LEGE
Nr. 202 din 19 aprilie 2002
privind egalitatea de sanse intre femei si barbati
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 301 din 8 mai 2002
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezenta lege reglementeaza masurile pentru promovarea egalitatii de
sanse intre femei si barbati, in vederea eliminarii discriminarii directe si
indirecte dupa criteriul de sex, in toate sferele vietii publice din Romania.
(2) In sensul prezentei legi, prin egalitate de sanse intre femei si
barbati se intelege luarea in considerare a capacitatilor, nevoilor si
aspiratiilor diferite ale persoanelor de sex masculin si, respectiv, feminin si
tratamentul egal al acestora.
Art. 2
Masurile pentru promovarea egalitatii de sanse intre femei si barbati si
pentru eliminarea discriminarii directe si indirecte dupa criteriul de sex se
aplica in domeniul muncii, educatiei, sanatatii, culturii si informarii,
participarii la decizie, precum si in alte domenii, reglementate prin legi
specifice.
Art. 3
Prevederile prezentei legi nu au aplicabilitate in cadrul cultelor
religioase si nu aduc atingere vietii private a cetatenilor.
Art. 4
Termenii si expresiile de mai jos, in sensul prezentei legi, au urmatoarele
definitii:
a) prin discriminare directa se intelege diferenta de tratament a unei
persoane in defavoarea acesteia, datorita apartenentei sale la un anumit sex
sau datorita graviditatii, nasterii, maternitatii ori acordarii concediului
paternal;
b) prin discriminare indirecta se intelege aplicarea de prevederi, criterii
sau practici, in aparenta neutre, care, prin efectele pe care le genereaza,
afecteaza persoanele de un anumit sex, exceptand situatia in care aplicarea
acestor prevederi, criterii sau practici poate fi justificata prin factori
obiectivi, fara legatura cu sexul;
c) prin hartuire sexuala se intelege orice forma de comportament in
legatura cu sexul, despre care cel care se face vinovat stie ca afecteaza
demnitatea persoanelor, daca acest comportament este refuzat si reprezinta
motivatia pentru o decizie care afecteaza acele persoane;
d) prin masuri stimulative sau de discriminare pozitiva se intelege acele masuri
speciale care sunt adoptate temporar pentru a accelera realizarea in fapt a
egalitatii de sanse intre femei si barbati si care nu sunt considerate actiuni
de discriminare;
e) prin munca de valoare egala se intelege activitatea remunerata care, in
urma compararii, pe baza acelorasi indicatori si a acelorasi unitati de masura,
cu o alta activitate, reflecta folosirea unor cunostinte si deprinderi
profesionale similare sau egale si depunerea unei cantitati egale ori similare
de efort intelectual si/sau fizic.
Art. 5
(1) Este interzisa discriminarea directa sau indirecta dupa criteriul de
sex.
(2) Nu sunt considerate discriminari:
a) masurile speciale prevazute de lege pentru protectia maternitatii,
nasterii si alaptarii;
b) masurile stimulative, temporare, pentru protectia anumitor categorii de
femei sau barbati;
c) cerintele de calificare pentru activitati in care particularitatile de
sex constituie un factor determinant datorita specificului conditiilor si
modului de desfasurare a activitatilor respective.
CAP. 2
Egalitatea de sanse si tratament intre femei si barbati in domeniul muncii
Art. 6
(1) Prin egalitatea de sanse si tratament intre femei si barbati in
relatiile de munca se intelege accesul nediscriminatoriu la:
a) alegerea ori exercitarea libera a unei profesii sau activitati;
b) angajare in toate posturile sau locurile de munca vacante si la toate
nivelurile ierarhiei profesionale;
c) venituri egale pentru munca de valoare egala;
d) informare si consiliere profesionala, programe de initiere, calificare,
perfectionare, specializare si recalificare profesionala;
e) promovare la orice nivel ierarhic si profesional;
f) conditii de munca ce respecta normele de sanatate si securitate in
munca, conform prevederilor legislatiei in vigoare;
g) beneficii, altele decat cele de natura salariala si masuri de protectie
si asigurari sociale.
(2) In conformitate cu alin. (1), de egalitatea de sanse si tratament intre
femei si barbati in relatiile de munca beneficiaza toti lucratorii, inclusiv
cei care exercita o activitate independenta, precum si lucratorii din
agricultura.
Art. 7
(1) Angajatorii sunt obligati sa asigure egalitatea de sanse si tratament
intre angajati, femei si barbati, in cadrul relatiilor de munca de orice fel,
inclusiv prin introducerea de dispozitii pentru interzicerea discriminarilor in
regulamentele de organizare si functionare si in cele de ordine interioara ale
unitatilor.
(2) Angajatorii sunt obligati sa ii informeze sistematic pe angajati,
inclusiv prin afisare in locuri vizibile, asupra drepturilor pe care acestia le
au in ceea ce priveste respectarea egalitatii de sanse si tratament intre femei
si barbati in relatiile de munca.
Art. 8
(1) Este interzisa discriminarea prin utilizarea de catre angajator a unor
practici care dezavantajeaza persoanele de un anumit sex, in legatura cu
relatiile de munca, referitoare la:
a) anuntarea, organizarea concursurilor sau examenelor si selectia candidatilor
pentru ocuparea posturilor vacante din sectorul public sau privat;
b) incheierea, suspendarea, modificarea si/sau incetarea raportului juridic
de munca ori de serviciu;
c) stabilirea sau modificarea atributiilor din fisa postului;
d) stabilirea remuneratiei;
e) beneficii, altele decat cele de natura salariala si masuri de protectie
si asigurari sociale;
f) informare si consiliere profesionala, programe de initiere, calificare,
perfectionare, specializare si recalificare profesionala;
g) evaluarea performantelor profesionale individuale;
h) promovarea profesionala;
i) aplicarea masurilor disciplinare;
j) dreptul de aderare la sindicat si accesul la facilitatile acordate de
acesta;
k) orice alte conditii de prestare a muncii, potrivit legislatiei in
vigoare.
(2) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a) locurile
de munca in care, datorita naturii sau conditiilor particulare de prestare a
muncii, prevazute de lege, particularitatile de sex sunt determinante.
Art. 9
(1) Maternitatea nu constituie un motiv de discriminare pentru selectia
candidatelor la angajare.
(2) Este interzis sa i se solicite unei candidate, in vederea angajarii, sa
prezinte un test de graviditate.
(3) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) acele locuri de
munca interzise femeilor gravide si/sau care alapteaza, datorita naturii ori
conditiilor particulare de prestare a muncii.
Art. 10
(1) Este considerata discriminare dupa criteriul de sex si hartuirea
sexuala a unei persoane de catre o alta persoana la locul de munca sau in alt
loc in care aceasta isi desfasoara activitatea.
(2) Constituie discriminare dupa criteriul de sex orice comportament
definit drept hartuire sexuala, avand ca scop:
a) de a crea la locul de munca o atmosfera de intimidare, de ostilitate sau
de descurajare pentru persoana afectata;
b) de a influenta negativ situatia persoanei angajate in ceea ce priveste
promovarea profesionala, remuneratia sau veniturile de orice natura ori accesul
la formarea si perfectionarea profesionala, in cazul refuzului acesteia de a
accepta un comportament nedorit, ce tine de viata sexuala.
Art. 11
Pentru prevenirea si eliminarea oricaror comportamente, definite drept hartuire
sexuala la art. 4 lit. c) si la art. 10, angajatorul are urmatoarele obligatii:
a) sa prevada in regulamentele de ordine interioara ale unitatilor
sanctiuni disciplinare, in conditiile prevazute de lege, pentru angajatii care
incalca demnitatea personala a altor angajati, comitand actiuni de discriminare
definite la art. 4 lit. a) - c) si la art. 10;
b) sa asigure informarea tuturor angajatilor cu privire la interzicerea
hartuirii sexuale la locul de munca, inclusiv prin afisarea in locuri vizibile
a prevederilor regulamentare de ordine interioara pentru prevenirea oricarui
act de hartuire sexuala;
c) sa aplice imediat dupa sesizare sanctiunile disciplinare impotriva
oricarei manifestari de hartuire sexuala la locul de munca, stabilite conform
lit. a).
Art. 12
Constituie discriminare si este interzisa modificarea unilaterala de catre
angajator a relatiilor sau a conditiilor de munca, inclusiv concedierea
persoanei angajate care a inaintat o sesizare ori o reclamatie la nivelul
unitatii sau care a depus o plangere, in conditiile prevazute la art. 33 alin.
(2), la instantele judecatoresti competente, in vederea aplicarii prevederilor
prezentei legi si dupa ce sentinta judecatoreasca a ramas definitiva, cu
exceptia unor motive intemeiate si fara legatura cu cauza.
Art. 13
Pentru prevenirea actiunilor de discriminare dupa criteriul de sex in
domeniul muncii, atat la negocierea contractului colectiv de munca unic la
nivel national, cat si la negocierea contractelor colective de munca la nivel
de unitati, partile contractante vor stabili introducerea de clauze de
interzicere a faptelor de discriminare si, respectiv, clauze privind modul de
solutionare a sesizarilor/reclamatiilor formulate de persoanele prejudiciate
prin asemenea fapte.
CAP. 3
Egalitatea de sanse si tratament in ceea ce priveste accesul la educatie,
la sanatate, la cultura si la informare
Art. 14
(1) Este interzisa orice forma de discriminare dupa criteriul de sex in
ceea ce priveste accesul femeilor si barbatilor la toate nivelurile de
instruire si de formare profesionala, la perfectionare si, in general, la
educatia continua.
(2) Institutiile de invatamant de stat si particulare, factorii sociali
care se implica in procese instructiv-educative, precum si toti ceilalti
furnizori de servicii de formare si de perfectionare, autorizati conform legii,
vor include in planurile de invatamant, in programele analitice si in alte
instrumente curriculare masuri de respectare a principiului egalitatii de sanse
si tratament intre femei si barbati.
(3) Institutiile mentionate la alin. (2) vor aplica masuri de promovare a
egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati in activitatea lor
curenta.
Art. 15
(1) Ministerul Educatiei si Cercetarii asigura, prin mijloace specifice,
instruirea si educarea in spiritul egalitatii de sanse intre sexe.
(2) Ministerul Educatiei si Cercetarii va promova acele manuale scolare,
cursuri universitare, ghiduri pentru aplicarea programelor analitice care sa nu
cuprinda aspectele de discriminare intre sexe, precum si modelele si
stereotipurile comportamentale negative in ceea ce priveste rolul femeilor si
al barbatilor in viata publica si familiala.
Art. 16
Este interzisa orice forma de discriminare dupa criteriul de sex in ceea ce
priveste accesul femeilor si barbatilor la toate nivelurile de asistenta
medicala si la programele de prevenire a imbolnavirilor si de promovare a
sanatatii.
Art. 17
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti creeaza
conditii pentru aplicarea masurilor de respectare a egalitatii de sanse si
tratament intre femei si barbati in domeniul sanatatii, in ceea ce priveste
accesul la serviciile medicale si calitatea acestora, precum si sanatatea la
locul de munca.
Art. 18
(1) Institutiile publice de cultura, precum si orice alte structuri si
formatiuni care promoveaza actul cultural sub orice forma au obligatia sa
creeze conditii pentru accesul tuturor persoanelor, fara discriminare dupa
criteriul de sex, la productiile culturale.
(2) Sursele de cultura mentionate la alin. (1) asigura nediscriminatoriu
conditiile necesare de manifestare si de valorificare a aptitudinilor
persoanelor de sex masculin si, respectiv, feminin si tratamentul egal al acestora
in domeniul creatiei culturale.
Art. 19
Publicitatea care prejudiciaza, dupa criteriul de sex, respectul pentru
demnitatea umana, aducand atingere imaginii si onoarei unei persoane in viata
publica si/sau particulara, este interzisa.
Art. 20
(1) Institutiile publice, precum si organizatiile guvernamentale si
neguvernamentale permit accesul la informatiile din sferele lor de activitate,
in limitele legii, solicitantilor, femei sau barbati, fara discriminare.
(2) Informatiile distribuite prin mass-media vor respecta egalitatea de
sanse si tratament intre femei si barbati si nu vor contine, promova sau
provoca nici o forma de discriminare bazata pe criteriul de sex.
CAP. 4
Egalitatea de sanse intre femei si barbati in ceea ce priveste participarea
la luarea deciziei
Art. 21
(1) Autoritatile publice, centrale si locale, unitatile economice si
sociale, precum si partidele politice si alte entitati nonprofit, care isi
desfasoara activitatea in baza unor statute proprii, promoveaza si sustin
participarea echilibrata a femeilor si barbatilor la conducere si la decizie.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si la nominalizarea membrilor si/sau
participantilor in orice consiliu, grup de experti si alte structuri lucrative manageriale
si/sau de consultanta.
Art. 22
Pentru a accelera realizarea in fapt a egalitatii de sanse intre femei si
barbati autoritatile publice centrale si locale vor adopta masuri stimulative
de reprezentare echitabila si echilibrata a femeilor si barbatilor in cadrul
autoritatilor decizionale ale partenerilor sociali, cu respectarea criteriilor
de competenta.
CAP. 5
Autoritatile publice abilitate cu aplicarea si controlul aplicarii
legislatiei privind egalitatea de sanse si tratament intre femei si barbati
Art. 23
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale este autoritatea publica
responsabila cu aplicarea si controlul respectarii reglementarilor prezentei
legi in domeniul sau de activitate, precum si in ceea ce priveste:
a) eliminarea dispozitiilor din cuprinsul actelor normative sau
administrative contrare egalitatii de sanse si tratament intre femei si
barbati;
b) amendarea dispozitiilor contrare egalitatii de sanse si tratament intre
femei si barbati din contractele colective de munca, din contractele
individuale de munca, din regulamentele de ordine interioara ale unitatilor,
precum si din statutele profesiunilor independente.
Art. 24
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale asigura respectarea si exercita
controlul asupra aplicarii prevederilor prezentei legi in domeniul sau de
activitate, prin institutiile coordonate sau subordonate care au in
responsabilitate aplicarea de masuri de promovare a egalitatii de sanse si
tratament intre femei si barbati si de eliminare a discriminarii directe si
indirecte dupa criteriul de sex, dupa cum urmeaza:
a) Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca asigura aplicarea
masurilor de respectare a egalitatii de sanse si tratament intre femei si
barbati in domeniul furnizarii de servicii pentru ocuparea si formarea
profesionala de munca, precum si in domeniul protectiei sociale a persoanelor
neincadrate in munca;
b) Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale asigura
aplicarea masurilor de respectare a egalitatii de sanse si tratament intre
femei si barbati in domeniul administrarii si gestionarii sistemului public de
pensii si alte drepturi de asigurari sociale;
c) Inspectia Muncii asigura controlul aplicarii masurilor de respectare a
egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati in domeniul stabilirii
relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca;
d) Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor, autoritate
administrativa autonoma cu rol consultativ, asigura aplicarea masurilor de
respectare a egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati in
elaborarea politicilor si strategiilor privind formarea profesionala a
adultilor.
Art. 25
Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si
Protectiei Sociale si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Protectia Muncii, aflate in coordonarea Ministerului Muncii si Solidaritatii
Sociale, sunt responsabile cu promovarea si asigurarea egalitatii de sanse si
tratament intre femei si barbati in domeniile lor specifice de activitate si
pun la dispozitie datele si informatiile pe care le detin, necesare elaborarii
strategiilor si politicilor in domeniu.
Art. 26
Inspectia Muncii efectueaza controlul aplicarii prevederilor prezentei
legi, conform art. 24 lit. c), atat in sectorul public, cat si in cel privat,
prin inspectoratele teritoriale de munca.
Art. 27
Ministerul Educatiei si Cercetarii, prin inspectoratele scolare
teritoriale, efectueaza controlul privind includerea in planurile de invatamant
si in alte instrumente curriculare, precum si in activitatea curenta a
unitatilor de invatamant a masurilor de respectare a principiului egalitatii de
sanse si tratament intre femei si barbati.
Art. 28
Ministerul Sanatatii si Familiei, prin directiile de sanatate publica
judetene si a municipiului Bucuresti, exercita controlul aplicarii masurilor de
respectare a egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati in
domeniul sanatatii, in ceea ce priveste accesul la serviciile medicale si
calitatea acestora, precum si sanatatea la locul de munca.
Art. 29
Avocatul Poporului colaboreaza cu Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale pentru solutionarea plangerilor privind egalitatea de sanse si
tratament intre femei si barbati, pentru combaterea discriminarii pe baza de
sex in domeniile reglementate prin prezenta lege.
Art. 30
Institutul National de Statistica va dezvolta statistica de gen, in cadrul
activitatii sale curente, pentru sprijinirea promovarii egalitatii de sanse si
tratament intre femei si barbati.
Art. 31
Consiliul Economic si Social, prin Comisia pentru egalitatea de sanse si
tratament, sprijina, in conformitate cu atributiile sale, integrarea
principiului egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati in actele
normative cu implicatii asupra vietii economico-sociale.
Art. 32
(1) Confederatiile sindicale desemneaza, in cadrul organizatiilor sindicale
din unitati, reprezentanti cu atributii pentru asigurarea respectarii
egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati la locul de munca.
(2) Reprezentantii sindicali desemnati primesc de la persoanele care se
considera discriminate dupa criteriul de sex sesizari/reclamatii, aplica
procedurile de solutionare a acestora si solicita angajatorului rezolvarea
cererilor angajatilor, in conformitate cu prevederile art. 33 alin. (1).
(3) In unitatile in care nu exista organizatie sindicala unul dintre
reprezentantii alesi ai salariatilor are atributii pentru asigurarea
respectarii egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati la locul de
munca.
CAP. 6
Solutionarea sesizarilor, reclamatiilor si plangerilor privind
discriminarea dupa criteriul de sex
Art. 33
(1) Angajatii au dreptul ca in cazul in care se considera discriminati dupa
criteriul de sex sa formuleze sesizari, reclamatii ori plangeri catre angajator
sau impotriva lui, daca acesta este direct implicat, si sa solicite sprijinul
organizatiei sindicale sau al reprezentantilor salariatilor din unitate pentru
rezolvarea situatiei la locul de munca.
(2) In cazul in care aceasta sesizare/reclamatie nu a fost rezolvata la
nivelul unitatii prin mediere, persoana angajata care justifica o lezare a
drepturilor sale in domeniul muncii, in baza prevederilor prezentei legi, are
dreptul sa introduca plangere catre instanta judecatoreasca competenta, la
sectiile sau completele specializate pentru conflicte de munca si litigii de
munca ori de asigurari sociale in a caror raza teritoriala de competenta isi
desfasoara activitatea angajatorul sau faptuitorul ori, dupa caz, la instanta
de contencios administrativ, dar nu mai tarziu de un an de la data savarsirii
faptei.
(3) Prin plangerea introdusa in conditiile prevazute la alin. (2) persoana
angajata care se considera discriminata dupa criteriul de sex are dreptul sa
solicite despagubiri materiale si/sau morale, precum si/sau inlaturarea
consecintelor faptelor discriminatorii de la persoana care le-a savarsit.
Art. 34
(1) Persoana care justifica o lezare a drepturilor sale in baza
prevederilor prezentei legi, in alte domenii decat cel al muncii, are dreptul
sa introduca plangere catre instanta judecatoreasca competenta, potrivit
dreptului comun.
(2) Prin plangerea introdusa in conditiile prevazute la alin. (1) persoana
care se considera discriminata dupa criteriul de sex are dreptul sa solicite
despagubiri materiale si/sau morale, precum si/sau inlaturarea consecintelor
faptelor discriminatorii de la persoana care le-a savarsit.
Art. 35
Instanta judecatoreasca competenta sesizata cu un litigiu, in vederea
aplicarii prevederilor prezentei legi, poate, din oficiu, sa dispuna ca
persoanele responsabile sa puna capat situatiei discriminatorii intr-un termen
pe care il stabileste.
Art. 36
(1) Instanta de judecata poate dispune ca persoana vinovata sa plateasca
despagubiri persoanei care se considera discriminata dupa criteriul de sex si
isi emite pretentiile in fata instantei judecatoresti, intr-un cuantum ce
reflecta in mod corespunzator prejudiciul suferit.
(2) Valoarea prejudiciului va fi stabilita de catre instanta potrivit
dreptului comun.
Art. 37
(1) Angajatorul care reintegreaza in unitate sau la locul de munca o
persoana, pe baza unei sentinte judecatoresti ramase definitive, in temeiul
prevederilor prezentei legi, este obligat sa plateasca remuneratia pierduta
datorita modificarii unilaterale a relatiilor sau a conditiilor de munca,
precum si toate sarcinile de plata catre bugetul de stat si catre bugetul asigurarilor
sociale de stat, ce le revin atat angajatorului, cat si angajatului.
(2) Daca nu este posibila reintegrarea in unitate sau la locul de munca a
persoanei pentru care instanta judecatoreasca a decis ca i s-au modificat
unilateral si nejustificat, de catre angajator, relatiile sau conditiile de
munca, angajatorul va plati angajatului o despagubire egala cu prejudiciul real
suferit de angajat.
(3) Valoarea prejudiciului va fi stabilita potrivit legii.
Art. 38
(1) Plangerile persoanelor care se considera discriminate dupa criteriul de
sex, adresate instantelor judecatoresti competente, sunt scutite de taxa de
timbru.
(2) Sindicatele si organizatiile neguvernamentale care urmaresc protectia
drepturilor omului au calitatea sa reprezinte in justitie persoanele
discriminate, la cererea acestora.
(3) Sindicatele si organizatiile neguvernamentale care au calitatea sa
reprezinte in justitie persoanele discriminate intreprind actiunea in mod
gratuit atunci cand persoana discriminata nu dispune de mijloacele materiale
necesare.
CAP. 7
Sanctiuni
Art. 39
Incalcarea prevederilor prezentei legi atrage raspunderea disciplinara,
materiala, civila, contraventionala sau penala, dupa caz, a persoanelor
vinovate.
Art. 40
(1) Constituie contraventii, daca faptele nu sunt savarsite in astfel de
conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiune, si se
sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 1.500.000 lei la 15.000.000 lei
incalcarea dispozitiilor art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1) si (2), art. 10,
art. 12 si ale art. 14 - 20.
(2) Constatarea contraventiilor prevazute de prezenta lege si aplicarea
amenzilor contraventionale se fac de catre:
a) inspectorii de munca din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca in
a caror raza teritoriala se afla sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului
si, respectiv, de catre personalul imputernicit al Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici, in cazul contraventiilor constand in incalcarea
dispozitiilor art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1) si (2), art. 10 si ale art.
12;
b) inspectorii din inspectoratele scolare judetene si al municipiului
Bucuresti, in cazul contraventiilor constand in incalcarea dispozitiilor art.
14 si 15;
c) inspectorii din directiile de sanatate publica judetene si a
municipiului Bucuresti, conform legislatiei sanitare in vigoare, in cazul
contraventiilor constand in incalcarea dispozitiilor art. 16 si 17;
d) personalul imputernicit din cadrul inspectoratelor teritoriale pentru
cultura si culte, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor sau/si
din cadrul autoritatilor administratiei publice locale, in cazul
contraventiilor constand in incalcarea dispozitiilor art. 18 - 20.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 41
Dispozitiile prezentei legi referitoare la contraventii se completeaza cu
cele ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor.
Art. 42
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 martie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
PAUL PACURARU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25 martie
2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
BOGDAN NICULESCU DUVAZ