, cu avizul prealabil al
Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
Art. 21
(1) In scopul asigurarii pe baze stiintifice a prevenirii si controlului
criminalitatii functioneaza, in subordinea Ministerului Justitiei, Institutul
National de Criminologie, organ de specialitate cu personalitate juridica,
finantat de la bugetul de stat, cu sediul in municipiul Bucuresti.
(2) Directorul si directorul adjunct ai Institutului National de
Criminologie sunt numiti prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Functiile de director si director adjunct al Institutului National de
Criminologie pot fi ocupate de magistrati sau de personal asimilat
magistratilor, detasat prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Pe perioada detasarii persoanele prevazute la alin. (3) isi pastreaza
calitatea de magistrat sau de asimilat al acestuia.
(5) Organizarea si functionarea Institutului National de Criminologie se
stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
(6) Personalul de specialitate al Institutului National de Criminologie
este format din consilieri juridici si specialisti in domeniul sociologiei,
psihologiei, informaticii, statisticii, precum si din specialisti din alte
domenii.
Art. 22
(1) Serviciile de protectie a victimelor si reintegrare sociala a
infractorilor functioneaza pe langa fiecare tribunal si sunt coordonate de
catre directia de specialitate din Ministerul Justitiei, in temeiul Ordonantei
Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de
reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii
sanctiunilor neprivative de libertate, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 129/2002, cu modificarile ulterioare, si al Legii nr. 211/2004
privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor.
(2) Serviciile de protectie a victimelor si reintegrare sociala a
infractorilor sunt finantate din bugetul Ministerului Justitiei, prin
ordonatorii tertiari de credite.
Art. 23
(1) Oficiul National al Registrului Comertului functioneaza in subordinea
Ministerului Justitiei, in temeiul Legii nr. 26/1990 privind registrul
comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Structura organizatorica si modul de functionare ale Oficiului National
al Registrului Comertului si ale oficiilor registrului comertului de pe langa
tribunale, precum si numarul maxim de posturi ale acestora se stabilesc prin
regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 24
(1) In subordinea Ministerului Justitiei functioneaza Centrul de Pregatire
a Magistratilor, a Grefierilor si a Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei -
Sovata, unitate cu personalitate juridica. Baza materiala a acestuia se
utilizeaza si pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 4 pct. XI.3.
Finantarea centrului se face din venituri proprii, constituite din incasarea
contravalorii serviciilor prestate.
(2) Organizarea si functionarea centrului, precum si constituirea surselor
de finantare si modul de utilizare a acestora se stabilesc prin ordin al
ministrului justitiei.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si
Complexului "Flamingo" din Eforie-Sud, aflat in subordinea
Ministerului Justitiei.
Art. 25
Ministerul Justitiei coordoneaza activitatea Regiei Autonome
"Multiproduct".
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 26
Ministerul Justitiei are in dotare un parc auto propriu, precum si un parc
auto pentru activitatile specifice, stabilit potrivit dispozitiilor Ordonantei
Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 27
Anexele nr. 1 - 3*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
*) Anexele nr. 1 - 3 sunt reproduse in facsimil.
Art. 28
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 736/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Justitiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 482 din 7
iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI JUSTITIEI
Numar maxim de posturi: 324
(exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului)
_____________________
_______________________ _|COLEGIUL
MINISTERULUI|
|SERVICIUL DE INSPECTIE | __________________ |
|_____________________|
|NOTARIALA, PENITENCIARA|____ | | | _____________________
|SI DE EXECUTORI | |__| MINISTRU |---|_|CABINET DEMNITAR
|
|_______________________| | |__________________| |
|_____________________|
_______________________ | | | _____________________
|DIRECTIA PENTRU RELATIA| | | |_|CONSILIERII
|
|CU MINISTERUL PUBLIC SI| | | | |MINISTRULUI
|
|DE PREVENIRE A |____| | |
|_____________________|
|CRIMINALITATII SI A | | | | _____________________
|CORUPTIEI | | | | |BIROUL DE PRESA,
|
|_______________________| | | |_|PROTOCOL SI
COOPERARE|
_______________________ | | |CU O.N.G.
|
|DIRECTIA CONTENCIOS |____| |
|_____________________|
|_______________________| | |
_______________________ | |
|SERVICIUL AUDIT PUBLIC | | |
|INTERN |____| |
|_______________________| |
______________________________________|_______________________________________
| _____________________________|______________________________
|
| _______|________ | ________|_______ ________|_______
|
||SECRETAR DE STAT| | |SECRETAR DE STAT||SECRETAR DE
STAT||
||PENTRU AFACERI | ______________|_ |PENTRU AFACERI ||PENTRU RELATIA
||
||EUROPENE SI | |SECRETAR GENERAL| |JUDICIARE ||CU PARLAMENT ||
||INTERNATIONALE | |________________|
|________________||________________||
||________________| _______|______|_ | | |
| | |SECRETAR GENERAL| | |
|
| | | ADJUNCT | | |
|
| | |________________| | |
|
|________|______________________|______|____________|________________|_________|
__|__ | __|__ | __|__ | __|__ | __|__ | __|__ | __|__
|MODUL| | |MODUL| | |MODUL| | |MODUL| | |MODUL| | |MODUL| | |MODUL|
| 1 | | | 3 | | | 5 | | | 7 | | | 9 | | | 11 | | | 13 |
|_____| | |_____| | |_____| | |_____| | |_____| | |_____| | |_____|
__|__ __|__ __|__ __|__ __|__ __|__
|MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL|
| 2 | | 4 | | 6 | | 8 | | 10 | | 12 |
|_____| |_____| |_____| |_____| |_____| |_____|
Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
MODUL 1 - DIRECTIA DE EXPLOATARE A TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
MODUL 2 - DIRECTIA INTEGRARE EUROPEANA, COOPERARE EUROATLANTICA SI PROGRAME
MODUL 3 - DIRECTIA DREPT INTERNATIONAL, COOPERARE JUDICIARA SI AFACERI
JURIDICE EXTERNE
MODUL 4 - DIRECTIA PENTRU RELATII CU PUBLICUL SI EVIDENTA O.N.G.
MODUL 5 - DIRECTIA ECONOMICA
MODUL 6 - DIRECTIA INVESTITII SI ADMINISTRATIV
MODUL 7 - SERVICIUL DE ASISTENTA MEDICALA
MODUL 8 - DIRECTIA PUBLICITATE MOBILIARA, NOTARI PUBLICI, EXECUTORI,
TRADUCATORI SI INTERPRETI
MODUL 9 - DIRECTIA DE PROTECTIE A VICTIMELOR SI REINTEGRARE SOCIALA A
INFRACTORILOR
MODUL 10 - DIRECTIA PENTRU RESURSE UMANE SI RELATII CU CONSILIUL SUPERIOR
AL
MAGISTRATURII
MODUL 11 - DIRECTIA ELABORARE ACTE NORMATIVE, STUDII SI DOCUMENTARE
MODUL 12 - DIRECTIA AVIZARE ACTE NORMATIVE
MODUL 13 - BIROUL CETATENIE
ANEXA 2
INSTITUTIILE PUBLICE
din sistemul justitiei, finantate de la bugetul de stat
A. CURTILE DE APEL, CIRCUMSCRIPTIILE ACESTORA SI LOCALITATILE DE
RESEDINTA*)
_________________________________________________________________________
| Curtea de apel | Tribunalele si tribunalele | Localitate de resedinta|
| | specializate cuprinse in | |
| | circumscriptia curtii de | |
| | apel | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 1. Curtea de Apel | Alba | Municipiul Alba Iulia |
| Alba Iulia | Sibiu | |
| | Hunedoara | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 2. Curtea de Apel | Arges | Municipiul Pitesti |
| Pitesti | Valcea | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 3. Curtea de Apel | Bacau | Municipiul Bacau |
| Bacau | Neamt | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 4. Curtea de Apel | Bihor | Municipiul Oradea |
| Oradea | Satu Mare | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 5. Curtea de Apel | Suceava | Municipiul Suceava |
| Suceava | Botosani | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 6. Curtea de Apel | Brasov | Municipiul Brasov |
| Brasov | Covasna | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 7. Curtea de Apel | Bucuresti | Municipiul Bucuresti |
| Bucuresti | Calarasi | |
| | Giurgiu | |
| | Ialomita | |
| | Ilfov | |
| | Teleorman | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 8. Curtea de Apel | Cluj | Municipiul Cluj-Napoca |
| Cluj-Napoca | Bistrita-Nasaud | |
| | Maramures | |
| | Salaj | |
|___________________|____________________________|________________________|
| 9. Curtea de Apel | Constanta | Municipiul Constanta |
| Constanta | Tulcea | |
|___________________|____________________________|________________________|
|10. Curtea de Apel | Dolj | Municipiul Craiova |
| Craiova | Gorj | |
| | Mehedinti | |
| | Olt | |
|___________________|____________________________|________________________|
|11. Curtea de Apel | Galati | Municipiul Galati |
| Galati | Braila | |
| | Vrancea | |
|___________________|____________________________|________________________|
|12. Curtea de Apel | Iasi | Municipiul Iasi |
| Iasi | Vaslui | |
|___________________|____________________________|________________________|
|13. Curtea de Apel | Mures | Municipiul Targu Mures |
| Targu Mures | Harghita | |
|___________________|____________________________|________________________|
|14. Curtea de Apel | Prahova | Municipiul Ploiesti |
| Ploiesti | Buzau | |
| | Dambovita | |
|___________________|____________________________|________________________|
|15. Curtea de Apel | Timis | Municipiul Timisoara |
| Timisoara | Arad | |
| | Caras-Severin | |
|___________________|____________________________|________________________|
B. TRIBUNALELE SI LOCALITATILE DE RESEDINTA ALE ACESTORA*)
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Arges Arges municipiul Pitesti
Bacau Bacau municipiul Bacau
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistrita-Nasaud Bistrita-Nasaud municipiul Bistrita
Botosani Botosani municipiul Botosani
Brasov Brasov municipiul Brasov
Braila Braila municipiul Braila
Buzau Buzau municipiul Buzau
Caras-Severin Caras-Severin municipiul Resita
Calarasi Calarasi municipiul Calarasi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanta Constanta municipiul Constanta
Covasna Covasna municipiul Sfantu Gheorghe
Dambovita Dambovita municipiul Targoviste
Dolj Dolj municipiul Craiova
Galati Galati municipiul Galati
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Gorj Gorj municipiul Targu Jiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomita Ialomita municipiul Slobozia
Iasi Iasi municipiul Iasi
Ilfov Ilfov orasul Buftea
Maramures Maramures municipiul Baia Mare
Mehedinti Mehedinti municipiul Drobeta-Turnu Severin
Mures Mures municipiul Targu Mures
Neamt Neamt municipiul Piatra-Neamt
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploiesti
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Salaj Salaj municipiul Zalau
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Timis Timis municipiul Timisoara
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Valcea Valcea municipiul Ramnicu Valcea
Vrancea Vrancea municipiul Focsani
Bucuresti Bucuresti municipiul Bucuresti
____________________________________________________________________
C. Tribunalele specializate pentru care data functionarii se va stabili
prin ordin al ministrului justitiei, in mod esalonat, pana la 1 ianuarie
2006*):
C.1. TRIBUNALELE PENTRU MINORI SI FAMILIE SI LOCALITATILE DE RESEDINTA ALE
ACESTORA
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Arges Arges municipiul Pitesti
Brasov Brasov municipiul Brasov
Braila Braila municipiul Braila
Bucuresti Bucuresti municipiul Bucuresti
Constanta Constanta municipiul Constanta
Dambovita Dambovita municipiul Targoviste
Gorj Gorj municipiul Targu Jiu
Iasi Iasi municipiul Iasi
Mehedinti Mehedinti municipiul Drobeta-Turnu Severin
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploiesti
Suceava Suceava municipiul Suceava
Timis Timis municipiul Timisoara
Valcea Valcea municipiul Ramnicu Valcea
____________________________________________________________________
C.2. TRIBUNALELE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALE
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Arges Arges municipiul Pitesti
Braila Braila municipiul Braila
Bucuresti Bucuresti municipiul Bucuresti
Caras-Severin Caras-Severin municipiul Resita
Dolj Dolj municipiul Craiova
Gorj Gorj municipiul Targu Jiu
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Mehedinti Mehedinti municipiul Drobeta-Turnu Severin
____________________________________________________________________
C.3. TRIBUNALELE COMERCIALE
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Bacau Bacau municipiul Bacau
Bihor Bihor municipiul Oradea
Brasov Brasov municipiul Brasov
Bucuresti Bucuresti municipiul Bucuresti
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanta Constanta municipiul Constanta
Dolj Dolj municipiul Craiova
Galati Galati municipiul Galati
Mehedinti Mehedinti municipiul Drobeta-Turnu Severin
Mures Mures municipiul Targu Mures
Prahova Prahova municipiul Ploiesti
Timis Timis municipiul Timisoara
____________________________________________________________________
C.4. TRIBUNALELE ADMINISTRATIV-FISCALE
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Bucuresti Bucuresti municipiul Bucuresti
Dolj Dolj municipiul Craiova
____________________________________________________________________
D. Tribunalele specializate pentru care data functionarii se va stabili
prin ordin al ministrului justitiei, in mod esalonat, pana la 1 ianuarie
2007*):
D.1. TRIBUNALE PENTRU MINORI SI FAMILIE SI LOCALITATILE DE RESEDINTA ALE
ACESTORA
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Bacau Bacau municipiul Bacau
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistrita-Nasaud Bistrita municipiul Bistrita
Botosani Botosani municipiul Botosani
Buzau Buzau municipiul Buzau
Caras-Severin Caras-Severin municipiul Resita
Calarasi Calarasi municipiul Calarasi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Covasna Covasna municipiul Sfantu Gheorghe
Dolj Dolj municipiul Craiova
Galati Galati municipiul Galati
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomita Ialomita municipiul Slobozia
Ilfov Ilfov orasul Buftea
Maramures Maramures municipiul Baia Mare
Mures Mures municipiul Targu Mures
Neamt Neamt municipiul Piatra-Neamt
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Salaj Salaj municipiul Zalau
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Vrancea Vrancea municipiul Focsani
____________________________________________________________________
D.2. TRIBUNALE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALE
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Bacau Bacau municipiul Bacau
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistrita-Nasaud Bistrita-Nasaud municipiul Bistrita
Botosani Botosani municipiul Botosani
Brasov Brasov municipiul Brasov
Buzau Buzau municipiul Buzau
Calarasi Calarasi municipiul Calarasi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanta Constanta municipiul Constanta
Covasna Covasna municipiul Sfantu Gheorghe
Dambovita Dambovita municipiul Targoviste
Galati Galati municipiul Galati
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Ialomita Ialomita municipiul Slobozia
Iasi Iasi municipiul Iasi
Ilfov Ilfov orasul Buftea
Maramures Maramures municipiul Baia Mare
Mures Mures municipiul Targu Mures
Neamt Neamt municipiul Piatra-Neamt
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploiesti
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Salaj Salaj municipiul Zalau
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Timis Timis municipiul Timisoara
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Valcea Valcea municipiul Ramnicu Valcea
Vrancea Vrancea municipiul Focsani
____________________________________________________________________
D.3. TRIBUNALE COMERCIALE
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Arges Arges municipiul Pitesti
Bistrita-Nasaud Bistrita-Nasaud municipiul Bistrita
Botosani Botosani municipiul Botosani
Braila Braila municipiul Braila
Buzau Buzau municipiul Buzau
Caras-Severin Caras-Severin municipiul Resita
Calarasi Calarasi municipiul Calarasi
Covasna Covasna municipiul Sfantu Gheorghe
Dambovita Dambovita municipiul Targoviste
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Gorj Gorj municipiul Targu Jiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomita Ialomita municipiul Slobozia
Iasi Iasi municipiul Iasi
Ilfov Ilfov orasul Buftea
Maramures Maramures municipiul Baia Mare
Neamt Neamt municipiul Piatra-Neamt
Olt Olt municipiul Slatina
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Salaj Salaj municipiul Zalau
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Valcea Valcea municipiul Ramnicu Valcea
Vrancea Vrancea municipiul Focsani
____________________________________________________________________
D.4. TRIBUNALE ADMINISTRATIV-FISCALE:
____________________________________________________________________
Judetul Tribunalul Localitatea de resedinta
____________________________________________________________________
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Arges Arges municipiul Pitesti
Bacau Bacau municipiul Bacau
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistrita-Nasaud Bistrita-Nasaud municipiul Bistrita-Nasaud
Botosani Botosani municipiul Botosani
Brasov Brasov municipiul Brasov
Braila Braila municipiul Braila
Buzau Buzau municipiul Buzau
Caras-Severin Caras-Severin municipiul Resita
Calarasi Calarasi municipiul Calarasi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanta Constanta municipiul Constanta
Covasna Covasna municipiul Sfantu Gheorghe
Dambovita Dambovita municipiul Targoviste
Galati Galati municipiul Galati
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Gorj Gorj municipiul Targu Jiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomita Ialomita municipiul Slobozia
Iasi Iasi municipiul Iasi
Ilfov Ilfov orasul Buftea
Maramures Maramures municipiul Baia Mare
Mehedinti Mehedinti municipiul Drobeta-Turnu Severin
Mures Mures municipiul Targu Mures
Neamt Neamt municipiul Piatra-Neamt
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploiesti
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Salaj Salaj municipiul Zalau
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Timis Timis municipiul Timisoara
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Valcea Valcea municipiul Ramnicu Valcea
Vrancea Vrancea municipiul Focsani
____________________________________________________________________
E. JUDECATORIILE SI LOCALITATILE DE RESEDINTA ALE ACESTORA*)
___________________________________________________________________________
Judetul Judecatoria Localitatea de resedinta
___________________________________________________________________________
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Campeni orasul Campeni
Aiud municipiul Aiud
Blaj municipiul Blaj
Sebes municipiul Sebes
Arad Arad municipiul Arad
Ineu orasul Ineu
Lipova orasul Lipova
Gurahont comuna Gurahont
Chisineu-Cris orasul Chisineu-Cris
Arges Pitesti municipiul Pitesti
Campulung municipiul Campulung
Curtea de Arges municipiul Curtea de Arges
Costesti orasul Costesti
Topoloveni orasul Topoloveni
Bacau Bacau municipiul Bacau
Onesti municipiul Onesti
Moinesti municipiul Moinesti
Podu Turcului comuna Podu Turcului
Buhusi orasul Buhusi
Bihor Oradea municipiul Oradea
Beius municipiul Beius
Marghita municipiul Marghita
Alesd orasul Alesd
Salonta municipiul Salonta
Bistrita-Nasaud Bistrita municipiul Bistrita
Nasaud orasul Nasaud
Beclean orasul Beclean
Botosani Botosani municipiul Botosani
Dorohoi municipiul Dorohoi
Saveni orasul Saveni
Darabani orasul Darabani
Brasov Brasov municipiul Brasov
Fagaras municipiul Fagaras
Rupea orasul Rupea
Zarnesti orasul Zarnesti
Braila Braila municipiul Braila
Faurei orasul Faurei
Insuratei orasul Insuratei
Buzau Buzau municipiul Buzau
Ramnicu Sarat municipiul Ramnicu Sarat
Patarlagele comuna Patarlagele
Pogoanele orasul Pogoanele
Caras-Severin Resita municipiul Resita
Caransebes municipiul Caransebes
Oravita orasul Oravita
Moldova Noua orasul Moldova Noua
Bozovici comuna Bozovici
Bocsa orasul Bocsa
Calarasi Calarasi municipiul Calarasi
Oltenita municipiul Oltenita
Lehliu-Gara orasul Lehliu-Gara
Cluj Cluj-Napoca municipiul Cluj-Napoca
Turda municipiul Turda
Dej municipiul Dej
Huedin orasul Huedin
Gherla municipiul Gherla
Constanta Constanta municipiul Constanta
Medgidia municipiul Medgidia
Harsova orasul Harsova
Mangalia municipiul Mangalia
Cernavoda orasul Cernavoda
Baneasa comuna Baneasa
Covasna Sfantu Gheorghe municipiul Sfantu Gheorghe
Targu Secuiesc municipiul Targu Secuiesc
Intorsura Buzaului orasul Intorsura Buzaului
Dambovita Targoviste municipiul Targoviste
Gaesti orasul Gaesti
Pucioasa orasul Pucioasa
Racari comuna Racari
Moreni municipiul Moreni
Dolj Craiova municipiul Craiova
Bailesti municipiul Bailesti
Filiasi orasul Filiasi
Segarcea orasul Segarcea
Calafat municipiul Calafat
Bechet orasul Bechet
Galati Galati municipiul Galati
Tecuci municipiul Tecuci
Targu Bujor orasul Targu Bujor
Liesti comuna Liesti
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Bolintin-Vale orasul Bolintin-Vale
Gorj Targu Jiu municipiul Targu Jiu
Targu Carbunesti orasul Targu Carbunesti
Novaci orasul Novaci
Motru municipiul Motru
Harghita Miercurea-Ciuc municipiul Miercurea-Ciuc
Odorheiu Secuiesc municipiul Odorheiu Secuiesc
Toplita municipiul Toplita
Gheorgheni municipiul Gheorgheni
Hunedoara Deva municipiul Deva
Hunedoara municipiul Hunedoara
Petrosani municipiul Petrosani
Orastie municipiul Orastie
Brad municipiul Brad
Hateg orasul Hateg
Ialomita Slobozia municipiul Slobozia
Urziceni municipiul Urziceni
Fetesti municipiul Fetesti
Iasi Iasi municipiul Iasi
Pascani municipiul Pascani
Harlau orasul Harlau
Raducaneni comuna Raducaneni
Ilfov Buftea orasul Buftea
Cornetu comuna Cornetu
Maramures Baia Mare municipiul Baia Mare
Sighetu Marmatiei municipiul Sighetu Marmatiei
Viseu de Sus orasul Viseu de Sus
Targu Lapus orasul Targu Lapus
Dragomiresti comuna Dragomiresti
Somcuta Mare orasul Somcuta Mare
Mehedinti Drobeta-Turnu Severin municipiul Drobeta-Turnu Severin
Strehaia orasul Strehaia
Orsova municipiul Orsova
Vanju Mare orasul Vanju Mare
Baia de Arama orasul Baia de Arama
Mures Targu Mures municipiul Targu Mures
Sighisoara municipiul Sighisoara
Reghin municipiul Reghin
Tarnaveni municipiul Tarnaveni
Ludus orasul Ludus
Sangeorgiu de Padure orasul Sangeorgiu de Padure
Neamt Piatra-Neamt municipiul Piatra-Neamt
Roman municipiul Roman
Targu-Neamt orasul Targu-Neamt
Bicaz orasul Bicaz
Olt Slatina municipiul Slatina
Caracal municipiul Caracal
Corabia orasul Corabia
Bals orasul Bals
Scornicesti orasul Scornicesti
Prahova Ploiesti municipiul Ploiesti
Campina municipiul Campina
Valenii de Munte orasul Valenii de Munte
Mizil orasul Mizil
Sinaia orasul Sinaia
Urlati orasul Urlati
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Carei municipiul Carei
Negresti-Oas orasul Negresti-Oas
Salaj Zalau municipiul Zalau
Simleu Silvaniei orasul Simleu Silvaniei
Jibou orasul Jibou
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Medias municipiul Medias
Agnita orasul Agnita
Avrig orasul Avrig
Saliste orasul Saliste
Suceava Suceava municipiul Suceava
Campulung Moldovenesc municipiul Campulung Moldovenesc
Radauti municipiul Radauti
Falticeni municipiul Falticeni
Vatra Dornei municipiul Vatra Dornei
Gura Humorului orasul Gura Humorului
Teleorman Alexandria municipiul Alexandria
Rosiori de Vede municipiul Rosiori de Vede
Turnu Magurele municipiul Turnu Magurele
Videle orasul Videle
Zimnicea orasul Zimnicea
Timis Timisoara municipiul Timisoara
Lugoj municipiul Lugoj
Deta orasul Deta
Sannicolau Mare orasul Sannicolau Mare
Faget orasul Faget
Jimbolia orasul Jimbolia
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Babadag orasul Babadag
Macin orasul Macin
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Barlad municipiul Barlad
Husi municipiul Husi
Murgeni orasul Murgeni
Valcea Ramnicu Valcea municipiul Ramnicu Valcea
Dragasani municipiul Dragasani
Horezu orasul Horezu
Brezoi orasul Brezoi
Balcesti orasul Balcesti
Vrancea Focsani municipiul Focsani
Panciu orasul Panciu
Adjud municipiul Adjud
Bucuresti Judecatoria sectorului 1 municipiul Bucuresti
Judecatoria sectorului 2 municipiul Bucuresti
Judecatoria sectorului 3 municipiul Bucuresti
Judecatoria sectorului 4 municipiul Bucuresti
Judecatoria sectorului 5 municipiul Bucuresti
Judecatoria sectorului 6 municipiul Bucuresti
___________________________________________________________________________
*) Ordonator secundar de credite
*) Ordonator tertiar de credite
*) Nu sunt ordonatori de credite
NOTA:
Unitatile prevazute in prezenta anexa pot utiliza un numar maxim de 13.398
posturi.
ANEXA 3
UNITATILE subordonate Ministerului Justitiei
Numarul
maxim de
posturi
I. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii
acordate de la bugetul de stat
A. Institutul National de Expertize Criminalistice: 54
a) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice
Bucuresti
b) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice
Cluj
c) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice
Iasi
d) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice
Timisoara
B. Administratia Nationala a Penitenciarelor: 15.411
a) 25 penitenciare de maxima siguranta
b) 7 penitenciare cu regim inchis
c) 1 penitenciar cu regim semideschis
d) 2 penitenciare de minori si tineri
e) 3 centre de reeducare pentru minori
f) Scoala de Formare si Perfectionare a Pregatirii Agentilor
din Administratia Penitenciara
g) Centrul de Formare si Specializare a Ofiterilor din
Administratia Penitenciara
h) Baza de Aprovizionare, Gospodarire si Reparatii
i) Subunitatea de Acces, Paza si Escortare Detinuti
Transferati
j) 6 penitenciare - spital*)
II. Institutii publice finantate din venituri proprii prin sistemul
asigurarilor sociale de sanatate, alte venituri proprii si din
bugetul de stat, in conditiile legii
A) Spitalul "Prof. dr. Constantin
Angelescu" 219
B) Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu 80
III. Institutii publice finantate integral din bugetul de stat 240*)
A. Directia Generala de Protectie si Anticoruptie
B. Institutul National de Criminologie
IV. Unitati finantate integral din venituri proprii
A. Oficiul National al Registrului Comertului
a) 42 de oficii ale registrului comertului de pe langa
tribunale
B. Centrul de Pregatire a Magistratilor, a Grefierilor si a
Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei - Sovata
C. Complexul "Flamingo" din Eforie Sud
UNITATE in coordonarea Ministerului Justitiei
- Regia Autonoma "Multiproduct"
________________________________________________________________________________
*) Veniturile proprii provin din sistemul asigurarilor sociale de sanatate.
*) Numarul de posturi pentru fiecare dintre cele doua unitati se stabileste
prin ordin al ministrului justitiei, in limita numarului maxim de posturi
aprobat.