E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 9 din 10 ianuarie 2007

privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 71 din 30 ianuarie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 2 pct. 38 din Legea datoriei publice nr. 313/2004, cu modificările ulterioare, şi al art. 61 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se constituie Comisia de autorizare a împrumuturilor locale, denumită în continuare Comisia, pentru examinarea şi avizarea contractării/garantării de către unităţile administrativ-teritoriale, în calitatea acestora de persoane juridice, de împrumuturi interne şi externe pe termen scurt, mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes local, precum şi pentru refinanţarea datoriei publice locale.

Art. 2. - (1) Comisia are în componenţa sa 9 membri, după cum urmează:

a)   4 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, inclusiv preşedintele Comisiei;

b)   2 reprezentanţi ai Ministerului Administraţiei şi Internelor;

c)    3 reprezentanţi ai structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

(2)   Preşedintele Comisiei este secretarul de stat cu atribuţii de coordonare a datoriei publice din Ministerul Finanţelor Publice.

(3)  Comisia se constituie după cum urmează:

a)    prin ordin al ministrului finanţelor publice se desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a);

b)  prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor se desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b); în acest ordin sunt incluse şi persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c), desemnate de structurile asociative.

Art. 3. - (1) Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie pentru analizarea cererilor şi a documentaţiilor aferente, primite de la unităţile administrativ-teritoriale, prin care se solicită autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne ori externe.

(2) La nivelul Comisiei funcţionează un secretariat ai cărui membri sunt persoane din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice implicate în verificarea şi analizarea documentaţiilor, desemnate prin ordin al ministrului finanţelor publice. Secretariatul asigură lucrările operative ce privesc relaţia dintre Comisie şi solicitanţii autorizării împrumuturilor locale, administrarea bazei de date la dispoziţia Comisiei, precum şi cele specifice de organizare a şedinţelor Comisiei, inclusiv convocarea membrilor acesteia.

Art. 4. - Documentaţia necesară pentru autorizarea contractării sau garantării unui împrumut intern ori extern se stabileşte potrivit Normelor şi procedurilor privind autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi de către unităţile administrativ-teritoriale, prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 5. - Se aprobă Regulamentul de funcţionare a Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 6. - Unităţile administrativ-teritoriale, prin ordonatorii principali de credite, au obligaţia ca, în cazul în care contractează sau garantează împrumuturi interne şi externe, să le înscrie, după caz, în registrul datoriei publice locale sau în registrul garanţiilor locale, în condiţiile legii.

Art. 7. - Inregistrarea şi raportarea datoriei publice locale se realizează în conformitate cu normele metodologice elaborate în acest scop de Ministerul Finanţelor Publice în baza Legii datoriei publice nr. 313/2004, cu modificările ulterioare, şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.

Art. 8. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 158/2005 privind constituirea, stabilirea componenţei şi competenţelor Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 16 martie 2005.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul finanţelor publice,

Doina-Elena Dascălu,

secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

ANEXA Nr. 1

NORME   Şl   PROCEDURI

privind autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi de către unităţile administrativ-teritoriale

ARTICOLUL 1

Imprumuturi contractate/garantate de unităţi administrativ-teritoriale

(1)   Prin împrumuturi interne contractate de unităţile administrativ-teritoriale supuse prevederilor prezentei hotărâri se înţelege:

a)   împrumuturi interne contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale cu garanţia statului;

b)   împrumuturi interne contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale în baza garanţiilor proprii.

(2)    Prin împrumuturi interne garantate de unităţile administrativ-teritoriale se înţelege împrumuturi interne contractate direct de operatorii economici şi de serviciile publice de subordonare locală, înfiinţaţi prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale, având garanţia unităţilor administrativ-teritoriale respective.

(3)   Prin împrumuturi externe contractate de unităţile administrativ-teritoriale se înţelege:

a)    împrumuturi externe contractate de stat şi subîmprumutate unităţilor administrativ-teritoriale;

b)  împrumuturi externe contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale cu garanţia statului;

c)   împrumuturi externe contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale în baza garanţiilor proprii.

(4)    Prin împrumuturi externe garantate de unităţile administrativ-teritoriale se înţelege:

a)    împrumuturi externe contractate de stat şi subîmprumutate operatorilor economici şi serviciilor publice de subordonare locală, înfiinţaţi prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale, având garanţia unităţilor administrativ-teritoriale respective;

b)  împrumuturi externe contractate direct de operatorii economici şi de serviciile publice de subordonare locală, înfiinţaţi prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale, având garanţia unităţilor administrativ-teritoriale respective.

(5)   Unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, care solicită Comisiei autorizarea contractării/garantării unui împrumut, în condiţiile legii, are obligaţia de a prezenta, odată cu cererea pentru autorizarea contractării/garantării de împrumut, întocmită potrivit anexei nr. 1.1, următoarele documente:

a)   hotărârea autorităţii deliberative a administraţiei publice locale de aprobare a contractării/garantării împrumutului, întocmită potrivit anexei nr. 1.2;

b)   ultimul buget local al unităţii administrativ-teritoriale aprobat pentru anul curent, înregistrat la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului;

c)   calculul gradului de îndatorare a bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale, întocmit potrivit anexei nr. 1.3;

d)   situaţia financiară privind contul de execuţie a bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicită autorizarea contractării/garantării împrumutului, precum şi ultimul cont de execuţie trimestrial pentru anul în curs, pentru cererile depuse după data de 1 mai, sau, în lipsa acestuia, contul de execuţie a bugetului local depus la Trezoreria Statului, trimestrial sau, după caz, la finele lunii precedente solicitării autorizării;

e)   proiectul contractului de împrumut sau termenii financiari indicativi transmişi de bancă, care să cuprindă: valoarea împrumutului, moneda în care se va acorda împrumutul, perioada de graţie, perioada de rambursare, rata dobânzii, nivelul comisioanelor şi al celorlalte costuri ale împrumutului, precum şi graficul estimativ de rambursare a împrumutului, în care să se evidenţieze distinct, pe ani, dobânzile, comisioanele, ratele de capital şi celelalte costuri aferente;

f)   situaţia estimativă privind serviciul datoriei publice locale pe perioada de derulare a împrumutului, întocmită potrivit anexei nr. 1.4;

g)   declaraţia pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite privind situaţia altor împrumuturi contractate şi/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala aflate în derulare, întocmită conform anexei nr. 1.5;

h) orice alte documente solicitate de Comisie în vederea analizării cererii de autorizare a contractării/garantării împrumutului sau pe care solicitantul le consideră utile în susţinerea cererii.

(6)  Documentele prevăzute la alin. (5) se depun în două exemplare, în original şi copie. Prima filă cuprinde opisul documentelor din dosarul respectiv, în ordinea prevăzută la alin. (5). Fiecare filă ce urmează opisului este numerotată în ordinea crescătoare a numerelor naturale, începând cu numărul 2. Cele două dosare vor avea documentele în aceeaşi ordine. In cazul în care după înregistrarea dosarului la secretariatul Comisiei este necesar a fi depuse alte file, acestea vor purta numere subsecvenţiale numărului filei precedente. De exemplu: după fila 17 este necesar a fi depuse încă 5 file, care vor fi numerotate: 17/1, 17/2, 17/3, 17/4 şi 17/5.

(7)    Fiecare filă din dosar se semnează şi se ştampilează pe prima pagină. Ultima filă din dosar, sub semnătura ordonatorului principal de credite, conţine, în mod explicit, prenumele şi numele persoanei care a semnat filele din dosar, funcţia îndeplinită şi specimenul de semnătură al acesteia, precum şi amprenta ştampilei autorităţii executive. Pentru semnătura care se aplică pe filele din dosar poate fi utilizată parafă.

(8)   Prin semnarea pe prima pagină a fiecărei file se certifică de către persoana respectivă faptul că acel document este conform cu realitatea, sub sancţiunea legii penale.

(9)  In situaţia în care documentele depuse în oricare dintre cele două dosare nu pot fi originale şi trebuie fotocopiate, acestea trebuie să fie lizibile.

(10)   Dosarul original care a stat la baza adoptării hotărârii privind autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne ori externe se arhivează, în condiţiile legii, la Ministerul Finanţelor Publice.

(11)  Cererea prevăzută la alin. (5), potrivit machetei din anexa nr. 1.1, conţine în structura sa declaraţia pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite, sub sancţiunea legii penale, din care să rezulte că documentaţia anexată la cerere este conformă cu realitatea.

ARTICOLUL 2

Contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare

(1)   Contractarea de datorie publică locală de către unităţile administrativ-teritoriale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu respectarea legislaţiei privind regimul titlurilor de valoare. Emiterea şi lansarea titlurilor de valoare se pot face direct de către unităţile administrativ-teritoriale sau prin intermediul unor agenţii ori al altor instituţii specializate.

(2)   Unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, are obligaţia de a prezenta secretariatului Comisiei cererea pentru autorizarea contractării de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, potrivit machetei din anexa nr. 1.1, însoţită de documentaţia prevăzută la art. 1 alin. (5). Intreaga documentaţie legată de emisiunea de titluri de valoare preconizată se înaintează Comisiei suplimentar faţă de cea prevăzută la art. 1. Prospectul de emisiune prezentat trebuie elaborat în conformitate cu legislaţia în vigoare referitoare la pieţele de capital.

ARTICOLUL 3

Alte dispoziţii

(1) După contractarea şi/sau garantarea de împrumuturi, ordonatorul principal de credite are obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a contractului/acordului respectiv, copii de pe fiecare document care atestă, după caz:

a)  contractarea/garantarea împrumutului;

b)   actul adiţional la contractul/acordul de împrumut/ garantare, dacă au fost aduse modificări la acesta cu respectarea clauzelor contractuale.

(2)   Imprumuturile contractate şi garanţiile acordate de unitatea administrativ-teritoriala se înscriu în registrul datoriei publice locale şi, respectiv, în registrul garanţiilor locale conduse la nivelul respectiv.

(3)   Beneficiarii de împrumuturi care constituie datorie publică locală, inclusiv unităţile administrativ-teritoriale garante, vor raporta până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni informaţii privind împrumuturile pentru luna anterioară, în structura stabilită prin normele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.

(4)   In cazul în care în derularea investiţiilor se înregistrează economii faţă de valoarea împrumuturilor/ garanţiilor autorizate, de regulă, acestea pot fi utilizate pentru finanţarea altor investiţii fără a fi necesară o nouă autorizare. Astfel de situaţii trebuie notificate în prealabil Comisiei.

In situaţia în care pe parcursul derulării împrumutului autorizat, prin hotărâre a autorităţii deliberative se produc modificări în lista investiţiilor finanţate din împrumut, notificarea înaintată Comisiei trebuie să cuprindă informaţiile referitoare la investiţiile înlocuite şi la cele ce se doresc a fi introduse la finanţare, existenţa aprobărilor legale pentru acestea din urmă, care să permită acesteia să analizeze în ce măsură cererea este susţinută de documentaţia care a stat la baza acordării autorizării.

(5)   Anexele nr. 1.1-1.5 fac parte integrantă din prezentele norme şi proceduri.

(6)   Anexele nr. 1.1-1.5*) pot fi descărcate prin accesarea adreselor de internet ale următoarelor ministere:

a)   www.mfinante.ro. în cazul Ministerului Finanţelor Publice;

b)  www.mai.gov.ro. în cazul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

(7)   Adresa de poştă electronică a solicitantului, prin intermediul căreia se pot face comunicări operative între secretariatul Comisiei şi solicitantul respectiv, se va menţiona, în cazul în care există, în cererile care se întocmesc potrivit modelului-cadru din anexa nr. 1.1.

*) Anexele nr. 1.1-1.5 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1.1 la norme şi proceduri

                                     

ROMÂNIA

JUDEŢUL......................................................................................................1)

UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA

........................................................................................................................2)

.........................................................................................................................3)

ADRESA.........................................................................................................

TELEFON/FAX/ADRESA MAIL..................................................................

..........................................................................................................................

Nr...........  din.....................................20.......

Inregistrat în Registrul pentru evidenţa cererilor adresate Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale sub nr...................din....................20.....

CEREREA

pentru autorizarea contractării/garantării unui împrumut intern/extern în valoare de...........................lei/valuta contract

Subsemnatul,.........................4)   în  calitate   de   primar  al   .......................2) .......................3), judeţul ......................1), vă depun prezenta cerere in vederea autorizării contractării/garantării unui împrumut intern/extern în valoare de ............lei /valuta de contract(cu menţionarea cursului de schimb)    6), având ca titular..............2) .......................3)identificat/ă prin codul de înregistrare fiscală ..............5), la care anexez opisul, precum şi celelalte documente cerute de legislaţia în vigoare.

Prin prezenta mă oblig să aduc la îndeplinire prevederile Hotărârii Consiliului Local nr.........din......... 20.....  privind aprobarea contractării/garantării unui împrumut intern/extern în valoare de..................lei/valuta de contract, precum şi ale oricăror alte reglementări conexe.

De asemenea. DECLAR PE PROPRIA RĂSPUNDERE, cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, că documentaţia anexata, ca parte integrantă a prezentei cereri, este conformă cu realitatea şi că unitatea administrativ-teritoriala pe care o reprezint, nu are alte obligaţii financiare interne şi externe necuprinse în calculul gradului de îndatorare.

Condiţiile imprumutului pentru a cărui contractare/garantare se solicita autorizarea:

Destinaţie

imprumut

Denumire finanţator

Valoarea împrumutului

(valuta    de contract)

Durata împrumutului

Rata anua1a   a dobânzii

Comisioane

si alte

costuri

aferente

Perioada

de

gratie

Perioada

de

rambursare

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE

 .................... 2).................... 3),

.............................................

L.S.………………………..

        (prenumele  şi   numele)

LEGENDĂ:

1) se înscrie denumirea judeţului;

2)  se înscrie categoria unităţii administrativ-teritoriale solicitante;

3)  se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante;

4se înscrie prenumele şi numele reprezentatului legal;

5) se înscrie codul de înregistrare fiscală a unităţii administrativ-teritoriale;

6)cursul de schimb comunicat de Banca Naţionala a României la data efectuării calculului de transformare a valutei - a imprumutului in echivalent lei

NOTĂ: Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative, precum şi situaţiilor specifice fiecărei unităţi administrativ-teritoriale.

ANEXA Nr. 1.2 la norme şi proceduri

                                 

ROMÂNIA

JUDEŢUL......................................................................1)

CONSILIUL LOCAL AL ........................................... 2)

.........................................................................................3)

.........................................................................................4)

HOTĂRÂREA

nr............din...........................................20.....

privind aprobarea contractării/garantării unui împrumut

intern/extern în valoare de...........................lei/valuta de contract

In temeiul prevederilor art.46 alin.(1) şi (2) lit.b), precum şi ale art.1207 alin.(1)   lit.b)   din   Legea   administraţiei   publice   locale   nr.215/2001,   cu modificările şi completările ulterioare,

având in vedere Legea datoriei publice nr.313/2004, cu modificările ulterioare, coroborate cu cele ale capitolului IV din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr.9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale;

ţinând seama de prevederile art.41 alin.(4) din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, coroborate cu cele ale art.3 alin.(4) din Legea datoriei publice nr.313/2004, cu modificările ulterioare,

luând în considerare prevederile art.9 pct.8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997,

ţinând seama de prevederile art. 942 şi următoarele din Codul civil, referitoare la contracte sau convenţii,

luând act de expunerea de motive a primarului ......................2), în calitatea sa de iniţiator, înregistrată sub nr............./............... 200....., de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat sub nr............... /............................... 200.....,    precum şi de raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local,

constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea investiţiilor publice de interes local/ refinantarea datoriei publice locale, a       căror       documentaţie       tehnico-economica/       nota       de fundamentare a fost aprobata prin Hotărârea Consiliului Local nr............../20......privind ....................,

CONSILIUL LOCAL AL.............................2)...............................3) adoptă prezenta hotărâre.

Art.1.- Se aprobă contractarea/garantarea unui împrumut intern/extern în valoare de.........................lei/valuta de contract, cu o maturitate de..........ani.

Art.2.- Contractarea/garantarea împrumutului prevăzut la art.1 se face pentru realizarea investiţiilor publice de interes local/refinantarea datoriei publice locale, prevăzute in anexa la prezenta.

Art.3.- Din bugetul local al.............................2)    .......................3)    se    asigură integral plata:

a) serviciului anual al datoriei publice locale;

b)  oricăror impozite şi taxe aferente realizării obiectivelor de investiţii de interes local.

c)  alte cheltuieli neeligibile la finanţare din imprumutul menţionat la art.1

Art.4.- Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează primarul..............................2)................................3).

Art.5.-     Prezenta     hotărâre     se     comunică,     prin     intermediul secretarului...........................2),        în       termenul        prevăzut       de        lege, primarului.................................2) şi Prefectului Judeţului .............................1) şi se aduce la cunoştinţă publică prin publicarea în Monitorul Oficial al ............................2) ......................................3), precum şi pe pagina de internet www.................................5)

PREŞEDINTELE DE ŞEDINŢĂ,

L.S.  ................................................................

...............................................................................

                    (prenumele  şi  numele)

Contrasemnează:

SECRETARUL.......................................2)

................................................................

.................................................................

             (prenumele  şi   numele)

LEGENDĂ:

1) se înscrie denumirea judeţului;

2)  se înscrie categoria unităţii administrativ-teritoriale solicitante;

3)  se inscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante;

4)  se înscrie codul de înregistrare fiscală a unităţii administrativ-teritoriale;

5)  se înscrie adresa paginii de internet a unităţii administrativ-teritoriale.

NOTĂ: Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative, precum şi situaţiilor specifice fiecărei unităţi administrativ-teritoriale.

ANEXA Nr. 1.3 la norme şi proceduri

JUDEŢUL .....................................................

UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALA

CALCULUL   GRADULUI   DE   ÎNDATORARE

a bugetului local al comunei/oraşului/municipiului/judeţului în urma contractării/garantării de împrumuturi pe baza datelor extrase din bugetul local

DENUMIREA     INDICATORILOR

Cod rând din

formularul de

buget

Execuţie buget local1) la 31.XII.---

anul n-2

Execuţie buget local1) la 31.XII.---

anul n-1

Buget local

aprobat2'

(anul curent)

anul n

Execuţie buget local

aprobat3) (anul curent)

Proiecţie buget local pe perioada de rambursare a împrumutului4)

Buget local

estimat (anul curent)

Buget local estimat

Buget local estimat

Buget local estimat

Buget local estimat

anul n

anul n+1

anul n+2

anul n+3

anul n+....

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

9

VENITURI PROPRII (rd.3-28-80+83+89)

2

I. VENITURI CURENTE, din care:

3

Cote si sume defalcate din impozitul pe venit

10

Cote defalcate din impozitul pe venit

11

Sume alocate de consiliul judeţean pentru echilibrarea bugetelor locale

12

IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE, din care:

16

Impozit pe clădiri

18

Impozit pe terenuri

21

Taxe judiciare de timbru, taxe de timbru pentru activitatea notarială şi alte taxe de timbru

25

IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII, din care:

27

Sume defalcate din TVA

28

Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfăşurarea de activităţi

40

din care :

Taxă asupra mijloacelor de transport

41

Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare

44

VENITURI DIN PROPRIETATE

51

din care :

Restituiri

 de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenţi

53

Venituri din concesiuni şi închirieri

54

VÂNZĂRI DE BUNURI SI SERVICII

59

din care :

Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi

60

Venituri din taxe administrative, eliberări permise

68

Amenzi, penalităţi şi confiscări

71

Transferuri voluntare, altele decât subvenţiile

80

DENUMIREA     INDICATORILOR

Cod rând din

formularul de

buget

Execuţie buget local1) la 31.XII.---

anul n-2

Execuţie buget local1) la 31 .XII.---

anul n-1

Buget local

aprobat2)

(anul curent)

anul n

Execuţie buget local

aprobat3) (anul curent)

Proiecţie buget local pe perioada de rambursare a împrumutului4)

Buget local

estimat (anul curent)

Buget local estimat

Buget local estimat

Buget local estimat

Buget local estimat

anul n

anul n+1

anul n+2

anul n+3

anul n+...

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

9

II. VENITURI DIN CAPITAL, din care:

83

Venituri din valorificarea unor bunuri, din care:

84

Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice

85

Venituri din vânzarea locuinţelor construite din fondurile statului

86

Venituri din privatizare

87

Venituri din vânzarea unor bunuri aparţinând domeniului privat

88

III.OPERATIUNI FINANCIARE

89

Limita de îndatorare......% din venituri proprii

Serviciul anual al datoriei publice locale5'

Comisioane

121

Dobânzi

122

Rambursare

174

Gradul de îndatorare- în % ( serviciul anual al datoriei/venituri proprii x100)

1) Situaţia financiară privind contul de execuţie a bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale

2) Ultimul buget local aprobat pe anul curent

3) Ultimul cont de execuţie trimestrial pentru anul în curs, sau după caz, contul de execuţie a bugetului local de la trezoreria statului, trimestrial sau la finele lunii precedente solicitării autorizării.

4) La stabilirea proiecţiei bugetului local pe perioada de rambursare a împrumutului, influenţat cu serviciul total al datoriei publice locale, se vor avea în vedere pentru estimarea bugetului local din anul curent execuţia bugetului local la finele lunii precedente solicitării autorizării si a estimării acesteia la finele anului curent, iar pentru estimarea bugetului local pe perioada următoare, o creştere anuală a veniturilor proprii de maximum 10% fata de de anul    anterior

Pentru creşterile mai mari aplicate asupra veniturilor proprii ale bugetului local aprobat, pe anul curent, precum şi ale proiecţiei bugetului local pe perioada de rambursare a împrumutului, se va prezenta o justificare fundamentată a acestora.

5) Cuprinde serviciul datoriei publice locale aferent împrumuturilor în derulare şi împrumutului pentru care se solicită autorizarea (trebuie să corespundă cu datele cuprinse în Macheta din anexa 1.4 privind situaţia estimativă a serviciului datoriei publice locale.

Nota: Se va avea in vedere ca datele cuprinse in anexa sa concorde cu prevederile din următoarele documente: ultimul buget aprobat pe anul in curs, situaţiile financiare privind conturile de execuţie a bugetului local, situaţia estimativa privind serviciul datoriei publice

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE,                                                                  DIRECTOR ECONOMIC (CONTABIL)

PRIMAR/PREŞEDINTE

ANEXA Nr. 1.4 la norme şi proceduri

SITUAŢIE

privind serviciul datoriei publice locale

Judeţul ................................ Consiliul .........................................

In perioada .........................................

                                                                                                                                                                                                                - mii RON-

Nr. Crt.

Serviciul anual al datoriei publice locale

Anul

1.

Serviciul datoriei publice locale pentru imprumutul existent

(a + b + c)

a) Rambursarea imprumutului

b) Dobânzi

c) Comisioane

2.

Serviciul datoriei publice locale pentru imprumutul pentru care se solicita autorizarea

(a + b + c)

a) Rambursarea imprumutului

b) Dobânzi

c) Comisioane

3.

Serviciul TOTAL al datoriei publice locale (a + b + c)

a) Rambursarea imprumutului

(1 a + 2 a)

b) Dobânzi (1 b + 2 b)

c) Comisioane

(1 c + 2 c)

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE                                                                      DIRECTOR ECONOMIC (CONTABIL)

PRIMAR/PREŞEDINTE

Se intocmeste pe baza graficelor de rambursare a imprumuturilor prevăzute in situaţia imprumuturilor contractate/garantate existente si a graficului estimativ de rambursare a imprumutului pentru care se solicita autorizare

NOTA- Serviciul datoriei publice locale pentru imprumutul existent se detaliază pe fiecare imprumut contractat/garantat aflat in derulare

ANEXA Nr. 1.5 la norme şi proceduri

DECLARAŢIE

Subsemnatul/a       .........................................................,       reprezentant       legal       al judeţului/municipiului ......................................., în calitate de ordonator principal de credite, declar pe proprie răspundere că judeţul/municipiul are în derulare următoarele împrumuturi interne şi/sau externe contractate şi/sau garantate:

Imprumutator

Valoare împrumut (valuta de contract)

Destinaţie împrumut

Imprumutat

Garant

Data contractării /

garantării imprumutului

Durata împrumut

Rata anuala a dobânzii

Comisioane

per. de gratie

per. de ramb.

Prezenta declaraţie face parte din documentaţia pentru autorizarea contractării/garantării împrumutului în valoare de..............................................şi răspund, conform dispoziţiilor art. 27 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 si ale art. 77 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, pentru furnizarea de date eronate.

Data:..........................                                      ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE

NOTA- Prezentul model-cadru se adaptează in mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative.

ANEXA Nr. 2

REGULAMENTUL

de funcţionare a Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale

Art. 1. - Comisia constituită conform prezentei hotărâri îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 2. - Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul „pentru" a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.

Art. 3. - La şedinţele Comisiei pot participa, ca invitaţi, reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale care solicită autorizarea, precum şi ai altor instituţii interesate.

Art. 4. - (1) Cererile pentru autorizare, însoţite de adresele de înaintare către Comisie şi de documentaţia prevăzută la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1, se depun la secretariatul acesteia de o persoană împuternicită în acest sens sau se pot transmite prin poştă. Secretariatul Comisiei verifică primirea corespunzătoare a documentelor prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente i se va cere solicitantului să completeze sau să refacă documentaţia depusă în susţinerea cererii pentru autorizare.

(2)   Dosarele depuse cu 3 zile înainte de convocarea Comisiei vor putea intra în şedinţa de autorizare numai dacă sunt complete; în caz contrar, acestea vor intra în şedinţa de autorizare următoare.

(3)   Pentru operativitate, documentele ce fac obiectul completării dosarului se pot transmite prin poşta electronică la adresele precizate de secretariatul Comisiei sau prin fax, urmând ca acestea să fie depuse, în original, până la data şedinţei în care urmează să fie analizată cererea respectivă.

(4)   Pentru analizarea cererilor şi a documentaţiilor aferente primite de la unităţile administrativ-teritoriale, prin care se solicită autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne sau externe, pe termen scurt, mediu ori lung, Comisia se întruneşte în şedinţe ordinare, lunar, în principiu, în cea de-a doua zi de joi, la ora 10,00. Comisia se poate întruni şi în şedinţe extraordinare, la cererea preşedintelui, iar convocarea se face prin intermediul poştei electronice sau telefonic, de regulă, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de şedinţa respectivă.

Art. 5. - (1) Secretariatul va asigura convocarea Comisiei în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primirea documentaţiei complete aferente cererii unităţii administrativ-teritoriale pentru autorizarea contractării sau garantării unui împrumut. Convocarea Comisiei se face, de regulă, cu 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă, prin intermediul poştei electronice sau telefonic. Odată cu convocarea se transmit membrilor Comisiei proiectul ordinii de zi şi materialele ce urmează să fie supuse discuţiilor.

(2) Consultarea dosarelor depuse de solicitanţi de către membrii Comisiei se face la sediul Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 6. - Pentru autorizarea contractării sau garantării unui împrumut, Comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:

a)  încadrarea valorii împrumutului în plafonul anual de îndatorare publică a României;

b)   dacă totalul datoriilor anuale reprezentând ratele scadente la împrumuturile contractate şi/sau garantate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv ale împrumutului care urmează să fie contractat şi/sau garantat în anul respectiv, se încadrează strict în limita prevăzută de lege;

c)  dacă documentaţia supusă analizei este întocmită cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri.

Art. 7. - Deliberările Comisiei se consemnează în proces-verbal. Procesul-verbal se întocmeşte prin grija secretariatului Comisiei şi se semnează de membrii acesteia, prezenţi la şedinţa respectivă.

Art. 8. - (1) Hotărârea Comisiei, în original, se comunică solicitantului în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data adoptării sale. In cazul unui aviz nefavorabil, hotărârea va conţine motivarea respingerii autorizării de contractare sau de garantare a împrumutului. Secretariatul Comisiei păstrează copia hotărârii Comisiei, semnată de preşedinte şi contrasemnată de membrii prezenţi la şedinţă.

(2) La nivelul secretariatului Comisiei se instituie şi se conduc:

a)   Registrul pentru evidenţa cererilor adresate Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale;

b)   Registrul pentru evidenţa hotărârilor adoptate de Comisia de autorizare a împrumuturilor locale.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 9/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 9 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu