HOTARARE Nr. 9
din 10 ianuarie 2007
privind constituirea,
componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 71 din 30 ianuarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 2 pct. 38 din Legea datoriei publice nr. 313/2004, cu
modificările ulterioare, şi al art. 61 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind
finanţele publice locale,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se constituie Comisia de autorizare a
împrumuturilor locale, denumită în continuare Comisia, pentru examinarea şi avizarea
contractării/garantării de către unităţile administrativ-teritoriale, în
calitatea acestora de persoane juridice, de împrumuturi interne şi externe pe
termen scurt, mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes
local, precum şi pentru refinanţarea datoriei publice locale.
Art. 2. - (1) Comisia are în componenţa sa 9 membri,
după cum urmează:
a) 4 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor
Publice, inclusiv preşedintele Comisiei;
b) 2 reprezentanţi ai
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) 3 reprezentanţi ai structurilor asociative ale
autorităţilor administraţiei publice locale.
(2) Preşedintele Comisiei este secretarul de stat cu
atribuţii de coordonare a datoriei publice din Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Comisia se constituie după cum urmează:
a) prin ordin al ministrului finanţelor publice se
desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a);
b) prin ordin al ministrului administraţiei şi
internelor se desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b); în acest
ordin sunt incluse şi persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c), desemnate de
structurile asociative.
Art. 3. - (1) Comisia se întruneşte lunar şi ori de
câte ori este nevoie pentru analizarea cererilor şi a documentaţiilor aferente,
primite de la unităţile administrativ-teritoriale, prin care se solicită
autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne ori externe.
(2) La nivelul Comisiei funcţionează un secretariat ai
cărui membri sunt persoane din cadrul direcţiilor de specialitate ale
Ministerului Finanţelor Publice implicate în verificarea şi analizarea
documentaţiilor, desemnate prin ordin al ministrului finanţelor publice. Secretariatul asigură
lucrările operative ce privesc relaţia dintre Comisie şi solicitanţii
autorizării împrumuturilor locale, administrarea bazei de date la dispoziţia
Comisiei, precum şi cele specifice de organizare a şedinţelor Comisiei,
inclusiv convocarea membrilor acesteia.
Art. 4. - Documentaţia necesară pentru autorizarea
contractării sau garantării unui împrumut intern ori extern se stabileşte
potrivit Normelor şi procedurilor privind autorizarea contractării sau
garantării de împrumuturi de către unităţile administrativ-teritoriale,
prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 5. - Se aprobă Regulamentul de funcţionare a
Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 6. - Unităţile administrativ-teritoriale, prin
ordonatorii principali de credite, au obligaţia ca, în cazul în care
contractează sau garantează împrumuturi interne şi externe, să le înscrie, după
caz, în registrul datoriei publice locale sau în registrul garanţiilor locale,
în condiţiile legii.
Art. 7. - Inregistrarea şi raportarea datoriei publice
locale se realizează în conformitate cu normele metodologice elaborate în acest
scop de Ministerul Finanţelor Publice în baza Legii datoriei publice nr.
313/2004, cu modificările ulterioare, şi aprobate prin ordin al ministrului
finanţelor publice.
Art. 8. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 158/2005 privind constituirea,
stabilirea componenţei şi competenţelor Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor
Locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 16 martie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXA Nr. 1
NORME Şl PROCEDURI
privind autorizarea contractării sau garantării de
împrumuturi de către unităţile administrativ-teritoriale
ARTICOLUL 1
Imprumuturi contractate/garantate de unităţi
administrativ-teritoriale
(1) Prin împrumuturi
interne contractate de unităţile administrativ-teritoriale supuse prevederilor
prezentei hotărâri se înţelege:
a) împrumuturi interne contractate direct de
unităţile administrativ-teritoriale cu garanţia statului;
b) împrumuturi interne contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale în baza garanţiilor
proprii.
(2) Prin împrumuturi
interne garantate de unităţile administrativ-teritoriale se înţelege împrumuturi interne contractate direct de operatorii
economici şi de serviciile publice de subordonare locală, înfiinţaţi prin
hotărâri ale autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale, având
garanţia unităţilor administrativ-teritoriale respective.
(3) Prin împrumuturi
externe contractate de unităţile administrativ-teritoriale se înţelege:
a) împrumuturi externe contractate de stat şi
subîmprumutate unităţilor administrativ-teritoriale;
b) împrumuturi externe contractate direct de unităţile
administrativ-teritoriale cu garanţia statului;
c) împrumuturi externe contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale în baza
garanţiilor proprii.
(4) Prin împrumuturi
externe garantate de unităţile administrativ-teritoriale se înţelege:
a) împrumuturi externe contractate de stat şi
subîmprumutate operatorilor economici şi serviciilor publice de subordonare
locală, înfiinţaţi prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale
administraţiei publice locale, având garanţia unităţilor
administrativ-teritoriale respective;
b) împrumuturi externe contractate direct de operatorii economici şi de serviciile publice de subordonare locală,
înfiinţaţi prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale administraţiei
publice locale, având garanţia unităţilor administrativ-teritoriale respective.
(5) Unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, care solicită Comisiei
autorizarea contractării/garantării unui împrumut, în condiţiile legii, are
obligaţia de a prezenta, odată cu cererea pentru autorizarea
contractării/garantării de împrumut, întocmită potrivit anexei nr. 1.1,
următoarele documente:
a) hotărârea autorităţii deliberative a administraţiei
publice locale de aprobare a contractării/garantării împrumutului, întocmită
potrivit anexei nr. 1.2;
b) ultimul buget local al unităţii
administrativ-teritoriale aprobat pentru anul curent, înregistrat la unitatea
teritorială a Trezoreriei Statului;
c) calculul gradului de îndatorare a bugetului local
al unităţii administrativ-teritoriale, întocmit potrivit anexei nr. 1.3;
d) situaţia financiară privind contul de execuţie a
bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani
anteriori anului curent în care se solicită autorizarea contractării/garantării
împrumutului, precum şi ultimul cont de execuţie trimestrial pentru anul în
curs, pentru cererile depuse după data de 1 mai, sau, în lipsa acestuia, contul
de execuţie a bugetului local depus la Trezoreria Statului, trimestrial sau,
după caz, la finele lunii precedente solicitării autorizării;
e) proiectul contractului de împrumut sau termenii financiari indicativi transmişi de bancă, care să
cuprindă: valoarea împrumutului, moneda în care se va acorda împrumutul,
perioada de graţie, perioada de rambursare, rata dobânzii, nivelul
comisioanelor şi al celorlalte costuri ale împrumutului, precum şi graficul
estimativ de rambursare a împrumutului, în care să se evidenţieze distinct, pe
ani, dobânzile, comisioanele, ratele de capital şi celelalte costuri aferente;
f) situaţia estimativă privind serviciul datoriei
publice locale pe perioada de derulare a împrumutului, întocmită potrivit
anexei nr. 1.4;
g) declaraţia pe propria răspundere a ordonatorului
principal de credite privind situaţia altor împrumuturi contractate şi/sau
garantate de unitatea administrativ-teritoriala aflate în derulare, întocmită
conform anexei nr. 1.5;
h) orice alte documente solicitate de Comisie în
vederea analizării cererii de autorizare a contractării/garantării împrumutului
sau pe care solicitantul le consideră utile în susţinerea cererii.
(6) Documentele prevăzute la
alin. (5) se depun în două exemplare, în original şi copie. Prima filă cuprinde
opisul documentelor din dosarul respectiv, în ordinea prevăzută la alin. (5).
Fiecare filă ce urmează opisului este numerotată în ordinea crescătoare a
numerelor naturale, începând cu numărul 2. Cele două dosare vor avea
documentele în aceeaşi ordine. In cazul în care după înregistrarea dosarului la
secretariatul Comisiei este necesar a fi depuse alte file, acestea vor purta
numere subsecvenţiale numărului filei precedente. De exemplu: după fila 17 este
necesar a fi depuse încă 5 file, care vor fi numerotate: 17/1, 17/2, 17/3, 17/4
şi 17/5.
(7) Fiecare filă din dosar se semnează şi se
ştampilează pe prima pagină. Ultima filă din dosar, sub semnătura ordonatorului
principal de credite, conţine, în mod explicit, prenumele şi numele persoanei
care a semnat filele din dosar, funcţia îndeplinită şi specimenul de semnătură
al acesteia, precum şi amprenta ştampilei autorităţii executive. Pentru
semnătura care se aplică pe filele din dosar poate fi utilizată parafă.
(8) Prin semnarea pe prima pagină a fiecărei file se
certifică de către persoana respectivă faptul că acel document este conform cu
realitatea, sub sancţiunea legii penale.
(9) In situaţia în care documentele depuse în oricare
dintre cele două dosare nu pot fi originale şi trebuie fotocopiate, acestea
trebuie să fie lizibile.
(10) Dosarul original care a stat la baza adoptării
hotărârii privind autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi
interne ori externe se arhivează, în condiţiile legii, la Ministerul Finanţelor
Publice.
(11) Cererea prevăzută la alin. (5), potrivit machetei
din anexa nr. 1.1, conţine în structura sa declaraţia pe propria răspundere a
ordonatorului principal de credite, sub sancţiunea legii penale, din care să
rezulte că documentaţia anexată la cerere este conformă cu realitatea.
ARTICOLUL 2
Contractarea de datorie publică locală prin emisiuni
de titluri de valoare
(1) Contractarea de datorie publică locală de către
unităţile administrativ-teritoriale prin emisiuni de titluri de valoare se face
cu respectarea legislaţiei privind regimul titlurilor de valoare. Emiterea şi
lansarea titlurilor de valoare se pot face direct de către unităţile
administrativ-teritoriale sau prin intermediul unor agenţii ori al altor
instituţii specializate.
(2) Unitatea administrativ-teritoriala, prin
ordonatorul principal de credite, are obligaţia de a prezenta secretariatului
Comisiei cererea pentru autorizarea contractării de datorie publică locală prin
emisiuni de titluri de valoare, potrivit machetei din anexa nr. 1.1, însoţită
de documentaţia prevăzută la art. 1 alin. (5). Intreaga documentaţie legată de
emisiunea de titluri de valoare preconizată se înaintează Comisiei suplimentar
faţă de cea prevăzută la art. 1. Prospectul de emisiune prezentat trebuie
elaborat în conformitate cu legislaţia în vigoare referitoare la pieţele de
capital.
ARTICOLUL 3
Alte dispoziţii
(1) După contractarea şi/sau garantarea de împrumuturi,
ordonatorul principal de credite are obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor Publice, în
termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a contractului/acordului
respectiv, copii de pe fiecare document care atestă, după caz:
a) contractarea/garantarea împrumutului;
b) actul adiţional la contractul/acordul de împrumut/
garantare, dacă au fost aduse modificări la acesta cu respectarea clauzelor
contractuale.
(2) Imprumuturile contractate şi garanţiile acordate
de unitatea administrativ-teritoriala se înscriu în registrul datoriei publice
locale şi, respectiv, în registrul garanţiilor locale conduse la nivelul
respectiv.
(3) Beneficiarii de împrumuturi care constituie
datorie publică locală, inclusiv unităţile administrativ-teritoriale garante,
vor raporta până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni informaţii privind
împrumuturile pentru luna anterioară, în structura stabilită prin normele
elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(4) In cazul în care în derularea investiţiilor se
înregistrează economii faţă de valoarea împrumuturilor/ garanţiilor autorizate,
de regulă, acestea pot fi utilizate pentru finanţarea altor investiţii fără a
fi necesară o nouă autorizare. Astfel de situaţii trebuie notificate în
prealabil Comisiei.
In situaţia în care pe parcursul derulării împrumutului
autorizat, prin hotărâre a autorităţii deliberative se produc modificări în
lista investiţiilor finanţate din împrumut, notificarea înaintată Comisiei
trebuie să cuprindă informaţiile referitoare la investiţiile înlocuite şi la
cele ce se doresc a fi introduse la finanţare, existenţa aprobărilor legale
pentru acestea din urmă, care să permită acesteia să analizeze în ce măsură
cererea este susţinută de documentaţia care a stat la baza acordării
autorizării.
(5) Anexele nr. 1.1-1.5 fac
parte integrantă din prezentele norme şi proceduri.
(6) Anexele nr. 1.1-1.5*) pot fi descărcate prin
accesarea adreselor de internet ale următoarelor ministere:
a) www.mfinante.ro. în
cazul Ministerului Finanţelor Publice;
b) www.mai.gov.ro. în
cazul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(7) Adresa de poştă electronică a solicitantului,
prin intermediul căreia se pot face comunicări operative între secretariatul
Comisiei şi solicitantul respectiv, se va menţiona, în cazul în care există, în
cererile care se întocmesc potrivit modelului-cadru din anexa nr. 1.1.
*) Anexele nr. 1.1-1.5 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1.1 la norme şi proceduri
ROMÂNIA
JUDEŢUL......................................................................................................1)
UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA
........................................................................................................................2)
.........................................................................................................................3)
ADRESA.........................................................................................................
TELEFON/FAX/ADRESA
MAIL..................................................................
..........................................................................................................................
Nr........... din.....................................20.......
Inregistrat
în Registrul
pentru evidenţa cererilor adresate Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor
Locale sub
nr...................din....................20.....
|
CEREREA
pentru autorizarea contractării/garantării unui
împrumut intern/extern în valoare
de...........................lei/valuta contract
Subsemnatul,.........................4) în
calitate de primar al .......................2)
.......................3), judeţul
......................1), vă depun prezenta cerere in vederea autorizării contractării/garantării
unui împrumut intern/extern în valoare de ............lei /valuta de contract(cu menţionarea
cursului de schimb) 6), având ca titular..............2)
.......................3)identificat/ă
prin codul de înregistrare fiscală ..............5), la care anexez opisul, precum şi celelalte documente cerute de legislaţia
în vigoare.
Prin prezenta mă oblig să aduc la îndeplinire
prevederile Hotărârii Consiliului Local nr.........din......... 20..... privind aprobarea
contractării/garantării unui împrumut intern/extern în valoare de..................lei/valuta de contract, precum şi
ale oricăror alte reglementări conexe.
De asemenea. DECLAR PE
PROPRIA RĂSPUNDERE, cunoscând că falsul în
declaraţii este pedepsit de legea penală, că documentaţia anexata, ca parte
integrantă a prezentei cereri, este conformă cu realitatea şi că unitatea
administrativ-teritoriala pe care o reprezint, nu are alte obligaţii financiare
interne şi externe necuprinse în calculul gradului de îndatorare.
Condiţiile imprumutului pentru a cărui
contractare/garantare se solicita autorizarea:
Destinaţie
imprumut
|
Denumire
finanţator
|
Valoarea
împrumutului
(valuta de
contract)
|
Durata
împrumutului
|
Rata anua1a
a dobânzii
|
Comisioane
si alte
costuri
aferente
|
|
|
|
Perioada
de
gratie
|
Perioada
de
rambursare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE
....................
2)....................
3),
.............................................
L.S.………………………..
(prenumele şi
numele)
LEGENDĂ:
1) se înscrie
denumirea judeţului;
2) se înscrie categoria unităţii administrativ-teritoriale
solicitante;
3) se înscrie
denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante;
4) se înscrie prenumele şi numele reprezentatului legal;
5) se înscrie
codul de înregistrare fiscală a unităţii
administrativ-teritoriale;
6)cursul de
schimb comunicat de Banca Naţionala a României la data efectuării calculului de transformare a valutei - a imprumutului in echivalent lei
NOTĂ: Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător, potrivit
dinamicii legislative, precum şi situaţiilor specifice fiecărei unităţi
administrativ-teritoriale.
ANEXA Nr. 1.2 la norme şi
proceduri
ROMÂNIA
JUDEŢUL......................................................................1)
CONSILIUL LOCAL AL
........................................... 2)
.........................................................................................3)
.........................................................................................4)
HOTĂRÂREA
nr............din...........................................20.....
privind aprobarea contractării/garantării unui
împrumut
intern/extern în valoare de...........................lei/valuta de contract
In temeiul prevederilor art.46 alin.(1) şi (2) lit.b),
precum şi ale art.1207 alin.(1) lit.b) din Legea administraţiei publice
locale nr.215/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
având in vedere Legea datoriei publice nr.313/2004, cu
modificările ulterioare, coroborate cu cele ale capitolului IV din Legea nr.273/2006 privind finanţele
publice locale, precum şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr.9/2007 privind
constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a
împrumuturilor locale;
ţinând seama de prevederile art.41 alin.(4) din Legea
nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor
normative, republicată, coroborate cu cele ale art.3 alin.(4) din Legea
datoriei publice nr.313/2004, cu modificările ulterioare,
luând în considerare prevederile art.9 pct.8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15
octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997,
ţinând seama de prevederile art. 942 şi următoarele din
Codul civil, referitoare la contracte sau convenţii,
luând act de expunerea de motive a primarului
......................2), în calitatea sa
de iniţiator, înregistrată sub nr............./............... 200....., de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de
specialitate al primarului, înregistrat sub nr............... /............................... 200....., precum şi de raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local,
constatând necesitatea de a asigura resursele
financiare pentru realizarea investiţiilor publice de interes local/
refinantarea datoriei publice locale, a căror documentaţie
tehnico-economica/ nota de fundamentare a fost aprobata prin Hotărârea Consiliului Local
nr............../20......privind ....................,
CONSILIUL LOCAL AL.............................2)...............................3)
adoptă prezenta hotărâre.
Art.1.- Se aprobă
contractarea/garantarea unui împrumut intern/extern în valoare
de.........................lei/valuta de contract, cu o maturitate
de..........ani.
Art.2.- Contractarea/garantarea împrumutului prevăzut la art.1 se face pentru realizarea
investiţiilor publice de interes local/refinantarea datoriei publice locale,
prevăzute in anexa la prezenta.
Art.3.- Din bugetul local
al.............................2) .......................3) se asigură integral plata:
a) serviciului anual al datoriei publice locale;
b) oricăror impozite şi taxe aferente realizării
obiectivelor de investiţii de interes local.
c) alte cheltuieli neeligibile la finanţare din
imprumutul menţionat la art.1
Art.4.- Cu aducerea la
îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează
primarul..............................2)................................3).
Art.5.- Prezenta
hotărâre se comunică, prin intermediul
secretarului...........................2),
în termenul prevăzut de lege,
primarului.................................2) şi Prefectului Judeţului .............................1) şi se aduce la cunoştinţă publică prin publicarea în
Monitorul Oficial al ............................2)
......................................3),
precum şi pe pagina de internet www.................................5)
PREŞEDINTELE DE ŞEDINŢĂ,
L.S. ................................................................
...............................................................................
(prenumele
şi numele)
Contrasemnează:
SECRETARUL.......................................2)
................................................................
.................................................................
(prenumele şi
numele)
LEGENDĂ:
1) se înscrie
denumirea judeţului;
2) se înscrie
categoria unităţii administrativ-teritoriale solicitante;
3) se inscrie
denumirea unităţii administrativ-teritoriale
solicitante;
4) se înscrie codul
de înregistrare fiscală a unităţii administrativ-teritoriale;
5) se înscrie adresa paginii de internet a unităţii
administrativ-teritoriale.
NOTĂ: Prezentul
model-cadru se adaptează în mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative,
precum şi situaţiilor specifice fiecărei unităţi administrativ-teritoriale.
ANEXA Nr. 1.3 la norme şi proceduri
JUDEŢUL
.....................................................
UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALA
CALCULUL GRADULUI DE ÎNDATORARE
a bugetului local al
comunei/oraşului/municipiului/judeţului în urma contractării/garantării de
împrumuturi pe baza datelor extrase din bugetul
local
DENUMIREA
INDICATORILOR
|
Cod rând din
formularul de
buget
|
Execuţie buget local1) la 31.XII.---
anul n-2
|
Execuţie
buget local1) la 31.XII.---
anul n-1
|
Buget local
aprobat2'
(anul curent)
anul n
|
Execuţie
buget local
aprobat3)
(anul curent)
|
Proiecţie
buget local pe perioada de rambursare a împrumutului4)
|
Buget local
estimat (anul
curent)
|
Buget local
estimat
|
Buget local
estimat
|
Buget local
estimat
|
Buget local
estimat
|
anul n
|
anul n+1
|
anul n+2
|
anul n+3
|
anul n+....
|
A
|
B
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
VENITURI PROPRII (rd.3-28-80+83+89)
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I. VENITURI CURENTE, din care:
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cote si sume defalcate din impozitul pe
venit
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cote defalcate din impozitul pe venit
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sume alocate de consiliul judeţean
pentru echilibrarea bugetelor locale
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE, din
care:
|
16
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Impozit pe clădiri
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Impozit pe terenuri
|
21
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxe judiciare de timbru, taxe de timbru
pentru activitatea notarială şi alte taxe de timbru
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII,
din care:
|
27
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sume defalcate din TVA
|
28
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxe pe utilizarea bunurilor,
autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfăşurarea de activităţi
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din care :
|
Taxă asupra mijloacelor de transport
|
41
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxe şi tarife pentru eliberarea de
licenţe şi autorizaţii de funcţionare
|
44
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VENITURI DIN PROPRIETATE
|
51
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din care :
|
Restituiri
|
de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenţi
|
53
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din concesiuni şi închirieri
|
54
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VÂNZĂRI DE BUNURI SI SERVICII
|
59
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din care :
|
Venituri din prestări de servicii şi
alte activităţi
|
60
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din taxe administrative,
eliberări permise
|
68
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Amenzi, penalităţi şi confiscări
|
71
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transferuri voluntare, altele decât
subvenţiile
|
80
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DENUMIREA
INDICATORILOR
|
Cod rând din
formularul de
buget
|
Execuţie
buget local1) la 31.XII.---
anul n-2
|
Execuţie
buget local1) la 31 .XII.---
anul n-1
|
Buget local
aprobat2)
(anul curent)
anul n
|
Execuţie
buget local
aprobat3) (anul curent)
|
Proiecţie
buget local pe perioada de rambursare a împrumutului4)
|
Buget local
estimat (anul
curent)
|
Buget local
estimat
|
Buget local
estimat
|
Buget local
estimat
|
Buget local
estimat
|
anul n
|
anul n+1
|
anul n+2
|
anul n+3
|
anul n+...
|
A
|
B
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
II. VENITURI DIN CAPITAL, din care:
|
83
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din valorificarea unor bunuri,
din care:
|
84
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din valorificarea unor bunuri
ale instituţiilor publice
|
85
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din vânzarea locuinţelor
construite din fondurile
statului
|
86
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din privatizare
|
87
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri din vânzarea unor bunuri
aparţinând domeniului privat
|
88
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III.OPERATIUNI FINANCIARE
|
89
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Limita de îndatorare......% din venituri
proprii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Serviciul anual al datoriei publice
locale5'
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comisioane
|
121
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobânzi
|
122
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rambursare
|
174
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gradul de îndatorare- în % ( serviciul
anual al datoriei/venituri proprii x100)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Situaţia
financiară privind contul de execuţie a bugetului local al unităţii
administrativ-teritoriale
2) Ultimul buget
local aprobat pe anul curent
3) Ultimul cont de
execuţie trimestrial pentru anul în curs, sau după caz, contul de execuţie a
bugetului local de la trezoreria statului, trimestrial sau la finele lunii
precedente solicitării autorizării.
4) La stabilirea
proiecţiei bugetului local pe perioada de rambursare a împrumutului, influenţat
cu serviciul total al datoriei publice locale, se vor avea în vedere pentru
estimarea bugetului local din anul curent execuţia bugetului local la finele
lunii precedente solicitării autorizării si a estimării acesteia la finele
anului curent, iar pentru estimarea bugetului local pe perioada următoare, o creştere
anuală a veniturilor proprii de maximum 10% fata de de
anul anterior
Pentru creşterile mai mari aplicate asupra veniturilor
proprii ale bugetului local aprobat, pe anul curent, precum şi ale proiecţiei
bugetului local pe perioada de rambursare a împrumutului, se va prezenta o
justificare fundamentată a
acestora.
5) Cuprinde
serviciul datoriei publice locale aferent împrumuturilor în derulare şi
împrumutului pentru care se solicită autorizarea (trebuie să corespundă cu
datele cuprinse în Macheta din anexa 1.4 privind situaţia estimativă a serviciului datoriei publice locale.
Nota: Se va avea in vedere ca datele cuprinse in anexa
sa concorde cu prevederile din următoarele documente: ultimul buget aprobat pe
anul in curs, situaţiile financiare privind conturile de execuţie a bugetului
local, situaţia estimativa privind serviciul datoriei publice
ORDONATOR PRINCIPAL DE
CREDITE,
DIRECTOR ECONOMIC (CONTABIL)
PRIMAR/PREŞEDINTE
ANEXA Nr. 1.4 la norme şi proceduri
SITUAŢIE
privind serviciul datoriei publice locale
Judeţul ................................
Consiliul .........................................
In perioada .........................................
- mii RON-
Nr. Crt.
|
Serviciul anual al datoriei publice
locale
|
Anul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
|
Serviciul datoriei publice locale pentru
imprumutul existent
(a + b + c)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) Rambursarea imprumutului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Dobânzi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Comisioane
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Serviciul datoriei publice locale pentru
imprumutul pentru care se solicita autorizarea
(a + b + c)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) Rambursarea imprumutului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Dobânzi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Comisioane
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Serviciul TOTAL al datoriei publice
locale (a + b + c)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) Rambursarea imprumutului
(1 a + 2 a)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Dobânzi (1 b + 2 b)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Comisioane
(1 c + 2 c)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ORDONATOR PRINCIPAL DE
CREDITE DIRECTOR
ECONOMIC (CONTABIL)
PRIMAR/PREŞEDINTE
Se intocmeste pe baza graficelor de rambursare a
imprumuturilor prevăzute in situaţia imprumuturilor contractate/garantate
existente si a graficului estimativ de rambursare a imprumutului pentru care se
solicita autorizare
NOTA- Serviciul
datoriei publice locale pentru imprumutul existent se detaliază pe fiecare
imprumut contractat/garantat aflat in derulare
ANEXA Nr. 1.5 la norme şi proceduri
DECLARAŢIE
Subsemnatul/a
.........................................................,
reprezentant legal al judeţului/municipiului
......................................., în calitate de ordonator principal de
credite, declar pe proprie
răspundere că judeţul/municipiul are în derulare următoarele împrumuturi
interne şi/sau externe contractate şi/sau garantate:
Imprumutator
|
Valoare
împrumut (valuta de contract)
|
Destinaţie împrumut
|
Imprumutat
|
Garant
|
Data
contractării /
garantării
imprumutului
|
Durata
împrumut
|
Rata anuala a
dobânzii
|
Comisioane
|
|
|
|
|
|
|
per. de gratie
|
per. de ramb.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezenta declaraţie face parte din documentaţia pentru
autorizarea contractării/garantării împrumutului în valoare
de..............................................şi răspund, conform
dispoziţiilor art. 27 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 si ale art. 77 din Legea nr.273/2006
privind finanţele publice locale, pentru furnizarea de date eronate.
Data:..........................
ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE
NOTA- Prezentul model-cadru se
adaptează in mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENTUL
de funcţionare a Comisiei de autorizare a
împrumuturilor locale
Art. 1. - Comisia constituită conform prezentei
hotărâri îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 2. - Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul
„pentru" a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.
Art. 3. - La şedinţele Comisiei pot participa, ca
invitaţi, reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale care solicită
autorizarea, precum şi ai altor instituţii interesate.
Art. 4. - (1) Cererile pentru autorizare, însoţite de
adresele de înaintare către Comisie şi de documentaţia prevăzută la art. 1
alin. (5) din anexa nr. 1, se depun la secretariatul acesteia de o persoană
împuternicită în acest sens sau se pot transmite prin poştă. Secretariatul
Comisiei verifică primirea corespunzătoare a documentelor prevăzute la art. 1
alin. (5) din anexa nr. 1. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente
i se va cere solicitantului să completeze sau să refacă documentaţia depusă în
susţinerea cererii pentru autorizare.
(2) Dosarele depuse cu 3 zile înainte de convocarea
Comisiei vor putea intra în şedinţa de autorizare numai dacă sunt complete; în
caz contrar, acestea vor intra în şedinţa de autorizare următoare.
(3) Pentru operativitate, documentele ce fac obiectul
completării dosarului se pot transmite prin poşta electronică la adresele
precizate de secretariatul Comisiei sau prin fax, urmând ca acestea să fie
depuse, în original, până la data şedinţei în care urmează să fie analizată
cererea respectivă.
(4) Pentru analizarea cererilor şi a documentaţiilor
aferente primite de la unităţile administrativ-teritoriale, prin care se
solicită autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne sau
externe, pe termen scurt, mediu ori lung, Comisia se întruneşte în şedinţe
ordinare, lunar, în principiu, în cea de-a doua zi de joi, la ora 10,00.
Comisia se poate întruni şi în şedinţe extraordinare, la cererea preşedintelui,
iar convocarea se face prin intermediul poştei electronice sau telefonic, de
regulă, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de şedinţa respectivă.
Art. 5. - (1) Secretariatul va asigura convocarea
Comisiei în termen de maximum 30 de zile
calendaristice de la primirea documentaţiei complete aferente cererii unităţii administrativ-teritoriale pentru
autorizarea contractării sau garantării unui împrumut. Convocarea Comisiei se
face, de regulă, cu 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă,
prin intermediul poştei electronice sau telefonic. Odată cu convocarea se
transmit membrilor Comisiei proiectul ordinii de zi şi materialele ce urmează
să fie supuse discuţiilor.
(2) Consultarea dosarelor depuse de solicitanţi de
către membrii Comisiei se face la sediul Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 6. - Pentru autorizarea contractării sau
garantării unui împrumut, Comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de
la solicitant:
a) încadrarea valorii împrumutului în plafonul anual de îndatorare publică a României;
b) dacă totalul datoriilor anuale reprezentând ratele
scadente la împrumuturile contractate şi/sau garantate, dobânzile şi
comisioanele aferente acestora, inclusiv ale împrumutului care urmează să fie
contractat şi/sau garantat în anul respectiv, se încadrează strict în limita
prevăzută de lege;
c) dacă documentaţia supusă analizei este întocmită cu
respectarea prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 7. - Deliberările Comisiei se consemnează în
proces-verbal. Procesul-verbal se întocmeşte prin grija secretariatului
Comisiei şi se semnează de membrii acesteia, prezenţi la şedinţa respectivă.
Art. 8. - (1) Hotărârea Comisiei, în original, se
comunică solicitantului în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data
adoptării sale. In cazul unui aviz nefavorabil, hotărârea va conţine motivarea
respingerii autorizării de contractare sau de garantare a împrumutului.
Secretariatul Comisiei păstrează copia hotărârii Comisiei, semnată de
preşedinte şi contrasemnată de membrii prezenţi la şedinţă.
(2) La nivelul secretariatului Comisiei se instituie şi
se conduc:
a) Registrul pentru evidenţa cererilor adresate
Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale;
b) Registrul pentru evidenţa hotărârilor adoptate de
Comisia de autorizare a împrumuturilor locale.