HOTARARE Nr.
967 din 15 septembrie 2010
pentru modificarea si
completarea Hotarârii Guvernului nr. 1.434/2004 privind atributiile si
Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de
asistenta sociala si protectia copilului
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 654 din 22 septembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea
Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de
organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţă socială şi
protecţia copilului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 21 iulie 2008, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - Se aprobă
Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia
copilului, denumită în continuare Direcţia generală, prevăzut în anexa
nr. 1."
2. La articolul 4,
după alineatul (1) se introduce un nou alineat,
alineatul (11), cu următorul
cuprins:
„(11) Structura
organizatorică şi numărul de personal aferente fiecărei direcţii generale de
asistenţă socială şi protecţia copilului se aprobă de consiliul judeţean,
respectiv consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, cu avizul
consultativ al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi cu
respectarea criteriilor orientative prevăzute în anexa nr. 2."
3. După articolul 8
se introduce un nou articol, articolul 81, cu următorul cuprins:
„Art. 81. -Anexele
nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."
4. La
Regulamentul-cadru la articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) Structura organizatorică orientativă
necesară pentru asigurarea funcţionării Direcţiei generale este următoarea:
1. compartimentul monitorizare,
analiză statistică, indicatori asistentă socială şi incluziune socială;
2. compartimentul strategii,
programe, proiecte în domeniul asistenţei sociale şi relaţia cu organizaţiile
neguvernamentale;
3. compartimentul managementul calităţii serviciilor
sociale;
4. compartimentul comunicare, registratură, relaţii cu
publicul şi evaluare iniţială;
5. compartimentul resurse umane;
6. compartimentul juridic şi contencios;
7. compartimentul audit;
8. compartimentul adopţii;
9. compartimentul violenţa în
familie;
10. compartimentul de
intervenţie în regim de urgenţă în domeniul asistenţei sociale; în cadrul
acestuia se organizează şi funcţionează telefonul pentru semnalarea cazurilor
de urgenţă;
11. compartimentul de
intervenţie în situaţii de abuz, neglijare, trafic, migraţie şi repatrieri;
12. compartimentul de evaluare
complexă a copilului;
13. compartimentul management de caz pentru copil;
14. compartimentul prevenire
marginalizare socială;
15. compartimentul evidenţă şi
plată prestaţii sociale;
16. compartimentul asistenţă
persoane vârstnice;
17. compartimentul management
de caz pentru adulţi şi monitorizare servicii sociale;
18. compartimentul evaluare complexă a persoanelor
adulte cu handicap;
19. compartimentul
finanţe-buget;
20. compartimentul contabilitate-salarizare;
21. compartimentul achiziţii
publice şi contractare servicii sociale;
22. compartimentul
administrativ, patrimoniu, tehnic şi aprovizionare;
23. secretariatul comisiei pentru protecţia copilului şi al comisiei de evaluare a persoanelor
adulte cu handicap."
5. La
Regulamentul-cadru, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Conducerea Direcţiei generale se asigură
de directorul executiv şi de colegiul director.
(2) Directorul executiv al
Direcţiei generale este ajutat de 2 directori executivi adjuncţi, dintre care
unul coordonează activitatea din domeniul economic şi administrativ, iar unul
coordonează activitatea din domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale
persoanelor adulte.
(3) Directorul executiv şi
directorii executivi adjuncţi au calitatea de funcţionar public."
6. După anexă, care
va deveni anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Szakal Andras Zsolt
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004)
A. Pentru direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia
copilului judeţene*
Nr. crt.
|
Posturi de conducere
|
Număr maxim de posturi
|
1.
|
Director executiv
|
1
|
2.
|
Director executiv adjunct
|
1
|
3.
|
Director executiv adjunct (economic)
|
1
|
4.
|
Alte funcţii de conducere (şef serviciu, şef birou)
|
12% din totalul funcţiilor publice din
aparatul propriu (conform Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare)
|
Posturi de execuţie
|
1.
|
Număr de beneficiari de servicii
sociale/an**
|
Număr maxim de posturi
|
Sub 12.000
|
92
|
12.001-17.000
|
102
|
17.001-22.000
|
112
|
Peste 22.000
|
125
|
NOTĂ:
Se adaugă un manager de caz la 50 de cazuri pentru
copiii din sistemul de protecţie specială şi un manager de caz la 50 de
asistenţi maternali profesionişti.
B. Pentru direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului de la
nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti*
Nr. crt.
|
Posturi de conducere
|
Număr maxim de posturi
|
1.
|
Director executiv
|
1
|
2.
|
Director executiv adjunct
|
1
|
3.
|
Director executiv adjunct (economic)
|
1
|
4.
|
Alte funcţii de conducere (şef serviciu, şef birou)
|
12% din totalul funcţiilor publice din aparatul propriu (conform
Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare)
|
Posturi de execuţie
|
1.
|
Număr beneficiari de servicii sociale/an**
|
Număr maxim de posturi
|
sub 12.000
|
92
|
12.001-17.000
|
102
|
17.001-22.000
|
112
|
peste 22.000
|
125
|
2.
|
Nr. de locuitori
|
Număr maxim de posturi
|
Sub 250.000
|
74
|
250.001-300.000
|
78
|
peste 300.000
|
82
|
3.
|
Beneficiari de prestaţii sociale/an***
|
Număr maxim de posturi
|
sub 50.000
|
55
|
50.001-70.000
|
60
|
peste 70.000
|
65
|
4.
|
Pentru serviciul de prevenire a
separării copilului de familie
|
maximum 20
|
NOTĂ:
1. Se adaugă un manager de caz la 50 de cazuri pentru
copiii din sistemul de protecţie specială şi un manager de caz la 50 de
asistenţi maternali profesionişti.
2. Numărul de posturi aferente
fiecărui criteriu se cumulează.
* Criteriile se aplică pentru aparatul propriu al
direcţiilor, nu şi pentru serviciile sociale (centre rezidenţiale, centre de zi, servicii de îngrijire la domiciliu etc.) aflate în
subordinea acestora.
** Copiii din sistemul de protecţie specială (servicii
de tip rezidenţial, servicii de îngrijire de zi, servicii de tip familial),
copiii pentru care a fost instituită tutela, copiii pentru care s-a instituit
plasamentul familial, copiii încredinţaţi în vederea adopţiei şi cei aflaţi în
monitorizare postadoptie, copiii abuzaţi, neglijaţi, traficaţi, repatriaţi,
copiii care au comis fapte penale, dar nu răspund penal, copii şi adulţi aflaţi
în evidenţa serviciilor de evaluare complexă, adulţii din cadrul serviciilor de
tip rezidenţial şi al serviciilor de zi, vârstnicii din cadrul serviciilor de
zi şi de îngrijire la domiciliu, precum şi cei aflaţi în centrele rezidenţiale.
*** Beneficiari aflaţi în plată la data elaborării
statului de funcţii de: alocaţie de stat, alocaţie complementară, alocaţie
monoparentală, indemnizaţie pentru creşterea copilului până la vârsta de 2 ani
şi a copilului cu handicap până la vârsta de 7 ani, venit minim garantat,
încălzire, ajutoare de urgenţă şi alte tipuri de prestaţii etc.