HOTARARE Nr.
935 din 1 septembrie 2010
pentru modificarea si
completarea Hotarârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Justitiei, precum si pentru modificarea Hotarârii
Guvernului nr. 762/2010 privind conditiile de acordare, în mod gratuit, a
asistentei medicale, medicamentelor si protezelor pentru procurori, judecatori,
magistrati-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat
judecatorilor si procurorilor, precum si pentru personalul auxiliar de
specialitate din cadrul instantelor si al parchetelor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 654 din 22 septembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului
nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 29 iunie 2009, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 6, punctul VI se abrogă.
2. La articolul 6 punctul
VIII, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 41, cu următorul cuprins:
„41. cooperează cu
oficiile de recuperare a creanţelor sau cu autorităţile din celelalte state
membre ale Uniunii Europene, prin schimbul de informaţii şi de bune practici,
în scopul de a facilita urmărirea şi identificarea bunurilor rezultate din
săvârşirea de infracţiuni şi a altor bunuri având legătură cu infracţiunile
care ar putea face obiectul unei dispoziţii de confiscare sau de
indisponibilizare. In îndeplinirea atribuţiilor rezultate din Decizia
2007/845/JAI a Consiliului din 6 decembrie 2007 privind cooperarea dintre
oficiile de recuperare din statele membre în domeniul urmăririi şi
identificării produselor provenite din săvârşirea de infracţiuni sau a altor
bunuri având legătură cu infracţiunile, Ministerul Justiţiei va coopera, prin
schimb de informaţii, cu instituţiile naţionale implicate în procedura de
confiscare sau indisponibilizare a bunurilor, cum ar fi: Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului, parchetele şi instanţele, Ministerul Administraţiei şi
Internelor şi organele de poliţie, Ministerul Finanţelor Publice şi
instituţiile publice deconcentrate, Garda Financiară, Autoritatea Naţională a
Vămilor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Agenţia Naţională de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi
Combaterea Spălării Banilor, precum şi orice altă autoritate care ar putea
furniza informaţiile necesare;".
3. Articolul 11 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Ministrul poate numi prin ordin un
înlocuitor pentru o perioadă determinată, dintre secretarii
de stat şi subsecretarul de stat.
(2) Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre
atribuţiile de conducere, reprezentare şi angajare a Ministerului, în primul
rând secretarilor de stat, subsecretarului de stat, secretarului general,
secretarului general adjunct sau altor angajaţi ai Ministerului."
4. La capitolul III
„Conducerea Ministerului", titlul secţiunii a 2-a se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„SECŢIUNEA a 2-a
Secretarii de stat, subsecretarul de stat, secretarul
general, secretarul general adjunct şi colegiul
de conducere al Ministerului"
5. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 16. - Ministrul este ajutat în activitatea de
conducere şi reprezentare a Ministerului de 2
secretari de stat, de un subsecretar de stat, precum şi de secretarul general
şi secretarul general adjunct."
6. Articolul 18 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Secretarul
general şi secretarul general adjunct sunt înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile
legii.
(2) Secretarul general şi
secretarul general adjunct coordonează buna funcţionare a compartimentelor
administrative ale Ministerului şi a activităţilor cu caracter funcţional din
cadrul acestuia, asigură legătura operativă dintre ministru şi conducătorii compartimentelor
administrative din Minister şi unităţile subordonate. De asemenea, îndeplinesc
şi celelalte atribuţii prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) In cazurile în care secretarul general se află în
concediu sau în imposibilitatea exercitării funcţiilor sale, este înlocuit de
secretarul general adjunct sau ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor
temporar pentru perioada respectivă."
7. Articolul 19 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - Secretarii de stat, subsecretarul de stat, secretarul general şi secretarul general adjunct emit dispoziţii şi
rezoluţii scrise."
8. La articolul 20,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 20. - (1) Pe lângă ministru funcţionează colegiul
Ministerului, format din secretarii de stat, subsecretarul de stat, secretarul
general, secretarul general adjunct, consilieri şi conducătorii
compartimentelor administrative."
9. La articolul 22,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Structura organizatorică la nivel de servicii şi
birouri, numărul posturilor de conducere, precum şi alocarea personalului în
direcţii, servicii, birouri şi compartimente administrative asimilate sunt stabilite
prin ordin al ministrului, emis în temeiul şi pentru executarea prezentei
hotărâri."
10. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 23. - (1) Compartimentele administrative ale Ministerului sunt direcţiile, serviciile şi birourile, precum şi
alte compartimente organizate potrivit legii.
(2) Modalitatea de constituire a acestora se stabileşte
potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
(3) Organizarea, atribuţiile şi
responsabilităţile compartimentelor administrative se stabilesc prin
regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al
ministrului."
11. Articolul 241 se abrogă.
12. Articolul 27 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 27. - (1) In structura Ministerului funcţionează
Unitatea de implementare a proiectelor (UIP), organizată în cadrul Serviciului programe europene (SPE), cu încadrarea în numărul maxim
de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului. SPE asigură coordonarea
programării, implementării tehnice, raportării şi monitorizării asistenţei financiare
nerambursabile pre- şi postaderare acordate de Uniunea Europeană şi alte state,
având ca beneficiar Ministerul şi instituţiile din subordinea sau coordonarea
acestuia.
(2) Structura organizatorică, numărul de personal,
funcţiile şi atribuţiile UIP se stabilesc prin ordin al ministrului, potrivit
dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 869/2002 pentru perfecţionarea
activităţii unităţilor de implementare a programelor PHARE."
13. La articolul 28,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 28. - (1) In structura Ministerului funcţionează
Unitatea de management public şi planificare strategică (UMPPS), organizată la nivel de
birou."
14. La articolul 39,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 39. - (1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2011,
Ministerul va desfăşura activitatea de statistică judiciară."
15. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Ministerului Justiţiei" se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - (1) Structura
organizatorică a Ministerului Justiţiei, prevăzută în anexa la prezenta
hotărâre, intră în vigoare la data la care va fi emis, în temeiul şi pentru
executarea prezentei hotărâri, ordinul ministrului justiţiei de stabilire a
serviciilor şi birourilor, a numărului posturilor de conducere, precum şi
pentru alocarea personalului în direcţii, servicii, birouri şi compartimente
administrative asimilate.
(2) Ordinul ministrului justiţiei prevăzut la alin. (1)
va fi emis în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Până la data emiterii
ordinului prevăzut la alin. (1), Ministerul Justiţiei şi personalul acestuia
vor funcţiona potrivit structurii organizatorice prevăzute în anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Ministrul justiţiei poate
lua orice alte măsuri necesare pentru realizarea reorganizării Ministerului Justiţiei
potrivit prezentei hotărâri, în condiţiile legii.
Art. III.-Articolul 13 din
Hotărârea Guvernului nr. 762/2010 privind condiţiile de acordare, în mod
gratuit, a asistenţei medicale, medicamentelor şi protezelor pentru procurori,
judecători, magistraţi-asistenţi, personalul de specialitate juridică asimilat
judecătorilor şi procurorilor, precum şi pentru personalul auxiliar de
specialitate din cadrul instanţelor şi al parchetelor, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 12 august 2010, se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 13. - Lista furnizorilor de servicii medicale din
fiecare judeţ aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate
este transmisă celor interesaţi, la cerere, de către compartimentul competent
din cadrul Ministerului Justiţiei."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul justiţiei,
Lidia Barac,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ*)
(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 652/2009)
Numărul maxim de posturi: 295 (exclusiv demnitari, cabinet ministru, DIPFIE)
Notă:
Pilonii instituiţi prin organigramă nu produc efecte
juridice. Rolul pilonilor este exclusiv de a structura, în funcţie de domeniile
de activitate, compartimentele din cadrul instituţiei.
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A MINISTERULUI JUSTIŢIEI
*) Anexa este reprodusă în facsimil.