E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 97 din  9 februarie 2000

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 66 din 16 februarie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul agriculturii
                       si alimentatiei,
                       Aurel Pana,
                       secretar de stat

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Presedintele Agentiei
                       Romane de Dezvoltare,
                       Sorin Fodoreanu

    ANEXA 1

                          NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa

    ORDONANTA DE URGENTA:
    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul juridic privind privatizarea societatilor comerciale agricole, care detin in exploatare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa, constituite in conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, precum si regimul concesionarii terenurilor proprietate publica si privata a statului, aflate in exploatarea acestor societati.
    Art. 2
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica si societatilor comerciale rezultate din divizarea sau fuziunea societatilor comerciale mentionate la art. 1, care detin in exploatare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa.
    Art. 3
    (1) Privatizarea societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2 se face, in numele statului, de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, in colaborare cu Fondul Proprietatii de Stat, in baza unui protocol incheiat intre ministrul agriculturii si alimentatiei si presedintele Consiliului de administratie al Fondului Proprietatii de Stat, prin vanzare de actiuni, vanzare de active si prin privatizarea managementului, catre:
    a) asociatii constituite in conformitate cu art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele aduse prin Legea nr. 99/1999 privind unele masuri pentru accelerarea reformei economice, asociatii constituite in baza Legii nr. 36/1991 privind societatile agricole si alte forme de asociere in agricultura;
    b) persoane fizice sau juridice romane ori straine.
    (2) Fac parte din capitalul social al societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2 terenurile pentru care societatile comerciale au obtinut certificatul de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de incinta, eliberat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu aplicarea prevederilor legale privind reevaluarea imobilizarilor corporale si modificarea capitalului social.
    (3) Persoanele fizice, actionari sau locatori, vor fi puse in posesie efectiva si li se vor elibera titluri de proprietate in conformitate cu prevederile Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, si ale cap. III din prezenta ordonanta de urgenta.
    (4) Terenurile agricole si terenurile aflate permanent sub luciu de apa nu fac parte din capitalul social al societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2.

    NORME METODOLOGICE:
    1.1. Protocolul incheiat intre ministrul agriculturii si alimentatiei si presedintele Consiliului de administratie al Fondului Proprietatii de Stat are ca obiect atributiile principale ale institutiilor implicate, precum si transferul actiunilor pe care le detine Fondul Proprietatii de Stat, in numele statului, la societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    1.2. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei este imputernicit sa exercite in numele statului toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar la societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999.
    1.3. In cazul in care valoarea terenurilor agricole si a terenurilor aflate permanent sub luciu de apa a fost inclusa in capitalul social al societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei va mandata reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor respectivelor societati comerciale sa convoace adunarea generala extraordinara a actionarilor in vederea aprobarii diminuarii capitalului social cu valoarea acestor terenuri.
    1.4. In cazul in care valoarea acestor terenuri a fost inclusa in capitalul social al societatilor comerciale, acesta se va diminua cu valoarea de inregistrare in evidentele contabile existente la data constituirii societatii comerciale sau a majorarii capitalului social, dupa caz.
    1.5. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei numeste noii reprezentanti in adunarea generala a actionarilor, cu consultarea Fondului Proprietatii de Stat, si poate mentine persoanele desemnate de catre acesta ca reprezentanti ai sai in organul de conducere al societatii comerciale.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    CAP. 2
    Infiintarea Agentiei Domeniilor Statului si delimitarea patrimoniului acesteia

    Art. 4
    (1) Se infiinteaza Agentia Domeniilor Statului, institutie de interes public de specialitate, finantata din surse bugetare si extrabugetare, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, avand ca scop:
    a) exercitarea in numele statului a prerogativelor privind dreptul de proprietate asupra terenurilor agricole si terenurilor aflate permanent sub luciu de apa, apartinand domeniului privat al statului;
    b) concesionarea bunurilor, activitatilor si serviciilor, precum si a terenurilor apartinand domeniului public sau privat, aflat in administrarea institutelor si statiunilor de cercetari stiintifice, a unitatilor de invatamant agricol si silvic, a companiilor si societatilor nationale din domeniul de activitate al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    (2) Atributiile si structura organizatorica ale Agentiei Domeniilor Statului se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 5
    (1) Agentia Domeniilor Statului este condusa de un consiliu de administratie, format din 9 membri numiti pe criterii de competenta profesionala prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei, iar dintre membrii acestuia unul este desemnat sa indeplineasca functia de presedinte.
    (2) Durata mandatului membrilor consiliului de administratie se fixeaza prin ordin de numire si nu poate fi mai mare de 4 ani.
    (3) Membrii consiliului de administratie pot fi revocati pentru motive intemeiate de catre autoritatea care i-a numit, in baza unei analize a eficientei activitatii pe perioada cat au activat in consiliu.
    (4) Consiliul de administratie ia decizii valabile in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai.
    (5) Consiliul de administratie se va intruni in sedinte cel putin o data pe luna.
    (6) Consiliul de administratie se poate convoca in sedinte extraordinare de catre presedinte sau la cererea a cel putin unei treimi din numarul membrilor sai ori prin ordinul autoritatii care i-a numit.
    (7) Presedintele consiliului de administratie aduce la indeplinire hotararile acestuia si in acest scop exercita urmatoarele atributii:
    a) incheie sau aproba incheierea de contracte de catre Agentia Domeniilor Statului;
    b) aproba operatiuni de plati si incasari in numele Agentiei Domeniilor Statului;
    c) angajeaza si reprezinta Agentia Domeniilor Statului in relatii cu persoane fizice sau juridice, precum si in fata instantelor judecatoresti;
    d) prezinta anual spre aprobare Ministerului Agriculturii si Alimentatiei raportul de activitate a Agentiei Domeniilor Statului si bugetul de venituri si cheltuieli, adoptate de catre consiliul de administratie.
    (8) Atributiile consiliului de administratie, modul de desfasurare a sedintelor acestuia, precum si remunerarea membrilor sai se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    (9) Activitatea curenta a Agentiei Domeniilor Statului este condusa de un director general executiv, numit de catre presedintele consiliului de administratie, cu acordul consiliului de administratie.
    (10) Directorul general executiv participa ca invitat la sedintele consiliului de administratie.
    (11) Presedintele consiliului de administratie poate sa delege directorului general executiv dreptul de a angaja si de a reprezenta Agentia Domeniilor Statului in relatiile cu persoane fizice sau juridice, precum si in fata instantelor judecatoresti.
    (12) Controlul intern al operatiunilor financiar-contabile ale Agentiei Domeniilor Statului se realizeaza de catre 3 cenzori numiti prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei, cu avizul Ministerului Finantelor.
    Art. 6
    Veniturile Agentiei Domeniilor Statului, inclusiv cele obtinute din concesionare, vor fi depuse in conturi purtatoare de dobanzi si se constituie intr-un fond special, denumit "Dezvoltarea agriculturii romanesti", la dispozitia Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, din care se finanteaza programe de dezvoltare, programe de dezvoltare a pietelor interne si externe, programe de cercetare, programe de dezvoltare a micilor fermieri si alte programe, inclusiv cele de restructurare, care au drept scop privatizarea eficienta a societatilor comerciale din domeniul de activitate al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.

    NORME METODOLOGICE:
    2.1. Programele de dezvoltare, programele de dezvoltare a pietelor interne si externe, programele de cercetare, programele de dezvoltare a micilor fermieri si alte programe, inclusiv cele de restructurare, care au drept scop privatizarea eficienta a societatilor comerciale din domeniul de activitate al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 7
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Agentia Domeniilor Statului va inventaria terenul agricol si terenul aflat permanent sub luciu de apa, aflate in exploatarea societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2, si terenurile detinute in administrare de institutele si statiunile de cercetari stiintifice, de universitati si unitati de invatamant cu profil agricol si silvic, prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Procedura de inventariere a terenurilor prevazute la alin. (1), precum si componenta comisiilor de inventariere se vor stabili prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    (3) Planurile cadastrale ale terenurilor agricole, cu delimitarea suprafetelor pe categorii de folosinta, se vor intocmi de oficiile de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol si vor fi avizate pentru realitatea datelor de catre toti membrii comisiei de inventariere si de Directia generala patrimoniu, fond funciar, cadastru si imbunatatiri funciare din cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    (4) Predarea-preluarea terenurilor prevazute la alin. (1) si trecerea lor in patrimoniul Agentiei Domeniilor Statului se fac pe baza de protocol incheiat intre societatile comerciale, institutele si statiunile de cercetari stiintifice, universitatile si unitatile de invatamant cu profil agricol si silvic, pe de o parte, si Agentia Domeniilor Statului, pe de alta parte, in termen de 15 zile de la data inventarierii lor.
    (5) La data predarii-preluarii terenurilor agricole sau a terenurilor aflate permanent sub luciu de apa, care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta, Agentia Domeniilor Statului va intocmi balanta terenurilor pe fiecare unitate prevazuta la art. 1, 2 si in anexa nr. 1, iar terenurile care nu fac obiectul retrocedarii in conformitate cu prevederile legilor in domeniu vor fi declarate terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului si vor putea fi concesionate in conditiile legii.
    (6) Agentia Domeniilor Statului va inventaria terenurile agricole care fac obiectul reconstituirii dreptului de proprietate conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, impreuna cu structurile specializate ale Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, si va verifica legalitatea cererilor care au stat la baza dobandirii calitatii de actionar sau de locator, conform art. 37 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, si art. 25 din Legea arendarii nr. 16/1994, cu modificarile ulterioare.
    (7) In situatia in care Agentia Domeniilor Statului constata ca au fost savarsite abuzuri comise prin acte administrative in aplicarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, aceasta se poate prevala de prevederile art. 60 - 62 din aceasta lege sau poate sesiza instantele judecatoresti in a caror raza teritoriala este situat terenul agricol.
    (8) In baza documentatiei intocmite de Agentia Domeniilor Statului si de oficiul de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol, avizata de directia generala pentru agricultura si industrie alimentara judeteana si a municipiului Bucuresti si de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, prefectul emite titluri de proprietate.
    (9) Agentia Domeniilor Statului poate atribui persoanelor indreptatite suprafete de teren din domeniul privat al statului, in baza unor legi speciale de retrocedare sau de improprietarire, ulterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

    NORME METODOLOGICE:
    3.1. Agentia Domeniilor Statului va inventaria terenurile care fac obiectul retrocedarii si improprietaririi, in baza unor legi speciale, si va intocmi balanta terenurilor agricole si a terenurilor aflate permanent sub luciu de apa, care apartin domeniului public sau privat al statului, pentru fiecare societate comerciala.
    3.2. In situatia formularii unor sesizari si reclamatii Agentia Domeniilor Statului, impreuna cu directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si cu oficiile de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, vor verifica legalitatea cererilor care au stat la baza dobandirii calitatii de actionar sau de locator, iar in situatia in care se constata ca au fost savarsite abuzuri prin acte administrative se pot prevala de prevederile art. 60 - 62 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, sau pot sesiza instantele judecatoresti in a caror raza teritoriala este situat terenul agricol.
    3.3. Agentia Domeniilor Statului si oficiile de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, vor intocmi documentatia pentru terenurile care fac obiectul retrocedarii la societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 si la institutele si statiunile de cercetare, pe care o transmit spre avizare directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    3.4. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, prin imputernicitii sai, directorii generali ai directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, verifica si avizeaza documentatia si o transmite prefectului pentru emiterea titlurilor de proprietate.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 8
    (1) Terenurile agricole apartinand domeniului privat si public al statului, aflate in exploatarea institutelor sau statiunilor de cercetari stiintifice, a universitatilor si unitatilor de invatamant cu profil agricol si silvic, a companiilor sau societatilor nationale, vor fi concesionate direct catre acestea in schimbul unei redevente.
    (2) Pana la privatizarea societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, a companiilor sau societatilor nationale, precum si a institutelor sau statiunilor de cercetari stiintifice, acestea vor avea un drept de preemtiune in concesionarea terenurilor detinute in exploatare, apartinand domeniului privat al statului, drept ce va putea fi exercitat in maximum 45 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (3) Terenurile aflate in exploatarea unitatilor de invatamant agricol si silvic, necesare in vederea desfasurarii activitatii, vor fi concesionate direct catre acestea.

    NORME METODOLOGICE:
    4.1. Societatile comerciale cu capital majoritar de stat, companiile si societatile nationale de sub autoritatea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, institutele si statiunile de cercetari stiintifice pot exercita, in termen de maximum 45 de zile de la data publicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 in Monitorul Oficial al Romaniei, un drept de preemtiune in concesionarea terenurilor detinute in exploatare si aflate in domeniul privat al statului, formuland in acest sens o cerere catre Agentia Domeniilor Statului.
    Redeventa va fi stabilita de Consiliul de administratie al Agentiei Domeniilor Statului, in functie de clasele de calitate.
    4.2. Contractul de concesiune inceteaza de drept la data privatizarii acestor unitati.
    4.3. Terenurile din domeniul public si privat al statului, aflate in exploatarea institutelor, statiunilor de cercetari stiintifice, companiilor sau societatilor nationale, vor fi concesionate direct catre acestea in schimbul unei redevente stabilite de Consiliul de administratie al Agentiei Domeniilor Statului.
    4.4. Terenurile agricole apartinand domeniului public si privat al statului, aflate in administrarea universitatilor si unitatilor de invatamant cu profil agricol si silvic, vor fi concesionate direct catre acestea in schimbul unei redevente stabilite de Consiliul de administratie al Agentiei Domeniilor Statului.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 9
    (1) La primirea din partea unui investitor interesat a unei scrisori de intentie pentru concesionarea terenului aflat in exploatarea societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2, apartinand domeniului privat al statului, intrat sau prevazut a intra in patrimoniul Agentiei Domeniilor Statului, aceasta este obligata sa comunice Ministerului Agriculturii si Alimentatiei si Fondului Proprietatii de Stat intentia concesionarii, urmand a se declansa concomitent procedura de evaluare a actiunilor detinute de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei la respectiva societate comerciala si procedura de concesionare prin efectuarea studiului de oportunitate a concesionarii.
    (2) In cazul in care investitorul interesat in concesionarea terenului agricol sau a terenului aflat permanent sub luciu de apa solicita si cumpararea de actiuni, cele trei institutii, respectiv Agentia Domeniilor Statului, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Fondul Proprietatii de Stat, vor constitui o comisie mixta care va negocia clauzele celor doua contracte, in conformitate cu metodele si procedurile de privatizare prevazute la cap. III.

    CAP. 3
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale ce detin in exploatare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa si concesionarea bunurilor, activitatilor sau serviciilor apartinand domeniului privat al statului

    Art. 10
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Fondul Proprietatii de Stat si Agentia Domeniilor Statului vor intocmi lista cuprinzand societatile comerciale ce fac obiectul privatizarii, respectiv ale caror terenuri detinute sunt oferite spre concesionare, lista care va fi aprobata prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    (2) Lista prevazuta la alin. (1) va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si va cuprinde:
    a) datele de identificare a agentului economic (denumirea societatii comerciale, sediul, codul fiscal, numarul de inmatriculare la registrul comertului);
    b) capitalul social si structura actionariatului;
    c) procentul din capitalul social supus vanzarii;
    d) suprafata totala de teren agricol ce urmeaza a fi concesionata;
    e) termenul limita de declansare a procesului de privatizare.

    NORME METODOLOGICE:
    5.1. Veniturile incasate de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende, precum si din concesionarea bunurilor, activitatilor si serviciilor se varsa la bugetul de stat dupa deducerea urmatoarelor cheltuieli:
    a) cheltuieli proprii de organizare si functionare, efectuate in scopul privatizarii;
    b) cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanti, agenti de privatizare si cele pentru pregatirea si realizarea privatizarii;
    c) costuri implicate de inchiderea operationala, de dizolvarea si de lichidarea societatilor comerciale;
    d) suma platita efectiv cumparatorilor in executarea garantiilor acordate acestora de institutiile publice implicate si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea sau stingerea pretentiilor formulate de cumparator, precum si despagubirile ca urmare a stabilirii in sarcina societatii comerciale a unor obligatii de conformare cu normele privind protectia mediului sau a unor raspunderi rezultate ca urmare a poluarii mediului din activitati trecute, care au fost prevazute in dosarul de prezentare ori in prospectul de oferta publica.
    Cheltuielile mentionate la lit. a) si b) sunt limitate la 20% din veniturile obtinute din vanzari. In situatia in care sumele ramase la dispozitia Ministerului Agriculturii si Alimentatiei nu sunt indestulatoare pentru acoperirea cheltuielilor prevazute la alin. 1, majorarea plafonului acestora se face prin hotarare a Guvernului.
    Ministerul Agriculturii si Alimentatiei are obligatia sa deruleze fondurile rezultate din operatiuni de privatizare prin conturi deschise la trezoreria statului. Dobanda pe care o va plati trezoreria statului Ministerului Agriculturii si Alimentatiei se va stabili prin conventie incheiata intre parti, in conditiile legii.
    5.2. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei asigura publicarea listei cuprinzand societatile comerciale ce fac obiectul privatizarii, respectiv ale caror terenuri detinute sunt oferite spre concesionare.
    5.3. Procesul de privatizare a societatilor comerciale se declanseaza concomitent cu procedura de concesionare a terenurilor agricole si a celor aflate permanent sub luciu de apa din exploatarea acestor societati, cu exceptia societatilor comerciale aflate in lichidare administrativa sau in faliment.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 11
    (1) In baza protocolului ce va fi incheiat intre Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Fondul Proprietatii de Stat si Agentia Domeniilor Statului si in vederea asigurarii unui proces de privatizare, respectiv de concesionare, eficient si transparent, pentru fiecare societate comerciala scoasa la privatizare si nominalizata in lista, reprezentantii celor trei institutii sunt obligati sa publice in mijloacele de informare in masa, inclusiv in sistemul electronic, anuntul publicitar privind vanzarea actiunilor si concesionarea terenurilor din domeniul privat al statului, detinute de aceste societati in exploatare.
    (2) Anuntul publicitar va fi intocmit in baza dosarului de prezentare elaborat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat si a studiului de oportunitate intocmit de Agentia Domeniilor Statului.
    (3) Anuntul publicitar elaborat de cele trei institutii semnatare va cuprinde informatii minime cu privire la:
    a) denumirea si sediul societatii comerciale;
    b) numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului si codul fiscal;
    c) obiectul de activitate;
    d) capitalul social si numarul de actiuni puse in vanzare;
    e) structura actionariatului;
    f) suprafata terenului ce urmeaza a fi concesionata;
    g) locul si data limita de cumparare a caietului de sarcini;
    h) locul de unde se pot obtine alte date;
    i) locul si data limita de depunere a ofertelor;
    j) alte date considerate importante de reprezentantii celor trei institutii, in baza procedurilor interne de lucru.

    NORME METODOLOGICE:
    6.1. Anuntul publicitar privind vanzarea actiunilor, concomitent cu concesionarea terenurilor agricole si a celor aflate permanent sub luciu de apa, aflate in exploatarea societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, se da publicitatii de catre Agentia Domeniilor Statului.
    6.2. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu avizul Fondului Proprietatii de Stat, publica anuntul privind vanzarea de actiuni, iar Agentia Domeniilor Statului, cu avizul Fondului Proprietatii de Stat si al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, publica anuntul privind concesionarea terenurilor.
    6.3. Dosarul de prezentare elaborat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat va cuprinde:
    a) informatii generale: denumirea, forma juridica, sediul principal si, daca este cazul, sediile secundare, numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, codul fiscal, codul postal, numerele de telefon, fax, capitalul social, inclusiv numarul total de actiuni puse in vanzare, valoarea nominala a actiunilor si structura actionariatului, obiectul de activitate, numarul si structura numerica ale personalului salariat;
    b) date privind situatia patrimoniala, cu referire la:
    - terenuri: suprafata, amplasarea, destinatia, valoarea contabila, situatia juridica;
    - cladiri principale: amplasarea, suprafata - construita si desfasurata -, destinatia, vechimea, valoarea neta contabila, situatia juridica;
    - investitii in curs: descrierea sumara, valoarea totala, procentul de realizare, data finalizarii;
    - participari la alte societati comerciale: denumirea si numarul de inmatriculare ale acestor alte societati si procentul detinut din capitalul social;
    - bunurile mobile care fac obiectul unei garantii reale mobiliare, bunurile asupra carora poarta un privilegiu special;
    - bunurile care fac obiectul contractelor de locatie de gestiune, inchiriere, asociatie in participatiune sau leasing;
    - drepturile de proprietate industriala detinute: brevete de inventie, marci, desene si modele industriale;
    - litigiile cu o valoare mai mare de 500.000.000 lei, prezentate distinct in functie de calitatea procesuala;
    c) date privind situatia economico-financiara: bilant simplificat conform bilantului pe anul precedent si conform ultimei balante din anul in curs, contul de profit si pierderi la sfarsitul anului precedent si la nivelul unui semestru, al anului in curs sau, dupa caz, prin utilizarea datelor efectiv cumulate pana in luna in care se calculeaza, si activul net contabil la data la care se intocmeste dosarul de prezentare, inclusiv obligatiile societatii comerciale fata de institutiile publice implicate, rezultate din fonduri pentru restructurare si dividende;
    d) certificat de sarcini fiscale;
    e) oferta de vanzare.
    6.4. Studiul de oportunitate va fi intocmit de Agentia Domeniilor Statului si va cuprinde cel putin elementele prevazute la art. 7 din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 12
    Persoanele fizice sau juridice interesate in cumpararea de actiuni emise de societatile comerciale care detin in exploatare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa si/sau in concesionarea terenurilor apartinand domeniului privat al statului, inclusiv a bunurilor, activitatilor sau serviciilor accesorii ale acestor bunuri, vor proceda la depunerea unei scrisori de intentie catre:
    a) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, daca sunt interesate numai in cumpararea de actiuni emise de aceste societati comerciale;
    b) Agentia Domeniilor Statului, daca sunt interesate numai in concesionarea terenurilor agricole sau a terenurilor aflate permanent sub luciu de apa, inclusiv a bunurilor, activitatilor si serviciilor accesorii acestor bunuri, apartinand domeniului privat al statului si detinute in exploatare de societatile comerciale nominalizate in lista data publicitatii conform art. 10;
    c) ambele institutii, respectiv Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Agentia Domeniilor Statului, daca sunt interesate in cumpararea de actiuni emise de societatile comerciale mentionate in lista data publicitatii conform art. 10, conditionata de incheierea concomitenta a contractelor de concesionare a terenurilor apartinand domeniului privat al statului si detinute in exploatare de aceste societati.
    Art. 13
    (1) Dupa inregistrarea la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei sau la Agentia Domeniilor Statului a unei scrisori de intentie din partea unui investitor interesat, una dintre aceste institutii va declansa procedura de privatizare, respectiv de concesionare, dupa anuntarea celeilalte institutii si a Fondului Proprietatii de Stat.
    (2) Actiunile de privatizare si/sau de concesionare se vor desfasura in conditii de eficienta si transparenta.
    (3) Vanzarea de actiuni emise de societatile comerciale care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta se va face de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat, in baza unui raport de evaluare, la pretul pietei stabilit de cerere si oferta, fara a exista un pret minim de vanzare.
    (4) Pentru societatile comerciale ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta, care au datorii reprezentand mai mult de jumatate din capitalul social si care au fost scoase la vanzare de doua ori, fara a se inregistra vreo oferta, din comisia de negociere vor face parte si reprezentanti ai Ministerului Finantelor, astfel incat investitorii interesati sa poata negocia atat valoarea actiunilor, cat si valoarea totala a datoriilor si modul de stingere a acestora.
    (5) Creditele cu garantia statului, nerambursabile bancilor comerciale de societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2, restante la data de 31 decembrie 1998, trec la datoria publica in conditiile legii.

    NORME METODOLOGICE:
    7.1. Vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale poate fi efectuata de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat si prin intermediul unui agent de privatizare.
    7.2. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei poate dispune intocmirea raportului de evaluare de catre un evaluator autorizat, persoana fizica sau juridica, romana sau straina, angajat prin contract care se incheie cu societatea comerciala sau cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    7.3. Pentru societatile comerciale mici si mijlocii, care vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei, raportul poate fi intocmit de functionari din cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei si al Fondului Proprietatii de Stat.
    7.4. Instructiunile privind modul de intocmire a raportului de evaluare simplificat se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    7.5. Pentru intocmirea raportului de evaluare administratorii societatii comerciale sunt obligati sa puna la dispozitie evaluatorului, in termenul stabilit de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, toate datele necesare acestuia.
    7.6. Reprezentantii in comisii desemnati de Ministerul Finantelor impreuna cu reprezentantii Ministerului Agriculturii si Alimentatiei vor fi imputerniciti sa negocieze valoarea actiunilor, valoarea totala a datoriilor si modul de stingere a acestora.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 14
    (1) Vanzarea actiunilor catre investitorii interesati prevazuti la art. 3 alin. (1) se va face prin urmatoarele metode:
    a) licitatie cu strigare sau in plic;
    b) negociere directa cu preselectie.
    (2) In cazul vanzarii de actiuni prin licitatie, salariatii si membrii conducerii societatii comerciale au dreptul sa cumpere, intr-o perioada de 30 de zile anterioara datei tinerii licitatiei, pana la 20% din actiunile scoase la vanzare, cu o reducere de pana la 30% fata de pretul ofertei facute de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat.
    (3) In cazul vanzarii de actiuni prin negociere directa cu preselectie, asociatia constituita conform prevederilor art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si asociatiile agricole constituite in temeiul Legii nr. 36/1991 vor avea drept de cumparare preferentiala a actiunilor, in situatia in care ofera un pret cu cel mult 40% mai mic decat cel mai mare pret oferit.
    (4) Criteriul de departajare a ofertantilor in cadrul licitatiei este pretul/actiune, iar in cadrul negocierii se vor stabili clauze privind pastrarea obiectului de activitate si protectia salariatilor.

    NORME METODOLOGICE:
    8.1. Administratorii sau, dupa caz, directorii generali ai societatilor comerciale au obligatia de a afisa de indata la sediul societatii comerciale anuntul privind scoaterea la vanzare a actiunilor acesteia.
    In cazul vanzarii de actiuni prin licitatie, salariatii si membrii conducerii societatii comerciale, constituiti in asociatii in conformitate cu prevederile art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, au dreptul sa cumpere, intr-o perioada de 30 de zile anterioara datei tinerii licitatiei, pana la 20% din actiunile scoase la vanzare, cu o reducere de pana la 30% fata de pretul ofertei facute de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat.
    8.2. Metoda vanzarii actiunilor catre investitorii interesati se stabileste prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    Metodele vanzarii de actiuni pot fi urmatoarele:
    A. Licitatia cu strigare
    Criteriul de departajare a ofertantilor este pretul/actiune.
    In aceasta situatie pretul de pornire al licitatiei este pretul de referinta rezultat din raportul de evaluare.
    Acesta poate fi coborat sau urcat cu pasi de licitare stabiliti inainte de inceperea licitatiei cu strigare, fara a exista un pret minim de vanzare. Valoarea pasului de licitare este de 5% din pretul de referinta.
    Daca se ofera pretul de referinta al licitatiei, presedintele comisiei va creste gradual cu cate un pas de licitare pana cand unul dintre ofertanti accepta pretul astfel majorat si nimeni nu ofera un pret mai mare.
    Daca nu se ofera pretul de pornire al licitatiei, presedintele comisiei de licitatie va scadea pretul cu cate un pas de licitare, fara a exista un pret minim de vanzare.
    In cazul in care mai multi ofertanti ofera acelasi pret/actiune, se recurge la procedura cresterii pretului cu cate un pas de licitare pana cand unul dintre ofertanti accepta pretul astfel ofertat si nimeni nu ofera un pret mai mare.
    Daca se prezinta un singur ofertant care ofera pretul de referinta al licitatiei, acesta este declarat adjudecatar.
    B. Licitatia cu oferta in plic
    Oferta de cumparare se depune in plic sigilat si semnat. Pe plic se inscriptioneaza: a) numele sau denumirea ofertantului, domiciliul, respectiv sediul acestuia, numerele de telefon si de fax; b) organizatorul licitatiei si denumirea societatii comerciale ale carei actiuni fac obiectul vanzarii. Continutul ofertei de cumparare va fi cunoscut numai de catre membrii comisiei de licitatie, care au obligatia sa respecte caracterul confidential al datelor si informatiilor pe care le cuprinde aceasta.
    Ofertele trebuie sa fie irevocabile si sa contina:
    a) numele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice si domiciliul, respectiv sediul acesteia;
    b) pretul si modalitatea de plata oferite;
    c) alte elemente pe baza carora se stabileste oferta castigatoare.
    Presedintele comisiei de licitatie va deschide numai plicurile care contin ofertele ofertantilor prezenti si va anunta:
    a) numele sau denumirea ofertantilor;
    b) documentele continute in plic;
    c) notificarile depuse in scris de catre ofertant, care modifica termenii unor oferte depuse anterior in cadrul aceleiasi proceduri de licitare.
    Fiecare oferta, in ordinea deschiderii, este semnata de toti membrii comisiei de licitatie si de ceilalti ofertanti.
    Evaluarea ofertelor de cumparare se face de catre membrii comisiei de licitatie pe baza grilei de punctaj al ofertelor.
    Decizia de adjudecare se ia in favoarea ofertei care totalizeaza punctajul maxim. In cazul in care mai multi ofertanti au intrunit acelasi punctaj, se declara adjudecatar ofertantul care a oferit pretul cel mai mare. In situatia in care se mentine egalitatea, pentru departajarea acestora comisia de licitatie va organiza de indata licitatie cu strigare, la care se va solicita doar pretul, pachetul de actiuni adjudecandu-se ofertantului care a oferit pretul cel mai mare.
    C. Negocierea directa cu preselectie
    Principalele criterii de preselectie in vederea alegerii investitorilor care participa la negocierea directa privind vanzarea de actiuni sunt urmatoarele:
    - sa aiba capacitatea de a face investitii din fonduri proprii;
    - sa faca dovada pregatirii tehnice si organizatorice, indeosebi in ceea ce priveste asigurarea necesarului de utilaje si de masini agricole;
    - in cazul in care este agent economic, sa faca dovada ca nu are datorii la bugetul de stat si la bugetul asigurarilor sociale de stat;
    - pretul oferit pe actiune (prima oferta).
    Ponderea criteriilor de preselectie, precum si alte criterii specifice vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
    Departajarea ofertantului/ofertantilor care au fost selectati sa participe la negocierea directa se face pe baza grilei de punctare ale carei criterii principale sunt criteriul pret/actiune, modalitatea de plata si programul de investitii, cu respectarea clauzei privind pastrarea obiectului de activitate si protectia salariatilor.
    Protectia salariatilor inseamna mentinerea personalului salariat existent pe o perioada de cel putin 3 luni, mentinerea a cel putin 70% pe o perioada de 6 luni si din personalul salariat existent cel putin 50% pe o perioada de un an.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 15
    Asociatiile constituite in conformitate cu prevederile art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si asociatiile agricole constituite in temeiul Legii nr. 36/1991 pot cumpara actiuni emise de societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din prezenta ordonanta de urgenta, beneficiind de urmatoarele facilitati: plata in rate esalonate pe o perioada de maximum 5 ani de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, cu avans de minimum 20% din pretul de adjudecare si cu dobanda de 10% pe an.
    Art. 16
    (1) Dividendele aferente actiunilor dobandite de fiecare asociatie din cele prevazute la art. 15 sunt neimpozabile pe durata executarii contractului.
    (2) Veniturile obtinute potrivit alin. (1) se transfera asociatiei si se utilizeaza exclusiv pentru plata ratelor, a dobanzilor si pentru rambursarea creditelor contractate de asociatie in vederea cumpararii de actiuni.
    Art. 17
    (1) Actiunile dobandite in conformitate cu prevederile art. 15 se inscriu in registrul actionarilor societatii comerciale, iar asociatiile vor figura in registrul actionarilor societatii comerciale si se vor inscrie la registrul comertului la pozitia "actionar", pana la plata integrala a pretului, avand drept de vot in adunarea generala a actionarilor.
    (2) Pentru actiunile vandute cu plata in rate actiunile neachitate se constituie gaj si se elibereaza de sarcini pe masura achitarii lor.

    NORME METODOLOGICE:
    9.1. Contractul de gaj se incheie concomitent cu contractul de vanzare cu plata in rate.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 18
    (1) Initiativa concesionarii o poate avea concedentul sau orice investitor interesat, conform prevederilor Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.
    (2) Persoanele fizice sau juridice romane ori straine, inclusiv asociatiile constituite in conformitate cu prevederile art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele constituite in temeiul Legii nr. 36/1991, care doresc sa concesioneze terenurile ce fac obiectul acestei sectiuni, vor adresa o scrisoare de intentie concedentului, respectiv Agentiei Domeniilor Statului.
    (3) Dupa anuntarea celeilalte institutii, respectiv Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, in conformitate cu prevederile art. 12, Agentia Domeniilor Statului va intocmi in termen de 30 de zile studiul de oportunitate continand o evaluare tehnico-economica si caietul de sarcini al concesiunii, pe care il va supune spre adoptare Consiliului de administratie al Agentiei Domeniilor Statului.
    (4) Hotararea Consiliului de administratie al Agentiei Domeniilor Statului de aprobare a concesionarii va cuprinde si procedura de concesionare care poate fi:
    a) licitatie cu plic inchis, daca investitorul interesat nu a conditionat concesionarea terenului agricol sau a terenului aflat permanent sub luciu de apa de cumpararea de actiuni ale societatii comerciale in exploatarea careia se afla aceste terenuri;
    b) negociere directa cu preselectie, daca investitorul interesat conditioneaza concesionarea terenurilor de cumpararea de actiuni ale societatii comerciale ce detine in administrare aceste terenuri.

    NORME METODOLOGICE:
    10.1. Agentia Domeniilor Statului intocmeste lista cuprinzand societatile comerciale aflate in lichidare administrativa sau in faliment, ale caror terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa pot face obiectul procedurii de concesionare fara declansarea procedurii de privatizare.
    Lista va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si va cuprinde:
    - datele de identificare a agentului economic;
    - suprafata totala de teren agricol ce urmeaza a fi concesionata.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    A. Procedura concesionarii prin licitatie cu plic inchis
    Art. 19
    (1) Procedura concesionarii prin licitatie cu plic inchis se va face intr-o singura etapa si va avea drept scop concesionarea bunurilor, activitatilor sau serviciilor apartinand domeniului privat al statului si se aplica atunci cand investitorul nu conditioneaza concesionarea terenurilor de cumpararea actiunilor societatilor comerciale ce detin in administrare aceste bunuri.
    (2) Selectarea ofertelor se va face in baza grilei de punctare aprobate in caietul de sarcini, care va avea ca principale elemente:
    a) redeventa oferita;
    b) capacitatea tehnica de a exploata bunul ce face obiectul concesiunii;
    c) valoarea investitiilor propuse, precum si posibilitati financiare de realizat.

    NORME METODOLOGICE:
    11.1. Procedura concesionarii prin licitatie cu plic inchis se aplica in urmatoarele situatii:
    a) in situatia in care, dupa doua oferte succesive de privatizare prin vanzare de actiuni concomitent cu concesionarea terenurilor agricole si/sau a terenurilor aflate permanent sub luciu de apa, din exploatarea acestora nu s-a inregistrat sau nu a fost acceptata nici o oferta;
    b) in cazul societatilor comerciale agricole aflate in lichidare administrativa sau in faliment.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 20
    (1) Concedentul va incheia contractul de concesionare cu ofertantul cel mai bine plasat in baza grilei de punctare. Conditiile care au condus la declararea castigatorului concesiunii vor fi in mod obligatoriu clauze in contract.
    (2) Contractul de concesiune va cuprinde clauza referitoare la impartirea responsabilitatilor de mediu intre concedent si concesionar.
    (3) La expirarea termenului de concesiune concesionarul este obligat sa restituie liber de orice sarcini bunul concesionat, inclusiv investitiile realizate.
    (4) Pentru investitiile nerecuperate concedentul si concesionarul vor conveni modul de recuperare a acestora.
    B. Procedura concesionarii prin negociere directa
    Art. 21
    Procedura concesionarii prin negociere directa se aplica in cazul in care investitorul interesat conditioneaza cumpararea actiunilor societatilor comerciale care fac obiectul acestei ordonante de urgenta de concesionarea terenurilor detinute in exploatare de aceste societati comerciale.
    Art. 22
    (1) In cazul in care un investitor este interesat in cumpararea actiunilor unei societati comerciale care face obiectul prezentei ordonante de urgenta, solicitand in scrisoarea de intentie si concesionarea terenului apartinand domeniului privat al statului, detinut in exploatare de aceste societati, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Fondul Proprietatii de Stat si Agentia Domeniilor Statului au urmatoarele obligatii:
    Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Fondul Proprietatii de Stat intocmesc, in conformitate cu procedurile interne aprobate de Consiliul de administratie al Fondului Proprietatii de Stat, respectiv cu ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei si conform legislatiei in vigoare, prin intermediul comisiei mixte definite la alin. (2), urmatoarele:
    a) nota privind propunerile de vanzare a actiunilor gestionate de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si nota de pret privind evaluarea actiunilor;
    b) dosarul de prezentare privind oferta de vanzare a actiunilor gestionate de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
    c) anuntul de vanzare/oferta de vanzare;
    d) caietul de sarcini.
    Agentia Domeniilor Statului intocmeste studiul de oportunitate si il supune spre aprobare consiliului de administratie. Consiliul de administratie hotaraste si asupra continutului caietului de sarcini si totodata specifica:
    a) durata concesiunii;
    b) modul de calcul al redeventei si modalitatea de plata;
    c) investitiile facute de concesionar;
    d) conditiile de exploatare a concesiunii;
    e) obligatiile de mediu;
    f) regimul bunurilor la incetarea concesiunii.
    (2) Comisia mixta de negociere, constituita din 5 - 7 membri desemnati de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Fondul Proprietatii de Stat si de Agentia Domeniilor Statului, va fi mandatata sa selecteze cea mai buna oferta si sa negocieze conditiile celor doua contracte in baza dosarului de prezentare si a caietului de sarcini, aprobate de cele trei institutii.
    (3) In comisia mixta fiecare membru dispune de un vot.
    (4) Departajarea ofertelor se va face in baza unei grile de punctare comune care va cuprinde:
    a) pretul pe actiune si modalitatea de plata;
    b) conditiile caietului de sarcini al concesiunii.
    (5) Din actiunile gestionate de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei la societatile comerciale care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta se poate rezerva o cota de pana la 10% pentru asigurarea unei surse de constituire a fondului de reparatii pentru terenurile preluate de stat in mod abuziv si care nu pot fi restituite in natura, procedura care va fi stabilita de o lege speciala.

    NORME METODOLOGICE:
    12.1. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Agentia Domeniilor Statului si Fondul Proprietatii de Stat au aceleasi obligatii prevazute la art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, in situatia in care initiativa vanzarii actiunilor si concesionarii terenurilor apartine Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    12.2. Caietul de sarcini va cuprinde si elementele obligatorii prevazute la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 216/1999.
    12.3. Studiul de oportunitate si caietul de sarcini privind concesionarea terenurilor agricole si a celor aflate permanent sub luciu de apa se intocmesc de Agentia Domeniilor Statului si se aproba de consiliul de administratie al acesteia, pe baza mandatului dat de Fondul Proprietatii de Stat si de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    12.4. In comisia mixta hotararile se iau cu majoritatea voturilor membrilor acesteia.
    12.5. Grila de punctare poate cuprinde si alte elemente pe langa cele obligatorii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    CAP. 4
    Vanzarea de active apartinand societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa

    Art. 23
    (1) Daca in urma ofertarii unei societati comerciale de doua ori si a oferirii de facilitati conform art. 15 nu au fost inregistrate cereri de cumparare de actiuni, se poate proceda la divizarea acestei societati comerciale pe ferme si centre de profil, in baza unui studiu de fezabilitate si cu aprobarea membrilor adunarii generale a actionarilor, potrivit mandatului special acordat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, sau la restructurarea societatii prin vanzarea de active, in conformitate cu prevederile prezentului capitol.
    (2) Ferma de productie agricola, definita ca fiind unitatea de productie ce insumeaza infrastructura investitionala si terenurile aferente necesare desfasurarii procesului de productie agricola, constituie cea mai mica subdiviziune a unei societati agricole supuse privatizarii. Ferma de productie agricola poate fi divizata numai in cazurile de dizolvare sau lichidare, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.

    NORME METODOLOGICE:
    13.1. Centrele de profil sunt formate din unitati de productie specializate in unul dintre urmatoarele profiluri: agricol, pomicol, viticol, animal, prelucrarea industriala si agroalimentara.
    13.2. In cazul divizarii societatii comerciale in ferme de productie agricola si centre de profil, vanzarea actiunilor si concesionarea terenurilor se fac cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 24
    (1) Vanzarea activelor societatilor comerciale se va face in baza unui studiu de oportunitate aprobat de adunarea generala a actionarilor si de administratorul societatii comerciale si avizat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si de Fondul Proprietatii de Stat.
    (2) Vanzarea activelor prevazute la alin. (1) se efectueaza pe baza de licitatie cu strigare sau cu plic inchis cu adjudecare, la cel mai bun pret oferit.
    (3) Procedura prevazuta la alin. (1) si (2) se aplica si in cazul perfectarii unui contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, daca in contractul de leasing nu s-a prevazut altfel.
    (4) Reprezentantii in adunarea generala a actionarilor ai Ministerului Agriculturii si Alimentatiei au obligatia sa intocmeasca lista cuprinzand activele neutilizate, in vederea avizarii acesteia de catre institutiile abilitate si publicarii ei in presa.

    NORME METODOLOGICE:
    14. In situatia in care adunarea generala a actionarilor aproba, potrivit mandatului special acordat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, restructurarea societatii comerciale prin vanzarea de active, aceasta va aproba si studiul de oportunitate si va intocmi lista cuprinzand activele neutilizate oferite spre vanzare.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 25
    (1) La cumpararea de active apartinand societatilor comerciale ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta nu au dreptul sa participe membrii adunarii generale a actionarilor sau administratorii societatilor vanzatoare.
    (2) Sumele obtinute din vanzarea activelor societatilor comerciale care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta vor fi utilizate de acestea pentru:
    a) rambursarea datoriilor;
    b) efectuarea de investitii;
    c) finalizarea activitatii din principalul obiect de activitate.
    (3) Sumele prevazute la alin. (2) nu pot fi utilizate pentru plata drepturilor salariale.
    Art. 26
    (1) Societatile comerciale care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta si au in derulare contracte de locatie de gestiune sau de inchiriere pentru activele societatii, altele decat terenurile agricole sau terenurile aflate permanent sub luciu de apa, pot vinde prin negociere directa sau pot incheia contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, cu locatarii sau cu chiriasii, daca acestia au efectuat investitii in activele utilizate si nu au obligatii restante fata de societatea comerciala.
    (2) Contractul de vanzare sau de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare se incheie in baza raportului de evaluare acceptat de parti si cu scaderea valorii investitiilor efectuate de catre chirias, respectiv de locatar.
    (3) Incheierea contractelor de vanzare sau de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare este supusa avizului Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.

    NORME METODOLOGICE:
    15. Negocierea directa sau incheierea contractelor de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, cu locatarii sau cu chiriasii, poate fi aprobata, in conditiile legii, daca in urma ofertarii unei societati comerciale de doua ori si a oferirii de facilitati fiscale, conform art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, nu a fost inregistrata si/sau acceptata nici o oferta.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 27
    (1) Societatile comerciale care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta pot vinde, cu acordul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, in conditiile stabilite de adunarea generala a actionarilor si de administrator, active cu plata in rate salariatilor asociatiilor agricole constituite in baza Legii nr. 36/1991, in urmatoarele conditii:
    a) avans minim de 20% din pretul aprobat de adunarea generala a actionarilor si de administrator, cu avizul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, dar nu mai mic decat valoarea contabila a acestuia;
    b) rate esalonate pe un termen de 3 - 5 ani;
    c) dobanda anuala de 30% .
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si la expirarea unui contract de leasing imobiliar, daca va fi prevazuta in contract o clauza de cumparare in favoarea utilizatorului.

    NORME METODOLOGICE:
    16. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei poate aproba vanzarea de active cu plata in rate salariatilor asociatiilor agricole constituite in baza Legii nr. 36/1991, daca in urma ofertarii unei societati comerciale de doua ori si a oferirii de facilitati fiscale, conform art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, nu s-a inregistrat si/sau nu s-a acceptat nici o oferta.

    ORDONANTA DE URGENTA:
    Art. 28
    Contractele de vanzare-cumparare de active vor avea clauze ferme pentru respectarea legislatiei in vigoare privind protectia mediului.

    CAP. 5
    Sanctiuni

    Art. 29
    (1) Constituie contraventii la prezenta ordonanta de urgenta, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa constituie infractiuni, si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000.000 lei la 10.000.000 lei urmatoarele fapte:
    a) nepublicarea listei cuprinzand societatile comerciale care se privatizeaza;
    b) nerespectarea metodei de privatizare stabilite in oferta de vanzare sau in studiul de oportunitate;
    c) neincluderea anumitor bunuri din patrimoniul societatii comerciale in oferta de vanzare si in raportul de evaluare ori includerea unor bunuri fictive in oferta de vanzare, cu scop vadit de a induce in eroare investitorul;
    d) neincluderea in caietul de sarcini a situatiilor reale privind bunul supus concesiunii, in scopul tulburarii dreptului de exploatare a concedentului;
    e) neintocmirea raportului de evaluare sau a studiului de oportunitate pentru formarea pretului de oferta sau pentru stabilirea redeventei, ce stau la baza negocierii;
    f) atribuirea dreptului de cumparare/concesionare unei persoane in dauna alteia care a formulat o oferta mai avantajoasa;
    g) divulgarea de informatii confidentiale unor terti, in vederea influentarii pretului de oferta sau a redeventei.
    (2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) lit. a) - g) se aplica individual personalului Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, Fondului Proprietatii de Stat si al Agentiei Domeniilor Statului.
    (3) Constatarea contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta si aplicarea sanctiunilor se fac de Ministerul Finantelor, prin agentii sai imputerniciti conform legii.
    (4) Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 si 26.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 30
    In termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei va intocmi normele metodologice de aplicare, care vor fi supuse spre aprobare Guvernului.
    Art. 31
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica societatilor comerciale agricole la care a inceput procedura de privatizare.
    Art. 32
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
    Art. 33
    Pe data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei ordonante de urgenta se abroga orice prevederi contrare cu privire la privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa, inclusiv prevederile cu privire la concesionarea terenurilor aflate in exploatarea acestor societati.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 97/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 97 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 97/2000
Legea 268 2001
privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului
Ordin 134 2000
pentru aprobarea Programului privind sprijinul fermierilor privati in vederea achizitionarii de animale de prasila cu valoare biologica ridicata, animale pentru crestere si ingrasare, construirii de adaposturi si procurarii de utilaje specifice activitatilor zootehnice, din productia interna, finantat din Fondul special "Dezvoltarea agriculturii romanesti"
Ordin 125 2000
pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 15/2000 pentru aprobarea Programului privind sprijinirea fermierilor privati in vederea achizitionarii de tractoare, combine, masini si utilaje agricole, precum si de instalatii de irigat din productia interna, finantat din Fondul special "Dezvoltarea agriculturii romanesti"
Ordin 15 2000
pentru aprobarea Programului privind sprijinirea fermierilor privati in vederea achizitionarii de tractoare, combine, masini si utilaje agricole, precum si de instalatii de irigat din productia interna, finantat din Fondul special "Dezvoltarea agriculturii romanesti"
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu