Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 124 din  9 decembrie 1994

pentru ratificarea Acordului dintre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) si guvernele participante la proiectul "Calea Ferata Trans-Europeana (TER)" privind fondul de cooperare si creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 351 din 19 decembrie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul dintre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U) si guvernele participante la proiectul "Calea Ferata Trans-Europeana (TER)" privind fondul de cooperare si creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992.
    Art. 2
    Contributia Romaniei la fondul prevazut la art. 1 este de 10.000 dolari S.U.A. anual, pentru o perioada de 5 ani (1993 - 1997) si va fi platita prin Ministerul Transporturilor. In acest scop, echivalentul in lei al contributiei datorate de Guvernul Romaniei va fi alocat anual de la bugetul de stat Ministerului Transporturilor, care va asigura gestiunea respectivei sume, potrivit legii.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 21 noiembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE SENATUI
                            ION SOLCANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 21 noiembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                  PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                           ADRIAN NASTASE

   COMISIA ECONOMICA PENTRU EUROPA
   CALEA FERATA TRANS-EUROPEANA (TER)

                              ACORD
            privind fondul de cooperare si creditare*)

    *) Traducere

    Acordul a survenit intre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite (C.E.E.), pe de o parte, si guvernele participante la TER, pe de alta parte, care au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Scopul acordului
    Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite si guvernele participante la TER, denumite in continuare guverne participante, au cazut de acord sa coopereze in implementarea unui proiect intitulat "Calea Ferata Trans-Europeana (TER)", denumit in continuare proiect, a carui descriere este prezentata pe scurt in anexa. Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite si guvernele participante au convenit ulterior ca Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite urmeaza sa fie agentia executiva pentru proiectul respectiv.
    Art. 2
    Guvernele participante vor contribui cu fonduri care sa acopere cheltuielile proiectului, dupa cum urmeaza:
    Art. 3
    Agentia executiva va fi raspunzatoare pentru administrarea fondurilor transmise de guvernele participante in scopul acoperirii cheltuielilor proiectului, in conformitate cu termenii acestui acord si pe baza hotararilor Comitetului de conducere al TER, referitoare la programul de lucru si la buget.
    Secretarul executiv al Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite va transfera ulterior asemenea functii de secretariat care ii sunt incredintate in cadrul acestui acord, asa cum se poate stabili de catre parti.
    Art. 4
    1. Fiecare guvern participant va pune la dispozitia Natiunilor Unite, in modul prezentat in paragraful 2 de mai jos, suma de 10.000 $ anual, suplimentata, dupa caz, cu contributii aditionale din orice alta sursa, iar Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite va utiliza aceste fonduri pentru a suporta cheltuielile proiectului dupa cum se arata in anexa.
    2. Fiecare guvern participant va depune fondurile sus-mentionate, in valute convertibile cu utilizare nelimitata, intr-un cont desemnat de Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite la Corporatia Bancara Elvetiana, casuta postala 2770, CH 1211 Geneva 2, nu mai tarziu de luna ianuarie a fiecarui an.
    3. Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite va stabili un fond de creditare dupa regulile si reglementarile financiare ale Natiunilor Unite pentru primirea si administrarea fondurilor sus-mentionate.
    4. Fondul de creditare si activitatile finantate din acesta vor fi administrate de Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite in conformitate cu reglementarile, regulile si directivele aplicabile de catre Natiunile Unite. Conform cu acestea, personalul va fi angajat si coordonat; vor fi procurate echipament, furnituri si servicii; contractele vor fi incheiate in conformitate cu prevederile acelor reglementari, reguli si directive.
    5. Toate conturile si declaratiile financiare se vor exprima in dolari S.U.A.
    Art. 5
    1. Din fondul de creditare se vor suporta cheltuielile Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite pentru efectuarea activitatilor proiectului, conform acestui acord.
    2. Din fondul de creditare se va suporta si o suma reprezentand 13% din toate cheltuielile facute din fondul de creditare, procent care va constitui taxa pentru serviciile de sprijinire a programului, furnizate de Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite la implementarea proiectului finantat prin fondul de creditare.
    3. Din fondul de creditare se va suporta si o suma echivalenta cu un (1) procent din remunerarea sau salariul net al persoanelor angajate de Agentia executiva si a caror activitate este finantata din fondul de creditare, pentru a asigura o rezerva pentru acoperirea oricarei cereri privind decesul, accidentul sau boala, survenite in timpul serviciului, conform reglementarilor, regulilor sau contractelor aplicabile in cadrul Natiunilor Unite, rezerva care nu poate fi rambursata guvernelor participante.
    Art. 6
    1. Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite va incepe si va continua sa efectueze operatiuni in cadrul acestui acord la primirea contributiilor.
    2. Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite nu va face nici un angajament peste sumele specificate pentru a fi cheltuite in cadrul proiectului.
    3. Daca apar cheltuieli sau daca suma contributiilor anuale stabilite in art. IV paragraful 1 se dovedesc insuficiente pentru acoperirea costului proiectului, Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite va supune guvernelor participante un buget suplimentar care va indica finantarea ulterioara ce va fi necesara. Daca nu este posibila o asemenea finantare viitoare, asistenta asigurata pentru proiect in cadrul acestui acord poate fi redusa sau, daca este necesar, poate fi sistata de catre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite. In nici un caz, Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite nu-si va asuma nici un fel de responsabilitate peste fondurile prevazute in acest fond de creditare.
    Art. 7
    Dreptul de proprietate asupra echipamentului, furniturilor si altor bunuri finantate din acest fond de creditare va apartine Natiunilor Unite. La denuntarea sau expirarea acordului, problema proprietatii va constitui subiectul consultatiilor intre guvernele participante si Agentia executiva.
    Art. 8
    Evaluarea activitatilor proiectului, finantate din acest fond de creditare, va fi intreprinsa in comun de catre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite si guvernele participante in mod periodic, in caz de necesitate.
    Art. 9
    Acest fond de creditare va respecta exclusiv procedurile de expertiza contabila, interna si externa, prevazute in reglementarile, regulile si directivele financiare ale Natiunilor Unite.
    Art. 10
    Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite va pune la dispozitia guvernelor participante urmatoarele declaratii si rapoarte intocmite in conformitate cu procedurile Natiunilor Unite de contabilitate si raportare:
    a) o declaratie anuala financiara indicand venitul, cheltuielile, activul si pasivul la 31 decembrie a fiecarui an, referitoare la fondurile asigurate de guvernul donator;
    b) un raport final si o declaratie financiara finala intr-o perioada de 6 luni de la data expirarii sau a denuntarii acestui acord.
    Art. 11
    Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite, in consultare cu Comitetul de Conducere al TER, va notifica guvernelor participante cand, dupa opinia sa, au fost realizate scopurile pentru care a fost stabilit fondul de creditare. Data unei asemenea notificari va fi considerata ca fiind data de expirare a acestui acord, cu conditia continuarii valabilitatii art. XIV, pentru scopurile mentionate in acesta.
    Art. 12
    Orice stat membru al Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite, precum si statele avand statut consultativ fata de comisie si organizatiile de integrare economica regionale constituite din state suverane, membre ale Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite, care au competenta in domeniile acoperite de catre prezentul acord, care doresc sa participe la proiect si, in consecinta, la acest acord, trebuie sa notifice aceasta secretarului executiv al Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite. Acesta va transmite o copie a acestei notificari guvernelor participante.
    Daca secretarul executiv nu primeste, in termen de 90 de zile de la comunicarea catre parti, obiectii referitoare la intentia de participare, statul sau organizatia interesata va deveni parte contractanta a acordului, cu conditia indeplinirii obligatiilor, printre altele, a celor prevazute in art. 1. Secretarul executiv va informa in mod corespunzator partile.
    Art. 13
    Acest acord poate fi denuntat de catre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite sau de catre guvernele participante prin nota scrisa catre cealalta parte in termen de 30 de zile, cu conditia ca art. X sa fie inca in vigoare.
    Art. 14
    La denuntarea sau expirarea acestui acord conform art. XI sau al art. XIII, fondurile vor continua sa fie pastrate de Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite pana cand toate cheltuielile suportate de Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite au fost achitate din astfel de fonduri. Dupa aceasta, orice surplus care ramane din fondul de creditare va fi utilizat conform celor indicate de catre guvernele participante.
    Art. 15
    Acest acord va fi deschis pentru semnare de catre toate statele TER. El va intra in vigoare dupa semnarea de catre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite si de catre urmatoarele guverne participante: Ungaria, Romania si Turcia.
    Drept pentru care, subsemnatii, autorizati in mod corespunzator, au semnat prezentul acord in limba engleza, in doua exemplare, la Geneva, la 17 decembrie 1992.
                             Guvernul Turciei
                             Guvernul Romaniei
                             Guvernul Ungariei
                             Comisia Economica pentru
                             Europa a Natiunilor Unite

    ANEXA 1

                             ACORD DE COOPERARE
       pentru transportul feroviar (TER) pentru anii 1992 - 1996

    Guvernele,
    avand in vedere documentul proiectului TER (Calea Ferata Trans-Europeana),
    tinand seama de acordurile bilaterale si multilaterale existente in domeniile feroviar si de transport combinat, in special Acordul european privind principalele linii feroviare internationale (AGC), precum si Acordul european privind liniile importante internationale si instalatiile conexe (AGTC), elaborate in cadrul Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite,
    dornice sa faciliteze si sa dezvolte transportul international feroviar si combinat intre si prin tarile lor, precum si intre ele si alte tari europene,
    dorind sa imbunatateasca calitatea si eficienta operatiunilor de transport,
    constiente de noua orientare est-vest a cererii de transport care este foarte probabil sa decurga din schimbarile profunde petrecute in tarile Europei Centrale si de Est,
    amintind de declaratia Conferintei paneuropene de transport, Praga, 29 - 31 octombrie 1991,
    tinand seama de rezolutia Conferintei de la Marea Baltica a ministrilor de transport, Sczecin, 17 - 18 martie 1992,
    sunt de acord sa coopereze in stradania de a implementa in cadrul intelegerilor AGC si AGTC a proiectului feroviar Trans-European (TER), in conformitate cu urmatoarele prevederi:

    I. Proiectul TER
    Proiectul TER consta dintr-o serie de obiective si de actiuni pe care sa le execute, care sunt stabilite cu scopul de a imbunatati calitatea si eficienta transportului international feroviar si combinat, de calatori si de marfa, pe principalele linii internationale ale urmatoarelor tari: Austria, Belarus, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia si Slovacia, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Rusia, Slovenia, Turcia, Ucraina si Iugoslavia.
    Desi aceste linii nu constituie intreaga retea feroviara a tarilor de mai sus, ci doar un mic numar din acestea, ele constituie totusi o retea feroviara continua, denumita in continuare reteaua TER.
    Reteaua TER include nu numai coridorul nord-sud, ci si liniile est-vest care au fost adaugate pentru a tine seama de noile dezvoltari si de procesele de integrare din regiune.
    Proiectul TER se refera numai la reteaua TER. El ia in considerare, de asemenea, si echipamentul si instalatiile  referitoare la transportul combinat din tarile de mai sus.
    II. Obiective
    Obiectivul general al Proiectului TER este sa dezvolte un sistem de transport combinat si de cale ferata eficient si coerent intre tarile Europei Centrale si de Est si intre aceste tari si restul tarilor europene.
    Asigurand servicii eficiente si competitive, sistemul TER trebuie sa fie atractiv pentru clienti, atat calatorilor cat si transportului de marfa, si sa absoarba o importanta parte de pe piata transportului international, din si spre centrul si estul Europei, usurand astfel aglomeratia si reducand problemele de mediu si de siguranta pe principalele drumuri internationale din aceste tari.
    Obiectivele specifice sunt:
    A. Dezvoltarea infrastructurii
    Cu exceptia catorva mici sectiuni, structura fizica a retelei TER deja exista. Totusi standardele de infrastructura sunt mult sub cele indicate in acordurile AGC si AGTC.
    Obiectivul in acest domeniu este, de aceea, in principal, ridicarea infrastructurii existente pana la nivelul determinat in aceste acorduri. In ceea ce priveste instalatiile corespunzatoare transportului combinat, obiectivul este sa modernizeze ceea ce exista, sa dezvolte unele noi si sa fie dotate cu echipament corespunzator.
    B. Modernizarea echipamentului de transport
    Echipamentul de transport (material rulant, locomotive, echipamente de semnalizare si telecomunicatii etc.) nu corespunde, in multe cazuri, performantelor de astazi. Din aceasta cauza obiectivul este inlocuirea acestuia cu un echipament nou, conform unui plan care sa indice prioritatile. O atentie deosebita trebuie acordata armonizarii necesare - cel putin la nivel de compatibilitate - a echipamentului adoptat de diferite tari.
    C. Adaptarea organizarii conducerii orientate catre piata
    Caile ferate nu mai detin pozitia dominanta pe care au avut-o in trecut. In economiile de piata, transportul auto a reusit sa asigure servicii usa la usa ("door-to-door") mai bune si livrari la termen ("just-in-time") cerute de clientii de astazi si partea lor din piata transporturilor a devenit mult mai importanta decat cea a transporturilor feroviare. In tarile Europei Centrale si de Est, ca o consecinta a unei abordari fundamental diferite, caile ferate au fost capabile sa isi mentina pozitia cea mai puternica fata de alte moduri de transport. Totusi dezvoltarile recente in acele tari si adoptarea unor principii de piata in economie vor duce la o dezvoltare puternica si rapida a transportului rutier. Deja ca o consecinta a acestei dezvoltari si a recesiunii care a urmat inceperii perioadei de tranzitie, traficul feroviar a scazut rapid. Daca aceasta situatie continua, guvernele vor trebui in curand sa faca fata unor probleme foarte serioase.
    Obiectivul final este dotarea companiilor feroviare cu o conducere si organizare moderna, eficienta si orientata catre piata, care sa fie capabila sa asigure o tranzitie lina catre un nou echilibru al modurilor de transport in tarile Europei Centrale si de Est. In special, trebuie acordata o atentie crescuta transportului combinat international. Avantajele rutiere din terminalul de transport trebuie combinate cu avantajele feroviare de mediu si de siguranta de pe intreg traseul, pentru a asigura servicii eficiente de transport combinat international. Partea feroviara a serviciului trebuie sa fie in continuare eficienta si de calitate corespunzatoare.
    Procedurile de trecere a frontierei trebuie sa fie simplificate. Companiile feroviare trebuie sa adopte o orientare comerciala. Pentru atingerea acestui obiectiv, conducerea trebuie sa fie instruita corespunzator.
    III. Actiuni imediate
    1. Pornind de la starea prezenta a retelei TER, elaborarea unui program de urgenta pe termen scurt pentru a stopa scaderea drastica a traficului actual. Acest program trebuie sa identifice axele c.f. care sa fie modernizate, principalele strangulari la infrastructura (care trebuie urgent inlaturate) si legaturile care lipsesc in special in directia est-vest, necesitatile cele mai urgente de echipament (de exemplu: vagoane si instalatii pentru transportul combinat etc.) si cele mai urgente masuri de organizare care trebuie luate. Acestea trebuie sa includa dezvoltarea transportului combinat, facilitarea trecerii frontierelor si instruirea comerciala. De asemenea, trebuie facuta aprecierea investitiilor cerute si stabilirea prioritatilor.
    2. Inventarierea studiilor existente de prefezabilitate si de fezabilitate, elaborarea unora noi pentru lucrarile de infrastructura majore si cele mai urgente, incluzand previziuni de trafic si analize cost/beneficiu.
    3. Elaborarea unui plan de dezvoltare care sa includa masuri pe termen scurt, mediu si lung.
    IV. Activitati regulate
    1. Dezvoltarea infrastructurii
    - stabilirea si modernizarea retelei TER, inclusiv legaturile est-vest;
    - identificarea marilor strangulari si a legaturilor care lipsesc, precum si lucrarile corespunzatoare de infrastructura care trebuie intreprinse, inclusiv in punctele de frontiera.
    Stabilirea prioritatilor:
    - elaborarea de studii de prefezabilitate si de fezabilitate pe baza criteriilor economice comune;
    - esalonarea planificarii proiectarii si constructiei;
    - finantare.
    2. Dezvoltarea transportului combinat
    - colectarea de date privind fluxurile de trafic ale tuturor modurilor de transport. Identificarea fluxurilor majore internationale de transport rutier prin, de la si catre reteaua TER;
    - studii pentru stabilirea solutiilor alternative de transport combinat pe, de la si catre reteaua TER;
    - identificarea obstacolelor in calea dezvoltarii si a transportului combinat international, inclusiv a lipsurilor din terminalele de transfer, vagoane speciale, conteinere si cutii mobile etc;
    - propuneri pentru eliminarea acestor obstacole;
    - stabilirea prioritatilor propunerilor pe baza analizei cost/beneficiu;
    - finantarea;
    - considerarea posibilitatilor de dezvoltare a transportului combinat de marfuri periculoase.
    3. Instruire
    Seminarii si ateliere privind conducerea orientata catre piata si alte probleme comerciale, utilizarea calculatoarelor la calea ferata, sisteme CAD etc.
    4. Imbunatatirea eficientei feroviare
    - Identificarea obstacolelor majore (altele decat cele de infrastructura) pentru eficienta transportului feroviar la nivelul TER, inclusiv vechimea sau incompatibilitatea materialului rulant, a locomotivelor si echipamentelor de semnalizare si telecomunicatii, intarzierile la trecerea frontierei, neadaptarea reglementarilor de transport feroviar etc.
    - Propuneri pentru eliminarea acestor obstacole.
    - Stabilirea prioritatilor pe baza analizei cost/beneficiu.
    - Finantarea.
    5. Stabilirea bazei de date privind transportul multimodal
    - Date privind fluxurile de trafic si previziuni (abordare intermodala).
    - Parametri tehnici si operationali pentru rute si statii.
    - Date privind statiile de frontiera.
    - Date privind legaturile tren-feribot.
    V. Bugetul TER
    Pentru a acoperi cheltuielile cerute de realizarea activitatilor prezentate in programele de lucru, se vor stabili bugete anuale de catre Comitetul de conducere, pe baza urmatoarelor:
    1. Resurse
    a) Contributii, in natura si in numerar, ale tarilor membre.
    b) Contributii in numerar si/sau in natura de la alte organizatii internationale, organisme nationale si/sau private si de la tari nemembre.
    Tarile participante vor asigura contributia in natura, astfel incat sa acopere toate costurile pentru indeplinirea tuturor sarcinilor care decurg din planurile de lucru, ca parte a activitatilor nationale ale proiectului (de exemplu: furnizarea si analizarea de date, furnizarea de studii, experti).
    2. Cheltuieli
    Principalele tipuri de cheltuieli pentru coordonarea proiectului sunt listate pe fila de buget.
    Tarile participante vor continua sa plateasca salariile locale, contributiile pentru asistenta sociala si alte retributii ale personalului national, atat cei care lucreaza in cadrul fiecarei tari pentru proiect, cat si atunci cand acest personal este delegat sa participe la intruniri, cursuri etc. Articolele speciale ale studiului incluse in programul de lucru si alocate anumitor tari vor fi finantate prin bugetul proiectului.
    VI. Amplasarea Biroului central al proiectului
    Biroul central al proiectului este amplasat la Budapesta.
    VII. Agentia executiva
    Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite va fi invitata sa continue ca agentie executiva a proiectului.

    ANEXA 1 (a)

                         COMITETUL DE CONDUCERE

    1. Comitetul de conducere trebuie sa fie cel mai inalt organism de luare a deciziilor al TER. El trebuie sa fie constituit din reprezentanti nominalizati de guvernele statelor din TER, de preferinta la nivel ministerial si/sau directorial. El trebuie sa hotarasca politica proiectului si masurile generale ce trebuie luate, referitoare la activitatile TER, si sa ia decizii de comun acord.
    2. Functiile Comitetului de conducere vor include:
    a) Stabilirea oricaror organisme subordonate considerate necesare
    b) Elaborarea de instructiuni pentru directorul de proiect sau pentru oricare organism subordonat
    c) Aprobarea programului de lucru
    d) Adoptarea rapoartelor Grupului de coordonatori nationali TER
    e) Adoptarea bugetului de functionare si a rapoartelor financiare in executia lor
    f) Examinarea oricaror alte materiale referitoare la activitatile TER
    g) Aprobarea retelei TER
    3. Regulile de procedura ale Comitetului de conducere sunt urmatoarele:
    I. Sesiunile
    Regula 1
    Comitetul de conducere trebuie sa tina o sesiune regulata pe an, data si locul urmand sa fie hotarate de el.
    Regula 2
    Sesiunile speciale vor fi tinute conform hotararii comitetului, fie in sesiune, fie la cererea urmatorilor:
    a) orice membru, cu sprijinul altor 3 membri;
    b) directorul de proiect, cu sprijinul a 3 membri.
    Regula 3
    Toate intrunirile comitetului trebuie sa fie inchise, daca nu se decide altfel de catre acesta.
    II. Agenda
    Regula 4
    La fiecare sesiune, comitetul trebuie sa intocmeasca o agenda provizorie pentru sesiunea urmatoare pe baza unui text propus de catre directorul de proiect.
    Comitetul trebuie sa isi adopte agenda la inceputul fiecarei sesiuni.
    Orice subiect din cadrul competentelor comitetului, neinclus in agenda provizorie pentru o intrunire data, poate fi propus acestuia de catre un membru sau de catre directorul de proiect si adaugat agendei prin hotararea comitetului. Comitetul poate revizui agenda prin adaugare, stergere, amanare sau amendare de articole.
    III. Reprezentare
    Regula 5
    Fiecare tara trebuie sa fie reprezentata in comitet printr-un reprezentant, care poate fi insotit la sesiunile acestuia de diferiti alti reprezentanti sau consilieri. Din oficiu, va participa C.E.E. ca agentie executiva.
    IV. Functionari
    Regula 6
    Comitetul, la inceperea primei sale sesiuni din fiecare an, va alege dintre reprezentantii membrilor sai un presedinte si un raportor care vor functiona in timpul acelui an si pana cand vor fi alesi succesorii lor.
    Regula 7
    Presedintele va participa la sedintele comitetului in aceasta calitate, si nu ca reprezentant al unui guvern membru de care este acreditat. Un alt membru al delegatiei sale va fi titularizat sa reprezinte guvernul respectiv la sedintele comitetului.
    Regula 8
    Directorul de proiect trebuie sa informeze membrii comitetului prin comunicari scrise sau verbale asupra oricaror probleme de interes pentru comitet si care pot contribui la luarea deciziilor.
    V. Limba si inregistrarile
    Regula 9
    Limba engleza va fi limba de lucru a proiectului, inclusiv pentru Comitetul de conducere. Tarile care gazduiesc sedintele comitetului pot asigura interpretarea in limbile franceza si/sau rusa, atunci cand este posibil.
    Regula 10
    Rapoartele sedintelor comitetului trebuie sa fie conturate si adoptate in timpul acestor sedinte si distribuite imediat membrilor comitetului si celorlalti participanti la sedinta. Rapoartele pot fi publicate dupa un timp de la adoptarea lor si in conditiile pe care le poate decide comitetul.
    VI. Cvorum
    Regula 11
    Discutiile nu pot incepe fara prezenta a 2/3 din numarul membrilor comitetului. Hotararile comitetului referitoare la toate problemele examinate trebuie sa fie luate prin consensul membrilor prezenti.
    VII. Organisme subordonate
    Regula 12
    Regulile comitetului trebuie sa se aplice, de asemenea, in principiu, si organismelor sale subordonate.
    VIII. Participarea ca observatori a reprezentantilor guvernelor nemembre si ai organizatiilor internationale
    Regula 13
    a) Guvernele nemembre ale proiectului, si
    b) organizatiile si institutiile internationale specifice pot fi reprezentate prin observatori la sedintele sale cu regim consultativ fara drept de vot.
    IX. Amendamente sau suspendari ale regulilor de procedura
    Regula 14
    O regula de procedura poate fi amendata sau suspendata prin hotararea Comitetului de conducere, cu acordul tuturor tarilor TER.

    ANEXA 1 (b)

              GRUPUL COORDONATORILOR NATIONALI TER

    1. In componenta sa trebuie sa intre coordonatorii nationali. La intrunirile Grupului coordonatorilor nationali TER pot sa participe, de asemenea, si alti experti din statele membre.
    2. Grupul, in principiu, trebuie sa se intalneasca de doua ori pe an. El poate sa tina intruniri speciale, daca considera necesar.
    3. Grupul, printre altele, trebuie:
    a) sa fie responsabil pentru elaborarea, evaluarea si coordonarea activitatilor tehnice ale TER si a aspectelor lor economice;
    b) sa aiba sarcina de a elabora, evalua si coordona activitatile TER referitoare la finantarea constructiei TER. Pentru a indeplini aceste indatoriri, grupul ia in considerare rezultatele grupurilor de lucru ad-hoc, asa cum au fost stabilite de Comitetul de conducere pentru subiecte specifice;
    c) sa controleze toate activitatile desfasurate de catre TER;
    d) sa examineze rapoartele si documentele propuse de directorul proiectului;
    e) sa desemneze activitatile care sa fie desfasurate sub responsabilitate guvernamentala;
    f) sa faca recomandari Comitetului de conducere referitoare la programul de lucru;
    g) sa ia in considerare orice problema la cererea Comitetului de conducere sau a directorului proiectului.

    ANEXA 1 (c)

                         COORDONATORII NATIONALI

    Coordonatorul national va fi desemnat de guvernul sau.
    Coordonatorul national va raspunde de:
    (1) contactul in tara sa pentru proiectul TER;
    (2) mentinerea legaturii intre organizatiile nationale implicate si Biroul central al proiectului, initiind actiuni la nivel national pentru obtinerea si transmiterea informatiilor necesare in legatura cu activitatile biroului;
    (3) coordonarea activitatilor nationale din cadrul TER;
    (4) planificarea si desfasurarea activitatilor si obtinerea de rezultate in concordanta cu programele de lucru TER;
    (5) utilizarea efectiva si eficienta a datelor de intrare de la TER;
    (6) participarea la sedintele Comitetului de conducere si ale Grupului coordonatorilor nationali TER si participarea la indeplinirea obiectivelor TER.

    ANEXA 1 (d)

                      BIROUL CENTRAL AL PROIECTULUI

    Biroul central al proiectului va coordona toate activitatile desfasurate in conformitate cu termenii acestui document si va actiona sub conducerea generala a Comitetului de conducere, sub indrumarea Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite ca agentie executiva.
    Biroul central al proiectului va functiona in Budapesta, Ungaria, pe baza aranjamentelor stipulate in scrisoarea ce va fi adresata de catre Guvernul Ungariei secretarului executiv al C.E.E./O.N.U. privind functionarea acestui birou.
    Personalul Biroului central al proiectului este compus din:
    - managerul de proiect;
    - manager(i) - asistent(i);
    - alt personal.
    Competentele acestui personal vor fi urmatoarele:
    Managerul de proiect
    Managerul de proiect al Biroului central al proiectului va fi ales dintre membrii statelor TER, de catre Comitetul de conducere. El va functiona pe o perioada de 2 ani, cu posibilitatea prelungirii cu un an, cu aprobarea Comitetului de conducere si cu acordul guvernului sau.
    Guvernul care asigura serviciile de manager de proiect il remunereaza pe acesta.
    Conditiile serviciilor lui sunt hotarate printr-un schimb de scrisori intre C.E.E./O.N.U. si guvernul respectiv. Atunci cand calatoreste in afara Budapestei, cheltuielile de calatorie si diurna sunt asigurate din bugetul proiectului.
    Managerul de proiect va raspunde de:
    (1) activitatea de director al Biroului central al proiectului;
    (2) intocmirea proiectelor programelor de lucru pentru a fi aprobate in Comitetul de conducere si administrarea lor astfel cum au fost aprobate;
    (3) activitatea ca secretar al Comitetului de conducere si al coordonatorilor nationali ai TER;
    (4) consilierea presedintelui Comitetului de conducere si al coordonatorilor nationali TER in domeniile care reclama decizii;
    (5) intocmirea si distribuirea informatiilor catre tarile membre in domeniile care reclama decizii;
    (6) mentinerea legaturii continue cu coordonatorii nationali TER in toate domeniile referitoare la implementarea activitatilor TER;
    (7) intocmirea raportului managerului de proiect privind activitatile generale ale Biroului central al proiectului si dezvoltarile din cadrul TER pe durata dintre sedintele Comitetului de conducere si ale coordonatorilor nationali ai TER;
    (8) organizarea si intocmirea documentatiei tehnice si administrative pentru toate intrunirile TER;
    (9) completarea tuturor formalitatilor de contract cu expertii care asigura servicii de consultanta in cadrul diferitelor activitati si cu guvernele TER care aduc contributii in natura la TER;
    (10) indeplinirea activitatilor administrative si financiare din competenta Biroului central al proiectului;
    (11) executia bugetului conform cu hotararile Comitetului de conducere si cu prevederile regulilor si reglementarilor financiare ale O.N.U.;
    (12) recrutarea consultantilor dupa necesitati, sub indrumarea Comitetului de conducere, pentru a da asistenta la executarea activitatilor specifice, in concordanta cu programele de lucru;
    (13) indeplinirea altor sarcini trasate de Comitetul de conducere.
    Asistenti
    In functie de dificultatile de lucru intalnite, Comitetul de conducere poate sa selectioneze asistent/asistenti calificat(i) pentru perioade limitate, care va(vor) ajuta managerul de proiect in domeniile tehnice, operationale si financiare in conducerea TER.
    Acestia sunt selectionati de catre Comitetul de conducere dintre candidatii propusi de statele TER cu asistenta managerului de proiect. Ei sunt pusi la dispozitie de catre statele participante, in mod similar cu managerul de proiect.
    Alt personal
    Daca este necesar alt personal auxiliar suplimentar fata de personalul existent prevazut de tara gazda, acesta va fi recrutat si remunerat de catre proiect conform necesitatilor TER si aprobat de Comitetul de conducere.

    ANEXA 2

           BUGET*) AL PROIECTULUI DE CALE FERATA TRANS-EUROPEANA
                      PENTRU PERIOADA 1993 - 1997

                                                        - dolari S.U.A. -
-----------------------------------------------------------------------------
Cod      Structura         1993 - 1997  1993   1994    1995    1996     1997
-----------------------------------------------------------------------------
10      Personalul
        proiectului
  11.00  Experti
         internationali
    11.01 Consultanti         60.000   12.000  12.000  12.000  12.000  12.000
-----------------------------------------------------------------------------
    11.04   Subtotal          60.000   12.000  12.000  12.000  12.000  12.000
-----------------------------------------------------------------------------
  13.00  Personal auxiliar    20.000    4.000   4.000   4.000   4.000   4.000
-----------------------------------------------------------------------------
  15.00  Calatorii oficiale   60.000   12.000  12.000  12.000  12.000  12.000
-----------------------------------------------------------------------------
  19.00  Total component      80.000   16.000  16.000  16.000  16.000  16.000
-----------------------------------------------------------------------------
20      Subcontract
  21.00  Subcontract          70.000   14.000  14.000  14.000  14.000  14.000
-----------------------------------------------------------------------------
  29.00  Total component      70.000   14.000  14.000  14.000  14.000  14.000
-----------------------------------------------------------------------------
30      Pregatire
  32.00  Pregatirea
         grupului            160.000   32.000  32.000  32.000  32.000  32.000
-----------------------------------------------------------------------------
  39.00  Total component     160.000   32.000  32.000  32.000  32.000  32.000
-----------------------------------------------------------------------------
40      Echipament
  42.00  Echipament care nu
         se poate instraina   20.000    4.000   4.000   4.000   4.000   4.000
-----------------------------------------------------------------------------
  49.00  Total component      20.000    4.000   4.000   4.000   4.000   4.000
-----------------------------------------------------------------------------
50      Diverse
  51.00  Diverse              60.000   12.000  12.000  12.000  12.000  12.000
-----------------------------------------------------------------------------
  59.00  Total component      60.000   12.000  12.000  12.000  12.000  12.000
-----------------------------------------------------------------------------
99      Totalul proiectului  450.000   90.000  90.000  90.000  90.000  90.000
------------------------------------------------------------------------------
    *) Trebuie revizuit conform numarului de tari participante la proiect.

    ANEXA 3

    5 octombrie 1990
    Domnule,
    In numele Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite (C.E.E.), am onoarea sa va propun, pe baza consultarilor care au avut loc cu reprezentantii Guvernului dumneavoastra, urmatoarele aranjamente privind infiintarea si functionarea in Budapesta a unui Oficiu central al proiectului regional, cunoscut sub numele de Proiect privind Calea Ferata Trans-Europeana Nord-Sud (TER), executat de Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite cu un suport financiar din partea Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (P.N.U.D.).
    Oficiul central al proiectului va indeplini functiile prevazute pentru acesta in Documentul proiectului, la care Guvernul Ungariei si alte guverne participante sunt semnatare. Acesta va fi condus de catre managerul de proiect, care va fi asistat de personalul care poate fi solicitat in conformitate cu necesitatile proiectului.
    Pe langa impartirea bugetului Oficiului central al proiectului mentionat in Documentul proiectului, Guvernul va prevedea un sediu corespunzator care sa contina toate serviciile de intretinere si facilitati, personalul local si auxiliar si un autovehicul pentru persoane in scopuri oficiale, dupa cum se mentioneaza in continuare.
    Guvernul va mai prevedea urmatoarele facilitati:
    a) inchirierea, care include toate costurile de intretinere si serviciile, pentru un sediu corespunzator de aproximativ 200 mp, format din 7 - 8 birouri mobilate;
    b) echipament tehnic de birou disponibil in Ungaria;
    c) salarii, beneficii si ajutoare sociale pentru personalul local auxiliar, format dintr-un functionar, interpret/translator, secretar si sofer, in total patru persoane;
    d) alimentarea si intretinerea unui autovehicul pentru pasageri pus la dispozitia Oficiului central al proiectului in scopuri oficiale pe teritoriul tarii, pe toata durata proiectului. Celelalte cheltuieli ale Oficiului central al proiectului, inclusiv echipamentul tehnic de birou, care nu este disponibil la Budapesta, vor fi acoperite din bugetul Oficiului central al proiectului, conform celorlalte prevederi ale acestei scrisori;
    e) folosirea comunicatiilor (prin telefon si telex) se va face in aceleasi conditii aplicate celei mai favorizate categorii de utilizatori straini care beneficiaza de asemenea facilitati in Budapesta;
    f) facilitati medicale si servicii pentru personalul international care face parte din Oficiul central al proiectului, aceleasi cu cele care pot fi acordate agentilor economici nationali si civili; si
    g) asistenta in vederea obtinerii unor locuinte corespunzatoare pentru personalul international care face parte din Oficiul central al proiectului, in aceleasi conditii de inchiriere ca cele acordate personalului diplomatic al misiunilor straine din Ungaria.
    Toate platile pentru marfuri si servicii in Ungaria, care se pot efectua conform proiectului, de catre sau prin intermediul P.N.U.D., C.E.E. sau Oficiului central al proiectului, vor fi efectuate si in forinti. Natiunile Unite sau Oficiul central al proiectului pot inregistra si contabiliza astfel de tranzactii la cel mai bun curs de schimb legal. Acesta va include cheltuieli pentru:
    a) echipamentul proiectului disponibil in Ungaria;
    b) calatoria efectuata de catre transportatorii maghiari;
    c) acea parte din cheltuieli pentru experti si consultanti platibila in forinti, asa cum s-a negociat de catre Agentia de executie si managerul de proiect;
    d) raportarea altor cheltuieli diverse care au survenit in Ungaria; si
    e) cheltuieli pentru comunicatii.
    Conventia privind privilegiile si imunitatile Natiunilor Unite, la care Guvernul Ungariei este parte, ca si Acordul din 28 aprilie 1967 dintre Guvernul Ungariei si Fondul Special al Natiunilor Unite se vor aplica in mod corespunzator in ceea ce priveste Oficiul central al proiectului, premise care, oriunde va fi situat, vor fi considerate ca premise ale Natiunilor Unite. Coordonatorul de proiect si personalul Natiunilor Unite al oficiului vor fi considerate ca persoane oficiale ale Natiunilor Unite, asa cum au fost definiti in conventie.
    Se intelege ca sectiunea 18 d), e), f) si g) a conventiei nu se va aplica cetatenilor maghiari recrutati de catre Natiunile Unite pe teritoriul tarii pentru Oficiul central al proiectului.
    In conformitate ce cele stabilite prin Acordul cu Fondul Special din data de 28 aprilie 1967:
    a) orice consultanti angajati de catre Natiunile Unite sau orice organizatie sau guvern carora le este permisa participarea in cadrul proiectului vor fi asimilati statutului de persoane oficiale ale Natiunilor Unite si Guvernul le va acorda acestora aceleasi privilegii si imunitati ca cele acordate persoanelor oficiale ale Natiunilor Unite;
    b) personalului auxiliar care este format din functionari guvernamentali si care este asigurat de catre Guvern pentru proiect i se va acorda imunitate in fata legii, pentru cele spuse sau scrise si pentru toate actiunile sale realizate in activitatea oficiala desfasurata in cadrul proiectului. El va avea un statut special care il va determina sa se supuna in timpul activitatii sale controlului si disciplinei coordonatorului de proiect, care ii va cere sa indeplineasca corespunzator prevederile art. 1 din Regulamentul privind personalul Natiunilor Unite, pe care Natiunile Unite, dupa consultarile avute cu Guvernul, le vor comunica acestuia cu acele modificari pe care acestea (nu) le pot considera necesare pentru a reflecta statutul sau.
    Reprezentantii guvernelor participante la intalnirile convenite sub auspiciile proiectului se vor bucura, pe perioada exercitarii functiilor lor si in timpul calatoriei din si spre Ungaria, de privilegiile si imunitatile prevazute in Conventia privind privilegiile si imunitatile Natiunilor Unite.
    Voi aprecia ca importanta semnarea de catre dumneavoastra a acestui acord cu aranjamentele de mai sus, ca si faptul de a-mi remite o copie a acestei scrisori.
    Cu stima,
                        G. Hinteregger,
                      secretar executiv,
         Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite

                    Acceptat pentru Guvern,
                        Csaba Siklos

    Domnului Csaba Siklos,
    ministrul transporturilor si comunicatiilor
    Ministrul Afacerilor Externe
    Budapesta, Ungaria



SmartCity5

COMENTARII la Legea 124/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 124 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 124/1994
OUG 84 2011
privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale şi de plată a unor contribuţii la organisme internaţionale
OUG 234 2000
pentru aprobarea prelungirii participarii Guvernului Romaniei, pentru perioada 2001 - 2005, la Acordul dintre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) si guvernele participante la proiectul "Calea Ferata Transeuropeana (TER) privind fondul de cooperare si creditare", semnat la Geneva la 17 decembrie 1992
Legea 10 1998
pentru aprobarea prelungirii participarii Guvernului Romaniei, pentru perioada 1998-2000, la Acordul dintre Comisia Economica pentru Europa a Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) si guvernele participante la proiectul "Calea Ferata Trans-Europeana (TER)" privind fondul de cooperare si creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu