LEGE Nr. 246
din 14 decembrie 2010
pentru aprobarea Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea
jocurilor de noroc
ACT EMIS DE:
PARLAMENTUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 854 din 21 decembrie 2010
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77 din 24 iunie 2009 privind
organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 439
din 26 iunie 2009, cu următoarele modificări şi completări:
1. La articolul 1, alineatul
(4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Cererile privind acordarea licenţelor de
organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor
de noroc vor fi soluţionate în termen de 30 de zile de la data depunerii
documentaţiei complete."
2. La articolul 1, alineatul
(5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), conform
cărora jocurile de noroc sunt exploatate în mod direct de deţinătorul licenţei,
exploatarea jocurilor de noroc se poate realiza, în comun, de către 2 sau mai
mulţi organizatori de jocuri de noroc între care există un contract de asociere
în participaţiune încheiat în condiţiile legii, răspunderea administrativă
revenind tuturor partenerilor."
3. La articolul 2,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Monitorizarea activităţilor din domeniul jocurilor
de noroc se realizează de către Ministerul Finanţelor Publice, direct sau
împreună cu alte instituţii ale statului, în condiţiile legii. Pentru anumite
tipuri de jocuri de noroc, monitorizarea poate fi încredinţată, sub directa
supraveghere a comisiei, altor instituţii şi autorităţi de stat abilitate sau
altor operatori economici autorizaţi în acest sens."
4. La articolul 2, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) In exercitarea atribuţiilor sale, comisia poate
solicita date şi informaţii referitoare la activitatea de organizare,
exploatare şi monitorizare a jocurilor de noroc oricărei autorităţi de stat,
autorităţi de supraveghere sau oricăror operatori economici care deţin
competenţe directe ori indirecte referitoare la această activitate, indiferent
de nivelul şi forma de implicare."
5. La articolul 5, alineatul
(5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(5) Nu sunt permise ca instrumente de plată care
concură la exploatarea jocurilor de noroc, definite la art.10 alin. (1) lit. b)
paragraful (ii), instrumentele de plată utilizate în sistemul financiar-bancar
(ordine de plată, cambii, bilete la ordin, viramente, foi de vărsământ etc.)
sau alte hârtii de valoare/cu valoare declarată, cu excepţia mijloacelor de joc
prevăzute la alin. (4), a mijloacelor băneşti, inclusiv a cardurilor bancare de
credit şi/sau debit."
6. La articolul 5, după
alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatul (6) şi (7), cu următorul
cuprins:
„(6) Prin echipamente
tehnice care asigură suportul pentru organizarea, exploatarea şi transmiterea
jocurilor de noroc se înţelege totalitatea
echipamentelor şi mijloacelor tehnice sau mijloacelor asimilate acestora, prin
intermediul cărora îşi desfăşoară activitatea specifică organizatorul de jocuri
de noroc autorizat în acest sens pe teritoriul României.
(7) Prin echipamente tehnice
care asigură suportul pentru monitorizarea şi supravegherea jocurilor de noroc se înţelege totalitatea echipamentelor şi mijloacelor tehnice sau
mijloacelor asimilate acestora, prin intermediul cărora îşi desfăşoară
activitatea specifică autoritatea ori, după caz, operatorul economic care este
autorizat să exercite monitorizarea şi supravegherea jocurilor de noroc
definite la art. 10 alin. (1) lit. g)-i) situate pe teritoriul României."
7. Articolul 6 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - Prin organizator de jocuri de noroc se înţelege persoana
juridică autorizată să organizeze şi să exploateze jocuri de noroc în
condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă şi a reglementărilor specifice. Poate
dobândi această calitate persoana juridică de drept român constituită în
condiţiile legii."
8. Articolul 7 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - Prin participant la jocul de noroc se înţelege orice persoană fizică majoră care doreşte şi are dreptul legal să
participe la jocuri de noroc autorizate în condiţiile prezentei ordonanţe de
urgenţă şi a reglementărilor specifice. Participarea la joc presupune
acceptarea necondiţionată a regulamentului respectivului joc de noroc."
9. La articolul 10 alineatul
(1), după litera f) se introduc trei noi litere, literele g)-i), cu următorul
cuprins:
,,g) jocurile bingo organizate prin intermediul
sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau
mobilă;
h) pariurile on-line reprezentând activitatea de
pariuri în cotă fixă, organizată prin intermediul sistemelor de comunicaţii de
tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă;
i) jocurile de noroc on-line reprezentând totalitatea
jocurilor de noroc, altele decât cele definite la lit. a), e), f), g) şi h),
care sunt desfăşurate altfel decât în prezenţa fizică a jucătorilor, organizate
şi transmise prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet,
sisteme de telefonie fixă sau mobilă, şi pentru care un organizator de jocuri
de noroc a obţinut autorizaţie şi licenţă."
10. La articolul 10, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Activitatea economică reprezentată de jocurile de
noroc, astfel cum acestea sunt definite la alin. (1) lit. g)-i), se va
desfăşura în condiţiile elaborării şi implementării, prin intermediul normelor
de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi a altor reglementări specifice,
a unui cadru de reglementare şi supraveghere a furnizării şi consumului de
jocuri de noroc prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet,
sisteme de telefonie fixă sau mobilă, cu condiţia respectării principiilor
privitoare la:
(i) protecţia minorilor şi
prevenirea accesului acestora la aceste tipuri de jocuri de noroc;
(ii) asigurarea integrităţii şi a transparenţei
operaţiunilor desfăşurate de către şi prin intermediul organizatorilor de
astfel de jocuri de noroc, precum şi a unui sistem de joc echitabil,
supravegheat şi verificat permanent din punctul de vedere al securităţii şi
corectitudinii activităţilor desfăşurate;
(iii) prevenirea şi combaterea activităţilor
infracţionale care pot fi desfăşurate prin intermediul acestor tipuri de jocuri
de noroc;
(iv) asigurarea unei dezvoltări echilibrate şi
echitabile a diferitelor tipuri de jocuri de noroc, pentru a se evita
destabilizarea sectoarelor economice în cauză;
(v) implementarea unui proces continuu de actualizare a
reglementărilor din acest domeniu de activitate, în vederea diminuării şi
limitării unor posibile vulnerabilităţi ale acestui sector economic faţă de
potenţiale activităţi infracţionale, precum şi a diminuării expunerii faţă de
riscul de spălare a banilor şi de finanţare a actelor de terorism."
11. La articolul 12
alineatul (3), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu
următorul cuprins:
,,f) în cazul jocurilor de noroc prevăzute la art. 10
alin. (1) lit. g)-i), pentru întreaga activitate de organizare, desfăşurare şi
exploatare şi pentru toate echipamentele tehnice care concură la aceasta."
12. La articolul 13,
alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Pentru societăţile care
organizează pariuri în cotă fixă şi/sau pariuri on-line, taxa pentru
autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc se stabileşte în funcţie de
încasările efectiv realizate de societăţi din exploatarea acestei activităţi,
dar nu mai puţin de nivelul minim al taxei stabilite în condiţiile prezentei
ordonanţe de urgenţă.
(3) Taxele percepute pentru obţinerea licenţei de
organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de
noroc constituie venit la bugetul de stat. Un procent de 5% din aceste taxe se
alocă anual prin legea bugetului de stat astfel: 1,5% la Fondul cinematografic
şi 3,5% pentru Programul naţional de restaurare a monumentelor istorice. Sumele
se virează lunar din buget la nivelul încasărilor."
13. La articolul 14
alineatul (2) litera b), partea introductivă a paragrafului (iii) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(iii) pentru jocurile de tip pariu, jocurile de noroc
bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, pariuri
on-line, jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii
de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line,
taxa anuală se datorează şi se plăteşte după cum urmează:".
14. La articolul 15 alineatul (2), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,h) mijloacele de joc utilizate la jocurile de noroc
bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune,
indiferent de modul constructiv sau operaţional al acestora, sunt vizate de
Biroul Român de Metrologie Legală. Totalul taxelor de participare colectate şi
totalul premiilor acordate se centralizează într-un sistem electronic central
amplasat pe teritoriul României. Sistemul electronic central, prin grija şi pe
seama organizatorului, va fi conectat cu un terminal situat la Ministerul
Finanţelor Publice, pus la dispoziţie gratuit de organizatori, şi va conţine
sau va permite accesul la informaţii privind totalul taxelor de participare
colectate în orice zi şi totalul premiilor acordate;".
15. La articolul 15
alineatul (2), după litera h) se introduc două noi litere, literele i) şi j),
cu următorul cuprins:
,,i) deţin toate echipamentele tehnice care asigură
suportul pentru organizarea şi transmiterea acestor tipuri de jocuri de noroc
în mod obligatoriu pe teritoriul României pentru jocurile de noroc de tip
pariuri on-line, jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor de
comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocurile de
noroc on-line, excepţie de la această prevedere făcând operatorii economici
autorizaţi în acest domeniu într-un stat membru al Uniunii Europene şi care
deţin echipamentele tehnice necesare funcţionării într-un stat membru al
Uniunii Europene, cu obligaţia conectării acestora la organismele prevăzute la
art. 191;
j) condiţiile suplimentare ce trebuie îndeplinite de
operatorul economic pentru obţinerea licenţei de organizare şi autorizaţiei de
exploatare a jocurilor de noroc prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. g)-i) vor
fi reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de
urgenţă."
16. La articolul 15
alineatul (6) litera a), paragrafele (i) şi (iii) se modifică şi vor avea
următorul cuprins:
„(i) minimum 15 mijloace de joc pentru spaţiile în
care, pe lângă celelalte activităţi care se desfăşoară în cadrul incintei
respective, altele decât exploatarea de jocuri de noroc, se exploatează numai
această categorie de mijloace de joc;
..................................................................................................................
(iii) minimum două mijloace de joc, dar nu mai mult de
5 mijloace de joc, pentru locaţiile autorizate pentru activitatea de pariu sau
loto;".
17. La articolul 15
alineatul (6), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,i) pentru jocurile de noroc
bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, numărul
minim de agenţii prin care se realizează distribuţia biletelor de către acelaşi
operator economic este de 48, câte o agenţie în fiecare reşedinţă de judeţ şi,
respectiv, fiecare sector din municipiul Bucureşti. Licenţa şi autorizaţia de
organizare a jocurilor de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor
reţelelor de televiziune permit operatorului economic care ie-a obţinut să
desfăşoare activitatea pe întregul teritoriu al României, fără a fi necesară
obţinerea de autorizaţii, aprobări, taxe suplimentare, avize ori licenţe din
partea autorităţilor locale. Anterior începerii activităţii pe raza unei
localităţi, operatorul economic autorizat în condiţiile prezentei ordonanţe de
urgenţă va informa, în termen de 5 zile anterior începerii activităţii, prin
adresă, autoritatea administraţiei publice locale competente despre începerea
activităţii, comunicându-i data începerii activităţii şi transmiţându-i copii
după licenţa şi autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc bingo organizate
prin intermediul reţelelor de televiziune. Distribuţia-vânzarea cartoanelor
bingo se realizează prin toate formele permise de lege în materia
vânzării-cumpărării. Vânzarea cartoanelor se va putea face prin personal
propriu angajat, prin mandatari pe bază de comision, prin puncte de vânzare
fixe (inclusiv sistem on-line) sau mobile;".
18. La articolul 16, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Operatorii economici care deţin licenţă de
organizare a jocurilor de noroc şi exploatează, pe bază de autorizaţie de
exploatare a jocurilor de noroc, jocuri de noroc caracteristice activităţii
cazinourilor pot organiza turnee de poker în baza unui regulament aprobat de comisie
şi cu condiţia plăţii taxei de organizare. Cuantumul taxei de organizare anuale
este cel stabilit prin anexa la prezenta ordonanţă de urgenţă şi constituie
venit la bugetul de stat."
19. La articolul 17
alineatul (2), după litera h) se introduc două noi litere, literele h1) şi h2), cu următorul cuprins:
,,h1) constatarea
unor nereguli în ceea ce priveşte evidenţierea câştigurilor acordate, reţinerea
la sursă a sumelor aferente şi neplata acestora sau plata cu o întârziere mai
mare de 30 de zile, precum şi în ceea ce priveşte nerespectarea oricăror
condiţii de licenţiere şi autorizare stabilite prin normele de aplicare a
prezentei ordonanţe de urgenţă sau prin alte reglementări specifice;
h2) constatarea în
activitatea de jocuri de noroc a nerespectării prevederilor Legii nr. 656/2002
pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru
instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de
terorism, cu modificările şi completările ulterioare;".
20. La articolul 18, alineatele
(1) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Companiei Naţionale «Loteria Română» -
S.A. i se încredinţează, în calitate de unic organizator, pe întreg teritoriul
ţării, organizarea şi exploatarea de jocuri loto şi pariuri mutuale, astfel cum sunt definite la art.
10 alin. (1), inclusiv prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip
internet, sistemelor de telefonie fixă sau mobilă.
........................................................................................................................
(5) In vederea realizării obiectului de activitate,
Compania Naţională «Loteria Română» - S.A. poate încheia contracte cu persoane
fizice sau juridice pentru organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc,
pentru care deţine sau obţine licenţă şi autorizaţie în condiţiile legii."
21. După articolul 19 se
introduce un nou articol, articolul 191, cu următorul cuprins:
„Art. 191. - (1)
Controlul tehnic, monitorizarea şi supravegherea pentru jocurile de noroc de
tip pariuri on-line organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii de
tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocurile bingo organizate
prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de
telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line organizate prin intermediul
sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă ori mobilă
se realizează de instituţii sau autorităţi de stat, abilitate în acest sens,
sau de operatori economici autorizaţi de comisie.
(2) Operatorii economici autorizaţi potrivit alin. (1)
vor permite accesul necondiţionat al tuturor instituţiilor cu competenţe în
întregul domeniu de activitate gestionat.
(3) Condiţiile de autorizare a respectivilor operatori
economici vor fi stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei
ordonanţe de urgenţă."
22. La articolul 22, după
alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu
următorul cuprins:
„(3) Constituie contravenţie şi
se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei şi posibilitatea
aplicării sancţiunii complementare potrivit alin. (4):
a) alterarea mijloacelor de joc
sau modificarea de orice natură adusă acestora, a echipamentelor tehnice, a
evidenţelor de gestiune a participanţilor, a câştigurilor acordate şi a sumelor
aferente operaţiunilor desfăşurate, precum şi asupra elementelor de şansă,
hazard, a sistemelor de identificare a clienţilor ori de gestionare a
operaţiunilor financiare efectuate de aceştia sau a oricăror cerinţe stabilite
şi impuse prin reglementările specifice acestui domeniu;
b) permiterea, în cadrul desfăşurării activităţilor de
jocuri de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), a oricărui tip de
operaţiuni de creditare a participanţilor la jocul de noroc;
c) promovarea, de către organizatorul jocurilor de
noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), prin intermediul oricărui
mijloc de tip interfaţă de conectare, de participare, de transmitere a
jocurilor de noroc sau prin orice alte platforme şi mijloace asimilate, a
entităţilor şi a oricăror mijloace de creditare a jucătorilor în scopul
participării la activităţile organizate în acest domeniu;
d) promovarea, prin intermediul
activităţilor de joc de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), a
oricăror servicii, mijloace şi activităţi care sunt interzise sau nu sunt
reglementate prin intermediul normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de
urgenţă ori altor reglementări specifice.
(4) La constatarea săvârşirii oricăreia dintre faptele
contravenţionale prevăzute la alin. (3), comisia poate dispune, în funcţie de
consecinţele produse, măsura revocării licenţei de organizare a jocurilor de
noroc."
23. La articolul 23
alineatul (2), litera a) se abrogă.
24. La articolul 23, alineatul
(4) se abrogă.
25. La articolul 25, după
litera e) se introduc şase noi litere, literele f)-k), cu următorul cuprins:
,,f) comunică autorităţilor competente informaţii false
cu privire la activitatea de jocuri de noroc pe care o desfăşoară, organizează
sau o exploatează, refuză să furnizeze informaţiile solicitate ori
obstrucţionează controlul efectuat de organele cu atribuţii de supraveghere şi
control în acest domeniu;
g) comunică autorităţilor competente informaţii
incomplete, în scopul de a disimula anumite situaţii reale referitoare la
activitatea de jocuri de noroc sau de a nu intra sub
incidenţa prevederilor art. 17 alin. (2);
h) participă, în calitate de participant la un joc de
noroc definit la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), prin intermediul unor
echipamente şi mijloace tehnice sau al oricăror mijloace asimilate, în scopul
de a-şi disimula identitatea ori identitatea beneficiarului real al
operaţiunilor financiare aferente;
i) participă, în calitate de participant la un joc de
noroc definit la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), deşi face parte din personalul
şi conducerea persoanei juridice care este parte contractuală, privind orice
activitate conexă ori legată de jocul de noroc, în relaţie cu organizatorul
autorizat pe teritoriul României, sau deţine calitatea de asociat ori acţionar
în cadrul acestei persoane juridice;
j) influenţează sau alterează rezultatele unui joc de
noroc definit la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), indiferent dacă are calitatea de
organizator, participant ori dacă deţine controlul direct sau indirect asupra
activităţii de jocuri de noroc în cauză;
k) participă pe teritoriul României la activităţi de
joc de noroc care nu sunt autorizate pe teritoriul României, organizate prin
intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie
fixă ori mobilă sau a oricăror mijloace asimilate."
26. Articolul 26 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - (1) Reclama, publicitatea sau orice
activitate cu caracter promoţional privind
activităţile şi jocurilor interzise, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă,
constituie contravenţie şi se pedepseşte cu amendă de la 50.000 lei la 100.000
lei.
(2) Desfăşurarea activităţilor de marketing, reclamă,
publicitate sau orice alte activităţi cu caracter promoţional privind jocurile
de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. g)-i) ori activităţile şi
serviciile conexe acestora, care nu sunt autorizate pe teritoriul României,
constituie contravenţie si se pedepseşte cu amendă de la 50.000 lei la 100.000
lei."'
27. La articolul 29,
partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 29. - (1) Pentru acoperirea riscului de neplată a
obligaţiilor faţă de bugetul general consolidat, organizatorii de jocuri de
noroc sau operatorii economici autorizaţi să exercite controlul tehnic,
monitorizarea şi supravegherea pentru jocurile de noroc de tip pariuri on-line
organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme
de telefonie fixă sau mobilă, jocurile bingo organizate prin intermediul
sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau
mobilă, jocuri de noroc on-line organizate prin intermediul sistemelor de
comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă sunt obligaţi
să constituie un fond de garanţie, pentru fiecare maşină electronică cu
câştiguri, masă de joc din cazinou ori pentru fiecare locaţie, după caz, până
la data depunerii documentaţiei în vederea acordării licenţei de organizare a
jocurilor de noroc, în favoarea organului fiscal teritorial la care sunt
înregistraţi, prin:".
28. La articolul 29
alineatul (8), după litera e) se introduc patru noi litere, literele f)-i), cu
următorul cuprins:
,,f) 400.000 lei pentru jocurile de noroc de tip pariuri
on-line organizate prin intermediul sistemelor de
comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă;
g) 600.000 lei pentru jocurile bingo organizate prin
intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie
fixă sau mobilă;
h) 1.000.000 lei pentru jocurile
de noroc on-line, altele decât cele definite la art. 10 alin. (1) lit. a), e),
f), g) şi h), organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip
internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă;
i) 10.000.000 lei pentru operatorii economici autorizaţi să exercite controlul tehnic, monitorizarea şi
supravegherea pentru jocurile de noroc de tip pariuri on-line organizate prin
intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie
fixă sau mobilă, jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor de
comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri
de noroc on-line organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de
telefonie fixă sau mobilă."
29. La anexă, punctul 1
„Taxe anuale percepute pentru activităţile din domeniul jocurilor de
noroc" punctul I, după litera G se introduc 5 noi litere, literele H-L, cu următorul
cuprins:
„H. Pentru jocurile de noroc de tip pariuri on-line:
100.000 lei I. Pentru jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau
mobilă: 100.000 lei
J. Pentru jocurile de noroc on-line: 400.000 lei
K. Pentru jocurile loto on-line: 500.000 lei
L. Pentru pariurile mutuale on-line: 200.000 lei".
30. La anexă, punctul 1
„Taxe anuale percepute pentru activităţile din domeniul jocurilor de
noroc" punctul II, literele C, F şi G se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„C. Pentru pariuri în cotă fixă şi pariuri on-line: 5%
din încasările efectiv realizate la nivelul organizatorului, dar nu mai puţin
de 250.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice de eficienţă prezentate
de operatorul economic
.............................................................................................................................
F. Pentru jocurile bingo desfăşurate în săli de joc:
30.000 lei pentru fiecare sală, precum şi 3% din valoarea nominală a
cartoanelor achiziţionate de la Compania Naţională «Imprimeria Naţională» -
S.A., care se achită în avans la Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului
de plată vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor
G. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin
intermediul sistemelor reţelelor de televiziune: 10% din încasările efectiv
realizate la nivelul organizatorului, dar nu mai puţin de 400.000 lei, pe baza
documentaţiei tehnico-economice de eficienţă prezentate de operatorul
economic".
31. La anexă, punctul 1
„Taxe anuale percepute pentru activităţile din domeniul jocurilor de
noroc", punctul II, după litera G se introduc patru noi litere, literele H-K, cu
următorul cuprins:
„H. Pentru jocurile bingo organizate prin intermediul
sistemelor de comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau
mobilă: 10% din încasările efectiv realizate la nivelul organizatorului, dar nu
mai puţin de 400.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice de eficienţă
prezentate de operatorul economic
I. Pentru jocurile de noroc
on-line: 1,5% din încasările efectiv realizate la nivelul organizatorului, dar
nu mai puţin de 400.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice de
eficienţă prezentate de operatorul economic
J. Pentru jocurile loto on-line: 800.000 lei
K. Pentru pariurile mutuale on-line: 400.000 lei".
32. La anexă, punctul 2
„Valoarea minimă a capitalului social subscris şi vărsat la data solicitării
cererii de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc", după
litera G se introduc trei noi litere, literele H-J, cu următorul cuprins:
„H. Pentru organizatorii care exploatează jocuri de
noroc de tip pariuri în cotă fixă on-line: 1.000.000 lei
I. Pentru organizatorii care
exploatează jocuri de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor de
comunicaţii de tip internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă: 500.000 lei
J. Pentru organizatorii care
exploatează jocuri de noroc on-line: 1.000.000 lei".
33. La anexă, după punctul 2
„Valoarea minimă a capitalului social subscris şi vărsat la data solicitării
cererii de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc" se
introduce un nou punct, punctul 3, cu următorul cuprins:
,,3.Taxa de organizare pentru turnee de poker: 200.000
lei".
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din
Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ