HOTARARE Nr. 934 din 10 iunie 2004
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 558 din 23 iunie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 174/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante se
va face pe suport de hartie sau in format electronic, pe suport magnetic ori
e-mail, conform formularului prevazut in anexa nr. 1."
2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Furnizorii de servicii prevazuti la art. 10 alin. (2) din lege vor
comunica agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a
municipiului Bucuresti, pana la data de 5 a fiecarei luni pentru luna expirata,
date privind somerii mediati si incadrati in munca.
(2) Comunicarea prevazuta la alin. (1) se va face pe suport de hartie sau
in format electronic, pe suport magnetic ori e-mail, conform formularului
prevazut in anexa nr. 2."
3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
Prin motive neimputabile, in sensul art. 17 alin. (1) din lege, se
intelege:
a) incetarea raportului de munca in temeiul art. 56 lit. a), b), c), e),
f), h) si j), art. 61 lit. c) si d), art. 65 alin. (1), art. 94 alin. (4) din
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare;
b) incetarea raportului de serviciu in temeiul art. 84 alin. (2) lit. c)
din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu
exceptia cazului in care functionarul public nu mai indeplineste conditia
prevazuta la art. 50 lit. a) din aceasta lege;
c) incetarea raportului de serviciu in temeiul art. 84 alin. (2) lit. e) si
h) si art. 84 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicata;
d) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract cand
sunt clasati "inapt pentru serviciu militar" sau "apt
limitat" de catre comisiile de expertiza medico-militara;
e) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract, pentru
motive sau nevoi ale Ministerului Apararii Nationale;
f) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract care nu
mai indeplinesc conditiile specifice, stabilite prin ordin al ministrului
apararii nationale, pentru ocuparea functiei;
g) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract, ca
urmare a retragerii avizului de securitate specific clasei sau nivelului de
secretizare a informatiilor la care urmeaza sa aiba acces, de catre
autoritatile competente."
4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
Veniturile prevazute la art. 17 alin. (1) lit. f) si la art. 34 alin. (1)
lit. b) din lege sunt venituri lunare realizate si se certifica de catre
organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finantelor Publice."
5. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Persoanele prevazute la art. 17 alin. (2) lit. a) si c) din lege se
considera ca nu au reusit sau nu au putut sa se incadreze in munca, daca fac
dovada ca in perioada de 60 de zile de la data absolvirii, respectiv 30 de zile
de la data lasarii la vatra, s-au inregistrat la agentiile pentru ocuparea
fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti ori la alti furnizori de
servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditati in
conditiile legii, in vederea medierii pentru incadrare in munca.
(2) Dovada inregistrarii la furnizorii de servicii specializate pentru
stimularea ocuparii fortei de munca, acreditati in conditiile legii, se face cu
o adeverinta eliberata de furnizori, prin care se certifica data inregistrarii
persoanei in evidentele proprii."
6. Articolul 9 se abroga.
7. La articolul 13, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
Fondul total de salarii brute lunare prevazut la art. 26 din lege, realizat
de persoanele asigurate obligatoriu prin efectul legii, prevazute la art. 19
din lege, include:"
8. La articolul 13, litera j) se abroga.
9. La articolul 13, litera k) va avea urmatorul cuprins:
"k) orice alte sume platite din fondul de salarii, cu exceptia
compensatiilor acordate in conditiile legii si ale contractului colectiv de
munca, salariatilor concediati pentru motive care nu tin de persoana lor."
10. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
(1) Baza lunara de calcul asupra careia se aplica contributia individuala
in cota de 1%, prevazuta la art. 27 din lege, este reprezentata, dupa caz, de:
a) salariul de baza lunar brut, conform contractului individual de munca,
corespunzator functiei indeplinite, la care se adauga, dupa caz, indemnizatia
de conducere, salariul de merit si alte drepturi salariale care, potrivit
actelor normative, fac parte din salariul de baza, pentru persoanele prevazute
la art. 19 lit. a) si b) din lege;
b) indemnizatia bruta lunara, ca unica forma de remunerare a activitatii,
in cazul magistratilor si al altor categorii de persoane pentru care
indemnizatia lunara este unica forma de remunerare a activitatii, precum si
pentru persoane care ocupa functii de natura celor prevazute la art. 19 lit. c)
din lege;
c) solda bruta lunara, pentru militarii angajati pe baza de contract,
prevazuti la art. 19 lit. d) din lege.
(2) Pentru persoanele prevazute la art. 19 lit. e) si f) din lege,
contributia individuala in cota de 1%, corespunzatoare bazei de calcul
prevazute la alin. (1), se aplica asupra veniturilor brute lunare realizate.
(3) In lunile in care raporturile de munca sau de serviciu se stabilesc,
inceteaza, se suspenda, respectiv se reiau, cu exceptia suspendarii pentru
incapacitate temporara de munca, daca aceasta nu depaseste 30 de zile, contributia
individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazuta la art. 27 din
lege, se calculeaza prin aplicarea cotei de 1% asupra bazei de calcul prevazute
la alin. (1) corespunzatoare timpului efectiv lucrat in luna respectiva."
11. Alineatul (2) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin activitati autorizate potrivit legii se intelege
activitatile economice desfasurate de persoane fizice in mod independent si de
asociatiile familiale in baza autorizatiei de functionare eliberate conform
legii sau exercitarea profesiilor liberale potrivit dispozitiilor legale
speciale, precum si activitatile desfasurate in calitate de asociat in cadrul
societatilor comerciale."
12. La articolul 16, litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) situatia in care persoana nu beneficiaza de pensie de
invaliditate;"
13. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1^2) din lege, stagiul de
cotizare aferent unui contract individual de munca cu timp partial se
stabileste ca raport intre timpul de munca pentru care a fost incheiat
contractul individual de munca cu timp partial si durata normala a timpului de
munca.
(2) In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1^3) din lege, stagiul de
cotizare aferent unui contract de munca temporara se stabileste luandu-se in
considerare atat durata fiecarei misiuni prevazute in contractul de munca
temporara, cat si timpul in care persoanele se afla la dispozitia agentului de
munca temporara, intre misiuni."
14. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
In vederea certificarii stagiilor de cotizare, angajatorii au obligatia de
a elibera persoanelor carora le inceteaza raporturile de munca sau de serviciu
o adeverinta din care sa rezulte, dupa caz, urmatoarele:
a) daca inregistreaza debite la bugetul asigurarilor pentru somaj;
b) perioada pentru care nu s-au platit contributiile la bugetul
asigurarilor pentru somaj si suma aferenta acestei perioade;
c) daca se regasesc in una dintre situatiile prevazute la art. 34 alin. (2)
din lege."
15. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
(1) Certificarea stagiilor de cotizare realizate anterior datei de 1 martie
2002 se va face in baza certificatului intocmit conform modelului prevazut in
anexa nr. 5.
(2) Certificarea stagiilor de cotizare realizate ulterior datei de 1 martie
2002 se face pe baza declaratiei lunare privind evidenta nominala a
asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj si
a adeverintei eliberate de angajator potrivit art. 18 sau, dupa caz, doar pe
baza adeverintei eliberate de angajator potrivit art. 18, in cazul in care se
constata ca angajatorul nu a depus declaratia.
(3) Procedura privind declararea lunara de catre angajatori a evidentei
nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor
pentru somaj se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale
si familiei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
16. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
Prin a cauta activ un loc de munca, potrivit art. 41 alin. (1) lit. d) din
lege, se intelege a dovedi ca persoana s-a prezentat pentru a solicita un loc
de munca la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a
municipiului Bucuresti la care se afla in evidenta, in afara datei programarii
lunare, sau la alti furnizori de servicii specializate pentru stimularea
ocuparii fortei de munca, acreditati in conditiile legii, in vederea medierii
pentru incadrare in munca."
17. Dupa articolul 29 se introduc sase noi articole, articolele 29^1 -
29^6, cu urmatorul cuprins:
"Art. 29^1
(1) In aplicarea prevederilor art. 48^1 din lege, agentiile pentru ocuparea
fortei de munca vor selecta angajatorii care organizeaza, in baza planului
anual de formare profesionala existent la nivel de angajator, programe de
formare profesionala pentru propriii angajati, derulate de furnizori de formare
profesionala, autorizati in conditiile legii.
(2) Selectia angajatorilor se face pe 4 categorii:
a) categoria I cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru formarea
profesionala a unui numar de cel mult 5 angajati;
b) categoria a II-a cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru formarea
profesionala a unui numar de 6 - 20 de angajati;
c) categoria a III-a cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru
formarea profesionala a unui numar de 21 - 50 de angajati;
d) categoria a IV-a cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru
formarea profesionala a unui numar de cel putin 51 de angajati.
(3) In vederea selectiei angajatorilor, agentiile pentru ocuparea fortei de
munca judetene sau a municipiului Bucuresti vor face public termenul limita de
inscriere, atat prin intermediul mass-media, cat si pe pagina de Internet a
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, cu cel putin 45 de zile
inainte de organizarea selectiei.
Art. 29^2
(1) Selectia angajatorilor se realizeaza de doua ori pe an, in baza unor criterii
administrative, de eligibilitate si selectie.
(2) Criteriile administrative sunt urmatoarele:
a) respectarea termenului limita de inscriere in vederea participarii la
selectie;
b) existenta completa si corecta a documentatiei necesare participarii la
selectie.
(3) Sunt eligibili angajatorii care indeplinesc urmatoarele criterii:
a) sunt angajatori in sensul art. 5 pct. I din lege;
b) nu se afla in una dintre urmatoarele situatii:
(i) sunt in stare de faliment ori lichidare, afacerile le sunt administrate
de un judecator-sindic sau activitatile lor comerciale sunt suspendate ori sunt
intr-o situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementata de
legislatia in vigoare;
(ii) fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor in una dintre
situatiile prevazute la lit. a);
(iii) inregistreaza debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele
locale, sau debite provenind din neplata contributiilor de asigurari sociale,
contributiilor de asigurari pentru somaj, contributiei de asigurare pentru
accidente de munca si boli profesionale, precum si a contributiilor pentru
asigurari sociale de sanatate;
(iv) furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
(v) au comis o grava greseala in materie profesionala sau nu si-au
indeplinit obligatiile asumate printr-un contract ori conventie, in masura in
care agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului
Bucuresti poate aduce ca dovada mijloace probante in acest sens;
(vi) au incetat raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor care
au participat la programe de formare profesionala pentru care au mai beneficiat
de acordarea sumei prevazute de lege anterior termenului de 3 ani prevazut de
lege, din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) lit. a) si b) din lege.
(4) Sunt eligibile programele de formare profesionala care sunt cuprinse in
planul anual de formare profesionala al angajatorului.
(5) Criteriile de selectie sunt destinate evaluarii programelor de formare
profesionala si selectiei angajatorilor.
(6) Programele de formare profesionala sunt evaluate in baza unei note de
fundamentare depuse de angajator, in conformitate cu urmatoarele criterii de
evaluare:
a) importanta pentru angajator a derularii programului de formare
profesionala:
(i) nevoia de calificare a fortei de munca a angajatorului, datorata
schimbarii domeniului de activitate sau a tehnologiei;
(ii) nevoia de calificare a fortei de munca a angajatorului, datorata
dezvoltarii activitatii prin crearea de noi locuri de munca;
(iii) nevoia de calificare a fortei de munca a angajatorului, din alte
motive decat cele prevazute la pct. (i) si (ii);
(iv) ridicarea performantelor resurselor umane;
b) categoriile profesionale din randul salariatilor angajatorului, carora
li se adreseaza programul de formare profesionala;
c) costul derularii programului de formare profesionala.
(7) In urma evaluarii programelor de formare profesionala, selectia
angajatorilor se va realiza avandu-se in vedere urmatoarele criterii de
selectie:
a) punctajul obtinut in urma sesiunii de evaluare a programelor de formare
profesionala;
b) numarul de someri incadrati in munca in ultimele 12 luni premergatoare
lunii in care se organizeaza selectia angajatorilor;
c) somerii incadrati in munca in ultimele 12 luni premergatoare lunii in
care se organizeaza selectia angajatorilor;
d) nivelul indicatorului "ponderea somerilor in populatia stabila 18 -
62 de ani" la nivelul localitatii unde isi desfasoara activitatea
persoanele din randul salariatilor angajatorului, carora li se adreseaza
programul de formare profesionala.
Art. 29^3
(1) In vederea acordarii din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei
reprezentand 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesionala
organizate pentru un numar de cel mult 20% din personalul angajat, angajatorii
prevazuti la art. 48^1 alin. (1) din lege vor depune la agentia pentru ocuparea
fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti in a carei raza isi au
sediul o cerere insotita de urmatoarele documente:
a) planul anual de formare profesionala pentru anul in curs;
b) programul de formare profesionala pentru care angajatorul solicita
acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei reprezentand 50% din
cheltuielile cu serviciile de formare profesionala;
c) declaratie pe propria raspundere ca nu se afla in nici una dintre
situatiile care nu-i dau dreptul de a se prezenta la selectie;
d) cazier fiscal;
e) certificat eliberat de institutia competenta, care sa ateste ca nu
inregistreaza debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau
provenind din neplata contributiilor de asigurari sociale, contributiilor de
asigurari pentru somaj, contributiei de asigurare pentru accidente de munca si
boli profesionale, precum si a contributiilor pentru asigurari sociale de
sanatate;
f) contractul cu furnizorul de servicii de formare profesionala, care
evidentiaza contravaloarea serviciilor care urmeaza a fi prestate de furnizor la
solicitarea angajatorului.
(2) Prin personalul angajat, prevazut la art. 48^1 alin. (1) din lege,
asupra caruia se calculeaza cota de 20% prevazuta la art. 48^1 din lege, se
intelege personalul incadrat in munca cu contract individual de munca pe perioada
nedeterminata, cu program normal de lucru, existent la data intocmirii
programului anual de formare profesionala pentru care se solicita acordarea
sumei prevazute de lege.
(3) Prin cheltuieli cu serviciile de formare profesionala, prevazute la art.
48^1 din lege, se intelege contravaloarea serviciilor prestate de furnizorul de
servicii de formare profesionala, autorizat in conditiile legii, stabilita pe
baza contractului angajatorului cu furnizorul de servicii.
Art. 29^4
(1) Cererile angajatorilor impreuna cu celelalte documente vor fi examinate
de comisia de evaluare constituita la nivelul fiecarei agentii pentru ocuparea
fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu ocazia
fiecarei selectii, prin dispozitie a directorului executiv.
(2) Comisia de evaluare este formata din 5 membri cu atributii in domeniile
economic, formare profesionala, juridic, presedintele comisiei fiind persoana
cu atributii in domeniul formarii profesionale.
(3) Cererile angajatorilor impreuna cu celelalte documente vor fi evaluate
in cadrul unei sesiuni de evaluare de catre comisia de evaluare potrivit
criteriilor prevazute la art. 29^2.
(4) Procedura de evaluare si selectie a angajatorilor, in vederea acordarii
sumei prevazute la art. 48^1 din lege, se stabileste prin ordin al ministrului
muncii, solidaritatii sociale si familiei, care se publica in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Art. 29^5
(1) Angajatorii care au participat la selectie vor fi informati in scris de
agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului
Bucuresti, despre decizia comisiei de evaluare in legatura cu cererea lor.
(2) Decizia comisiei de evaluare de a respinge sau de a acorda suma
prevazuta la art. 48^1 din lege poate fi contestata la instanta judecatoreasca
competenta, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei.
Art. 29^6
Angajatorii ale caror programe de formare profesionala au fost selectate
vor incheia cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a
municipiului Bucuresti un contract conform anexei nr. 22."
18. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
Prin modificari substantiale ale numarului si structurii profesionale a
personalului, prevazute la art. 49 din lege, se intelege concedierea unui numar
de persoane, dupa cum urmeaza:
a) cel putin 5 salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are mai
mult de 20 de salariati si mai putin de 100 de salariati;
b) cel putin 10% din salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are
cel putin 100 de salariati si mai putin de 300 de salariati;
c) cel putin 30 de salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are
cel putin 300 de salariati."
19. Alineatul (2) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din lege, beneficiaza
de serviciile de mediere gratuite si persoanele prevazute la art. 16 lit. c) -
f) din lege, daca depun la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana
sau a municipiului Bucuresti o cerere conform modelului prevazut in anexa nr.
9."
20. La articolul 35 alineatul (1), literele a) si b) vor avea urmatorul
cuprins:
"a) la cererea expresa a angajatorilor care doresc sa incadreze
persoane aflate in cautarea unui loc de munca sau sa asigure formare
profesionala persoanelor angajate, aflate in una dintre situatiile prevazute la
art. 66 alin. (2) din lege;
b) la cererea persoanelor care doresc sa presteze o activitate autorizata
conform legii sau a persoanelor angajate, cu acordul angajatorului, aflate in
una dintre situatiile prevazute la art. 66 alin. (2) din lege;"
21. Alineatul (3) al articolului 36 va avea urmatorul cuprins:
"(3) La programele de formare profesionala organizate pentru
calificari de nivelul I, prevazute in Nomenclatorul calificarilor pentru care
se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, aprobat prin
Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului
educatiei, cercetarii si tineretului nr. 35/3.112/2004, pot fi admise si
persoane care nu au absolvit invatamantul obligatoriu."
22. Alineatul (4) al articolului 36 se abroga.
23. Dupa articolul 36 se introduc trei noi articole, articolele 36^1 -
36^3, cu urmatorul cuprins:
"Art. 36^1
(1) Persoanele inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca,
care desfasoara activitati in mediul rural si nu realizeaza venituri lunare sau
realizeaza venituri lunare mai mici decat indemnizatia de somaj, beneficiaza in
mod gratuit de servicii de formare profesionala, daca dovedesc ca acele
venituri nu depasesc cuantumul indemnizatiei de somaj, stabilit, potrivit
legii, in luna pentru care se face dovada.
(2) Veniturile prevazute la art. 66 alin. (1) din lege sunt venituri
realizate in luna premergatoare depunerii cererii de inscriere si se certifica
de catre organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finantelor
Publice.
(3) Prin activitati in mediul rural, potrivit art. 66 alin. (1) din lege,
se intelege activitatile care se desfasoara pe raza unei comune sau a unui sat,
potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Art. 36^2
(1) In vederea aplicarii prevederilor art. 66 alin. (4) din lege, agentiile
pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti
organizeaza programe de formare profesionala, in colaborare cu unitatile
subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului
Justitiei.
(2) In vederea participarii la programele de formare profesionala prevazute
la alin. (1), unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din
cadrul Ministerului Justitiei vor asigura selectia persoanelor aflate in
detentie.
(3) Selectia prevazuta la alin. (2) se va realiza atat pe baza criteriilor
specifice de selectie, cat si din punct de vedere medical si al nivelului de
pregatire, precum si in functie de perioada ramasa de executat pana la
eliberare, pentru a se asigura participarea acestora pe intreaga durata a
programului de formare profesionala.
Art. 36^3
(1) Prin sintagma nu se pot deplasa zilnic, potrivit art. 66^1 alin. (2)
lit. d) din lege, se intelege:
a) nu exista mijloace de transport in comun de la domiciliu la locul de
desfasurare a programului de formare profesionala;
b) mijloacele de transport in comun existente nu pot asigura deplasarea
persoanei cu cel mult doua ore inainte si dupa orele de curs pe traseul de la
domiciliu la locul de pregatire.
(2) Pentru persoanele care nu se pot deplasa zilnic la unitatea de
pregatire, potrivit art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege, decontarea
cheltuielilor de transport se face pentru cel mult patru deplasari, pe traseul
cel mai scurt de la domiciliu la locul de cazare, in cursul unei luni, in
conditiile prevazute de reglementarile in vigoare pentru salariatii institutiilor
publice si regiilor autonome cu specific deosebit, pe perioada delegarii si
detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul
localitatii, in interesul serviciului."
24. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37
(1) Persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, prevazute la art. 66
alin. (1) din lege, care urmeaza programele de formare profesionala, au
urmatoarele obligatii:
a) sa participe la toate activitatile cuprinse in programul de formare profesionala
si sa indeplineasca toate cerintele prevazute de acesta;
b) sa restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare
profesionala prevazute la art. 66^1 alin. (2) si (3) din lege, daca nu se
prezinta la primul examen de absolvire sau la reexaminare, cu exceptia cazului
in care neprezentarea se datoreaza unor motive neimputabile persoanei;
c) sa restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare
profesionala prevazute la art. 66^1 alin. (2) si (3) din lege, daca, dupa absolvire,
refuza nejustificat incadrarea in munca oferita de agentia pentru ocuparea
fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
(2) Obligatia prevazuta la alin. (1) lit. a) si b) revine si persoanelor
prevazute la art. 66 alin. (2) din lege.
(3) Se considera motive neimputabile persoanei, in sensul alin. (1) lit.
b), urmatoarele situatii:
a) nasterea unui copil;
b) casatorie;
c) imbolnavire;
d) decesul sotului, sotiei sau rudelor pana la gradul al doilea inclusiv;
e) indeplinirea obligatiilor militare;
f) forta majora.
(4) Situatiile prevazute la alin. (3) se probeaza cu acte justificative, in
termen de 30 de zile de la data primului examen de absolvire sau de la data
reexaminarii.
(5) Persoanele prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege, care urmeaza
programe de formare profesionala finantate din bugetul asigurarilor pentru
somaj, se pot retrage de la aceste programe, fara a suporta cheltuielile
efectuate pentru serviciile de formare profesionala, pentru a se incadra in
munca, pentru a incepe o activitate economica in conditiile legii sau in cazul
in care starea sanatatii nu le permite continuarea programului, daca dovedesc
ca se afla in una dintre aceste situatii cu actul privind incadrarea in munca,
autorizatia de functionare sau certificatul de inmatriculare, respectiv cu acte
medicale.
(6) Daca numarul absentelor nemotivate depaseste 10% din totalul orelor
prevazute in programa de pregatire, cursantul va fi exmatriculat, fara a mai
avea dreptul de a urma un curs gratuit, fiind obligat sa restituie cheltuielile
efectuate pentru serviciile de formare profesionala pana la data exmatricularii
sale, urmand, dupa caz, sa ii fie incetata plata indemnizatiei de somaj conform
art. 44 lit. e) din lege."
25. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38
(1) In cazul in care formarea profesionala se realizeaza, potrivit art. 67
alin. (2) din lege, de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a
municipiului Bucuresti, prin furnizori de formare profesionala, autorizati in
conditiile legii, selectarea acestora se va face prin procedura de cerere de
oferta, in conditiile legislatiei privind achizitiile publice.
(2) Selectia furnizorilor prin procedura de cerere de oferta se organizeaza,
de regula, o singura data pe an pentru fiecare program de formare profesionala,
in ocupatiile, meseriile si profesiile cuprinse in Planul national de formare
profesionala."
26. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Drepturile prevazute la art. 72 din lege se acorda numai daca
persoanele indreptatite vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca
judeteana sau a municipiului Bucuresti, unde se afla in evidenta, in termen de
maximum 60 de zile de la data incetarii dreptului la indemnizatie de somaj ca
urmare a angajarii, urmatoarele documente:
a) cerere conform modelului prevazut in anexa nr. 10;
b) instiintare emisa de angajator privind incadrarea in munca;
c) actul in baza caruia au fost incadrate in munca, in copie;
d) document emis de angajator, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani
acesta nu a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoana
respectiva.
(2) Sumele neincasate de beneficiar se prescriu la expirarea termenului
general de prescriptie de 3 ani, prevazut de lege."
27. Dupa articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 42^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 42^1
Persoanele aflate in situatia prevazuta la art. 73 alin. (1) din lege vor
depune o data cu dovada incadrarii in munca, prevazuta la art. 41 alin. (1), si
documentele prevazute la art. 40 alin. (1) lit. b), c) si d)."
28. Articolul 44 se abroga.
29. La articolul 45 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform
modelului prevazut in anexa nr. 13, care constituie titlu executoriu, potrivit
legii."
30. Dupa alineatul (4) al articolului 45 se introduc doua noi alineate,
alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"(5) Drepturile prevazute la art. 74 din lege nu se cumuleaza cu cele
prevazute la art. 75 din lege.
(6) Drepturile prevazute la art. 74 sau 75 din lege se solicita in termen
de maximum 12 luni de la data incadrarii in munca."
31. Articolul 47 se abroga.
32. Articolul 48 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 48
Potrivit art. 78 din lege, in programele care au ca scop ocuparea temporara
a fortei de munca pentru dezvoltarea comunitatilor locale pot fi cuprinse
persoanele neocupate, inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca
judetene sau a municipiului Bucuresti, indiferent daca beneficiaza sau nu
beneficiaza de indemnizatie de somaj."
33. Alineatul (1) al articolului 49 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 49
(1) Pentru acordarea subventiilor prevazute la art. 78 din lege, agentiile
pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti vor
incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, conventii,
conform modelului prevazut in anexa nr. 14, cu angajatorii persoanelor
incadrate in munca din randul somerilor pentru executarea de activitati in
scopul dezvoltarii comunitatilor locale carora li s-au atribuit contracte cu
respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
34. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 50
(1) In vederea incheierii conventiei prevazute la art. 49 alin. (1),
agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti
va asigura, din randul somerilor, forta de munca solicitata de angajatori.
(2) Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca
din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de
cel mult 12 luni.
(3) Contractele individuale de munca ale persoanelor incadrate in munca din
randul somerilor, precum si contractul de achizitie publica, in copii, se
anexeaza la conventia prevazuta la art. 49 alin. (1)."
35. Dupa articolul 50 se introduce un nou articol, articolul 50^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 50^1
Cuantumurile lunare ale subventiilor prevazute la art. 79 alin. (2) din
lege se acorda angajatorilor pe o perioada de cel mult 12 luni, pentru fiecare
persoana incadrata cu contract individual de munca din randul somerilor,
proportional cu timpul efectiv lucrat, dupa cum urmeaza:
a) de la data angajarii persoanei, daca conventia se incheie in termen de
30 de zile de la aceasta data;
b) de la data incheierii conventiei, daca aceasta se incheie in termen mai
mare de 30 de zile de la data angajarii persoanei."
36. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 51
Prin contributii de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit art.
79 alin. (2) lit. b) din lege, se intelege contributia de asigurari sociale,
contributia de asigurari pentru somaj, contributia de asigurari pentru
accidente de munca si boli profesionale, precum si contributia pentru asigurari
sociale de sanatate."
37. Dupa articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 51^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 51^1
(1) Angajatorii care incadreaza in munca, pe durata nedeterminata,
absolventi de invatamant superior care nu au promovat examenul de licenta
beneficiaza, in conditiile legii, de subventia prevazuta la art. 80 alin. (1)
lit. b) din lege.
(2) Prevederile art. 80 din lege se aplica in situatia in care angajatorii
incadreaza in munca, pe durata nedeterminata, absolventi ai unor institutii de
invatamant care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de munca sau de
serviciu."
38. Dupa articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 52^1
Prevederile art. 80 alin. 3 din lege se aplica in cazul unitatilor din
cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si
Internelor, Ministerului Justitiei, Serviciului Roman de Informatii,
Serviciului de Informatii Externe si Serviciului de Protectie si Paza, care au
obligatia de a incadra in munca absolventi ai institutiilor militare de
invatamant sau ai altor institutii similare."
39. Articolul 55 se abroga.
40. Alineatul (1) al articolului 57 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 57
(1) Prin forma de pregatire profesionala organizata de catre angajator,
potrivit art. 84 din lege, se intelege una dintre formele de pregatire
profesionala prevazute la art. 63 din lege, care se desfasoara prin programe de
formare profesionala derulate de furnizorii de formare profesionala, autorizati
in conditiile legislatiei privind formarea profesionala a adultilor."
41. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 58
In baza actului aditional prevazut la art. 57 alin. (2), angajatorii vor
solicita agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului
Bucuresti suportarea cheltuielilor aferente pregatirii profesionale a absolventilor
care au promovat examenul de absolvire si vor depune in acest sens urmatoarele
documente:
a) tabel nominal cu absolventii care au promovat examenul de absolvire,
conform modelului prevazut in anexa nr. 18;
b) certificatul de calificare profesionala sau certificatul de absolvire,
in copie;
c) devizul cheltuielilor pe cursant."
42. La articolul 59 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 59
(1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 85 din lege, angajatorii
vor incheia cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a
municipiului Bucuresti o conventie conform modelului prevazut in anexa nr. 19
si totodata vor depune o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte
ca in ultimii 2 ani nu au mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu
persoanele angajate, precum si urmatoarele documente:"
43. La articolul 59 alineatul (1), dupa litera C se introduce litera D cu
urmatorul cuprins:
"D. pentru somerii care in termen de cel mult 3 ani de la data
angajarii indeplinesc, conform legii, conditiile pentru a solicita pensie
anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, daca nu
indeplinesc conditiile de a solicita pensia anticipata partiala:
a) actul de identitate, in copie;
b) actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie;
c) certificatul privind stagiul de cotizare in sistemul asigurarilor
sociale de stat realizat pana la data angajarii;
d) actul eliberat de angajator cu privire la incadrarea locului de munca in
conditii deosebite sau speciale, dupa caz, in copie;
e) actul emis de angajator, din care sa reiasa datele la care persoana
indeplineste conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de
acordare a pensiei pentru limita de varsta, precum si modul cum au fost
calculate aceste date."
44. Dupa alineatul (1) al articolului 59 se introduc doua noi alineate,
alineatele (1^1) si (1^2), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Calculul datelor la care persoana indeplineste conditiile
pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru
limita de varsta revine angajatorului, care va avea in vedere conditiile
existente la data angajarii si isi asuma raspunderea pentru datele comunicate.
(1^2) Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la art. 85 alin. (1) din
lege angajatorii care incadreaza in munca persoane cu handicap pe locuri de
munca devenite vacante ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de
serviciu prin acordul partilor, la initiativa angajatorului, pentru motive care
nu tin de persoana angajatului sau, dupa caz, prin eliberare din functie, in
ultimele 12 luni anterioare incadrarii in munca a acestor persoane."
45. Alineatul (2) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la art. 85 alin. (5) din
lege angajatorii care incadreaza in munca someri care, la data angajarii,
indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala."
46. Dupa alineatul (2) al articolului 59 se introduce un nou alineat,
alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Angajatorii care incadreaza in munca persoane care indeplinesc
atat conditiile prevazute la art. 80, cat si conditiile prevazute la art. 85
din lege, pot beneficia, pentru persoanele respective, optional, fie de
subventia prevazuta la art. 80, fie de subventia prevazuta la art. 85 din
lege."
47. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 60
(1) Sumele cuvenite conform art. 85 din lege se acorda lunar, de la data
incheierii conventiei, proportional cu timpul efectiv lucrat in luna respectiva
de persoanele incadrate in munca in conditiile prevazute la art. 59 alin. (1).
(2) Pentru verificarea sumelor cuvenite conform art. 85 din lege,
angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau
a municipiului Bucuresti, o data cu declaratia lunara privind obligatiile de
plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, si un tabel nominal conform
modelului prevazut in anexa nr. 20, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei
pentru care se solicita sumele.
(3) Prin costuri salariale ale angajatorului, in sensul art. 85 alin. (3)
din lege, se intelege costurile salariale care sunt in sarcina angajatorului,
respectiv salariile brute inainte de aplicarea impozitului si contributiile la
asigurarile sociale datorate de angajator."
48. La articolul 62 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 62
(1) Pentru a beneficia de reducerea sumei reprezentand contributia de 3%
datorata bugetului asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 93 din lege,
angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau
a municipiului Bucuresti o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 21,
insotita de urmatoarele documente:"
49. La articolul 62 alineatul (3), literele c) si d) vor avea urmatorul
cuprins:
"c) numarul persoanelor incadrate in munca din randul somerilor,
cuprins in tabelul nominal prevazut la alin. (1) lit. a), se imparte la numarul
mediu lunar de salariati la nivelul anului si se inmulteste cu 100 pentru a se
obtine numarul de procente reprezentand ponderea personalului nou-angajat din
randul somerilor:
Nsi
P = ----- x 100,
Nma
unde:
P = numarul de procente reprezentand ponderea numarului de someri incadrati
in timpul anului in numarul mediu lunar de salariati din anul respectiv;
Nsi = numarul de someri incadrati pentru cel putin 6 luni;
Nma = numarul mediu lunar de salariati la nivelul anului;
d) numarul de procente calculat potrivit prevederilor lit. c) se inmulteste
cu 0,5% pentru a se determina coeficientul reducerii procentuale a contributiei
datorate de angajator:
Cr = P x 0,5%,
unde:
Cr = coeficientul de reducere procentuala a contributiei datorate de
angajator."
50. Dupa articolul 62 se introduce un nou articol, articolul 62^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 62^1
Prin sanctiuni prevazute de lege, in sensul art. 116^1 din lege, se
intelege amenzile contraventionale, penalitatile si dobanzile corespunzatoare,
calculate conform legislatiei in vigoare."
51. Anexele nr. 1, 3, 8 - 17 si 19 - 21 se modifica si se inlocuiesc cu
anexele nr. 1 - 15*) la prezenta hotarare.
------------
*) Anexele nr. 1 - 16 sunt reproduse in facsimil.
52. Dupa anexa nr. 21 se introduce o noua anexa, anexa nr. 22, avand
cuprinsul prevazut in anexa nr. 16*) la prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
(inlocuieste ANEXA Nr. 1
la norme)
Angajator .............................
Adresa ................................
Codul fiscal ..........................
Telefon/fax/e-mail ....................
Nr. ...................................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Alte conditii*)
V - Valabilitatea ofertei
SITUATIE
privind locurile de munca vacante
______________________________________________________________________________
|Nr. | Ocupatia |Numarul |Localitatea| Conditii minime | Durata
|V|
|crt.|____________________|locurilor|si judetul | de munca |incadrarii|
|
| |Denumirea| Cod COR |de munca |in care se |_________________| in munca |
|
| | | (6 |vacante |afla locul |Vechime|Studii| A| |
|
| | |caractere)| |vacant | in | |*)| |
|
| | | | | |domeniu| | | |
|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
Director general
sau alta persoana autorizata,
.................................
*) Observatii:
ANEXA 2
(inlocuieste ANEXA Nr. 3
la norme)
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului .......... /municipiului Bucuresti
CONTRACT DE ASIGURARE PENTRU SOMAJ
Nr. ........./..............
Incheiat intre:
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti, denumita in continuare agentie,
reprezentata prin .................., avand functia de
........................., in calitate de asigurator, cu sediul in localitatea
......................., str. ....................... nr. ......,
judetul/sectorul ....................., si
Domnul/Doamna ..............................., in calitate de asigurat,
posesor al codului numeric personal ............................, actul de
identitate ........... seria ...... nr. ..........., cu domiciliul sau
resedinta in localitatea ........................, str. ....................
nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul
................., Oficiul postal ......................., telefon
........................... .
1. Obiectul contractului este asigurarea in sistemul asigurarilor pentru
somaj, reglementata prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru
somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare.
2. Prezentul contract produce efecte incepand cu data de .................
.
3. Conditii de asigurare:
3.1. Venitul lunar asigurat este de ........................ lei (in
cifre).
3.2. Cota de contributie este de .........% .
3.3. Cuantumul contributiei lunare la bugetul asigurarilor pentru somaj
este de ............. lei.
3.4. Contul in care se plateste contributia la bugetul asigurarilor pentru
somaj, deschis la Trezoreria ................................ pe seama
agentiei, este ............................ .
3.5. Plata se poate face in numerar la casieriile agentiei sau prin orice
alte mijloace de plata prevazute de lege.
3.6. Plata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj se face lunar
pana la data de*) .............. .
3.7. Neplata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj la termenul
prevazut la pct. 3.6 genereaza plata de dobanzi, datorate pentru fiecare zi
calendaristica, stabilite potrivit legii.
4. Obligatiile agentiei:
4.1. certificarea stagiului de cotizare;
4.2. plata indemnizatiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform
legii;
4.3. asigurarea accesului la masurile de prevenire a somajului si de
stimulare a ocuparii fortei de munca, prevazute de lege;
4.4. plata contributiilor de asigurari sociale de stat si de asigurari
sociale de sanatate in conditiile legii, in perioada in care asiguratul
beneficiaza de indemnizatie pentru somaj.
5. Obligatiile asiguratului:
5.1. achitarea contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj in
cuantumul si la termenul stabilit la pct. 3;
5.2. instiintarea agentiei despre modificarile survenite in situatia sa;
5.3. sa se prezinte la sediul agentiei atunci cand este solicitat,
respectand termenul prevazut in invitatie.
6. Durata contractului:
Prezentul contract se incheie pe perioada nedeterminata.
7. Incetarea contractului:
7.1. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza la data la care
asiguratul indeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj si
solicita acordarea acestui drept.
7.2. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza din initiativa
asiguratului, daca acesta instiinteaza agentia inainte cu cel putin 30 de zile
de la expirarea termenului limita de plata a contributiei la bugetul
asigurarilor pentru somaj.
7.3. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza din initiativa
agentiei, daca asiguratul nu achita contributia la bugetul asigurarilor pentru
somaj pe o perioada de 3 luni consecutive. Agentia notifica asiguratului
incetarea contractului de asigurare pentru somaj, precizand stagiul de cotizare
realizat.
7.4. Stagiul de cotizare realizat in cadrul prezentului contract este luat
in considerare in cazul incheierii unui nou contract de asigurare.
8. Alte clauze:
8.1. Perioada pentru care nu s-a platit contributia la bugetul asigurarilor
pentru somaj nu constituie stagiu de cotizare.
8.2. Stagiul de cotizare se constituie din insumarea lunilor pentru care
s-a achitat contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj.
8.3. Venitul lunar asigurat prevazut la pct. 3.1 se actualizeaza daca
ulterior incheierii contractului se modifica salariul de baza minim brut pe
tara, conform art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002.
8.4. In caz de forta majora partile contractante sunt exonerate de
raspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare ori cu
intarziere a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forta
majora se dovedeste de partea care o invoca.
8.5. Modificarea oricaror prevederi ale prezentului contract se poate face
numai cu acordul scris al ambelor parti, prin act aditional. Cand una dintre
parti nu este de acord cu modificarea solicitata de cealalta parte, contractul
se considera incetat.
9. Litigiile in legatura cu executarea prezentului contract, nesolutionate
intre parti pe cale amiabila, sunt de competenta instantelor judecatoresti.
Asigurator, Asigurat,
...................... ......................
------------
*) Termenul de plata prevazut la pct. 3.6 poate fi in cadrul lunii pentru
care se datoreaza contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj sau cel mai
tarziu pana la data de 15 a lunii urmatoare acesteia.
ANEXA 3
(inlocuieste ANEXA Nr. 8
la norme)
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului
Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ............................., nascut/nascuta la
data de ..................., domiciliat/domiciliata/resedinta in localitatea
................., str. ................. nr. ......., bl. ........, sc. ....,
et. ...., ap. ....., judetul/sectorul .........................,
posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ....... nr.
................., codul numeric personal ................, solicit inscrierea
in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca in
meseria/profesia ................................ .
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am
fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a
judetului ............/municipiului Bucuresti.
Data Semnatura
................... ...................
ANEXA 4
(inlocuieste ANEXA Nr. 9
la norme)
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ............................., nascut/nascuta la
data de ..................., cu domiciliul/resedinta in localitatea .................,
str. ................. nr. ........, bl. ....., sc. ......, et. ..., ap.
......, judetul/sectorul .........................., posesor/posesoare al/a
actului de identitate ...... seria ........... nr. ................, codul
numeric personal ......................, aflandu-ma in una dintre situatiile
prevazute la art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru
somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare*):
_
|_| ocup un loc de munca la unitatea ................. si doresc schimbarea
acestuia;
_
|_| am obtinut statutul de refugiat;
_
|_| beneficiez de alta forma de protectie internationala
..................;
_
|_| sunt cetatean strain sau apatrid care am fost incadrat in munca/am
realizat venituri in Romania;
_
|_| nu am putut ocupa loc de munca dupa:
_
|_| repatriere;
_
|_| eliberarea din detentie,
solicit inscrierea in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de
munca in meseria/profesia ................... .
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am
fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a
judetului ................/municipiului Bucuresti.
Data Semnatura
................. ......................
------------
*) Se va marca cu "X" situatia in care se incadreaza persoana.
ANEXA 5
(inlocuieste ANEXA Nr. 10
la norme)
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ................, codul numeric personal
..........., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data
incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. .................., solicit
acordarea drepturilor prevazute la art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu
modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de
............... sunt angajat/angajata in baza actului*) nr.
........./............ la unitatea ...................... din localitatea
................., in meseria/profesia ........................ .
Data Semnatura
.................. .........................
------------
*) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de
numire.
ANEXA 6
(inlocuieste ANEXA Nr. 11
la norme)
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata .............., codul numeric personal .............,
beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in
munca, avand carnetul de evidenta nr. .................., solicit acordarea
drepturilor prevazute la art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu
modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de
............... sunt incadrat/incadrata in munca, pe durata
........................., conform actului*) nr. ........./............, anexat
in copie la prezenta, la unitatea ............... din localitatea
................, situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea
................ unde am domiciliul stabil.
Data Semnatura
..................... ........................
------------
*) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de
numire.
ANEXA 7
(inlocuieste ANEXA Nr. 12
la norme)
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului
Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ..............., codul numeric personal
............, beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data
incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. ..............., solicit
acordarea dreptului prevazut la art. 75 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu
modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de
................. sunt incadrat/incadrata in munca pe durata de
...................., conform actului*) nr. ....../......, anexat in copie la
prezenta, la unitatea .................... din localitatea ..................,
si ca urmare a acestui fapt mi-am schimbat domiciliul din localitatea
............................. in localitatea ....................... .
Data Semnatura
..................... ........................
------------
*) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de
numire.
ANEXA 8
(inlocuieste ANEXA Nr. 13
la norme)
Nr. .................
ANGAJAMENT
Subsemnatul/subsemnata ...................., posesor/posesoare al/a actului
de identitate ....... seria ........ nr. ...................., codul numeric
personal ................, cu domiciliul in ................., str.
......................... nr. ........, bl. ......., sc. ........, ap. .......,
judetul/sector ............................., avand carnetul de evidenta nr.
.................., in calitate de beneficiar/beneficiara al/a drepturilor
prevazute la art. 74 sau art. 75 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile
ulterioare, ma oblig sa restitui imediat si in mod integral sumele acordate, in
situatia in care raporturile de munca/de serviciu inceteaza, intr-o perioada
mai mica de 12 luni de la data incadrarii in munca, din urmatoarele motive:
a) in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. g) si lit. i), art. 61 lit. a)
si art. 79 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare;
b) in temeiul art. 61 lit. b) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, daca a
fost condamnat prin hotarare judecatoreasca definitiva.
c) in temeiul art. 84 alin. (1) lit. b) si e), alin. (2) lit. f) si g) si
alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata;
Intocmit in*) ..................... la data de ..............., in doua
exemplare dintre care am primit un exemplar.
Semnatura*) ................................
Completat si semnat in fata noastra.
Semnatura*) ...............................
Conform art. 76 alin. (2) din Legea nr. 76/2002, prezentul angajament
constituie titlu executoriu.
------------
*) Localitatea, judetul.
*) Semnatura persoanei care isi ia angajamentul.
*) Semnatura conducatorului agentiei pentru ocuparea fortei de munca.
ANEXA 9
(inlocuieste ANEXA Nr. 14
la norme)
CONVENTIE
Nr. ........../...........
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
................./municipiului Bucuresti, reprezentata prin
..................., avand functia de ................, denumita in continuare
agentie, si autoritatea administratiei publice locale/firma privata/organizatia
neguvernamentala ......................, reprezentata prin
....................., avand functia de ................, denumita in continuare
angajator, avand in vedere contractul de achizitie publica nr.
......./................, anexat in copie la prezenta conventie, convin
urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza in munca pe perioada determinata de cel mult 12
luni un numar de ........ someri.
Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor este
prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
2. Agentia se obliga sa subventioneze, conform legii, pe o perioada de*)
.................. cheltuielile efectuate de angajator pentru fiecare somer
incadrat in munca, dupa cum urmeaza:
a) in perioada 1 aprilie - 31 octombrie, 70% din salariul de baza minim
brut pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata;
b) in perioada 1 noiembrie - 31 martie, un salariu de baza minim brut pe
tara in vigoare in luna pentru care se face plata, la care se adauga
contributiile de asigurari sociale datorate de angajator, aferente salariului
subventionat.
Subventia se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat de persoanele
incadrate in munca in baza acestei conventii.
Agentia isi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre
angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
Agentia Angajator
Director executiv, Director general sau alta
.................... persoana autorizata,
..........................
------------
*) Perioada poate fi de cel mult 12 luni.
ANEXA 1
la conventie
Judetul ..........................
Angajator ........................
Sediul/adresa ....................
Contul/Banca .....................
Codul fiscal .....................
Telefon ..........................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 78 din Legea nr.
76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
Conventia nr. ......./.................
______________________________________________________________________________
|N.|Numele si|Codul |Categoria|Ocupatia|Numarul |Durata |Semnatura
|
|r.|prenumele|numeric | de |Cod COR |si data
|contractului|angajatului|
| | |personal|servicii | |incheierii |individual |
|
|c | | | | |contractului|de munca | |
|r | | | | |individual | |
|
|t.| | | | |de munca | |
|
|__|_________|________|_________|________|____________|____________|___________|
|0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|__|_________|________|_________|________|____________|____________|___________|
| | | | | | | |
|
|__|_________|________|_________|________|____________|____________|___________|
NOTA:
Coloana 3 se va completa cu serviciile derulate in scopul dezvoltarii
comunitatii locale.
Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................
ANEXA 10
(inlocuieste ANEXA Nr. 15
la norme)
CONVENTIE
Nr. ........../...........
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
............./municipiului Bucuresti, reprezentata prin ..............., avand
functia de ...................., denumita in continuare agentie, si persoana
juridica (fizica) ..................., reprezentata prin ......................,
avand functia de ..................., denumita in continuare angajator, convin
urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza in munca pe perioada nedeterminata un numar de
....... absolventi ai unor institutii de invatamant, care la data absolvirii studiilor
nu aveau raporturi de munca sau de serviciu.
Tabelul nominal cu absolventii incadrati in munca este prezentat in anexa
care face parte integranta din prezenta conventie.
2. Angajatorul se obliga sa mentina raporturile de munca sau de serviciu
ale persoanelor prevazute la pct. 1 pe o perioada de cel putin 3 ani de la data
incadrarii in munca.
3. Agentia se obliga sa efectueze platile in conformitate cu prevederile
art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare.
4. Angajatorul care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale
persoanelor prevazute la pct. 1 anterior termenului de 3 ani din motivele
prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 se obliga sa restituie in
totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, sumele incasate pentru
fiecare persoana, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in
vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu.
5. Agentia isi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre
angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
6. In situatia constatarii nerespectarii de catre angajator a obligatiilor
sale, prezenta conventie se reziliaza, debitele urmand a fi recuperate conform
legii.
Agentia Angajator
Director executiv, Director general sau alta
.................... persoana autorizata,
..........................
ANEXA 1
la conventie
Judetul ..........................
Angajator ........................
Sediul/adresa ....................
Contul/Banca .....................
Codul fiscal......................
Telefon ..........................
TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de invatamant incadrati in munca, conform
prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru
somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare
Conventia nr. ............./.......
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si| Codul |Categoria |Anul |Data |Ocupatia|Semnatura
|
|crt.|prenumele|numeric |de |absolvirii/ |angajarii|Cod COR
|angajatului|
| | |personal|absolventi|numarul | | |
|
| | | | *) |diplomei/ | | |
|
| | | | |adeverintei | | |
|
|____|_________|________|__________|____________|_________|________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____|_________|________|__________|____________|_________|________|___________|
| | | | | | | |
|
|____|_________|________|__________|____________|_________|________|___________|
*) coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - absolventi ai ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte
si meserii;
cod B - absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant
postliceal;
cod C - absolventi de invatamant superior.
In situatia in care absolventii provin din randul persoanelor cu handicap
codurile corespunzatoare studiilor absolvite vor fi insotite de litera
"H".
Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
...................................
ANEXA 11
(inlocuieste ANEXA Nr. 16
la norme)
Judetul .........................
Angajator .......................
Sediul/adresa ...................
Contul/Banca ....................
Codul fiscal ....................
Telefon .........................
TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de invatamant incadrati in munca, conform
prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru
somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru stabilirea sumei lunare subventionate din bugetul
asigurarilor pentru somaj
Conventia nr. ......./.............
Luna ........ anul ........
______________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si | Codul |Categoria | Numarul | Suma cuvenita |
|
|crt.| prenumele | numeric |de | orelor | pentru timpul |Observatii*)|
| | | personal |absolventi| efectiv | efectiv lucrat|
|
| | | | *) | lucrate | |
|
|____|___________|__________|__________|_________|_______________|_____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|___________|__________|__________|_________|_______________|_____________|
| | | | | | |
|
|____|___________|__________|__________|_________|_______________|_____________|
*) coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - absolventi ai ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte
si meserii;
cod B - absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant
postliceal;
cod C - absolventi de invatamant superior.
In situatia in care absolventii provin din randul persoanelor cu handicap
codurile corespunzatoare studiilor absolvite vor fi insotite de litera
"H".
*) Se vor mentiona, dupa caz, motivele incetarii raporturilor de munca sau
de serviciu.
Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
...................................
ANEXA 12
(inlocuieste ANEXA Nr. 17
la norme
ACT ADITIONAL
la Conventia nr. ......./.........
Incheiat la data de ..................
intre Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
................/municipiului Bucuresti, reprezentata prin ...............,
avand functia de .................., si angajatorul ...............,
reprezentat prin ................., avand functia de .................., prin
care se stabilesc urmatoarele:
1. Angajatorul a contractat cu furnizorul de servicii de formare
profesionala*) ....................., autorizat in conditiile legislatiei
privind formarea profesionala a adultilor, un program de formare profesionala
sub forma de curs de*) ......................... pentru ocupatia de
............................, pentru un numar de ......... absolventi,
incadrati in munca in conditiile art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu
modificarile si completarile ulterioare.
2. Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
............../municipiului Bucuresti se obliga sa suporte, in conditiile
legii, cheltuielile aferente pregatirii profesionale a absolventilor care au
promovat examenul de absolvire.
3. Pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea profesionala a
absolventilor angajatorul va prezenta documentatia prevazuta la art. 58 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002.
Agentia Angajator
Director executiv, Director general sau alta
.................... persoana autorizata,
..........................
------------
*) Se va mentiona denumirea furnizorului de servicii de pregatire
profesionala cu care angajatorul a incheiat contract.
*) se va inscrie: initiere, calificare, recalificare, perfectionare sau
specializare.
ANEXA 13
(inlocuieste ANEXA Nr. 19
la norme)
CONVENTIE
Nr. ........../...........
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului
Bucuresti, reprezentata prin ................, avand functia de
..............., denumita in continuare agentie, si persoana juridica (fizica)
................., reprezentata prin ....................., avand functia de ....................,
denumita in continuare angajator, avand un numar de*) ........... angajati,
convin urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza in munca:
A. pe perioada nedeterminata un numar de:
a) ........... someri in varsta de peste 45 de ani;
b) ........... someri intretinatori unici de familii;
c) ............ persoane cu handicap.
B. un numar de:
a) ........... someri care in termen de 3 ani de la data angajarii
indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
b) ........... someri care in termen de 3 ani de la data angajarii
indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu
indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca este prezentat in anexa
care face parte integranta din prezenta conventie.
2. Angajatorul se obliga:
a) sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor
prevazute la pct. 1 litera A, pe o perioada de cel putin 2 ani de la data
incadrarii in munca.
b) sa respecte dispozitiile art. 85 din Legea nr. 76/2002.
c) sa restituie in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca,
sumele incasate pentru fiecare persoana, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale
a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu,
in cazul in care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor
prevazute la pct. 1 litera A, anterior termenului de 2 ani, din motivele
prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002.
3. Agentia se obliga sa efectueze platile in conformitate cu prevederile
art. 85 din Legea nr. 76/2002.
4. Agentia isi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre
angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
Agentia Angajator
Director executiv, Director general sau alta
.................... persoana autorizata,
..........................
------------
*) Se va completa in cazul in care angajatorul incadreaza in munca persoane
cu handicap.
ANEXA 1
la conventie
Judetul .............................
Angajator ...........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon .............................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 85 din Legea nr.
76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
Conventia nr. ........./.............
______________________________________________________________________________
|N |Numele si|Codul |Categoria de|Data |Data |Ocupatia|Semnatura
|
|r.|prenumele|numeric |persoane*) |angajarii|indeplinirii|Cod COR
|angajatului|
| | |personal| | |conditiilor | |
|
|c | | | | |de | |
|
|r | | | | |pensionare | |
|
|t.| | | | |*) | | |
|__|_________|________|____________|_________|____________|________|___________|
| 0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|__|_________|________|____________|_________|____________|________|___________|
| | | | | | | |
|
|__|_________|________|____________|_________|____________|________|___________|
*) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - someri in varsta de peste 45 de ani;
cod B - someri unici intretinatori de familii;
cod C - persoane cu handicap;
cod D - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc
conditiile pentru acordarea pensiei anticipate partiale;
cod E - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc
conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc
conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
*) Se va completa numai pentru categoriile de persoane prevazute la cod: D
si E.
Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................
ANEXA 14
(inlocuieste ANEXA Nr. 20
la norme)
Judetul .............................
Angajator ...........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon/fax .........................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 85 din Legea nr.
76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stabilirea
sumelor subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj
Conventia nr. ......./..........
Luna ......... anul .........
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si|Codul |Categoria |Numarul orelor|Suma cuvenita |Observatii*)|
|crt.|prenumele|numeric |de |efectiv |pentru timpul |
|
| | |personal|persoane*)|lucrate |efectiv lucrat|
|
|____|_________|________|__________|______________|______________|_____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_________|________|__________|______________|______________|_____________|
| | | | | | |
|
|____|_________|________|__________|______________|______________|_____________|
*) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - someri in varsta de peste 45 de ani;
cod B - someri intretinatori unici de familii;
cod C - persoane cu handicap;
cod D - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc
conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
cod E - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc
conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc
conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
*) Se vor mentiona, dupa caz, motivele incetarii raporturilor de munca sau
de serviciu.
Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
...............................
ANEXA 15
(inlocuieste ANEXA Nr. 21
la norme)
Judetul .............................
Angajator ...........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon/fax .........................
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
..................................../(angajatorul), reprezentat prin
............................................., avand functia de
......................................, va solicit sa aprobati diminuarea sumei
reprezentand contributia lunara de 3% datorata bugetului asigurarilor pentru
somaj cu .............., calculate conform art. 62 alin. (3) din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Anexam tabelul nominal cu somerii incadrati in munca in anul ............
si contractele individuale de munca, in copie, ale persoanelor cuprinse in
tabelul nominal.
Data Angajator
........................ Director general sau alta persoana autorizata,
............................
ANEXA 1
la ANEXA Nr. 21
la norme
Judetul .............................
Angajator ...........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon/fax .........................
TABEL NOMINAL
cu somerii incadrati in munca, conform prevederilor art. 93 din Legea nr.
76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si |Codul |Numarul si data|Durata | Ocupatia |Semnatura
|
|crt.|prenumele |numeric |incheierii |contractului| Cod COR |angajatului
|
| | |personal |contractului |individual | |
|
| | | |individual de |de munca | |
|
| | | |munca | | |
|
|____|__________|_________|_______________|____________|__________|____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|__________|_________|_______________|____________|__________|____________|
| | | | | | |
|
|____|__________|_________|_______________|____________|__________|____________|
Data Angajator
........................ Director general sau alta persoana autorizata,
...............................
ANEXA 16
(ANEXA Nr. 22
la norme)
____________________________ _______________________________
Nr. ________________________ Nr. ___________________________
CONTRACT
1. Partile contractante:
1.1. Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
................................, cu sediul in ................................,
str. ........................................ nr. ......., judetul/sectorul
................................, tel. ..................................., fax
..................., e-mail ........................, cod fiscal
............... cont nr. ............. deschis la trezoreria
.................................., reprezentata prin
............................................................., avand functia de
director executiv si prin ...................................., avand functia
de director executiv adjunct, denumita in continuare agentie.
1.2. ....................................................................,
cu sediul in ............................, str.
................................ nr. ............, bloc ............, scara
........, etaj ........, ap. .........., judetul/sectorul
.........................., tel. ........................, fax
...................., e-mail ..................., cod fiscal/cod unic de
inregistrare, cont nr. ................................., deschis la
.............................................................., reprezentat
prin ...................................................., avand functia de
........................................., denumita in continuare angajator.
2. Obiectul contractului:
Subventionarea partiala de catre agentie a cheltuielilor efectuate cu
serviciile de formare profesionala organizate de angajator pentru un numar de
.............. persoane, in anul ..........., reprezentand ..........%*) din
numarul total de persoane angajate.
------------
*) nu poate fi mai mare de 20% din numarul total de salariati, incadrati cu
contract individual de munca pe perioada nedeterminata, existenti la data
intocmirii programului anual de formare profesionala.
3. Valoarea contractului:
Valoarea estimata a contractului este de cel mult .....................
lei.
4. Obligatiile partilor:
A. Agentia:
A.1. Plateste angajatorului 50% din cheltuielile efectuate cu serviciile de
formare profesionala organizate de acesta pentru un numar de ..................
persoane, in anul ............ . Lista cuprinzand numele persoanelor care
urmeaza sa participe la programul de formare profesionala pentru care se acorda
subventia care face obiectul prezentului contract este prevazuta in anexa la
contract si face parte din acesta.
A.2. Controleaza modul de respectare a obligatiilor asumate de angajator
prin prezentul contract.
B. Angajatorul:
B.1. Mentine raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor din lista
prevazuta la pct. 4.A.1.
B.2. Pune la dispozitia agentiei toate informatiile solicitate in legatura
cu modul de desfasurare a programului.
B.3. Pune la dispozitia agentiei informatiile si documentele necesare
efectuarii actului de control.
5. Modalitati de plata:
5.1. Agentia deconteaza angajatorului cheltuielile efectuate de acesta,
prin decontari, pe baza de acte justificative.
5.2. Decontarile se fac in termen de 5 zile de la data solicitarii acestora
de catre angajator, pe baza actelor justificative.
6. Modificarea si incetarea contractului
6.1. Modificarea contractului poate fi facuta numai prin acordul de vointa
al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
6.2. Incetarea contractului intervine prin acordul partilor sau prin
reziliere.
7. Penalitati si daune-interese:
7.1. Incetarea raporturilor de munca sau de serviciu ale persoanelor din
lista prevazuta la pct. 4.A.1, pentru unul din motivele prevazute la art. 83
alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare, atrage, in sarcina angajatorului, obligatia restituirii sumelor
primite plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, in vigoare la
data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu ale persoanelor
respective.
7.2. Dobanda se calculeaza de la data acordarii de catre agentie a sumelor
prevazute la pct. 4.A.1.
7.3. Nerespectarea termenului de plata prevazut la pct. 5.2. atrage, in
sarcina agentiei, plata unei penalitati egale cu ....% din valoarea solicitarii
de decontare inmultita cu numarul de zile de intarziere.
8. Forta majora:
8.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
8.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea
obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada in care aceasta
actioneaza.
8.3. Partea contractanta care, din cauza de forta majora, nu isi poate
indeplini, respecta si exercita obligatiile contractuale va instiinta, in
scris, cealalta parte contractanta, in cel mult 5 zile de la data aparitiei
acestei situatii.
8.4. Omisiunea de a anunta, in scris, aparitia fortei majore atrage
raspunderea civila contractuala a partii aflate in aceasta situatie.
8.5. Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au
determinat forta majora.
9. Solutionarea litigiilor:
9.1. Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe
cale amiabila neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea
contractului.
9.2. Daca partile contractante nu reusesc sa rezolve neintelegerile pe cale
amiabila, se pot adresa instantei de judecata.
10. Alte clauze:
10.1. Orice comunicare intre partile contractante, referitoare la
indeplinirea prezentului contract, trebuie transmisa in scris.
10.2. Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul
transmiterii, cat si in momentul primirii.
Agentie, Angajator,
.................. ....................