HOTARARE Nr. 1434 din 2 septembrie 2004
privind atributiile si Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale
Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 869 din 23 septembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 105 alin. (5)
din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul-cadru de organizare si functionare a Directiei
generale de asistenta sociala si protectia copilului, denumita in continuare
Directia generala, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
Art. 2
Directia generala este institutia publica cu personalitate juridica,
infiintata in subordinea consiliului judetean, respectiv a consiliului local al
sectorului municipiului Bucuresti, prin comasarea serviciului public de asistenta
sociala si a serviciului public specializat pentru protectia copilului de la
nivelul judetului, respectiv al sectorului municipiului Bucuresti, prin
preluarea, in mod corespunzator, a atributiilor si functiilor acestora.
Art. 3
Directia generala realizeaza la nivel judetean, respectiv la nivelul local
al sectoarelor municipiului Bucuresti, masurile de asistenta sociala in
domeniul protectiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor
varstnice, persoanelor cu handicap, precum si a oricaror persoane aflate in
nevoie.
Art. 4
(1) Prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a consiliului local al
sectorului municipiului Bucuresti, se infiinteaza Directia generala si se
aproba structura organizatorica, numarul de personal, precum si finantarea
acestei directii.
(2) Consiliile judetene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor
municipiului Bucuresti, aproba, prin hotarare, regulamentul de organizare si
functionare a Directiei generale, pe baza prevederilor regulamentului-cadru
aprobat prin prezenta hotarare.
(3) Atributiile Directiei generale, prevazute in regulamentul-cadru, se
completeaza cu alte atributii, in functie de caracteristicile sociale ale
unitatilor administrativ-teritoriale si ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale
ale municipiului Bucuresti.
Art. 5
(1) Consiliile judetene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor
municipiului Bucuresti, infiinteaza Directia generala prin reorganizarea
serviciilor publice cu atributii in domeniul asistentei sociale si protectiei
copilului, aflate in subordine, si, dupa caz, a compartimentelor din aparatul
propriu existent in cadrul acestora.
(2) Personalul serviciilor publice reorganizate potrivit alin. (1) se preia
de catre Directia generala si se considera transferat, in conditiile legii.
Art. 6
(1) Patrimoniul serviciilor publice reorganizate potrivit art. 5 alin. (1),
stabilit pe baza bilantului contabil incheiat la data de 31 decembrie 2004, se
preia, pe baza de protocol de predare-preluare, de catre Directia generala, in
termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) In conditiile legii, Directia generala va prelua toate drepturile si va
respecta toate obligatiile serviciilor publice reorganizate potrivit art. 5
alin. (1), potrivit reglementarilor legale sau contractuale.
(3) Directia generala asigura, in conditiile legii, continuitatea
proiectelor in derulare initiate de serviciile publice reorganizate conform
art. 5 alin. (1).
Art. 7
(1) In termen de cel mult un an de la reorganizarea Directiei generale, se
va asigura incadrarea in totalitate a acesteia cu personal de specialitate cu
diverse calificari, care are competente, responsabilitati si atributii
specifice domeniului de activitate.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1) conducatorul Directiei generale
intocmeste necesarul de personal de specialitate si solicita institutiilor si
organizatiilor specializate formarea si perfectionarea personalului existent,
in conditiile legii.
Art. 8
Finantarea Directiei generale se asigura din bugetele locale ale judetelor,
respectiv din bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
Art. 9
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga:
a) prevederile art. 1 referitoare la serviciul public de asistenta sociala
de la nivelul judetelor, cuprinse in Regulamentul-cadru de organizare si
functionare a serviciului public de asistenta sociala, aprobat prin Hotararea
Guvernului nr. 90/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 81 din 7 februarie 2003, cu modificarile ulterioare;
b) Hotararea Guvernului nr. 117/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice
si a masurilor tranzitorii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 26/1997 privind protectia copilului aflat in dificultate, precum
si a Metodologiei de coordonare a activitatilor de protectie si de promovare a
drepturilor copilului la nivel national, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 105 din 12 martie 1999, cu modificarile ulterioare,
precum si orice alte dispozitii contrare.
Art. 10
Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Dan Mircea Popescu
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian Saniuta
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
Ministrul educatiei si cercetarii,
Alexandru Athanasiu
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
p. Secretarul de stat al
Autoritatii Nationale pentru
Protectia Copilului si Adoptie,
Vali Sonia Botezatu
ANEXA 1
REGULAMENT-CADRU
de organizare si functionare a Directiei generale de asistenta sociala si
protectia copilului
Art. 1
(1) Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului, denumita
in continuare Directia generala, are rolul de a asigura la nivel judetean,
respectiv la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, aplicarea politicilor
si strategiilor de asistenta sociala in domeniul protectiei copilului,
familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap,
precum si a oricaror persoane aflate in nevoie.
(2) In vederea realizarii atributiilor prevazute de lege Directia generala
indeplineste, in principal, urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care asigura elaborarea strategiei de asistenta
sociala, a planului de asistenta sociala pentru prevenirea si combaterea
marginalizarii sociale, precum si a programelor de actiune antisaracie, pe care
le supune spre aprobare consiliului judetean, respectiv consiliului local al
sectorului municipiului Bucuresti;
b) de coordonare a activitatilor de asistenta sociala si protectie a
copilului la nivelul judetului, respectiv al sectorului municipiului Bucuresti;
c) de administrare a fondurilor pe care le are la dispozitie;
d) de colaborare cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si
institutiilor care au responsabilitati in domeniul asistentei sociale, cu
serviciile publice locale de asistenta sociala, precum si cu reprezentantii
societatii civile care desfasoara activitati in domeniu;
e) de executie, prin asigurarea mijloacelor umane, materiale si financiare
necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la actiunile antisaracie,
prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, precum si pentru solutionarea
urgentelor sociale individuale si colective la nivelul judetului, respectiv al
sectoarelor municipiului Bucuresti;
f) de reprezentare a consiliului judetean, respectiv a consiliului local al
sectorului municipiului Bucuresti, pe plan intern si extern, in domeniul
asistentei sociale si protectiei copilului.
(3) Structura organizatorica, numarul de personal si bugetul Directiei
generale se aproba prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a
consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti, astfel incat
functionarea acesteia sa asigure indeplinirea atributiilor ce ii revin potrivit
legii.
Art. 2
Directia generala indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) in domeniul protectiei persoanei adulte:
1. completeaza evaluarea situatiei socioeconomice a persoanei adulte aflate
in nevoie, a nevoilor si resurselor acesteia. Asigura furnizarea de informatii
si servicii adecvate in vederea refacerii si dezvoltarii capacitatilor
individuale si ale celor familiale necesare pentru a depasi cu forte proprii
situatiile de dificultate, dupa epuizarea masurilor prevazute in planul
individualizat privind masurile de asistenta sociala;
2. acorda persoanei adulte asistenta si sprijin pentru exercitarea
dreptului sau la exprimarea libera a opiniei;
3. depune diligente pentru clarificarea situatiei juridice a persoanei
adulte aflate in nevoie, inclusiv pentru inregistrarea tardiva a nasterii
acesteia;
4. verifica si reevalueaza trimestrial si ori de cate ori este cazul modul
de ingrijire a persoanei adulte in nevoie pentru care s-a instituit o masura de
asistenta sociala intr-o institutie, in vederea mentinerii, modificarii sau
revocarii masurii stabilite;
5. asigura masurile necesare pentru protectia in regim de urgenta a
persoanei adulte aflate in nevoie, inclusiv prin organizarea si asigurarea
functionarii in structura proprie a unor centre specializate;
6. depune diligentele necesare pentru reabilitarea persoanei adulte conform
planului individualizat privind masurile de asistenta sociala;
7. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege;
b) in domeniul protectiei drepturilor copilului:
1. intocmeste raportul de evaluare initiala a copilului si familiei
acestuia si propune stabilirea unei masuri de protectie speciala;
2. monitorizeaza trimestrial activitatile de aplicare a hotararilor de
instituire a masurilor de protectie speciala a copilului;
3. identifica si evalueaza familiile sau persoanele care pot lua in
plasament copilul;
4. monitorizeaza familiile si persoanele care au primit in plasament copii,
pe toata durata acestei masuri;
5. identifica, evalueaza si pregateste persoane care pot deveni asistenti
maternali profesionisti, in conditiile legii; incheie contracte individuale de
munca si asigura formarea continua de asistenti maternali profesionisti
atestati; evalueaza si monitorizeaza activitatea acestora;
6. acorda asistenta si sprijin parintilor copilului separat de familie, in
vederea reintegrarii in mediul sau familial;
7. reevalueaza, cel putin o data la 3 luni si ori de cate ori este cazul,
imprejurarile care au stat la baza stabilirii masurilor de protectie speciala
si propune, dupa caz, mentinerea, modificarea sau incetarea acestora;
8. indeplineste demersurile vizand deschiderea procedurii adoptiei interne
pentru copiii aflati in evidenta sa;
9. identifica familiile sau persoanele cu domiciliul in Romania care doresc
sa adopte copii; evalueaza conditiile materiale si garantiile morale pe care
acestea le prezinta si elibereaza atestatul de familie sau de persoana apta sa
adopte copii;
10. monitorizeaza evolutia copiilor adoptati, precum si a relatiilor dintre
acestia si parintii lor adoptivi; sprijina parintii adoptivi ai copilului in
indeplinirea obligatiei de a-l informa pe acesta ca este adoptat, de indata ce
varsta si gradul de maturitate ale copilului o permit;
11. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege;
c) alte atributii:
1. coordoneaza si sprijina activitatea autoritatilor administratiei publice
locale din judet in domeniul asistentei sociale si protectiei copilului;
2. coordoneaza metodologic activitatea de prevenire a separarii copilului
de parintii sai, precum si cea de admitere a adultului in institutii sau
servicii, desfasurate la nivelul serviciilor publice de asistenta sociala;
3. acorda asistenta tehnica necesara pentru crearea si formarea
structurilor comunitare consultative ca forma de sprijin in activitatea de
asistenta sociala si protectia copilului;
4. evalueaza si pregateste persoane, identificate de serviciul public local
de asistenta sociala, care pot deveni asistenti personali ai persoanei cu
handicap, si supravegheaza activitatea acestor asistenti;
5. colaboreaza cu organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati
in domeniul asistentei sociale si protectiei copilului sau cu agenti economici
prin incheierea de conventii de colaborare cu acestia;
6. dezvolta parteneriate si colaboreaza cu organizatii neguvernamentale si
cu alti reprezentanti ai societatii civile in vederea acordarii si diversificarii
serviciilor sociale si a serviciilor pentru protectia copilului, in functie de
nevoile comunitatii locale;
7. colaboreaza pe baza de protocoale sau conventii cu celelalte directii
generale, precum si cu alte institutii publice din unitatea administrativ-teritoriala,
in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, conform legii;
8. asigura la cerere consultanta de specialitate gratuita privind acordarea
serviciilor, masurilor si prestatiilor de asistenta sociala si protectia
copilului; colaboreaza cu alte institutii responsabile pentru a facilita
accesul persoanelor la aceste drepturi;
9. propune consiliului judetean, respectiv consiliului local al sectorului
municipiului Bucuresti, infiintarea, finantarea, respectiv cofinantarea institutiilor
publice de asistenta sociala, precum si a serviciilor pentru protectia
copilului;
10. prezinta anual sau la solicitarea consiliului judetean, respectiv a
consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti, rapoarte de evaluare a
activitatilor desfasurate;
11. asigura acordarea si plata drepturilor cuvenite, potrivit legii,
persoanelor cu handicap;
12. sprijina si dezvolta un sistem de informare si de consultanta accesibil
persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap si oricaror
persoane aflate in nevoie, precum si familiilor acestora, in vederea
exercitarii tuturor drepturilor prevazute de actele normative in vigoare;
13. actioneaza pentru promovarea alternativelor de tip familial la
protectia institutionalizata a persoanelor in nevoie, inclusiv ingrijirea la
domiciliu;
14. organizeaza activitatea de selectare si angajare a personalului din
aparatul propriu si institutiile/serviciile din subordine, de evaluare
periodica si de formare continua a acestuia;
15. asigura serviciile administrative si de secretariat ale comisiei pentru
protectia copilului, respectiv ale comisiei de expertiza medicala a persoanelor
adulte cu handicap;
16. indeplineste orice alte atributii prevazute in acte normative sau
stabilite prin hotarari ale consiliului judetean, respectiv ale consiliului
local al sectorului municipiului Bucuresti.
Art. 3
(1) Structura organizatorica orientativa necesara pentru asigurarea
functionarii Directiei generale este urmatoarea:
1. compartimentul pentru ingrijire de tip familial in domeniul asistentei
sociale a persoanelor adulte;
2. compartimentul pentru ingrijire de tip familial in domeniul protectiei
copilului;
3. compartimentul pentru ingrijire de tip rezidential in domeniul
asistentei sociale a persoanelor adulte;
4. compartimentul pentru ingrijire de tip rezidential in domeniul
protectiei copilului;
5. compartimentul de interventie in regim de urgenta in domeniul asistentei
sociale a persoanelor adulte; in cadrul acestuia se organizeaza si functioneaza
telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenta ale persoanelor adulte;
6. compartimentul de interventie in situatii de abuz, neglijare, trafic si
migratie;
7. compartimentul de interventie in regim de urgenta in domeniul protectiei
copilului; in cadrul acestuia se organizeaza si functioneaza "telefonul
copilului";
8. compartimentul de evaluare a copilului care savarseste fapte penale si
nu raspunde penal;
9. compartimentul de evaluare complexa a copilului cu dizabilitati;
10. compartimentul de evaluare si monitorizare in domeniul asistentei
sociale si protectiei copilului;
11. compartimentul strategii, programe, proiecte in domeniul asistentei
sociale si protectiei copilului;
12. compartimentul antisaracie si prevenire a marginalizarii sociale;
13. secretariatul comisiei pentru protectia copilului;
14. secretariatul comisiei de expertiza medicala a persoanelor adulte cu
handicap;
15. compartimentul resurse umane;
16. compartimentul economic si financiar-contabil;
17. compartimentul tehnic, achizitii publice si administrativ;
18. compartimentul juridic si contencios;
19. compartimentul audit;
20. compartimentul de relatii cu publicul.
(2) In vederea exercitarii si realizarii atributiilor ce ii revin Directia
generala va asigura incadrarea cu prioritate a personalului cu studii
socioumane.
(3) In vederea exercitarii si realizarii atributiilor Directiei generale,
consiliul judetean, respectiv consiliul local al sectorului municipiului
Bucuresti, poate aproba organizarea si a altor compartimente decat cele
prevazute la alin. (1), asigurand resursele necesare functionarii acestora.
Art. 4
(1) Conducerea Directiei generale se asigura de directorul general, in
cazul in care acesta este functionar public, sau, dupa caz, de directorul
executiv si de colegiul director.
(2) Directorul general sau, dupa caz, directorul executiv al Directiei
generale este ajutat de cel putin 2 directori adjuncti, dintre care unul
coordoneaza activitatile din domeniul protectiei persoanelor adulte, iar unul
coordoneaza activitatea de protectie a drepturilor copilului.
Art. 5
(1) Postul de director general sau, dupa caz, de director executiv, precum
si postul de director adjunct ai Directiei generale se ocupa prin concurs sau,
dupa caz, prin examen, in conditiile legii.
(2) Candidatii pentru ocuparea posturilor de director general sau, dupa
caz, de director executiv si director adjunct ai Directiei generale trebuie sa
fie absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului universitar de lunga
durata sau absolventi ai invatamantului postuniversitar, in domeniul stiintelor
socioumane, juridice, administrative sau economice, si sa aiba o vechime in
specialitate de cel putin 5 ani.
(3) Comisia de examinare este numita de presedintele consiliului judetean,
respectiv de primarul sectorului municipiului Bucuresti. Din comisia de
examinare, care verifica indeplinirea conditiilor de participare la concurs si
competenta profesionala a candidatilor pentru ocuparea postului de director
general sau, dupa caz, de director executiv, fac parte, in mod obligatoriu,
cate un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei,
Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, Autoritatii
Nationale pentru Persoanele cu Handicap, Ministerului Administratiei si
Internelor si, dupa caz, al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Presedintele comisiei este secretarul general al judetului, respectiv
secretarul sectorului municipiului Bucuresti.
(4) Concursul consta in mod obligatoriu si din prezentarea si sustinerea
unui referat cuprinzand analiza sistemului de asistenta sociala si protectia
copilului din unitatea sau, dupa caz, subdiviziunea administrativ-teritoriala
respectiva, precum si propuneri de restructurare sau, dupa caz, de dezvoltare a
acestui sistem.
Art. 6
Colegiul director al Directiei generale este compus din directorul general
sau, dupa caz, directorul executiv, directorii adjuncti, personalul de
conducere din cadrul Directiei generale, precum si 3 consilieri judeteni ori,
dupa caz, locali, avand cu precadere studii socioumane, propusi de presedintele
consiliului judetean sau, dupa caz, de primarul sectorului municipiului Bucuresti.
Presedintele colegiului director este secretarul general al judetului,
respectiv secretarul sectorului municipiului Bucuresti. In situatia in care
presedintele colegiului director nu isi poate exercita atributiile, acestea
sunt exercitate de catre directorul general sau, dupa caz, de directorul
executiv al Directiei generale.
Art. 7
(1) Organizarea, functionarea si atributiile colegiului director se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a Directiei generale.
(2) Colegiul director se intruneste in sedinta ordinara trimestrial, la
convocarea directorului general sau, dupa caz, a directorului executiv, precum
si in sedinta extraordinara, ori de cate ori este necesar, la cererea
directorului general sau, dupa caz, a directorului executiv, a presedintelui
colegiului director sau a unuia dintre directorii adjuncti.
(3) La sedintele colegiului director pot participa, fara drept de vot,
presedintele consiliului judetean, membrii comisiei pentru protectia copilului
si alti consilieri judeteni, respectiv primarul sectorului municipiului
Bucuresti, si alti consilieri locali, precum si alte persoane invitate de
membrii colegiului director.
(4) Colegiul director indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) analizeaza si controleaza activitatea Directiei generale; propune
directorului general sau, dupa caz, directorului executiv masurile necesare
pentru imbunatatirea activitatilor Directiei generale;
b) avizeaza proiectul bugetului propriu al Directiei generale si contul de
incheiere a exercitiului bugetar;
c) avizeaza proiectul strategiei si rapoartelor elaborate de directorul
general sau, dupa caz, de directorul executiv al Directiei generale, potrivit
art. 8 alin. (3) lit. d) si e); avizul este consultativ;
d) propune consiliului judetean, respectiv consiliului local al sectorului
municipiului Bucuresti, modificarea structurii organizatorice si a
regulamentului de organizare si functionare ale Directiei generale, precum si
rectificarea bugetului, in vederea imbunatatirii activitatii acesteia;
e) propune consiliului judetean, respectiv consiliului local al sectorului
municipiului Bucuresti, instrainarea mijloacelor fixe din patrimoniul Directiei
generale, altele decat bunurile imobile, prin licitatie publica organizata in
conditiile legii;
f) propune consiliului judetean, respectiv consiliului local al sectorului
municipiului Bucuresti, concesionarea sau inchirierea de bunuri ori servicii de
catre Directia generala, prin licitatie publica organizata in conditiile legii;
g) intocmeste si propune spre avizare, respectiv aprobare, potrivit legii,
statul de functii, precum si premierea si sporurile care se acorda la salariul
personalului Directiei generale, cu incadrarea in resursele financiare alocate
de consiliul judetean, respectiv de consiliul local al sectorului municipiului
Bucuresti, in conditiile legii.
(5) Colegiul director indeplineste si alte atributii stabilite de lege sau
prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a consiliului local al
sectorului municipiului Bucuresti.
(6) Sedintele colegiului director se desfasoara in prezenta a cel putin
doua treimi din numarul membrilor sai si a presedintelui. In exercitarea
atributiilor ce ii revin colegiul director adopta hotarari cu votul majoritatii
membrilor prezenti.
Art. 8
(1) Directorul general sau, dupa caz, directorul executiv al Directiei
generale asigura conducerea executiva a acesteia si raspunde de buna ei
functionare in indeplinirea atributiilor ce ii revin. In exercitarea
atributiilor ce ii revin directorul general sau, dupa caz, directorul executiv
emite dispozitii.
(2) Directorul general sau, dupa caz, directorul executiv reprezinta
Directia generala in relatiile cu autoritatile si institutiile publice, cu
persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate, precum si in
justitie.
(3) Directorul general sau, dupa caz, directorul executiv indeplineste, in
conditiile legii, urmatoarele atributii principale:
a) exercita atributiile ce revin Directiei generale in calitate de persoana
juridica;
b) exercita functia de ordonator secundar de credite;
c) intocmeste proiectul bugetului propriu al Directiei generale si contul
de incheiere a exercitiului bugetar, pe care le supune avizarii colegiului director
si aprobarii consiliului judetean, respectiv consiliului local al sectorului
municipiului Bucuresti;
d) elaboreaza si supune aprobarii consiliului judetean, respectiv
consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti, proiectul strategiei
anuale, pe termen mediu si lung, de restructurare, organizare si dezvoltare a
sistemului de asistenta sociala si protectie a drepturilor copilului, avand
avizul colegiului director si al comisiei;
e) elaboreaza proiectele rapoartelor generale privind activitatea de
asistenta sociala si protectie a drepturilor copilului, stadiul implementarii
strategiilor prevazute la lit. d) si propunerile de masuri pentru imbunatatirea
acestei activitati, pe care le prezinta spre avizare colegiului director si
apoi comisiei pentru protectia copilului;
f) aproba statul de personal al Directiei generale; numeste si elibereaza
din functie personalul din cadrul Directiei generale, potrivit legii;
elaboreaza si propune spre aprobare consiliului judetean, respectiv consiliului
local al sectorului municipiului Bucuresti, statul de functii al Directiei
generale, avand avizul colegiului director;
g) controleaza activitatea personalului din cadrul Directiei generale si
aplica sanctiuni disciplinare acestui personal;
h) constata contraventiile si propune aplicarea sanctiunilor prevazute la
art. 135 din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor
copilului;
i) este vicepresedintele comisiei pentru protectia copilului si reprezinta
Directia generala in relatiile cu aceasta;
j) asigura executarea hotararilor comisiei pentru protectia copilului.
(4) Directorul general sau, dupa caz, directorul executiv indeplineste si
alte atributii prevazute de lege sau stabilite prin hotarare a consiliului
judetean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti.
(5) In absenta directorului general sau, dupa caz, a directorului executiv,
atributiile acestuia se exercita de unul dintre directorii adjuncti, desemnat
prin dispozitie a directorului general sau, dupa caz, a directorului executiv,
in conditiile prevazute de regulamentul de organizare si functionare a
Directiei generale.
Art. 9
Numirea, eliberarea din functie si sanctionarea disciplinara a directorului
general sau, dupa caz, a directorului executiv al Directiei generale se fac la
propunerea presedintelui consiliului judetean, respectiv a primarului
sectorului municipiului Bucuresti, prin hotarare a consiliului judetean,
respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti.