Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 934 din 10 iunie 2004

pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 558 din 23 iunie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante se va face pe suport de hartie sau in format electronic, pe suport magnetic ori e-mail, conform formularului prevazut in anexa nr. 1."
    2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Furnizorii de servicii prevazuti la art. 10 alin. (2) din lege vor comunica agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, pana la data de 5 a fiecarei luni pentru luna expirata, date privind somerii mediati si incadrati in munca.
    (2) Comunicarea prevazuta la alin. (1) se va face pe suport de hartie sau in format electronic, pe suport magnetic ori e-mail, conform formularului prevazut in anexa nr. 2."
    3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Prin motive neimputabile, in sensul art. 17 alin. (1) din lege, se intelege:
    a) incetarea raportului de munca in temeiul art. 56 lit. a), b), c), e), f), h) si j), art. 61 lit. c) si d), art. 65 alin. (1), art. 94 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare;
    b) incetarea raportului de serviciu in temeiul art. 84 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu exceptia cazului in care functionarul public nu mai indeplineste conditia prevazuta la art. 50 lit. a) din aceasta lege;
    c) incetarea raportului de serviciu in temeiul art. 84 alin. (2) lit. e) si h) si art. 84 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicata;
    d) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract cand sunt clasati "inapt pentru serviciu militar" sau "apt limitat" de catre comisiile de expertiza medico-militara;
    e) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract, pentru motive sau nevoi ale Ministerului Apararii Nationale;
    f) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract care nu mai indeplinesc conditiile specifice, stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale, pentru ocuparea functiei;
    g) incetarea contractului militarilor angajati pe baza de contract, ca urmare a retragerii avizului de securitate specific clasei sau nivelului de secretizare a informatiilor la care urmeaza sa aiba acces, de catre autoritatile competente."
    4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    Veniturile prevazute la art. 17 alin. (1) lit. f) si la art. 34 alin. (1) lit. b) din lege sunt venituri lunare realizate si se certifica de catre organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finantelor Publice."
    5. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Persoanele prevazute la art. 17 alin. (2) lit. a) si c) din lege se considera ca nu au reusit sau nu au putut sa se incadreze in munca, daca fac dovada ca in perioada de 60 de zile de la data absolvirii, respectiv 30 de zile de la data lasarii la vatra, s-au inregistrat la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti ori la alti furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditati in conditiile legii, in vederea medierii pentru incadrare in munca.
    (2) Dovada inregistrarii la furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditati in conditiile legii, se face cu o adeverinta eliberata de furnizori, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii."
    6. Articolul 9 se abroga.
    7. La articolul 13, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Fondul total de salarii brute lunare prevazut la art. 26 din lege, realizat de persoanele asigurate obligatoriu prin efectul legii, prevazute la art. 19 din lege, include:"
    8. La articolul 13, litera j) se abroga.
    9. La articolul 13, litera k) va avea urmatorul cuprins:
    "k) orice alte sume platite din fondul de salarii, cu exceptia compensatiilor acordate in conditiile legii si ale contractului colectiv de munca, salariatilor concediati pentru motive care nu tin de persoana lor."
    10. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Baza lunara de calcul asupra careia se aplica contributia individuala in cota de 1%, prevazuta la art. 27 din lege, este reprezentata, dupa caz, de:
    a) salariul de baza lunar brut, conform contractului individual de munca, corespunzator functiei indeplinite, la care se adauga, dupa caz, indemnizatia de conducere, salariul de merit si alte drepturi salariale care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de baza, pentru persoanele prevazute la art. 19 lit. a) si b) din lege;
    b) indemnizatia bruta lunara, ca unica forma de remunerare a activitatii, in cazul magistratilor si al altor categorii de persoane pentru care indemnizatia lunara este unica forma de remunerare a activitatii, precum si pentru persoane care ocupa functii de natura celor prevazute la art. 19 lit. c) din lege;
    c) solda bruta lunara, pentru militarii angajati pe baza de contract, prevazuti la art. 19 lit. d) din lege.
    (2) Pentru persoanele prevazute la art. 19 lit. e) si f) din lege, contributia individuala in cota de 1%, corespunzatoare bazei de calcul prevazute la alin. (1), se aplica asupra veniturilor brute lunare realizate.
    (3) In lunile in care raporturile de munca sau de serviciu se stabilesc, inceteaza, se suspenda, respectiv se reiau, cu exceptia suspendarii pentru incapacitate temporara de munca, daca aceasta nu depaseste 30 de zile, contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazuta la art. 27 din lege, se calculeaza prin aplicarea cotei de 1% asupra bazei de calcul prevazute la alin. (1) corespunzatoare timpului efectiv lucrat in luna respectiva."
    11. Alineatul (2) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Prin activitati autorizate potrivit legii se intelege activitatile economice desfasurate de persoane fizice in mod independent si de asociatiile familiale in baza autorizatiei de functionare eliberate conform legii sau exercitarea profesiilor liberale potrivit dispozitiilor legale speciale, precum si activitatile desfasurate in calitate de asociat in cadrul societatilor comerciale."
    12. La articolul 16, litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) situatia in care persoana nu beneficiaza de pensie de invaliditate;"
    13. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1^2) din lege, stagiul de cotizare aferent unui contract individual de munca cu timp partial se stabileste ca raport intre timpul de munca pentru care a fost incheiat contractul individual de munca cu timp partial si durata normala a timpului de munca.
    (2) In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1^3) din lege, stagiul de cotizare aferent unui contract de munca temporara se stabileste luandu-se in considerare atat durata fiecarei misiuni prevazute in contractul de munca temporara, cat si timpul in care persoanele se afla la dispozitia agentului de munca temporara, intre misiuni."
    14. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    In vederea certificarii stagiilor de cotizare, angajatorii au obligatia de a elibera persoanelor carora le inceteaza raporturile de munca sau de serviciu o adeverinta din care sa rezulte, dupa caz, urmatoarele:
    a) daca inregistreaza debite la bugetul asigurarilor pentru somaj;
    b) perioada pentru care nu s-au platit contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj si suma aferenta acestei perioade;
    c) daca se regasesc in una dintre situatiile prevazute la art. 34 alin. (2) din lege."
    15. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Certificarea stagiilor de cotizare realizate anterior datei de 1 martie 2002 se va face in baza certificatului intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 5.
    (2) Certificarea stagiilor de cotizare realizate ulterior datei de 1 martie 2002 se face pe baza declaratiei lunare privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj si a adeverintei eliberate de angajator potrivit art. 18 sau, dupa caz, doar pe baza adeverintei eliberate de angajator potrivit art. 18, in cazul in care se constata ca angajatorul nu a depus declaratia.
    (3) Procedura privind declararea lunara de catre angajatori a evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    16. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Prin a cauta activ un loc de munca, potrivit art. 41 alin. (1) lit. d) din lege, se intelege a dovedi ca persoana s-a prezentat pentru a solicita un loc de munca la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti la care se afla in evidenta, in afara datei programarii lunare, sau la alti furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditati in conditiile legii, in vederea medierii pentru incadrare in munca."
    17. Dupa articolul 29 se introduc sase noi articole, articolele 29^1 - 29^6, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 29^1
    (1) In aplicarea prevederilor art. 48^1 din lege, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor selecta angajatorii care organizeaza, in baza planului anual de formare profesionala existent la nivel de angajator, programe de formare profesionala pentru propriii angajati, derulate de furnizori de formare profesionala, autorizati in conditiile legii.
    (2) Selectia angajatorilor se face pe 4 categorii:
    a) categoria I cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru formarea profesionala a unui numar de cel mult 5 angajati;
    b) categoria a II-a cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru formarea profesionala a unui numar de 6 - 20 de angajati;
    c) categoria a III-a cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru formarea profesionala a unui numar de 21 - 50 de angajati;
    d) categoria a IV-a cuprinde angajatorii care solicita finantare pentru formarea profesionala a unui numar de cel putin 51 de angajati.
    (3) In vederea selectiei angajatorilor, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti vor face public termenul limita de inscriere, atat prin intermediul mass-media, cat si pe pagina de Internet a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, cu cel putin 45 de zile inainte de organizarea selectiei.
    Art. 29^2
    (1) Selectia angajatorilor se realizeaza de doua ori pe an, in baza unor criterii administrative, de eligibilitate si selectie.
    (2) Criteriile administrative sunt urmatoarele:
    a) respectarea termenului limita de inscriere in vederea participarii la selectie;
    b) existenta completa si corecta a documentatiei necesare participarii la selectie.
    (3) Sunt eligibili angajatorii care indeplinesc urmatoarele criterii:
    a) sunt angajatori in sensul art. 5 pct. I din lege;
    b) nu se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    (i) sunt in stare de faliment ori lichidare, afacerile le sunt administrate de un judecator-sindic sau activitatile lor comerciale sunt suspendate ori sunt intr-o situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementata de legislatia in vigoare;
    (ii) fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor in una dintre situatiile prevazute la lit. a);
    (iii) inregistreaza debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale, sau debite provenind din neplata contributiilor de asigurari sociale, contributiilor de asigurari pentru somaj, contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si a contributiilor pentru asigurari sociale de sanatate;
    (iv) furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
    (v) au comis o grava greseala in materie profesionala sau nu si-au indeplinit obligatiile asumate printr-un contract ori conventie, in masura in care agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti poate aduce ca dovada mijloace probante in acest sens;
    (vi) au incetat raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor care au participat la programe de formare profesionala pentru care au mai beneficiat de acordarea sumei prevazute de lege anterior termenului de 3 ani prevazut de lege, din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) lit. a) si b) din lege.
    (4) Sunt eligibile programele de formare profesionala care sunt cuprinse in planul anual de formare profesionala al angajatorului.
    (5) Criteriile de selectie sunt destinate evaluarii programelor de formare profesionala si selectiei angajatorilor.
    (6) Programele de formare profesionala sunt evaluate in baza unei note de fundamentare depuse de angajator, in conformitate cu urmatoarele criterii de evaluare:
    a) importanta pentru angajator a derularii programului de formare profesionala:
    (i) nevoia de calificare a fortei de munca a angajatorului, datorata schimbarii domeniului de activitate sau a tehnologiei;
    (ii) nevoia de calificare a fortei de munca a angajatorului, datorata dezvoltarii activitatii prin crearea de noi locuri de munca;
    (iii) nevoia de calificare a fortei de munca a angajatorului, din alte motive decat cele prevazute la pct. (i) si (ii);
    (iv) ridicarea performantelor resurselor umane;
    b) categoriile profesionale din randul salariatilor angajatorului, carora li se adreseaza programul de formare profesionala;
    c) costul derularii programului de formare profesionala.
    (7) In urma evaluarii programelor de formare profesionala, selectia angajatorilor se va realiza avandu-se in vedere urmatoarele criterii de selectie:
    a) punctajul obtinut in urma sesiunii de evaluare a programelor de formare profesionala;
    b) numarul de someri incadrati in munca in ultimele 12 luni premergatoare lunii in care se organizeaza selectia angajatorilor;
    c) somerii incadrati in munca in ultimele 12 luni premergatoare lunii in care se organizeaza selectia angajatorilor;
    d) nivelul indicatorului "ponderea somerilor in populatia stabila 18 - 62 de ani" la nivelul localitatii unde isi desfasoara activitatea persoanele din randul salariatilor angajatorului, carora li se adreseaza programul de formare profesionala.
    Art. 29^3
    (1) In vederea acordarii din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei reprezentand 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesionala organizate pentru un numar de cel mult 20% din personalul angajat, angajatorii prevazuti la art. 48^1 alin. (1) din lege vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti in a carei raza isi au sediul o cerere insotita de urmatoarele documente:
    a) planul anual de formare profesionala pentru anul in curs;
    b) programul de formare profesionala pentru care angajatorul solicita acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei reprezentand 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesionala;
    c) declaratie pe propria raspundere ca nu se afla in nici una dintre situatiile care nu-i dau dreptul de a se prezenta la selectie;
    d) cazier fiscal;
    e) certificat eliberat de institutia competenta, care sa ateste ca nu inregistreaza debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contributiilor de asigurari sociale, contributiilor de asigurari pentru somaj, contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si a contributiilor pentru asigurari sociale de sanatate;
    f) contractul cu furnizorul de servicii de formare profesionala, care evidentiaza contravaloarea serviciilor care urmeaza a fi prestate de furnizor la solicitarea angajatorului.
    (2) Prin personalul angajat, prevazut la art. 48^1 alin. (1) din lege, asupra caruia se calculeaza cota de 20% prevazuta la art. 48^1 din lege, se intelege personalul incadrat in munca cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata, cu program normal de lucru, existent la data intocmirii programului anual de formare profesionala pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de lege.
    (3) Prin cheltuieli cu serviciile de formare profesionala, prevazute la art. 48^1 din lege, se intelege contravaloarea serviciilor prestate de furnizorul de servicii de formare profesionala, autorizat in conditiile legii, stabilita pe baza contractului angajatorului cu furnizorul de servicii.
    Art. 29^4
    (1) Cererile angajatorilor impreuna cu celelalte documente vor fi examinate de comisia de evaluare constituita la nivelul fiecarei agentii pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu ocazia fiecarei selectii, prin dispozitie a directorului executiv.
    (2) Comisia de evaluare este formata din 5 membri cu atributii in domeniile economic, formare profesionala, juridic, presedintele comisiei fiind persoana cu atributii in domeniul formarii profesionale.
    (3) Cererile angajatorilor impreuna cu celelalte documente vor fi evaluate in cadrul unei sesiuni de evaluare de catre comisia de evaluare potrivit criteriilor prevazute la art. 29^2.
    (4) Procedura de evaluare si selectie a angajatorilor, in vederea acordarii sumei prevazute la art. 48^1 din lege, se stabileste prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 29^5
    (1) Angajatorii care au participat la selectie vor fi informati in scris de agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, despre decizia comisiei de evaluare in legatura cu cererea lor.
    (2) Decizia comisiei de evaluare de a respinge sau de a acorda suma prevazuta la art. 48^1 din lege poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei.
    Art. 29^6
    Angajatorii ale caror programe de formare profesionala au fost selectate vor incheia cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti un contract conform anexei nr. 22."
    18. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Prin modificari substantiale ale numarului si structurii profesionale a personalului, prevazute la art. 49 din lege, se intelege concedierea unui numar de persoane, dupa cum urmeaza:
    a) cel putin 5 salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are mai mult de 20 de salariati si mai putin de 100 de salariati;
    b) cel putin 10% din salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are cel putin 100 de salariati si mai putin de 300 de salariati;
    c) cel putin 30 de salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are cel putin 300 de salariati."
    19. Alineatul (2) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din lege, beneficiaza de serviciile de mediere gratuite si persoanele prevazute la art. 16 lit. c) - f) din lege, daca depun la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o cerere conform modelului prevazut in anexa nr. 9."
    20. La articolul 35 alineatul (1), literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) la cererea expresa a angajatorilor care doresc sa incadreze persoane aflate in cautarea unui loc de munca sau sa asigure formare profesionala persoanelor angajate, aflate in una dintre situatiile prevazute la art. 66 alin. (2) din lege;
    b) la cererea persoanelor care doresc sa presteze o activitate autorizata conform legii sau a persoanelor angajate, cu acordul angajatorului, aflate in una dintre situatiile prevazute la art. 66 alin. (2) din lege;"
    21. Alineatul (3) al articolului 36 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) La programele de formare profesionala organizate pentru calificari de nivelul I, prevazute in Nomenclatorul calificarilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 35/3.112/2004, pot fi admise si persoane care nu au absolvit invatamantul obligatoriu."
    22. Alineatul (4) al articolului 36 se abroga.
    23. Dupa articolul 36 se introduc trei noi articole, articolele 36^1 - 36^3, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 36^1
    (1) Persoanele inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, care desfasoara activitati in mediul rural si nu realizeaza venituri lunare sau realizeaza venituri lunare mai mici decat indemnizatia de somaj, beneficiaza in mod gratuit de servicii de formare profesionala, daca dovedesc ca acele venituri nu depasesc cuantumul indemnizatiei de somaj, stabilit, potrivit legii, in luna pentru care se face dovada.
    (2) Veniturile prevazute la art. 66 alin. (1) din lege sunt venituri realizate in luna premergatoare depunerii cererii de inscriere si se certifica de catre organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finantelor Publice.
    (3) Prin activitati in mediul rural, potrivit art. 66 alin. (1) din lege, se intelege activitatile care se desfasoara pe raza unei comune sau a unui sat, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 36^2
    (1) In vederea aplicarii prevederilor art. 66 alin. (4) din lege, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti organizeaza programe de formare profesionala, in colaborare cu unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei.
    (2) In vederea participarii la programele de formare profesionala prevazute la alin. (1), unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei vor asigura selectia persoanelor aflate in detentie.
    (3) Selectia prevazuta la alin. (2) se va realiza atat pe baza criteriilor specifice de selectie, cat si din punct de vedere medical si al nivelului de pregatire, precum si in functie de perioada ramasa de executat pana la eliberare, pentru a se asigura participarea acestora pe intreaga durata a programului de formare profesionala.
    Art. 36^3
    (1) Prin sintagma nu se pot deplasa zilnic, potrivit art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege, se intelege:
    a) nu exista mijloace de transport in comun de la domiciliu la locul de desfasurare a programului de formare profesionala;
    b) mijloacele de transport in comun existente nu pot asigura deplasarea persoanei cu cel mult doua ore inainte si dupa orele de curs pe traseul de la domiciliu la locul de pregatire.
    (2) Pentru persoanele care nu se pot deplasa zilnic la unitatea de pregatire, potrivit art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege, decontarea cheltuielilor de transport se face pentru cel mult patru deplasari, pe traseul cel mai scurt de la domiciliu la locul de cazare, in cursul unei luni, in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare pentru salariatii institutiilor publice si regiilor autonome cu specific deosebit, pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului."
    24. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    (1) Persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, prevazute la art. 66 alin. (1) din lege, care urmeaza programele de formare profesionala, au urmatoarele obligatii:
    a) sa participe la toate activitatile cuprinse in programul de formare profesionala si sa indeplineasca toate cerintele prevazute de acesta;
    b) sa restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionala prevazute la art. 66^1 alin. (2) si (3) din lege, daca nu se prezinta la primul examen de absolvire sau la reexaminare, cu exceptia cazului in care neprezentarea se datoreaza unor motive neimputabile persoanei;
    c) sa restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionala prevazute la art. 66^1 alin. (2) si (3) din lege, daca, dupa absolvire, refuza nejustificat incadrarea in munca oferita de agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
    (2) Obligatia prevazuta la alin. (1) lit. a) si b) revine si persoanelor prevazute la art. 66 alin. (2) din lege.
    (3) Se considera motive neimputabile persoanei, in sensul alin. (1) lit. b), urmatoarele situatii:
    a) nasterea unui copil;
    b) casatorie;
    c) imbolnavire;
    d) decesul sotului, sotiei sau rudelor pana la gradul al doilea inclusiv;
    e) indeplinirea obligatiilor militare;
    f) forta majora.
    (4) Situatiile prevazute la alin. (3) se probeaza cu acte justificative, in termen de 30 de zile de la data primului examen de absolvire sau de la data reexaminarii.
    (5) Persoanele prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege, care urmeaza programe de formare profesionala finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj, se pot retrage de la aceste programe, fara a suporta cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionala, pentru a se incadra in munca, pentru a incepe o activitate economica in conditiile legii sau in cazul in care starea sanatatii nu le permite continuarea programului, daca dovedesc ca se afla in una dintre aceste situatii cu actul privind incadrarea in munca, autorizatia de functionare sau certificatul de inmatriculare, respectiv cu acte medicale.
    (6) Daca numarul absentelor nemotivate depaseste 10% din totalul orelor prevazute in programa de pregatire, cursantul va fi exmatriculat, fara a mai avea dreptul de a urma un curs gratuit, fiind obligat sa restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionala pana la data exmatricularii sale, urmand, dupa caz, sa ii fie incetata plata indemnizatiei de somaj conform art. 44 lit. e) din lege."
    25. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38
    (1) In cazul in care formarea profesionala se realizeaza, potrivit art. 67 alin. (2) din lege, de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, prin furnizori de formare profesionala, autorizati in conditiile legii, selectarea acestora se va face prin procedura de cerere de oferta, in conditiile legislatiei privind achizitiile publice.
    (2) Selectia furnizorilor prin procedura de cerere de oferta se organizeaza, de regula, o singura data pe an pentru fiecare program de formare profesionala, in ocupatiile, meseriile si profesiile cuprinse in Planul national de formare profesionala."
    26. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    (1) Drepturile prevazute la art. 72 din lege se acorda numai daca persoanele indreptatite vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, unde se afla in evidenta, in termen de maximum 60 de zile de la data incetarii dreptului la indemnizatie de somaj ca urmare a angajarii, urmatoarele documente:
    a) cerere conform modelului prevazut in anexa nr. 10;
    b) instiintare emisa de angajator privind incadrarea in munca;
    c) actul in baza caruia au fost incadrate in munca, in copie;
    d) document emis de angajator, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani acesta nu a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoana respectiva.
    (2) Sumele neincasate de beneficiar se prescriu la expirarea termenului general de prescriptie de 3 ani, prevazut de lege."
    27. Dupa articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 42^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 42^1
    Persoanele aflate in situatia prevazuta la art. 73 alin. (1) din lege vor depune o data cu dovada incadrarii in munca, prevazuta la art. 41 alin. (1), si documentele prevazute la art. 40 alin. (1) lit. b), c) si d)."
    28. Articolul 44 se abroga.
    29. La articolul 45 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform modelului prevazut in anexa nr. 13, care constituie titlu executoriu, potrivit legii."
    30. Dupa alineatul (4) al articolului 45 se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Drepturile prevazute la art. 74 din lege nu se cumuleaza cu cele prevazute la art. 75 din lege.
    (6) Drepturile prevazute la art. 74 sau 75 din lege se solicita in termen de maximum 12 luni de la data incadrarii in munca."
    31. Articolul 47 se abroga.
    32. Articolul 48 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 48
    Potrivit art. 78 din lege, in programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca pentru dezvoltarea comunitatilor locale pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, indiferent daca beneficiaza sau nu beneficiaza de indemnizatie de somaj."
    33. Alineatul (1) al articolului 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    (1) Pentru acordarea subventiilor prevazute la art. 78 din lege, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, conventii, conform modelului prevazut in anexa nr. 14, cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor pentru executarea de activitati in scopul dezvoltarii comunitatilor locale carora li s-au atribuit contracte cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
    34. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50
    (1) In vederea incheierii conventiei prevazute la art. 49 alin. (1), agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va asigura, din randul somerilor, forta de munca solicitata de angajatori.
    (2) Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
    (3) Contractele individuale de munca ale persoanelor incadrate in munca din randul somerilor, precum si contractul de achizitie publica, in copii, se anexeaza la conventia prevazuta la art. 49 alin. (1)."
    35. Dupa articolul 50 se introduce un nou articol, articolul 50^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 50^1
    Cuantumurile lunare ale subventiilor prevazute la art. 79 alin. (2) din lege se acorda angajatorilor pe o perioada de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoana incadrata cu contract individual de munca din randul somerilor, proportional cu timpul efectiv lucrat, dupa cum urmeaza:
    a) de la data angajarii persoanei, daca conventia se incheie in termen de 30 de zile de la aceasta data;
    b) de la data incheierii conventiei, daca aceasta se incheie in termen mai mare de 30 de zile de la data angajarii persoanei."
    36. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 51
    Prin contributii de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit art. 79 alin. (2) lit. b) din lege, se intelege contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari pentru somaj, contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si contributia pentru asigurari sociale de sanatate."
    37. Dupa articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 51^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 51^1
    (1) Angajatorii care incadreaza in munca, pe durata nedeterminata, absolventi de invatamant superior care nu au promovat examenul de licenta beneficiaza, in conditiile legii, de subventia prevazuta la art. 80 alin. (1) lit. b) din lege.
    (2) Prevederile art. 80 din lege se aplica in situatia in care angajatorii incadreaza in munca, pe durata nedeterminata, absolventi ai unor institutii de invatamant care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de munca sau de serviciu."
    38. Dupa articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 52^1
    Prevederile art. 80 alin. 3 din lege se aplica in cazul unitatilor din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Justitiei, Serviciului Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe si Serviciului de Protectie si Paza, care au obligatia de a incadra in munca absolventi ai institutiilor militare de invatamant sau ai altor institutii similare."
    39. Articolul 55 se abroga.
    40. Alineatul (1) al articolului 57 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 57
    (1) Prin forma de pregatire profesionala organizata de catre angajator, potrivit art. 84 din lege, se intelege una dintre formele de pregatire profesionala prevazute la art. 63 din lege, care se desfasoara prin programe de formare profesionala derulate de furnizorii de formare profesionala, autorizati in conditiile legislatiei privind formarea profesionala a adultilor."
    41. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58
    In baza actului aditional prevazut la art. 57 alin. (2), angajatorii vor solicita agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti suportarea cheltuielilor aferente pregatirii profesionale a absolventilor care au promovat examenul de absolvire si vor depune in acest sens urmatoarele documente:
    a) tabel nominal cu absolventii care au promovat examenul de absolvire, conform modelului prevazut in anexa nr. 18;
    b) certificatul de calificare profesionala sau certificatul de absolvire, in copie;
    c) devizul cheltuielilor pe cursant."
    42. La articolul 59 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 59
    (1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 85 din lege, angajatorii vor incheia cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o conventie conform modelului prevazut in anexa nr. 19 si totodata vor depune o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani nu au mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoanele angajate, precum si urmatoarele documente:"
    43. La articolul 59 alineatul (1), dupa litera C se introduce litera D cu urmatorul cuprins:
    "D. pentru somerii care in termen de cel mult 3 ani de la data angajarii indeplinesc, conform legii, conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, daca nu indeplinesc conditiile de a solicita pensia anticipata partiala:
    a) actul de identitate, in copie;
    b) actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie;
    c) certificatul privind stagiul de cotizare in sistemul asigurarilor sociale de stat realizat pana la data angajarii;
    d) actul eliberat de angajator cu privire la incadrarea locului de munca in conditii deosebite sau speciale, dupa caz, in copie;
    e) actul emis de angajator, din care sa reiasa datele la care persoana indeplineste conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, precum si modul cum au fost calculate aceste date."
    44. Dupa alineatul (1) al articolului 59 se introduc doua noi alineate, alineatele (1^1) si (1^2), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Calculul datelor la care persoana indeplineste conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta revine angajatorului, care va avea in vedere conditiile existente la data angajarii si isi asuma raspunderea pentru datele comunicate.
    (1^2) Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la art. 85 alin. (1) din lege angajatorii care incadreaza in munca persoane cu handicap pe locuri de munca devenite vacante ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu prin acordul partilor, la initiativa angajatorului, pentru motive care nu tin de persoana angajatului sau, dupa caz, prin eliberare din functie, in ultimele 12 luni anterioare incadrarii in munca a acestor persoane."
    45. Alineatul (2) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la art. 85 alin. (5) din lege angajatorii care incadreaza in munca someri care, la data angajarii, indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala."
    46. Dupa alineatul (2) al articolului 59 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Angajatorii care incadreaza in munca persoane care indeplinesc atat conditiile prevazute la art. 80, cat si conditiile prevazute la art. 85 din lege, pot beneficia, pentru persoanele respective, optional, fie de subventia prevazuta la art. 80, fie de subventia prevazuta la art. 85 din lege."
    47. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    (1) Sumele cuvenite conform art. 85 din lege se acorda lunar, de la data incheierii conventiei, proportional cu timpul efectiv lucrat in luna respectiva de persoanele incadrate in munca in conditiile prevazute la art. 59 alin. (1).
    (2) Pentru verificarea sumelor cuvenite conform art. 85 din lege, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, o data cu declaratia lunara privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, si un tabel nominal conform modelului prevazut in anexa nr. 20, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita sumele.
    (3) Prin costuri salariale ale angajatorului, in sensul art. 85 alin. (3) din lege, se intelege costurile salariale care sunt in sarcina angajatorului, respectiv salariile brute inainte de aplicarea impozitului si contributiile la asigurarile sociale datorate de angajator."
    48. La articolul 62 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    (1) Pentru a beneficia de reducerea sumei reprezentand contributia de 3% datorata bugetului asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 93 din lege, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 21, insotita de urmatoarele documente:"
    49. La articolul 62 alineatul (3), literele c) si d) vor avea urmatorul cuprins:
    "c) numarul persoanelor incadrate in munca din randul somerilor, cuprins in tabelul nominal prevazut la alin. (1) lit. a), se imparte la numarul mediu lunar de salariati la nivelul anului si se inmulteste cu 100 pentru a se obtine numarul de procente reprezentand ponderea personalului nou-angajat din randul somerilor:

         Nsi
    P = ----- x 100,
         Nma

    unde:
    P = numarul de procente reprezentand ponderea numarului de someri incadrati in timpul anului in numarul mediu lunar de salariati din anul respectiv;
    Nsi = numarul de someri incadrati pentru cel putin 6 luni;
    Nma = numarul mediu lunar de salariati la nivelul anului;
    d) numarul de procente calculat potrivit prevederilor lit. c) se inmulteste cu 0,5% pentru a se determina coeficientul reducerii procentuale a contributiei datorate de angajator:

    Cr = P x 0,5%,

    unde:
    Cr = coeficientul de reducere procentuala a contributiei datorate de angajator."
    50. Dupa articolul 62 se introduce un nou articol, articolul 62^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 62^1
    Prin sanctiuni prevazute de lege, in sensul art. 116^1 din lege, se intelege amenzile contraventionale, penalitatile si dobanzile corespunzatoare, calculate conform legislatiei in vigoare."
    51. Anexele nr. 1, 3, 8 - 17 si 19 - 21 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 15*) la prezenta hotarare.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 16 sunt reproduse in facsimil.

    52. Dupa anexa nr. 21 se introduce o noua anexa, anexa nr. 22, avand cuprinsul prevazut in anexa nr. 16*) la prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1
    (inlocuieste ANEXA Nr. 1
    la norme)

    Angajator .............................
    Adresa ................................
    Codul fiscal ..........................
    Telefon/fax/e-mail ....................
    Nr. ...................................

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Alte conditii*)
    V - Valabilitatea ofertei

                                SITUATIE
                   privind locurile de munca vacante

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |      Ocupatia      |Numarul  |Localitatea| Conditii minime |  Durata  |V|
|crt.|____________________|locurilor|si judetul |     de munca    |incadrarii| |
|    |Denumirea| Cod COR  |de munca |in care se |_________________| in munca | |
|    |         |   (6     |vacante  |afla locul |Vechime|Studii| A|          | |
|    |         |caractere)|         |vacant     |  in   |      |*)|          | |
|    |         |          |         |           |domeniu|      |  |          | |
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|
|____|_________|__________|_________|___________|_______|______|__|__________|_|

                           Director general
                    sau alta persoana autorizata,
                  .................................

    *) Observatii:

    ANEXA 2
    (inlocuieste ANEXA Nr. 3
    la norme)

    AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca
    a judetului .......... /municipiului Bucuresti

                    CONTRACT DE ASIGURARE PENTRU SOMAJ
                        Nr. ........./..............

    Incheiat intre:
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului Bucuresti, denumita in continuare agentie, reprezentata prin .................., avand functia de ........................., in calitate de asigurator, cu sediul in localitatea ......................., str. ....................... nr. ......, judetul/sectorul ....................., si
    Domnul/Doamna ..............................., in calitate de asigurat, posesor al codului numeric personal ............................, actul de identitate ........... seria ...... nr. ..........., cu domiciliul sau resedinta in localitatea ........................, str. .................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul ................., Oficiul postal ......................., telefon ........................... .

    1. Obiectul contractului este asigurarea in sistemul asigurarilor pentru somaj, reglementata prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.

    2. Prezentul contract produce efecte incepand cu data de ................. .

    3. Conditii de asigurare:
    3.1. Venitul lunar asigurat este de ........................ lei (in cifre).
    3.2. Cota de contributie este de .........% .
    3.3. Cuantumul contributiei lunare la bugetul asigurarilor pentru somaj este de ............. lei.
    3.4. Contul in care se plateste contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj, deschis la Trezoreria ................................ pe seama agentiei, este ............................ .
    3.5. Plata se poate face in numerar la casieriile agentiei sau prin orice alte mijloace de plata prevazute de lege.
    3.6. Plata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj se face lunar pana la data de*) .............. .
    3.7. Neplata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj la termenul prevazut la pct. 3.6 genereaza plata de dobanzi, datorate pentru fiecare zi calendaristica, stabilite potrivit legii.

    4. Obligatiile agentiei:
    4.1. certificarea stagiului de cotizare;
    4.2. plata indemnizatiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform legii;
    4.3. asigurarea accesului la masurile de prevenire a somajului si de stimulare a ocuparii fortei de munca, prevazute de lege;
    4.4. plata contributiilor de asigurari sociale de stat si de asigurari sociale de sanatate in conditiile legii, in perioada in care asiguratul beneficiaza de indemnizatie pentru somaj.

    5. Obligatiile asiguratului:
    5.1. achitarea contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj in cuantumul si la termenul stabilit la pct. 3;
    5.2. instiintarea agentiei despre modificarile survenite in situatia sa;
    5.3. sa se prezinte la sediul agentiei atunci cand este solicitat, respectand termenul prevazut in invitatie.

    6. Durata contractului:
    Prezentul contract se incheie pe perioada nedeterminata.

    7. Incetarea contractului:
    7.1. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza la data la care asiguratul indeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj si solicita acordarea acestui drept.
    7.2. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza din initiativa asiguratului, daca acesta instiinteaza agentia inainte cu cel putin 30 de zile de la expirarea termenului limita de plata a contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj.
    7.3. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza din initiativa agentiei, daca asiguratul nu achita contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj pe o perioada de 3 luni consecutive. Agentia notifica asiguratului incetarea contractului de asigurare pentru somaj, precizand stagiul de cotizare realizat.
    7.4. Stagiul de cotizare realizat in cadrul prezentului contract este luat in considerare in cazul incheierii unui nou contract de asigurare.

    8. Alte clauze:
    8.1. Perioada pentru care nu s-a platit contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj nu constituie stagiu de cotizare.
    8.2. Stagiul de cotizare se constituie din insumarea lunilor pentru care s-a achitat contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj.
    8.3. Venitul lunar asigurat prevazut la pct. 3.1 se actualizeaza daca ulterior incheierii contractului se modifica salariul de baza minim brut pe tara, conform art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002.
    8.4. In caz de forta majora partile contractante sunt exonerate de raspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare ori cu intarziere a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forta majora se dovedeste de partea care o invoca.
    8.5. Modificarea oricaror prevederi ale prezentului contract se poate face numai cu acordul scris al ambelor parti, prin act aditional. Cand una dintre parti nu este de acord cu modificarea solicitata de cealalta parte, contractul se considera incetat.

    9. Litigiile in legatura cu executarea prezentului contract, nesolutionate intre parti pe cale amiabila, sunt de competenta instantelor judecatoresti.

                  Asigurator,                  Asigurat,
             ......................      ......................

------------
    *) Termenul de plata prevazut la pct. 3.6 poate fi in cadrul lunii pentru care se datoreaza contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj sau cel mai tarziu pana la data de 15 a lunii urmatoare acesteia.

    ANEXA 3
    (inlocuieste ANEXA Nr. 8
    la norme)

                              Catre
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ............................., nascut/nascuta la data de ..................., domiciliat/domiciliata/resedinta in localitatea ................., str. ................. nr. ......., bl. ........, sc. ...., et. ...., ap. ....., judetul/sectorul ........................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ....... nr. ................., codul numeric personal ................, solicit inscrierea in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca in meseria/profesia ................................ .
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a judetului ............/municipiului Bucuresti.

                  Data                    Semnatura
           ...................       ...................

    ANEXA 4
    (inlocuieste ANEXA Nr. 9
    la norme)

                              Catre
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ............................., nascut/nascuta la data de ..................., cu domiciliul/resedinta in localitatea ................., str. ................. nr. ........, bl. ....., sc. ......, et. ..., ap. ......, judetul/sectorul .........................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ...... seria ........... nr. ................, codul numeric personal ......................, aflandu-ma in una dintre situatiile prevazute la art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare*):
     _
    |_| ocup un loc de munca la unitatea ................. si doresc schimbarea acestuia;
     _
    |_| am obtinut statutul de refugiat;
     _
    |_| beneficiez de alta forma de protectie internationala ..................;
     _
    |_| sunt cetatean strain sau apatrid care am fost incadrat in munca/am realizat venituri in Romania;
     _
    |_| nu am putut ocupa loc de munca dupa:
         _
        |_| repatriere;
         _
        |_| eliberarea din detentie,
solicit inscrierea in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca in meseria/profesia ................... .
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a judetului ................/municipiului Bucuresti.

                   Data                         Semnatura
             .................            ......................

------------
    *) Se va marca cu "X" situatia in care se incadreaza persoana.

    ANEXA 5
    (inlocuieste ANEXA Nr. 10
    la norme)

                              Catre
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ................, codul numeric personal ..........., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. .................., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de ............... sunt angajat/angajata in baza actului*) nr. ........./............ la unitatea ...................... din localitatea ................., in meseria/profesia ........................ .

                      Data                     Semnatura
               ..................      .........................

------------
    *) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.

    ANEXA 6
    (inlocuieste ANEXA Nr. 11
    la norme)

                              Catre
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata .............., codul numeric personal ............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. .................., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de ............... sunt incadrat/incadrata in munca, pe durata ........................., conform actului*) nr. ........./............, anexat in copie la prezenta, la unitatea ............... din localitatea ................, situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea ................ unde am domiciliul stabil.

                  Data                            Semnatura
          .....................            ........................

------------
    *) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.

    ANEXA 7
    (inlocuieste ANEXA Nr. 12
    la norme)

                              Catre
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ..............., codul numeric personal ............, beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. ..............., solicit acordarea dreptului prevazut la art. 75 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de ................. sunt incadrat/incadrata in munca pe durata de ...................., conform actului*) nr. ....../......, anexat in copie la prezenta, la unitatea .................... din localitatea .................., si ca urmare a acestui fapt mi-am schimbat domiciliul din localitatea ............................. in localitatea ....................... .

                   Data                           Semnatura
           .....................            ........................

------------
    *) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.

    ANEXA 8
    (inlocuieste ANEXA Nr. 13
    la norme)

    Nr. .................

                              ANGAJAMENT

    Subsemnatul/subsemnata ...................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ........ nr. ...................., codul numeric personal ................, cu domiciliul in ................., str. ......................... nr. ........, bl. ......., sc. ........, ap. ......., judetul/sector ............................., avand carnetul de evidenta nr. .................., in calitate de beneficiar/beneficiara al/a drepturilor prevazute la art. 74 sau art. 75 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile ulterioare, ma oblig sa restitui imediat si in mod integral sumele acordate, in situatia in care raporturile de munca/de serviciu inceteaza, intr-o perioada mai mica de 12 luni de la data incadrarii in munca, din urmatoarele motive:
    a) in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. g) si lit. i), art. 61 lit. a) si art. 79 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare;
    b) in temeiul art. 61 lit. b) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, daca a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca definitiva.
    c) in temeiul art. 84 alin. (1) lit. b) si e), alin. (2) lit. f) si g) si alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata;

    Intocmit in*) ..................... la data de ..............., in doua exemplare dintre care am primit un exemplar.

    Semnatura*) ................................
    Completat si semnat in fata noastra.
    Semnatura*) ...............................

    Conform art. 76 alin. (2) din Legea nr. 76/2002, prezentul angajament constituie titlu executoriu.
------------
    *) Localitatea, judetul.
    *) Semnatura persoanei care isi ia angajamentul.
    *) Semnatura conducatorului agentiei pentru ocuparea fortei de munca.

    ANEXA 9
    (inlocuieste ANEXA Nr. 14
    la norme)

                                   CONVENTIE
                          Nr. ........../...........

    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ................./municipiului Bucuresti, reprezentata prin ..................., avand functia de ................, denumita in continuare agentie, si autoritatea administratiei publice locale/firma privata/organizatia neguvernamentala ......................, reprezentata prin ....................., avand functia de ................, denumita in continuare angajator, avand in vedere contractul de achizitie publica nr. ......./................, anexat in copie la prezenta conventie, convin urmatoarele:
    1. Angajatorul incadreaza in munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni un numar de ........ someri.
    Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor este prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
    2. Agentia se obliga sa subventioneze, conform legii, pe o perioada de*) .................. cheltuielile efectuate de angajator pentru fiecare somer incadrat in munca, dupa cum urmeaza:
    a) in perioada 1 aprilie - 31 octombrie, 70% din salariul de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata;
    b) in perioada 1 noiembrie - 31 martie, un salariu de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata, la care se adauga contributiile de asigurari sociale datorate de angajator, aferente salariului subventionat.

    Subventia se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat de persoanele incadrate in munca in baza acestei conventii.
    Agentia isi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.

             Agentia                                   Angajator
       Director executiv,                      Director general sau alta
      ....................                        persoana autorizata,
                                               ..........................

------------
    *) Perioada poate fi de cel mult 12 luni.

    ANEXA 1
    la conventie

    Judetul ..........................
    Angajator ........................
    Sediul/adresa ....................
    Contul/Banca .....................
    Codul fiscal .....................
    Telefon ..........................

                              TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 78 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare

                    Conventia nr. ......./.................

 ______________________________________________________________________________
|N.|Numele si|Codul   |Categoria|Ocupatia|Numarul     |Durata      |Semnatura  |
|r.|prenumele|numeric |    de   |Cod COR |si data     |contractului|angajatului|
|  |         |personal|servicii |        |incheierii  |individual  |           |
|c |         |        |         |        |contractului|de munca    |           |
|r |         |        |         |        |individual  |            |           |
|t.|         |        |         |        |de munca    |            |           |
|__|_________|________|_________|________|____________|____________|___________|
|0 |    1    |    2   |    3    |   4    |      5     |      6     |     7     |
|__|_________|________|_________|________|____________|____________|___________|
|  |         |        |         |        |            |            |           |
|__|_________|________|_________|________|____________|____________|___________|

    NOTA:
    Coloana 3 se va completa cu serviciile derulate in scopul dezvoltarii comunitatii locale.

                               Angajator

              Director general sau alta persoana autorizata,
              ..............................................

    ANEXA 10
    (inlocuieste ANEXA Nr. 15
    la norme)

                                   CONVENTIE
                          Nr. ........../...........

    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ............./municipiului Bucuresti, reprezentata prin ..............., avand functia de ...................., denumita in continuare agentie, si persoana juridica (fizica) ..................., reprezentata prin ......................, avand functia de ..................., denumita in continuare angajator, convin urmatoarele:
    1. Angajatorul incadreaza in munca pe perioada nedeterminata un numar de ....... absolventi ai unor institutii de invatamant, care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de munca sau de serviciu.
    Tabelul nominal cu absolventii incadrati in munca este prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
    2. Angajatorul se obliga sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 pe o perioada de cel putin 3 ani de la data incadrarii in munca.
    3. Agentia se obliga sa efectueze platile in conformitate cu prevederile art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
    4. Angajatorul care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 anterior termenului de 3 ani din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 se obliga sa restituie in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, sumele incasate pentru fiecare persoana, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu.
    5. Agentia isi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
    6. In situatia constatarii nerespectarii de catre angajator a obligatiilor sale, prezenta conventie se reziliaza, debitele urmand a fi recuperate conform legii.

             Agentia                                   Angajator
       Director executiv,                      Director general sau alta
      ....................                        persoana autorizata,
                                               ..........................

    ANEXA 1
    la conventie

    Judetul ..........................
    Angajator ........................
    Sediul/adresa ....................
    Contul/Banca .....................
    Codul fiscal......................
    Telefon ..........................

                              TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de invatamant incadrati in munca, conform prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare

                    Conventia nr. ............./.......

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si| Codul  |Categoria |Anul        |Data     |Ocupatia|Semnatura  |
|crt.|prenumele|numeric |de        |absolvirii/ |angajarii|Cod COR |angajatului|
|    |         |personal|absolventi|numarul     |         |        |           |
|    |         |        |    *)    |diplomei/   |         |        |           |
|    |         |        |          |adeverintei |         |        |           |
|____|_________|________|__________|____________|_________|________|___________|
| 0  |    1    |    2   |    3     |      4     |     5   |     6  |     7     |
|____|_________|________|__________|____________|_________|________|___________|
|    |         |        |          |            |         |        |           |
|____|_________|________|__________|____________|_________|________|___________|
    *) coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
    cod A - absolventi ai ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
    cod B - absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
    cod C - absolventi de invatamant superior.
    In situatia in care absolventii provin din randul persoanelor cu handicap codurile corespunzatoare studiilor absolvite vor fi insotite de litera "H".

                              Angajator
               Director general sau alta persoana autorizata,
                     ...................................

    ANEXA 11
    (inlocuieste ANEXA Nr. 16
    la norme)

    Judetul .........................
    Angajator .......................
    Sediul/adresa ...................
    Contul/Banca ....................
    Codul fiscal ....................
    Telefon .........................

                             TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de invatamant incadrati in munca, conform prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stabilirea sumei lunare subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj

                       Conventia nr. ......./.............
                            Luna ........ anul ........

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si |  Codul   |Categoria | Numarul | Suma cuvenita |             |
|crt.| prenumele | numeric  |de        | orelor  | pentru timpul |Observatii*)|
|    |           | personal |absolventi| efectiv | efectiv lucrat|             |
|    |           |          |    *)    | lucrate |               |             |
|____|___________|__________|__________|_________|_______________|_____________|
| 0  |     1     |     2    |    3     |    4    |       5       |      6      |
|____|___________|__________|__________|_________|_______________|_____________|
|    |           |          |          |         |               |             |
|____|___________|__________|__________|_________|_______________|_____________|
    *) coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
    cod A - absolventi ai ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
    cod B - absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
    cod C - absolventi de invatamant superior.
    In situatia in care absolventii provin din randul persoanelor cu handicap codurile corespunzatoare studiilor absolvite vor fi insotite de litera "H".
    *) Se vor mentiona, dupa caz, motivele incetarii raporturilor de munca sau de serviciu.

                              Angajator
             Director general sau alta persoana autorizata,
                    ...................................

    ANEXA 12
    (inlocuieste ANEXA Nr. 17
    la norme

                            ACT ADITIONAL
                 la Conventia nr. ......./.........

    Incheiat la data de ..................
    intre Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ................/municipiului Bucuresti, reprezentata prin ..............., avand functia de .................., si angajatorul ..............., reprezentat prin ................., avand functia de .................., prin care se stabilesc urmatoarele:
    1. Angajatorul a contractat cu furnizorul de servicii de formare profesionala*) ....................., autorizat in conditiile legislatiei privind formarea profesionala a adultilor, un program de formare profesionala sub forma de curs de*) ......................... pentru ocupatia de ............................, pentru un numar de ......... absolventi, incadrati in munca in conditiile art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
    2. Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ............../municipiului Bucuresti se obliga sa suporte, in conditiile legii, cheltuielile aferente pregatirii profesionale a absolventilor care au promovat examenul de absolvire.
    3. Pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea profesionala a absolventilor angajatorul va prezenta documentatia prevazuta la art. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002.

             Agentia                                   Angajator
       Director executiv,                      Director general sau alta
      ....................                        persoana autorizata,
                                               ..........................

------------
    *) Se va mentiona denumirea furnizorului de servicii de pregatire profesionala cu care angajatorul a incheiat contract.
    *) se va inscrie: initiere, calificare, recalificare, perfectionare sau specializare.

    ANEXA 13
    (inlocuieste ANEXA Nr. 19
    la norme)

                                   CONVENTIE
                          Nr. ........../...........

    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti, reprezentata prin ................, avand functia de ..............., denumita in continuare agentie, si persoana juridica (fizica) ................., reprezentata prin ....................., avand functia de ...................., denumita in continuare angajator, avand un numar de*) ........... angajati, convin urmatoarele:
    1. Angajatorul incadreaza in munca:
    A. pe perioada nedeterminata un numar de:
    a) ........... someri in varsta de peste 45 de ani;
    b) ........... someri intretinatori unici de familii;
    c) ............ persoane cu handicap.
    B. un numar de:
    a) ........... someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
    b) ........... someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
    Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca este prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
    2. Angajatorul se obliga:
    a) sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 litera A, pe o perioada de cel putin 2 ani de la data incadrarii in munca.
    b) sa respecte dispozitiile art. 85 din Legea nr. 76/2002.
    c) sa restituie in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, sumele incasate pentru fiecare persoana, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, in cazul in care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 litera A, anterior termenului de 2 ani, din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002.
    3. Agentia se obliga sa efectueze platile in conformitate cu prevederile art. 85 din Legea nr. 76/2002.
    4. Agentia isi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.

             Agentia                                   Angajator
       Director executiv,                      Director general sau alta
      ....................                        persoana autorizata,
                                               ..........................
------------
    *) Se va completa in cazul in care angajatorul incadreaza in munca persoane cu handicap.

    ANEXA 1
    la conventie

    Judetul .............................
    Angajator ...........................
    Sediul/adresa .......................
    Contul/Banca ........................
    Codul fiscal ........................
    Telefon .............................

                              TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare

                      Conventia nr. ........./.............

 ______________________________________________________________________________
|N |Numele si|Codul   |Categoria de|Data     |Data        |Ocupatia|Semnatura  |
|r.|prenumele|numeric |persoane*)  |angajarii|indeplinirii|Cod COR |angajatului|
|  |         |personal|            |         |conditiilor |        |           |
|c |         |        |            |         |de          |        |           |
|r |         |        |            |         |pensionare  |        |           |
|t.|         |        |            |         |*)         |        |           |
|__|_________|________|____________|_________|____________|________|___________|
| 0|   1     |   2    |    3       |     4   |    5       |   6    |     7     |
|__|_________|________|____________|_________|____________|________|___________|
|  |         |        |            |         |            |        |           |
|__|_________|________|____________|_________|____________|________|___________|
    *) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
    cod A - someri in varsta de peste 45 de ani;
    cod B - someri unici intretinatori de familii;
    cod C - persoane cu handicap;
    cod D - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei anticipate partiale;
    cod E - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
    *) Se va completa numai pentru categoriile de persoane prevazute la cod: D si E.

                             Angajator
             Director general sau alta persoana autorizata,
                     ..............................

    ANEXA 14
    (inlocuieste ANEXA Nr. 20
    la norme)

    Judetul .............................
    Angajator ...........................
    Sediul/adresa .......................
    Contul/Banca ........................
    Codul fiscal ........................
    Telefon/fax .........................

                             TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stabilirea sumelor subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj

                      Conventia nr. ......./..........
                          Luna ......... anul .........

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si|Codul   |Categoria |Numarul orelor|Suma cuvenita |Observatii*)|
|crt.|prenumele|numeric |de        |efectiv       |pentru timpul |             |
|    |         |personal|persoane*)|lucrate       |efectiv lucrat|             |
|____|_________|________|__________|______________|______________|_____________|
| 0  |     1   |    2   |    3     |       4      |      5       |      6      |
|____|_________|________|__________|______________|______________|_____________|
|    |         |        |          |              |              |             |
|____|_________|________|__________|______________|______________|_____________|
    *) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
    cod A - someri in varsta de peste 45 de ani;
    cod B - someri intretinatori unici de familii;
    cod C - persoane cu handicap;
    cod D - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
    cod E - someri care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
    *) Se vor mentiona, dupa caz, motivele incetarii raporturilor de munca sau de serviciu.

                               Angajator
               Director general sau alta persoana autorizata,
                       ...............................

    ANEXA 15
    (inlocuieste ANEXA Nr. 21
    la norme)

    Judetul .............................
    Angajator ...........................
    Sediul/adresa .......................
    Contul/Banca ........................
    Codul fiscal ........................
    Telefon/fax .........................

                                  Catre
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului Bucuresti

    ..................................../(angajatorul), reprezentat prin ............................................., avand functia de ......................................, va solicit sa aprobati diminuarea sumei reprezentand contributia lunara de 3% datorata bugetului asigurarilor pentru somaj cu .............., calculate conform art. 62 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Anexam tabelul nominal cu somerii incadrati in munca in anul ............ si contractele individuale de munca, in copie, ale persoanelor cuprinse in tabelul nominal.

             Data                                Angajator
    ........................     Director general sau alta persoana autorizata,
                                           ............................

    ANEXA 1
    la ANEXA Nr. 21
    la norme

    Judetul .............................
    Angajator ...........................
    Sediul/adresa .......................
    Contul/Banca ........................
    Codul fiscal ........................
    Telefon/fax .........................

                             TABEL NOMINAL
cu somerii incadrati in munca, conform prevederilor art. 93 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si |Codul    |Numarul si data|Durata      | Ocupatia |Semnatura   |
|crt.|prenumele |numeric  |incheierii     |contractului| Cod COR  |angajatului |
|    |          |personal |contractului   |individual  |          |            |
|    |          |         |individual de  |de munca    |          |            |
|    |          |         |munca          |            |          |            |
|____|__________|_________|_______________|____________|__________|____________|
| 0  |     1    |    2    |       3       |      4     |     5    |      6     |
|____|__________|_________|_______________|____________|__________|____________|
|    |          |         |               |            |          |            |
|____|__________|_________|_______________|____________|__________|____________|

           Data                                  Angajator
    ........................     Director general sau alta persoana autorizata,
                                          ...............................

    ANEXA 16
    (ANEXA Nr. 22
    la norme)

    ____________________________            _______________________________
    Nr. ________________________            Nr. ___________________________

                                  CONTRACT

    1. Partile contractante:
    1.1. Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ................................, cu sediul in ................................, str. ........................................ nr. ......., judetul/sectorul ................................, tel. ..................................., fax ..................., e-mail ........................, cod fiscal ............... cont nr. ............. deschis la trezoreria .................................., reprezentata prin ............................................................., avand functia de director executiv si prin ...................................., avand functia de director executiv adjunct, denumita in continuare agentie.
    1.2. ...................................................................., cu sediul in ............................, str. ................................ nr. ............, bloc ............, scara ........, etaj ........, ap. .........., judetul/sectorul .........................., tel. ........................, fax ...................., e-mail ..................., cod fiscal/cod unic de inregistrare, cont nr. ................................., deschis la .............................................................., reprezentat prin ...................................................., avand functia de ........................................., denumita in continuare angajator.

    2. Obiectul contractului:
    Subventionarea partiala de catre agentie a cheltuielilor efectuate cu serviciile de formare profesionala organizate de angajator pentru un numar de .............. persoane, in anul ..........., reprezentand ..........%*) din numarul total de persoane angajate.
------------
    *) nu poate fi mai mare de 20% din numarul total de salariati, incadrati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata, existenti la data intocmirii programului anual de formare profesionala.

    3. Valoarea contractului:
    Valoarea estimata a contractului este de cel mult ..................... lei.

    4. Obligatiile partilor:
    A. Agentia:
    A.1. Plateste angajatorului 50% din cheltuielile efectuate cu serviciile de formare profesionala organizate de acesta pentru un numar de .................. persoane, in anul ............ . Lista cuprinzand numele persoanelor care urmeaza sa participe la programul de formare profesionala pentru care se acorda subventia care face obiectul prezentului contract este prevazuta in anexa la contract si face parte din acesta.
    A.2. Controleaza modul de respectare a obligatiilor asumate de angajator prin prezentul contract.
    B. Angajatorul:
    B.1. Mentine raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor din lista prevazuta la pct. 4.A.1.
    B.2. Pune la dispozitia agentiei toate informatiile solicitate in legatura cu modul de desfasurare a programului.
    B.3. Pune la dispozitia agentiei informatiile si documentele necesare efectuarii actului de control.

    5. Modalitati de plata:
    5.1. Agentia deconteaza angajatorului cheltuielile efectuate de acesta, prin decontari, pe baza de acte justificative.
    5.2. Decontarile se fac in termen de 5 zile de la data solicitarii acestora de catre angajator, pe baza actelor justificative.

    6. Modificarea si incetarea contractului
    6.1. Modificarea contractului poate fi facuta numai prin acordul de vointa al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
    6.2. Incetarea contractului intervine prin acordul partilor sau prin reziliere.

    7. Penalitati si daune-interese:
    7.1. Incetarea raporturilor de munca sau de serviciu ale persoanelor din lista prevazuta la pct. 4.A.1, pentru unul din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, atrage, in sarcina angajatorului, obligatia restituirii sumelor primite plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu ale persoanelor respective.
    7.2. Dobanda se calculeaza de la data acordarii de catre agentie a sumelor prevazute la pct. 4.A.1.
    7.3. Nerespectarea termenului de plata prevazut la pct. 5.2. atrage, in sarcina agentiei, plata unei penalitati egale cu ....% din valoarea solicitarii de decontare inmultita cu numarul de zile de intarziere.

    8. Forta majora:
    8.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
    8.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada in care aceasta actioneaza.
    8.3. Partea contractanta care, din cauza de forta majora, nu isi poate indeplini, respecta si exercita obligatiile contractuale va instiinta, in scris, cealalta parte contractanta, in cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii.
    8.4. Omisiunea de a anunta, in scris, aparitia fortei majore atrage raspunderea civila contractuala a partii aflate in aceasta situatie.
    8.5. Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au determinat forta majora.

    9. Solutionarea litigiilor:
    9.1. Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabila neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea contractului.
    9.2. Daca partile contractante nu reusesc sa rezolve neintelegerile pe cale amiabila, se pot adresa instantei de judecata.

    10. Alte clauze:
    10.1. Orice comunicare intre partile contractante, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie transmisa in scris.
    10.2. Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.

         Agentie,                                            Angajator,
    ..................                                  ....................



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 934/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 934 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu