HOTARARE Nr. 932 din 29 august 2002
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate si de panificatie
pentru elevii din clasele I - IV din invatamantul de stat
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 652 din 2 septembrie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1
alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea
de produse lactate si de panificatie pentru elevii din clasele I - IV din
invatamantul de stat,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
96/2002 privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii
din clasele I - IV din invatamantul de stat, prevazut in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Administratiei Publice,
Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor, Ministerul Sanatatii si Familiei si Autoritatea Nationala pentru
Protectia Consumatorilor, impreuna cu consiliile judetene, consiliile locale,
consiliile sectoarelor municipiului Bucuresti si prefecturile, vor lua toate
masurile pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul educatiei si cercetarii,
Ecaterina Andronescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
Ministrul comunicatiilor si
tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENT
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea
de produse lactate si de panificatie pentru elevii din clasele I - IV din
invatamantul de stat
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
96/2002 privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii
din clasele I - IV din invatamantul de stat, denumit in continuare regulament,
asigura cadrul organizatoric si metodologia pentru organizarea si desfasurarea procedurilor
pentru atribuirea contractului de achizitie publica pentru incredintarea
serviciului de aprovizionare si distributie a laptelui si produselor de
panificatie pentru elevii din clasele I - IV.
(2) Normele se adreseaza autoritatilor contractante, respectiv consiliilor
judetene ale sectoarelor municipiului Bucuresti, ofertantilor si specialistilor
desemnati in comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor
de achizitie publica.
Art. 2
Regulamentul cuprinde modele pentru:
- anuntul de participare la licitatia pentru atribuirea serviciilor de
aprovizionare si distributie a produselor lactate si de panificatie pentru
elevi, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
96/2002 (anexa nr. 1);
- caietul de sarcini pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare si
distributie a produselor lactate si de panificatie pentru elevi, in
conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 2);
- instructiunile pentru ofertanti privind atribuirea serviciilor de
aprovizionare si distributie a produselor lactate si de panificatie pentru
elevi, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa
nr. 3);
- contractul-cadru privind aprovizionarea si distributia produselor lactate
si de panificatie pentru elevi, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 4).
CAP. 2
Estimarea contractului de servicii
Art. 2
(1) Autoritatea contractanta are obligatia de a estima valoarea
contractului de servicii in concordanta cu preturile practicate in mod curent
pe piata, avand in vedere inclusiv cotatiile de la bursele de marfuri.
(2) Autoritatea contractanta va avea in vedere valoarea totala a
serviciilor prevazute, determinata in conformitate cu programele de invatamant
stabilite pentru clasele I - IV in anul scolar 2002/2003 de Ministerul
Educatiei si Cercetarii.
CAP. 3
Procedura de atribuire a contractului de servicii
Art. 3
(1) Procedura de atribuire a contractului privind serviciul de
aprovizionare si distributie a laptelui si produselor de panificatie pentru
elevi este licitatia restransa, in intelesul definitiei prevazute la art. 9 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice.
(2) In scopul asigurarii deplinei transparente, pentru ofertantii
calificati in etapa de preselectie se va aplica procedura de licitatie
electronica, conform Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile
publice prin licitatii electronice.
CAP. 4
Transparenta si publicitate
Art. 4
Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a - Achizitii publice, anuntul de
participare si atribuire a serviciului de aprovizionare si distributie a
laptelui si produselor de panificatie pentru elevii din clasele I - IV.
CAP. 5
Desfasurarea licitatiei
Art. 5
Fazele de atribuire a contractului de servicii prin licitatie electronica
sunt in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 20/2002 si se desfasoara
calendaristic astfel:
a) publicarea anuntului de participare;
b) inscrierea solicitantilor;
c) preselectia solicitantilor;
d) comunicarea documentatiei de elaborare si prezentare a ofertei;
e) evaluarea ofertelor;
f) comunicarea rezultatului evaluarii;
g) incheierea contractului;
h) publicarea anuntului de atribuire a contractului de servicii.
CAP. 6
Documentatia de elaborare si prezentare a ofertelor
Art. 6
Documentele pe baza carora urmeaza sa se desfasoare procedura de
incredintare a serviciilor de aprovizionare si distributie a laptelui si
produselor de panificatie pentru elevii din clasele I - IV din invatamantul de
stat vor trebui sa cuprinda datele specificate in anexele la prezentul
regulament:
a) anuntul de participare - anexa nr. 1;
b) instructiunile pentru ofertanti - anexa nr. 2;
c) caietul de sarcini - anexa nr. 3.
Aceste documente vor insoti oferta societatii comerciale pentru obtinerea
contractului de executie a serviciului.
CAP. 7
Dispozitii finale
Art. 7
Prevederile prezentului regulament se aplica numai pentru punerea in
aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002.
Art. 9
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
ANUNT DE PARTICIPARE LA LICITATIA
pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare si distributie a produselor
lactate si de panificatie pentru elevi, in conformitate cu Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 96/2002
1. Denumirea, codul fiscal, adresa, numerele de telefon si fax ale
autoritatii contractante
2. Tipul de servicii pentru care se solicita oferta:
- aprovizionarea si distributia zilnica, bisaptamanala sau saptamanala a
produselor de panificatie si lactate, conform prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 96/2002 si Ordonantei Guvernului nr. 20/2002.
Atribuirea serviciului se face in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului
nr. 20/2002, prin procedura de licitatie electronica cu preselectie.
3. Caracteristicile principale ale serviciilor
Conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002, se acorda zilnic
pentru fiecare elev din clasele I - IV 200 g produse lactate sau echivalent de
produse lactate si 80 g produse de panificatie. Serviciul cuprinde
aprovizionarea, ambalarea produselor pentru fiecare elev, transportul la
fiecare scoala din judet si pastrarea in vederea distribuirii.
Serviciile solicitate au codul de clasificare CPSA 8532.16.
4. Durata serviciului este corespunzatoare programului calendaristic
stabilit de Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru clasele I - IV in anul
scolar 2002/2003.
5. Documentatia de prezentare si elaborare a ofertei poate fi procurata de
la sediul contractantului .................., telefon ................., contra
sumei de 100.000 lei, platibila la ridicarea documentatiei sau prin virament in
contul nr. ................... .
6. Conditii minime de eligibilitate. Ofertantul va prezenta documente din
care sa rezulte ca dispune de capacitatea tehnica si financiara, de
echipamentul si dotarile necesare, de personal cu calificare corespunzatoare si
de capacitatea manageriala, care ii permit sa indeplineasca obligatiile
rezultate in urma contractarii serviciului, si ca are o vechime in activitati
similare de minimum un an.
7. Data limita pentru depunerea ofertelor se va stabili de catre
contractant, cu incadrarea in termenul prevazut de lege.
8. Pentru participarea la licitatie ofertantii vor depune o garantie de
participare in valoare de 1% din valoarea contractului, al carei termen de
valabilitate este data de incheiere a contractului de servicii.
9. Deschiderea ofertelor pentru preselectie se va face de catre comisia de
evaluare a ofertelor si va avea loc in data de 26 august 2002 la ora 11,00, la
sediul contractantului, in prezenta delegatilor societatilor comerciale
ofertante care doresc sa participe la deschiderea ofertelor.
10. Licitatia in procedura electronica se va aplica pentru ofertantii
selectionati in urma preselectiei si va avea loc in data de 5 septembrie 2002.
Licitatia se va incheia la ora 16,00, iar rezultatul acesteia va fi comunicat
prin mesaje electronice emise automat de sistem organizatorilor si
participantilor.
11. Criteriul de baza care va fi utilizat pentru incredintarea contractului
de servicii va fi criteriul economic - pretul cel mai mic -, in conditiile in
care cerintele minime din caietul de sarcini sunt indeplinite.
12. Ofertele alternative sunt permise, fiecare alternativa fiind apreciata
ca oferta separata, independenta.
ANEXA 2
la regulament
CAIET DE SARCINI
privind atribuirea serviciilor de aprovizionare si distributie a produselor
lactate si de panificatie pentru elevi, in conformitate cu Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 96/2002
1. Specificatii tehnice
1.1. Caracteristicile activitatii
Aprovizionarea si distributia zilnica, bisaptamanala sau saptamanala la
scolile de elevi cu clasele I - IV a produselor de panificatie si lactate,
conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 si
Ordonantei Guvernului nr. 20/2002
1.2. Servicii solicitate
Serviciile solicitate in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 96/2002 sunt:
- aprovizionarea cu produse lactate (lapte pasteurizat, lapte batut, iaurt
simplu integral) in ambalaje de 200 g/unitate si transport la destinatar
(scoala);
- aprovizionarea cu produse de panificatie (cornuri, batoane, biscuiti) in
greutate de 80 g/unitate si transport la destinatar (scoala).
1.3. Cantitati cerute
Cantitatile totale zilnice, bisaptamanale sau saptamanale sunt stabilite de
fiecare consiliu judetean, cu nominalizarea localitatilor, scolilor si
numarului de elevi care urmeaza sa beneficieze de prevederile Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 96/2002, si se anexeaza la prezentul caiet de sarcini.
2. Niveluri de performanta pentru produsele de panificatie si lactate
2.1. Calitatea produselor
Pentru mentinerea starii de sanatate si nutritie a copiilor laptele de
consum care se va administra trebuie sa aiba minimum 3,2% proteine si minimum
1,8% grasime. Se va folosi numai lapte pasteurizat, pastrat pana la servire la
temperatura maxima de 8 grade C, sau lapte UHT.
Calitatea produselor lactate si de panificatie va respecta parametrii
microbiologici de calitate prevazuti in cap. III "Norme
microbiologice" art. 70 pct. 3, 4, 5, 7, 68, 69, 72 si 73 din Normele
igienico-sanitare pentru alimente, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii
nr. 975/1998. De asemenea, vor fi respectate conditiile prevazute de Ordinul
ministrului agriculturii si alimentatiei si al ministrului sanatatii nr.
327/166/2000, precum si conditiile minime de calitate, si anume:
- lapte de consum STAS 143 - 84;
- lapte batut S.P. 504 - 2000;
- lapte praf STAS 5559 - 83;
- iaurt SR 3665 - 1999;
- cornuri si batoane S.P. 1489 - 97;
- biscuiti SR 1227 - 93.
Pentru grupele speciale de consumatori - copii cu diabet, intoleranta la
lactoza etc. - se va asigura regimul alimentar prescris de medicul specialist.
Tipul de hrana de regim si cantitatea necesara se prevad in anexa la contractul
de servicii, fiind specificate pentru fiecare scoala si elev.
2.2. Siguranta si perisabilitate
2.2.1. Data limita de consum care va fi stabilita de producator va fi de:
- 24 de ore pentru lapte dulce;
- 5 zile pentru lapte batut si iaurt;
- 48 de ore pentru produse de panificatie.
2.2.2. Pentru zonele in care se face distributie saptamanala se vor putea
distribui produse lactate rezistente o perioada de 5 zile (branzeturi
echivalente, iaurt, lapte praf) si produse de panificatie de tip biscuiti
uscati, napolitane etc.
2.3. Mijloace necesare pentru transport si distributie, precum si spatii de
depozitare
Pentru transport si distributie se vor utiliza autovehicule speciale
termoizolante si dotate cu instalatii frigorifice pe timpul perioadei de vara,
conform cap. IV din Normele de igiena pentru productia, prelucrarea,
depozitarea, pastrarea, transportul si desfacerea alimentelor, aprobate prin
Ordinul ministrului sanatatii nr. 976/1998.
Pentru depozitare in scoli se vor folosi spatii special amenajate pentru
pastrarea produselor in conditii de igiena.
3. Metode de testare si control privind executia si calitatea serviciului
Metodele de testare sau de control vor fi conform standardelor de metode de
control folosite de laboratoarele directiilor de sanatate publica judetene si a
municipiului Bucuresti si vor fi efectuate numai in reteaua sanitara sau
sanitar-veterinara.
4. Modul de distributie in scoli
Distributia se va face zilnic, bisaptamanal sau saptamanal, conform unei
scheme-cadru si unui orar intocmit la nivel judetean, care va contine:
- zone cu distributie zilnica;
- zone cu distributie bisaptamanala (localitati aflate la distanta de
maximum 50 km de sediul distribuitorului);
- zone cu distributie saptamanala (localitati aflate la o distanta mai mare
de 50 km de sediul distribuitorului).
Distributia alimentelor se va face numai de catre persoane avand cunostinte
de igiena alimentelor sau instruite in acest sens si avand carnetul de sanatate
avizat.
5. Ambalare, etichetare, marcare
In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 784/1996 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind etichetarea produselor alimentare,
modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 953/1999, produsele
alimentare preambalate trebuie sa aiba inscriptionate pe ambalaj urmatoarele
elemente obligatorii:
1. denumirea produsului (lapte de consum, lapte batut, corn etc.);
2. lista ingredientelor (valabila numai in cazul cornurilor - in functie de
reteta de fabricatie);
3. cantitatea neta;
4. data de consum sub forma: "expira la data de .......", cu
inscrierea necodificata a zilei, lunii, anului;
5. conditii de depozitare;
6. denumirea si adresa producatorului sau ale distribuitorului;
7. mentiune privind lotul (in cazul in care data limita de consum se
inscrie sub forma zi, luna, an, nu este necesara inscrierea lotului);
8. mentiuni suplimentare de etichetare, respectiv in cazul produselor
lactate: lapte de consum - produs pasteurizat, iar la toate produsele
mentionate, continutul de grasime exprimat in %;
9. avand in vedere destinatia acestor produse, este necesara
inscriptionarea unor elemente de avertizare, astfel: "PRODUS DISTRIBUIT
GRATUIT CONFORM ORDONANTEI DE URGENTA A GUVERNULUI NR. 96/2002. ESTE INTERZISA
COMERCIALIZAREA!".
ANEXA 3
la regulament
INSTRUCTIUNI PENTRU OFERTANTI
privind atribuirea serviciilor de aprovizionare si distributie a produselor
lactate si de panificatie pentru elevi, in conformitate cu Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 96/2002
Continutul documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta:
- denumirea unitatii contractante;
- adresa, numerele de telefon si fax;
- numarul de inregistrare la registrul comertului, codul fiscal, contul
bancar.
2. Cerintele minime de calificare solicitate si documentele care trebuie
depuse de ofertant pentru indeplinirea cerintelor respective:
- documente din care sa rezulte calitatea de agent economic autorizat
(licenta de fabricare, laborator de analize acreditat sau autorizat) si
inregistrat la registrul comertului;
- certificat eliberat de directia de sanatate publica judeteana, din care
sa rezulte ca ofertantul indeplineste conditiile impuse de legislatia
romaneasca cu privire la producerea si transportul produselor lactate si de
panificatie;
- documente bancare din care sa rezulte bonitatea ofertantului;
- declaratie pe propria raspundere ca ofertantul nu se gaseste in nici una
dintre urmatoarele situatii:
- este in stare de faliment sau lichidare, afacerile ii sunt administrate
de un judecator-sindic sau activitatile sale comerciale sunt suspendate ori
este intr-o situatie similara celor enumerate;
- face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa in una dintre
situatiile enumerate in paragraful anterior;
- nu si-a indeplinit obligatiile de plata exigibile ale impozitelor si
taxelor catre stat, precum si ale contributiei pentru asigurarile sociale de
stat;
- furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
- nu si-a indeplinit obligatiile asumate intr-un alt contract de
achizitie publica.
3. Pentru participarea la licitatie se va depune o garantie in valoare de
......... (1% din valoarea serviciului). Garantia se va depune in contul
contractantului nr. .........., deschis la Banca ............... .
4. La incheierea contractului castigatorul va depune la banca pe care o
agreeaza o suma egala cu 10% din valoarea contractului, reprezentand garantia
de buna executie. Dupa incetarea contractului suma depusa impreuna cu dobanzile
aferente se restituie executantului pe baza unui proces-verbal care atesta buna
executie si stingerea oricaror obligatii ale executantului.
5. Instructiuni privind datele limita care trebuie respectate:
- termenul de depunere a documentatiei de ofertare se va stabili de catre
contractant.
ANEXA 4
la regulament
CONTRACT-CADRU
privind aprovizionarea si distributia produselor lactate si de panificatie
pentru elevi, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002
CAP. 1
Partile contractante
Intre .....................................................................,
(autoritatea contractanta)
cu sediul in ............................, telefon/fax .............., numar de
inmatriculare .............., cod fiscal ........, cont nr.
..................., deschis la trezoreria ..................., reprezentata
prin .................., avand functia de ........................, in calitate
de beneficiar, si
..........................................................................,
(prestatorul de servicii publice)
cu sediul in ............................, telefon/fax .............., numar de
inmatriculare .............., cod fiscal ........, cont nr.
..................., deschis la ..................., reprezentat prin
........................, avand functia de ..........................., in
calitate de prestator de servicii publice,
s-a incheiat prezentul contract.
CAP. 2
Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract il constituie executarea serviciilor publice
pentru acordarea produselor lactate si de panificatie pentru elevii din clasele
I - IV din invatamantul de stat, constand in:
- aprovizionarea produselor lactate si de panificatie;
- transportul alimentelor la scolile la care urmeaza sa fie distribuite
elevilor din clasele I - IV;
- depozitarea produselor in vederea adaptarii programului de distribuire la
programul scolilor;
- distributia produselor lactate si de panificatie la elevi.
Toate serviciile prevazute in prezentul contract sunt in conformitate cu
caietul de sarcini intocmit de autoritatea locala conform programului scolar,
strategiei autoritatii locale privind acordarea de produse lactate si de
panificatie pentru elevii din clasele I - IV, cerintelor referitoare la
siguranta, igiena si sanatate.
Caietul de sarcini in care se precizeaza cantitatile necesare de hrana ce
urmeaza sa fie asigurate la fiecare scoala din judet, graficul de distributie a
produselor conform programei scolare, precum si modul de pastrare si
distributie face parte integranta din prezentul contract.
CAP. 3
Durata contractului
Durata prezentului contract este in conformitate cu programul de invatamant
stabilit de Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru clasele I - IV.
Durata prezentului contract inceteaza o data cu terminarea anului scolar
2002/2003.
CAP. 4
Valoarea lucrarilor
Valoarea lucrarilor corespunde tarifelor negociate de operator cu
beneficiarul, tarife aprobate de Oficiul Concurentei si de autoritatea
contractanta, si este de ............... lei.
Valoarea de decontare lunara a serviciului este de ...............
lei/luna.
Plata lucrarilor se face la data de 5 a lunii urmatoare executarii
serviciului pe baza facturii emise de prestator, executia serviciului in
conformitate cu graficul de timp si cu cantitatile de hrana distribuita fiind
confirmata prin proces-verbal de constatare incheiat intre autoritatea
contractanta si prestator.
CAP. 5
Obligatiile partilor
A. Obligatiile autoritatii contractante
1. Autoritatea contractanta se obliga sa puna la dispozitie prestatorului
spatiile necesare pastrarii produselor in vederea distribuirii lor si sa
comunice acestuia orice modificare survenita in programul de distributie
datorita modificarilor programului scolilor, cu cel putin 3 zile inainte de
modificare. Cantitatile de produse solicitate suplimentar de autoritatea
contractanta vor face obiectul unor negocieri privind majorarea valorilor
prevazute in contract.
2. Autoritatea contractanta se angajeaza sa acorde sprijin prestatorului pe
parcursul derularii prezentului contract, la initiativa acestuia de a
imbunatati serviciul prestat, pentru toate actiunile care nu contravin
interesului cresterii calitatii serviciului.
3. Conducerea scolii se obliga sa amenajeze spatiile necesare de depozitare
conform cerintelor de igiena, corespunzator calitatii produselor ce urmeaza sa
fie depozitate.
B. Obligatiile prestatorului
1. Prestatorul se obliga sa execute integral operatiunile stabilite in
caietul de sarcini, conform graficelor de distribuire a produselor in timp.
2. Prestatorul se obliga sa isi asigure in cel mai scurt timp dotarea
tehnica si cu utilaje frigorifice, la care s-a angajat prin oferta, si sa
dispuna de personalul aferent prestatiei.
3. Prestatorul va asigura materialele necesare pentru prestarea serviciului
(tavi, ambalaje individuale si alte tipuri de materiale necesare prestarii
serviciului).
4. Prestatorul are obligatia de a transporta alimentele in conditii de
siguranta, ambalajele fiind prezentate intacte la locul de distributie.
5. In cazul aparitiei unor cauze de forta majora care determina intarzieri
in executia serviciului sau chiar intreruperea temporara a acestuia,
prestatorul va anunta de indata autoritatea contractanta si va contribui la
minimizarea efectelor negative aparute.
CAP. 6
Controlul executarii serviciului
Autoritatea contractanta poate efectua controlul executarii serviciului in
tot timpul prestatiei, intocmind note de constatare pe care le transmite
prestatorului. Aceste note vor fi luate in considerare la intocmirea
proceselor-verbale lunare de constatare a indeplinirii sarcinilor contractuale.
CAP. 7
Garantii
Pentru executia serviciului prestatorul constituie o garantie egala cu 10%
din valoarea contractului. Sumele constituite drept garantie se depun la banca
agreata de prestator intr-un cont special, dobanzile aferente revenind
prestatorului. La incetarea prezentului contract, dupa reglarea platilor si a
penalitatilor, garantia si dobanzile aferente se restituie prestatorului.
CAP. 8
Rezolvarea litigiilor
Orice neintelegere aparuta intre parti, referitoare la indeplinirea
serviciului, respectarea contractului sau la remunerarea serviciului, va fi
rezolvata pe cale amiabila sau va fi supusa spre solutionare instantei
competente, aferenta teritoriului pe care se desfasoara serviciul, potrivit
dreptului comun.
CAP. 9
Clauze speciale
Modificarea contractului
Modificarea prezentului contract se poate face numai ca urmare a
modificarilor suferite de cadrul normativ legal privind aprovizionarea si
distributia hranei sau conditiile de igiena impuse serviciului.
Modificarile survenite vor face obiectul unor negocieri intre beneficiar si
detinatorul prezentului contract, incetarea acestuia fiind facuta numai in
cazul imposibilitatii prestatorului de a se adapta noilor conditii de calitate
sau cantitate a serviciului.
In cazul in care autoritatea locala doreste executarea unor alte categorii
de servicii, acestea vor face obiectul unor contracte separate incheiate
potrivit normelor legale de incredintare a serviciilor.
Rezilierea contractului
1. Prezentul contract poate fi reziliat de prestator in caz de neplata a
facturii timp de o luna, prestatorul putand pretinde despagubiri in conditiile
prevazute de lege.
2. Prezentul contract este reziliat de drept in cazul in care prestatorul
este declarat in faliment sau in cazul in care i s-a anulat licenta de operare.
CAP. 10
Dispozitii finale
Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre
beneficiar si prestator.
Orice modificare convenita intre parti va fi materializata prin acte
aditionale care vor face parte integranta din prezentul contract.
Autoritatea contractanta, Prestator,
NOTA:
Prevederile prezentului contract pot fi completate cu clauze speciale
privind realizarea serviciului, potrivit intelegerii intre parti, fara a
contraveni prevederilor legale in vigoare.