Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 35 din 13 martie 1997    * Republicata

privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 844 din 15 septembrie 2004


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul dispozitiilor art. II din Legea nr. 233/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 553 din 22 iunie 2004, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Legea nr. 35/1997 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 48 din 20 martie 1997 si a mai fost modificata si completata prin:
    - Legea nr. 125/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 229 din 24 iunie 1998;
    - Legea nr. 181/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 22 aprilie 2002.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Institutia Avocatul Poporului are drept scop apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor in raporturile acestora cu autoritatile publice.
    (2) Sediul institutiei Avocatul Poporului este in municipiul Bucuresti.
    Art. 2
    (1) Institutia Avocatul Poporului este autoritate publica autonoma si independenta fata de orice alta autoritate publica, in conditiile legii.
    (2) In exercitarea atributiilor sale, Avocatul Poporului nu se substituie autoritatilor publice.
    (3) Avocatul Poporului nu poate fi supus nici unui mandat imperativ sau reprezentativ. Nimeni nu il poate obliga pe Avocatul Poporului sa se supuna instructiunilor sau dispozitiilor sale.
    Art. 3
    (1) Activitatea Avocatului Poporului, a adjunctilor sai si a salariatilor care lucreaza sub autoritatea acestora are caracter public.
    (2) La cererea persoanelor lezate in drepturile si libertatile lor sau datorita unor motive intemeiate, Avocatul Poporului poate decide asupra caracterului confidential al activitatii sale.
    Art. 4
    Autoritatile publice sunt obligate sa comunice sau, dupa caz, sa puna la dispozitia Avocatului Poporului, in conditiile legii, informatiile, documentele sau actele pe care le detin in legatura cu cererile care au fost adresate Avocatului Poporului, acordandu-i sprijin pentru exercitarea atributiilor sale.
    Art. 5
    (1) Avocatul Poporului prezinta, in sedinta comuna a celor doua Camere ale Parlamentului, rapoarte, anual sau la cererea acestora. Rapoartele trebuie sa cuprinda informatii cu privire la activitatea institutiei Avocatul Poporului. Ele pot contine recomandari privind modificarea legislatiei sau masuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor si libertatilor cetatenilor.
    (2) Raportul anual vizeaza activitatea institutiei pe un an calendaristic si se inainteaza Parlamentului pana la data de 1 februarie a anului urmator, in vederea dezbaterii acestuia in sedinta comuna a celor doua Camere. Raportul anual se da publicitatii.

    CAP. 2
    Mandatul Avocatului Poporului

    Art. 6
    (1) Avocatul Poporului este numit pe o durata de 5 ani de Camera Deputatilor si de Senat, in sedinta comuna. Mandatul Avocatului Poporului poate fi reinnoit o singura data.
    (2) Poate fi numit Avocat al Poporului orice cetatean roman care indeplineste conditiile de numire prevazute pentru judecatori la Curtea Constitutionala.
    Art. 7
    (1) Propunerile de candidati se fac de catre birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului, la recomandarea grupurilor parlamentare din cele doua Camere ale Parlamentului.
    (2) Candidatii vor fi audiati de comisiile juridice din Camera Deputatilor si Senat. In vederea audierii, fiecare candidat va depune actele din care rezulta indeplinirea conditiilor prevazute de Constitutie si de prezenta lege pentru a fi numit Avocat al Poporului. Candidatii vor fi prezenti la dezbateri.
    (3) Este numit ca Avocat al Poporului candidatul care a intrunit cel mai mare numar de voturi ale deputatilor si senatorilor prezenti.
    Art. 8
    (1) Mandatul de Avocat al Poporului se exercita de la data depunerii, in fata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, a urmatorului juramant:
    "Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa apar drepturile si libertatile cetatenilor, indeplinindu-mi cu buna-credinta si impartialitate atributiile de Avocat al Poporului. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!"
    (2) Juramantul poate fi depus si fara formula religioasa.
    (3) Refuzul depunerii juramantului impiedica intrarea in functie a Avocatului Poporului si deschide procedura pentru numirea in functie a altei persoane.
    (4) Mandatul Avocatului Poporului dureaza pana la depunerea juramantului de catre noul Avocat al Poporului.
    Art. 9
    (1) Mandatul Avocatului Poporului inceteaza inainte de termen in caz de demisie, revocare din functie, incompatibilitate cu alte functii publice sau private, imposibilitate de a-si indeplini atributiile mai mult de 90 de zile, constatata prin examen medical de specialitate, ori in caz de deces.
    (2) Revocarea din functie a Avocatului Poporului, ca urmare a incalcarii Constitutiei si a legilor, se face de Camera Deputatilor si de Senat, in sedinta comuna, cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor prezenti, la propunerea birourilor permanente ale celor doua Camere ale Parlamentului, pe baza raportului comun al comisiilor juridice ale celor doua Camere ale Parlamentului.
    (3) Demisia, incompatibilitatea, imposibilitatea de indeplinire a functiei sau decesul se constata de catre birourile permanente ale celor doua Camere ale Parlamentului, in cel mult 10 zile de la aparitia cauzei care determina incetarea mandatului Avocatului Poporului.

    CAP. 3
    Adjunctii Avocatului Poporului

    Art. 10
    (1) Avocatul Poporului este asistat de adjuncti, specializati pe urmatoarele domenii de activitate:
    a) drepturile omului, egalitate de sanse intre barbati si femei, culte religioase si minoritati nationale;
    b) drepturile copilului, ale familiei, tinerilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap;
    c) armata, justitie, politie, penitenciare;
    d) proprietate, munca, protectie sociala, impozite si taxe.
    (2) Adjunctii Avocatului Poporului indeplinesc atat atributiile ce le revin potrivit domeniului de specializare, cat si orice alte atributii care le sunt incredintate de Avocatul Poporului.
    (3) Adjunctii Avocatului Poporului indeplinesc, in ordinea stabilita de Avocatul Poporului, atributiile acestuia in caz de imposibilitate temporara a exercitarii functiei.
    Art. 11
    (1) Adjunctii Avocatului Poporului sunt numiti de catre birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului, la propunerea Avocatului Poporului, cu avizul comisiilor juridice ale celor doua Camere ale Parlamentului. Conditiile pentru ocuparea functiei de adjunct al Avocatului Poporului se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului.
    (2) Numirea adjunctilor Avocatului Poporului se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 12
    Dispozitiile art. 8 alin. (1) se aplica in mod corespunzator, juramantul depunandu-se in fata Avocatului Poporului si a cate unui vicepresedinte al Camerei Deputatilor si al Senatului.

    CAP. 4
    Atributiile Avocatului Poporului

    Art. 13
    Avocatul Poporului are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza activitatea institutiei Avocatul Poporului;
    b) primeste si repartizeaza cererile facute de persoanele lezate prin incalcarea drepturilor sau libertatilor cetatenesti de catre autoritatile administratiei publice si decide asupra acestor cereri;
    c) urmareste rezolvarea legala a cererilor primite si cere autoritatilor sau functionarilor administratiei publice in cauza incetarea incalcarii drepturilor si libertatilor cetatenesti, repunerea in drepturi a petitionarului si repararea pagubelor;
    d) formuleaza puncte de vedere, la cererea Curtii Constitutionale;
    e) poate sesiza Curtea Constitutionala cu privire la neconstitutionalitatea legilor, inainte de promulgarea acestora;
    f) poate sesiza direct Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a legilor si ordonantelor;
    g) reprezinta institutia Avocatul Poporului in fata Camerei Deputatilor, a Senatului si a celorlalte autoritati publice, precum si in relatiile cu persoanele fizice sau juridice;
    h) angajeaza salariatii institutiei Avocatul Poporului si exercita dreptul de autoritate disciplinara asupra acestora;
    i) exercita functia de ordonator principal de credite;
    j) indeplineste alte atributii prevazute de lege sau de Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului.
    Art. 14
    (1) Avocatul Poporului isi exercita atributiile, din oficiu sau la cererea persoanelor lezate prevazute la art. 13 lit. b).
    (2) Cererile pot fi adresate de orice persoana fizica, fara deosebire de cetatenie, varsta, sex, apartenenta politica sau convingeri religioase.
    Art. 15
    (1) Cererile adresate Avocatului Poporului trebuie sa se faca in scris si sa indice numele si domiciliul persoanei lezate in drepturile si libertatile cetatenesti, drepturile si libertatile incalcate, precum si autoritatea administrativa ori functionarul public in cauza. Petitionarul trebuie sa dovedeasca intarzierea sau refuzul administratiei publice de a solutiona legal cererea.
    (2) Nu pot fi luate in considerare plangerile anonime, iar plangerile indreptate impotriva incalcarii drepturilor si libertatilor cetatenesti prin acte sau fapte ale autoritatii administratiei publice se adreseaza Avocatului Poporului nu mai tarziu de un an de la data la care aceste incalcari s-au produs ori de la data la care persoana in cauza a luat cunostinta de ele.
    (3) Avocatul Poporului poate respinge motivat cererile vadit nefondate sau poate cere date suplimentare pentru analiza si solutionarea cererilor.
    (4) Nu fac obiectul activitatii institutiei Avocatul Poporului si vor fi respinse fara motivare cererile privind actele emise de Camera Deputatilor, de Senat sau de Parlament, actele si faptele deputatilor si senatorilor, ale Presedintelui Romaniei si ale Guvernului, precum si ale Curtii Constitutionale, ale presedintelui Consiliului Legislativ si ale autoritatii judecatoresti.
    Art. 16
    Cererile adresate Avocatului Poporului sunt scutite de taxa de timbru.
    Art. 17
    (1) Conducerea penitenciarelor, a centrelor de reeducare pentru minori, a spitalelor penitenciare, precum si Ministerul Public si organele de politie sunt obligate sa permita, fara nici o restrictie, persoanelor care executa pedeapsa inchisorii sau, dupa caz, se afla arestate ori retinute, precum si minorilor aflati in centrele de reeducare sa se adreseze, in orice mod, Avocatului Poporului cu privire la lezarea drepturilor si libertatilor lor, cu exceptia restrangerilor legale.
    (2) Aceeasi obligatie revine si comandantilor unitatilor militare, in privinta persoanelor care indeplinesc indatoriri militare, cu privire la lezarea drepturilor si libertatilor lor, cu exceptia restrangerilor legale.
    Art. 18
    In cazul in care Avocatul Poporului constata ca solutionarea cererii cu care a fost sesizat este de competenta autoritatii judecatoresti, el se poate adresa, dupa caz, ministrului justitiei, Ministerului Public sau presedintelui instantei de judecata, care sunt obligati sa comunice masurile luate.
    Art. 19
    In cazul sesizarii privind exceptia de neconstitutionalitate a legilor si ordonantelor care se refera la drepturile si libertatile cetatenilor, Curtea Constitutionala va solicita si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Art. 20
    (1) Avocatul Poporului are acces, in conditiile legii, la informatiile clasificate detinute de autoritatile publice, in masura in care le considera necesare pentru solutionarea plangerilor care i-au fost adresate.
    (2) Avocatul Poporului are obligatia de a nu divulga sau de a nu face publice informatiile sau documentele secrete la care a avut acces. Aceasta obligatie se mentine si dupa incetarea activitatii sale ca Avocat al Poporului si se extinde asupra adjunctilor sai, precum si asupra personalului aflat in serviciile sale, sub sanctiunea prevazuta de legea penala.
    Art. 21
    (1) In exercitarea atributiilor sale, Avocatul Poporului emite recomandari care nu pot fi supuse controlului parlamentar si nici controlului judecatoresc.
    (2) Prin recomandarile emise, Avocatul Poporului sesizeaza autoritatile administratiei publice asupra ilegalitatii actelor sau faptelor administrative. Sunt asimilate actelor administrative tacerea organelor administratiei publice si emiterea tardiva a actelor.
    Art. 22
    (1) Avocatul Poporului are dreptul sa faca anchete proprii, sa ceara autoritatilor administratiei publice orice informatii sau documente necesare anchetei, sa audieze si sa ia declaratii de la conducatorii autoritatilor administratiei publice si de la orice functionar care poate da informatiile necesare solutionarii cererii.
    (2) Dispozitiile alin. (1) se aplica autoritatilor administratiei publice, institutiilor publice, precum si oricaror servicii publice aflate sub autoritatea autoritatilor administratiei publice.
    Art. 23
    (1) In cazul in care, in urma cererilor facute, Avocatul Poporului constata ca plangerea persoanei lezate este intemeiata, el va cere in scris autoritatii administratiei publice care a incalcat drepturile acesteia sa reformeze sau sa revoce actul administrativ si sa repare pagubele produse, precum si sa repuna persoana lezata in situatia anterioara.
    (2) Autoritatile publice in cauza vor lua de indata masurile necesare pentru inlaturarea ilegalitatilor constatate, repararea pagubelor si inlaturarea cauzelor care au generat sau au favorizat incalcarea drepturilor persoanei lezate si il vor informa despre aceasta pe Avocatul Poporului.
    Art. 24
    (1) In cazul in care autoritatea administratiei publice sau functionarul public nu inlatura, in termen de 30 de zile de la data sesizarii, ilegalitatile comise, Avocatul Poporului se adreseaza autoritatilor administratiei publice ierarhic superioare, care sunt datoare sa ii comunice, in termen de cel mult 45 de zile, masurile luate.
    (2) Daca autoritatea publica sau functionarul public apartine administratiei publice locale, Avocatul Poporului se adreseaza prefectului. De la data depunerii cererii la prefectul judetului curge un nou termen de 45 de zile.
    Art. 25
    (1) Avocatul Poporului este indreptatit sa sesizeze Guvernul cu privire la orice act sau fapt administrativ ilegal al administratiei publice centrale si al prefectilor.
    (2) Neadoptarea de catre Guvern, in termen de cel mult 20 de zile, a masurilor privitoare la ilegalitatea actelor sau faptelor administrative semnalate de Avocatul Poporului se comunica Parlamentului.
    Art. 26
    (1) Avocatul Poporului va aduce la cunostinta persoanei care i-a adresat cererea modul de solutionare. Acesta poate fi facut public de catre Avocatul Poporului prin mijloace de informare in masa, cu consimtamantul persoanei sau al persoanelor interesate si cu respectarea prevederilor art. 20 privind informatiile si documentele secrete.
    (2) Daca Avocatul Poporului constata, cu prilejul cercetarilor intreprinse, lacune in legislatie sau cazuri grave de coruptie ori de nerespectare a legilor tarii, va prezenta un raport, continand cele constatate, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, dupa caz, primului-ministru.
    Art. 27
    Avocatul Poporului poate fi consultat de initiatorii proiectelor de legi si ordonante, care, prin continutul reglementarilor, privesc drepturile si libertatile cetatenilor, prevazute de Constitutia Romaniei, de pactele si celelalte tratate internationale privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte.
    Art. 28
    Prevederile prezentei legi se aplica si actelor administrative ale regiilor autonome.
    Art. 29
    Avocatul Poporului va organiza birouri teritoriale, in vederea realizarii atributiilor ce revin, potrivit prezentei legi, institutiei Avocatul Poporului, conform anexei care face parte integranta din prezenta lege. Prefecturile vor asigura spatiile necesare pentru functionarea birourilor teritoriale.

    CAP. 5
    Raspundere, incompatibilitati si imunitati

    Art. 30
    Avocatul Poporului si adjunctii sai nu raspund juridic pentru opiniile exprimate sau pentru actele pe care le indeplinesc, cu respectarea legii, in exercitarea atributiilor prevazute de prezenta lege.
    Art. 31
    (1) Pe durata exercitarii mandatului, Avocatul Poporului poate fi urmarit si trimis in judecata penala pentru fapte, altele decat cele prevazute la art. 30, dar nu poate fi retinut, perchezitionat sau arestat fara incuviintarea presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului.
    (2) Adjunctii Avocatului Poporului pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru fapte, altele decat cele prevazute la art. 30, dar nu pot fi retinuti, perchezitionati sau arestati fara instiintarea prealabila a Avocatului Poporului.
    (3) Daca Avocatul Poporului sau adjunctii sai sunt arestati ori trimisi in judecata penala, ei vor fi suspendati din functie, de drept, pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti.
    Art. 32
    (1) In timpul exercitarii functiei, Avocatul Poporului si adjunctii acestuia nu pot fi membri ai unui partid politic si nu pot indeplini nici o alta functie publica sau privata, cu exceptia activitatilor si functiilor didactice din invatamantul superior.
    (2) Incompatibilitatile prevazute la alin. (1) se aplica si personalului cu functii de conducere si de executie de specialitate.

    CAP. 6
    Serviciile institutiei Avocatul Poporului

    Art. 33
    Structura organizatorica, statul de functii si numarul de personal necesar activitatii institutiei se aproba de Avocatul Poporului, in limita bugetului anual.
    Art. 34
    Functiile de conducere si de executie de specialitate din aparatul institutiei Avocatul Poporului se ocupa prin concurs, in conditiile legii.
    Art. 35
    Incalcarea prevederilor prezentei legi sau ale Regulamentului de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului de catre personalul acesteia atrage raspunderea penala, disciplinara sau administrativa, dupa caz. Raspunderea disciplinara se stabileste conform Regulamentului de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 36
    (1) Institutia Avocatul Poporului are buget propriu, care face parte integranta din bugetul de stat. Prin legile bugetare anuale poate fi aprobat un fond la dispozitia Avocatului Poporului, pentru acordarea de ajutoare.
    (2) Proiectul de buget se aproba, cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice, de Avocatul Poporului si se inainteaza Guvernului pentru a fi inclus distinct in proiectul bugetului de stat supus legiferarii. Obiectiile Avocatului Poporului la proiectul de buget al Guvernului se prezinta Parlamentului pentru solutionare.
    (3) Functia de Avocat al Poporului este asimilata cu functia de ministru. Functia de adjunct al Avocatului Poporului este asimilata cu functia de sef de departament, iar functiile de conducere si de executie de specialitate sunt asimilate cu cele din aparatul Parlamentului.
    (4) In termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei legi Guvernul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor pune la dispozitie institutiei Avocatul Poporului localul necesar functionarii acesteia.
    Art. 37
    In situatia in care in functia de Avocat al Poporului este ales un magistrat, rezervarea postului acestuia este obligatorie.
    Art. 38
    Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului se aproba de catre birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului, la propunerea Avocatului Poporului.

    ANEXA 1

          BIROURILE TERITORIALE ALE INSTITUTIEI AVOCATUL POPORULUI

_____________________________________________________________________
Nr.       Sediul        Judetele aflate in competenta teritoriala
biroului
_____________________________________________________________________
   1.    Alba Iulia     Alba, Sibiu, Hunedoara
   2.    Pitesti        Arges, Valcea
   3.    Bacau          Bacau, Neamt
   4.    Oradea         Bihor, Satu Mare
   5.    Suceava        Suceava, Botosani
   6.    Brasov         Brasov, Covasna
   7.    Bucuresti      Calarasi, Giurgiu, Ialomita, Ilfov, Teleorman
   8.    Cluj-Napoca    Cluj, Bistrita-Nasaud, Maramures, Salaj
   9.    Constanta      Constanta, Tulcea
  10.    Craiova        Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt
  11.    Galati         Galati, Braila, Vrancea
  12.    Iasi           Iasi, Vaslui
  13.    Targu Mures    Mures, Harghita
  14.    Ploiesti       Prahova, Buzau, Dambovita
  15.    Timisoara      Timis, Arad, Caras Severin
_____________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Legea 35/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 35 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu