HOTARARE Nr. 158 din 3 martie 2005
privind constituirea, stabilirea componentei si competentelor Comisiei de
Autorizare a Imprumuturilor Locale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 220 din 16 martie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 2
pct. 38 din Legea datoriei publice nr. 313/2004,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se constituie Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale pentru
examinarea si avizarea contractarii de imprumuturi si a emiterii de garantii de
catre autoritatile administratiei publice locale, definite conform art. 2 pct.
5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice
locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cu
modificarile ulterioare.
Art. 2
Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale este condusa de un secretar
de stat din Ministerul Finantelor Publice, cu atributii de coordonare a
datoriei publice, si are in componenta sa 9 membri, dintre care 4 reprezentanti
ai Ministerului Finantelor Publice, inclusiv presedintele comisiei, 2
reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor si 3 reprezentanti
ai structurilor asociative ale administratiei publice locale. Reprezentantii
institutiilor publice, membri in comisie, sunt desemnati prin ordin al
conducatorului institutiei respective, iar reprezentantii structurilor
asociative ale administratiei publice locale sunt inclusi in ordinul
ministrului administratiei si internelor.
Art. 3
(1) Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale se intruneste lunar si
ori de cate ori este nevoie pentru analizarea cererilor si a documentatiei
aferente, primite de la autoritatile administratiei publice locale, prin care
se solicita autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi interne ori
externe, pe termen scurt, mediu sau lung.
(2) Lucrarile secretariatului Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor
Locale se asigura de directiile de specialitate din Ministerul Finantelor
Publice, cu atributii de negociere si angajare a datoriei publice interne si
externe.
Art. 4
Documentatia necesara pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui
imprumut intern ori extern se stabileste potrivit Normelor si procedurilor
privind autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi de catre
autoritatile administratiei publice locale, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 5
Se aproba Regulamentul de functionare a Comisiei de Autorizare a
Imprumuturilor Locale, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 6
Autoritatile administratiei publice locale au obligatia ca, in cazul in
care contracteaza sau garanteaza imprumuturi interne si/sau externe, sa le
inscrie, dupa caz, in registrul de evidenta a datoriei publice locale sau in
registrul garantiilor locale, in conditiile legii.
Art. 7
Inregistrarea si raportarea datoriei publice locale se realizeaza in
conformitate cu normele metodologice elaborate in acest scop de Ministerul
Finantelor Publice in baza Legii datoriei publice nr. 313/2004 si aprobate prin
ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 8
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 9
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 978/2001 privind constituirea, componenta si functionarea
comisiei de autorizare a contractarii sau garantarii de imprumuturi externe de
catre autoritatile administratiei publice locale, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 656 din 18 octombrie 2001, precum si orice
dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
ANEXA 1
NORME SI PROCEDURI
privind autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi de catre
autoritatile administratiei publice locale
In temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 108/2004, cu modificarile ulterioare, consiliile
locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti,
dupa caz, pot aproba contractarea sau garantarea de imprumuturi interne ori
externe, pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii
publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice
locale. In temeiul prevederilor art. 3 alin. (4) din Legea datoriei publice nr.
313/2004, autoritatile administratiei publice locale pot contracta sau garanta
imprumuturi interne si/sau externe, pe termen scurt, mediu si lung, numai cu
avizul Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale, denumita in continuare
comisie.
Contractarea sau garantarea de catre autoritatile administratiei publice
locale a imprumuturilor interne si/sau externe de la banci sau de la alte
institutii de credit, precum si prin emisiuni de titluri de valoare se face in
conditiile legii si cu avizul comisiei.
Potrivit definitiilor prevazute la art. 2 pct. 3 si 4, precum si
dispozitiilor art. 3 alin. (3) din Legea nr. 313/2004, imprumuturile
contractate direct sau garantate de autoritatile administratiei publice locale
de pe pietele financiare fac parte din datoria publica a Romaniei, dar nu
reprezinta obligatii ale Guvernului, iar plata serviciului datoriei publice
aferenta acestor imprumuturi se va efectua exclusiv din bugetele locale si prin
imprumuturi pentru refinantarea datoriei publice locale. Datoria publica locala
provenind din imprumuturi contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale,
precum si din garantiile locale emise pentru imprumuturile contractate de
agentii economici si serviciile publice coordonate de unitatile
administrativ-teritoriale reprezinta o obligatie generala care trebuie
rambursata, conform acordurilor de imprumut sau de garantare incheiate, din
veniturile proprii ale unitatii administrativ-teritoriale prevazute la art. 5
alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003.
In baza art. 57 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003,
autoritatile administratiei publice locale pot beneficia si de imprumuturi
externe contractate sau garantate de stat, in conditiile legii.
Conform art. 8 din Legea nr. 313/2004, Guvernul este autorizat sa
contracteze imprumuturi de la institutiile financiare internationale sau de la
alti creditori numai prin Ministerul Finantelor Publice, pe care sa le
subimprumute fie autoritatilor administratiei publice locale, fie agentilor
economici a caror activitate este coordonata de acestea, in scopul realizarii
proiectelor sau programelor de importanta prioritara pentru Romania, aprobate
prin hotarare a Guvernului sau prin lege de ratificare a imprumutului, dupa
caz. In cazul in care subimprumutat sau garant este o unitate
administrativ-teritoriala, reprezentata de autoritatea administratiei publice
locale, incheierea acordului de imprumut subsidiar sau a acordului de imprumut
subsidiar si de garantie este conditionata de avizul comisiei.
In baza art. 10 alin. (1) din Legea nr. 313/2004, Ministerul Finantelor
Publice este autorizat sa emita garantii de stat pentru imprumuturi contractate
de orice autoritate a administratiei publice locale, desemnata prin hotarare a
Guvernului, pentru care se prevede ca rambursarea imprumutului garantat de stat
sa se faca din bugetul local, numai cu avizul comisiei, precum si in conditiile
impuse de alte legi speciale.
Art. 1
Imprumuturi contractate de unitati administrativ-teritoriale
(1) Prin imprumuturi interne contractate de unitati administrativ-teritoriale
se intelege:
a) imprumuturi interne contractate direct de unitatile
administrativ-teritoriale cu garantia statului;
b) imprumuturi interne contractate direct de unitatile
administrativ-teritoriale in baza garantiilor proprii;
c) imprumuturi din disponibilitatile contului general al Trezoreriei
Statului pentru acoperirea golurilor temporare de casa, ca urmare a decalajului
dintre veniturile si cheltuielile bugetelor locale.
(2) Prin imprumuturi externe contractate de unitati administrativ-teritoriale
se intelege:
a) imprumuturi externe contractate de stat si subimprumutate unitatilor
administrativ-teritoriale;
b) imprumuturi externe contractate direct de unitatile
administrativ-teritoriale cu garantia statului;
c) imprumuturi externe contractate direct de unitatile
administrativ-teritoriale in baza garantiilor proprii.
(3) Autoritatea administratiei publice locale care solicita comisiei
autorizarea contractarii unui imprumut in conditiile reglementarilor legale in
vigoare are obligatia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea
contractarii de imprumut, prevazuta in anexa nr. 1.1, urmatoarele documente:
a) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite,
din care sa rezulte ca documentatia tehnico-economica aferenta obiectivului de
investitii a fost avizata de autoritatile romane competente;
b) hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a
contractarii imprumutului, cu precizarea valorii acestuia si a finantatorului,
a platii din bugetul local a serviciului anual al datoriei publice aferent
imprumutului, pe perioada de derulare a acestuia, a platii oricaror impozite si
taxe aferente realizarii investitiei, hotarare adoptata in conditiile prevazute
la art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003;
c) hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a
documentatiei tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici ai
obiectivului de investitii de interes local si a surselor de finantare a
acestuia;
d) hotararea de constituire a consiliului local, consiliului judetean sau a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, si lista de semnaturi
autorizate;
e) bugetul local aprobat pentru anul curent si cel previzionat pe perioada
de acordare a imprumutului pentru a carui contractare se solicita autorizare,
in care se vor cuprinde veniturile proprii si cheltuielile grupate in buget pe
baza clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor Publice, inclusiv
cheltuielile referitoare la serviciul datoriei publice locale ce rezulta din
imprumutul respectiv;
f) contul de executie al bugetului local al unitatii
administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent in care
se solicita autorizarea contractarii imprumutului, precum si conturile de
executie trimestriale pentru anul in curs;
g) proiectul contractului de imprumut, transmis de finantator, care sa
cuprinda: valoarea imprumutului, valuta in care se va acorda imprumutul,
perioada de gratie, perioada de rambursare, rata dobanzii, nivelul
comisioanelor si al celorlalte costuri ale imprumutului;
h) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite
privind situatia altor imprumuturi contractate si/sau garantate de unitatea
administrativ-teritoriala, prevazuta in anexa nr. 1.2;
i) situatia estimativa privind serviciul datoriei publice locale pe
perioada de acordare a imprumutului pentru a carui contractare se solicita
autorizarea, care sa cuprinda rambursari de rate de capital, plati de dobanzi,
comisioane si alte costuri aferente, detaliate pe fiecare dintre imprumuturile
interne si externe contractate si/sau garantate de unitatea
administrativ-teritoriala respectiva, precum si pe imprumutul a carui
contractare este supusa autorizarii;
j) orice alte documente solicitate de comisie in vederea analizarii cererii
de autorizare a contractarii imprumutului.
(4) Documentele mentionate la alin. (3) vor fi depuse in 8 exemplare, un
original si 7 fotocopii, la secretariatul comisiei. Documentele din exemplarul
original, depuse in copie, trebuie sa fie semnate si stampilate pe fiecare
pagina, iar pe ultima pagina a fiecarei copii sa se mentioneze explicit numele
persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura si prin aplicarea stampilei,
conformitatea copiei cu originalul.
Art. 2
Imprumuturi garantate de unitatile administrativ-teritoriale
(1) Prin imprumuturi interne garantate de unitati administrativ-teritoriale
se intelege:
- imprumuturi interne contractate direct de agenti economici sau servicii
publice coordonate de unitatile administrativ-teritoriale, cu garantia
acestora.
(2) Prin imprumuturi externe garantate de unitati administrativ-teritoriale
se intelege:
a) imprumuturi externe contractate de stat si subimprumutate agentilor
economici sau serviciilor publice coordonate de unitatile
administrativ-teritoriale, cu garantia acestora;
b) imprumuturi externe contractate direct de agenti economici sau servicii
publice coordonate de unitatile administrativ-teritoriale, cu garantia
acestora.
(3) Autoritatea administratiei publice locale care solicita comisiei
autorizarea garantarii unui imprumut in conditiile reglementarilor legale in
vigoare are obligatia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea
garantarii de imprumut, prevazuta in anexa nr. 1.3, urmatoarele documente:
a) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite,
din care sa rezulte ca documentatia tehnico-economica aferenta obiectivului de
investitii a fost avizata de autoritatile romane competente;
b) hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a
garantarii imprumutului, cu precizarea valorii acestuia si a finantatorului,
adoptata in conditiile prevazute la art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 45/2003;
c) hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a
documentatiei tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici ai
obiectivului de investitii de interes local si a surselor de finantare a
acestuia;
d) hotararea de constituire a consiliului local, consiliului judetean sau a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, si lista de semnaturi
autorizate;
e) actul constitutiv sau de infiintare a agentului economic sau a
serviciului public coordonat de unitatea administrativ-teritoriala, care
urmeaza sa contracteze imprumutul cu garantia unitatii
administrativ-teritoriale;
f) hotararea consiliului de administratie sau a altui organ de conducere al
agentului economic ori al serviciului public coordonat de unitatea
administrativ-teritoriala, privind aprobarea investitiei, contractarea
imprumutului, cu precizarea valorii acestuia si a finantatorului, plata din
surse proprii a serviciului anual al datoriei aferent imprumutului si a
oricaror impozite si taxe aferente realizarii investitiei;
g) bugetul local aprobat pentru anul curent si cel previzionat pe perioada
de acordare a imprumutului pentru a carui garantare se solicita autorizare, in
care se vor cuprinde veniturile proprii si cheltuielile grupate in buget pe
baza clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor Publice, inclusiv
cheltuielile referitoare la serviciul datoriei publice locale ce rezulta din
imprumutul respectiv;
h) contul de executie al bugetului local al unitatii
administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent in care
se solicita autorizarea garantarii imprumutului, precum si conturile de
executie trimestriale pentru anul in curs;
i) proiectul contractului de imprumut, transmis de finantator, care sa
cuprinda: valoarea imprumutului, valuta in care se va acorda imprumutul,
perioada de gratie, perioada de rambursare, rata dobanzii, nivelul
comisioanelor si al celorlalte costuri ale imprumutului;
j) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite
privind situatia altor imprumuturi contractate si/sau garantate de unitatea
administrativ-teritoriala, prevazuta in anexa nr. 1.2;
k) situatia estimativa privind serviciul datoriei publice locale pe
perioada de acordare a imprumutului pentru a carui garantare se solicita
autorizarea, care sa cuprinda rambursari de rate de capital, plati de dobanzi,
comisioane si alte costuri aferente, detaliate pe fiecare dintre imprumuturile
interne si externe contractate si/sau garantate de unitatea
administrativ-teritoriala respectiva, precum si pe imprumutul a carui garantare
este supusa autorizarii;
l) orice alte documente solicitate de comisie in vederea analizarii cererii
de autorizare a garantarii imprumutului.
(4) Documentele mentionate la alin. (3) vor fi depuse in 8 exemplare, un
original si 7 fotocopii, la secretariatul comisiei. Documentele din exemplarul
original, depuse in copie, trebuie sa fie semnate si stampilate pe fiecare
pagina, iar pe ultima pagina a fiecarei copii sa se mentioneze explicit numele
persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura si prin aplicarea stampilei,
conformitatea copiei cu originalul.
Art. 3
Contractarea de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare
(1) Contractarea de datorie publica locala de catre autoritatile
administratiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu
respectarea legislatiei privind regimul titlurilor de valoare. Emiterea si
lansarea titlurilor de valoare se pot face direct de catre autoritatile
administratiei publice locale sau prin intermediul unor agentii ori al altor
institutii specializate.
(2) Autoritatea administratiei publice locale are obligatia de a prezenta
secretariatului comisiei cererea pentru autorizarea contractarii de datorie
publica locala prin emisiuni de titluri de valoare, prevazuta in anexa nr. 1.4,
insotita de documentatia prevazuta la art. 1. Intreaga documentatie legata de
emisiunea de titluri de valoare preconizata se inainteaza comisiei suplimentar
fata de cea prevazuta la art. 1. Prospectul de emisiune prezentat trebuie sa
cuprinda, in principal, date referitoare la:
(i) valoarea totala a emisiunii de titluri de valoare si obiectivul
finantat;
(ii) termenii si caracteristicile titlurilor de valoare (tipul, forma,
valuta in care sunt denominate, valoarea nominala, valoarea de emisiune, rata
anuala a dobanzii, scadenta, frecventa de plata a cuponului);
(iii) termenii si conditiile emisiunii de titluri de valoare (procedurile
de oferta, conditiile si modalitatile de vanzare a titlurilor, agentii de
plata, legea care guverneaza emisiunea de titluri de valoare).
Art. 4
Alte dispozitii
(1) Dupa contractarea si/sau garantarea de imprumuturi, autoritatea
administratiei publice locale are obligatia de a transmite Ministerului
Finantelor Publice, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a
contractului/acordului respectiv, copii de pe fiecare document primar care
atesta, dupa caz:
a) contractarea/garantarea imprumutului;
b) actul aditional la contractul/acordul de imprumut/garantare, daca au
fost aduse modificari la acesta cu respectarea clauzelor contractuale.
(2) Imprumuturile contractate si garantiile acordate de autoritatea administratiei
publice locale se inscriu in registrul de evidenta a datoriei publice locale
si, respectiv, in registrul garantiilor locale ale acestei autoritati.
(3) Beneficiarii de imprumuturi care constituie datorie publica locala,
inclusiv unitatile administrativ-teritoriale garante, vor raporta pana la data
de 15 a lunii informatii pentru luna anterioara privind imprumuturile, in
structura stabilita prin norme elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(4) Anexele nr. 1.1 - 1.4 fac parte integranta din prezentele norme si
proceduri.
ANEXA 1.1
la norme si proceduri
CERERE
pentru autorizarea contractarii de imprumut*1)
1. Denumirea solicitantului
.......................................................................
.......................................................................
2. Adresa completa, telefon/fax
.......................................................................
.......................................................................
3. Persoanele imputernicite
.......................................................................
.......................................................................
4. Destinatia imprumutului
.......................................................................
.......................................................................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale
.......................................................................
.......................................................................
6. Imprumutatul
.......................................................................
.......................................................................
7. Denumirea finantatorului
.......................................................................
.......................................................................
8. Conditiile imprumutului pentru a carui contractare se solicita
autorizare:
______________________________________________________________________________
| Valoarea | Rata | Durata imprumutului | Nivelul si termenele de
|
| imprumutului | anuala a |______________________| plata a ratelor de capital,
|
| (valuta | dobanzii | perioada | perioada | a dobanzii si a
|
| mentionata in| | de gratie| de | comisioanelor
|
| contract) | | | rambursare|
|
|______________|__________|__________|___________|_____________________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
|______________|__________|__________|___________|_____________________________|
Data Semnatura
.............. ................................
(ordonator principal de credite)
------------
*1) Se completeaza de catre autoritatea administratiei publice locale in
vederea autorizarii contractarii de imprumut in baza garantiei locale sau
garantiei statului, precum si in cazul in care unitatea
administrativ-teritoriala este beneficiara unui subimprumut.
ANEXA 1.2
la norme si proceduri
DECLARATIE
Subsemnatul/Subsemnata ...................................................,
reprezentant legal al judetului/municipiului ......................., in
calitate de ordonator principal de credite, declar pe propria raspundere ca
judetul/municipiul are in derulare urmatoarele imprumuturi interne si/sau
externe contractate si/sau garantate:
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Imprumutatul
B - Garantul
C - Rata anuala de capital
D - Rata anuala a dobanzii
E - perioada de gratie
F - perioada de rambursare
______________________________________________________________________________
|Imprumutatorul|Valoarea |Destinatia |A |B |Durata |C |D
|Comisioanele|
| |imprumutului|imprumutului| | |imprumutului| | |
|
| |(valuta | | | |____________| | |
|
| |mentionata | | | | E | F | | |
|
| |in contract)| | | | | | | |
|
|______________|____________|____________|__|__|_____|______|__|__|____________|
| | | | | | | | | |
|
|______________|____________|____________|__|__|_____|______|__|__|____________|
| | | | | | | | | | |
|______________|____________|____________|__|__|_____|______|__|__|____________|
| | | | | | | | | |
|
|______________|____________|____________|__|__|_____|______|__|__|____________|
Prezenta declaratie face parte din documentatia pentru autorizarea
contractarii/garantarii imprumutului in valoare de
............................. si raspund, conform dispozitiilor art. 27 din
Legea nr. 313/2004 si ale art. 70 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 108/2004, pentru furnizarea de date eronate.
Data Semnatura si stampila
.................. ........................
ANEXA 1.3
la norme si proceduri
CERERE
pentru autorizarea garantarii de imprumut*2)
1. Denumirea solicitantului
.......................................................................
.......................................................................
2. Adresa completa, telefon/fax
.......................................................................
.......................................................................
3. Persoanele imputernicite
.......................................................................
.......................................................................
4. Destinatia imprumutului
.......................................................................
.......................................................................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale
.......................................................................
.......................................................................
6. Denumirea finantatorului
.......................................................................
.......................................................................
7. Conditiile imprumutului pentru a carui garantare se solicita autorizare:
______________________________________________________________________________
| Valoarea | Rata | Durata imprumutului | Nivelul si termenele de
|
| imprumutului | anuala a |______________________| plata a ratelor de capital,
|
| (valuta | dobanzii | perioada | perioada | a dobanzii si a
|
| mentionata in| | de gratie| de | comisioanelor
|
| contract) | | | rambursare|
|
|______________|__________|__________|___________|_____________________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
|______________|__________|__________|___________|_____________________________|
Data Semnatura
.............. ................................
(ordonator principal de credite)
------------
*2) Se completeaza de catre autoritatea administratiei publice locale in
vederea autorizarii garantarii de imprumut contractat direct de un agent
economic sau de un serviciu public coordonat de aceasta, precum si in cazul in
care unitatea administrativ-teritoriala garanteaza un subimprumut.
ANEXA 1.4
la norme si proceduri
CERERE
pentru autorizarea contractarii de datorie publica locala prin emisiuni de
titluri de valoare
1. Denumirea solicitantului/emitentului
.......................................................................
.......................................................................
2. Adresa completa, telefon/fax
.......................................................................
.......................................................................
3. Persoanele imputernicite
.......................................................................
.......................................................................
4. Destinatia finantarii
.......................................................................
.......................................................................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale
.......................................................................
.......................................................................
6. Informatii referitoare la emisiunea de titluri de valoare:
- tipul titlurilor de valoare
.......................................................................
- forma titlurilor de valoare
.......................................................................
- volumul emisiunii
.......................................................................
- valoarea nominala
.......................................................................
- pretul de vanzare
.......................................................................
- rata dobanzii
.......................................................................
- randamentul cuponului
.......................................................................
- data scadentei
.......................................................................
- garantarea emisiunii
.......................................................................
- marimea fondurilor scontate a fi obtinute
.......................................................................
- tipul ofertei de titluri de valoare
.......................................................................
- in cazul plasamentului intermediat, denumirea societatii/sindicatului
de intermediere (lead-manager)
.......................................................................
- perioada de derulare
.......................................................................
- alte detalii
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
Data Semnatura
.............. ................................
(ordonator principal de credite)
ANEXA 2
REGULAMENT
de functionare a Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale
Art. 1
Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale, denumita in continuare
comisie, constituita conform prezentei hotarari, isi desfasoara activitatea in
cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 2
Comisia este condusa de un secretar de stat din Ministerul Finantelor
Publice, cu atributii de coordonare a datoriei publice, si are in componenta sa
9 membri, dintre care 4 reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice,
inclusiv presedintele comisiei, 2 reprezentanti ai Ministerului Administratiei
si Internelor si 3 reprezentanti ai structurilor asociative ale administratiei
publice locale. Reprezentantii institutiilor publice, membri in comisie, sunt
desemnati prin ordin al conducatorului institutiei respective. Persoanele care
fac parte din comisie isi pastreaza calitatea de angajat in cadrul
institutiilor de la care provin, precum si toate drepturile care deriva din
aceasta calitate.
Art. 3
Comisia se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie, la sediul
Ministerului Finantelor Publice. Hotararile comisiei se adopta cu votul a cel
putin doua treimi din numarul membrilor acesteia.
Art. 4
La sedintele comisiei pot participa ca invitati reprezentantii
autoritatilor administratiei publice locale, care solicita autorizarea, si ai
altor institutii interesate.
Art. 5
Lucrarile secretariatului comisiei vor fi asigurate de directiile de
specialitate din Ministerul Finantelor Publice, cu atributii de negociere si
angajare a datoriei publice interne si externe.
Art. 6
Cererile pentru autorizare, insotite de adresele de inaintare catre
directiile de specialitate prevazute la art. 5, se depun de autoritatile
administratiei publice locale la registratura Ministerului Finantelor Publice.
Secretariatul comisiei verifica primirea corespunzatoare, dupa caz, a documentelor
prevazute in anexa nr. 1 la hotarare. La constatarea lipsei unuia sau mai
multor documente i se va cere solicitantului sa completeze documentatia depusa
in sustinerea cererii pentru autorizare.
Art. 7
Secretariatul va asigura convocarea comisiei in termen de maximum 30 de
zile calendaristice de la primirea documentatiei complete aferente cererii
autoritatii administratiei publice locale pentru autorizarea contractarii sau
garantarii unui imprumut. Convocarea comisiei se face, de regula, cu 3 zile
lucratoare inainte de data stabilita pentru sedinta. O data cu convocarea se
transmit membrilor comisiei proiectul ordinii de zi si setul de materiale ce
urmeaza sa fie supuse discutiilor.
Art. 8
Pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui imprumut, comisia va
analiza, pe baza documentatiei primite de la solicitant:
a) incadrarea valorii imprumutului in plafonul anual de indatorare publica
a Romaniei;
b) oportunitatea lansarii de titluri de valoare corelat cu programul de
emisiuni al Ministerului Finantelor Publice, in scopul evitarii concurentei in
atragerea de imprumuturi de pe pietele de capital;
c) respectarea stricta a prevederilor art. 59 alin. (4) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 45/2003, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 108/2004, cu modificarile ulterioare, potrivit carora autoritatilor
administratiei publice locale li se interzice accesul la imprumuturi sau sa
garanteze orice fel de imprumut, daca totalul datoriilor anuale reprezentand ratele
scadente la imprumuturile contractate si/sau garantate, dobanzile si
comisioanele aferente acestora, inclusiv ale imprumutului care urmeaza sa fie
contractat si/sau garantat in anul respectiv, depaseste limita de 20% din
totalul veniturilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) din ordonanta de
urgenta a Guvernului mentionata mai sus, cu exceptia cazurilor aprobate prin
legi speciale.
Art. 9
Comisia analizeaza documentatia completa, prevazuta in anexa nr. 1 la
hotarare, si avizeaza contractarea sau garantarea imprumutului. Deliberarile
comisiei se consemneaza in procesul-verbal al sedintei respective.
Procesul-verbal este intocmit de secretariatul comisiei si semnat de membrii
prezenti la sedinta respectiva.
Art. 10
Hotararea comisiei, in original, se transmite solicitantului in termen de 3
zile lucratoare de la luarea deciziei. In cazul unui aviz nefavorabil,
hotararea va fi insotita de motivarea respingerii autorizarii de contractare
sau de garantare a imprumutului. Secretariatul comisiei pastreaza copia
hotararii comisiei, semnata de presedinte si contrasemnata de membrii prezenti
la sedinta de adoptare a hotararii respective.