E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 440 din 18 iulie 2001

pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2000 privind infiintarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 409 din 24 iulie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23 din 27 martie 2000 privind infiintarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 30 martie 2000, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul 2, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Societatea Nationala <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. este societate comerciala pe actiuni, cu capital de stat, de interes national, cu sediul in municipiul Bucuresti, Sos. Oltenitei nr. 35 - 37, sectorul 4, si are in structura sucursalele judetene fara personalitate juridica prevazute in anexa nr. 2.
    ..........................................................................
    (3) Societatea Nationala <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. va functiona sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor."
    2. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Capitalul social initial al Societatii Nationale <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. este de 129.657 milioane lei si se constituie prin preluarea unei parti din activul patrimonial al Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, in care nu este inclusa valoarea bunurilor din domeniul public al statului, reevaluat potrivit legii si inregistrat in evidenta contabila la data de 31 decembrie 2000."
    3. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, in numele statului, concesioneaza Societatii Nationale <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A., pe termen de 49 de ani, bunurile apartinand domeniului public al statului, prevazute la pct. 1 din anexa nr. 3. Nivelul redeventei este de 0,05% din valoarea bunurilor care fac obiectul contractului de concesiune si se acopera din veniturile realizate din tarifele pentru irigatii.
    (2) Lucrarile din amenajarile de irigatii si orezarii, prevazute la pct. 2 din anexa nr. 3, vor fi administrate de Societatea Nationala <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. pana la transferul acestora, la cerere, fara plata, catre asociatiile utilizatorilor de apa, conform legii, in termen de pana la 5 ani, si pe masura infiintarii acestora.
    (3) Cladirile de productie si administrative, cu terenurile aferente, dotarile, utilajele si mijloacele de transport, necesare pentru desfasurarea activitatii Societatii Nationale <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A., din domeniul privat al statului, se preiau de la Regia Autonoma a Imbunatatirilor Funciare prin protocol, iar valoarea acestora se inscrie in capitalul social al societatii comerciale.
    (4) Valorile bunurilor prevazute la pct. 1 si 2 din anexa nr. 3 se stabilesc pe baza inventarierii fizice in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta."
    4. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Societatea Nationala <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. isi desfasoara activitatea in domeniul imbunatatirilor funciare, avand ca obiect principal de activitate administrarea lucrarilor de imbunatatiri funciare de interes national din patrimoniu, efectuarea de prestari de servicii, precum si aplicarea strategiilor de dezvoltare, a politicilor in domeniul imbunatatirilor funciare, de investitii si cercetare stiintifica de specialitate."
    5. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta actiunile Societatii Nationale <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. sunt detinute in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si obligatiile decurgand din calitatea sa de actionar unic prin Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor."
    6. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Cheltuielile cu energia electrica necesara in vederea pomparii apei de la sursa, priza, pana la hidrant, cheltuielile de exploatare pentru statiile de pompare de baza si statiile de repompare si toate cheltuielile cu evacuarea apei din reteaua de desecare, cheltuielile de intretinere si reparatii ale lucrarilor de imbunatatiri funciare in care se cuprind, potrivit legii, si digurile, barajele si constructiile anexe din patrimoniul Societatii Nationale <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. se suporta de la bugetul de stat.
    (2) Cheltuielile cu energia electrica necesara in vederea pomparii apei de la statiile de pompare de punere sub presiune pana la hidrant sau vaneta din orezarii si cheltuielile de intretinere si reparatii din amenajarile ce vor fi preluate de asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii nou-infiintate se suporta de la bugetul de stat pe o perioada de 5 ani.
    (3) Pentru agentii economici si institutiile publice care detin sisteme de irigatii si sisteme de desecare in afara celor aflate in patrimoniul Societatii Nationale <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. cheltuielile cu energia electrica necesara in vederea pomparii apei de la priza pana la hidrant, cheltuielile cu energia electrica necesara pentru evacuarea apei din sistemele de desecare, precum si cheltuielile cu energia electrica necesara pentru agentii economici care pompeaza apa pentru irigatii se suporta de la bugetul de stat.
    (4) Pentru cheltuielile de exploatare a sistemelor de irigatii din patrimoniu Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va stabili tarife pentru livrarea apei catre beneficiarii prestarilor de servicii.
    (5) Cheltuielile privind actiunile de aparare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice, precum si cele pentru constituirea stocului de materiale si mijloace de aparare, cheltuielile pentru cercetare, studii si proiectare, cheltuielile pentru investitiile in derulare si pentru cele noi, reabilitarea amenajarilor de imbunatatiri funciare existente, conservarea obiectivelor de investitii sistate, cheltuielile cu protectia mediului prin lucrari de imbunatatiri funciare, monitorizarea efectelor amenajarilor de imbunatatiri funciare, cadastrul lucrarilor de imbunatatiri funciare, cheltuielile pentru dotari independente si alte cheltuieli asimilate investitiilor se suporta de la bugetul de stat.
    (6) Cheltuielile pentru indeplinirea obligatiilor legale in calitate de titular al dreptului de administrare a bunurilor apartinand domeniului public si privat al statului, constand in elaborarea documentatiilor tehnice necesare in vederea obtinerii, reactualizarii sau modificarii autorizatiei de gospodarire a apelor, a autorizatiei de mediu, a autorizatiei de functionare in conditii de siguranta a barajelor si a altor constructii care se supun urmaririi speciale in exploatare, cheltuielile pentru expertizarea acestora si pentru consultanta de specialitate, alte taxe si tarife de autorizare prevazute de lege, precum si cheltuielile pentru elaborarea documentatiilor tehnice necesare in vederea obtinerii certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor se suporta de la bugetul de stat."
    7. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, va aproba prin ordin normele metodologice privind conditiile si modul de acordare si utilizare, precum si controlul utilizarii sumelor alocate de la bugetul de stat pentru suportarea unor categorii de cheltuieli in domeniul imbunatatirilor funciare.
    (2) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor se aproba normele metodologice pentru implementarea modului de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare."
    8. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor va reorganiza prin divizare Societatea Nationala <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A., in vederea privatizarii unor activitati din domeniul imbunatatirilor funciare, care intra in obiectul de activitate al acesteia."
    9. Anexele nr. 1, 2 si 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "ANEXA 1

                                  STATUTUL
              Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand de la Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se mentioneaza denumirea acesteia, precedata sau urmata de cuvintele societate pe actiuni sau de initialele S.A., de capitalul social, de numarul de inmatriculare in registrul comertului, de sediu si de codul fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica
    Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este societate comerciala pe actiuni de interes national si functioneaza ca persoana juridica romana cu capital de stat, pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul
    (1) Sediul central al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este in Romania, municipiul Bucuresti, Sos. Oltenitei nr. 35 - 37, sectorul 4.
    (2) Sediul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. poate fi schimbat in alta localitate din Romania, potrivit legii.
    (3) La data infiintarii Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. are in structura sa sucursale, unitati fara personalitate juridica. Sucursalele pot avea in subordine sisteme zonale judetene, sisteme, sectii, ateliere, cu gestiune economico-financiara, care intocmesc evidenta contabila la nivel de balanta de verificare.
    Art. 4
    Durata
    Durata Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul, obiectul de activitate si atributiile

    Art. 5
    Scopul
    Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. are ca scop aplicarea strategiilor de dezvoltare si a politicilor nationale in domeniul imbunatatirilor funciare, realizarea de investitii si cercetari stiintifice de specialitate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate si atributiile
    (1) In calitate de concesionar al lucrarilor de imbunatatiri funciare din domeniul public, Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A., prin sucursalele sale, are urmatorul obiect de activitate:
    1. administrarea, intretinerea, repararea si exploatarea lucrarilor de irigatii, desecari-drenaje, combaterea eroziunii solului, indiguiri, baraje si altele asemenea, inclusiv apararea impotriva inundatiilor si gheturilor, fenomenelor meteorologice periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice din amenajarile proprii;
    2. realizarea programelor de investitii privind studiile, proiectarea si executia lucrarilor de imbunatatiri funciare;
    3. producerea de materiale, echipamente, confectii si reconditionari de piese de schimb necesare in activitatea de imbunatatiri funciare, pentru necesitatile proprii si pentru terti;
    4. executarea de prestari de servicii pentru terte persoane juridice si fizice;
    5. asigurarea asistentei tehnice in intretinerea si exploatarea amenajarilor de imbunatatiri funciare de catre persoane juridice si fizice, precum si de asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii;
    6. desfasurarea de activitati de import-export, cooperare internationala in domeniul imbunatatirilor funciare, comercializare de echipamente de irigatii, echipamente si utilaje agricole, tehnologii si servicii pentru necesarul propriu;
    7. desfasurarea activitatilor de comercializare de substante chimice pentru protectia culturilor agricole, depozitarea si conditionarea produselor agricole, a materialului semincer, precum si de comercializare si export de produse agricole pe perioada derularii Programului ROM-AG 98 si ca urmare a productiilor rezultate din acest program;
    8. executarea de alte prestari de servicii in domeniul transporturilor, proiectarii si realizarii lucrarilor de constructii-montaj, reparatii prin atelierele proprii, inchirieri de mijloace de transport si utilaje, precum si spatii temporar disponibile, pentru persoane juridice si fizice, fara a afecta activitatea de baza;
    9. organizarea bazei materiale pentru realizarea programelor economice si de cercetare stiintifica in colaborare cu unitati din domeniul proiectarii si cercetarii;
    10. realizarea si functionarea sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoza si avertizare privind efectele economice si ecologice ale lucrarilor de imbunatatiri funciare, parte componenta a sistemului national de monitorizare pentru protectia mediului;
    11. realizarea sistemului propriu informatic, prestari de servicii informatice, activitate de software, de baza si aplicativa pentru calculatoare si retele de calculatoare;
    12. furnizarea de agent termic prin microcentralele proprii catre persoane juridice si fizice;
    13. organizarea si participarea la manifestari tehnico-stiintifice si expozitii in tara si in strainatate, servicii de reclama si publicitate;
    14. organizarea altor activitati si servicii pentru valorificarea unor oportunitati profitabile;
    15. valorificarea materialelor rezultate din stocuri, reparatii, demolari, casari, precum si a produselor secundare rezultate din activitatea de baza;
    16. operatiuni de leasing conform legislatiei in vigoare;
    17. realizarea pentru personalul propriu de activitati sociale, culturale, turistice, sanitare, sportive;
    18. organizarea, realizarea, pastrarea si tinerea la zi a cadastrului de imbunatatiri funciare;
    19. gestionarea si paza bunurilor proprii, precum si a celor de natura bunurilor prevazute la art. 135 alin. (5) din Constitutie, concesionate Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.;
    20. activitati de propaganda, de informare directa si de sensibilizare a utilizatorilor de apa pentru irigatii, in scopul transferului catre acestia al managementului aplicarii udarilor;
    21. editarea, tiparirea si comercializarea de publicatii tehnice in domeniul agricol.
    (2) Pentru realizarea obiectului sau de activitate Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. are urmatoarele atributii:
    1. intocmeste programele anuale si de perspectiva in domeniul imbunatatirilor funciare;
    2. elaboreaza studii si programe pentru dezvoltarea, modernizarea si completarea obiectivelor de investitii existente, pentru realizarea de obiective noi, in corelare cu exploatarea amenajarilor acestora;
    3. fundamenteaza necesarul de surse si de fonduri pentru finantarea tuturor lucrarilor prevazute in obiectul sau de activitate si asigura repartizarea fondurilor aprobate;
    4. elaboreaza norme de consum, norme de stoc si tarife specifice exploatarii lucrarilor de imbunatatiri funciare;
    5. avizeaza si aproba documentatiile tehnice, contractarea si finantarea lucrarilor de investitii si de reparatii, executarea si receptionarea la termen a lucrarilor respective, potrivit legii;
    6. elaboreaza norme tehnice si tehnologii privind intretinerea, repararea si exploatarea lucrarilor de imbunatatiri funciare de pe terenurile agricole, cu destinatie agricola;
    7. asigura functionarea lucrarilor la parametrii proiectati, cu exceptia cazurilor in care functionarea este impiedicata de factori naturali care nu pot fi influentati de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.;
    8. urmareste impactul lucrarilor de imbunatatiri funciare asupra factorilor de mediu si aplica masuri de corectie, in cazul constatarii unor tendinte negative, stabilite prin documentatii tehnico-economice si/sau ecologice;
    9. evalueaza, dupa caz, direct sau prin alte persoane juridice sau fizice de specialitate, efectele si pagubele produse lucrarilor de imbunatatiri funciare aflate in administrarea sa de actiunile factorilor de risc si de calamitatile naturale si face demersurile necesare pentru obtinerea de fonduri in vederea remedierii, potrivit legii;
    10. participa la aplicarea prevederilor Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996;
    11. organizeaza si aplica actiunile operative pentru prevenirea si asigurarea impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice din amenajarile proprii, in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 638/1999;
    12. emite acorduri si avize pentru instalatiile si constructiile care se executa in zona lucrarilor de imbunatatiri funciare din patrimoniul sau;
    13. intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli; analizeaza utilizarea disponibilitatilor banesti, in conditiile legii;
    14. contracteaza credite interne si externe, potrivit reglementarilor in vigoare;
    15. studiaza piata interna si externa, pentru asigurarea aprovizionarii cu materiale si echipamente specifice;
    16. efectueaza operatiuni de comert exterior;
    17. initiaza actiuni de cooperare tehnico-stiintifica cu firme, precum si actiuni de colaborare cu organisme internationale, in domeniul sau de activitate;
    18. participa la actiunile ce se desfasoara pe plan international in organismele la care este afiliata, precum si la alte manifestari internationale organizate pe teme de administrare si exploatare a lucrarilor de imbunatatiri funciare, in conditiile legii;
    19. organizeaza licitatii pentru adjudecarea proiectarii si executarii investitiilor publice, achizitii publice de bunuri si executarea de prestari de servicii si reparatii in domeniul imbunatatirilor funciare, potrivit legii;
    20. elaboreaza si realizeaza planul propriu de cercetare, proiectare, informatica;
    21. coordoneaza si indruma metodologic realizarea controlului tehnic in unitatile proprii privind intretinerea si repararea lucrarilor din domeniul sau de activitate;
    22. urmareste activitatea de investitii si inovatii si se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari ale acestora, face propuneri cu privire la problemele de standardizare;
    23. urmareste si ia masurile necesare pentru respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ridicat din dotare;
    24. avizeaza omologarea si producerea de noi produse specifice sectorului de imbunatatiri funciare;
    25. elaboreaza norme interne de consum pentru combustibili, lubrifianti, energie electrica pentru tehnologiile specifice activitatii de exploatare, intretinere si reparatii;
    26. colaboreaza si ia masuri, de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne, pentru asigurarea pazei si protectiei lucrarilor aflate in administrarea sa;
    27. elaboreaza normele proprii de protectie a muncii, de prevenire a incendiilor pentru activitatile specifice;
    28. elaboreaza studii cu privire la necesarul fortei de munca pe structuri de personal, organizeaza recrutarea cadrelor, pregatirea si perfectionarea intregului personal si controleaza aplicarea reglementarilor privind selectionarea si promovarea personalului la unitatile din subordine;
    29. asigura indrumarea si controlul unitatilor din subordine, controlul financiar de gestiune, efectueaza analize economice si tehnice asupra organizarii si desfasurarii proceselor de productie si ia masurile corespunzatoare;
    30. intocmeste si prezinta bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit reglementarilor legale in vigoare.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este de 129.657 milioane lei, impartit in 259.314 actiuni nominative in valoare nominala de 500.000 lei. Capitalul social initial al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este constituit prin preluarea unei parti din activul patrimonial al Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, in care nu este inclusa valoarea bunurilor din domeniul public al statului, reevaluat potrivit legii si inregistrat in evidenta contabila la 31 decembrie 2000.
    (2) Bunurile apartinand domeniului public al statului, constituite din lucrari de irigatii formate din prize, statii de pompare de baza, inclusiv cele reversibile, statii de repompare, canale si conducte de aductiune si de distributie a apei de irigatii pana la statiile de pompare de punere sub presiune, canale colectoare principale la lucrarile de desecare gravitationala si cu pompare, inclusiv statiile de pompare aferente, canale de desecare de ordin inferior, drenuri si colectoare de drenaj, lucrari de combatere a eroziunii solului, baraje si diguri de aparare impotriva inundatiilor la Dunare si pe raurile interioare si care nu sunt incluse in capitalul social al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se concesioneaza de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, in numele statului, pe un termen de 49 de ani, Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. Nivelul redeventei este de 0,05% din valoarea bunurilor care fac obiectul contractului de concesionare si se acopera din veniturile realizate din tarifele pentru irigatii.
    (3) Lucrarile din amenajarile de irigatii si orezarii, formate din statii de pompare de punere sub presiune, retelele interioare de irigatii formate din conducte si canale, precum si echipamentul mobil de udare, care fac parte din domeniul privat al statului, vor fi administrate de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. pana la transferul acestora la cerere, fara plata, catre asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, conform legii, in termen de pana la 5 ani, pe masura infiintarii acestora.
    (4) Cladirile de productie si administrative, impreuna cu terenurile aferente, dotarile, utilajele si mijloacele de transport necesare pentru desfasurarea activitatii Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. din domeniul privat al statului se preiau de la Regia Autonoma a Imbunatatirilor Funciare prin protocol si se includ in capitalul social al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (5) Capitalul social prevazut la alin. (1) este cel rezultat din inventarierea patrimoniului Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare inregistrat in bilantul contabil incheiat la predarea-preluarea patrimoniului intre Regia Autonoma a Imbunatatirilor Funciare si Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (6) Pana la transmiterea actiunilor catre persoane fizice sau juridice, romane ori straine, in conditiile legii, acestea sunt detinute in totalitate de stat, care isi exercita drepturile si obligatiile decurgand din calitatea sa de actionar unic prin Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    Art. 8
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    (1) Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurilor prevazute de lege.
    (2) In cazul in care directorul general constata pierderea a jumatate din capitalul social este obligat sa convoace in termen de maximum 60 de zile adunarea generala extraordinara a actionarilor care va decide fie reintregirea capitalului social, fie reducerea la valoarea ramasa, fie dizolvarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Art. 9
    Actiunile
    (1) Actiunile nominative ale Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    (2) Actiunile nominative emise de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. vor fi in forma dematerializata, prin inscriere in cont, caz in care se vor emite certificate de actionar potrivit legii.
    (3) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat, care se pastreaza la sediul acesteia. Modificarile care se opereaza in registru vor respecta prevederile legislatiei in vigoare.
    (4) Actiunile emise de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. pot fi grevate de un drept de uzufruct sau pot fi gajate, in conditiile legii.
    (5) Persoanele fizice sau juridice romane si straine vor putea dobandi actiuni la Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. potrivit prevederilor legale in vigoare, fara a se afecta insa pozitia statului de actionar majoritar.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionar, potrivit legii, confera acestuia dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute de statut.
    (2) Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    (5) Obligatiile Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limitele valorii actiunilor pe care le detin.
    (6) Patrimoniul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    (1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A., care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    (2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    (3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative emise de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se realizeaza prin declaratie facuta in registrul actionarilor, subscrisa de cedent si de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza si prin act autentic, cu efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul actionarilor.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte directorul general si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. Actiunile pierdute se anuleaza. Anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    (1) Conducerea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este asigurata de adunarea generala a actionarilor, consiliul de administratie si directorul general.
    (2) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (3) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.;
    b) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si programul de activitate pentru exercitiul financiar urmator;
    c) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa analizarea raportului directorului general si al cenzorilor si repartizeaza profitul conform legii;
    d) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate pentru restructurare si dezvoltare, conform legii;
    e) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare de pe piata interna si externa, a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
    f) hotaraste cu privire la gajarea, ipotecarea sau la inchirierea unor bunuri, unitati sau sedii proprii;
    g) aproba structura organizatorica si Regulamentul de organizare si functionare ale Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (4) Pentru indeplinirea atributiilor mentionate la lit. b), c), d), e) si f), adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
    (5) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste ori de cate ori este necesar sa fie luata o hotarare pentru:
    a) mutarea sediului societatii;
    b) prelungirea duratei societatii;
    c) majorarea capitalului social;
    d) reducerea capitalului social sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni;
    e) fuziunea cu alte societati sau divizarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.;
    f) dizolvarea anticipata a societatii;
    g) conversia actiunilor dintr-o categorie in cealalta;
    h) conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;
    i) emisiunea de obligatiuni;
    j) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    (6) Pentru indeplinirea atributiilor adunarii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat special prealabil de la organul care l-a numit. Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea delega directorului general exercitiul atributiilor sale mentionate la lit. a), d) si i).
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Convocarea adunarii generale a actionarilor se va face cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita, va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar central de larga circulatie si va cuprinde locul si data tinerii acesteia, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor. Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. sau in alt loc indicat in convocare.
    (2) Pana la aparitia unor noi reglementari privind situatia societatilor comerciale avand ca actionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de un imputernicit al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, numit prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    (3) In cazul in care pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (4) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) numeste si inlocuieste directorul general si cenzorii, conform prevederilor legale;
    b) aproba descarcarea de gestiune a directorului general si dispune revocarea acestuia;
    c) stabileste nivelul remuneratiei directorului general si a cenzorilor;
    d) analizeaza rapoartele directorului general privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia de pe piata interna si externa a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor potrivit legii;
    e) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a directorului general si a cenzorilor pentru recuperarea pagubelor produse de acestia Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala ordinara a actionarilor se convoaca de catre directorul general. Adunarea generala a actionarilor are loc cel putin o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului financiar pentru aprobarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
    (2) In cazul in care la data stabilita nu sunt prezenti detinatorii a cel putin jumatate din capitalul social, adunarea generala a actionarilor se convoaca din nou, dupa 7 zile calendaristice, in acelasi loc si la aceeasi ora, si se va desfasura indiferent de numarul actionarilor prezenti.
    (3) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata ori de cate ori va fi nevoie, la solicitarea actionarului unic, a directorului general ori a cenzorilor, in conformitate cu dispozitiile statutului, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    (4) Adunarea generala a actionarilor va desemna dintre actionarii prezenti un secretar care va verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea adunarii, si va intocmi procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor. Procesul-verbal, semnat de presedintele sedintei si de secretar, va constata indeplinirea formalitatilor de convocare, iar la cererea actionarilor, declaratiile facute de ei in sedinta. La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor. Procesul-verbal al sedintei va fi trecut in registrul adunarii generale a actionarilor, va fi sigilat si parafat.
    (5) La sedintele adunarii generale ordinare si extraordinare a actionarilor, in care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., pot fi invitati reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de sindicat.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) In ziua si la ora precizate in convocare sedinta adunarii generale a actionarilor va fi deschisa de directorul general sau, in lipsa acestuia, de persoana care ii tine locul.
    (2) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor se iau de regula prin vot deschis. Cvorumul de prezenta si majoritatea necesara pentru luarea hotararilor sunt cele prevazute de lege.
    (3) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti ori reprezentati, care detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea cenzorilor si pentru revocarea lor.
    (4) Pentru a fi opozabile tertilor hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. In cazul in care aceste hotarari implica modificarea actului constitutiv, se va putea publica numai actul aditional cuprinzand textul integral al clauzelor modificate.
    (5) Hotararile adunarii generale a actionarilor nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor prevazute la alin. (3).
    (6) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele legii si ale statutului sunt obligatorii chiar si pentru actionarii absenti sau nereprezentati in adunarea generala a actionarilor ori care au votat impotriva.
    (7) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice au dreptul sa se retraga din Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si sa recupereze contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

    CAP. 5
    Administrarea societatii

    Art. 17
    Organizarea
    (1) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este administrata, conform legii, de un consiliu de administratie constituit din 7 membri numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, dintre care unul este directorul general al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. Din Consiliul de administratie al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. fac parte cate un reprezentant din Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si din Ministerul Finantelor Publice. Presedintele consiliului de administratie este directorul general al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (2) Directorul general al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este numit pe o perioada de 1 - 4 ani prin hotarare a adunarii generale a actionarilor. In perioada in care statul este actionar unic directorul general este numit prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    (3) Membrii consiliului de administratie si directorul general vor depune o garantie conform prevederilor legale in vigoare.
    (4) Consiliul de administratie se intruneste in sedinte cel putin o data pe luna, la propunerea directorului general, si adopta hotarari cu majoritatea voturilor celor prezenti.
    (5) Membrii consiliului de administratie vor primi pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate o indemnizatie lunara egala cu 20% din veniturile directorului general.
    (6) Pentru pregatirea sedintelor si intocmirea proceselor-verbale consiliul de administratie va desemna un secretar al consiliului de administratie, caruia i se va stabili o indemnizatie lunara de catre consiliul de administratie, care nu va depasi indemnizatia lunara a unui membru al consiliului de administratie.
    (7) Consiliul de administratie poate revoca oricand persoanele numite in comitetul director.
    Art. 18
    Atributiile si obligatiile consiliului de administratie
    Atributiile consiliului de administratie sunt urmatoarele:
    1. aproba statul de functii al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si il supune spre aprobare adunarii generale a actionarilor;
    2. aproba nivelul garantiilor pentru persoanele care au calitatea de gestionar, potrivit legii;
    3. supune anual spre aprobare adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la data incheierii exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs;
    4. aproba, la propunerea directorului general, repartizarea profitului conform legii si majorarea sau diminuarea capitalului social, precum si emisiunea de obligatiuni, in conditiile legii;
    5. aproba, la propunerea directorului general, in conditiile legii, asocierea cu alti agenti economici pentru realizarea de activitati de interes comun;
    6. aproba propunerile directorului general privind repartizarea pe sucursale si activitati a alocatiilor de la bugetul de stat prevazute in bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor;
    7. aproba tarife, preturi si chirii in conditiile legii;
    8. aproba orice alte masuri pentru desfasurarea activitatii Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., cu exceptia celor date in competenta altor organe;
    9. aproba utilizarea fondului valutar propriu, in conditiile legii;
    10. propune, potrivit reglementarilor legale, investitiile a caror aprobare este in competenta altor organe ale administratiei publice centrale;
    11. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza sa fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanteaza din surse proprii, din credite bancare sau alocatii de la bugetul de stat;
    12. aproba programele de activitate lunare, anuale si de perspectiva privind proiectarea, investitiile, exploatarea, intretinerea si repararea lucrarilor de imbunatatiri funciare;
    13. aproba angajarea de credite pe termen lung sau mediu, interne si externe, potrivit legii.

    CAP. 6
    Comitetul director

    Art. 19
    Atributiile directorului general
    1. Elaboreaza strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si o supune spre aprobare consiliului de administratie.
    2. Elaboreaza structura organizatorica a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si o supune spre aprobare consiliului de administratie si adunarii generale a actionarilor.
    3. Face propuneri cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si le supune spre aprobare consiliului de administratie si adunarii generale a actionarilor.
    4. Propune repartizarea profitului conform legii si majorarea sau diminuarea capitalului social, precum si emisiunea de obligatiuni in conditiile legii.
    5. Negociaza contractul colectiv de munca impreuna cu reprezentantii salariatilor.
    6. Aproba incheierea de contracte de inchiriere.
    7. Propune, in conditiile legii, asocierea cu alti agenti economici pentru realizarea de activitati de interes comun.
    8. Analizeaza activitatea economica a sucursalelor si incadrarea acestora in bugetul de venituri si cheltuieli si stabileste masurile corespunzatoare.
    9. Poate atrage in activitatea sa de analiza a unor probleme complexe specialisti a caror activitate va putea fi remunerata pe baza de conventii civile de prestari de servicii, incheiate potrivit legii.
    10. Prezinta Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor o data pe an, dupa aprobarea adunarii generale a actionarilor si a consiliului de administratie, un raport de activitate al societatii nationale, bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    11. Organizeaza selectarea, angajarea si concedierea personalului cu respectarea prevederilor legislatiei muncii si a contractului colectiv de munca.
    12. Reprezinta Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice.
    13. Incheie acte juridice in numele si pe seama Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. conform legii.
    14. Asigura convocarea adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor.
    15. Indeplineste alte prerogative incredintate de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, de adunarea generala a actionarilor si de consiliul de administratie ori prevazute de lege.
    16. Asigura realizarea obiectivelor si criteriilor de performanta.
    17. Prezinta semestrial in adunarea generala a actionarilor sau ori de cate ori se solicita situatia economico-financiara a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., stadiul investitiilor, al realizarii obiectivelor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, vizate si certificate de cenzor.
    18. Promoveaza si asigura intocmirea la termen a documentatiilor de privatizare in conformitate cu prevederile programului de guvernare.
    19. In cadrul procesului de privatizare a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., in perioada dintre aprobarea de catre ministerul de resort a initierii procedurii de privatizare pentru vanzarea pachetului/pachetelor de actiuni detinut/detinute de aceasta si achitarea sumei prevazute prin contractul de vanzare-cumparare de actiuni, nu trebuie sa efectueze vanzare de active, incheiere de contracte de leasing imobiliar, gajarea de active, angajarea de credite (in afara celor necesare pentru desfasurarea activitatii curente) sau orice alte activitati de natura sa impieteze asupra acestui proces. In aceasta perioada directorul general va putea efectua operatiunile mai sus amintite numai cu mandat special din partea institutiei publice implicate.

    CAP. 7
    Gestiunea

    Art. 20
    Cenzorii
    (1) Gestiunea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este controlata de actionari si de 3 cenzori, care sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
    (2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finantelor Publice.
    (3) Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de supleanti, care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    (4) In scopul exercitarii drepturilor si al executarii obligatiilor ce le revin, cenzorilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., la situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    (5) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza directorul general despre neregulile constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de directorul general asupra conturilor Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., bilantului si contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) prezinta adunarii generale a actionarilor punctele lor de vedere cu privire la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate ale Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (6) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, lunar si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor ori a valorilor care sunt proprietatea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. sau care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
    b) sa ia parte la adunarile ordinare si extraordinare ale actionarilor, putand insera pe ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
    c) sa constate depunerea in mod regulat a garantiei din partea directorului general;
    d) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale statutului sa fie indeplinite de directorul general si de lichidatori.
    (7) Cenzorii se intrunesc la sediul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    (8) Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de directorul general, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    (9) Atributiile cenzorilor, precum si drepturile si obligatiile lor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    (10) Cenzorii si supleantii sunt numiti pe o perioada de cel mult 3 ani si pot fi realesi.
    (11) Nu pot fi cenzori persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata.
    (12) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o garantie egala cu o treime din garantia directorului general.
    (13) In caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare sau renuntare la mandat de catre un cenzor, supleantul cel mai in varsta il inlocuieste.
    (14) Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc alta persoana in locul vacant pana la cea mai apropiata intrunire a adunarii generale a actionarilor.
    (15) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, directorul general va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    (16) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    (17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala a actionarilor, cu votul cerut la adunarile generale extraordinare ale actionarilor.

    CAP. 8
    Activitatea

    Art. 21
    (1) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu exceptia celor care i-au fost concesionate. Bunurile proprietate publica concesionate Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se evidentiaza distinct si au regimul prevazut de lege.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli al sucursalelor va trebui sa asigure functionarea corecta si dezvoltarea tehnologica la nivelul standardelor a activitatilor de exploatare, intretinere a amenajarilor de imbunatatiri funciare si de aparare impotriva inundatiilor.
    (3) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. are in structura sa sucursale ale caror atributii se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare. In cadrul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. functioneaza directii, servicii, inspectii, birouri si alte compartimente, ale caror norme de structura se propun de catre directorul general si se aproba de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 22
    Finantarea activitatii proprii
    (1) Pentru indeplinirea obiectului sau de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. utilizeaza surse de finantare proprii, alocatii bugetare prevazute anual prin bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, credite bancare si alte surse financiare.
    (2) Cheltuielile pentru aparatul propriu al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se acopera dintr-o cota din veniturile realizate de sucursalele sale.
    Art. 23
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    Art. 24
    Personalul
    (1) Personalul de conducere al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si al sucursalelor este numit si concediat de catre consiliul de administratie, la propunerea directorului general.
    (2) Personalul de executie al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. este angajat si concediat de directorul general, iar cel al sucursalelor, de conducerea sucursalelor judetene, conform competentelor stabilite de directorul general.
    (3) Salarizarea se face in conformitate cu prevederile legale si ale contractului colectiv de munca.
    (4) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    (5) Drepturile si obligatiile personalului Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare si prin contractul colectiv de munca.
    Art. 25
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Directorul general stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a activelor corporale si necorporale din patrimoniul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    (1) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va tine evidenta contabila separat pe sucursale si pe activitati si va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi pentru aceste activitati, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi ale Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
    Art. 27
    Operatiunile de incasari si plati ale Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se efectueaza in conturi deschise la banci. In limitele prevederilor stabilite de Banca Nationala a Romaniei pentru necesitati curente Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin unitatile bancare.
    Art. 28
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se stabileste, in conditiile legii, pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a actionarilor.
    (2) Profitul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., ramas dupa plata impozitului pe profit, se va repartiza conform hotararii adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
    (3) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. isi constituie un fond de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarii de pierderi adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele producerii acestora si va hotari in consecinta modul in care vor fi suportate aceste pierderi. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul de capital si in limita capitalului social subscris.
    Art. 29
    Registrele
    Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va tine, prin grija directorului general si a cenzorilor, toate registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Asocierea

    Art. 30
    Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se poate asocia cu societati comerciale din alte sectoare de activitate, romane si straine, care au legatura cu obiectul de activitate al acesteia. Asocierea se face pe baza de contract de asociere.
    Art. 31
    Societatile comerciale asociate cu Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. vor respecta si vor aplica procedurile si metodologiile unitare, stabilite de comun acord in contractul de asociere, pentru desfasurarea principalelor relatii comerciale, de productie, financiare etc.
    Art. 32
    Asocierea unei societati comerciale cu Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se propune de catre directorul general si se aproba de adunarea generala a actionarilor si de consiliul de administratie.
    Art. 33
    Conditiile de parteneriat pe perioada asocierii, precum si cele de retragere vor fi stipulate in contractele de asociere care se vor incheia intre Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si fiecare societate comerciala asociata.

    CAP. 10
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 34
    Modificarea formei juridice
    (1) Modificarea formei juridice a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se va putea face numai in temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu indeplinirea tuturor formelor prevazute de lege.
    (2) Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
    Art. 35
    Dizolvarea
    (1) Urmatoarele situatii conduc la dizolvarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) declararea nulitatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) falimentul;
    e) pierderea unei jumatati din capitalul social dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau limitarea lui la suma ramasa;
    f) cand numarul actionarilor scade sub numarul minim legal;
    g) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala extraordinara a actionarilor constata ca functionarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. nu este posibila;
    h) alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
    (2) Dizolvarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va fi inscrisa la oficiul registrului comertului si va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 36
    Lichidarea
    (1) Dizolvarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
    (2) Lichidarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 37
    Litigii
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si persoane fizice sau juridice, romane ori straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    (2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si persoane juridice romane sau straine pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 11
    Dispozitii finale

    Art. 38
    Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va practica in raporturile cu tertii preturi si tarife in conditiile legii.
    Art. 39
    Statutul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. poate fi modificat prin hotarare a adunarii generale a actionarilor.
    Art. 40
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, ale Codului comercial si ale celorlalte acte normative in materie comerciala.

    ANEXA 2

                               SUCURSALELE
             Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
________________________________________________________________________________
Nr.     Denumirea                                 Sediul
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Sucursala Alba             Municipiul Alba Iulia, Bd Revolutiei nr. 60,
                                judetul Alba
  2. Sucursala Arad             Municipiul Arad, splaiul Mures nr. 6D,
                                judetul Arad
  3. Sucursala Arges            Municipiul Pitesti, Bd Republicii nr. 98,
                                judetul Arges
  4. Sucursala Bacau            Municipiul Bacau, str. Alexei Tolstoi nr. 69,
                                judetul Bacau
  5. Sucursala Bihor            Municipiul Oradea, str. Mihai Eminescu nr. 18,
                                judetul Bihor
  6. Sucursala Bistrita-Nasaud  Municipiul Bistrita, str. Zefirului nr. 1,
                                judetul Bistrita-Nasaud
  7. Sucursala Botosani         Municipiul Botosani, str. Mihail Kogalniceanu
                                nr. 4, judetul Botosani
  8. Sucursala Brasov           Municipiul Brasov, Str. Feldioarei nr. 6A,
                                judetul Brasov
  9. Sucursala Braila           Municipiul Braila, Str. Vapoarelor nr. 13A,
                                judetul Braila
 10. Sucursala Buzau            Municipiul Buzau, str. Lt.-col. Gheorghe Iacob
                                nr. 2, judetul Buzau
 11. Sucursala Caras-Severin    Municipiul Resita, Str. Sportului nr. 4A,
                                judetul Caras-Severin
 12. Sucursala Calarasi         Municipiul Calarasi, prelungirea Bucuresti
                                nr. 2, judetul Calarasi
 13. Sucursala Cluj             Municipiul Cluj-Napoca, Str. Sobarilor nr. 36A,
                                judetul Cluj
 14. Sucursala Constanta        Municipiul Constanta, Str. Sburatorului nr. 4,
                                judetul Constanta
 15. Sucursala Covasna          Municipiul Sfantu Gheorghe, Str. Morii nr. 5,
                                judetul Covasna
 16. Sucursala Dambovita        Comuna Ulmi, judetul Dambovita
 17. Sucursala Dolj             Municipiul Craiova, Calea Dunarii nr. 35,
                                judetul Dolj
 18. Sucursala Galati           Municipiul Galati, Str. Stiintei nr. 97,
                                judetul Galati
 19. Sucursala Giurgiu          Municipiul Giurgiu, Sos. Sloboziei nr. 193,
                                judetul Giurgiu
 20. Sucursala Gorj             Municipiul Targu Jiu, bd Ecaterina Teodoroiu
                                nr. 99, judetul Gorj
 21. Sucursala Harghita         Municipiul Miercurea-Ciuc, str. Bolyai nr. 11,
                                judetul Harghita
 22. Sucursala Hunedoara        Municipiul Deva, Str. Depozitelor nr. 6,
                                judetul Hunedoara
 23. Sucursala Ialomita         Municipiul Slobozia, str. Cuza Voda nr. 5,
                                judetul Ialomita
 24. Sucursala Iasi             Municipiul Iasi, Str. Sarariei nr. 16,
                                judetul Iasi
 25. Sucursala Maramures        Municipiul Baia Mare, Str. Margeanului nr. 2,
                                judetul Maramures
 26. Sucursala Mehedinti        Municipiul Drobeta-Turnu Severin, str. Carol I
                                nr. 1A, judetul Mehedinti
 27. Sucursala Mures            Orasul Sangeorgiu de Mures, str. Raul Morii
                                nr. 1.357, judetul Mures
 28. Sucursala Neamt            Municipiul Piatra-Neamt, Aleea Tiparului nr. 8,
                                judetul Neamt
 29. Sucursala Olt              Municipiul Caracal, str. 1 Decembrie 1918 nr. 5,
                                judetul Olt
 30. Sucursala Prahova          Municipiul Ploiesti, str. Anton Pann nr. 7,
                                judetul Prahova
 31. Sucursala Satu Mare        Municipiul Satu Mare, str. Mircea cel Batran
                                nr. 81A, judetul Satu Mare
 32. Sucursala Salaj            Municipiul Zalau, Str. Republicii nr. 77,
                                judetul Salaj
 33. Sucursala Sibiu            Municipiul Sibiu, Str. Autogarii nr. 12,
                                judetul Sibiu
 34. Sucursala Suceava          Municipiul Suceava, Str. Universitatii nr. 8,
                                judetul Suceava
 35. Sucursala Teleorman        Comuna Nanov, judetul Teleorman
 36. Sucursala Timis            Municipiul Timisoara, str. Coriolan Brediceanu
                                nr. 8, judetul Timis
 37. Sucursala Tulcea           Municipiul Tulcea, Str. Viticulturii nr. 10,
                                judetul Tulcea
 38. Sucursala Vaslui           Municipiul Vaslui, str. Spiru Haret nr. 5,
                                judetul Vaslui
 39. Sucursala Valcea           Municipiul Ramnicu Valcea, str. 22 Decembrie
                                nr. 45, judetul Valcea
 40. Sucursala Vrancea          Municipiul Focsani, Str. Brailei nr. 121 bis,
                                judetul Vrancea
 41. Sucursala Bucuresti        Municipiul Bucuresti, Sos. Oltenitei
                                nr. 35 - 37, sectorul 4
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3

                                 LISTA
cuprinzand bunurile care vor fi administrate de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.

    1. Lucrari de irigatii formate din prize, statii de pompare de baza, inclusiv cele reversibile, statii de repompare, canale si conducte de aductiune si distributie a apei de irigatii pana la statiile de pompare de punere sub presiune, lucrari de desecare cu pompare si gravitationala formate din canale colectoare principale cu statiile de pompare aferente, canale de desecare de ordin inferior, drenuri si colectoare de drenaj, lucrari de combatere a eroziunii solului, baraje si diguri de aparare impotriva inundatiilor la Dunare si pe raurile interioare.
    2. Lucrarile din amenajarile de irigatii si din orezarii, formate din statii de pompare de punere sub presiune, retele interioare de irigatii formate din conducte si canale, precum si echipamentul mobil de udare fac parte din domeniul privat al statului si vor fi administrate de Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. pana la transferul la cerere, fara plata, conform legii, catre asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, pe masura infiintarii acestora.
    Transferul acestor bunuri din administrarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. in proprietatea asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii se face prin protocol de predare-primire avizat de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    3. Cladirile de productie si administrative, cu terenurile aferente, dotarile, utilajele si mijloacele de transport din domeniul privat al statului se constituie in capitalul social al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., in valoare de 129.657 milioane lei."

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 440/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 440 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu