HOTARARE Nr.
1434 din 2 septembrie 2004
privind atributiile si
Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de
asistenta sociala si protectia copilului *)
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 547 din 21 iulie 2008
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul-cadru de organizare şi
funcţionare a Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului,
denumită în continuare Direcţia generală, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Direcţia generală este instituţia publică cu
personalitate juridică, înfiinţată în subordinea consiliului judeţean,
respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, prin
comasarea serviciului public de asistenţă socială şi a serviciului public
specializat pentru protecţia copilului de la nivelul judeţului, respectiv al
sectorului municipiului Bucureşti, prin preluarea, în mod corespunzător, a
atribuţiilor şi funcţiilor acestora.
Art. 3. - Direcţia generală realizează la nivel
judeţean, respectiv la nivelul local al sectoarelor municipiului Bucureşti,
măsurile de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului, familiei,
persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi
a oricăror persoane aflate în nevoie.
Art. 4. - (1) Prin hotărâre a consiliului judeţean,
respectiv a consiliului local al sectorului municipiului' Bucureşti, se
înfiinţează Direcţia generală şi se aprobă structura organizatorică, numărul de
personal, precum şi finanţarea acestei direcţii.
(2) Consiliile judeţene, respectiv consiliile locale
ale sectoarelor municipiului Bucureşti, aprobă, prin hotărâre, regulamentul de
organizare şi funcţionare a Direcţiei generale, pe baza prevederilor
regulamentului-cadru aprobat prin prezenta hotărâre.
(3) Atribuţiile Direcţiei generale, prevăzute în
regulamentul-cadru, se completează cu alte atribuţii, în funcţie de
caracteristicile sociale ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale
subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti.
Art. 5. - (1) Consiliile judeţene, respectiv consiliile
locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, înfiinţează Direcţia generală
prin reorganizarea serviciilor publice cu atribuţii în domeniul asistenţei
sociale şi protecţiei copilului, aflate în subordine, şi, după caz, a
compartimentelor din aparatul propriu existent în cadrul
acestora.
(2) Personalul serviciilor publice reorganizate
potrivit alin. (1) se preia de către Direcţia generală şi se consideră
transferat, în condiţiile legii.
Art. 6. - (1) Patrimoniul serviciilor publice
reorganizate potrivit art. 5 alin. (1), stabilit pe
baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 2004, se preia, pe bază de protocol de predare-preluare,
de către Direcţia generală, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
(2) In condiţiile legii, Direcţia generală va prelua
toate drepturile şi va respecta toate obligaţiile serviciilor publice
reorganizate potrivit art. 5 alin. (1), potrivit reglementărilor legale sau
contractuale.
(3) Direcţia generală asigură, în condiţiile legii,
continuitatea proiectelor în derulare iniţiate de serviciile publice
reorganizate conform art. 5 alin. (1).
Art. 7. - (1) In termen de cel mult un an de la
reorganizarea Direcţiei generale, se va asigura încadrarea în totalitate a
acesteia cu personal de specialitate cu diverse calificări, care are
competenţe, responsabilităţi şi atribuţii specifice domeniului de activitate.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1) conducătorul
Direcţiei generale întocmeşte necesarul de personal de specialitate şi solicită
instituţiilor şi organizaţiilor specializate formarea şi perfecţionarea
personalului existent, în condiţiile legii.
Art. 8. - Finanţarea Direcţiei generale se asigură din
bugetele locale ale judeţelor, respectiv din bugetele locale ale sectoarelor
municipiului Bucureşti.
Art. 9. - Pe data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
a) prevederile art. 1 referitoare la serviciul public
de asistenţă socială de la nivelul judeţelor, cuprinse în Regulamentul-cadru de
organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţă socială, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 90/2003, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 81 din
7 februarie 2003, cu modificările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 117/1999 pentru aprobarea
Normelor metodologice şi a măsurilor tranzitorii de aplicare a prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului
aflat în dificultate, precum şi a Metodologiei de coordonare a activităţilor de
protecţie şi de promovare a drepturilor copilului la nivel naţional, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 12 martie 1999, cu modificările ulterioare, precum şi
orice alte dispoziţii contrare.
Art. 10. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data
de 1 ianuarie 2005.
ANEXA
REGULAMENT-CADRU
de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale de
asistenţă socială şi protecţia copilului
Art. 1. - (1) Direcţia generală de asistenţă socială şi
protecţia copilului, denumită în continuare Direcţia generală, are rolul de a asigura la nivel judeţean,
respectiv la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti, aplicarea politicilor
şi strategiilor de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului,
familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap,
precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie.
(2) In vederea realizării atribuţiilor prevăzute de
lege Direcţia generală îndeplineşte, în principal, următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care asigură elaborarea
strategiei de asistenţă socială, a planului de asistenţă socială pentru prevenirea şi combaterea marginalizării
sociale, precum şi a programelor de acţiune antisărăcie, pe care le supune spre
aprobare consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului
municipiului Bucureşti;
b) de coordonare a
activităţilor de asistenţă socială şi protecţie a copilului la nivelul
judeţului, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti;
c) de administrare a fondurilor pe care le are la
dispoziţie;
d) de colaborare cu serviciile publice deconcentrate
ale ministerelor şi instituţiilor care au
responsabilităţi în domeniul asistenţei sociale, cu serviciile publice locale
de asistenţă socială, precum şi cu reprezentanţii societăţii civile care
desfăşoară activităţi în domeniu;
*) Republicată în temeiul art. III din Hotărârea
Guvernului nr. 1.896/2006 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr.
1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi
funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 17 din 10 ianuarie 2007, dându-se textelor o nouă
numerotare. Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 a fost publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23
septembrie 2004.
e) de execuţie, prin asigurarea mijloacelor umane,
materiale şi financiare necesare pentru implementarea strategiilor cu privire
la acţiunile antisărăcie, prevenirea şi combaterea marginalizării sociale,
precum şi pentru soluţionarea urgenţelor sociale individuale şi colective la
nivelul judeţului, respectiv al sectoarelor municipiului Bucureşti;
f) de reprezentare a consiliului judeţean, respectiv
a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, pe plan intern şi
extern, în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului.
(3) Structura organizatorică, numărul de personal şi
bugetul Direcţiei generale se aprobă prin hotărâre a consiliului judeţean,
respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, astfel
încât funcţionarea acesteia să asigure îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin
potrivit legii.
Art. 2. - Direcţia generală îndeplineşte următoarele
atribuţii principale:
a) în domeniul protecţiei persoanei adulte:
1. completează evaluarea situaţiei socioeconomice a
persoanei adulte aflate în nevoie, a nevoilor şi resurselor acesteia. Asigură
furnizarea de informaţii şi servicii adecvate în vederea refacerii şi
dezvoltării capacităţilor individuale şi ale celor familiale necesare pentru a
depăşi cu forţe proprii situaţiile de dificultate, după epuizarea măsurilor
prevăzute în planul individualizat privind măsurile de asistenţă socială;
2. acordă persoanei adulte asistenţă şi sprijin
pentru exercitarea dreptului său la exprimarea liberă a opiniei;
3. depune diligente pentru clarificarea situaţiei juridice a persoanei adulte aflate în nevoie, inclusiv
pentru înregistrarea tardivă a naşterii acesteia;
4. verifică şi reevaluează trimestrial şi ori de câte
ori este cazul modul de îngrijire a persoanei adulte în nevoie pentru care s-a
instituit o măsură de asistenţă socială într-o instituţie, în vederea
menţinerii, modificării sau revocării măsurii stabilite;
5. asigură măsurile necesare pentru protecţia în regim
de urgenţă a persoanei adulte aflate în nevoie, inclusiv prin organizarea şi
asigurarea funcţionării în structura proprie a unor centre specializate;
6. depune diligentele necesare pentru reabilitarea
persoanei adulte conform planului individualizat privind măsurile de asistenţă
socială;
7. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege;
b) în domeniul protecţiei drepturilor copilului:
1. întocmeşte raportul de evaluare iniţială a
copilului şi familiei acestuia şi propune stabilirea unei măsuri de protecţie
specială;
2. monitorizează trimestrial activităţile de
aplicare a hotărârilor de instituire a măsurilor de protecţie specială a
copilului;
3. identifică şi evaluează familiile sau persoanele
care pot lua în plasament copilul;
4. monitorizează familiile şi persoanele care au
primit în plasament copii, pe toată durata acestei măsuri;
5. identifică, evaluează şi pregăteşte persoane care
pot deveni asistenţi maternali profesionişti, în condiţiile legii; încheie
contracte individuale de muncă şi asigură formarea continuă de asistenţi
maternali profesionişti atestaţi; evaluează şi monitorizează activitatea
acestora;
6. acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului
separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial;
7. reevaluează, cel puţin o dată la 3 luni şi ori de
câte ori este cazul, împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de
protecţie specială şi propune, după caz, menţinerea, modificarea sau încetarea
acestora;
8. îndeplineşte demersurile vizând deschiderea
procedurii adopţiei interne pentru copiii aflaţi în evidenţa sa;
9. identifică familiile sau persoanele cu domiciliul în
România care doresc să adopte copii; evaluează condiţiile materiale şi garanţiile morale pe care acestea le
prezintă şi eliberează atestatul de familie sau de persoană aptă să adopte
copii;
10. monitorizează evoluţia copiilor adoptaţi, precum
şi a relaţiilor dintre aceştia şi părinţii lor adoptivi; sprijină părinţii adoptivi
ai copilului în îndeplinirea obligaţiei de a-l informa pe acesta că este
adoptat, de îndată ce vârsta şi gradul de maturitate ale copilului o permit;
11. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de
lege;
c) alte atribuţii:
1. coordonează şi sprijină activitatea
autorităţilor administraţiei publice locale din judeţ în domeniul asistenţei
sociale şi protecţiei copilului;
2. coordonează metodologic activitatea de prevenire a
separării copilului de părinţii săi, precum şi cea de admitere a adultului în
instituţii sau servicii, desfăşurate la nivelul serviciilor publice de
asistenţă socială;
3. acordă asistenţa tehnică necesară pentru crearea şi
formarea structurilor comunitare consultative ca formă de sprijin în
activitatea de asistenţă socială şi protecţia copilului;
4. evaluează şi pregăteşte persoane, identificate de
serviciul public local de asistenţă socială, care pot deveni asistenţi
personali ai persoanei cu handicap, şi supraveghează activitatea acestor
asistenţi;
5. colaborează cu organizaţiile neguvernamentale care
desfăşoară activităţi în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului
sau cu operatori economici prin încheierea de convenţii de colaborare cu
aceştia;
6. dezvoltă parteneriate şi colaborează cu
organizaţii neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile în
vederea acordării şi diversificării serviciilor sociale şi a serviciilor pentru
protecţia copilului, în funcţie de nevoile comunităţii locale;
7. colaborează pe bază de protocoale sau convenţii cu
celelalte direcţii generale, precum şi cu alte instituţii publice din unitatea
administrativ-teritorială, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, conform legii;
8. asigură la cerere consultanţă de specialitate
gratuită privind acordarea serviciilor, măsurilor şi prestaţiilor de asistenţă
socială şi protecţia copilului; colaborează cu alte instituţii responsabile
pentru a facilita accesul persoanelor la aceste
drepturi;
9. propune consiliului judeţean, respectiv consiliului
local al sectorului municipiului Bucureşti, înfiinţarea, finanţarea, respectiv
cofinanţarea instituţiilor publice de asistenţă socială, precum şi a
serviciilor pentru protecţia copilului;
10. prezintă anual sau la solicitarea consiliului
judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti,
rapoarte de evaluare a activităţilor desfăşurate;
11. asigură acordarea şi plata drepturilor cuvenite,
potrivit legii, persoanelor cu handicap;
12. sprijină şi dezvoltă un sistem de informare şi de
consultanţă accesibil persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor
cu handicap şi oricăror persoane aflate în nevoie, precum şi familiilor
acestora, în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute de actele
normative în vigoare;
13. acţionează pentru promovarea alternativelor de
tip familial la protecţia instituţionalizată a persoanelor în nevoie, inclusiv
îngrijirea la domiciliu;
14. organizează activitatea de selectare şi angajare
a personalului din aparatul propriu şi instituţiile/serviciile din subordine,
de evaluare periodică şi de formare continuă a acestuia;
15. asigură serviciile administrative şi de
secretariat ale comisiei pentru protecţia copilului, respectiv ale comisiei de
expertiză medicală a persoanelor adulte cu handicap;
16. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în
acte normative sau stabilite prin hotărâri ale consiliului judeţean, respectiv
ale consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
Art. 3. - (1) Structura organizatorică orientativă necesară
pentru asigurarea funcţionării Direcţiei generale este următoarea:
1. compartimentul pentru
îngrijire de tip familial în domeniul asistenţei sociale a persoanelor adulte;
2. compartimentul pentru îngrijire de tip familial în
domeniul protecţiei copilului;
3. compartimentul pentru îngrijire de tip rezidenţial
în domeniul asistenţei sociale a persoanelor adulte;
4. compartimentul pentru îngrijire de tip rezidenţial
în domeniul protecţiei copilului;
5. compartimentul de intervenţie în regim de urgenţă
în domeniul asistenţei sociale a persoanelor adulte; în cadrul acestuia se
organizează şi funcţionează telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenţă
ale persoanelor adulte;
6. compartimentul de intervenţie în situaţii de abuz,
neglijare, trafic şi migraţie;
7. compartimentul de intervenţie în regim de urgenţă
în domeniul protecţiei copilului; în cadrul acestuia se organizează şi
funcţionează „telefonul copilului";
8. compartimentul de evaluare a copilului care
săvârşeşte fapte penale şi nu răspunde penal;
9. compartimentul de evaluare complexă a copilului cu
dizabilităţi;
10. compartimentul de evaluare
şi monitorizare în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului;
11. compartimentul strategii, programe, proiecte în
domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului;
12. compartimentul antisărăcie şi prevenire a
marginalizării sociale;
13. secretariatul comisiei pentru protecţia copilului;
14. secretariatul comisiei de expertiză medicală a
persoanelor adulte cu handicap;
15. compartimentul resurse umane;
16. compartimentul economic şi financiar-contabil;
17. compartimentul tehnic,
achiziţii publice şi administrativ;
18. compartimentul juridic şi contencios;
19. compartimentul audit;
20. compartimentul de relaţii cu publicul.
(2) In vederea exercitării şi realizării atribuţiilor
ce îi revin, Direcţia generală va asigura încadrarea cu
prioritate a personalului cu studii socioumane.
(3) In vederea exercitării şi realizării atribuţiilor
Direcţiei generale, consiliul judeţean, respectiv consiliul local al sectorului
municipiului Bucureşti, poate aproba organizarea şi a altor compartimente decât
cele prevăzute la alin. (1), asigurând resursele necesare funcţionării
acestora.
Art. 4. - (1) Conducerea Direcţiei generale se asigură
de directorul executiv şi de colegiul director.
(2) Directorul executiv al Direcţiei generale este
ajutat de cel puţin 2 directori executivi adjuncţi, dintre care unul
coordonează activităţile din domeniul protecţiei persoanelor adulte, iar unul
coordonează activitatea de protecţie a drepturilor copilului.
(3) Directorul executiv şi directorul executiv adjunct
au calitatea de funcţionar public.
Art. 5. - (1) Funcţiile publice de director executiv şi
director executiv adjunct se ocupă prin concurs, în condiţiile legii.
(2) Candidaţii pentru ocuparea posturilor de director
executiv sau, după caz, director executiv adjunct trebuie să aibă o vechime în
specialitate de cel puţin 5 ani şi să fie absolvenţi cu diplomă de licenţă ai
învăţământului universitar de lungă durată în unul dintre următoarele domenii:
a) psihologie;
b) sociologie;
c) asistenţă socială;
d) ştiinţe umaniste;
e) ştiinţe administrative;
f) ştiinţe juridice;
g) ştiinţe economice;
h) medicină.
(3) Pentru participarea la concursul organizat pentru
ocuparea funcţiilor publice de conducere, pe lângă condiţiile prevăzute la
alin. (2), candidaţii trebuie să fi absolvit studii de
masterat sau postuniversitare în domeniul
administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare
exercitării funcţiei publice sau programe de perfecţionare în administraţia
publică cu durata de minimum un an.
(4) Pot participa la concursul organizat pentru
ocuparea posturilor de director executiv sau, după caz, director executiv
adjunct şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de
lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute la alin. (2), cu condiţia să
fi absolvit studii postuniversitare sau studii de masteratîn unul dintre
domeniile prevăzute la alin. (2), precum şi programe de formare şi
perfecţionare în administraţia publică.
(5) La stabilirea vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de conducere de
director executiv sau, după caz, director executiv adjunct se are în vedere
perioada de timp lucrată pe baza unui contract individual de muncă ori în
temeiul unui raport de serviciu în funcţii pentru care
s-au solicitat studii universitare.
(6) Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de
director executiv sau, după caz, director executiv adjunct se organizează de
către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, potrivit dispoziţiilor
Hotărârii Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare.
(7) Prin derogare de la prevederile art. 22 alin. (1)
din Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003, cu modificările ulterioare, comisia de
concurs se numeşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici, fiind constituită din:
a) secretarul unităţii administrativ-teritoriale;
b) un reprezentant al consiliului judeţean sau, după
caz, un reprezentant al consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Drepturilor Copilului sau, după caz, un reprezentant al Autorităţii
Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
d) 2 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici, dintre care cel puţin unul ocupă o funcţie publică
echivalentă cu funcţia pentru care s-a organizat concurs.
(8) In cadrul interviului, candidaţii au obligaţia de a
prezenta şi de a susţine un referat cuprinzând analiza sistemului de asistenţă
socială şi protecţia copilului din unitatea sau, după caz, subdiviziunea
administrativ-teritorială respectivă, precum şi propuneri de restructurare sau,
după caz, de dezvoltare a acestui sistem.
Art. 6. - Colegiul director al Direcţiei generale este
compus din directorul executiv, directorii executivi adjuncţi, personalul de
conducere din cadrul Direcţiei generale, precum şi 3 consilieri judeţeni ori,
după caz, locali, având cu precădere studii socioumane, propuşi de preşedintele
consiliului judeţean sau, după caz, de primarul sectorului municipiului
Bucureşti. Preşedintele colegiului director este secretarul general al
judeţului, respectiv secretarul sectorului municipiului Bucureşti. In situaţia
în care preşedintele colegiului director nu îşi poate exercita atribuţiile,
acestea sunt exercitate de către directorul executiv sau, după caz, de către
directorul executiv adjunct al Direcţiei generale.
Art. 7. - (1) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile
colegiului director se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare
a Direcţiei generale.
(2) Colegiul director se întruneşte în şedinţă
ordinară trimestrial, la convocarea directorului executiv, precum şi în şedinţă
extraordinară, ori de câte ori este necesar, la cererea directorului executiv,
a preşedintelui colegiului director sau a unuia dintre directorii executivi
adjuncţi.
(3) La şedinţele colegiului director pot participa,
fără drept de vot, preşedintele consiliului judeţean, membrii comisiei pentru
protecţia copilului şi alţi consilieri judeţeni, respectiv primarul sectorului
municipiului Bucureşti, şi alţi consilieri locali, precum şi alte persoane invitate
de membrii colegiului director.
(4) Colegiul director îndeplineşte următoarele
atribuţii principale:
a) analizează şi controlează activitatea Direcţiei
generale; propune directorului executiv măsurile necesare pentru îmbunătăţirea
activităţilor Direcţiei generale;
b) avizează proiectul bugetului propriu al Direcţiei
generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
c) avizează proiectul
strategiei şi rapoartelor elaborate de directorul executiv al Direcţiei
generale, potrivit art. 8 alin. (3) lit. d) şi e); avizul este consultativ;
d) propune consiliului judeţean, respectiv consiliului
local al sectorului municipiului Bucureşti, modificarea structurii
organizatorice şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei
generale, precum şi rectificarea bugetului, în vederea îmbunătăţirii
activităţii acesteia;
e) propune consiliului judeţean, respectiv consiliului
local al sectorului municipiului Bucureşti, înstrăinarea mijloacelor fixe din
patrimoniul Direcţiei generale, altele decât bunurile imobile, prin licitaţie
publică organizată în condiţiile legii;
f) propune consiliului judeţean, respectiv consiliului
local al sectorului municipiului Bucureşti, concesionarea sau închirierea de
bunuri ori servicii de către Direcţia generală, prin licitaţie publică
organizată în condiţiile legii;
g) întocmeşte şi propune spre avizare, respectiv
aprobare, potrivit legii, statul de funcţii, precum şi premierea şi sporurile
care se acordă la salariul personalului Direcţiei generale, cu încadrarea în
resursele financiare alocate de consiliul judeţean, respectiv de consiliul
local al sectorului municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
(5) Colegiul director îndeplineşte şi alte atribuţii
stabilite de lege sau prin hotărâre a consiliului judeţean, respectiv a
consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
6) Şedinţele colegiului director se desfăşoară în
prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi şi a preşedintelui.
In exercitarea atribuţiilor ce îi revin colegiul director adoptă hotărâri cu
votul majorităţii membrilor prezenţi.
Art. 8. - (1) Directorul executiv al Direcţiei generale
asigură conducerea executivă a acesteia şi răspunde de buna ei funcţionare în
îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin. In exercitarea atribuţiilor ce îi revin
directorul executiv emite dispoziţii.
(2) Directorul executiv reprezintă Direcţia generală în
relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi
juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
(3) Directorul executiv îndeplineşte, în condiţiile
legii, următoarele atribuţii principale:
a) exercită atribuţiile ce revin Direcţiei generale în
calitate de persoană juridică;
b) exercită funcţia de ordonator secundar de credite;
c) întocmeşte proiectul bugetului propriu al Direcţiei
generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune
avizării colegiului director şi aprobării consiliului judeţean, respectiv
consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
d) elaborează şi supune aprobării consiliului
judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, proiectul strategiei anuale, pe termen
mediu şi lung, de restructurare, organizare şi dezvoltare a sistemului de
asistenţă socială şi protecţie a drepturilor copilului, având avizul colegiului
director şi al comisiei;
e) elaborează proiectele rapoartelor generale privind
activitatea de asistenţă socială şi protecţie a drepturilor copilului, stadiul
implementării strategiilor prevăzute la lit. d) şi propunerile de măsuri pentru
îmbunătăţirea acestei activităţi, pe care le prezintă spre avizare colegiului
director şi apoi comisiei pentru protecţia copilului;
f) aprobă statul de personal al Direcţiei generale;
numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Direcţiei generale,
potrivit legii; elaborează şi propune spre aprobare consiliului judeţean,
respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, statul de
funcţii al Direcţiei generale, având avizul colegiului director;
g) controlează activitatea personalului din cadrul
Direcţiei generale şi aplică sancţiuni disciplinare acestui personal;
h) constată contravenţiile şi propune aplicarea
sancţiunilor prevăzute la art. 135 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi
promovarea drepturilor copilului;
i) este vicepreşedintele comisiei pentru protecţia
copilului şi reprezintă Direcţia generală în relaţiile cu aceasta;
j) asigură executarea
hotărârilor comisiei pentru protecţia copilului.
(4) Directorul executiv îndeplineşte şi alte atribuţii
prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului judeţean, respectiv
a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
(5) In absenţa directorului executiv, atribuţiile
acestuia se exercită de unul dintre directorii executivi adjuncţi, desemnat
prin dispoziţie a directorului executiv, în condiţiile prevăzute de
regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
Art. 9. - Numirea, eliberarea din funcţie şi
sancţionarea disciplinară a directorului executiv al Direcţiei generale se fac
la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarului
sectorului municipiului Bucureşti, prin hotărâre a consiliului judeţean,
respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
NOTĂ
Reproducem mai jos prevederile art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.896/2006 pentru modificarea anexei
la Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi
Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de
asistenţă socială şi protecţia copilului, care nu sunt încorporate în forma
republicată a Hotărârii Guvernului nr. 1.434/2004:
„Art. II. - Directorii generali
şi directorii generali adjuncţi care nu au statut de funcţionar public asigură
conducerea Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului până
la ocuparea posturilor de director executiv, respectiv director executiv
adjunct, prin concurs, în condiţiile legii."