E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 aproba Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 abrogă articolul 23 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 abrogă articolul 24 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 27 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 28 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 abrogă articolul 29 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 31 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 33 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 modifica articolul 35 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 141 1999 abrogă articolul 39 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 4 din actul Legea 141 1999 republica Ordonanţa 96 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 141 din 23 iulie 1999

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 355 din 27 iulie 1999


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 96 din 27 august 1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, emisa in temeiul art. 1 pct. 3 lit. a) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 320 din 28 august 1998, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Indiferent de forma de proprietate, strategia de punere in valoare economica, sociala si ecologica a padurilor este un atribut al statului. In conditiile respectarii dreptului de proprietate, padurile din Romania sunt administrate si gospodarite intr-un sistem unitar, vizand valorificarea continua, in folosul generatiilor actuale si viitoare, a functiilor lor ecologice si social-economice."
    2. La articolul 4, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Drumurile forestiere si caile ferate forestiere, existente la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, indiferent de forma de proprietate a fondului forestier pe care acestea il strabat, apartin statului."
    3. La articolul 4, litera b) a alineatului (2) va avea urmatorul cuprins:
    "b) drumurile si caile ferate forestiere, construite pe terenuri din fondul forestier proprietate privata si finantate din resursele financiare ale proprietarilor de paduri, vor fi proprietate privata."
    4. La articolul 8, litera b) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:
    "b) sa asigure paza padurilor, in vederea prevenirii taierilor ilegale, distrugerii sau degradarii vegetatiei forestiere, pasunatului abuziv, braconajului si a altor fapte infractionale sau contraventionale. Proprietarii de paduri mentionati la art. 12 alin. (1), care nu au personal angajat pentru asigurarea pazei, raspund contraventional;"
    5. La articolul 8, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In situatiile in care gospodarirea padurilor, proprietate privata, apartinand persoanelor fizice sau juridice, este asigurata pe baze contractuale de catre Regia Nationala a Padurilor sau de unitati specializate, obligatiile mentionate la alin. (1) se vor regasi ca atare in contractele incheiate."
    6. La articolul 10, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Materialul lemnos, cu exceptia celui fasonat in metri-steri, care se transporta din padure, avand ca document de insotire bonul de vanzare sau foaia de insotire, se marcheaza cu marca dreptunghiulara specifica agentului economic care administreaza padurea sau care exploateaza masa lemnoasa, dupa caz."
    7. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Padurile proprietate publica, apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, precum si cele proprietate privata indiviza, apartinand fostilor composesori, mosneni si razesi sau mostenitorilor acestora, se administreaza de catre proprietari prin structuri silvice proprii, similare cu cele ale statului. Pentru gestionarea padurilor detinatorii mentionati mai sus angajeaza personal de specialitate, autorizat in conditiile prezentei ordonante.
    (2) Pentru realizarea prevederilor mentionate la alin. (1) persoanele fizice, fosti composesori, mosneni si razesi sau mostenitorii acestora, se vor constitui, in prealabil, in mod obligatoriu, in asociatii cu personalitate juridica, potrivit legii."
    8. La articolul 13, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) In situatia existentei mai multor cantoane se vor constitui districte sau brigazi silvice, conduse de ingineri silvici sau de tehnicieni silvici. Suprafata acestora este de maximum 1.500 hectare in zona de campie, 2.500 hectare in zona de coline si 5.000 hectare in zona de munte.
    (3) In cazul mai multor brigazi sau districte se vor constitui ocoale silvice, a caror suprafata este de maximum 8.000 hectare in zona de campie, 12.000 hectare in zona de coline si 20.000 hectare in zona de munte."
    9. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) In situatia in care proprietarii de paduri care fac obiectul prezentei sectiuni nu pot indeplini conditiile mentionate la art. 12, acestia vor gospodari padurile ce le apartin, pe baza contractuala, prin Regia Nationala a Padurilor sau prin unitati specializate, autorizate de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura.
    (2) Prin contractul incheiat intre parti se stabilesc drepturile si obligatiile proprietarilor de paduri si ale Regiei Nationale a Padurilor. In mod obligatoriu se vor stipula:
    a) drepturile materiale ale proprietarilor de paduri, in natura sau in bani, care rezulta din valorificarea resurselor lemnoase si nelemnoase ale padurilor preluate in gestiune;
    b) obligatiile Regiei Nationale a Padurilor sau ale unitatilor specializate, autorizate de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, de a asigura paza padurilor si de a executa lucrarile tehnice silvice de ingrijire, combatere a daunatorilor, punere in valoare a masei lemnoase, exploatare a resurselor si de regenerare a arboreturilor, in conformitate cu regimul silvic;
    c) modalitatile financiare de a suporta costul lucrarilor de intocmire a amenajamentelor silvice, de administrare, paza, ingrijire, protectie contra daunatorilor, exploatare si regenerare."
    10. La articolul 15, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Padurile proprietate privata apartinand persoanelor fizice sunt supuse regimului silvic. Proprietarii acestor paduri au obligatia sa execute, prin mijloace proprii sau prin unitati specializate, lucrarile necesare impuse de regimul silvic.
  ............................................................................
    (3) In vederea respectarii obligatiei prevazute la alin. (1), proprietarii padurilor private, individuali sau constituiti in asociatii, pot solicita unitatilor teritoriale ale Regiei Nationale a Padurilor sau unitatilor specializate, autorizate de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, sa administreze padurile ce le apartin, pe baza de contracte."
    11. La articolul 16, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Administrarea padurilor proprietate privata apartinand parohiilor, schiturilor, manastirilor, unitatilor de invatamant sau altor persoane juridice se face de catre acestea sau angajand personal silvic specializat, in vederea respectarii obligatiilor prevazute la art. 8 alin. (1).
  ............................................................................
    (3) Proprietarii de paduri care fac obiectul prezentei sectiuni pot solicita ca padurile ce le apartin sa fie administrate pe baza contractuala de catre Regia Nationala a Padurilor sau de unitati specializate, autorizate de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in conditiile prevazute la art. 14, completate cu alte prevederi specifice, convenite de partile contractante."
    12. La articolul 17, alineatele (1), (2), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Contractele de administrare a fondului forestier, mentionate la sectiunile 2 - 4 din prezentul capitol, se incheie pe o durata minima, egala cu perioada de aplicare a amenajamentului silvic, conform prevederilor art. 18 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic.
    (2) Contractele prevazute la alin. (1) se incheie in forma autentica la birourile notariale, taxele si comisioanele suportandu-se de catre Regia Nationala a Padurilor sau de unitatile specializate, autorizate de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura. Aceste contracte se inregistreaza la inspectoratele silvice teritoriale, institutii definite conform art. 19 si 21 din prezenta ordonanta, in raza carora se afla fondul forestier.
  ............................................................................
    (4) Activitatea personalului silvic angajat din structuri proprii si a celui din unitatile specializate, care executa pe baza de contract paza si gospodarirea padurilor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata, este controlata, sub raportul regimului silvic, de personalul tehnic al autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al inspectoratelor silvice teritoriale, prevazute la cap. IV din prezenta ordonanta.
    (5) Personalul silvic angajat pentru paza padurilor va fi dotat cu armament de serviciu, in conditiile legii, si cu uniforma de serviciu."
    13. La articolul 19, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Controlul respectarii regimului silvic pentru intregul fond forestier national se exercita de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, precum si prin inspectoratele silvice teritoriale aflate in subordinea acesteia."
    14. La articolul 20, literele a), e) si j) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) controleaza modul de respectare de catre proprietarii si detinatorii cu orice titlu de paduri a dispozitiilor legale in domeniul silviculturii, precum si a normelor specifice regimului silvic;
  ............................................................................
    e) controleaza activitatea de reparare si intretinere a drumurilor forestiere, in conformitate cu legislatia si normele specifice in vigoare;
  ............................................................................
    j) indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege."
    15. La articolul 20, litera i) se abroga.
    16. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) Inspectoratele silvice teritoriale se constituie in profil teritorial, prin hotarare a Guvernului.
    (2) Personalul tehnic de specialitate din inspectoratele silvice teritoriale se va dimensiona in raport cu suprafata padurilor si cu numarul de proprietari, astfel incat pentru o suprafata medie de 20.000 hectare sa existe un inspector-inginer silvic.
    (3) Pentru lucrarile tehnice de teren si pentru executarea controalelor de fond se va asigura un inginer silvic sau un tehnician silvic pentru o suprafata medie de 10.000 hectare."
    17. Articolele 23 si 24 se abroga.
    18. Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
    "Scoaterea definitiva sau temporara a terenurilor din fondul forestier national"
    19. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Reducerea suprafetei padurilor din fondul forestier national este interzisa, cu exceptia urmatoarelor situatii:
    a) pentru constructii cu destinatie militara, pentru cai ferate, drumuri europene, nationale si judetene, autostrazi, linii electrice de inalta tensiune, mine, forari, sonde si echipamente aferente, conducte magistrale de transport gaze sau petrol, lucrari de imbunatatiri funciare, de gospodarire a apelor sau de realizare a unor noi surse de apa. Ocuparea definitiva de terenuri din fondul forestier, proprietate privata, cu sau fara defrisarea padurii, se aproba cu acordul prealabil al proprietarilor terenurilor, potrivit prevederilor prezentei ordonante. In cazurile in care proprietarii de terenuri nu sunt de acord, ocuparea terenurilor se poate face in conditiile stabilite potrivit reglementarilor legale privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica;
    b) pentru construirea de obiective turistice, cu acordul proprietarului si cu aprobarea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
    c) in scopul executarii de lucrari, instalatii si constructii necesare pentru gospodarirea fondului forestier sau de interes propriu, la cererea proprietarilor si cu aprobarea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
    d) orice alte investitii cu caracter social, cultural, sportiv, medical si de cult, cu avizul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
    (2) Ocuparea definitiva a terenurilor din fondul forestier, prevazute la alin. (1) lit. a) si b), se face cu plata de catre persoanele fizice si juridice solicitante a urmatoarelor taxe si despagubiri:
    a) taxa pentru ocuparea definitiva de terenuri forestiere, care se varsa in Fondul de ameliorare a fondului funciar, potrivit prevederilor art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, fond aflat la dispozitia autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
    b) contravaloarea terenului si a masei lemnoase, care se achita proprietarului terenului forestier;
    c) contravaloarea pierderii de crestere, determinata de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii, daca terenul este acoperit cu padure, despagubire care revine proprietarului terenului.
    (3) Persoanele fizice si juridice pot solicita ocuparea definitiva a unor suprafete din fondul forestier si dupa achitarea unei taxe egale cu contravaloarea pierderii de crestere, determinata de exploatarea masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii, daca beneficiarul compenseaza cu o suprafata echivalenta de teren, limitrofa fondului forestier, pe care o impadureste si daca intretine plantatia pana la incheierea starii de masiv pe cheltuiala proprie, cu avizul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura."
    20. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    (1) Pentru folosirea temporara de terenuri din fondul forestier national, cu sau fara defrisare, in conditiile prevazute la art. 25 alin. (1) lit. a), persoanele fizice sau juridice care beneficiaza de folosirea terenurilor au obligatia sa achite:
    a) chiria pentru ocuparea terenului pe durata aprobata, care se incaseaza de proprietarul terenului;
    b) contravaloarea pierderii de crestere, ca urmare a taierii masei lemnoase inainte de varsta exploatabilitatii stabilita in amenajamentele silvice;
    c) o garantie in suma egala cu cheltuielile necesare pentru reinstalarea vegetatiei forestiere pe terenul folosit temporar si pentru intretinerea acesteia pana la realizarea starii de masiv;
    d) suma prevazuta la lit. c) se depune intr-un cont special, purtator de dobanda, la Fondul de ameliorare a fondului funciar, aflat la dispozitia autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, prevazut in Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata;
    (2) In situatia in care folosirea temporara a terenului nu implica defrisarea, beneficiarul plateste proprietarului chiria."
    21. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Metodologia de finantare si de executare a lucrarilor de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv, prevazuta la art. 26 lit. c), se elaboreaza de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante."
    22. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    Ocuparea definitiva sau folosirea temporara a terenurilor din fondul forestier national, potrivit prevederilor art. 25 si 26, se face numai cu acordul proprietarilor si se aproba dupa cum urmeaza:
    a) pentru suprafata de pana la un hectar, de catre inspectoratul silvic teritorial, la cererea persoanei fizice sau juridice beneficiare;
    b) pentru suprafata de peste un hectar, dar nu mai mare de 50 hectare, de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, la cererea persoanei fizice sau juridice beneficiare, cu avizul inspectoratului silvic teritorial;
    c) pentru suprafata de peste 50 hectare, prin hotarare a Guvernului, la cererea persoanelor juridice beneficiare si la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura."
    23. Articolul 29 se abroga.
    24. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Finantarea activitatilor de administrare a fondului forestier national se face din:
    a) venituri proprii;
    b) bugetul de stat;
    c) alte surse."
    25. La articolul 31, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    (1) In vederea sprijinirii proprietarilor de paduri, indiferent de forma de proprietate, in efectuarea unor lucrari de gospodarire, in scopul asigurarii integritatii fondului forestier national si gestionarii durabile a acestuia, statul va aloca anual de la buget fondurile necesare pentru:
    a) refacerea padurilor afectate de calamitati naturale sau de incendii a caror cauza este necunoscuta;
    b) refacerea unor cai forestiere de transport distruse in urma calamitatii naturale;
    c) combaterea bolilor si daunatorilor padurilor proprietate privata;
    d) amenajarea padurilor proprietate privata a persoanelor fizice;
    e) finantarea unor studii complexe de fundamentare a solutiilor de gospodarire a padurilor proprietate privata a persoanelor fizice si juridice;
    f) punerea la dispozitie proprietarilor de paduri a normelor tehnice silvice si juridice care reglementeaza regimul silvic si a materialelor de propaganda si educatie forestiera privind ocrotirea si conservarea padurilor;
    g) sprijinirea proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie, persoane fizice, prin acordarea unor compensatii reprezentand contravaloarea bunurilor pe care nu le recolteaza datorita restrictiilor impuse prin amenajamentele silvice in padurile cu functii speciale de protectie."
    26. Dupa articolul 32 se introduc articolele 32^1 - 32^3 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 32^1
    (1) Incalcarea prevederii art. 9 lit. a) constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani si cu confiscarea materialului lemnos rezultat sau, daca materialul a fost valorificat anterior constatarii, cu plata contravalorii acestuia.
    (2) Aceleasi pedepse se aplica si celor care favorizeaza incalcarea prevederilor alin. (1).
    Art. 32^2
    (1) Taierea sau scoaterea din radacini, fara drept, din paduri, indiferent de forma de proprietate, de arbori si lastari, de catre proprietari, detinatori sau de oricare alta persoana, daca volumul masei lemnoase astfel extrase este de peste 5 mc sau daca volumul acesteia este sub aceasta limita, iar fapta a fost savarsita de cel putin doua ori in interval de 2 ani, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 4 ani sau cu amenda.
    (2) Daca fapta a avut ca urmare extragerea unui volum de peste 20 mc, pedeapsa este inchisoarea de la 1 la 5 ani.
    (3) Cand fapta a avut ca urmare extragerea unui volum de peste 50 mc, pedeapsa este inchisoarea de la 2 la 7 ani.
    (4) Maximul pedepselor prevazute la alin. (1) - (3) se majoreaza cu 3 ani, in cazul in care faptele au fost savarsite in urmatoarele imprejurari:
    a) de doua sau mai multe persoane impreuna;
    b) de o persoana avand asupra sa o arma sau substante chimice periculoase;
    c) in timpul noptii;
    d) in arii forestiere protejate.
    (5) Tentativa se pedepseste.
    Art. 32^3
    (1) Distrugerea, degradarea sau aducerea in stare de neintrebuintare a unor suprafete de paduri de catre proprietari, detinatori sau de oricare alta persoana, precum si incendierea acestora constituie infractiunea de distrugere si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 4 ani."
    27. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni, si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) refuzul proprietarilor sau al altor detinatori de paduri de a intocmi amenajamente silvice, conform obligatiei prevazute la art. 8 alin. (1) lit. a), cu amenda de la 200.000 lei la 1.000.000 lei pentru persoane fizice si de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei pentru persoane juridice;
    b) neasigurarea pazei padurilor, potrivit obligatiei prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b), cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei pentru persoane fizice si de la 2.500.000 lei la 5.000.000 lei pentru persoane juridice;
    c) refuzul proprietarilor sau al altor detinatori de paduri de a executa lucrarile de prevenire si combatere a daunatorilor si bolilor padurilor, conform dispozitiei art. 8 alin. (1) lit. c), sau de a executa lucrarile de ingrijire a arboreturilor, prevazute la art. 8 alin. (1) lit. g), cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei.
    (2) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 - 27.
    (3) Cuantumul amenzilor contraventionale se reactualizeaza periodic prin hotarare a Guvernului."
    28. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    Constatarea infractiunilor prevazute la art. 32^1 - 32^3 si a contraventiilor prevazute la art. 33 din prezenta ordonanta se face de catre personalul silvic prevazut la art. 105 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic si de personalul silvic din structurile silvice nou-infiintate, potrivit prezentei ordonante."
    29. Dupa articolul 38 se introduc articolele 38^1 si 38^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 38^1
    Marcarea si evaluarea arborilor destinati taierii, pentru proprietarii de paduri, persoane fizice, care isi administreaza singuri padurile, se fac la cerere, de catre personalul silvic autorizat din cadrul ocoalelor silvice ale Regiei Nationale a Padurilor si de personalul din unitatile silvice infiintate conform prevederilor art. 13. O data cu plata acestor prestatii proprietarii vor primi documentele legale pentru exploatarea si transportul materialului lemnos respectiv.
    Art. 38^2
    Prevederile referitoare la infractiunile din prezenta ordonanta se completeaza cu cele cuprinse in titlul VI "Raspunderi si sanctiuni" din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic."
    30. Articolul 39 se abroga.
    Art. 2
    In termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura va revizui si va completa cu prevederi specifice padurilor, proprietate publica si privata, regulamentele si instructiunile din domeniul silviculturii.
    Art. 3
    Prezenta lege intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 4
    Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, astfel cum a fost modificata prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta comuna din 1 iulie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              ION DIACONESCU

                          PRESEDINTELE SENATUI
                               PETRE ROMAN



SmartCity5

COMENTARII la Legea 141/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 141 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu