HOTARARE Nr. 913 din 10 iunie 2004
privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de
oficiile registrului comertului de pe langa tribunale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 589 din 1 iulie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 11 alin. (1)
din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului
comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Pentru pozitiile C si D din anexa nr. 1 se aplica taxe suplimentare pentru
operatiunile de inregistrare in registrul comertului, dupa cum urmeaza:
a) 30% din taxe, pentru solutionarea cererii in termen de maximum 6 zile,
pentru nr. crt. 1 - 3 ale pozitiei C;
b) 50% din taxe, pentru solutionarea cererii in termen de maximum 48 de
ore, pentru nr. crt. 1 - 4 ale pozitiei D.
(3) Pentru constituirea fondului de lichidare, prevazut la art. 4 alin. (4)
din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la
cuantumurile taxelor prevazute la pozitiile A, B si C din anexa nr. 1 se adauga
o cota de 10% .
(4) Fondurile prevazute la alin. (3) se incaseaza prin oficiile registrului
comertului de pe langa tribunale si se vireaza de catre Oficiul National al
Registrului Comertului in conturile deschise in acest scop de catre tribunale.
Art. 2
(1) Se aproba tarifele pentru eliberarea, de catre oficiile registrului
comertului de pe langa tribunale si Oficiul National al Registrului Comertului,
de informatii privind date inregistrate in registrul comertului computerizat,
prevazute in anexa nr. 2.
(2) Pentru nr. crt. 1 - 7 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare,
dupa cum urmeaza:
a) 50% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 48 de ore de la
data inregistrarii solicitarii;
b) 30% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile de la
data inregistrarii.
Art. 3
Informatiile prevazute in anexa nr. 2 pot fi eliberate autoritatilor si
institutiilor publice fara plata tarifelor numai in temeiul unor prevederi
legale exprese.
Art. 4
Se aproba tarifele pentru operatiunile efectuate de biroul unic din cadrul
oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr.
3.
Art. 5
Pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile registrului comertului de
pe langa tribunale si de Oficiul National al Registrului Comertului, nivelul
tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte si informatii
prin mijloace de comunicatii - posta, fax, e-mail, suport magnetic -,
traducerea informatiilor pentru solicitanti straini, tehnoredactarea cererilor
si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate
registrului comertului, altele decat cererile de inregistrare si functionare,
si altele asemenea se vor stabili unitar, prin ordin al ministrului justitiei,
pe baza de calculatie de pret.
Art. 6
In cazul neprestarii serviciului ca urmare a formularii unei cereri exprese
de renuntare de catre solicitant, se restituie 90% din taxele si tarifele
achitate la oficiul registrului comertului.
Art. 7
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 8
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.344/2002 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru
operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale
si a tarifelor pentru operatiunile efectuate de Biroul unic din cadrul
oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 903 din 12 decembrie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Cristian Diaconescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
TAXELE
pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe langa
tribunale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea operatiunii Taxa
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
0 1 2
________________________________________________________________________________
A. Operatiuni pentru persoane fizice si asociatii familiale:
________________________________________________________________________________
1. Verificare denumire firma si rezervare 100.000
________________________________________________________________________________
2. Inregistrarea in registrul comertului a autorizatiei 300.000
________________________________________________________________________________
3. Modificarea uneia sau mai multor inregistrari 100.000
B. Consultare baze de date:
1. Verificare disponibilitate o denumire firma (cu listare) 100.000
________________________________________________________________________________
2. Verificare unicitate un sediu/asociat unic (cu listare) 100.000
________________________________________________________________________________
C. Inregistrare in registrul comertului:
________________________________________________________________________________
1. Inmatriculare persoane juridice:
- S.N.C., S.C.S., S.R.L., S.A., G.I.E., R.A., S.N.,
C.N., O.C.;
- sucursale;
- urmare a schimbarii sediului social in alt judet (taxa
se incaseaza la oficiul registrului comertului de pe 1.200.000
langa tribunalul de unde se schimba sediul social);
- schimbare forma juridica
________________________________________________________________________________
2. Inregistrare in registrul comertului a:*)
- unui element al actului constitutiv, precum si a altor
date care, potrivit legii, se mentioneaza sau se
inregistreaza in registrul comertului
300.000/element
- rezervarii denumirii firmei
- rezervarii emblemei
________________________________________________________________________________
3. Preschimbare a certificatului de inregistrare in mod
curent, ca urmare a unor modificari 100.000
________________________________________________________________________________
4. Depunere situatii financiare anuale sau la lichidare 100.000
________________________________________________________________________________
D. Eliberare documente din registrul comertului:
________________________________________________________________________________
1. Extras de registru 300.000
________________________________________________________________________________
2. Certificat constatator 300.000
________________________________________________________________________________
3. Copii certificate 40.000 +
2.000/
pagina
certificata
4. Duplicat:
- certificat inregistrare 100.000
- anexa
________________________________________________________________________________
E. Comision pentru servicii oferite de oficiile registrului comertului:
________________________________________________________________________________
1. Obtinere cod unic de inregistrare (C.U.I.); transmitere 100.000
spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei a
actelor prevazute de lege; obtinere cazier fiscal
si altele asemenea, potrivit legii
________________________________________________________________________________
*) Elementele actului constitutiv, precum si alte date care, potrivit
legii, se mentioneaza sau se inregistreaza in registrul comertului:
1. Elementele supuse inregistrarii in registrul comertului computerizat:
- denumire;
- emblema;
- sediu social, inclusiv schimbarea datorata modificarii administrative a
denumirii arterei de circulatie/numarului postal;
- obiect de activitate;
- durata de functionare;
- suspendare/reluare activitate;
- asociati;
- administratori/persoane imputernicite (fizice sau juridice, reprezentanti
legali, lichidatori etc.);
- cenzori/auditori persoane fizice sau juridice;
- capital social;
- sediu secundar;
- dizolvare;
- fuziune/divizare;
- radiere inmatriculari;
- erori materiale generate de solicitant;
- alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul
comertului, republicata, cu modificarile ulterioare, sau in temeiul altor acte
normative in vigoare.
2. Depunere spre mentionare in registrul comertului a:
- hotararilor adunarii generale a actionarilor/asociatilor;
- hotararilor pronuntate de instantele judecatoresti, la cerere;
- recursurilor si/sau opozitiilor formulate;
- prospectului de emisiune de actiuni;
- proiectului de fuziune/divizare;
- cererilor de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990,
republicata, cu modificarile ulterioare;
- dobandirii de catre societate a unui bun de la un fondator sau actionar;
- registrelor societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni;
- registrului independent al actionarilor;
- prelungirii valabilitatii sediului firmei sau a sediilor secundare;
- cererilor de renuntare la solutionare/repunere pe rol;
- specimenului de semnatura;
- certificatelor de garantie legala pentru administratori si cenzori;
- dovezii varsamantului de capital social;
- oricarui alt act prevazut de lege, depus ulterior inregistrarii in
registrul comertului.
ANEXA 2
TARIFELE
pentru eliberarea informatiilor inregistrate in registrul comertului
computerizat
________________________________________________________________________________
Nr Categorii de informatii Tariful
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
1. Informatii despre o firma:
a) informatii de identificare
(denumirea, forma juridica, codul unic de 30.000
inregistrare, numarul de ordine in registrul
comertului, sediul social)
________________________________________________________________________________
b) alte informatii: 8.500
- durata de functionare declarata pentru fiecare dintre
- activitatea principala informatiile enumerate
- activitatile secundare
- capitalul social
- activitati autorizate
________________________________________________________________________________
c) informatii cu numar variabil de aparitii: 8.500
- asociatii/actionari pentru fiecare
informatie
- administratori/cenzori/imputerniciti distincta extrasa
- sucursale/subunitati/alte sedii secundare
________________________________________________________________________________
2. Informatii despre o persoana fizica sau 30.000
juridica asociat/actionar/administrator/cenzor (datele de identificare)
in firmele inregistrate in registrul comertului pentru o firma + 8.500
pentru fiecare calitate
detinuta in firma
________________________________________________________________________________
3.*) Date de identificare despre serii de firme
grupate pe diferite criterii:
- aria geografica
- localitate/sector/strada
- domeniu/obiect de activitate 70.000 + 30.000/firma
- capital social subscris
- alte criterii
________________________________________________________________________________
4. Informatii din situatiile financiare anuale 30.000 + 8.500/
depuse la oficiile registrului comertului indicator
de pe langa tribunale
________________________________________________________________________________
5. Raport istoric despre o firma (evolutia firmei 200.000 + 30.000/
de la inmatriculare pana la data solicitarii pentru fiecare
depunere
raportului sau pe anumite perioade) de act sau mentiune
inregistrata
________________________________________________________________________________
6. Fisa sintetica a investitiei straine pentru o 300.000
tara si o perioada definita
________________________________________________________________________________
7. Informatii statistice in functie de un singur 200.000
criteriu
________________________________________________________________________________
*) Tarifele se reduc in functie de numarul de firme despre care se solicita
informatii:
- intre 101 - 500 de firme - reducere 10%;
- intre 501 - 1.000 de firme - reducere 20%;
- intre 1.001 - 10.000 de firme - reducere 30%;
- peste 10.000 de firme - reducere 50% .
ANEXA 3
TARIFELE
pentru operatiunile efectuate de biroul unic din cadrul oficiilor registrului
comertului de pe langa tribunale
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea operatiunii | Tariful
|
|crt.| | - lei -
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 1.|Anexa continand sediile si/sau activitatile autorizate| 300.000
|
|____|______________________________________________________|__________________|
| 2.|Comunicarea in scris, catre solicitant, a raspunsului | 50.000
|
| |motivat, in cazul neeliberarii unei autorizatii | (inclusiv taxe
|
| | | postale)
|
|____|______________________________________________________|__________________|