Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 248 din  9 iunie 2004

privind acceptarea amendamentelor la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii A.910 (22) la Londra la 29 noiembrie 2001

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 542 din 17 iunie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii A.910 (22) la Londra la 29 noiembrie 2001.
    Art. 2
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masurile necesare in vederea punerii in aplicare a amendamentelor prevazute la art. 1.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA

                              REZOLUTIA A.910 (22)
                         adoptata la 29 noiembrie 2001
                          (pct. 14 din ordinea de zi)

                                 AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare

    Adunarea,
    amintind art. VI din Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare (denumita in continuare Conventia) si amendamentele la acest regulament,
    luand in considerare amendamentele la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de Comitetul Securitatii Maritime la cea de-a 73-a sesiune a sa si comunicate tuturor partilor contractante in conformitate cu paragraful 2 al art. VI din Conventie, precum si recomandarile Comitetului Securitatii Maritime privind intrarea in vigoare a acestor amendamente,
    1. adopta, in conformitate cu paragraful 3 al art. VI din Conventie, amendamentele prevazute in anexa la prezenta rezolutie;
    2. decide, in conformitate cu paragraful 4 al art. VI din Conventie, ca amendamentele sa intre in vigoare la 29 noiembrie 2003, in afara de cazul in care pana la 29 mai 2002 mai mult de o treime din partile contractante au notificat obiectiile lor cu privire la amendamente;
    3. solicita secretarului general, in conformitate cu paragraful 3 al art. VI din Conventie, sa comunice aceasta rezolutie tuturor partilor contractante la Conventie in vederea acceptarii;
    4. invita partile contractante sa transmita obiectiile lor la amendamente nu mai tarziu de 29 mai 2002, dupa care se considera ca amendamentele au fost acceptate sa intre in vigoare asa cum s-a stabilit in aceasta rezolutie.

    ANEXA 1
    la Rezolutia A.910 (22)

                                 AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare

    1. La regula 3:
    - Paragraful a) este amendat dupa cum urmeaza:
    "a) Cuvantul <<nava>> inseamna orice constructie, folosita sau susceptibila de a fi folosita ca mijloc de transport pe apa, inclusiv navele fara deplasament, navoplanele si hidroavioanele."
    - Se adauga un nou paragraf, m), dupa cum urmeaza:
    "m) Cuvantul <<navoplan>> inseamna o nava multimodala al carei principal mod de deplasare este acela de a zbura la distanta mica de suprafata apei utilizand efectul de suprafata."
    2. La regula 8, paragraful a) se amendeaza dupa cum urmeaza:
    "a) Orice manevra care se face pentru evitarea unui abordaj trebuie sa corespunda regulilor din aceasta parte si, daca imprejurarile permit, trebuie sa fie executata in siguranta, din timp si conform unei bune practici marinaresti."
    3. La regula 18 se adauga un nou paragraf, f), dupa cum urmeaza:
    "f) i) Atunci cand decoleaza, aterizeaza sau zboara in apropierea suprafetei apei, un navoplan trebuie mentinut la o distanta corespunzatoare de toate celelalte nave si trebuie sa evite impiedicarea navigatiei lor.
    ii) Un navoplan care se deplaseaza in apropierea suprafetei apei trebuie sa corespunda regulilor din aceasta parte pentru o nava cu propulsie mecanica."
    4. La regula 23 se adauga un nou paragraf, c), dupa cum urmeaza, iar paragraful care urmeaza se renumeroteaza in mod corespunzator:
    "c) Atunci cand decoleaza, aterizeaza sau zboara in apropierea suprafetei apei, un navoplan trebuie sa poarte, suplimentar fata de luminile prevazute la paragraful a) din aceasta regula, o lumina rosie intermitenta de intensitate mare, vizibila pe intreg orizontul."
    5. Regula 31 se amendeaza dupa cum urmeaza:
    "Un hidroavion sau un navoplan care este in imposibilitate de a purta luminile si semnele cu caracteristicile sau amplasarea prescrise de regulile din aceasta parte trebuie sa poarte lumini sau semne cat mai apropiate de cele prescrise de aceste reguli."
    6. La regula 33, paragraful a) se amendeaza dupa cum urmeaza:
    "a) O nava cu lungimea de 12 metri sau mai mare trebuie sa fie prevazuta cu un fluier, o nava cu lungimea de 20 metri sau mai mare trebuie sa fie prevazuta cu un clopot suplimentar fata de fluier, iar o nava cu lungimea de 100 metri sau mai mare trebuie sa aiba in plus un gong ale carui sunet si timbru sa nu se poata confunda cu acelea ale unui clopot. Fluierul, clopotul si gongul trebuie sa corespunda specificatiei din anexa III la acest regulament. Clopotul sau gongul ori amandoua pot fi inlocuite cu un alt echipament avand aceleasi caracteristici sonore, cu conditia sa fie posibila intotdeauna actionarea manuala pentru producerea semnalelor prescrise."
    7. La regula 35 se adauga un nou paragraf, i), dupa cum urmeaza, iar paragrafele care urmeaza se renumeroteaza in mod corespunzator:
    "i) O nava cu lungimea de 12 metri sau mai mare, dar mai mica de 20 metri, nu trebuie sa fie obligata sa emita semnalele de clopot prevazute la paragrafele g) si h) din prezenta regula. Totusi, daca nu face acest lucru, ea trebuie sa emita un alt semnal sonor eficient la intervale nu mai mari de 2 minute."
    8. La anexa I, sectiunea 13 se amendeaza astfel:
    "13. Nave de mare viteza
    a) Lumina de catarg a navelor de mare viteza poate fi amplasata la o inaltime care, in raport cu latimea navei, este mai mica decat cea prevazuta la paragraful 2 a) i) din prezenta anexa, cu conditia ca unghiul de la baza triunghiurilor isoscele formate de luminile din borduri si lumina catargului, vazute in proiectie frontala, sa nu fie mai mic de 27 grade C.
    b) La navele de mare viteza cu lungimea de 50 metri sau mai mare, distanta verticala de 4,5 metri dintre lumina de catarg prova si lumina de catarg principal, ceruta de paragraful 2 a) ii) din prezenta anexa, poate fi modificata cu conditia ca valoarea sa sa nu fie mai mica decat valoarea determinata prin aplicarea formulei empirice:

         (a + 17 psi) C + 2,
    y = ---------------------
              1.000

    unde:
    y este inaltimea luminii de catarg principal deasupra luminii de catarg din prova, in metri;
    a este inaltimea luminii de catarg prova deasupra suprafetei apei, in conditii de exploatare, in metri;
    psi este inclinarea longitudinala a navei (asieta) in conditii de exploatare, in grade;
    C este distanta orizontala care separa luminile din varful catargelor, in metri."
    9. La anexa III:
    - La sectiunea 1 - Fluiere:
        - Paragraful a) se amendeaza astfel:
    "a) Frecventele si bataia sonora
    Frecventa fundamentala a semnalului trebuie sa fie cuprinsa intre 70 si 700 Hz. Bataia sonora a semnalului unui fluier trebuie determinata de acele frecvente care pot cuprinde frecventa fundamentala si/sau una ori mai multe frecvente mai inalte, situate intre 180 si 700 Hz (+/- 1%) pentru o nava cu lungimea de 20 metri sau mai mult ori intre 180 si 2.100 Hz (+/- 1%) pentru o nava cu lungimea mai mica de 20 metri, si care asigura nivelurile de presiune acustica specificate in paragraful 1 c) de mai jos."
        - Paragraful c) se amendeaza astfel:
    "c) Intensitatea semnalului sonor si bataia sonora
    Un fluier instalat la bordul unei nave trebuie sa asigure in directia intensitatii sale maxime, la o distanta de 1 metru de el si cel putin intr-o banda de o treime de octava situata in gama de frecvente intre 180 si 700 Hz (+/- 1%) pentru o nava cu lungimea de 20 metri sau mai mult ori intre 180 si 2.100 Hz (+/- 1%) pentru o nava cu lungimea mai mica de 20 metri, un nivel de presiune acustica cel putin egal cu valoarea corespunzatoare din tabelul de mai jos.

 ____________________________________________________________________
|      Lungimea navei,      | Nivelul de presiune   | Bataia sonora, |
|         in metri          | acustica intr-o banda | in mile marine |
|                           | de 1/3 de octava, la  |                |
|                           | distanta de 1 metru,  |                |
|                           | in dB raportat la     |                |
|                           | 2 x 10^-5 N/mp        |                |
|___________________________|_______________________|________________|
| 200 si mai mult           |          143          |       2        |
|___________________________|_______________________|________________|
| 75, dar mai putin de 200  |          138          |       1,5      |
|___________________________|_______________________|________________|
| 20, dar mai putin de 75   |          130          |       1        |
|___________________________|_______________________|________________|
| mai putin de 20           |          120*1)       |       0,5      |
|                           |          115*2)       |                |
|                           |          111*3)       |                |
|___________________________|_______________________|________________|
    *1) Daca frecventele masurate se situeaza in domeniul 180 - 450 Hz.
    *2) Daca frecventele masurate se situeaza in domeniul 450 - 800 Hz.
    *3) Daca frecventele masurate se situeaza in domeniul 800 - 2.100 Hz."

    - La sectiunea 2 - Clopot sau gong, paragraful b) se amendeaza astfel:
    "b) Constructie
    Clopotele si gongurile trebuie fabricate dintr un material rezistent la coroziune si concepute astfel incat sa redea un sunet clar. Diametrul deschiderii clopotului nu trebuie sa fie mai mic de 300 milimetri la navele cu lungimea mai mare sau egala cu 20 metri. Atunci cand este posibil, se recomanda instalarea unei limbi de clopot cu comanda mecanica, care sa asigure o forta de impact constanta, insa trebuie sa fie posibila si o actionare manuala. Masa limbii clopotului nu trebuie sa fie mai mica de 3% din masa clopotului."



SmartCity5

COMENTARII la Legea 248/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 248 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 248/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu